Stránka 124 z 127

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2017 19:39
od ANDi
aquila napísal:kolko je tych NA asi tak na tejto presne trase ? nehovoriac o tom, ze ten kamion moze ist rovnako v pohode cez turciansku dolinu, kde staci poriesit vychodny obchvat martina a kremnicke bane a nie 2+ miliardovy prechod cez donovaly .. rozdiel na trase je do 5% a bez horentnych stupani ..

naopak uz len ked sa zrekonstruje panelka a fixnu kremnicke bane, tak by mal byt tranzit cez donovaly kompletne vyluceny

Amen.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2017 23:41
od rado
nevo83 napísal:https://dennikn.sk/935911/prva-suvisla-dialnica-medzi-bratislavou-a-kosicami-povedie-cez-budapest/ ak mate niekto predplatene N tak to tu dajte

Nech sa páči: viewtopic.php?f=35&t=22947

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 19:06
od devil
Je to absolutna hanba, ze po tych 15 rokoch nalievania penazi do D1 je najrychlejsou a najenkonomickejsou spojnicou Bratislava - Poprad, Presov a vsetko na vychod a sever od toho cez 65km horsky prechod Certovica.


od z. pieskov na zaciatok PO za 3:50 co je 100 km/h priemerka. 80% po D/RC + 5-10 % po sirokej ceste BB-BR. mne to take hrozne nepripada.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 19:28
od Yoggy52
A pokial nejak nepozerate na tachometer a pojdete cez donovaly, tak v pohode za 3 hodiny :D Momentalne co treba doriesit z mojho pohladu na tejto trase je NA na Donovaloch a VO RK :) a samozrejme by to chcelo novy povrch na Donovaloch a "vysekat" naletove dreviny v blizkosti cesty, kedze je tam plno usekov, kde je prerusovana ciara, ale protismer nevidite (len v noci) :?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 22:53
od Vlados
už som tu raz, chváliť sa hrubným porušovaním predpisov :roll:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 23:43
od Yoggy52
Alee... Neviem co tu mate vsetci za problem... Ked uz sa viackrat uvazovalo nad zvysenim rychlosti a tam kde je problem su osadene znacky znizujuce rychlost a mimo toho sa da ist aj 160, momentalne si uz neviem predstavit, ze by som stale chodil 130kmh max., ale na druhej strane to neznamena, ze som obkoleseny autami a prepnem sa do modu Need For Speed...

Neviem cim to je, ale stale ked beriem chlapov cez carpooling, tak stale sa im nepaci moj styl jazdy, ze som pretekar a podobne srandy atd., ale ked zenske, tak este chvalia, aky sikovny sofer :lol: Nikdy som nemal krizovu situaciu mimo Donoval, aj to bola jedna v zime, ked ma doslova vyhodilo z vyjazdenych kolaji pri predbiehani na rovnom useku :roll:

Ovela viac nebezpecnejsia je Giraltovce - Svidnik, ako cela trasa Bratislava - Giraltovce, preco je tam asi tolko vela krizikov pri ceste :? Uprimne mam pred tou cestou velky respekt, neraz som videl ako autu predomnou urval kamion spätne zrkadlo a kamion kamionu mnohokrat. Mne sa to nastastie nestalo, ale mnohokrat ma vytlacil kamion z cesty, kde som si mohol vybrat, ze bud zomriem, alebo skoncim maximalne v priekope, ta cesta je tak neskutocne uzka..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2017 08:23
od Maxx787
na jednej strane ta chapem, urcite si bezpecnejsi v 150 tke ako niektori co jazdia 60 vsade alebo telefonuju piju za volantom. ale neschvalujem to :-)
v nedelu som siel donovaly a bola to bieda, ale tak co cakam po vikende :-D chcelo by to tam nejaky striedavy trojpruh aspon z RK strany

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2017 11:26
od PK
Yoggy52, potvrdzujem, usek Presov - Giraltovce je nebezpecnejsi ako cela trasa Bratislava - Presov. Kombinacia hustej premavky a a mixu vodicov, ked cast su setrilkovia 60- a cast piloti 120+. Pomedzi to prekazkova draha z kamionov.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2017 19:25
od peterle
Yoggy52 napísal:Alee... Neviem co tu mate vsetci za problem...


Máme problém s tým, že musíme jazdiť po cestách, po ktorých sa pohybujú šialení šoféri z ďalekého východu. Najhoršie je, že vďaka civilizačnej zaostalosti, si neuvedomujú nebezpečnosť svojho konania a tým sú ešte nebezpečnejší. Apelovať na nich nemá žiadny účinok, nepochopia. Iba ich nejako exportovať do Poľska, to by pomohlo :wink:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2017 20:08
od Yoggy52
Asi vam to stale nedochadza, ale ja jazdim rychlo len na komunikaciach na to prisposobenych, ziadne predbiehacky cez dvojitu plnu ciaru v neprehladnych zakrutach a ine ohrozovanie ostatnych cestnych ucastnikov.

Ked idem prakticky po rovnej ceste 160km/h, nikde ani noha, smerovo rozdelena cesta, tak koho vlastne ohorzujem? :D Vy si idete 110 v pravom pruhu, nedavate ziaden pozor, hlavne ze dodrzujete rychlost, neustale sa stretavam so situaciou ked vodic v praavom pruhu narusi moj priestor v lavom pruhu, to nie je ohrozovanie? Pokial chcete za volantom spat, tak ste mali ist radsej vlakom. Celkovo mam skusenost, ze vodici, ktory nejak extra nepozeaju na tachometer su ohladuplnejsi, maju prehlad vokol seba a nemaju problem zareagovat. zatial co ostatni absolutne nesleduju situaciu vokol seba, sak za tpte 4 hodiny som tych kosicoch a ked ich niekto zacne predbiehat, tak su vystraseny a uplne zazmatkuju a ohrozia nie len seba ale aj mna :roll:

A ked uz spominas Polsko, tak tam aspon nemaju 50-ku pri kazdom dome a stajni :roll: Cisty debilizmus u nas...

Uz fakt by bolo na case kupit si dashcam...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2017 10:30
od pichalsi
zbytocne tu budeme zas riesit offtopic, ale kde mas rovnu cestu? na R1 tazko, a na D1 RK-LM a PP-PO tiez nie je vsade rovna cesta... len raz bude nejaka prekazka na ceste a zle to dopadne. ja tiez chodim rychlo, ak by si isiel 160/110/70 tak do presova za 3 hodiny urcite neprides, ani v noci.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2017 12:04
od pohodak
na trase BA-KE po R1 a severnej D1 sa da bez ohrozenia ostatnych ucastnikov CP jazdit 30kmh nad limit na tychto usekoch (ak sa teda nebavime o jazdeni v strede noci):
NR zapad-tekovska kuria
ZV-BB
LM-PO zapad (s vynimkou braniska)
PO-juh - KE

hocico mimo tohto je cista demencia a dokazovanie si chlapskeho "ega" ked maju jednoduchsi obcania auto ako predlzenie svojho prirodzenia

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2017 17:10
od devil
najnaovsia mapa nezamestnanosti alias ako vraj dialnice nemaju vazny efekt.

https://m.smedata.sk/api-media/media/im ... jpeg?rev=3

trasa R1 sa uz takmer vyrovnala trase D1 a BB kraj ma uz nizsie cisla ako vychod. na rozdiel od predkrizoveho obdobia v min. desatroci. a efekt R2 v tom este nie je.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2017 18:43
od mireceq
Devil, tradicne sa snazis ukazat "svoju" pravdu a podporit to faktami.
Ale pravda je taka ze podobne rozlozenie nezamestanosti bolo uz aj pred 10 rokmi v roku 2007, ako mozes vidiet v prilozenej mape:
http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=38604
Konkretne okres BB ma tu istu uroven nezamestnanosti.

Ano, v niektorych okresoch BB VUC je nezamestnanost nizsia ako v roku 2007, ale to plati aj pre ine okresy na vychode slovenska, ktore vsak ziadnu dialnicnu siet nemaju... Mozeme sa hadat o percente v kazdom jednom okrese ale ziadny "trend" nie je vidno... Prosim, nezavadzaj ludi tu na fore.

(to nic nemeni na tom ze niektore casti R2 by sa mali vybudovat aj podla mna...)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2017 21:09
od zoom
devil napísal:najnaovsia mapa nezamestnanosti alias ako vraj dialnice nemaju vazny efekt.

https://m.smedata.sk/api-media/media/im ... jpeg?rev=3

trasa R1 sa uz takmer vyrovnala trase D1 a BB kraj ma uz nizsie cisla ako vychod. na rozdiel od predkrizoveho obdobia v min. desatroci. a efekt R2 v tom este nie je.

Nie že važny, ale takmer žiadny efekt. Okres Námestovo, bez železnice, jedna jednotka, d/rc 30 km (RK) a 4,7% nezamestnanost...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2017 21:16
od milan_KM
Okresy s vyšším podielom nekvalifikovanej pracovnej sily = vyššia nezamestnanosť.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 18:11
od devil
ja som nepisal o "rozlozeni nezamestnanosti" lebo to sa tazko zmeni ale o trendoch.

oktober 2007
BB kraj 13,9
KE kraj 12,88
PO kraj 11,78

oktober 2017
BB kraj 8,95
KE kraj 10,10
PO kraj 9,96

https://ekonomika.sme.sk/c/7782984/prac ... kraja.html

cize najhorsie je na tom PO kraj, a z tych 3 si najviac polepsil BB kraj. kraje vychadzaju z cisiel v okreosoch cize npr. VT si polepsil o 1 (slovom jedno) percento ale taka ZC (pri R1) si polepsila o 7 percent. prakticky o polovicu. kym bola kriza a vsade boli problemy dalo sa zavadzat ale posledny rok-dva mame dobre udaje ktore vystihuju realitu.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 20:11
od mireceq
Porovnavat cely BB kraj, kde z 13 okresov maju priame a neprerusene pripojenie na dialnicnu siet iba 4 okresy nedava ziadny zmysel

Vysvetli prosim, ako je mozne podla tvojej logiky, ze aj okres Rimavska Sobota, kde bola najvacsia nezamestnanost (27.34%) klesol o viac ako 7% (19.83% v oktobri 2017) napriek tomu ze nema ani kilometer dialnice alebo rychlostnej cesty ? Naozaj chces preberat okres za okresom ?

Analytici INEKO to pred par tyzdnami zhodnotili: Dialnice a rychlostne cesty maju len maly vplyv na nezamestnanost....

EDIT: beriem spat tu RC v RS - zabudol som ze Figa patri do RS - ten usek ale vybudovali v r. 2006 - takze spravnejsie by bolo povedat ze za 10 rokov tam nepribudol ani km rychlostnej cesty...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 21:12
od DrX
To ta fakt divi, ze klesla nezamestnanost aj v RS? No asi jednoducho napr pre to, ze je dost prace aj v menej vzdialenych okresoch pozdlz R1, ako ZV/BB, a tak teraz mozu aj ludia z RS za 2 hodiny dojst do prace. Pointa je presne, ako napisal devil, ze nezamestnanost v BB a NR krajoch vdaka R1 klesa vyrazne nadpriemerne v porovnani so vsetkymi ostatnymi krajmi. Ale proste, aby sa dostala RS niekde na uroven Brezna, na to proste potrebuje byt napojena tak isto dobre, ako Brezno (ktory ma R1ku rovno v BB).

Analytici INEKO si to hodnotenie vycitali z prsta. Aj ked, samozrejme, nie je to len o tom. Ak by sa do NP Slovensky raj, Slovensky kras, Muranska planina investovalo tolko eurofondov do rozvoja turizmu, ako sa investovalo v Zilinskom kraji, tiez by ich to vyrazne posunulo. Ale holt, kde nie je Slota s Malikovou a Meciarom, tam to proste nejde.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 21:31
od mireceq
To ta fakt divi, ze klesla nezamestnanost aj v RS? No asi jednoducho napr pre to, ze je dost prace aj v menej vzdialenych okresoch pozdlz R1, ako ZV/BB

Pokial sa nemylim, skoro cely usek R1 v okrese ZV a BB (ak neratam prietah BB) bol postaveny uz v roku 2007.

Ale uz asi nebudem reagovat. Argumentovat s vami nema zmysel, je to ako boj s veternymi mlynmi. Ked uz analyzu od profesionalov odbijes slovami "si to vycucali z prsta" tak to naozaj nema zmysel...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 21:35
od DrX
Bol ten usek suvislo napojeny na dialnicnu siet? A aka bola v BB a ZV nezamestnanost v 2007 v porovnani s aktualnou? Ak si odpovies na tieto dve otazky, tak je jasne, preco sa tak vyrazne zlepsuje situacia v tych castiach BB kraja, ktore su napojene na dialnicnu siet, a nasledne potom aj v ostatnych, z ktorych ludia teraz mozu dochadzat vramci kraja.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 21:40
od Yoggy52
Z RS na R2 (okrem obchvatu zvolena), mas momentalne porovnatelne ako z BR na R1.. To nemyslis vazne toto, porovnavat mesta co su pri sebe 40km s mestami, co su od seba 80km, ked sa postavi R2, tak sa snizi vzdialenost?

Z RS do ZV je hodina cesty, to je akoze vela?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 22:00
od mireceq
A aka bola v BB a ZV nezamestnanost v 2007 v porovnani s aktualnou?

Keby si si precital o par prispevkov vyssie poriadne co som napisal, vedel by si, ze nezamestnanost v okrese BB sa takmer nezmenila za poslednych 10 rokov.
... preco sa tak vyrazne zlepsuje situacia v tych castiach BB kraja ...

Este raz, ziadne vyrazne zlepsenie okresov pri dokoncenej RC oproti okresom bez RC nie je vidno.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2017 12:10
od devil
Analytici INEKO to pred par tyzdnami zhodnotili: Dialnice a rychlostne cesty maju len maly vplyv na nezamestnanost....


analytici INEKO a dalsi dlhodobo nezverejnuju podklady s kt. pracuju ani metody s kt. pracuju. iny analytici vypocitali ze napriek euru a rastu hdp sa mame v podstate najhorsie vo V4. euro prinieslo samovolne zvysovanie cien aj nakladov kym prinosy eura idu do vracak spolocnosti kt. ho vyvezu von (to aj na margo minulej debaty o pomere ceny/zarobkov v polsku a u nas). taketo nieco INEKO nikdy nezohladni vo svojich povrchnych analyzach. zase sa netvarme ze nejaka institucia ktovie z coho zijuca a z coho financoavana nam ma rozdavat rozumy a presviedcat nas ze biela je cierna a naopak.

https://www.finance.sk/180840-kde-sa-za ... -alebo-sr/ - posledny odsek je najzaujimavejsi

gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=38604 2007

gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=38605 2017

vysvetlenie je okrem priameho napojenia na R1 ze aj relativna blizkost D/RC sa prejavi ekonomicky. to je to plus, nieco navyse oproti inym oblastiam kde si nezamestnanost tiez klesa ale pomalsie. to je presne to co tvrdim odjakziva ze uz R1 pomohla aj na vychod od ZV a R2 na krivan bude dalej pomahat a tiez aj dalsi usek ak sa postavi. priamo sa R1 dotyka 4 okresov tak ako pises. ale dalsie 4 okresy su blizke, v podstate susedne okresy. vdaka novej R2 taky susedny okres je uz aj LC ci PT, tam odvtedy padli sklarne inac by bol pokles masivnejsi. to je lokalny faktor. zato na zempline a sarisi mame niekde slusny pokles ale aj stagnacia tusim aj narast. v BB kraji mas mozno okrem samotnej BB kde bola nezamestnanost nizka aj predtym vsade pokles casto vyrazny.

Pokial sa nemylim, skoro cely usek R1 v okrese ZV a BB (ak neratam prietah BB) bol postaveny uz v roku 2007.



v 2007 bola hotova len pohronska cast okolo n. bane a ZC v dlzke asi 25 km a stara cast od ZH po BB. to malo este velmi daleko od suvislej R1.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2017 12:26
od pohodak
mireceq napísal: Ale uz asi nebudem reagovat. Argumentovat s vami nema zmysel, je to ako boj s veternymi mlynmi. Ked uz analyzu od profesionalov odbijes slovami "si to vycucali z prsta" tak to naozaj nema zmysel...


svata pravda bohuzial, co sa mi hodi do konceptu to je fakt, co sa mi nehodi si ostatni vycucali z prsta, zmanipulovali atd :roll: