http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752Toto je super tabuľka, ktorá potvrdzuje mnohé veci.
Pokles okolo Považskej Bystrice ukazuje to, že intenzity netvoria ani turisti ani CPčári, a už úplne scestné je predstavovať si, že z BA vyrazí 10000 áut, ktoré idú na východ (či už PO alebo KE kraj). Veľké percento dopravy v okolí PB, začína alebo končí v PB a tým, že PB je napojená na diaľnicu luxusne z oboch smerov, tak okolo PB je pokles. (Pozn.: Podobný pokles bude vidno po dokončení Višňového na obchvate Vrútok. Pozn.2: 3 MÚK v PB sú čierne na bielom preukázané ako zbytočné megalomanstvo.) Ale nemýliť si s lokálkou typu dochádzanie za prácou. Intenzity tvorí komerčná premávka rôzne medzi jednotlivými mestami. Ja som napríklad za posledné dva týždne išiel do BA iba raz, ale bol som rovnako raz v Púchove, v Považskej a v Ostrave. Čiže úsek Martin - Bytča som absolvoval 7 krát, Bytča - Považská 5 krát a Považská - Púchov 3 krát. Do BA som šiel totiž raz po D1 a raz po R1, aj keď po D1 to mám bližšie, ale aj cestou naspäť som potreboval niečo vybaviť v Nitre. A takto generujú dopravu aj ostatné mestá. Čím viac priemyslu (čím väčšie mesto), tým väčšie intenzity generuje. Aj tá zastávka v Nitre je v princípe to isté.
Pekne vidno, že žiadne spájanie Bratislavy s východom nemá z dopravného hľadiska reálne veľký význam. R2 má na Gemeri strašne nízke intenzity a na Spiši klesajú intenzity D1 na 40% oproti tomu, čo je medzi TT a MT, a zostávajú také nízke až po Prešov, čiže keď si vezmeme, že najväčšie percento z toho bude komerčná premávka typu Poprad - Spiššká Nová Ves alebo Lučenec - Rožňava, tak to číslo, ktoré naozaj ide z východu do Bratislavy (alebo všeobecne na západ) je naozaj smiešne nízke. Však koľko ľudí tvrdí, že najlepšia cesta z východu je cez Čertovicu a čísla ukazujú, že to je reálne len 1500 áut! Na víkendové a sviatkové presuny musí východu stačiť D1, ktorú treba ťahať aj ďalej za Košicami a alternatívna trasa po R1 (cez Donly alebo Čertovicu) v prípade problému na D1.
PS: Vždy keď sa bavím s obchodnými partnermi o tom aké majú projekty, tak vidím, že to je podobné ako v našej firme a teda, že rádovo viac robíme na západe krajiny ako na východe. A nie je to tým, že by tam tie projekty neboli (aj keď ich tam je menej), ale je to pre bežné malé a stredné firmy zo západu neefektívne sa snažiť na východe presadiť. Je to už geograficky ďaleko. Keď vezmem ako príklad mesto Nitra (aby som nehovoril o BA, ktorá je špecifická), kde máme jednak relatívne veľa projektov a tiež obchodných partnerov, tak to mám z firmy cca 135 km. Ak sa vydám 135 km na východ, tak sa dostanem len do Popradu. A to ani nehovorím o firmách z TN, TT či NR kraja. Tým je na východe utvorená úplne iná skupina ľudí a firiem, ktoré spolupracujú a riešia projekty na východe. A tým, že na východe je tých firiem a projektov menej, tak sú tam aj nižšie intenzity. Ani keby bola šesťprúdová diaľnica po Užhorod, tak to neznamená, že by som teraz namiesto Nitry, Trenčína, Považskej či Nového Mesta začal viac cestovať do Humenného, Košíc či Michaloviec. Je to proste neefektívne a tie intenzity tam nebudú. Kažimírovcom vyšiel výsledok správne. To, že je minister dopravy Maďar, je skutočne kontraproduktívne.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.