Moderátor: Moderátori
D1 nemá spájať BA a KE. Má obslúžiť čo najviac Slovenska. A spolu s R1 to robí slušne.
DrX napísal:Severom nebudu prepojene BA a KE, ktore sa bude dalej jazdit po R1/R7+R2, cize pises blbosti.
Turisticke a priemyselne centra su na Slovensku na juhu (BA, KE su na juhu, TT, NR, velka cast BB kraja). Turizmus tvori smiesne male percento slovenskeho HDP, cize kvoli tomu odpisat polovicu krajiny (vychod a juh) je nonsens, a naviac ziadnu dialnicu nepotrebuje (vid Zakopane). Naopak, ak by sa v r. 2010 po dokoncenej dialnici dalo jazdit KE-BA za 3 hod a PO-KE-BA za 3.5h, tak akekelovek problemy s regionalnym rozvojom na SK su uz davno vyriesene. A to s realnou potrebou jedineho tunela: Soroska.
DrX napísal:Juhom by boli spojene 3 najvacsie mesta Slovenska (BA-KE-PO), prepojeny cely vychod-zapad, a teda prepojene cele Slovensko. Dialnice su na riesenie dialkoveho spojenia, nie lokalnych problemov dediniek pozdlz jednej riecky.
Ak by toto bolo, tak samozrejme, nie je problem bez velkych nakladovriesit Rkami BA-TT-TN-ZA, BA-NR-ZV-BB-BR s vetvou Ziar-MT-PP (v druhom kole potom TT-NR-Surany a ZV-LC, aby bol aj zvysok dobre napojeny smerom na vychod), vsetko dolinami za zlomok penazi a bez megalomanstva a naokolo blizsie stoviek tunelov.
Pre úplnosť tam píšu nielen Rumunsko, pozri http://dennik.hnonline.sk/ekonomika-a-f ... -priemysle :devil napísal:myslim ze priemysel ako taky je privelmi nadhodnocovany. vo vyspelych krajinach je podiel priemyslu na hdp nizsi ako u nas. a lidrom je rumunsko.
Európski nováčikovia bodujú
Podiel priemyslu na HDP vytvorenom v prvom tohtoročnom polroku dosiahol až 25,8 percenta. Čím sme si s istotou zaistili tretie miesto v európskom rebríčku. V rámci európskej 28–čky nás predbehli jedine Rumunsko a susedná Česká republika, kde priemysel vytvára zhruba 30 percent HDP.
devil napísal:myslim ze priemysel ako taky je privelmi nadhodnocovany. vo vyspelych krajinach je podiel priemyslu na hdp nizsi ako u nas. a lidrom je rumunsko.
Turisticke centra su na juhu? Tak to preto "Žilinský kraj. V počte prenocovaní je so 738.684 zaznamenanými prenocovaniami spomedzi ôsmich krajov SR na prvom mieste. "
Kedze je okolo 2,4 miliona zamestnanych, tak cestovny ruch zamestnava okolo 15%.
ano, vo vyspelych krajinach je vyrazne vyssi podiel sluzieb na HDP, ale bez polnohospodarstva a priemyslu by sluzby samotne ekonomiku neudrzali (ak sa nebavime o ministatoch). vyspele krajiny vdaka svojim efektivnym ekonomikam (produkcia vyssej pridanej hodnoty, zisky z investicnych moznosti, nadnarodny korporativizmus...) si mozu dovolit viac konzumnu spolocnost, kde maju vacsie uplatnenie sluzby. bohuzial my sme tu mali 40 rokov zatiahnutu rucnu brzdu a tak teraz musime dobiehat a bez priemyslu by sme boli niekde na urovni Ukrajiny. ked nenechame oligarchov rozkradat verejne financie, nebudeme domace firmy zdierat z koze nadmernym danovym zatazenim a budeme investovat do vzdelavania, vedy a vyskumu, tak potom raz aj my mozeme mat podiel sluzieb na HDP ako Nemecko.
Samozrejme treba postavit plnoprofilovu dialnicu tam kde su intenzity 6-8 tisic v./24h a tam kde su intenzity 30-50 tisic v./24h staci stavat niekedy neskor.
devil napísal:D1 turany-hubova
cena od 50 mil. za km (odhad nakladov 700 mil.)
uspora casu od 50 %
intenzita 10-15 tisic denne ak by usek uz stal
DrX napísal:Slovensko patrí v rámci Európskej únie (EÚ) medzi krajiny s nižším významom turizmu. Jeho priamy podiel na tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP) je 2,3 %
devil napísal:minule si uviedol nieco podobne, vtedy som spomenul prahu ale toto je este lepsie:
https://www.czso.cz/csu/xb/cestovni-ruc ... -roce-2015
v cechach by sa ZA kraj umiestnil na 9. mieste zo 14. a to je velkostou okolo 7.000 km2 zrovnatelny skor s vacsimi CS krajmi a co sa tyka prirody tak by patril do absolutnej spicky. v clanku spominany juhomoravsky kraj mal vyse 1,5 ubyt. hosti cize vyse dvojnasobok.
devil napísal:D3 KM-oscadnica
cena 23 mil. za km
uspora casu 25-40%
intenzita cca 10 tisic aut denne ak by usek uz stal
R2 krivan-tomasovce
cena 23 (povodne), po zredukovani na 1 estakadu pod 20 mil za km.
uspora casu vyse 40%
intenzita do 10 tisic ak by usek uz stal
Jano1 napísal:Aj nepriamy podiel tvori HDP.
DrX napísal:Investovanie eurofondov po *** https://dennikn.sk/553661/zeleznice-pos ... r/?ref=tit . Proste, tunelarsky "UZOL" zilina.
Nevadi, ze "v prvom štvrťroku 2016 Žilinský kraj. V počte prenocovaní je so 738.684 zaznamenanými prenocovaniami spomedzi ôsmich krajov SR na prvom mieste. "?
http://www.teraz.sk/regiony/turizmus-zi ... lanok.html
Kym, v linku ktory uvadzas je za cely rok 2015 pre tebou spominany Juhomoravsky kraj 3 080 759 prenocovani.
Cize zjednodusene pre Zilinsky kraj 4 x 738.684 = 2 954 736 prenocovani
Takze ake 9 miesto???
Ani trochu nie si smiesny? Z 15 tisic sa presunie podla teba iba 10 tisic na dialnicu, ale z 9 tisic sa presunie az 10 tisic na RC . Tam kde nie su vacsie sidla (cize ak nejde o obchvat vacsieho mesta), sa na dialnicu presuva okolo 80-85% dopravy, pritom 85-90% nakladnej dopravy, cize zase viac sa musi presunut na D3 (42% nakladnej dopravy) nez na R2 (len 28% podiel nakl.dopravy). Napr. Piestany - Nove Mesta nad Vahom 83% z D1+I/61 ide po dialnici (85% nakl.dopravy).
DrX napísal:A este raz zopakujem, ze ak by sa tolko investovalo do turistickej a dopravnej infrastruktury napr. Kosickeho kraja, tak pocet navstevnikov Siravy, Tokaja, Krasu a juznej strany Raja by dnes bol tiez nasobne vyssi (tak ako to bolo napr. za sociku). Cize pleties priciny (nalievanie penazi len do ZA) a nasledky (rast turizmu v ZA).
DrX napísal:PS: To tvoje prenasobenie prenocovani x4 je pekne zavadzanie - v ZA (ani inom kraji) nie je pocet turistov v roku rozlozeny rovnomerne, a prave v ZA ide hlavne o zim.sezonu, takze ziadne x4.
devil napísal:bohuzial som nasiel len pocet prenocovani za 1. polrok 2015pre ZA kraj - 1,043 mil. prenocovani x 2 = 2,086 mil. oproti 3 080 759 prenocovani.
devil napísal:takze mas pravdu, nie 9. ale az 10. miesto. to zjednodusene je naozaj zjednodusene lebo vsak zimna sezona....
devil napísal: takze preco dialnica na podporu turizmu v ZA kraji a inde nie ?
devil napísal:ak by usek brodno-KM ktory sa najviac urguje stal tak by to bolo 7-8.000 aut na R2
Jano1 napísal:ten usek R2 by sa presunulo okolo 8 tisic v./24h, z toho okolo 2,3 tisic nakladnych.
devil napísal: ak by stala D3 tak nieco cez 10.000 aut na ZA-KM
devil napísal: pred ZA pri BY je menej ako 75% NA na dialnici a ak pocitam aj paralelnu cestu II. triedy tak menej ako 70%.
devil napísal:moze byt aj menej ako 60% tak ako sme to videli pri D1 PP-svit (pol na pol alebo este menej) ale aj dalsie ciastkove udaje kt. sa tu objavili npr. dubna skala-turany.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.