Stránka 114 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2017 14:05
od zoom
Devil, oravská R3 a preložky dedín je to isté. Lepšie trasovanie obchvatov než je trasovaná R3 neexistuje. Pri kreslení návrhov je treba zobrať do ruk aj mapu s vrstevnicami, už to tu viacerí písali.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2017 15:52
od devil
tiez si to myslim. tam nejde o trasovanie ale o MUK prip. detaily.

R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2017 13:54
od Jano1
^^^ BB jasne deklaruje, ze ju nezaujima BB kraj, ale jednoznacne ako hlavnu prioritu preferuje dalsie budovanie R1. Primator BB: "roky pocuvame, ze sa bude budovat dopravna infrastruktura". Pritom BB kraj ma 119 km RC k 1.1.2016, na 2.mieste je PO kraj s 115 km D/RC a na 3.mieste BA kraj s 110 km D/RC.

Primator RK "vsetky cesty na Slovensku sa buduju medzi uzemiami, ktore sa netykaju stredneho Slovenska" Doterajsia vystavba R1, R2, ale predovsetkym pre RK dolezita D1 sa netyka stredneho Slovenska? Kde je to jeho stredne Slovensko?
To sa ani neda dajej pocuvat tie jeho nezmyselne reci! Ani sa nedivim, ze nie je snaha pohnut s D1 Hu-Iv, ked tam sedi takyto demagog.

A dalej sa mi to ani nechce prepisovat, lebo tolko zvastov po kope som uz davno nepocul.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2017 17:11
od devil
^^^ BB jasne deklaruje, ze ju nezaujima BB kraj, ale jednoznacne ako hlavnu prioritu preferuje dalsie budovanie R1. Primator BB: "roky pocuvame, ze sa bude budovat dopravna infrastruktura". Pritom BB kraj ma 119 km RC k 1.1.2016, na 2.mieste je PO kraj s 115 km D/RC a na 3.mieste BA kraj s 110 km D/RC.


a co je na tom divne? mesto KE preferuje svoj obchvat az potom sorosku. mesto ZA preferuje D3 a doslova bojuje proti R3 vo vlastnom kraji. NR zaujima aby kazde sidlisko malo MUK k R1 ale I/64 alebo I/51 mimo okresu ich netrapi. vsetky krajske mesta su viac menej sebecke a radsej si nechaju postavit ochvaty zo vsetkych stran nez by podporili dostupnost z celeho kraja.

a opakovane neberies do uvahy useky vo vystavbe tym padom ich davas na uroven usekov ktore vobec nie su pripravene alebo ked aj su nevedno ci sa budu stavat o rok alebo o 5 ci desat rokov. pri ich zapocitani vyhrava ZA kraj a samozrejme vyhrava aj co sa tyka nakladov.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2017 17:53
od Jano1
devil napísal:mesto ZA preferuje D3 a doslova bojuje proti R3 vo vlastnom kraji.

ZA ma hlavnu prioritu D1 a tam su aj nadolezitejsie casti vo vystavbe. Usek, ktory nie je este vystavbe je najmenej dolezity z chybajucich usekov D1 v kraji. Na trase D3 kde je pouzitelna cesta su podstatne vyssie intenzity ako na Orave. Okrem toho D3 lepsie vyhovuje pre skoro 2/3 obyvatelov ZA kraja oproti oravskej casti R3. Konkretne BY,ZA,KNM,CA,MT,TR = 424 105 obyvatelov. Okresy TS,NO,DK,RK,LM = 266 673 obyvatelov.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_okresov_na_Slovensku

devil napísal:a opakovane neberies do uvahy useky vo vystavbe tym padom ich davas na uroven usekov ktore vobec nie su pripravene alebo ked aj su nevedno ci sa budu stavat o rok alebo o 5 ci desat rokov. pri ich zapocitani vyhrava ZA kraj a samozrejme vyhrava aj co sa tyka nakladov.


A to som mal uz 20 rokov zapocitavat usek pri Skalitom, lebo sa zacal stavat v roku 1997 ??? Pre vodica je podstatne to co je v prevadzke a v prevadzke ma BB kraj najdlsiu siet D/RC spomedzi vsetkych krajov.

R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2017 11:37
od devil
odpisat tretinu obyvatelov kraja, no dakujem pekne, tak ako sa ZA chova "doma" tak sa chova v celej republike.

A to som mal uz 20 rokov zapocitavat usek pri Skalitom, lebo sa zacal stavat v roku 1997 ??? Pre vodica je podstatne to co je v prevadzke a v prevadzke ma BB kraj najdlsiu siet D/RC spomedzi vsetkych krajov.


ano, 20 rokov si mal si zapocitat tie neuveritelne 3 km. radsej ako nezapocitat asi 50 km megalomanskych dialnic vo vystavbe.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2017 18:00
od Jano1
devil napísal:odpisat tretinu obyvatelov kraja, no dakujem pekne, tak ako sa ZA chova "doma" tak sa chova v celej republike.


Ty si chory clovek. Nikto nikoho neodpisuje, len vzhladom na moznosti su stanovene priority A D1 je hlavna, D3 vedlajsia a R3 az za nimi.

devil napísal:ano, 20 rokov si mal si zapocitat tie neuveritelne 3 km. radsej ako nezapocitat asi 50 km megalomanskych dialnic vo vystavbe.


Kludne si tvor vlastnu choru statistiku.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2017 14:47
od devil
vzhladom na moznosti urcite nie ked sa stavia za 40 mil/km. vzhladom na moznosti je ked mam 8 clennu rodinu (8 krajov) kde jednym smerom chodia dvaja, max. traja kupit 1 SUV alebo 2-3 bezne auta ? zato ze nemas pravdu sa nemusis takto znizovat, staci si to pre zaciatok priznat. :cry:

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 19:21
od Jano1
Na trase D1 su priemerne najvyssie intenzity a preto ma prioritu. Vacsina trasy D3 ma podstatne vyssie intenzity ako oravska I/59/R3. BB kraju ani najdlhsia siet D/RC spomedzi vsetkych krajov neriesi vysoku nezamesnanost. Ziadne velke investicie neprisli napriek tomu, ze R1 do BB je v prevadzke uz skoro 6 rokov.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 14:13
od devil
vacsina trasy D3 ma podstatne lepsie parametre ako oravska I/59. takmer cela cesta je v spadovom uzemi suvislej dialnice konciacej pred ZA a je tam lokalka ZA-KM-CA. samozrejme ze su tam vyssie intenzity.

BB ma najdlhsiu siet, mozno o 10 km viac R ako ZA D. trasa do BB bola dokoncena cez krizu, ziadna velka investicia sa nekonala ani nestimulovala. velka cast kraja je stale mimo R1 a R2. aj preto lebo fondy zase zhltne najma ZA cize aj BB sa sklada na kilometre aj megalomanske parametre v ZA kraji.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 14:31
od Miro
Nuž, za socializmu, keď bol Stredoslovenský kraj so sídlom v BB, tak ZA nadávala na BB, že berie investície na jej úkor - príkladom bola investícia do trolejbusovej dopravy v BB, vtedy sa pre BB vžil názov "pažravá pri Zvolene" ;-)
Len mi teraz nie je jasné, prečo po rozdelení na dva kraje sa situácia nevyrovnala ale obrátila? Dokonca tá trolejbusová doprava v BB pred cca 10(?) rokmi takmer zanikla. Že by boli BB krajskí papaláši takí neschopáci?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 14:45
od devil
ked sa ma niekto stazovat tak skor Zvolen a niektore juzne okresy ale nie 80.000ova ZA ani MT. to ze prirodzene rastli lebo to je uzol je nezmysel, rastli mesta a obce kt. to komunisti dovolili. ZA kraj zije z velkeho priemyslu kt. tam bol od cias R-U (celulozka RK) alebo od cias komunistov (strojarstvo) alebo novodobe investicie (KIA, Mobis...). sluzby take mizerne ako kdekolvek, polnohospodarstvo tiez. pritom ma asi najvacsie prirodne bohatstvo. tak kto je neschopny ?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 19:03
od Jano1
devil napísal:BB ma najdlhsiu siet, mozno o 10 km viac R ako ZA D. trasa do BB bola dokoncena cez krizu, ziadna velka investicia sa nekonala ani nestimulovala. velka cast kraja je stale mimo R1 a R2.


Este pred tyzdnom bol rozdiel 26 km, teraz otvorili 15 km polprofilu, tak sa to zrovnava. To zrovnavanie trva uz desiatky rokov a snad o par rokov sa to stane skutocnostou. A velka cast ZA kraja nie je mimo suvislej dialnice na zapad/juhozapad? Iba 2 okresy su priamo napojene na zapad/juhozapad.

Na trase R2 v BB kraji nie je ziadny taky blokovaci bod ako je Strecno, Radola, alebo Cadca, pri presunoch aj Ruzomberok.

R1 bola dokoncena az 17 mesiacov po dokonceni suvislej D1 po ZA, no strasny rozdiel. Kriza bola hlavne v rokoch 2008-2009. To sa budeme 20 rokov vyhovarat na to, ze D1 bola skor?

devil napísal:sluzby take mizerne ako kdekolvek, polnohospodarstvo tiez. pritom ma asi najvacsie prirodne bohatstvo. tak kto je neschopny ?


Najvacsou atrakciou pre turistov je BA, potom Vysoke Tatry a potom Slovensky raj, nic z toho v ZA ktaji nie je. Az potom su Demanovska dolina a Zapadne Tatry, Mala a Velka Fatra. O tych sluzbach v BB a KE kraji by som vedel dlho rozpravat a to je skutocna katastrofa, pristup k jaskyniam, restauracie, ubytovanie, muzea, su aj tam vynimky, ale celkovo podstatne nizsia uroven.

ZA kraj skoro 1 million ubytovanych hosti v minulom roku.

Kolko ich bolo v BB kraji? Vari tam nie su hory, jaskyne, muzea? Prave sluzby tam nie su na akceptovatelnej urovni.

http://www.dobrenoviny.sk/c/101992/pocet-navstevnikov-v-zilinskom-kraji-medzirocne-stupol-o-15-2-percenta
http://www.teraz.sk/ekonomika/na-slovensku-dovolenkovalo-vlani-rekordn/246408-clanok.html

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2017 16:33
od devil
R1 bola dokoncena az 17 mesiacov po dokonceni suvislej D1 po ZA, no strasny rozdiel. Kriza bola hlavne v rokoch 2008-2009. To sa budeme 20 rokov vyhovarat na to, ze D1 bola skor?


koncom 2007 chybala len PB cize 10 km. R1 sa dokoncila v 2011 - vyse 50 km okolo NR + ZH. v PB boli v spickach kolony, bezny den som tadial isiel a vzdy v pohode. KIA vsak dostala slub a "dialnica do ZA" sa stala modlou a absolutnou prioritou. kvoli nej sa zalozila NDS aby si mohla vziat uver bez toho aby sa to zapocitalo do dlhu statu. pritom na R1 bol problem dokoncit ziarsky usek kvoli aktivistom a nitriansky usek kvoli absolutnemu nezaujmu dzurindovej vlady. pamatame si ako primatorka ZM stanovala pred uradom vlady, vymyslali sa hluposti ako SO NR a ked im to nepreslo tak neurobili napojenie I/64.

btw. kriza bola este aj po 2010. nepamatas ake ponuky davali firmy v tendroch ?

Na trase R2 v BB kraji nie je ziadny taky blokovaci bod ako je Strecno, Radola, alebo Cadca, pri presunoch aj Ruzomberok.


strecno je zavada s pomalou premavkou tak ako mnoho inych usekov - v rieseni. blokovacim bodom by som strecno nenazval, potom je blokovaci bod aj zvolen, krivan-mytna-lovinobana alebo bakta a batka. isteze ked sa stane nehoda pod strecnom tak je to tam zabite a to sa vyuzivalo na lobovanie. CA je zavada na periferii kraja - v rieseni, radola je zavada ktora obmedzuje okresy KM a CA. taketo nieco sa da vyriesit jednoduchou MUK. RK je jedina skutocna zavada ktora sa tiez riesi.

body-nebody celkovo priemerna rychlost od konca D1 v strazove po koniec kraja za LM je rovnaka/vyssia ako rychlost od pusteho hradu po koniec kraja za tornalou. a ked sa dokonci rozostavane a nadalej sa bude ignorovat R2 tak to budu velke rozdiely v prospech ZA kraja.

ZA kraj skoro 1 million ubytovanych hosti v minulom roku.


a to je vela ? ak ano oproti comu ? oproti BA, kde si staci odskocit na rano z viedne a do vecera je vsetko popozerane ?

http://www.sazp.sk/slovak/periodika/spr ... cstvo.html

celkovo az 55,8 % uzemia ZA kraja su chranene uzemia, co je najvyssi podiel v SR :!: OK ze V.T., Sl.Raj alebo cast N.T. spada do PO a BB kraja ale s tymto sa tazko moze niekto porovnavat, preto pisem ze liptov, orava a turiec by vobec nemali riesit tazky priemysel. preboha nemozes porovnavat polia pri RS ani s oravou, nieze zo zapadnymi tatrami. kupaliska, muzea, nejake pamiatky su vsade. inac pozdlz R2 je len sl. kras ktory ako vieme uz patri do KE kraja. ak chces porovnavat ZA kraj tak s top destinaciami okolitych krajin, ale to by asi nedopadlo dobre.... :wink:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2017 05:38
od Yoggy52
Staci porovnat len Zakopane vs cely ZA kraj a sme doma :lol: :lol:

R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 12:55
od juancarlos
viewtopic.php?f=35&t=22662&p=196615#p196615

Podaktorým tu z fóra, (myslím, že nemusím menovať) budú dnes asi robiť dvojitý bypass...
To bolo rečí tu na fóre, že treba všetky úseky posúdiť hodnotou za peniaze. Nuž ako sa hovorí, karma je zdarma. Ak niečo človek veľmi chce, tak sa mu to splní. :-D

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 13:05
od ANDi
:lol: :lol: :lol: Ale tak hlavne, ze predlzenie R1 popod Donovaly je rentabilne a D3 treba stavat za kazdu cenu :mrgreen:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 13:22
od aquila
juancarlos napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22662&p=196615#p196615

Podaktorým tu z fóra, (myslím, že nemusím menovať) budú dnes asi robiť dvojitý bypass...
To bolo rečí tu na fóre, že treba všetky úseky posúdiť hodnotou za peniaze. Nuž ako sa hovorí, karma je zdarma. Ak niečo človek veľmi chce, tak sa mu to splní. :-D


tak problem je, ze tak klasicky, ked dojdu vsetky nezmyselne riesenia, tak sa zacne uvazovat s rozumom.

toto malo byt zavedene aspon 10 rokov dozadu, ked uz nie 20 rokov dozadu a mali by sme aspon 2x Tolko dialnic, rychlostnych komunikacii a jedniciek ako teraz. nevznikali by hlupotiny typy D3 svrcinovec - skalite, brodno -strazov, R8, R9, rozsirenie D1 na 2+3+3+2 od BA po TT, o megahlupostiach typu R1 cez donovaly by ani len nesrkrtli ..

len dufam, ze sa toho budu drzat aj na dalsich usekoch ..

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 13:39
od juancarlos
A kde by si si ako predstavoval ten dvojnásobok diaľnic RC a jedničiek? Však by všetky posúdenia dopadli rovnako. Ja teda nie som zástanca R2 ale na rozdiel od tu poniektorých uznám, že doprava minimálne na polprofil tam je. A keď už toto (Soroška atď.) vyšlo nerentabilné, tak by ma fakt zaujímalo kde okrem toho čo už je postavené podľa Teba treba diaľnicu, RC alebo novú jedničku.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 13:55
od aquila
ked nevysla soroska ako rentabilna, ako moze vyjist rentabilna D3jka s mensimi intenzitami a vyssimi nakladmi ? :) a kde by sa dalo postavit ? ojojoj, tych jedniciek, ktore treba pripravit a stoja zlomok je na kvantum... najma z dovodu, ze za komancov sa robili najma prietahy a nie obchvaty ako na zapade je tu obrovsky investicny dlh na jednickach a obchvatoch ..

vsak aj na samotnej R2, napriklad ochvat mytna .. naco Rku ked staci obchvat ? detto dalsie bodove zavady by bolo lepsie riesit ako prelozku cesty prvej triedy ..

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 13:58
od juancarlos
Neodpovedal si, kde by mal byť ten dvojnásobok diaľníc a RC. Ak to platilo len na jedničky tak OK.

R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 14:02
od aquila
v tej vete som napisal, dialnic, RK a jedniciek :) lebo povazujem kopu terajsich dialnic a RK zbytocnych a aj s dlhodobeho hladiska lepsie nahraditelnych jednickami. cize realne efekt by bol radovo vyssi. a monzo som dal aj maly pomer co sa tyka kilometraze, lebo by sa pri optimalizacii dalo nasobne viac poriesit pohodlnymi cestami .. nehovoriac o rekonstrukciach jedniciek, mensich MUK kde treba poaodbne ..

si zober ze D3 svrcinovec - skalite - statna hranica stalo 500 milionov euro .. maly obchvat cadce stale 5,6 mio euro .. cize 90x nasobne viac poriesenych problematicky miest a to len za jeden jediny zbytocny usek D3 ..

alebo komplexna rekonstrukcia panelovky v turcianskej kotline .. 17 mio vs 500 mio .. a kilometricky je pri panelovke este lepsie ..

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 14:11
od DrX
Presne tak - tie 6 az 7-pruhove prazdne tenisove kurty na D1 od Spis.hradu po PP je neskutocne mrhanie (7 pruhov je ked je 5 pruhov dialnice v kopci + 2 paralelna jednotka).
Co sa tyka R2 tak ja som stale skor za to, aby bola 4-prudova jednotka so 110kou, obchvatmi a (povacsine) mimourovnovymi krizovatkami, nez dvojprudova Rka a vedla nej dvojprudova 1ka. Ale myslim, ze politici a starostovia budu buchat hlavami o stenu, ze chcu Rku. Takze toto je len taky medialny sum do uhorkovej sezony.

PS: A zajimalo by ma este, co by Hodnota za peniaze vypocitali pre usek Kosice-Jablonov. Tam su ale zas prestrelene naklady, tak kto vie...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 14:24
od juancarlos
aquila napísal:v tej vete som napisal, dialnic, RK a jedniciek :) lebo povazujem kopu terajsich dialnic a RK zbytocnych a aj s dlhodobeho hladiska lepsie nahraditelnych jednickami. cize realne efekt by bol radovo vyssi. a monzo som dal aj maly pomer co sa tyka kilometraze, lebo by sa pri optimalizacii dalo nasobne viac poriesit pohodlnymi cestami .. nehovoriac o rekonstrukciach jedniciek, mensich MUK kde treba poaodbne ..

si zober ze D3 svrcinovec - skalite - statna hranica stalo 500 milionov euro .. maly obchvat cadce stale 5,6 mio euro .. cize 90x nasobne viac poriesenych problematicky miest a to len za jeden jediny zbytocny usek D3 ..

alebo komplexna rekonstrukcia panelovky v turcianskej kotline .. 17 mio vs 500 mio .. a kilometricky je pri panelovke este lepsie ..


No prečítal som si to ešte raz, ale OK, asi neviem čítať medzi riadkami. Vidim však, že s Tebou sa nedá. Aj keby sme boli vo vlákne, ktoré by bolo o Route 66 v USA, aj tam by si zamontoval do každého príspevku D3. Porovnávať D3 Sv-Sk s malým obchvatom Čadce..... Ak si už niečo chcel porovnávať tak malý obchvat Čadce vz. veľký obchvat Čadce (D3). Takto môžeš porovnávať aj D4 s rekonštrukciou Jaskovho radu. A uznaj, toto už je na smiech.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2017 14:28
od juancarlos
DrX napísal:Presne tak - tie 6 az 7-pruhove prazdne tenisove kurty na D1 od Spis.hradu po PP je neskutocne mrhanie (7 pruhov je ked je 5 pruhov dialnice v kopci + 2 paralelna jednotka).
Co sa tyka R2 tak ja som stale skor za to, aby bola 4-prudova jednotka so 110kou, obchvatmi a (povacsine) mimourovnovymi krizovatkami, nez dvojprudova Rka a vedla nej dvojprudova 1ka. Ale myslim, ze politici a starostovia budu buchat hlavami o stenu, ze chcu Rku. Takze toto je len taky medialny sum do uhorkovej sezony.

PS: A zajimalo by ma este, co by Hodnota za peniaze vypocitali pre usek Kosice-Jablonov. Tam su ale zas prestrelene naklady, tak kto vie...


Prajem príjemný prejazd 4-prudovou jednotkou so 110 hore Soroškou.