Stránka 119 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 12:35
od peterle
V dopravných správach pravidelne hlásia kolóny pri Čadci, ale pri Michalovciach nikdy.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 13:04
od aquila
pri cadci to bolo z dovodu opravy mosta, ale najma, zase raz zbabranym projektom D3. keby sa nerobil zbytocny exit cadca a potiahla sa uz aj tak draha D3 az po svrcinovec (bez MUK podzavoz), tak cadca ani nevie co slovo zapcha znamena.

zle podklady od samosravy, zle spracovany na ministerstve vyusitl do zleho projektu useku oscadnica - cadca bukov, ktory sa nemal koncit v cadci, ale lokalni konseli skratka krizovatky do centra mesta chceli! tak teraz si to pekne vyzieraju ..

keby sa vypustila MUK cadca bukov, zostalo by peniaze na potiahnutie dalje, lebo tych estakad a zbytocnosti co tam je .. dalsi krasny priklad nezmyselneho planovania, projektovani a stavania D3, ktore problem neriesi ale naopak komplikuje.

vid aj teraz, miliarda do projektov na D3, ktore situaciu nezlepsia, naopoak zhorsia :) a este sa budu stazovat

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 13:25
od IceFox
Presne tak! Načo MUK do 30-tisicového mesta keď sa môžu na diaľnicu pozerať až do Krásna nad Kysucou...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 13:47
od aquila
cadca by o ziadnu MUk neprisla. MUK bola a je uz v svrcinovci aj krasne/oscadnici .. uz sme to tu preberali..

na kysuckej D3 je v sucastnosti na 15 km planovanych 5 MUK ..

svricnovec , podzavoz, cadca-bukov, oscadnica, krasno nad kysucou ..

porovnajme si to s trnavou ako krajskym mestom a de facto dialnicou krizovatkou, alebo aj vlastne trencin .. jedna MUK a aj to pristupna len cez privadzac, ktory je dlshi, ako by museli ludia z cadce ist po najblizsiu MUK ..

    Tolko k faktom.

    proste ako bolo spomenute, slovaci nevedia robit projekty dialnic. podobny "novodoby" problem ma samozrejme aj povazska .. tri krizovatky na par km .. alebo aj detva, ma uplne nezmyselnu MUK priamo do centra. co uz poziadavky samosprav..

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruje aj na vktúra vyššieho

    OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 13:53
    od nevo83
    peterle napísal:V dopravných správach pravidelne hlásia kolóny pri Čadci, ale pri Michalovciach nikdy.


    ono zasa velmi nehlasia ani mobilne radary a tiez to neznamena ze nemeraju na vychode... taky stav ako sa prezentuje na Orave a Kysuciach s kamionmy je aj na vychode ci uz PO alebo Michalovce smer Vysne Nemecke... a nik sa tu nehadze o zem.

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 21:10
    od Jano1
    taky stav ako sa prezentuje na Orave a Kysuciach s kamionmy je aj na vychode ci uz PO alebo Michalovce smer Vysne Nemecke

    Scitanie 2015:
    CA 4554 NA/24h
    MI 1721 NA/24h

    svricnovec , podzavoz, cadca-bukov, oscadnica, krasno nad kysucou ..

    Podzavoz polovicna, Bukov polovicna, MUK Oscadnica nebude

    Dialnicna MUK ma byt od mesta tam, kde smeruje vacsina dopravy z/do mesta, preto CA,Bukov je dolezitejsia ako Podzavoz. Dialnice staviame aj pre ludi co ziju v mestach okolo dialnice a nie aby vacsina dopravy z 30 tisicoveho mesta sa mohla dostat na dialnicu az v susednom meste alebo si nadchadzat 6 km.

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 22:41
    od jarino
    Síce Tvrdošín je značne menší od Čadce, ale myslím si, že tam je to už fakt prehnané s tými MÚK a nadchádzanie by ich nezabilo.
    V prípade Čadce nebola nejaká lepšia možnosť, aby namiesto dvoch polovičných križovatiek bola jedna poriadna?

    nevo83 napísal:ono zasa velmi nehlasia ani mobilne radary a tiez to neznamena ze nemeraju na vychode... taky stav ako sa prezentuje na Orave a Kysuciach s kamionmy je aj na vychode ci uz PO alebo Michalovce smer Vysne Nemecke... a nik sa tu nehadze o zem.

    Od Michaloviec smer Sobrance sú celkové intenzity od 8369 po 4275 vozidiel. Ak tam vôbec nejaké kolóny sú, tak sú spôsobené čisto zanedbaním existujúcej cesty, čo je celoslovenský problém. Určite tam diaľnicu netreba. Prešov je tiež krásny príklad zanedbania rozvoja ciest vo vnútri mesta hlavne zo strany SSC. Plus vo väčších mestách si treba zvykať, že neprejdeme cez križovatku hneď.
    Intenzity pri Kysuckom Lieskovci tiež nie sú nejako ohromujúce. Časť z toho by vzala atraktívna železnica, tak isto aj na R1 pred Nitrou resp. na všetkých vstupoch do krajských miest.

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 22:53
    od Vlados
    Jano1, si riadny gemagóg.
    1. Čadca nemá ani 25 tisíc obyvateľov https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_miest_na_Slovensku
    2. MÚK Bukov je pre časť Horelica zachádzakou pár km
    3. čo by na 6 km nadchádzku povedali porovnateľné mestá ako Rimavská Sobota, Trebišov, Lučenec, Bardejov, Levice, Humenné, Komárno a aj väčšiako ako SNV, NZ, MI, PD...

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 10:18
    od devil
    Tento návrh je poplatný široko rozšírenej povere, že sa cesty stavajú pre radosť miestnym dedinčanom a nie pre dopravu odniekadiaľ niekam.

    viewtopic.php?f=35&t=22755&p=198443#p198443

    toto sa naozaj oplati precitat. mali by to citat vo vsetkych skolach, instituciach a organizaciach kde sa zaoberaju dopravou. bez ohladu na to ci suhlasia s uplne vsetkym co je tam napisane alebo nie.

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 11:21
    od IceFox
    Čítal som to. Písal to človek, ktorý ako relevantný zdroj uvádza blizsienaokolo.com (najväčší odpad aký som kedy navštívil, vďaka feroslav) a širi Mesikovčinu o kysuckej diaľnici do polí a lúk. Podľa "inžiniera z Ženevy" (ktorý netuší čo je vokalizácia) je najdôležitejší tunel Soroška a vo všeobecnosti trpí žilinofobiou.

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 18:03
    od Jano1
    Vlados napísal:Jano1, si riadny gemagóg.
    1. Čadca nemá ani 25 tisíc obyvateľov https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_miest_na_Slovensku
    2. MÚK Bukov je pre časť Horelica zachádzakou pár km
    3. čo by na 6 km nadchádzku povedali porovnateľné mestá ako Rimavská Sobota, Trebišov, Lučenec, Bardejov, Levice, Humenné, Komárno a aj väčšiako ako SNV, NZ, MI, PD...


    Tak potom som si pamatal nespravny udaj o pocte obyvatelov CA, pocty obyvatelov klesaju. Nejde o Horelicu, ked bude MUK Bukov, co aj bude, tak to nie je problem. Len Aquila ma s MUK Bukov problem.

    Napis mesto, ktore ma D/RC vedenu cez mesto (alebo planovanu cez mesto) a pritom ma na prevazujuci smer dopravy z/do centra mesta zachadzku 6 km. D/RC cez mesto znamena zvyseny hluk aj splodiny, tak ze kompenzacia by mala byt dobra dostupnost na D/RC. PB to doviedla do extremu.

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 18:15
    od fh
    Jano1 napísal:
    Napis mesto, ktore ma D/RC vedenu cez mesto (alebo planovanu cez mesto) a pritom ma na prevazujuci smer dopravy z/do centra mesta zachadzku 6 km. D/RC cez mesto znamena zvyseny hluk aj splodiny, tak ze kompenzacia by mala byt dobra dostupnost na D/RC. PB to doviedla do extremu.


    Celkom súhlas, len tie tri MK si nevyžiadalo mesto, boli tak naprojektované , lebo na nich ten čo ich staval pekne zarobil :wink:

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 18:27
    od Jano1
    devil napísal:Tento návrh je poplatný široko rozšírenej povere, že sa cesty stavajú pre radosť miestnym dedinčanom a nie pre dopravu odniekadiaľ niekam.

    http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35 ... 43#p198443

    toto sa naozaj oplati precitat. mali by to citat vo vsetkych skolach, instituciach a organizaciach kde sa zaoberaju dopravou. bez ohladu na to ci suhlasia s uplne vsetkym co je tam napisane alebo nie.


    A co by mal byt v tych skolach k tomu komentar, ze to napisal uplny dement, ktory nevie ani jednoducho overitelne fakty?

    Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

    OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 15:01
    od devil
    iste, iste...

    D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 08:22
    od Mawerick81
    no a prave o to ide ci aquilovi, vladosovi, devilovi,, nech sa to na 10 rokov odsunie,, nech sa to co najviac natahuje,, im nejde o ludi,, ani o peniaze,, ale obycajna nenavist voci regionu. Tu keby sme aj kapali tak oni budu iba radi

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 08:52
    od DrX
    este raz: 6-tisicove intenzity su DOSLEDOK 25 rokov ignorovania juhu na ukor severozapadu (teda povazia aj kysuc). Lebo ked meciar so Slotom a Siferkou budovali D1 v trencine, tak urcite to nebolo ani pre Lucenec ani pre Kosice, ale urcite to bolo pre spojenie Ziliny a Kysuc (a inych) s BA.

    Preto sa teraz musi investovat minimum aj inde, aby sa tam aspon zastavil upadok. Lebo inak tam fakt nebude treba vobec ziadne cesty. Aj ked pachovym potomkom je zbytocne to vysvetlovat.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 09:12
    od fh
    DrX napísal:este raz: 6-tisicove intenzity su DOSLEDOK 25 rokov ignorovania juhu

    Aj ked pochovym potomkom je zbytocne to vysvetlovat.


    Tam boli vždy nízke intenzity a preto sa malo stavať postupne riešením bodových závad a zlepšovaním parametrov ciest. Takto by sa zlepšila dostupnosť regiónu už dávno a postupne podľa rastu intenzit by sa mohol stavať stvorpruh tam kde by to bolo potrebné. Ale to potomkovi stepných honákov je zbytočné vysvetľovať :lol:

    Úsek Bukov Svrčinovec mal už dávno stáť, aj spolu s úsekom pri KNM, intenzity tam boli vždy vysoké, je to tradičný ťah do ČR a na Poľsko škoda že sa normálne SR ČR a Poľsko nedohodli o pokračovaní D po trase E 75, dávno by chýbajúce useky stáli.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 09:19
    od DrX
    Ukaz mi porovnanie intenzit napr. Kosice-Roznava a Presov-Poprad v roku 1993, aby sme mali presnu paralelu, ze kde boli vysoke a kde boli nizke intenzity. A ze na Presov-Poprad je teraz aj tunel aj 7-pruhove paralelne cesty (D1 s 3 pruhmi dokopca + vedla paralelna uplne rovna jednotka pri Janovciach), ktore su uplne prazdne, a vyplieskali sa tam miliony, a na KE-RV zatial vobec nic.

    Co sa malo robit od zaciatku, bolo delenie financii 60:40 (sever:juh), tak ako sa zaviedlo z Dzurindu. V skutocnosti sa to delilo tak 80:20. Cize, ked sa dorovna tento investicny dlh, potom mozeme stavat inde a prihliadat na intenzity a stavebne naklady a obsluznost uzemia a vsetky standardne faktory (cize ani zdaleka nie len intenzity)

    A tie argumenty s Ceskom a Polskom su uz uplne odveci. Ani Cesi ani Poliaci neriesia hranicne prepojenia predtym, nez maju pospajane vnutrostatne centra. Akurat ked zilinsko-kysuckym pachom treba argument pre stavanie dialnic do svojich garazi, tak na Slovensku, na ktorom nie je este ziadne z dvoch dolezitych prepojeni vychod-zapad, ulievame miliardy do kysuckych lazov.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 09:32
    od Vlados
    milan_KM napísal:Že 1-2-3 roky. Tak teraz si sa zhovadil na ntu. Samotná NDS odhaduje časovú os na asi 11 rokov. V akom štádiu je rozpracované rozšírenie a obchvaty na I/11? Jaj v žiadnom. Teda 10+ rokov. Čo s vykúpenými pozemkami pod D3? Asi NDS kúpi traktory a bude sadiť zemiaky.

    Bože ľudia tliachate tu nezmysly, ktoré absolútne ignorujú skutočnú a aktuálnu realitu.

    Všetci by sme boli radi za takéto riešenie I/11ky lebo by bolo o čosi lacnejšie a rýchlejšie, ale toto bolo vecou 90tych rokov preboha. TERAZ je tu problém, ktorý chcú ľudia riešiť. Ale nie my ideme staviať D pre 6k OA. Gratulujem

    Ako si prišiel na 10+ rokov? Preložku potrebuje pre Povinná, na zvyšku by sa rozšírila cesta v existujúcej trase. Nebolo by to o čosi ale hodne lacnejšie, ale vy nechcete nejaké riešenie ale LEN drahé riešenie. Smutné... nakoľko nie sú voľné peniaze a ani tak skoro sa situácia nezmení tak možno sa riešenia ani nedožijete.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 09:51
    od fh
    DrX napísal:Ukaz mi porovnanie intenzit napr. Kosice-Roznava a Presov-Poprad v roku 1993.


    Netrep, porovnávam v tomto úseku biedne intenzity ťahu od Košíc spodom s intenzívne využívaním medzinárodným ťahom cez Kysuce tak neuhybaj od témy.
    Stavať sa má komunikácia podľa veľkosti zaťaženia a nie podľa chorých úvah zadubeného lokalpatriota čo chce diaľnicu ku garáži aj keď tam stačí kvalitná cesta prvej triedy.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 10:20
    od DrX
    Netrep, intenzivne vyuzivany tah je Katowice-Ostrava-Brno-Vieden. Tah cez Kysuce je len Meciarom a Slotom vymysleny umely tunel, ktory na polskej aj ceskej strane ma prioritu presne ako pripojka do tvojej garaze, ktory ale *** 30 rokov pretlacaju na ukor prirodzeneho prepojenia vychod-zapad SK, ktore ak by sme stavali, tak dnes je aj najlepsim tranzitnym prepojenim ukrajina-vieden, a to hranica-KE-R2+R1/R7-BA-hranica.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 10:31
    od fh
    Umelý tunel je úsek Svrčinovec Skalité, ťah cez Kysuce E75 je prirodzený historický koridor ktorý bol aj je intenzívne využívaný, či sa to nejakému gemerčanovi páči alebo nie. Tvoje prepojenie na Ukrajinu cez Baktu je mokrý sen, tam treba stavať podľa návrhu Hodnoty za peniaze, ale súboj o percentá pre vládnych politikov z toho urobil frašku. Už dávno tam mohlo byť kvalitné cestné spojenie pre tých 4-5 tisíc áut.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 10:39
    od DrX
    E75 je rovnaky historicky koridor ako ten pozdlz R3 a R4 akoaj Poprad-Podspady-Jurgow-Krakow (ktory je z hladiska turizmu este pre Slovensko najdolezitejsi), a vsetky maju zlomkovy vyznam v porovnani s Katowice-Ostrava-Brno-Vieden. Meciar so Slotom vam ale zariadili, ze z toho Kysuckeho je na Slovensku D3, cize 3. najdolezitejsia dialnica, a podla toho sa tam teraz topia miliardy, a podla toho vy ziadate este viac. Este raz sa ta pytam: ukaz mi ci to napojenie na Kysuce je 3. najdolezitejsim v Polsku alebo v Cesku, alebo ci v Polsku alebo Cesku mali to napojenie vobec "u riti", kym nemali dobudovane dialnice prepojujuce ich centra, a skutocne dolezite medzinarodne koridory. Ani jedno pre Polsko ani Cesko neplati. Len Kysucania so Slotom, Malikovou a Meciarom uz 25 rokov nafukuju svoju lokalku do garaze ako europsky koridor aby stiahli peniaze zo zvysku Slovenska.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 14:20
    od milan_KM
    Vlados napísal:
    milan_KM napísal:Že 1-2-3 roky. Tak teraz si sa zhovadil na ntu. Samotná NDS odhaduje časovú os na asi 11 rokov. V akom štádiu je rozpracované rozšírenie a obchvaty na I/11? Jaj v žiadnom. Teda 10+ rokov. Čo s vykúpenými pozemkami pod D3? Asi NDS kúpi traktory a bude sadiť zemiaky.

    Bože ľudia tliachate tu nezmysly, ktoré absolútne ignorujú skutočnú a aktuálnu realitu.

    Všetci by sme boli radi za takéto riešenie I/11ky lebo by bolo o čosi lacnejšie a rýchlejšie, ale toto bolo vecou 90tych rokov preboha. TERAZ je tu problém, ktorý chcú ľudia riešiť. Ale nie my ideme staviať D pre 6k OA. Gratulujem

    Ako si prišiel na 10+ rokov? Preložku potrebuje pre Povinná, na zvyšku by sa rozšírila cesta v existujúcej trase. Nebolo by to o čosi ale hodne lacnejšie, ale vy nechcete nejaké riešenie ale LEN drahé riešenie. Smutné... nakoľko nie sú voľné peniaze a ani tak skoro sa situácia nezmení tak možno sa riešenia ani nedožijete.


    10+ rokov pre všetky stupne dokumentácie, či hádam netreba technickú štúdiu, alebo hlukové normy neplatia pre cesty I. triedy, či pod ne netreba vykupovať pozemky?
    Preložku potrebuje Povina a tiež úsek Oščadnica - Svrčinovec by bol v rovnakej trase ako teraz. Alebo chceš zbúrať pol Čadce?

    Požiadavka na separátnu výstavbu privádzača, či výjdenie v ústrety NDS keď prišla "zlacňovať" úsek, alebo, že tu nik nepožadoval úseky na Skalitom a v Strážove? To sú drahé riešenia? Prečo vedome klameš a zavádzaš po desiatkach strán vysvetlení a príspevkov, ktoré tu pridávajú ľudia z danej oblasti?

    Takže mi chceš povedať, že by bolo lepšie, keby peniaze EU na tie dva síce nepotrebné ale bohužiaľ pripravené úseky, prepadli? Menuj mi alternatívne úseky, ktoré sa mohli dať do výstavby aby sa tie peniaze vyčerpali!

    Zavádzate tu, vedome klamete a naozaj ma trápi ako musím nielen ja tieto vaše lži o zlých Kysučanoch stále vyvracať.

    Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

    OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 15:16
    od devil
    Umelý tunel je úsek Svrčinovec Skalité, ťah cez Kysuce E75 je prirodzený historický koridor ktorý bol aj je intenzívne využívaný, či sa to nejakému gemerčanovi páči alebo nie. Tvoje prepojenie na Ukrajinu cez Baktu je mokrý sen, tam treba stavať podľa návrhu Hodnoty za peniaze, ale súboj o percentá pre vládnych politikov z toho urobil frašku. Už dávno tam mohlo byť kvalitné cestné spojenie pre tých 4-5 tisíc áut.


    E75 nemozes porovnavat s moravskou trasou, ani co do poctu aut ani osidlenim ani nicim. trencin nie je brno a zilina nie je ostrava ci sa to nejakemu slotovcovi paci alebo nie. a E50 by sa malo ako TEN koridor zrusit, coskoro mame 25 od rozpadu federacie a jedina skutocna dialnica cez hranice je D2. akurat si davas vlastny gol lebo jedine priame prepojenie D1 bude mozno raz na Ukrajinu, ako bolo napisane privesok na dialnici z W. :lol: dalsia fraska je prepojenie do polska, dialnica bez intenzit a vlastne bez potreby. presne na polsko stacia upravy cezhranicnych ciest ked do polska su stale len 3 prechody pre neobmedzenu ND aj z toho 2 su v nie bohviekakych paremetroch.

    DrX sa pytal na intenzity v 1993. mame oficialne udaje z 2000. ZA-CA aj ZV-LC 6-7-10.000 cize takmer to iste. koridor-nekoridor, historicky-nehistoricky ide o to kde sa stavalo a kam isli vselijake stimuly tam sa zvysovali intenzity. samozrejme niekomu historia zacina na kysuckych lazoch a evidentne je problem urobit par klikov na notoricky znamych webovych adresach. co sa tyka gemera nikto tam nenariadil stavebnu uzaveru na dialnice poslednych 10 rokov aj ked to tak vyzera, tie taraniny v mediach o rekonstrukcii 6-7 metrov sirokych klukatych ciest cez pahorky alebo serpentin cez sorosku v NP su bludy ktore nemoze brat vazne ani prispievatel fora na sme ci dennikan. oproti tomu cestu I/11 alias C11,5 si viem predstavit rozsirenu min na take parametre ako BA-PK.