nevidim rozdiel ani v hustote zastavanosti. to nacenenie sa robi na stavebne objekty tak bud ich je viac alebo su narocnejsie oproti RC. neviem kt. usek R2 myslis. cena cesty v udoli kde nemusi prekonavat kopce by mal byt v zasade porovnatelna s cenou cesty na rovine. cize naco je prelozka I/11, take nieco sa bezne na RC nerobi. upravy koryta kysuce su sucastou projektu
je sucastou estakada kvoli pripadnej vodnej cesty resp. kvoli tomu ze sa raz mozno zdvihne hladina kysuce
tot vsetko sa riesi v prislusne teme, do ktorej pravidelne prispievas...a kde zastanncovia D3 sa bud vyhovarate alebo sa niektorych veci zastavate. keby sa ta cesta postavila normalne na povrchu s protihlukovymi stanami ako npr. sa teraz dokoncila pri vlkovciach na R1 kde su naozaj vysoke intenzity tak by mohla ist cena dole. tu pravidelne prichadza argument ze vy nie ste povinny znasat cesty pri domoch tak ako na XY miestach. lebo kysuce.
No aspoň sme sa posunuli, trasovanie je konečne v poriadku, teraz riešenie jednotlivých častí. Všetky tieto veci boli vysvetlene v príslušnej téme ako vravíš, bohužiaľ, svätá trojica tohoto fóra stále melie dookola to isté. Aj tebe konkrétne som pár príspevkov vyššie vysvetloval, že kanál nemá s diaľnicou nič spoločné. To ťa usvedčuje z toho, že naše príspevky ani nečítaš, resp im nevenuješ pozornosť a je absolútne mrhanie energiou sa s tebou baviť lebo to nikam nevedie. O pár strán ďalej sa rozjede tá istá pesnička, viď najvyššieho dnešný príspevok v téme. A máš pravdu, navrhujem túto časť presunúť do príslušnej témy.
ty nechapes ze ze cesta cez pahorky nemoze uplne kopirovat teren, netreba ist daleko, ta cest ma mat take parametre ako figa-tornala aby sa dala nazvat bezpecnou. ak si tadial isiel vies ze to sa neda urobit "narovnanim" a ked si tadial nesiel tak je tazko s tebou debatovat. ak chces take nieco ako pri zbojskej kde sa upravili najma sirkove parametre, nakreslila plna ciara tak to na "E" tahu sa nerobi. to ani normy nedovoluju. figa sa stavala za 5 mil/km je pravda ze pred 10 rokmi, sucastou stavby je aj 1 MUK cize dalo sa to postavit lacno. aj ked to ma stat do 10 mil tak stale su to tretinove naklady oproti D3.
Ja si už pripadám ako s neandrtálcom. Ak si to vyžaduje terén, tak súčasťou prestavby cesty budú aj zárezy a mosty. Ale ani zďaleka nie také aké treba na R24,5/120.
Navyše pozemky stačí dokúpiť v nevyhnutnej miere. Všetko sa dá naprojektovať, ale ty vidíš len R2 a nič iné basta.
Na obrázkoch to už hádam pochopíš... Ružová osada, Zbojská, prestavba pri Kremnici. Toto sú stavby, o ktorých hovorím. Nie sú za milion euro, ale sú neporovnateľne lacnejšie ako paralelná diaľnica. Výraz "5 korún" je metafora. Keď to už musím takto napísať.
zatial mame uz len na 10 km kusku pstrusa-krivan vyse 8k aut. spolu so zvolen-pstrusa to bude kludne 10k. stale lepsie ako 11k na na D26,5 dsk-turany. zase opakujem: na dialnici by mali platit vyssie naroky na intenzity ako na RC. urcite nie 10-15.000 s vyhladom cez 20k. to je proste malo. pre poloprofily vsak intenzity nie su urcujuce
Zaujímavé na R2 24,5/120 ,ktorá bola raz tak drahá ako D1 D26,5/120 je lepších 10k ako 11k... A nie je to jedno? Je otázkou času keď sa R preklasifikujú na D ako v ČR. Preto sa všade volí už 24,5/120. Inak kusok dozadu si vyhlasoval, že D nemá byť sociálny nástroj, teraz už ak sa bavíme o trase R2 s nízkym potenciálom, už to sociálny nástroj môže a má byť. Ako som písal na diaľnice majú platiť rovnaké nároky ako na RC lebo je to v zásade to isté, ale to by sa potom ťažko obhajovala prázdna RC na juhu.
A čo sa týka polprofilov aka bodových závad, tak mám pre teba novinku. Aj D3 SVR-SKA slúži na obídenie bodovej závady - súvislej 15 km dediny a neprejazdného podjazdu v Skalitom. Takže nechcem počuť pol krivého slova, takéto polprofily sa predsa nemajú posudzovať - všetko tvoje myšlienky.
struktura priemyslu nema az tak vela spolocneho s intenzitami. vid chorvatske dialnice kt. ziju z turistov, postavili ich tak. a na druhej strane preco nepride sukromny investor a nepostavi za vlastne dialnicu zo ZA do CA alebo preco je nestaval zo ZA na MT s tym ze na nej bude vyberat myto ? no pretoze by sa to neoplatilo, pretoze intenzity by nestacili a museli by radikalne zvysit myto co sa automaticky sposobilo odliv aut z dialnice. vies to je take malomestiacke ze 10k je nic zato 15k je uz brutal....dialnice v strojarskom regione zaplati stat presne tak isto ako tie kde strojarstvo nie je.
No a ja ti poviem o 30k na priemyselnom Považí, kde priemysel naviazal na seba logistiku a intenzity idú hore. Prečo nepríde súkromník? Lebo by museli oligarchovia pustiť cecok zvaný štátny rozpočet, z ktorého tečú prašulky. Preto.
Nie malomeštiacke je tváriť sa, že 10k je v poriadku ale 15k nestačí, len preto lebo cesta sa volá dialnica a nie rýchlostná cesta. To je jediný rozdiel, čo ti kole oči.
Nechápem čo tu furt ťaháš dialnice, ja píšem o tom, že tam kde momentálne nie je problém so zamestnanostou, sa nadviazalo na strojársku tradíciu z čias socializmu. Na juhu sa nemalo na čo nadviazať, preto je tam teraz hladová dolina. Ja sa čudujem, že Košice sa ešte nerozpádavajú, keďže doteraz nemajú napojenie na diaľničnú sieť.