Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 06. Sep 2016 15:52

Takže Pribina je na severe, alebo sa na nej nikto nenabalil?
Áno juhom boli by spojené dve mestá, cestou ktorá s výnimkou Žitného ostrova, líže južnú hranicu, takže 3/4 Slovenska by boli bez diaľnice. Nehovoriac o priemyselných a turistických centrách, ktoré na juhu nie sú.
D1 nemá spájať BA a KE. Má obslúžiť čo najviac Slovenska. A spolu s R1 to robí slušne.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Sep 2016 16:24

Juhom by boli spojene 3 najvacsie mesta Slovenska (BA-KE-PO), prepojeny cely vychod-zapad, a teda prepojene cele Slovensko. Dialnice su na riesenie dialkoveho spojenia, nie lokalnych problemov dediniek pozdlz jednej riecky.

Ak by toto bolo, tak samozrejme, nie je problem bez velkych nakladovriesit Rkami BA-TT-TN-ZA, BA-NR-ZV-BB-BR s vetvou Ziar-MT-PP (v druhom kole potom TT-NR-Surany a ZV-LC, aby bol aj zvysok dobre napojeny smerom na vychod), vsetko dolinami za zlomok penazi a bez megalomanstva a naokolo blizsie stoviek tunelov.

PS: V porovnani s tym, ako sa sli nabalit vaho-dopra-stavaci na PPP1+3, je Pr1bina uplne nic (zvlast ked na nu boli schvalen eurofondy).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 06. Sep 2016 17:43

Severom sú spojené tri najväčšie mestá, plus najvýznamnejšie priemyselné a turistické centrá. Teda budú... A potom sa môže riešiť aj juh za Zvolenom, obchvatmi obcí a modernizáciou jednotiek.

To PS nemá chybu, ako vtip samozrejme :D
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Sep 2016 18:26

Severom nebudu prepojene BA a KE, ktore sa bude dalej jazdit po R1/R7+R2, cize pises blbosti.
Turisticke a priemyselne centra su na Slovensku na juhu (BA, KE su na juhu, TT, NR, velka cast BB kraja). Turizmus tvori smiesne male percento slovenskeho HDP, cize kvoli tomu odpisat polovicu krajiny (vychod a juh) je nonsens, a naviac ziadnu dialnicu nepotrebuje (vid Zakopane). Naopak, ak by sa v r. 2010 po dokoncenej dialnici dalo jazdit KE-BA za 3 hod a PO-KE-BA za 3.5h, tak akekelovek problemy s regionalnym rozvojom na SK su uz davno vyriesene. A to s realnou potrebou jedineho tunela: Soroska.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Sep 2016 14:23

myslim ze priemysel ako taky je privelmi nadhodnocovany. vo vyspelych krajinach je podiel priemyslu na hdp nizsi ako u nas. a lidrom je rumunsko.

http://dennik.hnonline.sk/ekonomika-a-f ... -priemysle

na intenzitu dopravy to vplyv ma ale daleko vacsi vplyv ma hustota zaludnenia ci relief.

turisticke regiony su dobre dostupne aj teraz, nikoho kto chce prist nielen na 1-2 dnovy vylet ale na serioznu dovolenku realne nemoze odradit npr. 50 km BB-RK ani prejazd strecnom. dokonca taky slovensky kras ma asi najhorsiu dostupnost spomedzi atraktivnejsich turistickych regionov.

D1 nemá spájať BA a KE. Má obslúžiť čo najviac Slovenska. A spolu s R1 to robí slušne.


no nerobi. mozno ak prizmurime oci a berieme ako vyhovuce spojenie cez donovaly pre liptov, spis a presov. ale okrem juhu BB kraja a severovychodu PO kraja aj na zapade je vela okresov ktore kvoli megalomanskym D1 a D3 dostali minimalne investicie pre svoje jednicky. npr. PD, PE, TO alebo NZ, SA, KN, LV.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 07. Sep 2016 18:50

DrX napísal:Severom nebudu prepojene BA a KE, ktore sa bude dalej jazdit po R1/R7+R2, cize pises blbosti.
Turisticke a priemyselne centra su na Slovensku na juhu (BA, KE su na juhu, TT, NR, velka cast BB kraja). Turizmus tvori smiesne male percento slovenskeho HDP, cize kvoli tomu odpisat polovicu krajiny (vychod a juh) je nonsens, a naviac ziadnu dialnicu nepotrebuje (vid Zakopane). Naopak, ak by sa v r. 2010 po dokoncenej dialnici dalo jazdit KE-BA za 3 hod a PO-KE-BA za 3.5h, tak akekelovek problemy s regionalnym rozvojom na SK su uz davno vyriesene. A to s realnou potrebou jedineho tunela: Soroska.


Turisticke centra su na juhu? Tak to preto "Žilinský kraj. V počte prenocovaní je so 738.684 zaznamenanými prenocovaniami spomedzi ôsmich krajov SR na prvom mieste. "
http://www.teraz.sk/regiony/turizmus-zilinsky-kraj-navstivil-v/206960-clanok.html

"Takmer 641-tisíc prenocovaní za prvé tri mesiace tohto roka napočítali v Prešovskom kraji a viac ako 521-tisíc v Bratislavskom kra­ji."
http://cestovanie.pravda.sk/cestovny-ruch/clanok/399181-najviac-turistov-nocovalo-v-zilinskom-kraji-stvrtina-zo-vsetkych-prenocovani/

"Odvetvia cestovného ruchu vytvorili v roku 2012 spolu 368 tis. pracovných miest" "Návštevníci minuli v roku 2012 takmer 5,41 mld. eur "
https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi2ptvP1v3OAhXLtBQKHaeDD0IQFggqMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.telecom.gov.sk%2Findex%2Fopen_file.php%3Ffile%3Dcestovnyruch%2FStatistickeinformacie%2FTSA%2FTSA_info_sprava_2015.pdf&usg=AFQjCNG-UkG4cD6SXgQx_-zjsy7L2L927Q&bvm=bv.131783435,d.bGg
Kedze je okolo 2,4 miliona zamestnanych, tak cestovny ruch zamestnava okolo 15%.

DrX napísal:Juhom by boli spojene 3 najvacsie mesta Slovenska (BA-KE-PO), prepojeny cely vychod-zapad, a teda prepojene cele Slovensko. Dialnice su na riesenie dialkoveho spojenia, nie lokalnych problemov dediniek pozdlz jednej riecky.
Ak by toto bolo, tak samozrejme, nie je problem bez velkych nakladovriesit Rkami BA-TT-TN-ZA, BA-NR-ZV-BB-BR s vetvou Ziar-MT-PP (v druhom kole potom TT-NR-Surany a ZV-LC, aby bol aj zvysok dobre napojeny smerom na vychod), vsetko dolinami za zlomok penazi a bez megalomanstva a naokolo blizsie stoviek tunelov.


Samozrejme treba postavit plnoprofilovu dialnicu tam kde su intenzity 6-8 tisic v./24h a tam kde su intenzity 30-50 tisic v./24h staci stavat niekedy neskor. :roll:
Pri Trencine bol sucet D1 s I/61 v roku 2010 takmer 48 tisic v./24h. Na trase R2 od Krivana az po Sacu boli intenzity od 5691 v./24h (na obchvate Tornale iba 4561 v./24h) az po zavratnych 12 tisic v./24h na 170 km dlhej trase, priemer bude tak okolo 8-9 tisic v./24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Sep 2016 19:11

Ze k vam pride par bratov cechov vyliezt na kopec a spapat svoju pasteku je sice pekne, ale nic to nemeni na tom, ze "Slovensko patrí v rámci Európskej únie (EÚ) medzi krajiny s nižším významom turizmu. Jeho priamy podiel na tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP) je 2,3 % " http://www.hlavnespravy.sk/priamy-podie ... e-23/13580

Cize Zilinsky kraj je najvyznamnejsi v bezvyznamnej statistike. Ale samozrejme, *** to budu dookola omielat. Pritom aj to porovnanie s ostatnymi krajmi Slovenska nie je o nicom inom, len o tom ze slotovsko-meciarovsko-ficovski nacional-socialisti leju vsetky EUfondy na rozvoj turizmu len do Ziliny. Statistiky o tom si mozes dohladat rovno tu.

Vsak Slovensko ani nie je zmienene v jednom z najprestiznejsich svetovych cestovatelskych casopisov/webov Conde Nest Traveler http://www.cntraveler.com/destinations . Ked uz sme ale pri tom, slovensky Tokaj uz ale objavili v New York Times, takze svetovou destinaciou je http://www.nytimes.com/2016/08/21/trave ... d=fb-share . Rovnako na Siravu ci do Krasu a Raja (z juhu) by chodili ine davy ludi, ak by sa tam bolo ako dostat.

A k tym statistikam intenzit len tolko, ze su po 25 rokoch miliardovych megalomanskych investicii do severu (staci si pozriet OPD 2007-13 http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=10946 a tu v zasade este viac na Zilinu nasmerovanu tunelarsku maniu z OPII 2014-20). Ale este aj ak to prehliadneme, ak by sa na juh vyclenilo len presne take percento penazi (v porovnani so severom), ake su tam intenzity, tak dialnica je uz 10 rokov hotova. A vsetky tie intenzity, statistiky turizmu, priemyslu, zaludnenia a nezamestnanosti by boli uplne inde.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 07. Sep 2016 19:41

devil napísal:myslim ze priemysel ako taky je privelmi nadhodnocovany. vo vyspelych krajinach je podiel priemyslu na hdp nizsi ako u nas. a lidrom je rumunsko.
Pre úplnosť tam píšu nielen Rumunsko, pozri http://dennik.hnonline.sk/ekonomika-a-f ... -priemysle :
Európski nováčikovia bodujú
Podiel priemyslu na HDP vytvorenom v prvom tohtoročnom polroku dosiahol až 25,8 percenta. Čím sme si s istotou zaistili tretie miesto v európskom rebríčku. V rámci európskej 28–čky nás predbehli jedine Rumunsko a susedná Česká republika, kde priemysel vytvára zhruba 30 percent HDP.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 07. Sep 2016 21:17

devil napísal:myslim ze priemysel ako taky je privelmi nadhodnocovany. vo vyspelych krajinach je podiel priemyslu na hdp nizsi ako u nas. a lidrom je rumunsko.


ano, vo vyspelych krajinach je vyrazne vyssi podiel sluzieb na HDP, ale bez polnohospodarstva a priemyslu by sluzby samotne ekonomiku neudrzali (ak sa nebavime o ministatoch). vyspele krajiny vdaka svojim efektivnym ekonomikam (produkcia vyssej pridanej hodnoty, zisky z investicnych moznosti, nadnarodny korporativizmus...) si mozu dovolit viac konzumnu spolocnost, kde maju vacsie uplatnenie sluzby. bohuzial my sme tu mali 40 rokov zatiahnutu rucnu brzdu a tak teraz musime dobiehat a bez priemyslu by sme boli niekde na urovni Ukrajiny. ked nenechame oligarchov rozkradat verejne financie, nebudeme domace firmy zdierat z koze nadmernym danovym zatazenim a budeme investovat do vzdelavania, vedy a vyskumu, tak potom raz aj my mozeme mat podiel sluzieb na HDP ako Nemecko.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 09. Sep 2016 15:15

Investovanie eurofondov po *** -->https://dennikn.sk/553661/zeleznice-pos ... r/?ref=tit . Proste, tunelarsky "UZOL" zilina.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Sep 2016 16:01

Turisticke centra su na juhu? Tak to preto "Žilinský kraj. V počte prenocovaní je so 738.684 zaznamenanými prenocovaniami spomedzi ôsmich krajov SR na prvom mieste. "


minule si uviedol nieco podobne, vtedy som spomenul prahu ale toto je este lepsie:

https://www.czso.cz/csu/xb/cestovni-ruc ... -roce-2015

v cechach by sa ZA kraj umiestnil na 9. mieste zo 14. a to je velkostou okolo 7.000 km2 zrovnatelny skor s vacsimi CS krajmi a co sa tyka prirody tak by patril do absolutnej spicky. v clanku spominany juhomoravsky kraj mal vyse 1,5 ubyt. hosti cize vyse dvojnasobok.

Kedze je okolo 2,4 miliona zamestnanych, tak cestovny ruch zamestnava okolo 15%.


to sa ako pocitalo, su tam aj sezonne miesta, brigady, dohody, polovicne uvazky ?
ano, vo vyspelych krajinach je vyrazne vyssi podiel sluzieb na HDP, ale bez polnohospodarstva a priemyslu by sluzby samotne ekonomiku neudrzali (ak sa nebavime o ministatoch). vyspele krajiny vdaka svojim efektivnym ekonomikam (produkcia vyssej pridanej hodnoty, zisky z investicnych moznosti, nadnarodny korporativizmus...) si mozu dovolit viac konzumnu spolocnost, kde maju vacsie uplatnenie sluzby. bohuzial my sme tu mali 40 rokov zatiahnutu rucnu brzdu a tak teraz musime dobiehat a bez priemyslu by sme boli niekde na urovni Ukrajiny. ked nenechame oligarchov rozkradat verejne financie, nebudeme domace firmy zdierat z koze nadmernym danovym zatazenim a budeme investovat do vzdelavania, vedy a vyskumu, tak potom raz aj my mozeme mat podiel sluzieb na HDP ako Nemecko.


plny suhlas, len treba dodot ze ten nadnarodny korporativizmus nie je az taky nadnarodny....mne jedna znama tvrdi ze nemec bol, je, aj bude fasista...plne sa s tym nestotoznujem ale nieco na tom je....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Sep 2016 16:54

Samozrejme treba postavit plnoprofilovu dialnicu tam kde su intenzity 6-8 tisic v./24h a tam kde su intenzity 30-50 tisic v./24h staci stavat niekedy neskor. :roll:


to mas odkial prosim ? treba spocitat naklady, benefity (tj. uspora casu....) a predpokladane intenzity. a velmi by si sa cudoval co by vyslo npr.

D1 turany-hubova
cena od 50 mil. za km (odhad nakladov 700 mil.)
uspora casu od 50 %
intenzita 10-15 tisic denne ak by usek uz stal

D3 brodno-KM
cena 38 mil. za km
uspora casu 50% a viac
intenzita 15 tisic aut denne ak by usek uz stal

D3 KM-oscadnica
cena 23 mil. za km
uspora casu 25-40%
intenzita cca 10 tisic aut denne ak by usek uz stal

R2 krivan-tomasovce
cena 23 (povodne), po zredukovani na 1 estakadu pod 20 mil za km.
uspora casu vyse 40%
intenzita do 10 tisic ak by usek uz stal

D3 CA-svrcinovec
cena vyse 40 mil za km
uspora casu 50-70%
intenzita do 10 tisic aut denne ak by usek uz stal

R2 RV-jablonov nad turnou
cena vyse 15 mil. za km
uspora casu 40%
intenzita 5 tisic aut denne ak by usek uz stal

vyrazny rozdiel v cenach v prospech a menej vyrazny rozdiel v usporach v neprospech R2, pricom v intenzitach velke riziko pri D1 a D3 pri dopyte o dialnicu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 10. Sep 2016 17:34

D3 CA-Svčinovec má momentálne určite vyššie intenzity ako 10 tisíc áut denne, treba si to porátať v teréne a nespoliehať sa len na staré úradné údaje. :)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Sep 2016 17:45

to je sice pekne ale vsetky urcite neprejdu na dialnicu....len si pozri prislusnu temu a posledne prispevky. npr. pri novej bani bolo na R1 14-15.000 aut a na starej ceste len 2-3.000. medzi vacsimi sidlami ZV a BB alebo okolo PP na D1 uz taky dobry pomer nie je a nebude ani na D3...okrem toho pisem...ak by usek stal... :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 10. Sep 2016 17:52

Ja si myslím, že v tejto otázke bude dôležité vybudovanie R5. Pokiaľ by stála, tranzit prichádzajúci z Čiech možno bude radšej plynule pokračovať po D3 ako by mal schádzať kruhákom dolu a trepať sa cez obce. :D Takže čísla budú určite vyššie. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Sep 2016 18:04

zeby 2-3 kilometrova R5 zasadne menila preferencie vodicov... :lol: tranzit vyuzije D3 tak ci tak. neviem o co sa snazis, alebo co si nepochopil.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 10. Sep 2016 18:33

Ty si nepochopil situáciu na ceste taká aká je. 90% a možno aj viac tranzitu cez Svrčinovec ide z ČR alebo do ČR, a vieme, akí sú vodiči - keď budúca R5 sa bude plynulo napájať na hraničný priechod, je predpoklad, že tranzit prichádzajúci z ČR bude pokračovať po D3 vďaka mimoúrovňovej križovatke Svrčinovec, ktorá je takto navrhnutá. ;)
A keď momentálne môžeme hovoriť až o 20tis. áut za 24 hodín, predpokladám, že minimálne 15tis. áut využije D3 a R5. Minimálne.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Sep 2016 22:42

:D to su tvoje subjektivne pocity 90%....20.000 aut...cize narast o 7.000 aut denne za 5 rokov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 11. Sep 2016 00:02

devil napísal:D1 turany-hubova
cena od 50 mil. za km (odhad nakladov 700 mil.)
uspora casu od 50 %
intenzita 10-15 tisic denne ak by usek uz stal

Náklady sa odhadujú vyššie. Ja viem, že 875 resp. 900 miliónov euro, závisí, aké široké budú dva ekodukty. 700 alebo aj viac bolo pri údolnom variante. Ale asi berieš ešte tie oficiálne údaje, napr. z tej správy Hodnota za peniaze.
Ešte závisí, ako sa s Korbeľkou vysporiadajú obce, viď zdroj vody Teplica či ako sa volá.
Ak štát pretlačil údolný variant, časom pretlačí aj tento, keď bude vôľa.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 11. Sep 2016 08:07

pri udolnom variante tych 700 mio bolo BEZ kompenzacnych opatreni .. ja dufam, ze kedze EIA je uz zavazna, tak udolny variant na dobro padol
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 11. Sep 2016 19:15

DrX napísal:Slovensko patrí v rámci Európskej únie (EÚ) medzi krajiny s nižším významom turizmu. Jeho priamy podiel na tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP) je 2,3 %

V tom linku co uvadzas sa presne pise:
"Slovensko patrí v rámci Európskej únie (EÚ) medzi krajiny s nižším významom turizmu. Jeho priamy podiel na tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP) je 2,3 % a nepriamy približne 6 %."

Aj nepriamy podiel tvori HDP.

devil napísal:minule si uviedol nieco podobne, vtedy som spomenul prahu ale toto je este lepsie:
https://www.czso.cz/csu/xb/cestovni-ruc ... -roce-2015
v cechach by sa ZA kraj umiestnil na 9. mieste zo 14. a to je velkostou okolo 7.000 km2 zrovnatelny skor s vacsimi CS krajmi a co sa tyka prirody tak by patril do absolutnej spicky. v clanku spominany juhomoravsky kraj mal vyse 1,5 ubyt. hosti cize vyse dvojnasobok.


Nevadi, ze "v prvom štvrťroku 2016 Žilinský kraj. V počte prenocovaní je so 738.684 zaznamenanými prenocovaniami spomedzi ôsmich krajov SR na prvom mieste. "?
http://www.teraz.sk/regiony/turizmus-zilinsky-kraj-navstivil-v/206960-clanok.html
Kym, v linku ktory uvadzas je za cely rok 2015 pre tebou spominany Juhomoravsky kraj 3 080 759 prenocovani.
Cize zjednodusene pre Zilinsky kraj 4 x 738.684 = 2 954 736 prenocovani
Takze ake 9 miesto???

devil napísal:D3 KM-oscadnica
cena 23 mil. za km
uspora casu 25-40%
intenzita cca 10 tisic aut denne ak by usek uz stal

R2 krivan-tomasovce
cena 23 (povodne), po zredukovani na 1 estakadu pod 20 mil za km.
uspora casu vyse 40%
intenzita do 10 tisic ak by usek uz stal


Ani trochu nie si smiesny? Z 15 tisic sa presunie podla teba iba 10 tisic na dialnicu, ale z 9 tisic sa presunie az 10 tisic na RC :roll: . Tam kde nie su vacsie sidla (cize ak nejde o obchvat vacsieho mesta), sa na dialnicu presuva okolo 80-85% dopravy, pritom 85-90% nakladnej dopravy, cize zase viac sa musi presunut na D3 (42% nakladnej dopravy) nez na R2 (len 28% podiel nakl.dopravy). Napr. Piestany - Nove Mesta nad Vahom 83% z D1+I/61 ide po dialnici (85% nakl.dopravy).

Podla mna by sa na tento usek D3 presunulo v roku 2010 okolo 12 tisic v./24h(mozno az 13 tisic), z toho 5,5 tisic nakladnych, na ten usek R2 by sa presunulo okolo 8 tisic v./24h, z toho okolo 2,3 tisic nakladnych.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 11. Sep 2016 19:56

Jano1 napísal:Aj nepriamy podiel tvori HDP.


Nepriamy podiel tvori HDP, ale taky, ktory by sa naviazal aj na iny primarny zdroj HDP, ak by to nebol turizmus (napr. ak by sme mali o 2.3% viac HDP z bani, tak by to boli zdravotnicke/socialne/jedalenske sluzby pre tych banikov). Ale hlavne, v tom linku je jednoznacne napisane, ze je vyznam turizmu na SK maly, takze kvoli tomu stavat megalomanske predrazene dialnice (a investovat EU peniaze) len do ZA a PO kraja na ukor inych krajov je blbost.

A este raz zopakujem, ze ak by sa tolko investovalo do turistickej a dopravnej infrastruktury napr. Kosickeho kraja, tak pocet navstevnikov Siravy, Tokaja, Krasu a juznej strany Raja by dnes bol tiez nasobne vyssi (tak ako to bolo napr. za sociku). Cize pleties priciny (nalievanie penazi len do ZA) a nasledky (rast turizmu v ZA).

PS: To tvoje prenasobenie prenocovani x4 je pekne zavadzanie - v ZA (ani inom kraji) nie je pocet turistov v roku rozlozeny rovnomerne, a prave v ZA ide hlavne o zim.sezonu, takze ziadne x4.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 12. Sep 2016 09:34

DrX napísal:Investovanie eurofondov po *** https://dennikn.sk/553661/zeleznice-pos ... r/?ref=tit . Proste, tunelarsky "UZOL" zilina.


Dík za link - zaujímavé! Takže v Nitre roky čakáme na opravu železničnej stanice, v Žiline sa medzitým postaví mega terminál :-)
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Sep 2016 10:41

Nevadi, ze "v prvom štvrťroku 2016 Žilinský kraj. V počte prenocovaní je so 738.684 zaznamenanými prenocovaniami spomedzi ôsmich krajov SR na prvom mieste. "?
http://www.teraz.sk/regiony/turizmus-zi ... lanok.html
Kym, v linku ktory uvadzas je za cely rok 2015 pre tebou spominany Juhomoravsky kraj 3 080 759 prenocovani.
Cize zjednodusene pre Zilinsky kraj 4 x 738.684 = 2 954 736 prenocovani
Takze ake 9 miesto???


ano vidim, OK, tak odznova. kedze nevieme ako rastie turizmus v cechach (turizmus v europe rastie aj kvoli tomu ze mnohi nechcu vycestovat do urcitych krajin kvoli obavam z terorizmu) tak nebudem porovnavat rok 2016 na slovensku s rokom 2015 v cesku :idea: bohuzial som nasiel len pocet prenocovani za 1. polrok 2015pre ZA kraj - 1,043 mil. prenocovani x 2 = 2,086 mil. oproti 3 080 759 prenocovani. takze mas pravdu, nie 9. ale az 10. miesto. :lol: to zjednodusene je naozaj zjednodusene lebo vsak zimna sezona.... :wink: o tom to je, ZA kraj na Sk vynika lebo ma taku prirodu ktoru juh jednoducho nema (taka NR je tradicne na chvoste) ale v inych oblastiach asi nie. odkial ma vacsina ceskych krajov viac prenocovani ?

celkovo podiel na Sk vyse 20% co je o nieco viac ako podiel ZA kraja na rozlohe Sk (14%). takze preco dialnica na podporu turizmu v ZA kraji a inde nie ?

http://zilinskyturistickykraj.sk/press/ ... stevnikov/

Ani trochu nie si smiesny? Z 15 tisic sa presunie podla teba iba 10 tisic na dialnicu, ale z 9 tisic sa presunie az 10 tisic na RC :roll: . Tam kde nie su vacsie sidla (cize ak nejde o obchvat vacsieho mesta), sa na dialnicu presuva okolo 80-85% dopravy, pritom 85-90% nakladnej dopravy, cize zase viac sa musi presunut na D3 (42% nakladnej dopravy) nez na R2 (len 28% podiel nakl.dopravy). Napr. Piestany - Nove Mesta nad Vahom 83% z D1+I/61 ide po dialnici (85% nakl.dopravy).


na R2 zvolen-lovinobana (podla udajov v EIA) sa malo presunut asi 60-70% aut po detvu/krivan a dalej 80%. cize OK, ak by usek brodno-KM ktory sa najviac urguje stal tak by to bolo 7-8.000 aut na R2. ZA je asi dvojnasobok p. obyvatelov ZV cize tam to moze byt aj menej ako 60% tak ako sme to videli pri D1 PP-svit (pol na pol alebo este menej) ale aj dalsie ciastkove udaje kt. sa tu objavili npr. dubna skala-turany. na intenzitu ma vplyv aj kvalita starej cesty a ZA-CA je TOP na Sk. cize ak by stala D3 tak nieco cez 10.000 aut na ZA-KM cize o polovicu vyssie intenzity ako krivan-tomasovce ale dvojnasobne drahsia dialnica.

co sa tyka KM-oscadnica je cenovo porovnatelna a tych 10.000 je tiez skor horna hranica, a je tam daleko kvalitnejsia cesta a vyssia rychlost aj komfort ako na krivan-tomasovce cize mensia uspora casu. a uprimne, ma vobec zmysel bez KM-brodno :?:

tento usek R2 vychadza lepsie.
preco priklad Piestany - Nove Mesta nad Vahom, ked pred ZA pri BY je menej ako 75% NA na dialnici a ak pocitam aj paralelnu cestu II. triedy tak menej ako 70%. :? myslim ze podiel NA D3 nespasi...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 12. Sep 2016 19:29

DrX napísal:A este raz zopakujem, ze ak by sa tolko investovalo do turistickej a dopravnej infrastruktury napr. Kosickeho kraja, tak pocet navstevnikov Siravy, Tokaja, Krasu a juznej strany Raja by dnes bol tiez nasobne vyssi (tak ako to bolo napr. za sociku). Cize pleties priciny (nalievanie penazi len do ZA) a nasledky (rast turizmu v ZA).


Dialnica je nielen pre turistov, ale aj pre turistov. Kedze si v Slovenskom raji nikdy nebol tak nevies, ze vsetky zaujimave rokliny su v severnej casti Slovenskeho raja a juzna cast ma vyrazne obmedzeny potencial. Jedine k videniu je tam Dobsinska ladova jaskyna, studena vodna nadrz a muzealna lanovka.
Ked niekto vybuduje nieco na Sirave budu aj turisti. Najprv musia byt atrakcie, az potom pridu turisti.

DrX napísal:PS: To tvoje prenasobenie prenocovani x4 je pekne zavadzanie - v ZA (ani inom kraji) nie je pocet turistov v roku rozlozeny rovnomerne, a prave v ZA ide hlavne o zim.sezonu, takze ziadne x4.


Zase len trepes nezmysly lebo si neschopny, si nieco vyhladat.

1 stvrtrok 2015: 194 959 návštevníkov, co je v priemere 64 986/mesiac
prenocovani: 579 830, teda 193 276/mesiac
http://zilinskyturistickykraj.sk/wp-content/uploads/2012/08/Cestovn%C3%BD-ruch-v-%C5%BDilinskom-kraji-v-1.%C5%A1tvr%C5%A5roku-2015.pdf
1 polrok 2015: 376 799 návštevníkov, co je v priemere 62 799/mesiac
prenocovani: 1 042 342, cize 173 723/mesiac
http://zilinskyturistickykraj.sk/wp-content/uploads/2012/08/aktualita-cestovn%C3%BD-ruch-1_polrok-2015.pdf
1-3 stvrtrok 2015: 662 186 navstevnikov, co je v priemere 73 576/mesiac
prenocovani: 1 965 160, cize 218 351/mesiac
http://zilinskyturistickykraj.sk/wp-content/uploads/2012/08/Cestovn%C3%BD-ruch-v-%C5%BDilinskom-kraji-v-1.-3.-%C5%A1tvr%C5%A5roku-2015.pdf
za rok 2015: 846 508 navstevnikov, co je v priemere 70 542/mesiac
prenocovani: 2 440 296, cize 203 358/mesiac
http://zilinskyturistickykraj.sk/wp-content/uploads/2016/05/2015-n%C3%A1v%C5%A1tevn%C3%ADci.pdf

Cize v prvom stvrtroku to bolo mesacne len necelych 91,8% rocneho mesacneho priemeru navstevnikov a 95% rocneho priemeru prenocovani.

Ak by bol rok 2016 rovnaky, tak musim nasobit nie krat 4, ale krat 4,2 pokial ide o prenocovania a pokial ide o pocet navstevnikov musim nasobit nie cislo 4, ale cislom 4,35.

Cize 4,2 x 738.684 = 3 102 472 prenocovani za rok a to by uz bolo viac ako devilom spominany Juhomoravsky kraj v minulom roku.

devil napísal:bohuzial som nasiel len pocet prenocovani za 1. polrok 2015pre ZA kraj - 1,043 mil. prenocovani x 2 = 2,086 mil. oproti 3 080 759 prenocovani.

Keby si lepsie hladal tak by si nasiel, ze to bolo 2 440 296 prenocovani, z coho aj vyplyva, ze letna sezona je silnejsia nez zimna.
devil napísal:takze mas pravdu, nie 9. ale az 10. miesto. :lol: to zjednodusene je naozaj zjednodusene lebo vsak zimna sezona.... :wink:

Teda 7. miesto z 15.(14 ceskych z tabulky +ZA) uvedenych.

devil napísal: takze preco dialnica na podporu turizmu v ZA kraji a inde nie ?

Turisti robia zrejme menej ako 10% cestnej dopravy a to aj v lete. Dialnica je predovsetkym kvoli celkovej uspore casu vsetkych vozidiel, uspore paliva, menej nehodam,... ale aj kvoli turistom.
devil napísal:ak by usek brodno-KM ktory sa najviac urguje stal tak by to bolo 7-8.000 aut na R2

Tomu nerozumiem ani nahodou. Vsak som napisal:
Jano1 napísal:ten usek R2 by sa presunulo okolo 8 tisic v./24h, z toho okolo 2,3 tisic nakladnych.


devil napísal: ak by stala D3 tak nieco cez 10.000 aut na ZA-KM

Treba Brodno-KNM,juh a tam boli intenzity 21501 az 22772 v./24h, z toho az 7,5 tisic nakladnych/24h
Na D3 ma byt prioritou CA-Svrcinovec, nasledne Brodno-KNM,juh, cize o 8-10 rokov sa moze stavat dalsi usek.

devil napísal: pred ZA pri BY je menej ako 75% NA na dialnici a ak pocitam aj paralelnu cestu II. triedy tak menej ako 70%.

Zabudol si zapocitat vsetky cesty I,II,III triedy v okruhu 100 km.
23239/(6552+23239) = 0.78, cize 78% po dialnici hlavne pre uplne nevhodne postavenu krizovatku Bytca
Preto NM-Piestany lebo tam nie su vacsie mesta, podobne ako na KNM-CA. Okolo mesta je doprava ovplyvnena velkostou mesta, cim vacsie mesto tym dalej od neho je doprava ovplyvnena.

devil napísal:moze byt aj menej ako 60% tak ako sme to videli pri D1 PP-svit (pol na pol alebo este menej) ale aj dalsie ciastkove udaje kt. sa tu objavili npr. dubna skala-turany.

Stale dookola tu istu blbost omielas. Svit-PP ma tak postavenu dialnicu, resp. krizovatky, ze pre drvivu vacsinu vozidiel sa neoplati ist zo Svitu do PP po dialnici.
6.9 km 8min po I/18
https://www.google.sk/maps/dir/49.0600541,20.2009938/49.0546421,20.2934499/@49.0623411,20.2295368,13z/data=!4m2!4m1!3e0
oproti 13.9 km a 13 min po dialnici
https://www.google.sk/maps/dir/49.0600541,20.2009938/49.0546421,20.2934499/@49.0623411,20.2295368,13z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d20.2595279!2d49.0651182!3s0x473e253627daf013:0x309aee568662965c!1m0!3e0

V pripade D3 ZA-KNM,juh je uplne ina situacia, tam sa trasa z centra KNM do ZA skrati aj dlzkovo, aj casovo.

D1 Dubna Skala - Turany je obchvat na slovenske pomery vacsieho mesta, teda tam bude podobna situacia ako pri PP, pricom kym nebude R3 Martin obchvat, od ZA sa bude jazdit smerom na T.Teplice cez MT, co tiez ubera na intenzite na D1.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.