Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vceliak » 22. Nov 2017 12:20

Pozrel som si: http://cesty.ineko.sk/
Konečne je sa k čomu vyjadrovať:
1) Nepáči sa mi, že R1 medzi Banskou Bystricou je prioritná, lebo je nerealizovateľná. Namiesto nej mali byť prioritné úseky R3 medzi Žiarom nad Hronom a Martinom
2) Prečo nie je prioritný obchvat Košíc? Sú na to vyhradené peniaze z eurufondov (nedajú sa použiť inde), čakáme kým prepadnú ?
3) Prečo by sa mala preferovať výstavba severnej R3, keď tlačíme miliardy do D3?
4) Zaviazali sme sa urýchliť R4 Via Carpathia, prečo nie sú priorita č.1 ani č.2 ?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Intenzity

Odoslaťod orator » 22. Nov 2017 12:30

Pridavam odkaz na velmi pekne a prehladne spracovanu (fakt musim pochvalit) interaktivnu mapu celeho Slovenska od institutu INEKO kde si mozete klikat na jednotlive useky ciest, RC a dialnic a zobrazia sa vam konkretne intenzity dopravy na danom useku (krasne je tam rozdelene aj kolko z toho su osobne vozidla, lahka nakl. doprava, tazka nakl. doprava a pod.) + pravdepodobne intenzity v buducnosti ale aj ine specifikacie a podrobnosti.

http://cesty.ineko.sk/
orator
diskutujúci
 
Príspevky: 220
Obrázky: 178
Založený: 30. Júl 2017 11:26

Re: Intenzity

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Nov 2017 12:40

tak ma napada,, ci nieje aquila prave z ineka,, lebo aj to co som cital na topkach tak niektore vyjadrenia su velmi podobne jeho vyjadreniam
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Intenzity

Odoslaťod pohodak » 22. Nov 2017 13:04

aquilove whereabouts tu za tych 12 ci kolko rokov funkcnosti tohto fora boli nepriamo spomenute x krat a INEKO to zrovna nie je :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Nov 2017 13:11

mdzi ZH a MT sa rekonstruuju kremnicke bane kde bude pridany aj treti pruh a rekonstruuje sa tiez panelka, cize prave R3 patri medzi najmenej potrebne. preto severna R3 lebo je naivne si mysliet ze cely tranzit z oravy prejde na D3.

chybou mapy je ze opat sa nezohladnuju dopravne toky a neberu do uvahy smerove prieskumy ak existuju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Nov 2017 13:17

Dal som si naliehavost problemu na jednotku a nejak tam nevidim vasu Sorosku :D cim to asi bude? Ale vidim tam D3, D1 a SO PO, ale nie my radsej postavime tunel pre traktory, len aby DrX mal radost :D

A pouzit scitanie dopravy na I/21 z roku 2015, no neviem ci to je to vobec relevantne sa tym vobec zaoberat :roll: Ako v Giraltovciach sa zjavi/ubudne viac ako 750NA, tam je nejaky teleport? Neviem preco mam taky pocit, ze toto scitanie riadne padlo vhod vlade, aby sa vobec nejakou R4 nemuselo zaoberat :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2017 13:20

devil napísal:mdzi ZH a MT sa rekonstruuju kremnicke bane kde bude pridany aj treti pruh a rekonstruuje sa tiez panelka, cize prave R3 patri medzi najmenej potrebne. preto severna R3 lebo je naivne si mysliet ze cely tranzit z oravy prejde na D3.

Poliaci nemajú záujem o tranzit cez Jablonku.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Nov 2017 13:23

A kedze sa tu uz zase spomenuli platy v Polsku, neviem ci som to pisal vobec, alebo som to mal rozpisane a potom som to radsej zmazal, ale to je jedno... :lol:

Momentalne v Polsku je vacsia primerna mzda ako na Slovensku, celkovo na to maju naslapnute ovela lepsie ako my, staci sa pozriet na tento pekny graf of INEKO :D

http://dobiehanie.ineko.sk/index.php?i= ... 1&p=20&r=1

A kto si mysli, ze Polsko je stale chudobne, tak nech sa uz konecne prebudi... uz nie je rok 1995
Naposledy upravil Yoggy52 dňa 22. Nov 2017 13:26, celkovo upravené 1 krát.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Nov 2017 13:24

svata pravda bohuzial, co sa mi hodi do konceptu to je fakt, co sa mi nehodi si ostatni vycucali z prsta, zmanipulovali atd :roll:


tahat za priklad okres BB kde uz v 2007 bola nezam. okolo 4% je podla mireceqa asi uplne v poriadku a seriozne. praveze nizky pokles v BB znamena ze ostatne okresy kraja klesali o to viac.

trochu som pohral s excelom, toto su poklesy za 10 rokov podla okresov. tak nech toto zdovodni INEKO. mapa ukazuje aj narast ale je tam asi chyba, cisla nastastie len pokles.

RS -7,51, RA -10,84, LC -6,70, PT -2,93, VK -10,00, ZH -5,16, BS -3,69, ZC -6,57, ZV -2,18, BR -3,77, DT -4,50

BJ -0,82, SP -2,68, SK -0,25, HE -1,04, SV -1,73, PP -0,38, LE -2,68, KK -2,84, SL -0,58, PO -3,68, VT -0,80, ML -1,67, SB -4,72

SO -4,33, MI -3,77, TV -4,95, KS -4,27, GL -2,35, SN -1,42, RV -3,17
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2017 13:25

ale neee, ja som vlastne putinov agent, kedze v poslednej dobe je za vsetkym treba hladat aj putina :D
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2017 13:32

toto co oprezentovalo INEKO je sice dobry start, ale ako bolo spomenute, absolutne sa tam nezohladnuje trosku komplexnejsi nahlad.

- nezmyselna priorita pre R1, ktora by sa mala vyciarknut
- na S-J koridor stacia relativne nizke investicie vo forme vychodneho R3 martina (aj to v polprofile a idealne len prelozka jednicky), obcvhatu kremnickych bani a mensie upravy cesty az do kremnice
- medzi kubinom a RK resp kralovanmi staci upravit miestami cestu, pridat treti pruh a je vyriesene
- zrusit pomaly zeleznicu, namiesto nej urobit kvalitnu cyklotrasu
- celu severnu R3 kludne mozu zmenit na jednicku, ale nech ju urobia v parametroch, kde nie je suvisla plna Ciara, co je nevyhoda polprofilu Rky ..

- severny obchvat presova nechapem preco je tak vysoko hodnoteny ako potrebny. daleko viac by za menej penazi vyriesili MK-3, MK5

- cely zvysok D3 stopnut a preprojektovat a zlacnit, lebo to je asi najabsurdnejsia cast dialnice. s najvyssimi jednotkovymi cenami za 1 km a intenzitami, ktore tomu nezopdovedaju, pricom na celej D3 su momentalne len dve bodove zavady
cadca, ktora sa uz stave v tom megalomanskom variante a radola, ktora sa da lacno vyriesit privadzacom a zrusenim lavych odboceni na krizovatke radola/KNM, spolu s vyradovacimi pruhmi.

- nie je tam spomenute ze R5 je dolezitejsia, ale zaroven zase raz megalomansky navrhnuta .. vsak kysuce.

- R7 micka tam je tiez velmi zle odhonotena. v podstate jediny potrebny usek je spajajuci DS a NZ.

- R4 nie je spomenute, ze poliaci svoju via carphatia uz maju de facto bud stojacu, alebo v stavbe, alebo tendri, cize nasa R4 bude casom tahat za vyrazne kratsi koniec

- co kvitujem, ze R1 vlckovce - BA ohodnotili ako zbytocnu, co je aj pravda.

- D1 turany - hubova nema nutnost cislo 1, ten usek este kludne vydrzi a moze sa v pohode do 2030 dokoncit korbelka.

ale ako bolo spomenute, kopu podkladovych materialov tam chyba a je to zatial skor take cucanie z prstu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Nov 2017 13:45

Poliaci nemajú záujem o tranzit cez Jablonku.


a ? zase sa budem opakovat, radsej 5.000 kamionov po sirokej, rovnej ceste ako 1.000 kamionov cez stredy dedin. medzi o.p. a trstenou je podla teba preco priemerka okolo 50 km/h :?:

Dal som si naliehavost problemu na jednotku a nejak tam nevidim vasu Sorosku :D cim to asi bude? Ale vidim tam D3, D1 a SO PO, ale nie my radsej postavime tunel pre traktory, len aby DrX mal radost :D


cize opat: bol podkladom smerovy prieskum alebo sa len intenzita samotna ?

zaujimava je aj cast "primeranost dopravneho riesenia". npr. turany-hubova dialnica za tusim 900 mil. pre 10-15.000 aut je optimalne riesenie....taaak urciteee.

inac R2 soroska, batka aj mytna su oznacene ako viac-menej potrebne, takisto R2 TN-BN R3 horna orava, sahy, krupina.... a SO PO ako neprimerane spolu so zvyskom R3, donoval, R7 a R8...takze ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vceliak » 22. Nov 2017 13:46

Tých vecí, ktoré tam chýbajú, je veľa. Preto sa snažím s toho vyčítať len "koridory", ktoré majú akú prioritu. Ak sa dohodneme na prioritizácii koridorov, môžem sa baviť, ktorý úsek skôr, ktorý v polprofile, ktorú bodovú závadu, a tak ďalej.
Skúsme najprv definovať poradie, do ktorých by sa malo najprv pchať peniaze na prípravu úsekov.
PS: úseky ktoré sú v realizácií by tam nemali byť, viď okolie Detvy, Prešova , Budimír-Bidovce.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Nov 2017 13:53

devil napísal:
zaujimava je aj cast "primeranost dopravneho riesenia". npr. turany-hubova dialnica za tusim 900 mil. pre 10-15.000 aut je optimalne riesenie....taaak urciteee.

inac R2 soroska, batka aj mytna su oznacene ako viac-menej potrebne, takisto R2 TN-BN R3 horna orava, sahy, krupina.... a SO PO ako neprimerane spolu so zvyskom R3, donoval, R7 a R8...takze ?


primeranost dopravneho riesenia je uplne o niecom inom, bavime sa o najakutnejsich usekov, ktore treba riesit, kde bohuzial Soroska medzi ne nepatri... to ze je to maximalne optimalne riesenie, ale neakutne, neznamena, ze sa to ma uprednostnit a odsuvat omnoho vacsie problemy...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 22. Nov 2017 13:55

Obchvat Prešova má pri naliehavosti dopravného problému 1, lebo problémy v Prešove. Avšak primeranosť navrhovaného riešenia je hodnotená na biednej úrovni, t.j. 4, myslím že vieme prečo.

Mňa dostalo, že Svrčinovec - Skalité má hodnotenie naliehavosti dopravného problému 2. Z akého titulu?
Primeranosť navrhovaného riešenia je tiež 2.
Ako sa dostali k tomu hodnoteniu? Hádzali mincou?
Ak tento úsek má hodnotenie 2, tak polovica siete môže mať 1 a zvyšok 2....
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vceliak » 22. Nov 2017 13:58

Uvítal by som živú diskusiu v telke za účasti MD, opozície a autora uvedenej mapky. Ktorá televízia sa toho ujme?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Nov 2017 14:01

tak potom treba riesit inac. presne o tom to je. R2 je primerane riesenie lebo tie zavady sa inac riesit nedaju a R4 nie je lebo problem nesposobuje tranzit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 22. Nov 2017 14:26

aquila napísal: - D1 turany - hubova nema nutnost cislo 1, ten usek este kludne vydrzi a moze sa v pohode do 2030 dokoncit korbelka.


tento usek ma nutnost cislo 1 z politickeho hladiska a.k.a. dobudovana D1 do kosic...tiez je otazka ako to tam bude vyzerat ked to bude posledny chybajuci usek na suvislej dialnici...

inak nepridu mi tie veci ako cucane z prsta, akurat niektore veci niesu na cisto odbornom ale aj na politickom zaklade, bohuzial je to asi najlepsia vec co sa tu za poslednych 15 rokov urodila
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2017 14:51

to je zase fakt, ale to som spomenul na zaciatku, je to dobry start, ale kopu veci su tak fakt blbosti, vid svrcinovec - skalite. ako napisal jarino, ked ten usek mal kritickost 2, tak doslova cela siet moze mat 1 :)

osobne zatial prvy dobry krok vniman hodnotu za peniaze, tiez to neni uplne OK, a idu len cez excel ale bez suvislosti, ale stale maju

nicmenej, konecne sa nieco aj deje a snad za 5-10 rokov budeme aspon na urovni CR pred 10timi rokmi
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mireceq » 22. Nov 2017 15:38

Ja by som tu mapku INEKO nevidel tak cierne, podla mna je super.
Ocividne pri naliehavosti daneho useku vychadzali zo sucasnych intenzit na danej ceste (a preto je nizkotatranska R1 "naliehavejsia" ako turcianska R3). A obsahuje aj dake chyby (napr. naliehavost D3 Svr-Skalite)
Ta mapka je len nastroj, ktory treba vediet pouzit - a zohladnit ine faktory ktore automaticky nastroj nevie zohladnit.

Na druhej strane, ak by poslednych 20 rokov o vystavbe usekov nerozhodovali stavbarske lobby a politici, ale by sa islo podla tejto mapky (a doplnili by sa tam aj useky ciest prvej triedy - obchvaty), myslim ze by sucasny stav cestnej siete bol v lepsom stave...

Mapka tiez pekne zobrazuje nerealnost terminov NDS.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Intenzity

Odoslaťod okorec » 22. Nov 2017 16:38

Pekne spracvoané veľmi, ale tie ich hodnotenia naliehavosti ťahali z klobúka so zaviazanými očami.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Nov 2017 16:47

Pri INEKO aj Hodnote za peniaze vidim dva problemy:
- ti ludia, co tam su, dalej rozmyslaju podla vzoru najprv riesenia do vlastnej garaze (Kovalcik loboval za SO PO este ked bol Figelovym sefom pre dialnice; a to, ze v tej ich "vseobecnej" mape ani nie je usek R3 cez Kremnicu, ktory je v oficialnych planoch, ale je tam R1 BB-RK - cize jasna manipulacna tlacenka)
- vo svojich excelovych tabulkach vobec nezohladnuju to, co sa tu dialo poslednych 25 rokov. Divaju sa len na aktualne intenzity, a nie na to, ake intenzity boli napr ked bola len jednotka severom a len jednotka juhom; a kolko sa preinvestovalo na severe so slubom, ze potom sa bude na juhu; a ako to ovplyvnilo sucasne intenzity.

Cize, je to take prvoplanove a velmi zjednodusene. Urcite je ale dobre, ze sa aj taketo analyzy robia, a ze sa niekto diva Ministerstvu+NDSke+VUDu na prsty.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Nov 2017 17:00

len aby to nebolo tak ako pri vsetkom, ze pod lampou je najvacsia tma,, MD, NDS,, to su cierne diery, kde si budu robit co bhciet ak keby sedeli ich sefovia na elektrickom kresle
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 22. Nov 2017 17:18

Celkom zaujímavá mapa. Je to veľmi dobre spracované. Nepresnosti tam sú tiež je tam popis Donovaly riešiť poloprfilovym tunelom. Turany Hubová príliš vysoká priorita.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 22. Nov 2017 17:20

Yoggy52 napísal:A kedze sa tu uz zase spomenuli platy v Polsku, neviem ci som to pisal vobec, alebo som to mal rozpisane a potom som to radsej zmazal, ale to je jedno... :lol:

Momentalne v Polsku je vacsia primerna mzda ako na Slovensku, celkovo na to maju naslapnute ovela lepsie ako my, staci sa pozriet na tento pekny graf of INEKO :D

http://dobiehanie.ineko.sk/index.php?i= ... 1&p=20&r=1

A kto si mysli, ze Polsko je stale chudobne, tak nech sa uz konecne prebudi... uz nie je rok 1995


V Poľsku nie je vyššia priem. mzda. Tá stránka hovorí niečo o dobiehaní. Tu sú priemerné mzdy v EU: http://www.minimalnamzda.sk/priemerna-mzda-v-eu.php
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.