Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 12. Sep 2016 19:38

devil napísal: odkial ma vacsina ceskych krajov viac prenocovani ?

Nema viac prenocovani.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 12. Sep 2016 19:46

devil napísal: kedze nevieme ako rastie turizmus v cechach

Kto vie, najde. Za prvy strvrtrok 2016 by bol Zilinsky kraj s 244 601 navstevnikmi v tabulke s ceskymi v pocte hosti na tretiom mieste za Prahou a Kralovohradeckym krajom
https://www.czso.cz/csu/xb/cestovni-ruch-v-jihomoravskem-kraji-v-1-ctvrtleti-2016
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 12. Sep 2016 21:17

Jano1 napísal:Kedze si v Slovenskom raji nikdy nebol tak nevies, ze vsetky zaujimave rokliny su v severnej casti Slovenskeho raja a juzna cast ma vyrazne obmedzeny potencial. Jedine k videniu je tam Dobsinska ladova jaskyna, studena vodna nadrz a muzealna lanovka.
Ked niekto vybuduje nieco na Sirave budu aj turisti. Najprv musia byt atrakcie, az potom pridu turisti.


Najradsej mam mudercov, co mne hovoria kde som bol/nebol a co som povedal/nepovedal. V Raji je toho z juhu o dost viac nez co tu vymenuvas, napr. lyzovanie na Dedinkach+Mlynkoch. A to, rovnako ako NP Muran, by zhodou nahod okrem R2 prave najviac potrebovalo, ak by R1 sla od Bystrice aspon po Brezno.

Na Sirave/Zempline+KE aj v celom KE kraji turisti rychlo pribudaju (napr. http://www.kosicednes.sk/pocet-navstevn ... -narastal/ ), a to rychlejsie nez v ostatnych europskych mestach, ktore boli hl.mestami kultury. Problem ale je prave s tym tvojim, ze "Ked niekto vybuduje nieco na Sirave budu aj turisti". Lebo na Slovensku proste stat leje peniaze hlavne do ZA kraja (o cestach a zelezniciach sa tu dufam rozpisovat nemusim - tak este pripomeniem investicie do CR: v r. 2013 40% projektov islo do ZA kraja http://www.sacr.sk/fileadmin/user_uploa ... P-1101.pdf ).

PS k tym stvrtrokom: Rozratavat si kolko pride kazdy stvrtrok turistov do ZA moze zajimat/bavit teba, mna nie. Takze dik za info, ze v zime ich nie je najviac. Hlavne ale, nic to nemeni na tom, ze 2.3% turizmu je bezvyznamny podiel a ze by sa kvoli tomu nemali nalievat CR aj infrastrukturne peniaze len do ZA+PO krajov, ale rovnomerne na sever aj na juh.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 13. Sep 2016 09:50

DrX napísal:V Raji je toho z juhu o dost viac nez co tu vymenuvas, napr. lyzovanie na Dedinkach+Mlynkoch.

"Lyžiarske stredisko Dedinky
Nadmorská výška základne zjazdoviek: 830 m n. m.
Nadmorská výška vrcholu zjazdoviek: 910 m n.m.
Prevýšenie: 80 m"
http://www.skimlynky.sk/lyziarske_strediska/lyziarske_stredisko_dedinky

Kazdy druhy dedinsky vlek ma vascie prevysenie.

Lyziarske stredisko moze vyzerat takto: http://www.snowparadise.sk/zima/sk/informacie/mapa/

V clanku, ktory uvadzas je: "V roku 2015 navštívilo Košický kraj 266.358 návštevníkov, čo je 2-percentný nárast oproti roku 2014. "
KE kraj je predposledny a to ledva (o 5 tisic navstevnikov) predbehol NR kraj. Vdaka obrovskej navstevnosti Slovenskeho raja.
"Najväčší záujem mali turisti minulý rok o Národný park Slovenský raj, kde počet návštevníkov medziročne stúpol o takmer 80.000 ľudí, čo predstavuje nárast o 23 percent."
Cize Slovensky raj je jedina zaujimava lokalita a tam prichadzaju turisti predovsetkym zo severnej casti, teda od D1.
Vsak z Madarska je kompletna juzna R4,
Z Prahy je to do Kosic v trase R2 kratsie v sucasnosti oproti D1 o zavratny 1 km, casovo vsak podstatne kratsie po D1.
https://www.google.sk/maps/dir/Prague,+Czech+Republic/Ko%C5%A1ice/@49.3941069,15.6285671,7z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x470b939c0970798b:0x400af0f66164090!2m2!1d14.4378005!2d50.0755381!1m5!1m1!1s0x473ee01b67c6957b:0x400f7d1c6978bd0!2m2!1d21.2610746!2d48.7163857
https://www.google.sk/maps/dir/Prague,+Czech+Republic/Ko%C5%A1ice/@48.7236999,16.6722683,7z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x470b939c0970798b:0x400af0f66164090!2m2!1d14.4378005!2d50.0755381!3m4!1m2!1d18.7607842!2d48.729494!3s0x4714df48f08f104b:0x99f07fbbd0383234!1m5!1m1!1s0x473ee01b67c6957b:0x400f7d1c6978bd0!2m2!1d21.2610746!2d48.7163857!3e0

A pre turistov z Polska treba severnu cast R4.

"Z Českej republiky k nám prišlo najviac návštevníkov 20.581, z Poľska ich prišlo 8190. "
http://www.kosicednes.sk/pocet-navstevnikov-kosic-uplynuly-rok-narastal/

DrX napísal: tak este pripomeniem investicie do CR: v r. 2013 40% projektov islo do ZA kraja http://www.sacr.sk/fileadmin/user_uploa ... P-1101.pdf ).

To je vizitka aktivity miestnych ludi/podnikatelov. Odtial, kde zdochol pes, ziadne/takmer ziadne ziadosti neprichadzaju. Takze to je len Tvoja primitivna zavist, ze inde su ludia aktivny a snazia sa podnikat s prispenim EU.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Sep 2016 11:21

Tak takehoto Jano-manipulatora treba fakt velmi hladat. To ani ked sa vUD a NDS spoji dokopy, na toto nema. Takze:
- pekne, ze si "ako priklad" vybral to najmensie stredisko. Ked potrebujes lyziarske strediska s vacsim prevysenim, tak tu
http://skigugel.sk/sk/stredisko/mapa/ a tu
http://skiparkerika.sk/sites/default/files/mapa1_0.gif (600m prevysenia ti dufam staci)
- ta logika, ze "Slovensky raj je jedina zaujimava lokalita" lebo tam jeden rok narastol pocet navstevnikov, je uz totalny primitivizmus. Hlavne, ze to je ta statistika, v ktorej je ZA za BA, a v pocte prenocovani (v ktorom tak ospevujes ZA) praveze najviac narastol Dolny Zemplin
- no a tvrdit po 25 rokoch slotovsko-meciarovsko-ficovskeho panovania, ze eurofondy sa prideluju podla aktivity podnikatelov nie podla politickeho napojenia, to si vyzaduje fakt velku mieru tuposti.

Hlavne ale asi nevies prehryzt ten zakladny fakt, ze proste sa ako argument pre nalievanie penazi do ZA pouziva turizmus, ktory tvori 2.3% HDP Slovenska, a ktory cely aj tak "funguje na modeli", ze cesi sa chodia pozriet do ZA+PO kopcov ako "pasli ovce valasi" v ich byvalej gubernii.

PS: Suhlasim, ze treba zlepsit pristup pre poliakov. Ale to treba hlavne skvalitnenim spojenia Poprad-Podspady-Jurgow-Zakopane/Krakov (najlepsie ako Rku, ale aj 1ka staci) a ozivenim zeleznice cez Muszynu. Lebo to je hlavna os po ktorej jazdia polski turisti na juh Polska a teda by prisli aj na vychod SK. Ale hlavne treba spristupnit tie turisticke lokality v alnglictine/nemcine/madarcine, aby sa odvazili sem prist aj ti co slovensky nevedia.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 13. Sep 2016 19:46

Jasne si napisal "lyzovanie na Dedinkach+Mlynkoch", tak co tam zrazu pleties uplne ine stredisko?
[quote="DrX":1apxhej2] V Raji je toho z juhu o dost viac nez co tu vymenuvas, napr. lyzovanie na Dedinkach+Mlynkoch.[/quote:1apxhej2]

K Tvojim dristom o uzasnosti juhu Slovenskeho raja mozem dodat len realnu statistiku:
[url:1apxhej2]http://www.cas.sk/clanok/359949/rokliny-slovenskeho-raja-najoblubenejsou-je-sucha-bela/[/url:1apxhej2]

[quote="DrX":1apxhej2]Hlavne, ze to je ta statistika, v ktorej je ZA za BA, a v pocte prenocovani (v ktorom tak ospevujes ZA) praveze najviac narastol Dolny Zemplin[/quote:1apxhej2]
Ja som vyzdvihol, ze "v prvom štvrťroku 2016 Žilinský kraj. V počte prenocovaní je so 738.684 zaznamenanými prenocovaniami spomedzi ôsmich krajov SR na prvom mieste. ". To, ze som pridal rok 2015 je len dosledok Tvojich nicim nepodlozenych vymyslov:
[quote="DrX":1apxhej2]nie je pocet turistov v roku rozlozeny rovnomerne, a prave v ZA ide hlavne o zim.sezonu[/quote:1apxhej2]

[quote="DrX":1apxhej2]Hlavne ale asi nevies prehryzt ten zakladny fakt, ze proste sa ako argument pre nalievanie penazi do ZA pouziva turizmus[/quote:1apxhej2]
To je nic ine len Tvoj vymysel. Turizmus je na chvoste argumentov o potrebe dialnice.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Sep 2016 21:11

Ked je "Turizmus je na chvoste argumentov o potrebe dialnice", tak s Tebou vo vsetkom zasadnom suhlasim (a vysvetli si to s PETERLE a ostatnymi naokolo blizsie argumentatormi, ktori to stale zmienuju ako 2. hlavny argument).

Mna ale teraz tesi skor to, ze vlada zas ide spravit dolezity krok v podpore zaostavajucich regionov, a to preklasifikovanie cesty Tisovec-Muran-Tornala na jednotku:
"Výrazným nedostatkom pre rozvoj okresu je minimálne pokrytie cestami I. triedy a rýchlostnými cestami. Na jeho území je 236 kilometrov ciest, z toho takmer polovica sú komunikácie III. triedy. Na rýchlostné cesty pripadá necelých osem kilometrov a na cesty I. triedy necelých dvanásť. V okrese Revúca je 89 kilometrov ciest II. triedy. AP navrhuje preklasifikovanie ciest II. triedy v úsekoch Tisovec – Červená skala a Tornaľa – Muráň na cesty I. triedy.
Znamená to, že vlastníctvo týchto komunikácií prejde z kraja na štát, čo zabezpečí lepšiu starostlivosť. Ako sľúbil premiér, udeje sa to ešte pred koncom roku, aby bola zimná údržba už v kompetencii nového vlastníka. Primátorka mesta Revúca Eva Cireňová tento postup privítala. „Z celého dnešného rokovania ma táto skutočnosť asi najviac potešila. Hovorí sa, že kde je cesta, tam je práca, takže pre nás je to veľmi priaznivá vízia“." viewtopic.php?f=35&t=21802&p=185199#p185199

Takze najkratsie a namenej kopcovite spojenie Kosice - BB https://binged.it/2cVzaVP bude skoro cele po jednotke (az na trojku Licince - Plesivec :-) ).

Uz sa tesim, co premier naslubuje zajtra v Roznave :-). Dufajme, ze dobre spravy pre Sorosku.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2016 22:05

To už je výhra z povýživéneho VÚC do povýživénej SSC. Aspoň NA bude mať "nové" a spoplatnené cesty, ktoré nie sú na možnú zátaž stavené.

To je už čo za spojenie KE-BB? Za 3,5 hod. som z KE v TT :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Sep 2016 13:07

Keby si lepsie hladal tak by si nasiel, ze to bolo 2 440 296 prenocovani, z coho aj vyplyva, ze letna sezona je silnejsia nez zimna.


OK, skoda ze nemame mesacny rozpis ako na ceskej stranke, vidiet ze prevlada leto najma prazdniny, som zvedavy ci aj u nas do tej miery.

Teda 7. miesto z 15.(14 ceskych z tabulky +ZA) uvedenych.


ano velky uspech, pricom v cesku nemaju velhory a nie ktovie kolko krajov ma vyrazne mensiu rozlohu ako ZA kraj. staci vidiet zoznam Sk krajov - najvychytenejsie su ZA a PO, BA, potom BB atd. a na konci tusim NR. cele podla prirody prip. celorocnych kupelov a hl. mesto a nic ine do toho nevstupuje. a v ramci ZA kraja uplne TOP je zrovna okres LM. :wink: juh ma objektivne atraktivny sl. kras a nizke tatry cize okres BB, BR a RV a to asi tak vsetko co je porovnatelne so severom. ale hlavne ze vlada vyrovnava regionalne rozdiely, ked prisla do RV tak prve malo byt oznamenie ze zacina sa tender na vystavbu R2 roznava-jablonov nad turnou.

este som nasiel aj nejake udaje z madarska

http://itthon.hu/documents/880248/24451 ... bbc800a9f1

zaujimavy je maly a ciatocne sezonny region balaton s takmer 5 mil. noci aj zapadne zadunajsko s 2,87 mil. stravenych noci (str. 5). on je sice vacsi ako ZA kraj ale podobna priroda ani nahodou.

ten usek R2 by sa presunulo okolo 8 tisic v./24h, z toho okolo 2,3 tisic nakladnych.


to je OK, mas pravdu 8.000 aut s cenou pri jednej estakade nad udolim krivanskeho potoka pod 20 mil. eur/km oproti D3 s 23-38 mil za km, intenzitu vyse 21.000 aut mas na ubohych 5 km medzi brodnom a KM.

PN-NM je tiez kratsie po starej ceste, medzi centrami +/- 10 km, cize skladba dopravy je potom ina. to si moc nepomohol. to ze ZA je hned za KM asi nema vplyv na intenzitu na KM-CA ani na buduci podiel aut na starej ceste...ach jaj.

To už je výhra z povýživéneho VÚC do povýživénej SSC. Aspoň NA bude mať "nové" a spoplatnené cesty, ktoré nie sú na možnú zátaž stavené.


je to lepsie, mozno nie hned ale pri financovani budu vzdy zvyhodnovat cesty podla hierarchie, a udrzba tiez.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 15. Sep 2016 19:35

Vlados napísal:To už je výhra z povýživéneho VÚC do povýživénej SSC. Aspoň NA bude mať "nové" a spoplatnené cesty, ktoré nie sú na možnú zátaž stavené.

To je už čo za spojenie KE-BB? Za 3,5 hod. som z KE v TT :lol:


Na udrzby jednotiek je statny rozpocet a na upravy aj eurofondy, z ktorych sa daju prave aj zlepsit parametre takto preklasifikovanych ciest (vid Zbojska viewtopic.php?t=21041 ).

No a spojenie KE-BB to moze byt celkom slusne, ked bude hotova R2 Kosice-Plesivec, ak sa potiahne R1 BB-Brezno, a ak zvysnych 80km bude jednotka, na ktorej sa bude dat ist 90kmh. Ale, samozrejme, pre BB to bude vzdy len jedna z alternativ. No pre cele horehronie na vychod od BB to bude ovela klucovejsie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 15. Sep 2016 20:46

Škoda, že ten štátny rozpočet neprispieva dostatočne na existujúce jednotky a pritom výber spotrebných daní do rozpočtu ide. Na úpravu ciest môžu čerpať eurofondy aj VÚC, jedine BB dostal nejakú stopku.

Aha aké rozhadzovanie, že R7 po LC treba stavať, R1 BB-Brezno... zabudol som že na juhu a strede sa môže.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 16. Sep 2016 14:22

No, uz to tu mame: viewtopic.php?f=35&t=21809&p=185259#p185259 . Ak sa fakt nepostavi SV obchvat ZV, tak aj pre spojenie KE-BB sa cesta cez Brezno-Muran-Revucu-Plesivec stane este zajimavejsou.

No a kto sa niekedy previezol po tej trase, tak vie, ze tie dvojkove parametre (sirka) su fakt zalostne. Takze ak sa to postupne bude prerabat, tak na tom mozu vsetci iba ziskat. Nehovoriac o tom, ze Revuca je jeden z mala okresov, ktore nemali cestu 1.tr., co je velky hendikep, a vyrazne odradza investorov. Teraz maju oni (aj napr Gelnica, pokial dobre pamatam) sancu byt aspon rovnocenni s ostatnymi.

No a tie ftakoviny o "rozhadzovani" si nechaj niekde. Z R7 este nie je ani DS-NZ, z R2 KE-Plesivec tiez nic, a R1 zatial na Br nesmeruje. Pri tom na megalomanskom naokolo blizsie veselo riesime dalsich 5 tunelov, zatialco tu by trebalo mozno dva dokopy (Soroska, Podbrezova).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 16. Sep 2016 14:39

KE-BB:
- pragmatik ide cez Čertovicu
- ten, čo si dá poradiť od iných ide cez Donovaly
- fanúšik južnej trasy ide cez Lučenec
- cez Revúcu je to najdlhšie a najmenej pohodlné
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Sep 2016 18:48

To je už čo za spojenie KE-BB? Za 3,5 hod. som z KE v TT :lol:


letecky ?

No a spojenie KE-BB to moze byt celkom slusne, ked bude hotova R2 Kosice-Plesivec, ak sa potiahne R1 BB-Brezno, a ak zvysnych 80km bude jednotka, na ktorej sa bude dat ist 90kmh. Ale, samozrejme, pre BB to bude vzdy len jedna z alternativ. No pre cele horehronie na vychod od BB to bude ovela klucovejsie.


BB-BR je slusna cesta a RV-plesivec-tornala (o.i.) to najlepsie co je na juhu. par klucovych usekov R2 a bude to alternativa aj voci certovici.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 17. Sep 2016 11:26

DrX napísal:No a tie ftakoviny o "rozhadzovani" si nechaj niekde. Z R7 este nie je ani DS-NZ, z R2 KE-Plesivec tiez nic, a R1 zatial na Br nesmeruje. Pri tom na megalomanskom naokolo blizsie veselo riesime dalsich 5 tunelov, zatialco tu by trebalo mozno dva dokopy (Soroska, Podbrezova).

Tu na fóre nejaký DrX písal v súvislosti s výmenou ministra že treba stavať R7+R2 medzi BA a KE. Neuplanul ani mesiac a už navrhuje potiahnutie R1 po Brezno.
Doteraz nemáme dokončené ani jedno prepojenie západ-východ a niekto to sníva už o štvrtom :shock:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 17. Sep 2016 11:58

Pre teba je potreba stavat R2/R7 novinkou, ktoru si precital minuly mesiac?? Tak ty budes iny odbornik. Zvlast ked pre teba je spojenie, pri ktorom Brezno-Plesivec je jednotka (a kus trojka), dialnicnym/RC spojenim. No co uz.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 17. Sep 2016 13:08

DrX mal by si vymazat minulost a zacat rozmyslat nie v style keby sme v roku 1993 zacali toto, ale zacat rozmyslat co by sme mali robit ak zacneme v roku 2017 :-) :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Sep 2016 13:23

ciastocne je to to iste...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 17. Sep 2016 14:22

Tak poďme k číslam. Koľko km, času a € je potrebných na dokončenie južného prepojenia západu a východu?
BA-TT-NI-ZV-LC-RV-KE
BA-DS-NZ-VK-LC-RV-KE
BA-TT-NI-BB-BR-RV-KE
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 17. Sep 2016 14:59

Mne osobne pripadá z tvojich alternatív najreálnejšia a najrýchlejšia tá prvá. ;)
Ale osobne preferujem štvrtú a piatu alternatívu:
BA-TT-TN-ZA-MT-RK-PP-PO-KE
BA-TT-NR-ZV-BB-RK-PP-PO-KE
:D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Sep 2016 16:23

Tak poďme k číslam. Koľko km, času a € je potrebných na dokončenie južného prepojenia západu a východu?


vela km, € aj casu. dnes uz viac ako severneho prepojenia. skus mi vysvetlit napriek tomu preco by sa mal juh vzdat budovania svojej casti ? videl si niekde v okolitych krajinach take jednostranne priority ? ja tu citam ze udajne najvacsie problemy su kolony po KM (az 5 km od brodna), ze nie je druha rura na branisku (soroska nema ani prvu), ze MT nema obchvat R3 s pokracovanim lebo JLR to vraj velmi potrebuje (vsetky 4 automobilky su spojene D1-R1), ze PO musi mat 2 tunelove obchvaty, SO pre udajne velky tranzit VT-PP a JZO lebo uz pred spustenim vedia ze nabrezna nebude stacit. potom stary evergreen o donovaloch a novsi o handlovskej spojke.

na D1 a D3 sa buduje z fondov minulych aj terajsich
hp-ll-ds za cca 700 mil eur (mal byt SO ZA)
hub-iva za vyse 200 mil eur, konecna cena neznama
strazov-brodno za vyse 250 mil. eur (zbytocny usek)
svrc-skal za vyse 330 mil. eur (megalomansky usek, pochybnosti o presune tranzitu)

planuje sa
SO PO za vyse 350 mil. eur (megalomansky usek, pochybnosti o potrebe)
cadca-svrcinovec za vyse 200 mil. eur (potrebny ale drahy plny profil)
tur-hub za vyse 700 mil eur (megalomania, nemozne financovat)
brodno-KM za 380 mil. eur (megalomania, nemozne financovat)
KM-oscadnica za vyse 200 mil. eur (pochybnosti o potrebe)

takze v 2017 treba zredukovat cadca-svrcinovec na poloprofil, zvysok planovanych odsunut/preprojektovat a vratit sa k prioritam na R2 cize soroska, krivan-tomasovce a mnichova lehota-ruskovce za asi 1 mld., posledne menovany usek je v TN kraji cize nie na juhu :wink: podobne obchvaty na orave (bez ohladu ci R3 alebo I/59) prip. R4.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 17. Sep 2016 17:07

to co sa stavia nech sa dostavia, CA- svrc. novy tender ale plny profil, inak by sme to platili dva krat. SO po pocka kym sa dostavia JZO. tur hub. doprojektovat to bude do 2020 :-D brodno KNM a KNM oscadnica pockaju do 2020
mala by ist miesto toho soroska polprofil ale tunel na full. D1-ruskovce full, KE obchvat full. a TS-nizna polprofil + priprava R2 ale poriadna skor ako za krivan tomasovce by som bol za obchvat LC alebo RS :-) + prerobit zase PD-novaky tak aby sa dala preklasifikovat na R2+ prerobit obchadzkovu trasu na rozumnu jednotku :-)
takze s vacsinou suhlasim :-) :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 17. Sep 2016 21:13

BoroZA napísal:Mne osobne pripadá z tvojich alternatív najreálnejšia a najrýchlejšia tá prvá. ;)
Ale osobne preferujem štvrtú a piatu alternatívu:
BA-TT-TN-ZA-MT-RK-PP-PO-KE
BA-TT-NR-ZV-BB-RK-PP-PO-KE
:D

Tebou uvedené trasy nie sú južné.

devil napísal:
Tskus mi vysvetlit napriek tomu preco by sa mal juh vzdat budovania svojej casti ?

Kde som také niečo napísal??? Som zabudovanie južnej trasy, ale mali by sme sa sústrediť iba na jednu. Ekonomicky nemáme na tri južné prepojenia ako tu niekto maľuje...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zvR7 » 17. Sep 2016 22:58

Bohužial celý problém u nás spočíva v absentovaní investícií do ciest prvej triedy a v tom , že nemáme istotu o tendroch ,že sú transparentné, ceny reálne a projekty rozumné. Ak by sme mali tú istotu lahšie by sme všetci strávili , že vačšina fondov putuje/putovala do TN a ZA kraja ( vrátane železníc ). Na juhu by som očakával aspoň investície do preložiek ciest prvej triedy aby ludia mali aspon pocit ,že sa niečo deje (ked už model 60/40 nefunguje). Ak sa dokončia rozbehnuté projekty (hlavne ZA okolie) myslím, že to najhoršie bude za nami. ZA a MT regiony musia byt spokojné ( budu mat kvalitné prepojenie a je tam dostatok investorov). Treba preto rozumne rozdelit financie ( a vytendrovat ) aby sme robily projekty s najvačšou pridanou hodnotou a ktoré prinesú do regionov aspoň pocit pokroku že sa tam oplatí žit a podnikat. Len takto sa dajú zmiernovat regionálne rozdiely . Vhodná kombinácia D/R a ciest prvej triedy- len toto nás môže spoločne posunut...lebo vlaky v okolitých krajinách sa vzdalujú. A ludia žijúci v severných regionoch budu mat na SK pomery luxusné cesty a spojenia. Treba tam len napojit na D1 preložkami jedničiek a vylepšit nejakými MUK Kysuce a Čadcu, Oravu a Kežmarok. Ostatné prostriedky použiť na R2 a v kombinácii s R1 a R2 vytvorit stav ako na severe. A nemalo by sa zabudnut na ludí žijucich aj dalej od KE. Žial financie su obmedzené ale určite by sa už nemala tlačit mantra spojenia BA-KE za každú cenu po D1...proste na to nemáme. Na druhej strane ak vláda chce a potrebuje vždy nájde aj doma.
Toto by malo byt poslaním aj nového ministra dopravy.
Čo podporujem ja v prvom rade:
D3- jeden projekt v rozumnej cene, ktorý pomôže najviac (CA - Svrčinovec asi treba najviac), ostatné časti ak EU chce prepájat europu a regiony treba žiadat dodatočné financie
KNM - MUK Radola ( plus čo požaduju roky - príjazd do priemyselnej zóny)
D1 - bohužial privádzač LL-D1 bude potrebný ale zase aspon to pomôže aj na RAJEC , D1 okolo Korbelky by som to umrtvil na nejakú dobu a riešil iba preložky I/18, poprípade rozšírenie na 4 pruhy, RK uvidíme čo bude, PO je tvrdý oriešok ( pokial by bola cena gut ok pome do toho) predsa KE a PO su tahunmi regionu a D1 nech je suvisla od RK po KE
R4 - Iba Šarišský Štiavnik, všetko ostatné iba preložkami jedničiek, PO - to je najvačšia dilema, prietah mestom sa dá riešit ale nie je to ideálne,
R3 - iba preložky na Orave v budúcej trase R3 bez MUK , Šahy obchvat- po buduce križovanie R7
R2 - Soroška ok na plný profil, K.Olšany - Šaca ok a KE bude na dlho ok, Bátka -Figa , všetko ostatné sa dá riešit dočasne a lacno rozšírením a preložkami I/16,
Dolné Vestenice - Nováky a PD bude ok, Svinná a iné iba preložka I/9 a tiež MUK Trenčianská Turná,
R7 - asi PPP dotiahnu, DS-NZ ok
R1 - urobit privádzač po LV ( Hronský B.v trase bud. R3 a dalej stačí cez I/76 a I/75 na H )

Na jedničkách by mala byt top priorita okrem hore zmienených tahov - Obchvat Senica-Jablonica-Trstín, PD Obchvat I/64, Šala obchvat, NZ obchvat I/64, Kežmarok -PP , Hlohovec obchvat, Michalovce Obchvat I/19 ,plus obce na trase I/19 preložky a taktiež I/79 preložky plus vylepšenie parametrov, VT obchvat, I/59 Donovaly preložka + dokončenie rozširovania a východný obchvat RK, I/65 Kremnické Bane.

Ak by toto všetko boli priority a tak ako navrhujem výrazne by sa zlepšili regionálne rozdiely, priechodnost SK a pohoda obyvatelov. Na toto všetko by sa dal použit uver + štátny rozpočet + žltý FIDIC (ináč to nepôjde) a zlúčenie NDS a SSC pre lepšie hospodárenie. Až následne by som riešil znova súvisle tahy na DaR a mohli sa tam hrajkat trebárs aj dalších 50 rokov. Ináč to vidím velmi na dlho pri takomto tempe výstavby a len prehlbovanie regionálnych rozdielov a tackanie sa na jednom mieste.
Sorry ,že som sa tak rozpísal ... :D
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Sep 2016 13:00

Kde som také niečo napísal??? Som zabudovanie južnej trasy, ale mali by sme sa sústrediť iba na jednu. Ekonomicky nemáme na tri južné prepojenia ako tu niekto maľuje...


3 juzne prepojenia su ktore ? myslis BB-BR-RA-RV - reko jedniciek regionalneho vyznamu ? R7 - je len znacka a realne je to riesenie dopravy pri BA, spojenie na NZ sa ticho riesi klasicky cez SA, GA a SC, to je tiez reko I/62 a 75 a dalej vobec nic.

realita je ze z fondov 2004-06 aj 2007-13 sa uslo aj na R2 a teraz ked su fondy na dopravu najvacsie sa neujde lebo aj ked nepocitam spackany obchvat ZA tak D3 kt. ma do 50 km ide na ukor R2 a R3 ktore maju stovky km, a to je problem.

mala by ist miesto toho soroska polprofil ale tunel na full. D1-ruskovce full, KE obchvat full. a TS-nizna polprofil + priprava R2 ale poriadna skor ako za krivan tomasovce by som bol za obchvat LC alebo RS :-) + prerobit zase PD-novaky tak aby sa dala preklasifikovat na R2+ prerobit obchadzkovu trasu na rozumnu jednotku :-)
takze s vacsinou suhlasim :-) :-)


no vidis....ale soroska jedna rura bude stacit na vela rokov, LC a RS aj RV maju obchvaty uz zopar desatroci....RS akoze cez mesto ale realne mimo neho.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.