Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Okt 2017 16:23

Fakt tyto kysucania su na psycho. Skoda sa vyjadrovat. Ale, aktualna (1 hodinu stara) ilustracia toho, ako dialnice pritahuju investorov:
16:18

Belgický investor postaví v Detve závod na autokomponenty, zamestná 350 ľudí. Ak zámer investora schváli mestské zastupiteľstvo, závod by mal byť postavený do konca roka 2018. (tasr)

Proste, takych manualnych pracovnikov, akych do tych fabrik na autodiely potrebuju, najdu vsade dost. Preto je to na Slovensku cele o infrastrukture, ktoru samozrejme tlacime primarne do ZA kraja.
A to sa musi zmenit!!!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 13. Okt 2017 17:50

Zmení sa to hneď po dokončení severnej D1

!!! :D
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Okt 2017 18:11

vyraz "dokončenie severnej D1" je oximoron, podobne ako "horuci lad" :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 13. Okt 2017 23:53

Rozhodne menší, ako dokončenie R2 :-)
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 14. Okt 2017 09:29

Ale, o dokoncenej R2 nikto dnes nehovori, ale o dokoncenej D1 permanentne od 1993 moroni oximoronuju....
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Okt 2017 10:40

Hmm ťažký rozdiel v D 24,5/80 a C 24,5/100(120), ktorá ako tu bolo viackrát avizované, bude po dokončení prekategorizovaná na D68. Cesta s dlhými a vysokými mostami, prídavnými pruhmi, MUK skoro do každej dediny a paralelnými cestami II. triedy pre regionálnu dopravu. To D3 nemá. Takže česká I/11(D68) je na tom komfortovo lepšie.


uz x-ty kraj opakujem ze tu nejde o komfort, megalomanska dialnica moze byt postavena ako menej komfortna. smerodajna je cena, aj tu som sem nalikoval uz x-krat skoda je D3 je niekde uplne inde.

Ty si absolútne nepochopil môj príspevok, ale nevadí vysvetlíme. Pod pojmom rekonštrukcia si nepredstavujem len natiahnutie nového asfaltu a doplnenie zvodidiel ale presne takéto drobné úpravy výškového, smerového či šírkovej kategórie cesty. Teda veci za 5 korún. Prečo ľudia na Gemeri neprotestujú za takéto riešenia ale požadujú megalomanskú diaľnicu?


stale nechapes. pozri si tu fotku este raz ci sa daju zmenit smerove a vyskove parametre citujem "drobnymi upravami". podla mna tam treba zrusit celu cestu a postavit novu. cize potom je jedno ci sa postavi vedla nova cesta rekonstrukciou starej akurat tak sposobime obmedzenia aspon na 2 roky. rekonstrukcia sa dala urobit a aj sa urobila pri ruzovej osade, kde nebol problem s vyskovym ale so smerovym vedenim tj. zle klopena zakruta. ale este aj v tomto pripade sa musela cesta kompletne prelozit, urobit odvodnenie atd. lebo aj cestne normy nieco prikazuju nielen dialnicne, za 5 korun si mozes dnes rekonstruovat chodnik pre pesich. opakujem tam bol problem len zakruta, pri batke pahorky+zakruty.

A ty zas nechceš pochopiť, že na Kysuciach je primárny problém tranzit a ľudia dochádzajúci za prácou 20+ km, čo je 3/4 Kysúc (do Čadce, Krásna, KNM a Žiliny) a všetci tí by diaľnicu využívali. Čo absolútne nechápem sú choré predstavy o tom, že ak idem na diaľnicu musím prejsť aspoň 100km inak som lokálka a nemám pravo ju používať. Namiesto toho aby sme čo najväčší počet áut vyhnali na bezpečnú a kapacitnú cestu, za ktorú sa platí.


to sa proste nezhodneme. podla mna problem je lokalka. ja som nikde nepisal ze lokalka je 100 km. do 20 ale aj 30 km cize doprava ZA-KM-CA lokalkou je. bez nej by boli poloprazdne cesty. platenie si tiez predstavujem inac ako 50 eur ROCNE, to je v podstatne zadarmo pre toho kto tadial jazdi viac krat za tyzden. len mesacne listky na MHD stoja bezne 25 eur za MESIAC. smerove prieskumy neexistuju tam kde su vychadzaju tak ako pisem, mozno preto sa radsej nerobia. vid pripad v PO. mame akurat cislo 8.000 na ceskej hranici. z toho za CA pokracuje na ZA prip. dalej mozno 5.000 to je tretina-stvrtina aut z 15-20k. ale mame aj cisla na dsk-tur kde "odbornici" odhadovali 70-80 percent aut na dialnici a vieme ako to dopadlo a dalsie indicie.....

Naozaj si myslíš, že do RS nikto neprišiel preto lebo tam majú nekvalitný povrch vozovky?


kazda jedna automobilka chcela dialnicu. a dodavatelia su ochotny prekonavat vzdialenost v desiatkach a len malokedy v stovkach km.

Ano ťažký priemysel je hrôza a des, ale za socializmu sa rozhodlo postavilo, fungovalo, vačšina skrachovala, ale odborníkov prebrali nový investori v hlavne strojárskom priemysle. Preto v ZSK nie je 20% nezamestnanosť a na juhu BBSK je.


blbost, ta generacia je niekde uplne inde, hlavne na dochodku. ty tvrdis ze sa neda postavit fabrika na zelenej luke bez nejakej kontinuity so socialistickym tazkym priemyslom a ja tvrdim ze sa da. predstav si automobilky su aj inych postkomunistickych krajinach kde nebol taky tazky priemysel ako v CS. ale maju infrastrukturu a stat bol ochotny vyrazne pomoct. a vies co ? niekto kto opravoval doma auta alebo traktory na druzstve moze ist robit v lahkom priemysle skor ako niekto od tej pece v OFZ. uz koncom socializmu sme vyrazne technologicky zaostavali, v 90-s sme uplne padli na hubu a ty tu ides tvrdit ako sa nevedela nejaka automobilka dockat aby tu prevzala pozostatky nasho "tazkopriemyselneho zazraku". :lol:

Kia prišla do ZA nie pre diaľnicu, ale pre strategickú polohu aby mohli efektívne vyrábať v dvojzávode Teplička-Nošovice. Samozrejme mohli skončiť v PL ale naša vláda zariadila aby skončili tu. Ďalej tu našli kvalifikovanú pracovnú silu zo starých socialistických fabrík a relatívne dobré cestné spojenie keďže I/11 v tom čase nedosahovala kritické hodnoty kapacity. A presne multiplikacne efekty ako prítomnosť veľkého závodu dotiahli ďalších dodávateľov. Ale opakujem nie primárne kvôli diaľnici. Síce to bol jeden zo sľubov, ale to aj D3 a vidíme, že fabrika vyrába ďalej. Takže otázka prečo KIA neprišla do RS, kde mala smerom na západ obdobné dopravné spojenie ako v ZA na I/18 a 1/11?


nebyt dialnice boli by v polsku, aj tam sa vyrabaju auta. stare fabriky su mantra vytvaraju pocit typu ze tu sme akoze nieco viac a nielen taka ista vychodoeuropska pracovna sila ako naokolo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 15. Okt 2017 16:02

uz x-ty kraj opakujem ze tu nejde o komfort, megalomanska dialnica moze byt postavena ako menej komfortna. smerodajna je cena, aj tu som sem nalikoval uz x-krat skoda je D3 je niekde uplne inde.


Megolomanské je pre teba všetko čo nejde po rovine, takže to nemá zmysel ďalej rozoberať.

stale nechapes. pozri si tu fotku este raz ci sa daju zmenit smerove a vyskove parametre citujem "drobnymi upravami".


Ach vážne to musím znova vysveľovať. Zrušenie a narovnanie (znovupostavenie cesty) je stále drobná úprava oproti stavbe diaľnice za stovky miliónov. Už chápeš, že hovoríme o tom istom?

to sa proste nezhodneme. podla mna problem je lokalka. ja som nikde nepisal ze lokalka je 100 km. do 20 ale aj 30 km cize doprava ZA-KM-CA lokalkou je.


Ano je to lokálka, ale podľa teba vážne ľudia nemajú využívať diaľnicu na rýchly a bezpečný presun aj keby šli len 10km? Trocha nelogické. Postavíme cestu a potom ju zakážeme miestnym využívať.

blbost, ta generacia je niekde uplne inde, hlavne na dochodku. ty tvrdis ze sa neda postavit fabrika na zelenej luke bez nejakej kontinuity so socialistickym tazkym priemyslom a ja tvrdim ze sa da.


Zase si ma nepochopil, nevadí. V živote som povedal taku vec, že sa nedá postaviť fabrika na zelenej lúke. Čo tvrdím, však, že každý investor radšej príde do oblasti kde už má takmer hotových zamestnancov a nie strácať rok, dva kým sa noví ľudia zaučia. A výroba je neefektívna. V dnešnej dobe dosť vypuklý problém, keď firmy nevedia nájsť zamestnancov.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Okt 2017 14:35

Megolomanské je pre teba všetko čo nejde po rovine, takže to nemá zmysel ďalej rozoberať.


zase vedla. megalomanske je to co mohlo mat ine parametre, inu kategoriu, alebo v ramci kategorie byt na hrane prip. mat vynimku taktiez pozmenenu trasu alebo posunutu trasu a napriek tomu to tak nie je. aj na rovine moze byt megalomania ale zase mame tunelove useky ktore sa bohuzial inac riesit nedali.
Ach vážne to musím znova vysveľovať. Zrušenie a narovnanie (znovupostavenie cesty) je stále drobná úprava oproti stavbe diaľnice za stovky miliónov. Už chápeš, že hovoríme o tom istom?


na tom som presne napisal a na take nieco narazal expwy ze ide o cesty smrti, cize siroke, ciastocne rovne ale stale neprehladne. reko pojde presne cez tie kopce kym nova trasa umozni ciastocne obist terenne prekazky, resp. nutnost robit terenne upravy mensieho rozsahu a tak minimalizovat nutnost plnych ciar. reko navyse nemoze byt tam kde su obce. na tych stovkach milionoch sa musim akurat smiat. :lol: samozrejme vsetko sa da naprojektovat zle a draho. zrovna v pripade D3 je toho az-az, tam aj na rovine mame vyssie ceny ako inde na estakadach a tuneloch, tam je zly koncept. vela ludi si neuvedomuje pretoze nechapu ze za to zaplatia az 2x...kysucania zaplatia len raz, pre nich je to dobry deal.

Ano je to lokálka, ale podľa teba vážne ľudia nemajú využívať diaľnicu na rýchly a bezpečný presun aj keby šli len 10km? Trocha nelogické. Postavíme cestu a potom ju zakážeme miestnym využívať.


preco by nemohli, samozrejme mozu ale to je druhotny benefit, preto netreba prehanat s MUK (ani na D3 ani a R2 atd.). no a dialnice by mali spoplatnene inac. potom by bolo zaujimave sledovat kto dialnicu naozaj potrebuje a pre koho ide len o komfort. tak sa uz netvarme ze na kysuciach 15.000 aut rovna sa 15.000 tranzitujucich aut.

Zase si ma nepochopil, nevadí. V živote som povedal taku vec, že sa nedá postaviť fabrika na zelenej lúke. Čo tvrdím, však, že každý investor radšej príde do oblasti kde už má takmer hotových zamestnancov a nie strácať rok, dva kým sa noví ľudia zaučia. A výroba je neefektívna. V dnešnej dobe dosť vypuklý problém, keď firmy nevedia nájsť zamestnancov.


tak povedal ci nepovedal :?: :wink: nikde nemas hotovych zamestnancov, ani v susedstve ZTS. tie auta sa dnes vyrabaju "trosku" inac ako pred 30 rokmi. vsade skolia pracovnikov bez ohladu kde predtym robili a co predtym robili, niekto moze mat viac skusenosti co je vyhoda ale to je asi tak vsetko. co je pravda ze nemozu ist do oblasti kde je nizka hustota obyvatelov, presne pre nedostatok ludi. na druhej strane vsak tvrdim ze radsej pojdu do oblasti kde nemali strojarske tradicie ale dostanu danove ulavy a infrastrukturu ako niekde kde mali na kazdom roku ZTS ale nemaju cesty ani ulavy. a to je tak vid. cesko ale aj polsko a madarsko co zase neboli velmoci v oblasti ZTS a automobilky tam proste su. zasadne v blizkosti dialnic alebo priamo pri nich aj ked sa vsemozne snazis dat do svetla ze ide o nejaku druhoradu vec.

este k tej RS a gemeru, nikde som nepisal ze tam ma byt dialnica, tvrdim len ze sa maju vyriesit zavady novou cestou, nemyslim si tiez ze tam pride automobilka s 3.000 ludmi + dodavatelia. ale zase treba vidiet tam nebolo len banictvo a aj to ze druzstva boli uplne vsade, aj na kysuciach. RS bolo jedno z centier potravinarstva, to je to co sme si nechali zlikvidovat na rozdiel od inych -aj priemyselnych- krajin. vies ze maslo najvacsej Sk mliekarne sa vyraba v nemecku ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Okt 2017 18:25

zase vedla. megalomanske je to co mohlo mat ine parametre, inu kategoriu, alebo v ramci kategorie byt na hrane prip. mat vynimku taktiez pozmenenu trasu alebo posunutu trasu a napriek tomu to tak nie je. aj na rovine moze byt megalomania ale zase mame tunelove useky ktore sa bohuzial inac riesit nedali.


Jediný problém je, že sa to volá Diaľnica. Aj keď má horšie parametre ako rýchlostné cesty. Dolina Kysuce je úzka a takmer súvisle zastavaná, Pohronská R1 je oproti tomu v "poloprázdnej" doline. Tak je jasné, že sa tu trasou moc hýbať nedá ako ty navrhuješ. A ak nesúhlasíš vymenuj mi konkrétne návrhy ako a kde niečo zmeniť. Lebo frázy typu malo by sa to zmeniť, ale nikto nevie čo si pod tým predstavujete, je nezmysel rozoberať.

na tom som presne napisal a na take nieco narazal expwy ze ide o cesty smrti, cize siroke, ciastocne rovne ale stale neprehladne. reko pojde presne cez tie kopce kym nova trasa umozni ciastocne obist terenne prekazky, resp. nutnost robit terenne upravy mensieho rozsahu a tak minimalizovat nutnost plnych ciar.


Ako sa dá s tebou diskutovať keď aj príspevok, v ktorom s tebou súhlasím dokážeš skritizovať?

preco by nemohli, samozrejme mozu ale to je druhotny benefit, preto netreba prehanat s MUK (ani na D3 ani a R2 atd.). no a dialnice by mali spoplatnene inac. potom by bolo zaujimave sledovat kto dialnicu naozaj potrebuje a pre koho ide len o komfort. tak sa uz netvarme ze na kysuciach 15.000 aut rovna sa 15.000 tranzitujucich aut.


MUK by malo mať každé mesto a každé kríženie s vyťaženou cestou. Načo MUK s jedničkou keď po nej ide 2000 OA a o 10km ďalej je trojka s trojnásobnou intenzitou (iba príklad). A je úplne jedno, či tú cestu využijem na cestu do práce, alebo do Košíc. O spoplatnení sa môžeme kludne baviť, ale keď chceš cesty spoplatniť tak, že si ich bude môcť dovoliť menej ľudí, tak potom kto ich bude využívať na chudobnej a vyľudnenej trase R2? Potom načo R2, keď tam bude minimum áut.
Pointa D/RC je bezpečná, kapacitná a rýchla preprava. A nie preťažená regionálna cesta a paralelnou drahou a prázdnou diaľnicou.

nikde nemas hotovych zamestnancov, ani v susedstve ZTS. tie auta sa dnes vyrabaju "trosku" inac ako pred 30 rokmi. vsade skolia pracovnikov bez ohladu kde predtym robili a co predtym robili, niekto moze mat viac skusenosti co je vyhoda ale to je asi tak vsetko. co je pravda ze nemozu ist do oblasti kde je nizka hustota obyvatelov, presne pre nedostatok ludi. na druhej strane vsak tvrdim ze radsej pojdu do oblasti kde nemali strojarske tradicie ale dostanu danove ulavy a infrastrukturu ako niekde kde mali na kazdom roku ZTS ale nemaju cesty ani ulavy


Ako vravím, vysvetli mi priemyselné Považie, kde je priama nadväznosť na socialistický priemysel a Gemer s 20% nezamestnanosťou. A predstav si, viem, že družstvá boli a sú aj na Kysuciach.
Konečne si priznal, že RS bolo agrárne centrum. Nemyslíš, že to nemá súvis s tou obrovskou nezamestnanosťou. Podľa tvojej logiky by všetky fabriky mali byť na juhu Slovenska - bez tradície, zázemia a samá rovina.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 16. Okt 2017 18:48

Este raz, pozdlz juznej R2 bolo a je dost priemyslu, lebo prakticky cely kosicky priemysel je pozdlz R2 a rovnako Zvolen - Detva ho ma dost. A ten priemysel potrebuje napojenie na Ba a na europsku dialnicnu siet. A rovnako ta oblast od Detvy po Roznavu potrebuje dialnicu, aby pritiahla novych investorov. Este raz zopakujem: AK BY DNES BOLA HOTOVA R2 A KE-ZV-BA BY SA JAZDILO POD 3 HODINY, TAK NEEXISTUJE ABY NIEKDE NA NEJ BOLO POD 10000AUT/DEN ALEBO ZEBY KDEKOLVEK POZDLZ NEJ BOLA 20+PERCENTNA NEZAMESTNANOST. A mohlo to byt davno hotove za zlomok penazi, ktore sa dali na pazravy sever. Preto sa to musi cim skor dokoncit, a potom mozeme porovnavat ostatne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 16. Okt 2017 19:22

A bolo by to úplne to isté akurát by bol chudobný sever. Gratulujem. Riešenie typu či si odťať pravú alebo ľavú nohu... Ešte daj mesikovčinu a zemrem. Do regiónov by sa malo investovať rovnomerne. Žiadny sever vs juh.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Okt 2017 19:30

Bohužiaľ sme dospeli do štádia, že by bolo rozumné riešiť najprv vzniknuté problémy (akokoľvek) a až potom investovať do zrýchlenia hocakej trasy. To sa nedeje.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 16. Okt 2017 19:32

IceFox: No ako skvelo my spolu suhlasime, to by jeden neveril. Ja tu uz 15 rokov hovorim, ze peniaze sa maju delit 60:40 (sever:juh), cize rovnomerne. Ty si zatial jediny zo severu, ktory pozaduje rovnomerne delenie penazi. Vsetci tvoji sukmenovci maju ale iny "pristup k problemu": dookola tu len kvakaju ze "ja potrebujem este, este, este" bez ohladu na to kolko uz dostali alebo kolko tie ich nove poziadavky stoja. A vysledok je, ze doteraz slo aspon 80% na sever.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 16. Okt 2017 21:27

milan_KM napísal:Bohužiaľ sme dospeli do štádia, že by bolo rozumné riešiť najprv vzniknuté problémy (akokoľvek) a až potom investovať do zrýchlenia hocakej trasy. To sa nedeje.

OK. ideme rozširovať I/11 na 2+2.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 16. Okt 2017 21:54

Poďme, ak to bude rýchlejšie v prevádzke ako momentálny plán.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Okt 2017 14:08

Jediný problém je, že sa to volá Diaľnica. Aj keď má horšie parametre ako rýchlostné cesty. Dolina Kysuce je úzka a takmer súvisle zastavaná, Pohronská R1 je oproti tomu v "poloprázdnej" doline. Tak je jasné, že sa tu trasou moc hýbať nedá ako ty navrhuješ. A ak nesúhlasíš vymenuj mi konkrétne návrhy ako a kde niečo zmeniť. Lebo frázy typu malo by sa to zmeniť, ale nikto nevie čo si pod tým predstavujete, je nezmysel rozoberať.


obe doliny su plusmnus rovnako siroke, niekde je to zuzene. pozri si ako je R1 vedena nic ine netreba.

MUK by malo mať každé mesto a každé kríženie s vyťaženou cestou. Načo MUK s jedničkou keď po nej ide 2000 OA a o 10km ďalej je trojka s trojnásobnou intenzitou (iba príklad). A je úplne jedno, či tú cestu využijem na cestu do práce, alebo do Košíc. O spoplatnení sa môžeme kludne baviť, ale keď chceš cesty spoplatniť tak, že si ich bude môcť dovoliť menej ľudí, tak potom kto ich bude využívať na chudobnej a vyľudnenej trase R2? Potom načo R2, keď tam bude minimum áut.
Pointa D/RC je bezpečná, kapacitná a rýchla preprava. A nie preťažená regionálna cesta a paralelnou drahou a prázdnou diaľnicou.


prave ak by mala byt pretazena regionalna cesta a prazdna dialnica tak sa vynaraju otazky ci treba dialnicu. spoplatnenie je aj od toho aby sa aj nieco na poplatkoch vybralo. Sk ma teraz lacne cize socialne dialnice dostupne prakticky pre kazdeho a samozrejme na ne doplacaju co na nej vobec nejazdia. najspravodlivejsie je platenie podla najazdenych km aj ked cast aut by dialnice obchadzala. nesuvisle obchvaty/poloprofily ja za dialnice nepovazujem takze nevidim dovod ich spoplatnovat. kludne nech tam ostane znacka ze je to jednotka s 90km/h. ak vsak odpocitas lokalku a porovnas porovnatelnu trasu npr. D3 a ZV-LC tak by tam veky rozdiel nebol.

Ako sa dá s tebou diskutovať keď aj príspevok, v ktorom s tebou súhlasím dokážeš skritizovať?


navrhujes rekonstrukciu jestvujuceho telesa alebo novu cestu ? lebo neviem s cim si suhlasil.

Ako vravím, vysvetli mi priemyselné Považie, kde je priama nadväznosť na socialistický priemysel a Gemer s 20% nezamestnanosťou. A predstav si, viem, že družstvá boli a sú aj na Kysuciach.Konečne si priznal, že RS bolo agrárne centrum. Nemyslíš, že to nemá súvis s tou obrovskou nezamestnanosťou. Podľa tvojej logiky by všetky fabriky mali byť na juhu Slovenska - bez tradície, zázemia a samá rovina.


skoda ze nemas jasno ani v pojmoch, RS malo aspon poltucet potravinarskych zavodov, ze pre teba je "fabrika" len to kde su dymiace kominy a olejove suciastky je velmi smutne, ale aj take nieco tam bolo. ty mi zase skus vysvetlit co robia tie vsetky automobilky v polsku a madarsku preco nie su vsetky len a vylucne v cesku a na slovensku ? uz som napisal: povazie zachranila dialnica. aj intezita dopravy vyrazne narastla az po rokoch ked sa dostavala suvisla. to su proste fakty.

A bolo by to úplne to isté akurát by bol chudobný sever. Gratulujem. Riešenie typu či si odťať pravú alebo ľavú nohu... Ešte daj mesikovčinu a zemrem. Do regiónov by sa malo investovať rovnomerne. Žiadny sever vs juh.


sever je tiez chudobny len menej. min. okresy na orave, liptove a spisi by mali ficat na turistickom ruchu tak ako v alpach. ciastocne aj MT. inac dnesna titulka dennika pravda je "dialnica priniesla detve velkeho investora" :idea:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod asdfr » 18. Okt 2017 12:29

devil > Poznas tie mesta na severe, ci si len cez ne preletel autom.

V Mikulasi som byval 30 rokov, tak ti nieco poviem o zavodoch ktore tam su a boli. Sweedwood - ikea, preco postavila jeden zo zavodou v Liptovskom Mikulasi a nie na Gemery. Vies preco, lebo ludia. V Mikulasi bol za sociku novy domov, patril k najvecsim nabytkarskym podnikom na Slovensku. Preco Gabor bol v Mikulasi. Lebo zase ludia. Obrovske Koziarske zavody a koziarske uciliste. Preco prisiel alcatel do liptovskeho Hradku. No lebo ludia. Bola tam Tesla.

Podla teba napr. nemal kupovat Whirpool tatramatku v Poprade ale mal postavit zavod na zelenej luke niekde na Gemery a Popradcania mali stavat hotely a venovat sa cestovnemu ruchu.
asdfr
návštevník
 
Príspevky: 38
Obrázky: 3
Založený: 25. Jan 2017 07:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 18. Okt 2017 13:10

obe doliny su plusmnus rovnako siroke, niekde je to zuzene. pozri si ako je R1 vedena nic ine netreba.


Ale stredné pohronie nie je ani zďaleka tak husto a súvisle zastavané ako dolina Kysuce. Pozri si ako je vedená D3, nič iné netreba. Vravím ak máš výhrady daj mi konkrétne opatrenia, ktoré navrhuješ a tie môžeme rozoberať či sú opodstatnené. Inak len hovoríš do vetra.

prave ak by mala byt pretazena regionalna cesta a prazdna dialnica tak sa vynaraju otazky ci treba dialnicu. spoplatnenie je aj od toho aby sa aj nieco na poplatkoch vybralo. Sk ma teraz lacne cize socialne dialnice dostupne prakticky pre kazdeho a samozrejme na ne doplacaju co na nej vobec nejazdia. najspravodlivejsie je platenie podla najazdenych km aj ked cast aut by dialnice obchadzala. nesuvisle obchvaty/poloprofily ja za dialnice nepovazujem takze nevidim dovod ich spoplatnovat. kludne nech tam ostane znacka ze je to jednotka s 90km/h. ak vsak odpocitas lokalku a porovnas porovnatelnu trasu npr. D3 a ZV-LC tak by tam veky rozdiel nebol.


A vidíš, hladová dolina zvaná Bratislava vyžaduje zrušenie spoplatnenia až do Stupavy. 50€ za rok je smiešnych, ale treba sa vyhnúť extrémom ako je Chorvátsko, kde je presne taká situácia ako som opísal vyššie.
Čo sa týka tvojích porovnateľných trás tak možno v OA, NA je na trase D3 4x viac. A to nie je vôbec málo. Na jednej strane sa vyberie z ťahu viac na mýte, na druhej strane take množstvo NA citeľne znižuje kapacitu cesty a plynulosť dopravy - kým sa rozbehne kamion a osobak však...

navrhujes rekonstrukciu jestvujuceho telesa alebo novu cestu ? lebo neviem s cim si suhlasil.


Len slovičkarenie. Ja pod rekonštrukciu rozumiem aj úpravu v Ružovej osade. Teda všeobecne znovupostavenie cesty v +- rovnakej trase ale s lokálnymi úpravami - teda narovnanie, rozšírenie a podobne. Nie len vyfrezovanie povrchu ako je tvoja predstava očividne.

skoda ze nemas jasno ani v pojmoch, RS malo aspon poltucet potravinarskych zavodov, ze pre teba je "fabrika" len to kde su dymiace kominy a olejove suciastky je velmi smutne, ale aj take nieco tam bolo. ty mi zase skus vysvetlit co robia tie vsetky automobilky v polsku a madarsku preco nie su vsetky len a vylucne v cesku a na slovensku ? uz som napisal: povazie zachranila dialnica. aj intezita dopravy vyrazne narastla az po rokoch ked sa dostavala suvisla. to su proste fakty.


Nie nepredstavujem ale objektívna realita je, že Slovenko je strojárska krajina, a preto na Považí je zamestnanosť a na agrárnom juhu nie je. Aj keď práve tam je kvalifikovaná pracovná sila v potravinárstve.
Čo sa týka automobiliek, zase prišli do miest kde je tradícia výroby a hotový zamestnanci a to sa týka hocakého miesta na svete. Konečné umiestnenie je samozrejme výsledkom boja domácej vlády o významnú investíciu. Ale základ je vždy strojárska/priemyselná oblasť.

Pekne ti to inak zhrnul aj asdfr...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Okt 2017 16:17

V Mikulasi som byval 30 rokov, tak ti nieco poviem o zavodoch ktore tam su a boli. Sweedwood - ikea, preco postavila jeden zo zavodou v Liptovskom Mikulasi a nie na Gemery. Vies preco, lebo ludia. V Mikulasi bol za sociku novy domov, patril k najvecsim nabytkarskym podnikom na Slovensku. Preco Gabor bol v Mikulasi. Lebo zase ludia. Obrovske Koziarske zavody a koziarske uciliste. Preco prisiel alcatel do liptovskeho Hradku. No lebo ludia. Bola tam Tesla.


nabytkarska firma lebo drevo z hor. celulozka lebo drevo z hor. socialisticky priemysel na severe sa staval aby ludia masovo neochadzali prec ako na CSR aj R-U. aj tie odvetvia ako kovospracujuci priemysel - OFZ ci elektronika (vyroba TV...) ktore tam predtym nemali tradiciu. na druhej strane je faktom to ze koziarske zavody mali tradiciu. proste KSC si povedalo a bolo.

Ale stredné pohronie nie je ani zďaleka tak husto a súvisle zastavané ako dolina Kysuce. Pozri si ako je vedená D3, nič iné netreba. Vravím ak máš výhrady daj mi konkrétne opatrenia, ktoré navrhuješ a tie môžeme rozoberať či sú opodstatnené. Inak len hovoríš do vetra.


ale ja nie som projektant, toto nie je argument ze ty povedz, nakresli atd. kuk na mapu a vidim tam taky priestor ako na pohroni, isteze husenkova draha a casto popri domoch tak ako v na pohroni vratane BB. normalne ma byt zadanie ze nakreslite to a musite sa zmestit do npr. 15 mil km a vsetko naviac treba odovodnit. potom neviem ci je tam este obmedzenie na ten nezmyselny vodny koridor....

A vidíš, hladová dolina zvaná Bratislava vyžaduje zrušenie spoplatnenia až do Stupavy. 50€ za rok je smiešnych, ale treba sa vyhnúť extrémom ako je Chorvátsko, kde je presne taká situácia ako som opísal vyššie.
Čo sa týka tvojích porovnateľných trás tak možno v OA, NA je na trase D3 4x viac. A to nie je vôbec málo. Na jednej strane sa vyberie z ťahu viac na mýte, na druhej strane take množstvo NA citeľne znižuje kapacitu cesty a plynulosť dopravy - kým sa rozbehne kamion a osobak však...


moj nazor je stale ten isty - spoplatnil by som celu dialnicu cez BA. urcite sa da urobit kompromis. ZA-CA je 4-5.000 NA od krivana na LC asi 2-3.000 cize mozno 2x menej, urcite nie 4x. s tym ze ZA-CA je cesta prakticky bez vacsich prevyseni kdezto medzi LC a krivanom mas kopce a pahorky, najma okolo lovinobane. to je dost podstatne pre NA.

Len slovičkarenie. Ja pod rekonštrukciu rozumiem aj úpravu v Ružovej osade. Teda všeobecne znovupostavenie cesty v +- rovnakej trase ale s lokálnymi úpravami - teda narovnanie, rozšírenie a podobne. Nie len vyfrezovanie povrchu ako je tvoja predstava očividne.


taketo nieco ale neurobis za 5 korun ani v ruzovej osade na rovine nieto este cez kopce pri batke.

Nie nepredstavujem ale objektívna realita je, že Slovenko je strojárska krajina, a preto na Považí je zamestnanosť a na agrárnom juhu nie je. Aj keď práve tam je kvalifikovaná pracovná sila v potravinárstve.


strojarstvo nemoze byt vsade ani nie je ziaduce aby bolo vsade len preto lebo nic ine nevieme dotiahnut ani vymysliet ani podporit. len proste netvrd ze na juhu nebol priemysel lebo to nie je pravda ani ze automobilky prisli kvoli tradicii lebo to tiez nie je pravda. cakam na odpoved preco su aj v polsku/madarsku alebo aj inych "netradicnych" krajinach ci regionoch.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Okt 2017 08:34

Konecne jedno oficialne odsudenie zilinskych tunelarov zo SNS, ktori riadili polsednych 20 rokov "vystavbu" na Slovensku viewtopic.php?f=35&t=22896 . Komedia je, ze teraz vsetci veselo bacuju v Ziline.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 19. Okt 2017 10:29

ale ja nie som projektant, toto nie je argument ze ty povedz, nakresli atd. kuk na mapu a vidim tam taky priestor ako na pohroni, isteze husenkova draha a casto popri domoch tak ako v na pohroni vratane BB. normalne ma byt zadanie ze nakreslite to a musite sa zmestit do npr. 15 mil km a vsetko naviac treba odovodnit. potom neviem ci je tam este obmedzenie na ten nezmyselny vodny koridor....


Aha, takže konečne priznávaš, že nie si projektant, teda nerozumieš a neberieš do úvahy komplexnosť trasovania, takže tvoje frázy o zmene trasovania sú len čisté frflanie na nenávidenú D3.
A mimochodom letmý pohľad do mapy ti ukáže, že medzi Dunajovom a Svrčinovcom, nie je o čom inak sa tá cesta ťahať nedala, či je to D,RC, I. trieda. Medzi Brodnom a Dunajovom priestor je a dialnica ho plne využíva, rovnako sa vinie popri sídlach ako na Pohroní. Čo sa týka toho slávneho kanála, tak na trasovanie D nemá vplyv lebo dialnica je celý čas vedená po východnom okraji "uvažovaného" kanála. Inak túto k***inu zrušili už aj Češi na ich strane, takže je len otázkou času kedy sa preberie z bezvedomia aj slovenská strana.

taketo nieco ale neurobis za 5 korun ani v ruzovej osade na rovine nieto este cez kopce pri batke.


Ak sa to vlezie do 5mil celkovo, tak je to stále za "5 korún" oproti stavbe D/RC za 100-200 mil €. A presne takto by sa malo postupovať na rovinatých úsekoch s nízkou intenzitou dopravy - teda narovnať, rozšíriť na C 9,5. Za rovnaké peniaze dostaneme násobne viac km kvalitnej cesty, kde je pre NA uplne šuma fuk, či idú po zrekonštruovanej jednotke na tento spôsob, alebo po diaľnici.
V horských oblastiach je toto dosť problematické, lebo často treba vyjsť z úzkej doliny na svah a obísť husto naskladané obce - napr D3 či R3. Takže je jedno či D, RC, alebo 1. trieda výsledok bude rovnaký, pre kategriu D/RC/C/24,5/80.

strojarstvo nemoze byt vsade ani nie je ziaduce aby bolo vsade len preto lebo nic ine nevieme dotiahnut ani vymysliet ani podporit. len proste netvrd ze na juhu nebol priemysel lebo to nie je pravda ani ze automobilky prisli kvoli tradicii lebo to tiez nie je pravda. cakam na odpoved preco su aj v polsku/madarsku alebo aj inych "netradicnych" krajinach ci regionoch.


Ale ja netvrdím, že na juhu nebol priemysel, ale nebol tak rozšírený strojársky priemysel, z ktorého teraz Slovensko ťaží najviac. Bol tam banícky, ten zakapal, teraz kvalifikovaná pracovná sila stadial razí naše cestné a železničné tunely. Keďže tam nechce prísť investor v odvetví, ktoré je na Slovensku teraz top - strojársky, treba tam podporovať malých a stredných podnikateľov, regionálne farmy a turistický ruch. Gemer je veľmi zaujímavý kraj práve pre svoju priemyselnú (primárny) minulosť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 19. Okt 2017 11:55

Milan ok Gemer podme sa tvarit ze maju len banictvo.
Tak potom podme tahat dialnicu na Michalovce a Sninu, ved Ke su krajske mesto ( nema obchvat) priemysel tu je+ tranzit.
Snina Tazky priemysel Vihorlat Snina, HE a Michalovce chemicky priemysel a dalsia Hut..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 19. Okt 2017 12:28

nevo, vidíš zamestnanosť tam je (Michalovce vyššie vzhľadom na jeho rozľahlosť a agrárny charakter opäť). A bez diaľnice. Ja tvrdím, že efekt zrekonštruovanej jedničky je rovnaký ako násobne drahej diaľnice. A ani zďaleka sa nezlepší hospodárska situácia regiónu lusknutím prsta keď sa tam postaví D (teda ak tam nekolabuje doprava každý deň však) ako je všeobecne rozšírená predstava na celom Slovensku. Z pohľadu priemyslu aj v trase D3 je uplne jedno či D alebo 2+2 cesta I. triedy, ak je doprava plynulá a nestojí sa hodinu v Čadci a pol hodinu v KNM.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 20. Okt 2017 11:48

Nie praveze nie je. Stava sa z toho hladova dolina.. co moze odchadza robit na tyzdnovky do ciech alebo na zapad svk..
Proste nemas i frastrukturu tak nemas investorov.. a mozes mat specializovane skoly kolko chces. (Chemicke, strojarske, hutnicke) Michalovce jedina spojnica na Ukrajinu pre nakladnu dopravu.( ani obchvat, ani D ani R). zatial co do Pl alebo Hu mas hranicnych priechodov plno.

Ale ano suhlasim s tym ze nech to je aj I. Ak to bude 2+2
alebo 2+1.
Neviem kolaps dopravy berie kazdy inak. Ja ho mozem povazovat ak sa neviem dostat z jedneho konca mesta na druhy pod 50min. Niekto kto ma pred domom sami kamion..alebo nedokaze bezpecne obiehat a dostat sa domov.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Okt 2017 06:15

Nejak som nepochopil ten argument, ze priechodov do HU a PL je plno... Ved do PL mame len dva a pol hranicnych priechodov(NA), co je vzhladom na dlzku hranice pochopitelne, ze s Ukrajinou nebudeme mat 5. (HU netusim)

Michalovce by si zasluzili plnoprofilovu D1 (cim by sa zlepsila dostupnost ZS) a od Michaloviec polprofil na Ukrajinu.

Hmm, je zaujimave, ze stale ked sa riesi mesto odkial je prispievatel, tak nutne pozaduje plny profil (nenarazam na nikoho konkretne), aj ked ma to mesto 10tisic obyvatelov alebo dedinka, ktora je niekde uplne v doline, kde lisky davaju dobru noc, ale ked sa riesi nejake velke mesto, tak pozaduje polovicny profil, ze tam to netreba :lol: Vid Soroska, ked sa to zacne stavat ako prve, tak sa stahujem min do Polska, pretoze tento stat je uplne v p*ci potom a nemam zaujem uz sa podielat na prispievani do SR... Pretoze realne problemy sa odkladaju a robi sa len kampan... Ach Wroclaw, budes mi ty krasne mesto, ked si to vezmem, tak to mam do Svidnika zhruba rovnako ako z ba :lol: A vacsia pravdepodobnost, ze sa s S19 zacne nieco robit ako s R4. :P

Ked chcete riesit nezamestnanost, tak ju rieste lokalne a bez cakania na niekoho, to je asi len na Slovensku taky zvyk, ze kazdy len caka na nieco. (aj v UK :lol: )

Regionalne rozdiely vytvaraju ludia a nie stat, to ze je Bratislava ako region najprosperujucejsi, svedci o tom, ze do BA prisli hlavne ludia zo vsetkych regionov slovenska, ktori chcu na sebe pracovat a mat sa lepsie, zatial co "homies", zostalo vo svojom regione, bez chute nieco zmenit a len cakaju a cakaju, ze im Fico alebo Bugar dotiahne investora a region zacne prosperovat :lol: (s vynimkou tych, ktorym to vyhovuje)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.