Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 09. Mar 2017 22:45

Sorry, ale absolútne s tebou nesúhlasím, prakticky vo všetkom, čo si uviedol v predošlom príspevku. :D Už sa mi ani nechce rozpisovať, tak len krátko:
1. D1 na Prahu či na Blavu, to je fuk, rozostavaná bola, dokončená bude ako prvé západo-východné prepojenie, či sa to niekomu páči, alebo nie :)
2. situácia na svetovom trhu s oceľou má vopred jasný koniec, aneb U.S.Steel skončí v čínskych/indických rukách a po modernizácií už nebude potrebné také kvantum zamestnancov
3. preplnené vlaky BA-KE a množstvo východniarskch EČV vozidiel v BA počas týždňa hovorí presný opak
4. držím ti palce s rozostavaním celej R2, to je ešte menej reálne najbližších 10 rokov ako východný obchvat Žiliny od Dubnej Skaly po Tepličku nad Váhom :D
+ bonus: pri najazdení 80-90 tis. km ročne po slovenských D/RC/cestách si viem urobiť obraz, kde je potrebná výstavba pre kolabujúcu dopravu a kde nie ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 09. Mar 2017 23:03

1. prve zapado-vychodne spojenie bude - resp. uz takmer je (az na 4 dediny s pohodovym prejazdom) - cez Madarsko uz teraz.
2. nicim nepodlozeny kec
3. ani jedno nie su oficialne statistiky, len tvoje "co sa babe chcelo, to sa babe snilo"
4. dolezite je, ze R2 sa zlepsuje a bude zlepsovat tak, ze stale bude lepsie jazdit KE-BA po nej nez cez zilinsko-presovske naokolo blizsie (napriek meciarovskym slubom).

bonus: to je presne tvoja kratkozrakost. infrastruktura sa nestavia len kvoli momentalne kolabujucej doprave, ale ma vela inych funkcii - dopravna obsluznost, pristup pre investorov, dlhodobo udrzatelny rozvoj, napojenie na hlavne mesto (vid KIA). Tipni si, preco fond, z ktoreho nam EU dava peniaze na dialnice (zhodou nahod prave na tie zilinske) sa nazyva KOHEZNY. je o kohezii, cize scelovani regionov EU. Akurat na Slovensku sa politikom podarilo 25rokov ich pouzivat na zvacsovanie rozdielov medzi regionmi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 10. Mar 2017 00:10

ja by som zareagoval na nieco co bolo spomenute trochu vyssie lebo DrX uplne pise z cesty...
Juh slovenska ma vyborny potencial na polnohospodarstvo, avsak tu netreba vidiet len farmy ci polia, ale hlavne na to nazvazujucu potrvinarsku vyrobu, v KE je syraren a maju prave dobru polohu na juhu v blizkosti urodnych poli, pasienkov, a teda aj chovatelov a teda "vyrobcov" mlieka, na rastlinnu vyrobu a zivocisnu na juhu okolo RS LC RV mozu prist taky investori ako masokombinaty, spracovavanie mlieka (zvolensky), vyroba krmiva, konzervarne, vyroba hnojiv, je to cele ako piramida, a to je podla mna spolu s cestovnym ruchom to, co treba na juh tahat. nie KIU ci Land Rover. D3 mohla byt pripravena s tymi usekmi ktore boli porebne keby sa nevymyslalo nad hlupostami a zbytocnymi poziadavkami, a tiez keby bol 20 rokov zodazu spraveny rebricek priorit podla ktoreho by sa pripravovali useky, povedzte mi naco sa robi EIA na R7 od NZ na vychod ked ju nebude treba stavat ani o 20 rokov a ani sa stavat nebude, preco radsej nerobime useky ktore nam horia pod prdeli. a este nieco navyse co bude horiet o 5 rokov. chyba v koncepte.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

D3 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 10. Mar 2017 00:32

BoroZA napísal:
DrX napísal:..............


Amazon je majster na logistiku, a títo súdruhovia veľmi dobre vedia, prečo sa tlačia ku Blave. ;) Prečítaj si niečo o histórií ťažkého priemyslu v bývalom Stredoslovenskom kraji, potom možno pochopíš, že tu bol silný priemysel dávno pred tým, než sme sa všetci narodili. ;) KIA len prišla do ideálnej pozície, už som to niekde písal, že s Hyundaiom Nošovice šlo o koordinovaný postup.
Ja južanom samozrejme fandím, konečne majú "svojho" ministra, a tak je tu veľká šanca, že tak ako Prokopovič ťahal R4 k Svidníku, bude Ersék ťahať R2 k Rimavskej Sobote. ;) Ale aj tak nakoniec podľa môjho názoru zvíťazí rozum, a dostavia sa to, čo už malo stáť pred rokmi na základe medzinárodných dohovorov (= D3). ;)

S tou R4 si snad robis srandu :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 10. Mar 2017 00:40

uz prestante trieskat nezmysly o syrarnach. 3 zo 4 slovenskych automiliek su na juhu (dufam, ze nemusim menovat). najvacsie oceliarne su na juhu. najvacsie mesta a centra su na juhu. tri stvrtiny slovenskeho HDP sa tvoria na juhu. na severe su kopce, kde sa da ist akurat tak na rekreaciu, a zadubenci meciar-slotovskeho typu. ale v ziadnej normalnej krajine by nikoho nenapadlo tahat tam priemysel ani naokoloblizsie hlavnu dialnicu prepajajucu krajinu (a ani za CS to tak nebolo - kreslilo sa na papieri a na Prahu, ktora je geograficky trocha inde nez BA, takze sa to nakreslilo cez ZA, to je vsetko). Uz len to, ze napriek vsetkym tym nacionalistickym blokaciam ***v sa stale postavi aspon tolko, ze juhom je spojenie lepsie, hovori za vsetko. Nastastie, vsetci chceme byt v EU, a ta nam zariadi napr. aj take veci, ze ked si sami staviame nezmyselne naokolo blizsie, tak nam postavi slusne dialnicne spojenie cez BP - a prinuti financovat aj projekty na vychode, dokonca v KE kraji, ktory *** nevedia ani na mape najst ;-) .
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod KN.SK » 10. Mar 2017 00:57

Kvalitná diskusia, za všetky groše. :roll:
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 10. Mar 2017 01:02

Ja sa stále čudujem, že na tie nezmysly pána doktora tu ešte niekto reaguje :lol:
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Obchvaty (všeobecne)

Odoslaťod marian vančo » 10. Mar 2017 01:57

peterle napísal:
marian vančo napísal:Kamarát bol v lete v Taliansku, šiel do Benátok...a šokoval ma, že nešiel po dialnici ale po normálnych cestách a vždy pred väčším mestom ho ta nasmerovalo na obchvat mesta, takže ani raz nebol v nejakej zápche...aj tu krásne vidno ako sme veeelmi veeelmi daleko od vyspelej západnej Európy. Obchvaty by mali byť základom cestnej siete krajiny..a potom by na ne mali nadvázovať D/RC...u nás podla"analytikov" najprv riešme dopravu v meste a potom obchvat vid Prešov...Dokonca v Madarsku má vela obcí už postavené obchvaty...a to aj na cestách 2. triedy...


Nie je problém dotiahnuť tú vyspelú západnú Európu. Stačí zdvojnásobiť verejný dlh. My ho máme 55%, Taliansko 130% a stále stúpa. A budeme aj my veeeľmi vyspelí.


Kolkokrát si bol v Taliansku? Ja tam chodím každý rok a nemám pocit, že by talianov ten dlh nejako trápil...a nechápeš čo som chcel týmto napísať, tam treba aspon trošku žiť a spoznať tam život, kultúru...o tom to je. Ale asi to tu zbytočne píšem. SK si takýto dlh dovoliť nemôže. Ale to je skôr otázka na sociálnu vládu.
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: Obchvaty (všeobecne)

Odoslaťod Yoggy52 » 10. Mar 2017 02:35

ako som uz spominal na ssc, ludi nezaujima nejaky dlh krajiny, mas pocit, ze by americanom nejak dlh trapil? :) a podobne je to aj u nas, kazdemu je to jedno ze RF nas zadlzil na 50 rokov dopredu, hlavne ze deti(studenti), maju vlaciky zadarmo :roll: pre mna za mna, nech bude dlh aj 130percent, ale chcem vidiet aj nejaky vysledok, momentalne mame 55 a vysledok? skoro ziadny :roll: :roll: :roll: :roll: a ako som spominal, ked sa pozicia do infrastruktury, tak automaticky stupne aj hdp, takze nikdy to nebude, ze ked si poziciame 3percenta, tak nam stupne o 3percenta dlh (pokial tie peniaze neprejeme(nie my ale Smer atd.)), ale ten pomer bude mensi... momentalne si len pozicivame na to, aby sa kalinak mohol ukazovat, ze ake hasicke auta rozdava, ihriska a podobne p****viny
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Obchvaty (všeobecne)

Odoslaťod marian vančo » 10. Mar 2017 04:07

Jeden pojem je tu dôležitý a to je KVALITA ŽIVOTA...opýtajme sa ludí na ich kvalitu života...opýtajte sa taliana na jeho kvalitu života..a opýtajme sa slováka...ja každý rok chodím do Talianska a okolia...a cítim sa tam ako najväčší chudák...a to sa Slovensku v makroekonomike darí ovela viac ako možno Taliansku...mame dlh 55 a oni 130...a čo má taký slovenský človek z toho? Opýtajte sa na kvalitu života takého prešovčana??? Opýtajte sa obyvatela napr Bolzana, ktorý sa dostane do Ríma v pohode po dialnici. O čo ide ide o kvalitu elementárnu kvalitu života...my furt uťahujeme opasky a furt sme chudáci. Pozri určite platíš v obchode bezkontaktnou kartou, výplata Ti ide na účet a nebojíš sa že o peniaze prídeš..a zamyslel si sa nad tým že ešte za Mečiara to vôbec nebolo tak samozrejmé a miliardy sa investovali do ozdravenia bánk aby to tu aspon ako tak fungovalo, áno boli to investície ktore nás zadlžili ale vyplatili sa a takisto treba investavať aj do infraštruktúry. Ja som tu nepísal, že každe mesto musí mať dialničný obchvat ale stačí cesta 1.triedy samozrejme...je trápne, že Peterle takto chytá za slovíčka bez toho aby si môj príspevok prečítal a aj sa nad ním trošku zamyslel...toto je diskusia ale kopec ludí tu hned útočí a ironizuje ba zosmiešnuje iný názor...toto je tá slovenská malosť a preto nikdy nebude v kvalite nášho života ani tam kde sú taliani teraz...je to ludoch a nie o dlhu a HDP...a v tomto západ nedobehneme nikdy.
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod kristjn » 10. Mar 2017 08:17

DrX napísal:uz prestante trieskat nezmysly.


Podobný sposobom hejtuješ aj na ostatných vláknach, okrem tvojej prioritnej R2, či iba tu?
Tvoja logika: netreba hasiť čo horí, ale to čo by mohlo horieť.
kristjn
diskutujúci
 
Príspevky: 62
Obrázky: 2
Založený: 11. Mar 2016 08:53

Re: Obchvaty (všeobecne)

Odoslaťod Bager3 » 10. Mar 2017 10:43

Myslim, ze posuvas debatu dopredu preto dam otazku: Kolko by mal Stat rocne investovat do infrastruktury? mozeme sa bavit polozkovo dialnice, cesty, zeleznica a podobne. (treba odratat PPP - pripadne zistime ci mame prisetor na dalsie PPP).
Ked budeme mat toto cislo mozeme sa zacat bavit co konkretne sa za to postavi. Myslim ze vlada toto cislo pozna, mozno by sa dalo aj vyhladat v rozpoctovej kapitole pre min dopravy.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 10. Mar 2017 12:20

Sami si tu niektorí odporujete - keď teda budeme mať svelé prepojenie BA-KE cez Maďarsko, tak už logicky nepotrebujeme R2, nie? :D
K DrXovi sa už nebudem vyjadrovať, ten je tu zrejme len ako hejter všetkých neR2-názorov. :D
K Devilovi len toľko - nezabudni ešte spochybniť, že členenie na D a RC vôbec nemalo opodstatnenie, a že D mali určite rovnakú prioritu ako R, keď sa plánovali. :D
Yoggy, áno, s R4 som si robil srandu, pretože je oveľa dôležitejšia ako R2 na juhu, a aj tak dodnes z nej stojí na severe len malý obchvatík. Nikto stále nereflektuje, že Maďari napoja R4 na svoju sieť a už aj poliaci plánujú napojenie na severnú neexistujú R4. Ale na to peniaze samozrejme netreba, hlavné je, aby DrXovi a Devilovi postavili ich južnú R2, ktorá bude zbytočne kopírovať trasu D1 a maďarskej spojnice BA-KE. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 10. Mar 2017 12:37

Bol si niekedy v Medzilaborciach tak cca pred 5 rokmi? A presne tak vyzera Svidnik teraz :lol: Vtedy ludia v Medzilaborciach kupovali byty po 4000euro :lol: A postupne sa tomu blizi aj Svidnik... Ziadnu R4 netreba, kedze region vymiera :roll: A co sa tyka toho uprednostnovanie R4 Prokopovicom, tak okrem pripravy obchvatu Svidnika, sa nespravilo nic, ale som rad, ze zvitazil rozum a R4 planuju cez Giraltovce a nie cez Stropkov(naokolo blizsie)

A co sa tyka ceny obchvatu Svidnika, tak stal do 30mio(25 alebo tak nejak), to mi vychadza na 6mio na km a to je velmi daleko napr. od Svrcinovca Skalite :?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vceliak » 10. Mar 2017 13:10

Každý z Vás má tu svoju pravdu. Problém je v tom, že diaľnice (budem citovať iného prispievateľa) slúžia na spojenie ďalekých cieľov a nie len na riešenie lokálnych problémov. Samozrejme, že sa to nevylučuje. Na riešenie lokálnych problémov majú byť stavané prednostne obchvaty. Iný prípad je, keď lokálny problém spôsobuje tranzitná doprava. Napríklad Prešov by sa vysporiadal s lokálnou dopravou, keby mu sídliskové komunikácie nezapĺňala tranzitná doprava. Dobrý príklad je Svidník, obchvat vyriešil lokálny problém Svidníka ale nie ostatných obcí na trase Via Carparia. To môže vyriešiť len R4. Na trase budúcej R2 je iba jeden bodový problém, ktorý je nezávislý ad tranzitu a to je Soroška. Takýmto spôsobom by som mohol rozoberať aj iné trasy, ale bolo to tu už toľkokrát rozoberané, že by som len opakoval.
Všetci tu uvádzate, aké intenzity sú teraz, aké budú po dokončení, alebo o desať rokov, ale to je len vedľajší produkt výstavby diaľnic. Hlavný zmysel diaľnic interpretujem po svojom: Aby nákladná doprava nikde zbytočne nestála, nespomaľovala, aby negenerovala exhaláty, neblokovala lokálnu dopravu a samozrejme, aby bola za túto službu ochotná zaplatiť!
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 10. Mar 2017 14:23

K Devilovi len toľko - nezabudni ešte spochybniť, že členenie na D a RC vôbec nemalo opodstatnenie, a že D mali určite rovnakú prioritu ako R, keď sa plánovali. :D


vies co, niekde som videl predpoved intenzit dopravy, bolo to urobene "vysoko sofistikovane", tj. urobil sa jeden koeficient narastu pre dialnice a iny (nizsi) pre RC. cize npr. pri levoci na D1 ma byt vacsi narast ako na R1 pri NR. tak potom co si mam mysliet o celom planovani.... :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Mar 2017 14:38

marian vanco, sam si vlastne odpovedal. mame nizky dlh ale zaroven stat ma mensie prijmy. takze taliansko znesie vacsi dlh ako my. tazko povedat o kolko vacsi ale my pri dlhu 130% hdp by sme skrachovali. vyska hdp je pri tomto nanic ukazovatel.


PS trochu som poupratoval, niekt. prispevky som presunul sem.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 10. Mar 2017 20:54

Počítanie dlhu cez percentá HDP je hlúpy vymýsel politikov, aby nepovedali obyvateľstvo priamo v akej výšky ich zadĺžili. Ak je Slovensko viac prijímateľom ako prispevateľom do EU, tak nám to spôsobuje zvyšovanie HDP a umelo znižuje percento zadĺženia. Ak je Taliansko viac prispevievateľom, tak im to vlastne znižuje HDP a umelo zvyšuje percento zadĺženia.
Politici tvrdia ako sme makroekonomicky úspešný, tak prečo si každý rok požičiavame na chod štátu zopár miliárd?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 10. Mar 2017 21:53

Lebo su neschopny... Asi nie je co k tomu dodat :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Mar 2017 12:23

nielen eurofondy ale aj to co tu realne tvori, lenze zisk ide prec ostanu tu dane ak ich ovsem nemaju odpustene a oproti zapadu smiesne mzdy. v taliansku urcite maju vacsi domaci podiel VLASTNICTVA v ekonomike.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 12. Mar 2017 13:46

Áno sme čistí poberatelia eurofondov čo nám znižuje dlh. A ešte aj do dlhu nemusíme počítať platby za silne predraženú R1 Pribina a obchvat BB.
Na druhej strane súkromné vlastníctvo v Taliansku sa vytváralo stáročia, je tam kontinuita. U nás sa po páde komunizmu štátny majetok rozdával a rozkrádal, slovenský vlastník je zlý vlastník . Podniky viedli ku krachu, tunelovali, cez stranícke krytie. Jedine čo vedia je podnikať so štátom, korumpovať a odrbávať. Môžeme frflať že majú zahraničí investori odpustené dane, výhody majú aj u susedov a bez nich by sme boli akurát tak v..
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Mar 2017 14:09

toto vsetko je pravda pri investoroch co nieco vyrabaju, produkuju. napriek tomu ak sa chceme niekam posunut tak jedine vlastnym rozumom, vlastnou pracou a vlastnym majetkom. take retazce vsak nic nevyrabaju, banky detto. aky je prinos banky kt. sa viac zaobera vyberanim poplatkov ako uverovanim, alebo ked uz sme pri taliansku, aky bolo prinos enelu pre SE ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 12. Mar 2017 14:21

Mal som na mysli priemyselné podniky. Prínos investorov v energetike vidím problematicky. Na jednej strane Duckého zmenky, tunelovanie štátom za Mečiara, na druhej strane spackaná privatizácia a nezodpovedný majiteľ v elektrárňach a energetike. Celé zle.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 12. Mar 2017 14:45

Pokiaľ Smer neprestane žmýkať drobných podnikateľov, tak môžeme doviesť aj 4 RC na Gemer, ale situácia sa realne nezlepší. Dobrý je veľký zamestnávateľ, ale čo z toho ak bude región závislý len na ňom a ekonomika nebude štruktúrovaná. Ovšem to je problémom celého Slovenska, vďaka jednostrannému zameraniu na automobilový priemysel.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 12. Mar 2017 15:09

obrovsky suhlas, je potrebne vyuzivat potencial krajiny ktory tu je, uz sa dlho hovori o tom ze strojarsky potencial v obyvatelstve je uz vycerpany, co vycerpane ani z daleka nie je, je cestovny ruch a polnohospodarstvo, a tu vidim najvacsi prinos pre juh a vychod Slovenska. a postupne dobudovanie infrastruktury by bol vyznamny s ekonomickeho hladiska aj pre tieto menej rozvinute regiony ale az vtedy ked bude realny progres pri vyuzivany tohto potencialu.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.