Stránka 118 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 13:04
od milan_KM
Devil objavil teplú vodu a prezentuje to ako veľkú múdrosť.
Kedysi sa na tomto fóre preberali pravé dôvody riešenia diaľníc a ciest a to neschopnosť úradov, záujmy skrytých skupín a technické detaily. Teraz sa to zmenilo na priestor pre odbavovanie Aquilo a jeho ega na Kysučanoch. Za všetko môžu kysučania a basta, žiadne záujmy skupín už niesu, technické dataily tiež netreba a úrady zrazu pracujú megaefektívne. To len ľudia čo obývajú tento kút Slovenska môžu za všetko lebo sa tu narodili a žijú tu.

Takže ľudia pri RS môžu za to ako je vedená diaľnica hej? Ako je riešená, kde budú mosty a zárezy. Zišiel sa celý regón v krčme a začali rysovať. A teraz si povedali, že D nepotrebujú.

To som sám komu takéto bláboly pripadjú ako odpad?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 13:12
od fh
devil napísal:ale ponad BA vedie dialnica, ponad BB vedie RC, pri RS sa kvoli prelozke jednej zakruty cez luku na jednicke asanoval velky dom, neurobilo sa nijake blizsie-naokolo. estakadostav vychadza z mentality laznika. ako zlata klucka na dverach novozbohatlika, tak ako to otvorene napisal jeden z tamojsich, v BA je dialnica nad hlavami dan za zivot v meste a oni tuto dan nie su ochotni zaplatit. a podla mna dan za cesty a dialnice v uzkej doline je ze je blizko domov.


Selektívne zavázaš. Samozrejme s posmeškami. Čo tak naťahovačka o trasovanie R2 vo Zvolene? Laznícka mentalita?
V PB estakáda ponad hlavy, tak ako estakádostavy chceli.
Čo píšeš nemá ani hlavu ani pätu len trieskaš dve na tri as usually

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 13:39
od DrX
Ty zas zavadzas neselektivne. Kazdy, kto vidi tvar Slovenska rozumie, ze prioritou musi byt prepojenie vychod-zapad - ktore su potrebne dve. A stale nie je dokoncene ani jedno. Kysucania tu ale dokola vypisuju, ako velmi su potrebne zeleznice a dialnice do ich garaze, cize od Ziliny na sever. A, ked sa im to k tomu hodi, tak je zrazu prioritou Polsko. Realita je, ze Polsko ma Slovensko "u r..i" (polprofilova Ska na Kysuce hned vedla skutocnej dialnice a fulprofilovej Rky do Ciech) a ze urcite prepojenie na Slovensko neriesilo predtym, nez vyriesilo vnutrostatne poprepajanie v Polsku (aj severo-juzne aj dve vychodo-zapadne).

Jedine co sa v tom da kysucanom uznat je, ze tato rakovina na Slovensku nie su len Kysuce ale cela Zilina s okolim vratane Kysuc, do ktorej sa nalieva neskutocne vela penazi na neskutocne megalomanie. Akurat ze, u tych ostatnych ZA stavieb sa to da aspon obhajovat tym, ze je to sucastou prepojenia vychod-zapad (aj ked nezmyselne predrazeneho naokolo-blizsie). Kysucania chcu to iste do svojich lazov na konci sveta, a tak si volia Belousove, Slotov, Dankov a podobne, len aby im to zabezpecili.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 15:11
od fh
Ty tu svoje kydy opakujes dookola štýlom copy &paste 10 rokov dookola :lol: za všetko môže Žilina. Ako durak alebo troll. Že určité firmy ktorých vplyv presahuje do štátu si presadzujú pre nich výhodné riešenia vo svojej obmedzenosti nevidíš.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 21:18
od IceFox
Jasné. Celý žilinský kraj sa zišiel v jednej krčme a povedali si ,že chcú železnice, diaľnice. A rovno ich aj narysovali.
Takže takto:
Keďže sa kradne tak sa to odrazí aj na cene (tie nakradnuté peniaze sa prejavia)
Tvoju nenávidenú Dčku niekto kreslil. S veľkou pravdepodobnosťou niekto z BA. Plačeš pekne, ale na zlom hrobe.
Keď Kia vstupovala na Slovensko, bola jej sľúbená D3. Tá doteraz nestojí lebo neschopná vláda + ľudia ako ty. Čo už tak konečne splniť záväzok?
Žilinský kraj nemôže za to že blbá Oščadnica vymýšľa kraviny ako MUK do ich diery alebo zachovanie žel. zastávky Oščadnica kde chodí 0,5 človeka.
Problém hľadaj niekde inde keďže ako sám tvrdíš, že sa tu naliali milióny ale nič sa nestalo.
Toľko z mojich citových výlevov.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 21:26
od Vlados
Pekne tu zavádzaš. To čo sa KII sľúbilo to má postavené. Jednalo sa o diaľnicu od "Bratislavy" do Žiliny, presne po Strážov, nič menej, nič viac.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 22:28
od IceFox
Áno, máš pravdu. Moja blbosť. Jednalo sa o D1.
Ako však bolo spomenuté vyššie, bude tlačiť aj na D3

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 08:46
od zoom
Pozor na tieto polopravdy, čiastočne má IceFox pravdu. Pred 10 rokmi lobovali za D1, ale už dlhšie idú po D3 a prepojenie Nošovíc so ZA.
„Spoločnosť Kia Motors Slovakia je znepokojená neustálym posúvaním termínu dokončenia chýbajúcich úsekov diaľnice D3,“ reaguje hovorca automobilky Jozef Bačé.
http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/888282-d3-az-v-roku-2026-kia-i-cely-region-stracaju-trpezlivost

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 10:16
od Vlados
Aká polopravda??? V čom má IceFox v tento vete pravdu?
IceFox napísal:Keď Kia vstupovala na Slovensko, bola jej sľúbená D3. Tá doteraz nestojí lebo neschopná vláda + ľudia ako ty. Čo už tak konečne splniť záväzok?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 10:23
od devil
Selektívne zavázaš. Samozrejme s posmeškami. Čo tak naťahovačka o trasovanie R2 vo Zvolene? Laznícka mentalita?


zase vedla. ZV rozmysla pragmaticky, neblokoval MUK neresnica, keby tak urobil mohol vykrikovat a vydierat dopravnou situaciou. takto skor nahral nazorom ze R2 moze ist cez mesto. ale ZV rozmysla pragmaticky, MUK stoji, doprava je sice pomala ale plynula a je par rokov spor vyriesit.

slub D3 pre KIU to je taky slub ako hociktori iny. zmluva hovorila o D1 do 2006 a KIA mohla odist lebo ani ten sa nedal splnit. takze netreba precenovat tieto vykriky. uz to je na zamyslenie ci nejaka firma ide kecat do toho kde sa co postavi a kedy.

Jasné. Celý žilinský kraj sa zišiel v jednej krčme a povedali si ,že chcú železnice, diaľnice. A rovno ich aj narysovali.


hodnostari so ZA kraja sa zisli na ZU a VUD a na baze tzv. odbornej verejnosti si presadili svoje. pomoc na lobistickej urovni presadili estakadostav 1 a estakadostav 2. pomoc na politickej urovni presadili hzds a sns ktore tam mali nadpriemernu podporu vid link nizsie. jediny blokator bol a je rozpocet resp. verejne financie... aj tak sa podarilo presadit JO ZA namiesto SO, zbytocnu svrc-ska, snad este ZA-CA sa podari prepracovat. a este bude zaujimave sledovat pretlacanie R3 popri zrekonstruovanej I/65 a turany-hubova co bude absolutny rekord co sa tyka nakladov na km.

na Sk ale neexistuje nestranna odborna verejnost ani bezna verejnost. ta v BA fantaziruje o metre, stredoslovenska o tuneloch pod donovalmi, juzna o komplet R7-R2, vychodna o kompletnej R4 s PO tunelmi, horna NR o komplet R2-R8 atd. turiec o R3. smutne je ze sice vacsina z tohhto nie je a dlho nebude ale najdalej sa dostalo povazsko-kysucke lobovanie. ... ale mentalny laznik nim ostane aj ked sa prestahuje do BA a nauci sa zopar anglickych slov. vsak to vidime aj na BA cestach...

https://domov.sme.sk/c/5423423/basty-lu ... roval.html

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 17:44
od zoom
Vidno, že máš rád prepravdovanie sa Vlados. Ide o pointu.
Toto je polopravda.
IceFox napísal:Áno, máš pravdu. Moja blbosť. Jednalo sa o D1.
Ako však bolo spomenuté vyššie, bude tlačiť aj na D3

http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/909202-fico-rokoval-s-vedenim-kie-hovorili-o-dostavbe-d3-na-cesko-i-polsko

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 23:19
od peterle
Koncern HK mal tlačiť na logiku, keď sa rozhodol postaviť dva závody namiesto jedného.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2017 00:01
od Vlados
zoom napísal:Vidno, že máš rád prepravdovanie sa Vlados. Ide o pointu.
Toto je polopravda.
IceFox napísal:Áno, máš pravdu. Moja blbosť. Jednalo sa o D1.
Ako však bolo spomenuté vyššie, bude tlačiť aj na D3

http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/909202-fico-rokoval-s-vedenim-kie-hovorili-o-dostavbe-d3-na-cesko-i-polsko

Ďalší čo prekrúca pôvodný príspevok. "Keď Kia vstupovala na Slovensko, bola jej sľúbená D3. Tá doteraz nestojí lebo neschopná vláda + ľudia ako ty. Čo už tak konečne splniť záväzok?" Kia vtedy nepožadovala spojenie na čechy.
Aká pointa? že Hyunadi sa rozhodol pre Nošovice 2 roky po tom ako Kia sa rozhodla pre Tepličku? V čase kladenia požiadaviek na stôl Kia netušila že Hyunadi bude v čechách :D

Prečo česi nestavajú na diaľnicu na hranice? lebo v tom nevidia zmysel? Na Slovensku by tiež postačovala jednotka, len u nás by bola 2+2. Nielen že by bola cesta pre Kysučanov bezplatná ale mohla by mať bez vínimiek z normy častejšie výkazdy ako by Kysučania radi.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2017 19:37
od zoom
Čítaj poriadne čo píšem.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2017 13:36
od aquila
viewtopic.php?f=31&t=22721

Skoda ze na slovensku som v tomto pozadu, v rakusku,nemecku bezna vec, v cechach sa to tiez rozrasta, a unas je tusim takto riesene len strecno a svornosti v bratislave. ...

Idealne spojene s rekonstrukciou tej jednicky.. Co mi napada ze skoda ze I/62 sa takto nerozsirila... Hned by to bolo pre kopu lhdi atraktivna alternativa k D1...

Pritom zbytocne sirokych jedniciek mame dost, kde by sa to dalo vyuzit. Vid aj na kysuciach by ten polprofil aka terajsia jednicka mohol byt 2+1 bez problemov...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2017 15:04
od jarino
Keď už sme pri ČR. Dnes na ČT som videl, že kdesi dopraváci odmietajú zvýšiť rýchlosť z 90 na 110, lebo tam nie sú pripájacie pruhy. Tak správca navrhol dočasne znížiť rýchlosť na kritických miestach, čo dopraváci tiež odmietli. Tak im z ČT ukázali rýchlostnú cestu pred Košicami s lokálnymi obmedzeniami a policajt do kamery povedal, že je z toho zdesený.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... ostrova-se

Okrem iného v ČR Polícia začala skúšať dron. Následne vodičovi, ktorý porušil predpisy ukážu kamerový záznam, ako prechádzal cez plnú čiaru. Vraj dron dokáže takto zachytiť kilometer jazdy.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -nasadi-na

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2017 20:37
od michaelse
na slovensku mame aj napriek pripajacim pruhom castokrat znizenu rychlost(docasne-natrvalo) a to nemame 110siatku na jednickach :D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2017 20:42
od aquila
Mali toho policajta poslat do rakuska , asi by ho piclo :D

Tam aj na relativne prehladnych T-ckovych krizovatkach je bezne obmedzenie zo 100 na , nehovoriac o kruhacoch.. Ale tak tam je ciel jasny. Tranzit ma ist po dialniciach, lokalka namiesto IAD pk zeleNici a u ked ides po miestnych cestach , tak trp...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2017 17:13
od zoom
Ten redaktor je prvý krát na ceste? Každý okrem autoškoly využíva toleranciu+nepresnosť tachometru pri jazde, preto sa aj pred rokmi znižovala MPR v obci zo 60 na 50. A aj v čr je na určitých úsekoch znížená MPR napriek pripájacím.
Btw. aký usek R4 pri KE ma ten redaktor na mysli? Štvorprudovka od US Steel nie je R4...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2017 21:52
od devil
viewtopic.php?f=35&t=22750

k tym romom, kazdy kto aspon trochu pozna tuto problematiku vie ze najnarocnejsie je prevychovat segregovane skupiny. tak potom neviem aky bude efekt D1 v PO kraji ked je tam daleko viac segregovanych osad ako medzi ZV a RS.

IFP aj hodnota za peniaze su fajn pokial pracuju s realnymi faktami vid mapa ci aktualnymi datami a projektami vid R2.

http://i.sme.sk/cdata/6/69/6948156/medium.jpg

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2017 20:12
od okorec
http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752
Toto je super tabuľka, ktorá potvrdzuje mnohé veci.

Pokles okolo Považskej Bystrice ukazuje to, že intenzity netvoria ani turisti ani CPčári, a už úplne scestné je predstavovať si, že z BA vyrazí 10000 áut, ktoré idú na východ (či už PO alebo KE kraj). Veľké percento dopravy v okolí PB, začína alebo končí v PB a tým, že PB je napojená na diaľnicu luxusne z oboch smerov, tak okolo PB je pokles. (Pozn.: Podobný pokles bude vidno po dokončení Višňového na obchvate Vrútok. Pozn.2: 3 MÚK v PB sú čierne na bielom preukázané ako zbytočné megalomanstvo.) Ale nemýliť si s lokálkou typu dochádzanie za prácou. Intenzity tvorí komerčná premávka rôzne medzi jednotlivými mestami. Ja som napríklad za posledné dva týždne išiel do BA iba raz, ale bol som rovnako raz v Púchove, v Považskej a v Ostrave. Čiže úsek Martin - Bytča som absolvoval 7 krát, Bytča - Považská 5 krát a Považská - Púchov 3 krát. Do BA som šiel totiž raz po D1 a raz po R1, aj keď po D1 to mám bližšie, ale aj cestou naspäť som potreboval niečo vybaviť v Nitre. A takto generujú dopravu aj ostatné mestá. Čím viac priemyslu (čím väčšie mesto), tým väčšie intenzity generuje. Aj tá zastávka v Nitre je v princípe to isté.

Pekne vidno, že žiadne spájanie Bratislavy s východom nemá z dopravného hľadiska reálne veľký význam. R2 má na Gemeri strašne nízke intenzity a na Spiši klesajú intenzity D1 na 40% oproti tomu, čo je medzi TT a MT, a zostávajú také nízke až po Prešov, čiže keď si vezmeme, že najväčšie percento z toho bude komerčná premávka typu Poprad - Spiššká Nová Ves alebo Lučenec - Rožňava, tak to číslo, ktoré naozaj ide z východu do Bratislavy (alebo všeobecne na západ) je naozaj smiešne nízke. Však koľko ľudí tvrdí, že najlepšia cesta z východu je cez Čertovicu a čísla ukazujú, že to je reálne len 1500 áut! Na víkendové a sviatkové presuny musí východu stačiť D1, ktorú treba ťahať aj ďalej za Košicami a alternatívna trasa po R1 (cez Donly alebo Čertovicu) v prípade problému na D1.

PS: Vždy keď sa bavím s obchodnými partnermi o tom aké majú projekty, tak vidím, že to je podobné ako v našej firme a teda, že rádovo viac robíme na západe krajiny ako na východe. A nie je to tým, že by tam tie projekty neboli (aj keď ich tam je menej), ale je to pre bežné malé a stredné firmy zo západu neefektívne sa snažiť na východe presadiť. Je to už geograficky ďaleko. Keď vezmem ako príklad mesto Nitra (aby som nehovoril o BA, ktorá je špecifická), kde máme jednak relatívne veľa projektov a tiež obchodných partnerov, tak to mám z firmy cca 135 km. Ak sa vydám 135 km na východ, tak sa dostanem len do Popradu. A to ani nehovorím o firmách z TN, TT či NR kraja. Tým je na východe utvorená úplne iná skupina ľudí a firiem, ktoré spolupracujú a riešia projekty na východe. A tým, že na východe je tých firiem a projektov menej, tak sú tam aj nižšie intenzity. Ani keby bola šesťprúdová diaľnica po Užhorod, tak to neznamená, že by som teraz namiesto Nitry, Trenčína, Považskej či Nového Mesta začal viac cestovať do Humenného, Košíc či Michaloviec. Je to proste neefektívne a tie intenzity tam nebudú. Kažimírovcom vyšiel výsledok správne. To, že je minister dopravy Maďar, je skutočne kontraproduktívne.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2017 21:45
od nevo83
cize podla tvojej logiky treba urobit za Detvou jeden CINSKY MUR a vysrat sa na zbytok SVK, lebo firmy nechcu ist dalej..?? Tak ako je ZA spojnica pre sever, tak KE su spojnicou pre zbytok vychodu minimalne pre RV-KE-TV-MI, pricom na vychode resp v KE kraji sa nic nebuduje a zasa ani tak skoro nebude..
Niekto tu napisal ze nech odporcovia D3 idu do okolia povedat ze netreba... tak to iste plati aj pre vychod.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2017 22:30
od okorec
Žiadny múr stavať netreba. Ľudia sa správajú prirodzene ekonomicky (iným slovom efektívne) a ten múr si tam virtuálne už postavili. Žiadne "poručíme větru i dešti" a ideme zmazávať regionálne rozdiely výstavbou diaľnic tu nepomôže. Na Slovensku dnes kto pracovať chce, tak pracuje. Regionálne rozdiely sú spôsobené skôr demograficky ako infraštruktúrou. Východ napojený na západ po D1 a na juh a juhozápad cez Maďarsko je úplne postačujúce. A hocikomu na východe to nemám problém povedať, že R2 ho z biedy nevytrhne. Rozdiel medzi D3 a R2 je ten, že tí, čo volajú po D3 tak robia kvôli neúnosnej dopravnej situácii na Kysuciach a tam je volanie po skapacitnení ciest oprávnené, kdežto volanie po R2 je len politický marketing, kde sa vytvára u ľudí dojem, že by im bolo všeobecne lepšie, keby bola R2 a to je oprávnené asi rovnako ako keby volali po výstavbe mohyly Perúnovi, lebo ich starešina presvedčil, že by sa potom mali lepšie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 07:04
od devil
Ale nemýliť si s lokálkou typu dochádzanie za prácou. Intenzity tvorí komerčná premávka rôzne medzi jednotlivými mestami.


toto tvrdenie je podlozene cim ? a co je komercna jazda, to ze firma dovoli pouzivat auto aj na sukromne ucely asi tazko, ci ?

tvoje tvrdenie sa da polahky vyvratit mapou dopravnych intenzit polskej a madarskej dialnice zapad-vychod. po miskolc uz boli intenzity zrovnatelne s povazim uz par rokov dozadu a polska A4 dosahuje za krakowom suvisle hodnoty okolo 15.000 aut denne, na paralelnej ceste priemerne okolo 10.000. pritom na hranici s UA intenzity vyrazne klesaju z coho logicky vyplyva ze lokalka jazdi na paralelnej ceste a po dialnici prevazne domaci tranzit prip. regionalna doprava. vychodne polsko ci madarsko su pritom urcite menej rozvinute ako povazie. tak uz tu prestante traposit ake su na povazi super intenzity....a ako nemozu byt inde.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 08:40
od nevo83
Cize D3 a R3 treba za kazdych okolnosti ??? tak porucime kamionom ze budu chodit len cez jeden usek a ten sa dobudujeme :) bud cez Oravu alebo Kysuce a hned mame usetrene na zbytok SVK

Mas pravdu kto chce pracovat pracuje... preto ked nie je robota na vychode tak sa ide na zapad, ver tomu ze 80p ,,cestujich,, by urcite ostalo na vychode, a demografia klesa preto lebo sa vsetci stahuju..
Dalsie vec R2 je skor na presun Vychodu na zapad ako naopak.. Jasne platim dane na SVK a dialnice budem vyuzivat cez HUN, nevraviac ak posles ludi cez HUN zvysis naklady /stravne, poistnenie, myto - bavime sa o firme/
Neunosna situacia na Kysuciach ok, tak taka iste je aj medzi PO-POL, medzi KE- MI -UA.. a mozme pokracovat.. Nik nevravi ze vsade treba na R2 plny profil ale na 1/2 urcite treba.