Moderátor: Moderátori
Dy napísal:kaviarista napísal:Obchodnym cestujucim nie som, ja k nim len pravidelne jazdim. Takze si nadalej cucaj z prsta, ked ta to bavi.
A ja si myslím, že si. A čo spravíš teraz
johhan napísal:Povedme si úprimne - po skúsenostiach s PPP v HU a CZ vôbec nie je divné že Vážny ako seriozny minister ( tak sa mi javí ) to stopol hneď ako prišiel. Hlavne keď sa to tlačilo takým spôsobom že sa chcelo PPP za každú cenu.
.
Druhá vec hovorí sa o spojení BA-KE do roku 2013 dialnicou D1
.
To čo sa tu prezentuje ako spochybnenie dialnice ZA RK, je z praktického hľadiska hlúposť pretože každé spomalenie zápcha na ceste a dialnici špôsobuje hospodárske škody. Úsek ZA-RK spôsobuje ročne škodu v desiatkach miliard korún. Napríklad paradoxne z horských prechodov najmenšie škody spôsobujú Donovaly. Preto je efektivita úsekov na juhu daleko horšia ako na severe.
aquila napísal:nedisciplynovanost vodicov. caste zrazky. a ako si napisal, boli uplne ine intenzity
Pozorovatel napísal:
Žilina nemá pridelený štatút dopravného uzla. Ona ním proste je. Od rímskych čias až doteraz. Tunely v Nízkych Tatrách ti nevadia, ale Višňové-Dubná skala áno. Postavia sa pri Žiline a ide sa ďalej. Čo potom napíšeš? Že je iná lokalita preferovaná oproti iným, lebo sa tam stavia? Ale tak to bude vždy. Vždy bude na nejakom úseku viac investícií. To je logické. 150 km namiesto 30 km? Kde je to? Aké sú tam intenzity? Dosť diskutujúcich tu na teba vyskočilo, neber to ako útok, ja len vidím, že sa musí D1 posunúť ďalej za Martin a to by mala byť priorita. Nie pre Žilinu, ale pre Slovensko.
Pozorovatel napísal:johhan napísal:Kaviarista:
Život BB je závislý na osi Zvolen - Žilina. Z BB sa stáva provinčné okresné mesto - bohužiaľ.
Kaviarista píše, že je z Košíc. Snáď to prežije.
IRR aj napriek vacsej investivnej intenzite vychadza lepsie stale na severe ako na juhu. takze o com ?
Kaviarista ohľadom žiliny - tá bola vždy jedným z hlavných centier - či to bol považský hrad - či strečniansky hrad - ži žilina je to stále jeden region. Ohľadom železnice ZA mala železnicu narovnako ako KE ako ZV ako BB. Železnica sa stavala podľa potrieb tam vtedy politika neexistovala - tak ako ju poznáme teraz - železnica bola tam kde ju bolo treba - a aj vidno ako ju kto využil.
johhan napísal:mel:
neviem pochopiť ako môže byť trasa BB-RK alternatívou ZA-RK, vedel by som pochopiť že BA - BB - PO je alternatíva BA - ZA - PO to súhlasím ale v tom prípade sa vôbec nerieši problém ZA - RK ... ten je hlavne v raste regionu považia. A tu výstavba dialnice iba dobieha rast regionu priamo ho nestimuluje. Ak sa nepostaví tak linia ZA - RK sa jednoducho zadusí. Ale je naivné myslieť si že potom sa produkcia presťahuje do osi BB-ZV alebo na juh. Tá produkcia sa sťahuje do PL a CZ - toto si veľa ľudí nechce uvedomiť.
johhan napísal:No trošku zajdeme do historie - Žilinský hrad ( pod terajším kostolom ) bol do 13 storočia kráľovským hradom a krajinským královským sudcom - teda žilinský domiciát bol priamo podriaďený kráľovi nie trenčianskemu župnému hradu. Po tomto období bol postavený Stečnianský hrad ktorý sa stal kráľovským hradom s dedičným právom uhorských kráľovien ... myslím že toto svedčí o niečom
.
Ano v predindustrialnej dobe mal aj taký Turčiansky Svatý Martin viac obyvateľov ako Žilina aj ako RK aj BB
.
Proste ZA ZV PO KE sú a budú križovatky vysokého významu majú na to možnosti a polohu. Taká BB je umelovytvorené administratívne centrum z ktorej sa niekto snaží spraviť dopravnú križovatku.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.