Moderátor: Moderátori
Lorenc napísal:zoom napísal:Top okresy bez dialnice si praješ Devil? Okres Námestovo 5,08% nezamestnanosť v decembri
5 percent, ale za akú cenu nikto nieje doma. Tisíce Oravcov chodia pracovať mimo do Ba do AT na týždňovky atď. Orava negeneruje pracovné miesta ako by mohla a nevyužíva svoj potenciál. Keby štát absolútne nekašlal na Oravu a strategicky dobudoval R3 DK-TS.
Čo je len zlomok ivestícií oproti susednej D3, mohlo plno turistov z PL chodiť aj sem.
Veď koľko pracovných miest generuje na Liptove jeden resort ako Jasná. Taký istý resort aspoň počtom km zjazdoviek by mohol vzniknúť prepojením stredísk Kubínska Hoľa- Racibor.
Aký potenciál má Orava prosim ťa? Zase chceme druhu Bratislavu z každeho kuta ? Keby štát absolutne nekašlal, kde berieš odvahu sa spoliehať na štát? S takýmto postojom sa nečudujem že rodný kraj je v takom stave v akom je, bezohľadu na luxusný polprofil rky, ktorého kvalita je v stave že po prejazde diletačných dier máš pocit že si na rally. Neexistuje žiadna spolupráca S7 a R3 a obchvat Targu nemá s R3 tiež nič spoločné, aký pretras? Snad nechceš polprofil, ktorého plný profil nikdy nebude dobudovany (resp. v rozpatí 50 rokov) trasovať pre Zakopané, ktorý ani na SVK nemá žiadny vplyv. Orave škodí iba nákladná doprava, čo deklaruje historický márny pokus o presun TIR na vlaky, nič viac nič menej.
Ked Orave je 5% a ano ludia odchádzajú za prácou, prečo na Gemeri nedochádzajú?
Spolupráca existuje len na D3 a R4, ale najpotenciálnejšie prepojenie sa ignoruje.
Nechcem rýpať, ale státisíce Poliakov jazdia do Zakopaneho po obyčajnej ceste, v mnohom horšej ako I/59 na Orave, pričom kilometrický rozdiel je minimálny... Nebude problém niekde inde?
Kraje ani neskúšaj porovnávať, keďže ich vzhľadom na veľkosť ťažko môžeš vztiahnuť k dopravnej infraštruktúre, to môžeš rovno porovnávať celé Slovensko s čímkoľvek.
Z tých dotovaných baníkov dnes už väčšinu tvoria Rumuni, Bulhari, Srbi atď. Blbé, však?
Ak Topoľčany a Myjava majú dobrý prístup k diaľnici (btw, Palčekové+Dubníky sú horšie ako Soroška), tak to ho má potom aj Rožňava, o Kežmarku nehovoriac.
No, keď už do toho miešaš tamojšie platy, tak si tam zamiešaj aj tamojšie výdavky na bývanie, stravu a dopravu. To zrazu všetko vyzerá inak. A ešte raz - také vyľudnené mestá a obce v SK veru nie sú ani náhodou, ani také dochádzanie, ex-DDR je úplne iná liga. Nejakú dobu som strávil v Nemecku, síce Ruhrgebiet, ale aj do DDR som mal možnosť nakuknúť... Predovšetkým však išlo o niečo iné a totiž o to, že ex-DDR dostalo do vienka dopravnú infraštruktúru o akej sa nám ani nesníva, lenže regionálne rozdiely sa tam ďalej zväčšujú a regióny až na pár svetlých výnimiek upadajú. A to je celá pointa.
Asi som nechápavý...ale fakt nerozumiem, čo tým chcel básnik povedať.
Plná Bratislava vidiečanov, to nie je sťahovanie za prácou? Praha plná Slovákov, Írsko... Milión Poliakov vo VB..... Keď Španiel skončí školu, tak prvá voľba je odchod do zahraničia, najmä USA. To nie je "opak", to je masívne sťahovanie za prácou. A v Nemecku to nikto nepotrebuje presadzovať, jasné prečo.
devil napísal:DS by prezila aj bez R7 aj keby to bolo uz uplne peklo v spicke. ani NZ to nema zle ani polohou ani spojenim vdaka hlavnej trati.
StVO napísal:Lorenc,
Poliaci naozaj nemajú v úmysle stavať S7 ďalej. Stavba, ktorú spomínaš, je preložka štátnej cesty, síce ako 4-pruh, avšak nie v diaľničných parametroch. Ono intenzity sú tam podľa Poliakov síce príliš vysoké na 2-pruhovú cesty, avšak na diaľnicu stále príliš nízke.
Inak za to, že S7 nebude pokračovať na SK, si môžeme do značnej miery sami, lebo sme dlhodobým nátlakom dotlačili Poliakov k tomu, aby stavali rýchlostnú cestu do Skalitého.
devil napísal:StVO, skoda zbytocneho balastu, ja som naozaj chcel odpovede ale nedockal som sa. vies ich, len nekorensponduju s nazormi ktore mas....takze v skratke a bez balastu
- chcem som kapacitu sorosky ale pri normalnej rychlosti. samozrejme bezna rychlost sa da dosiahnut len ked je prechod prazdny. ze pri 50-60-70 prejde dost aut oproti inemu useku kde nie su serpentiny nestaci. ak staci tak potom staci aj pod strecnom aj na jednotkach zapadneho Sk.
- najblizia dialnica ku RV je pri KE asi 70 km, potom az pri krivani ak prizmurim oko ze nie je obchvat ZV. TO ma D1 aj R1 30-35 km. cize vobec nejde len lepsiu polohu TO na zapadnom Sk ako sa to snazis naznacit
- porovnavania s nemeckom su blbost uz len z toho dovodu ze zapadne nemecko nezazilo socializmus kym zapadne Sk ano. cize nevidim ziadnu paralelu. aj na zapadne a severozapadne Sk isli tazke miliardy, bez nich by tam neboli 4 (slovom 4 automobilky), dodnes idu stimuly prevazne na zapad a nikto si nedovoli ich nedat. preco asi ?
- tabulka ktoru si vypracoval jasne preukazala ze pokles nezam. okresov kde siroko-daleko nie je dialnica je maly a v uzsom aj sirsom okoli dobudovanej R1 velky.
- suhlasim s tym ze treba riesit najviac zatazovane jednotky akurat si opat nevedel nijak zareagovat na fakt ze ide o masivne investicie do preloziek na co sucasne prostriedky nestacia,
- dotiahnutie R2 po LC je nevyhnutnost to bude mat efekt na ekonomicky rozvoj celeho okolia. ak neveris tak sleduj UPSVAR. dalej treba riesit 2 zavady uz len kvoli plynulosti a bezpecnosti premavky na medzinarodnej trase. z toho priprava zacharovce-figa sa opat posunula, ostava soroska.
- na R3 by sa mali vyriesit min. obchvaty asi desiatky miest a obci co na 200 km (alebo teda 170 ak nepocitam ZV-BB) nie je vela a uz len takisto kvoli tomu ze v civilizovanej krajine by nemal tranzit jazdit cez centra miest a obci.
Orava neguje tvoju hypotézu o vplyve d/rc na mieru nezamestnanosti.
Oravu trápi nákladná doprava, ktorá sa čiastočne začina a bude pokračovať vo väčšom presmerovaní na kysuckú D3, vzhľadom na stav polskej S1 a obchvaty na českej strane.
Tebe dufam raz postavia vedla domu vysnívanú R2 v plnom profile, ideal s MUK resp. rovno samostatnou vetvou do garáže. Necelý 1 km budeš mať továreň Lamborghini, pričom mám na mysli výskumné stredisko samozrejme.
vynimka potvrdzujuca pravidlo? nebud smiešny, ked okrem troch oravských okresov tvoje pravidlo popiera Stará Lubovna či Humenné, ktoré maju polovicčnu nezamestnanost než juh...bez d/rc
Zase tvoje tvrdenia vymyslené. Cestovný ruch ako teraz, tam ešte nikdy tak nefičal..ski strediská a v lete hrad s horami zažívajú najlepšie obdobia posledné roky.
Apropo, vyššie si ukázal prečo juh ma daleko vyššiu nezamestnanosť, podobne je to v esp katalansko/andaluzia..ita padska nižina/sicilia "sťahovať sa za lepšou pracou je nemyslitelné". Diky za vysvetlenie a pozdravujem
devil napísal:a nic nove neprislo.
devil napísal: pritom severne Sk ma super potencial. stara klasika, neochota a ceny nezodpovedajuce kvalite.
devil napísal:
prekrucas. nie je to nemyslitelne ale to nie je skutocne riesenie. oravaci sa podla teba maju lepsie ked masovo odchadzaju pleties si pricinu a dovod. pozri si mapu zamestnanosti v EU a skus napisat ze nekoreluje so zivotnou urovnou. to iste co ukazuje mapa na statnej existuje aj na regionalnej. alebo zase vytiahni nejake nepodstatne detaily. pointa je v tom ze pracu treba mat doma lebo praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. mentalita ako z 18. st.
Yoggy52 napísal:Na slovensku uz nemame skoro 30 rokov socializmus, ale kapitalizmus...
Na slovensku uz nemame skoro 30 rokov socializmus, ale kapitalizmus... ale ako vidim, tak juzania si to este stale nevsimli
Tak ako ty máš svoju tabuľku, tak ja ti dávam okresy (a nielen tie tri oravské) kde klesá tiež rýchlo nezamestnanosť pri absencií infratruktúry v podobe d/rc, nehovoriac o číslach HzP, z čoho značí, že sú ďaleko významnejšie faktory vplývajuce na nezamestnanosť region než d/rc.devil napísal:moje pravidlo potvrdzuje tabulka 2007-2017. to ze nechces vidiet kde su poklesy o tretinu/polovicu povodnych hodnot je tvoj problem, popri R1 uz mas 5-7%, KA, BR 6%, BS ma 8%. DT 7%. LC a VK rychlo padaju pod 10%. R2 toto este urychli. v HE a SL sa znizila za 10 rokov o nejake smiesne percento, preco to nebolo viac ked dialnica netreba, hmm
devil napísal:prekrucas. nie je to nemyslitelne ale to nie je skutocne riesenie. oravaci sa podla teba maju lepsie ked masovo odchadzaju pleties si pricinu a dovod. pozri si mapu zamestnanosti v EU a skus napisat ze nekoreluje so zivotnou urovnou. to iste co ukazuje mapa na statnej existuje aj na regionalnej. alebo zase vytiahni nejake nepodstatne detaily. pointa je v tom ze pracu treba mat doma lebo praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. mentalita ako z 18. st.
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics ... _2016_(%25)_YB17.png
takze skus pridat na objektivite....
Tak ako ty máš svoju tabuľku, tak ja ti dávam okresy (a nielen tie tri oravské) kde klesá tiež rýchlo nezamestnanosť pri absencií infratruktúry v podobe d/rc, nehovoriac o číslach HzP, z čoho značí, že sú ďaleko významnejšie faktory vplývajuce na nezamestnanosť region než d/rc.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.