Stránka 108 z 260

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 15:13
od devil
Akych 25%? To je tak tazko porozumiet? Ked idem 100 km, tak nespekulujem nad nejakymi pofidernymi skratkami cez obce, mimo D/RC, aby som usetril 10, 20, aj 25% dlzky trasy.


OK, to bol priklad, pre toho kto ide 100 km je to 25%, ale snad nie kazdy ide presne 100 km. realna obchadzka je od bodu kde sa 2 trasy o kt. sa bavime delia. a ja chcem mat usporu presne tam. podla mna tam ziadna nie je, podla teba ano. OK.

devil, 10 priamych EC vlakov denne z CA do PRG je fakt. každý nech si z toho implikuje čo chce. teraz napíšem, že z Budapešti ide do Prahy denne len 7 priamych EC vlakov a pohodak si z toho vyimplikuje, že som napísal, že spojenie Čadca - Praha je dôležitejšie ako Budapešť - Praha a začne ma z toho obviňovať :D ale s tým sa nedá nič robiť. komu není dáno, tomu se dát nedá.


nech sa paci. len to je to prekrucanie, totiz tie vlaky by tadial isli aj keby tam ziadna 25.000ova CA nestala dokonca mozno aj vtedy keby tam nebola ZA.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 17:30
od okorec
ja nehovorim o tom, ze tade idu, ale ze tam stoja. to nie je to iste. keby neboli na to dovody, tak tade len prefrcia ako ICcko cez Trencin.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 02:17
od plš
Nezainteresovanému /z diaľky/ v diskusií šporovlivých Bratislavákov a miestnych Kysučanov absentuje jeden podstatný fakt. Bratislavčania sú zaťažení hlukom a exhalátmi z dopravy asi jedni z najviac postihnutých na SK. Ale rýchle cesty pre autá sú vymedzené do zvláštnych koridorov, rýchlosť na obslužných cestách sídlisk je obmedzená často položenými ležiacimi policajtmi. Autá vedľa chodníka nájdeš len v strede mesta, deti zo ZŠ nepochodujú po krajnici vedľa rýchle idúcich áut a nepobehujú medzi autami ako v kysuckých obciach.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 07:14
od devil
ja nehovorim o tom, ze tade idu, ale ze tam stoja. to nie je to iste. keby neboli na to dovody, tak tade len prefrcia ako ICcko cez Trencin.


ja nehovorim ze tam nestoja ale ze existencia IC ktore ma trasu dlhu takmer 700 km nie je podmienena zastavkou v 25.000 meste.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 20:56
od dandb
Bude sa opravovať povrch vozovky I/12 po dokončení a odovzdaní polprofilu alebo to iba pozliepajú ?
PS:Chalani nieste náhodou mimo témy ? Toto je úsek Svr. - Skal.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 21:59
od i15
pohodak napísal:
okorec napísal:pohodak, zbytocne sa ohanas nejakou svojou "logikou", lebo fakt je ten, ze "CA ma dopravu ako polmilionove mesto" a "v Cadci bezne kolabuje doprava ako v 500-tisicovom meste" su dva vyroky s uplne inym vyznamom. ak to nechapes, tak to je tvoj problem a mal by si trenovat citanie s porozumenim.


vy ste tu uz ina znoska zabavacov :lol: cize doprava v cadci kolabuje kvoli niecomu inemu ako je doprava samotna ***: -->:lol: az raz bude v cadci kazde bozie rano 11km kolona na dialnici 2+2 a k tomu 4-5 dalsich kolon na inych 2+2 cestach, kazda dlha tak 3-4km a to zdoraznujem, bez AKEJKOLVEK nehody, tak sa mozme zacat bavit o tom ako v CA kolabuje doprava ako v polmilionovom meste. btw dnes 7:10 som vysiel na D1 pri blatnom a od MUK senec som isiel az po avion non-stop v kolone, ak maju nieco podobne "bezne" v cadci tak prebehnem po namesti bez siat :roll:


Treba povedať aj to, že kolóny v okolí Bratislavy sú do značnej miery spôsobené tým, že kopec ľudí je ochotných si odtrpieť hodiny strávené v aute, aby si mohli užívať kľudné bývanie na vidieku. V Čadci, alebo v Prešove sa nestojí v kolónach kvôli tomu, že ľudia sa sťahujú do satelitov. A životná úroveň je tam nižšia, takže hodina a pol denne stratených v aute je pre nich relatívne horšie, ako pre obyvateľov BA. Ja stále hovorím, že zápchy v BA sú určitou daňou za vysokú životnú úroveň.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 07:42
od pohodak
1) je uplne jedno kvoli comu su zapchy v BA
2) nic ako relativne straveny cas v aute neexistuje, hodina a pol v zapcheje rovnako "zla" ci zijes v NYC, buenos aires, bratislave, presove alebo popudinskych mocidlanoch
3) rec je o tom ze ludia tu uz trieskaju totalne bludy typu "v CA kolabuje doprava ako v polmilionovych mestach"

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 14:01
od devil
oni to mysleli nejak tak ze na to kolko ma obyvatelov CA je to tam huste....ale to je zase dane aj inymi vecami, relief, sposob osidlenia, nielen poctom aut. a to oni nechcu pochopit ze to je tiez vlastne dan za to kde ziju.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 16:14
od juancarlos
Daň? Slovensko má 49 tis. km2 a my sa ideme hrať na daň, že kde kto býva? Nechápem ako to môže fungovať v iných oveľa väčších štátoch. To akože chceš presťahovať všetkých ľudí na Východoslovenskú a Podunajskú nížinu a inde ovce pásť? Alebo rovno do Maďarska kde má najvyšší vrch aj s vysielačom 1000m? Alebo poďme ináč. Je to ako kedy obyvateľ k Kysúc zásadne nesúhlasil, že bola vybudovaná protipovodňová ochrana napr. Bratislavy za ťažké a spoločné prachy, pretože on s toho nič nemá. Je to predsa daň Bratislavčanov kde bývajú. A počas povodne nech každý behá s pytlami piesku. Chápem, že je to pritiahnuté za vlasy ale je to isté ako si iným spôsobom napísal ty.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 22:29
od okorec
ked niekto, kto akurat tak brusi hore dole cestu BA-PK a spat ide hodnotit dopravu na Kysuciach, to uz len teda nie su bludy.
"dan za to kde ludia ziju" to je fakt perla. nestavajme teda ziadnu infrastrukturu, nic. nech si ludia vsade uvedomia, ze to je dan za to, kde ziju a hotovo.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 23:10
od Lorenc
To je fakt. Skus rozsirit tu cestu 2 triedy na kysuciach alebo na orave a nech aj cestu prvej triedy. Nerozsiris lebo si limitovany urbanizaciou v specifickych matriciach v udoliach kde jedina cesta vedie popri potoku aj tam su nastavane domy suvislo tam kde prislo. Iste historicky je tato hustota dana dopravnym vyznamom v tychto tahoch. Chybajuca urbanna kultura vola regulovat tiahle dediny nebola zakotvena v prave a dedicstvo tohoto aj ruralneho myslenia je v podstate v sucasnosti viditelne v intenzivnej doprave. Ak si porovnas hlavne brnenske tahy v uliciach intenzity su niekedy porovnatelne prave s tymito udolnymi sidlami. Z toho vyplyva doprava na hlavnom mestskom tahu je porovnatelna s dopravou v udoli na kysuciach alebo na orave.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:34
od devil
Daň? Slovensko má 49 tis. km2 a my sa ideme hrať na daň, že kde kto býva? Nechápem ako to môže fungovať v iných oveľa väčších štátoch. To akože chceš presťahovať všetkých ľudí na Východoslovenskú a Podunajskú nížinu a inde ovce pásť? Alebo rovno do Maďarska kde má najvyšší vrch aj s vysielačom 1000m? Alebo poďme ináč. Je to ako kedy obyvateľ k Kysúc zásadne nesúhlasil, že bola vybudovaná protipovodňová ochrana napr. Bratislavy za ťažké a spoločné prachy, pretože on s toho nič nemá. Je to predsa daň Bratislavčanov kde bývajú. A počas povodne nech každý behá s pytlami piesku. Chápem, že je to pritiahnuté za vlasy ale je to isté ako si iným spôsobom napísal ty.


ano ideme sa hrat kto kde byva lebo su vyrazne rozdiely v reliefe. vo vacsich statoch funguje decentralizacia alebo su to spolkove staty....neprovnavat prosim protipovodňovu ochranu, nie je to adkevatne ani keby si stal denne v kolone. neodporucam riesit kto na koho doplaca lebo budes tahat za kratsi koniec.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:38
od fh
okorec napísal:"dan za to kde ludia ziju" to je fakt perla. nestavajme teda ziadnu infrastrukturu, nic. nech si ludia vsade uvedomia, ze to je dan za to, kde ziju a hotovo.


Taketo perly trusi devil iba po vlaknach D3, D1, ale na trase R1, R2 nespochybnuje, nekritizuje, tam ze ziju ludia kde ziju.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 08:28
od pohodak
okorec napísal:ked niekto, kto akurat tak brusi hore dole cestu BA-PK a spat ide hodnotit dopravu na Kysuciach, to uz len teda nie su bludy.


za prve neviem ako si na toto prisiel (fyi, tento rok som z europy autom nebol akurat v skandinavii, juznom balkane a pyrenejskom polostrove), za druhe ad hominem nie je argument, za tretie reagujem iba na bludy typu "v CA pravidelne kolabuje doprava ako v polmilionovom meste"

D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2016 10:26
od robertko
viete čo prinesie diaľnica do regionu ? akurát sa tak rýchlejšie dokáže presunúť tovar z miesta výroby k odberateľovi . a teda firmy zo západu SVK budú môcť viac jazdiť na východ a tým spravia východ ešte chudobnejší ( toto sa stalo a deje aj v taliansku kde si juh sľuboval viac pracovných miest a efekt to malo presne ten čo opisujem vyššie .
slovensko vymiera tak kto sa bude sťahovať tam kde je nová diaľnica len kvôli diaľnici
žiadny investor nepôjde na iné miesto len kvôli tomu že je tam diaľnica
na východe je problém zohnať kvalifikovanú pracovnú silu ľudia bez návykov pracovať , zvyknutý na dávky
takže po dostavaní D1 bude Prešov na tom ešte horšie nakoľko tí čo budú chcieť pracovať tak budú musieť byť motorizovaný a behať na západ a tovar bude prúdiť na východ aj cez mesto a D1 tomu nepomôže lebo ľudia bývajú v meste nie na diaľnici.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2016 15:12
od eric987
Ked je to tak tak preco vo velkej investicnej vlne vsetko smerovalo na Povazie, Zahorie a max. na Pohronie ? Zeby preto, ze tam dialnica bola, resp. sa stavala ? Preco potom neprisiel JLR na vychod, kde je vseobecne zname ze je tu najviac kvalifikovanej pracovnej sily navyse schopnej pracovat za menej ? Na vychode je problem zohnat kvalifikovanu pracovnu silu? To mas odkial ? Od devila? Preboha clovece, ty si bol vobec na vychode niekedy ? Alebo si snad myslis ze tu sme vsetci Romovia alebo ozrani im podobni ? Tu ludia pracuju za 400 e/mes, su radi ze su radi a niekto este napise, nieco taketo.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 09:30
od granite01
eric987 napísal:Ked je to tak tak preco vo velkej investicnej vlne vsetko smerovalo na Povazie, Zahorie a max. na Pohronie ? Zeby preto, ze tam dialnica bola, resp. sa stavala ? Preco potom neprisiel JLR na vychod, kde je vseobecne zname ze je tu najviac kvalifikovanej pracovnej sily navyse schopnej pracovat za menej ? Na vychode je problem zohnat kvalifikovanu pracovnu silu? To mas odkial ? Od devila? Preboha clovece, ty si bol vobec na vychode niekedy ? Alebo si snad myslis ze tu sme vsetci Romovia alebo ozrani im podobni ? Tu ludia pracuju za 400 e/mes, su radi ze su radi a niekto este napise, nieco taketo.

To čo písal robertko je pravda. V prvom rade je to o tom, kde je ekonomická aktivita v regiónoch. Cím dalej na východ, tým viac sa približuje hranica EU - t.z. z pohľadu investora je to obrazne povedané koniec sveta. Preto Bratislava, Nitra a snád trochu považie je na tom inak. Tam infraštruktúra napomáha investorom pri umiestnovaní fabrík a riešení logistiky.
V prípade východu je však veľké riziko toho, o čom píše robertko. Veľa investorov nepríde, kedže sme daleko od "centra" diania...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 10:01
od Stefi
robertko napísal:viete čo prinesie diaľnica do regionu ? akurát sa tak rýchlejšie dokáže presunúť tovar z miesta výroby k odberateľovi . a teda firmy zo západu SVK budú môcť viac jazdiť na východ a tým spravia východ ešte chudobnejší ( toto sa stalo a deje aj v taliansku kde si juh sľuboval viac pracovných miest a efekt to malo presne ten čo opisujem vyššie .
slovensko vymiera tak kto sa bude sťahovať tam kde je nová diaľnica len kvôli diaľnici
žiadny investor nepôjde na iné miesto len kvôli tomu že je tam diaľnica
na východe je problém zohnať kvalifikovanú pracovnú silu ľudia bez návykov pracovať , zvyknutý na dávky
takže po dostavaní D1 bude Prešov na tom ešte horšie nakoľko tí čo budú chcieť pracovať tak budú musieť byť motorizovaný a behať na západ a tovar bude prúdiť na východ aj cez mesto a D1 tomu nepomôže lebo ľudia bývajú v meste nie na diaľnici.

Ja neviem kedy ta toto napadlo ale podla mna mas strasne zly prehľad o ludoch na vychode. Ked uz na vychode ludia nechcu pracovat tak potom neviem komu sa chce robit :D Jasne netreba do toho celkoveho poctu zapocitavat aj ine komunity zijuce prevazne na vychode. Ale mam pocit ze toto je typicky pohlad cloveka zijuceho na zapad od Žiliny, ktory na vychode mozno ani nebol. A Slovakov by som s Talianmi urcite neporovnaval.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 12:15
od i15
Obchvat PO zlepší mobilitu pracovnej sily v rámci východu a zníži nezamestnanosť. Ľuďom sa tu chce pracovať, napríklad okres SB má vysoký podiel Rómov, ale nezamestnanosť je relatívne OK. A keby bol komplet západný obchvat PO, nie je pre nich problém denne dochádzať do KE. Aj opačným smerom sa dá dochádzať. Firmy v menej rozvinutých regiónoch majú často problém s obsadením špecifických pozícií a sú odkázané na odborníkov z väčších miest. Mňa napríklad nedávno oslovili z nemenovanej známej firmy z Veľkého Šariša, ale odmietol som, lebo nemám záujem stráviť v prešovských kolónach hodinu denne

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 16:43
od devil
http://presov.korzar.sme.sk/c/7255078/z ... ovian.html

spomenul som si na toto, ....poznam zlievaren v TT, vyse storocna budova, absolutne nevyhovujuce priestory, otrasne nieco, toto vsak mal byt novy zavod. tak nech kazdy posudi ci PO a okolie si moze dovolit toto odmietnut. aha, investicia isla do sturova a nedostala ani statnu podporu. ktovie preco....

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 18:17
od Maxx787
v tom ci dialnica pomoze regionu ci nie, mate obaja pravdu, aj robertko aj erik, aj je region prosperujuci ako povazie tak tam infrastruktura donesie dalsie investicie, ak je region upadajuci tak to donesie len vacsi odliv pracovnej sily.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 21:23
od robertko
i15 napísal:Obchvat PO zlepší mobilitu pracovnej sily v rámci východu a zníži nezamestnanosť. Ľuďom sa tu chce pracovať, napríklad okres SB má vysoký podiel Rómov, ale nezamestnanosť je relatívne OK. A keby bol komplet západný obchvat PO, nie je pre nich problém denne dochádzať do KE. Aj opačným smerom sa dá dochádzať. Firmy v menej rozvinutých regiónoch majú často problém s obsadením špecifických pozícií a sú odkázané na odborníkov z väčších miest. Mňa napríklad nedávno oslovili z nemenovanej známej firmy z Veľkého Šariša, ale odmietol som, lebo nemám záujem stráviť v prešovských kolónach hodinu denne


ako to teda pomôže prešovčonom že budú ochotný dochádzať košičania do mieste ktoré sú za prešovom a teda to sú pracovné miesta pre "domácich"

inak mne to je jedno nech má prešov D1 ja som to napísal len ako varovanie
podstatné je to že za tú cenu mohli mať aj východný aj západný obchvat .

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 16:12
od devil
matematicky ich ma sice (aspon v porovnani s inymi krajmi) dost, chybaju vsak v najviac problemovych miestach (PO, Sarisky Stiavnik)


vzdy je "najproblemovejsie" miesto kde dialnica chyba. zaujimave je ale nielen pocet dialnicnych km ale aj ich pocet v pomere k medzinarodnym "E" tahom. narychlo spocitane snad som nic nevynechal

Kód: Vybrať všetko
Kraj/"E"cesty/D-RC v prevadzke+vystavbe

KE 220/25
BB 290/110
ZA 290/140
PO 190/110
TN 185/95
TT 148/106
NR 75/60
BA 115/102


RC bez R2 BN, ozdany, tornala, saca-dar.h,
R3 stubna, podzamok, trstena, R4 svidnik

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 20:26
od i15
robertko napísal:
i15 napísal:Obchvat PO zlepší mobilitu pracovnej sily v rámci východu a zníži nezamestnanosť. Ľuďom sa tu chce pracovať, napríklad okres SB má vysoký podiel Rómov, ale nezamestnanosť je relatívne OK. A keby bol komplet západný obchvat PO, nie je pre nich problém denne dochádzať do KE. Aj opačným smerom sa dá dochádzať. Firmy v menej rozvinutých regiónoch majú často problém s obsadením špecifických pozícií a sú odkázané na odborníkov z väčších miest. Mňa napríklad nedávno oslovili z nemenovanej známej firmy z Veľkého Šariša, ale odmietol som, lebo nemám záujem stráviť v prešovských kolónach hodinu denne


ako to teda pomôže prešovčonom že budú ochotný dochádzať košičania do mieste ktoré sú za prešovom a teda to sú pracovné miesta pre "domácich"


domácim neberú prácu, lebo z domácich nemá nikto potrebnú kvalifikáciu a pozícia by inak ostala neobsadená

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2016 17:47
od Jano1
eric987 napísal:Preco potom neprisiel JLR na vychod, kde je vseobecne zname ze je tu najviac kvalifikovanej pracovnej sily...

To je samozrejme uplny nezmysel co pises.
stupeň dosiahnutého vzdelania - zakladne vzdelanie - v KE a PO kraji cez 40%, v BA nieco cez 15%, TN a ZA okolo 20%. BB kraj tiez okolo 40%.

Tomu zodpoveda aj nezamestnanost podla krajov.

https://is.muni.cz/do/econ/soubory/kate ... cakova.pdf