Moderátor: Moderátori
Aha, takže konečne priznávaš, že nie si projektant, teda nerozumieš a neberieš do úvahy komplexnosť trasovania, takže tvoje frázy o zmene trasovania sú len čisté frflanie na nenávidenú D3.
A mimochodom letmý pohľad do mapy ti ukáže, že medzi Dunajovom a Svrčinovcom, nie je o čom inak sa tá cesta ťahať nedala, či je to D,RC, I. trieda. Medzi Brodnom a Dunajovom priestor je a dialnica ho plne využíva, rovnako sa vinie popri sídlach ako na Pohroní. Čo sa týka toho slávneho kanála, tak na trasovanie D nemá vplyv lebo dialnica je celý čas vedená po východnom okraji "uvažovaného" kanála. Inak túto k***inu zrušili už aj Češi na ich strane, takže je len otázkou času kedy sa preberie z bezvedomia aj slovenská strana.
Ak sa to vlezie do 5mil celkovo, tak je to stále za "5 korún" oproti stavbe D/RC za 100-200 mil €. A presne takto by sa malo postupovať na rovinatých úsekoch s nízkou intenzitou dopravy - teda narovnať, rozšíriť na C 9,5. Za rovnaké peniaze dostaneme násobne viac km kvalitnej cesty, kde je pre NA uplne šuma fuk, či idú po zrekonštruovanej jednotke na tento spôsob, alebo po diaľnici.
V horských oblastiach je toto dosť problematické, lebo často treba vyjsť z úzkej doliny na svah a obísť husto naskladané obce - napr D3 či R3. Takže je jedno či D, RC, alebo 1. trieda výsledok bude rovnaký, pre kategriu D/RC/C/24,5/80.
Ale ja netvrdím, že na juhu nebol priemysel, ale nebol tak rozšírený strojársky priemysel, z ktorého teraz Slovensko ťaží najviac. Bol tam banícky, ten zakapal, teraz kvalifikovaná pracovná sila stadial razí naše cestné a železničné tunely. Keďže tam nechce prísť investor v odvetví, ktoré je na Slovensku teraz top - strojársky, treba tam podporovať malých a stredných podnikateľov, regionálne farmy a turistický ruch. Gemer je veľmi zaujímavý kraj práve pre svoju priemyselnú (primárny) minulosť.
ale ja sa nebavim o svrcinovci ale od brodna po oscadnicu co je dolina sirkou uplne porovnatelna s pohronim. takze stale nechapem nakladom 30 mil za kilometer.
mna sa pytas ako by som projektoval pritom s prepacenim pustas hlasky typu "narovnat". takato cesta jednoducho nebude kvalitna len kvoli tomu ze bude sirsia, bude taka ista neprehladna s prevyseniami a plnymi ciarami. nieco ako zlatomoravecka cesta smrti. musia byt v nevyhnutnej miere nejake zarezy aj mosty, bude musiet byt obchvat bakty a batky na tom 15 km useku existuje 1-2 km pri batke kde sa da vyuzit sucasna cesta a to je asi vsetko. soroska musi byt tunel, barbarstvo ako presekat cestu povrchovo cez kopec-narodny park EU nikdy nepreplati ale nepreslo byt to cez domace urady a sudy.
R22,5 patri do hor, R24,5 na rovinu, D26,5 az na par vynimiek nepatri na Sk. to ze existuje nalepka sa 50 eur ako populisticky nastroj je fakt, ale donekonecna takyto socializmus na cestach fungovat nemoze a nebude, ked sa zavedie platba za prejazdene km tak zacne okamzite prerozdelenie aut na spoplatnene a nespoplatnene cesty. trasy s vysokou lokalkou postihne odliv aut z dialnice pretoze sa neoplati platit denne za par usetrenych minut. cim kratsie trasy tym menej sa usetri, a najma tam kde su take siroke cesty ako RK-ZA-CA bude stara cesta pre lokalku plnohodnotna alternativa.
ty vychadzas z toho ze sucasna struktura priemyslu je spravna a ja tvrdim ze spravna nie je. ze nie je spravne byt jednostranne orientovany na velke spolocnosti v zahranicnom vlastnictve, nemat na ne ziadne paky a spoliehat sa na to ze budeme donekonecna vychadzat v ustrety. odvetvia ktore boli na juhu su dodnes bezne vo vyspelych krajinach. skor tazky priemysel je dnes na okraji zaujmu. jeho prerod je mozny len s dodatocnymi impulzami a to bola dialnica.
Šírkou áno, ale nie hustotou zastavanosti. Trasovanie samotnej D3 je vrámci možností úplne v poriadku. Ale ako správne poukazuješ náklady 30 mil/km sú ťažký nezmysel. Tuna nie je problém trasovanie, ale "nacenenie" za Počiatka. Reálne v tom teréne do 15 mil/km. Čo sa týka podivného naceňovania, tak posledná lastovička je R2 pred Košicami v ultimátnej rovine za 15 mil/km... Tak mi snáď ešte stále nechceš tvrdiť, že je to trasovaním. A ak hej opakujem nakresli mi aspoň približný náčrtok, ktorý môžeme rozoberať, až potom bude mať zmysel sa baviť o trasovaní D3.
Takže ani tak ani tak, len sa škriepiť a kritizovať. Ako inak. Takže chceš úplne novú cestu, vedľa starej, či čo vlastne chceš, lebo akosi nechápem o čo ti vlastne ide. Najprv chceš znovupostavenie cesty vo vyhovujúcich parametroch a teraz to nechceš a tvrdíš, že to tak nepojde lebo preto atď.. rozhodni sa.
S tým prerozdelením súhlasím, ale keď takto uvažuješ tak mi povedz koľko áut ostane na R2 s 8k intenzitami? Pre taký počet je nutné stavať R2? A dokonca v plnom profile? Vtedy sa ešte len ukáže potreba rekonštrukcie a prestavby regionálnych ciest.
A keď odmietaš strojársky priemysel, teda súčasnú realitu, tak načo potom dialnica? Veď jablkám stačí aj kvalitná cesta prvej triedy.
nevidim rozdiel ani v hustote zastavanosti. to nacenenie sa robi na stavebne objekty tak bud ich je viac alebo su narocnejsie oproti RC. neviem kt. usek R2 myslis. cena cesty v udoli kde nemusi prekonavat kopce by mal byt v zasade porovnatelna s cenou cesty na rovine. cize naco je prelozka I/11, take nieco sa bezne na RC nerobi. upravy koryta kysuce su sucastou projektu je sucastou estakada kvoli pripadnej vodnej cesty resp. kvoli tomu ze sa raz mozno zdvihne hladina kysuce tot vsetko sa riesi v prislusne teme, do ktorej pravidelne prispievas...a kde zastanncovia D3 sa bud vyhovarate alebo sa niektorych veci zastavate. keby sa ta cesta postavila normalne na povrchu s protihlukovymi stanami ako npr. sa teraz dokoncila pri vlkovciach na R1 kde su naozaj vysoke intenzity tak by mohla ist cena dole. tu pravidelne prichadza argument ze vy nie ste povinny znasat cesty pri domoch tak ako na XY miestach. lebo kysuce.
ty nechapes ze ze cesta cez pahorky nemoze uplne kopirovat teren, netreba ist daleko, ta cest ma mat take parametre ako figa-tornala aby sa dala nazvat bezpecnou. ak si tadial isiel vies ze to sa neda urobit "narovnanim" a ked si tadial nesiel tak je tazko s tebou debatovat. ak chces take nieco ako pri zbojskej kde sa upravili najma sirkove parametre, nakreslila plna ciara tak to na "E" tahu sa nerobi. to ani normy nedovoluju. figa sa stavala za 5 mil/km je pravda ze pred 10 rokmi, sucastou stavby je aj 1 MUK cize dalo sa to postavit lacno. aj ked to ma stat do 10 mil tak stale su to tretinove naklady oproti D3.
zatial mame uz len na 10 km kusku pstrusa-krivan vyse 8k aut. spolu so zvolen-pstrusa to bude kludne 10k. stale lepsie ako 11k na na D26,5 dsk-turany. zase opakujem: na dialnici by mali platit vyssie naroky na intenzity ako na RC. urcite nie 10-15.000 s vyhladom cez 20k. to je proste malo. pre poloprofily vsak intenzity nie su urcujuce
struktura priemyslu nema az tak vela spolocneho s intenzitami. vid chorvatske dialnice kt. ziju z turistov, postavili ich tak. a na druhej strane preco nepride sukromny investor a nepostavi za vlastne dialnicu zo ZA do CA alebo preco je nestaval zo ZA na MT s tym ze na nej bude vyberat myto ? no pretoze by sa to neoplatilo, pretoze intenzity by nestacili a museli by radikalne zvysit myto co sa automaticky sposobilo odliv aut z dialnice. vies to je take malomestiacke ze 10k je nic zato 15k je uz brutal....dialnice v strojarskom regione zaplati stat presne tak isto ako tie kde strojarstvo nie je.
Aj čuhám stačí....Veď jablkám stačí aj kvalitná cesta prvej triedy.
No aspoň sme sa posunuli, trasovanie je konečne v poriadku, teraz riešenie jednotlivých častí. Všetky tieto veci boli vysvetlene v príslušnej téme ako vravíš, bohužiaľ, svätá trojica tohoto fóra stále melie dookola to isté. Aj tebe konkrétne som pár príspevkov vyššie vysvetloval, že kanál nemá s diaľnicou nič spoločné. To ťa usvedčuje z toho, že naše príspevky ani nečítaš, resp im nevenuješ pozornosť a je absolútne mrhanie energiou sa s tebou baviť lebo to nikam nevedie. O pár strán ďalej sa rozjede tá istá pesnička, viď najvyššieho dnešný príspevok v téme. A máš pravdu, navrhujem túto časť presunúť do príslušnej témy.
Ja si už pripadám ako s neandrtálcom. Ak si to vyžaduje terén, tak súčasťou prestavby cesty budú aj zárezy a mosty. Ale ani zďaleka nie také aké treba na R24,5/120.
Navyše pozemky stačí dokúpiť v nevyhnutnej miere. Všetko sa dá naprojektovať, ale ty vidíš len R2 a nič iné basta.
Na obrázkoch to už hádam pochopíš... Ružová osada, Zbojská, prestavba pri Kremnici. Toto sú stavby, o ktorých hovorím. Nie sú za milion euro, ale sú neporovnateľne lacnejšie ako paralelná diaľnica. Výraz "5 korún" je metafora. Keď to už musím takto napísať.
Zaujímavé na R2 24,5/120 ,ktorá bola raz tak drahá ako D1 D26,5/120 je lepších 10k ako 11k... A nie je to jedno? Je otázkou času keď sa R preklasifikujú na D ako v ČR. Preto sa všade volí už 24,5/120. Inak kusok dozadu si vyhlasoval, že D nemá byť sociálny nástroj, teraz už ak sa bavíme o trase R2 s nízkym potenciálom, už to sociálny nástroj môže a má byť. Ako som písal na diaľnice majú platiť rovnaké nároky ako na RC lebo je to v zásade to isté, ale to by sa potom ťažko obhajovala prázdna RC na juhu. A čo sa týka polprofilov aka bodových závad, tak mám pre teba novinku. Aj D3 SVR-SKA slúži na obídenie bodovej závady - súvislej 15 km dediny a neprejazdného podjazdu v Skalitom. Takže nechcem počuť pol krivého slova, takéto polprofily sa predsa nemajú posudzovať - všetko tvoje myšlienky.
No a ja ti poviem o 30k na priemyselnom Považí, kde priemysel naviazal na seba logistiku a intenzity idú hore. Prečo nepríde súkromník? Lebo by museli oligarchovia pustiť cecok zvaný štátny rozpočet, z ktorého tečú prašulky. Preto.
Na juhu sa nemalo na čo nadviazať, preto je tam teraz hladová dolina.
odbor hodnota za peniaze je super, hovorim konecne, ale vytahuju sa len useky, ktore komu vyhovuju. schvalene odmietnutie hodnotenia D1 pri presove, ale najma D3 pri cadci.
aquila napísal:p.s. integracia romov je len agenda neziskoviek, ktore realne nic neprinasa okrem rozkradania tych penazi neziskovkami (neziskovky zozeru 60-70% z grantov len na vlastnu spravu)
okorec napísal:integracia romov najlepsie funguje ked sa robi lokalne, najlepsie vysledky maju konkretni starostovia a komunity, ktore si vedia dat romov do laty.. centralizovane to fungovat nebude, lebo romov treba mat, ked to poviem obrazne dost hlupo, na kratkej retazi. retaz z bratislavy je prilis dlha.
bohuzial za par rokov uz integracia romov problem nebude, lebo vacsinova spolocnost sa ubera smerom k mentalite romov - pracovat budem len vtedy, ked to nevyhnutne potrebujem. inak mam vsetko na haku. to co bolo kedysi vyslovene domenou romov, ze boli nespolahlivi v dochadzke, to dnes velmi vyrazne pozorujem u mladej generacie po dvadsiatke. stale viac sa objavuju uvahy o 6-hodinovej pracovanej dobe, roznych rodicovskych dovolenkach, nepodmienenych zakladnych prijmoch a podobne, proste mentalita toho ako nepracovat a ziskat nepravom co najviac vo svoj prospech.
okorec napísal:Realita je však taká, že ľudia by chceli robiť 6 hodín, dostať zaplatené ako keby robili 8 aj keď reálne vyrobia hodnoty len za 6 hodín práce.
Navyše stále je strašne veľa vecí, ktoré sa automatizovať nedajú - manuálna kusová výroba (nie veľkosériová pásová), projektanti a inžinieri, obchod, manažment, lekári a lekárnici, programátori atď.
DrX napísal:predrbavame miliardy eur na nezmyselne megalomanske tunely od Ziliny po Kysuce,
DrX napísal:zlepsuju
dragon napísal:Ze robia len logicke kroky na to aby sa im lahsie anektovalo urcite uzemie, a tymito snahami sa vobec netaja...
IceFox napísal:Takže keď mi staviame Dčku na CZ (a bohužiaľ aj na PL) hranicu tak je to
DrX napísal:
predrbavame miliardy eur na nezmyselne megalomanske tunely od Ziliny po Kysuce,
ale keď maďari stávajú RC na hranice tak je to
DrX napísal:
zlepsuju
My vieme ,že je to predražené. My vieme ,že je to megalomanské ale toto už je čisté zúfalstvo. Stále nechápem zmysel tohoto ťaženia.
IceFox napísal:Len stále kopať a pichať ako malé dieťa. Ľudia chcú riešenie dopravy na Kysuciach hneď. Skús im teraz povedať ,že sorry ale je to megalomanské, budeme to musieť prekresliť a upraviť a zaberie to 5 rokov... Ťa pošlú do pekla. Predraženie súvisí s megalomanstvom a predraženými ponukami v tendri. Navyše sám dobre vieš ,že po Svr. - CA, Bukov sa tu s najvyššou pravdepodobnosťou 500 rokov nič nepostaví. Už sa minuli peniaze na ultranepotrebnú a predraženú Skalité - Svrčinovec a ZA - Brodno.
Cize to, ze Slovensko investuje nulu do svojich juznych a vychodnych krajov, znamena, ze sa pripravuje na to, ze sa uzemia vzda? A vobec sa tym netaji?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.