Tipovanie: čo bude v roku 2010 hotové?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod stanog » 13. Jún 2009 14:32

joe1024 napísal:B; : Kam by si ty z hladiska celostatnych priorit zaradil R4ku ?


R4 by vyrazne pomohla obyvatelom BA a KE resp. ich okolia ktori cestuju medzi tymito dvoma mestami (cez HU). Mali by to z 99% po D resp. RC čo je potencialnych cca 1 milion obyvatelov = 1/5 voličov, a to nie je tak málo.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jún 2009 16:09

stanog napísal:Mali by to z 99% po D resp. RC


Naozaj je to 99% ? :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Rio13.zm » 13. Jún 2009 18:08

ja si nemyslim, ze ludia budu volit tu alebo tu vladu len preto, ze ludia z ke/ba pojdu po dialnici na druhu stranu sk. to 1% je usek miskolc-h/sk hranica ?
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod i15 » 13. Jún 2009 18:43

Tym, co cestuju cez Madarsko skor pomozu skratky, ktore sa buduju na budapestianskom obchvate - momentalne ma ta trasa cez 500km. Biznismenovi, ktory ma auto so 6 stupnovou prevodovkou, tempomatom a skotrebu PHM si da do nakladov to nevadi, ale bezny obcan (ficovolic :) ) si 2x rozmysli, ci pojde navyse 100km, s vyssou spotrebou a poplatkom navyse za pouzitie madarskej dialnice.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Pacho » 13. Jún 2009 19:49

stanog napísal:
joe1024 napísal:B; : Kam by si ty z hladiska celostatnych priorit zaradil R4ku ?


R4 by vyrazne pomohla obyvatelom BA a KE resp. ich okolia ktori cestuju medzi tymito dvoma mestami (cez HU). Mali by to z 99% po D resp. RC čo je potencialnych cca 1 milion obyvatelov = 1/5 voličov, a to nie je tak málo.


Asi tazko postavenie R4-ky (niekolko par km) by rozhodlo o tom ze "cca 1mil obyvatelov" zacne hufne chodit cez madarsko. Nie som si isty, ale pochybujem, ze kE s okolim, koho by sa to tykalo, ma dohromady 1mil. obyvatelov. :?:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod devil » 13. Jún 2009 19:50

neviem aky je stav na I/68 ale predpokladam ze vyhovujuci, R4 teda neprinesie realnu casovu usporu, vyznam tejto trasy je aj pre cestujucich, od buduceho roka to bude vyhodne pre nakladiaky ktore na nasich trasach budu platit myto kym cez madarsko nie. hlavny vyznam je vsak regionalny rozvoj v KE kraji, firmy ktore pridu aj vdaka tejto trase zamestnaju ludi, ktori pritom tuto trasu ani nebudu vyuzivat. takze vyznam cesty sa neda merat ciste intenzitami.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod stanog » 13. Jún 2009 20:14

Rio13.zm napísal:ja si nemyslim, ze ludia budu volit tu alebo tu vladu len preto, ze ludia z ke/ba pojdu po dialnici na druhu stranu sk. to 1% je usek miskolc-h/sk hranica ?


To 1% som myslel usek za BA, predpokladám totiž že keď už potiahnu R4 naši že maďari úsek dorazia čo najskôr, sú o tom nejaké dohody podpísané. Nevidím totiž reálne diaľničné spojenie BA-KE dokončené do 5 rokov iné ako cez HU. A ostatné cesty na SK sa budú zapchávať stále viac, takže prejazd cez SK sa bude vyplácať stále menej. Napr. vo štvrtok som na D BA-TT stratil 20 min. pomalou jazdou resp. postrkávaním sa. Strata aj času aj paliva, takže keby som chodil v posledných mesiacoch BA-KE pravidelne alebo často, určite by som nechodil smerom na D1 ale cez HU. Nemyslím že je to drahšie keď sa spočíta celkový efekt, alehlavne to netrvá dlhšie.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Pacho » 13. Jún 2009 20:50

stanog napísal:
Rio13.zm napísal:ja si nemyslim, ze ludia budu volit tu alebo tu vladu len preto, ze ludia z ke/ba pojdu po dialnici na druhu stranu sk. to 1% je usek miskolc-h/sk hranica ?


To 1% som myslel usek za BA, predpokladám totiž že keď už potiahnu R4 naši že maďari úsek dorazia čo najskôr, sú o tom nejaké dohody podpísané. Nevidím totiž reálne diaľničné spojenie BA-KE dokončené do 5 rokov iné ako cez HU. A ostatné cesty na SK sa budú zapchávať stále viac, takže prejazd cez SK sa bude vyplácať stále menej. Napr. vo štvrtok som na D BA-TT stratil 20 min. pomalou jazdou resp. postrkávaním sa. Strata aj času aj paliva, takže keby som chodil v posledných mesiacoch BA-KE pravidelne alebo často, určite by som nechodil smerom na D1 ale cez HU. Nemyslím že je to drahšie keď sa spočíta celkový efekt, alehlavne to netrvá dlhšie.



Mam takuto malu otazocku? Po madarsku chodim, len obcas, takze nemam skusenosti. No nezda sa mi , zby tam nemali podobne problemi s hustotou premavky, s upchavanim ciest, opravy, havarie.....? Ci tam to funguje vsetko dokonale, bez problemov??? :roll:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Rio13.zm » 13. Jún 2009 23:04

stanog, ktory usek od BA ? myslis usek 1/2 profilu dialnice M15? co sa tyka BA-TT, ak ides na Kosice, vyuzivaj viac cestu na Senec a Sered. je kratsia a teraz aj rychlejsia. len blazon by teraz isiel do Kosic cez Trnavu a Zilinu popod Strecno. co sa tyka Madarska, ziadna slava. pravidelne tam stoja auta v kolone na ich skvelom starom ochvate M0, medzi M1 a M5, je to cesta 2+2 a kapacitne uz davno nestiha. ale M1, nova M0, M3 a M30 su ok. usek od Miskolca po KE nepoznam.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 09:31

devil: firmy idú do KE a Kechneca aj bez R4.
stanog: Maďari utlmili výstavbu, lebo musia riešiť ekonomiku a neplánujú pred 2015 ťahať od Miskolca po SR diaľnicu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zoom » 14. Jún 2009 10:06

Dialniciar napísal:devil: firmy idú do KE a Kechneca aj bez R4.
stanog: Maďari utlmili výstavbu, lebo musia riešiť ekonomiku a neplánujú pred 2015 ťahať od Miskolca po SR diaľnicu.
Po 2015 budú mať už akože ekonomiku v poriadku?? :D :D Oni??? :D
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 10:07

zoom: vytrhávaš z kontextu, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zoom » 14. Jún 2009 10:08

Dialniciar napísal:zoom: vytrhávaš z kontextu, ...
Sa len pýtam...lebo mi to také smiešne prišlo :)
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 10:10

Maďari v diaľničných plánoch majú pokračovanie na Košice až po r. 2015 - a nájdeš to aj niekde na tomto fóre. Mne to je srdečne jedno, skôr by mali na plný profil dostavať ťah na Bratislavu, lebo de facto nemajú žiadne diaľničné napojenie na Slovensko, kým Slovensko jedno plnohodnotné áno a vyzerá to tak, že ešte stihne aj plný profil RC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 14. Jún 2009 10:13

aj keby mali ekonomiku v poriadku, 60km z Miskolca na slovenske hranice bude niekde na chvoste priorit :) uplne postaci, ked postavia obchvaty tych 4 dedin, ktore ich este nemaju
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 10:14

i15 napísal:aj keby mali ekonomiku v poriadku, 60km z Miskolca na slovenske hranice bude niekde na chvoste priorit :) uplne postaci, ked postavia obchvaty tych 4 dedin, ktore ich este nemaju


a preto sa nedá hovoriť o 1% chýbajúcej trasy po D/RC ... :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 14. Jún 2009 10:29

Dialniciar napísal:
i15 napísal:aj keby mali ekonomiku v poriadku, 60km z Miskolca na slovenske hranice bude niekde na chvoste priorit :) uplne postaci, ked postavia obchvaty tych 4 dedin, ktore ich este nemaju


a preto sa nedá hovoriť o 1% chýbajúcej trasy po D/RC ... :D


v tomto s tebou maximalne suhlasim, Dialniciar ;)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod DrX » 14. Jún 2009 11:04

i15 napísal:
Dialniciar napísal:
i15 napísal:aj keby mali ekonomiku v poriadku, 60km z Miskolca na slovenske hranice bude niekde na chvoste priorit :) uplne postaci, ked postavia obchvaty tych 4 dedin, ktore ich este nemaju


a preto sa nedá hovoriť o 1% chýbajúcej trasy po D/RC ... :D


v tomto s tebou maximalne suhlasim, Dialniciar ;)


ja zas nie. od hranice az po forro je to normalna RC v polprofile s MPR 110km/h a s intenzitami, ze by sa na tej ceste dalo aj prespat :-). ked postavia aj zvysne obchvaty, daju 110km/h aj tam a maju to poriesene. podla ich oficialnej mapy, ktoru som sem niekedy postol, maju obchvaty Forro a Csobad-u postavit do 2013. No a aby sme boli v obraze co sa intenzit tyka, je vytazenejsia ich cesta 37 od Miskolca na Slovenske nove mesto. A tu myslim aj rozsiruju na 4 pruhy. Takze ta cesta 3/(buduca M30) na Kosice urcite tak skoro prioritou nebude.

A to iste plati aj pre cestu na bratislavu. nepamatam sa, ze by na tej ceste bola niekedy zapcha (zas tak casto som nou ale nesiel). kamiony aj auta idu v pohode suvislo 90-100km/h. tak naco stavat viac? aby si tam slovenski vyholeni machovia na SUV lamali krky?

ked uz teraz NDS/SSC/ministerstvo (neviem kto) zacina uvazovat racionalne o tej ceste cez strecno, mohli by podla vzoru madarov preklasifikovat bezpecne useky sucasnej cesty KE-ZV na R2 a zvysit MPR na 110km/h. vykazali by si nove R-ky, a doprava by sa vyrazne zrychlila. na druhej strane, vybrali by menej na pokutach, takze to asi nepojde...
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 11:11

Ty DrX súhlasiť nemusíš, ale pokým od Miskolca po Milhosť nebude stáť 1/2 RC, tak neplatí veta od stanog, že 99% trasy bude po D alebo 1/2 D/RC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 11:13

Potom vlastne, čo sa intenzít týka, tak od ZV po KE je 80% trasy v pohode a netreba tam vôbec budovať R2. :-) Čo sa o úsekoch medzi ZA-RK, okolo PP, LE a PO povedať nedá. Rovnako tak podľa intenzít treba riešiť D1 BA-TT, úsek 2+2 BA-PK a pod.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 14. Jún 2009 11:57

DrX napísal: No a aby sme boli v obraze co sa intenzit tyka, je vytazenejsia ich cesta 37 od Miskolca na Slovenske nove mesto. A tu myslim aj rozsiruju na 4 pruhy. Takze ta cesta 3/(buduca M30) na Kosice urcite tak skoro prioritou nebude.


presne tak, oni si stavaju infrastrukturu pre seba a nie na to, aby pritiahli tranzitne kamiony, alebo aby sa napojili na vyspelejsi region v zahranici

A to iste plati aj pre cestu na bratislavu. nepamatam sa, ze by na tej ceste bola niekedy zapcha (zas tak casto som nou ale nesiel). kamiony aj auta idu v pohode suvislo 90-100km/h. tak naco stavat viac? aby si tam slovenski vyholeni machovia na SUV lamali krky?


Ako vlastne vyzera ta M15 v poloprofile? Predpokladam, ze je sirsia ako cesta Miskolc-hranice, ktora vyzera ako kazda ina madarska cesta prvej triedy - http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=4596 . A nejazdia po nej traktory ;)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod eucitizen » 14. Jún 2009 12:51

M15 vyzera ako slovenska dialnica v 1/2 profile :).
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 12:59

i15 napísal:presne tak, oni si stavaju infrastrukturu pre seba a nie na to, aby pritiahli tranzitne kamiony, alebo aby sa napojili na vyspelejsi region v zahranici


:D :shock: ... takže tie nekonečné kolóny kamiónov, ktoré jazdia po všetkých hl. ťahoch po Maďarsku sa samozrejme nepresúvajú na diaľnice a ja ich samozrejme nepredbieham, ... :idea:

SR nestavia diaľnice a rýchlostné cesty pre kamióny, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2009 13:01

M15 vyzerá nasledovne: vozovku má postavenú na 1/2 profil diaľnice, t.j. v reále je to kvalitná cesta I. triedy. Má uskutočnené základné zemné práce na plný profil, rovnako tomu zodpovedá aj oplotenie (už existuje ako keby tu bol plný profil), nadimenzované sú mosty na diaľnici aj nad ňou, rovnako tak exity a pripájacie jazdné pruhy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod vladi87 » 14. Jún 2009 13:06

Dialniciar napísal:
i15 napísal:presne tak, oni si stavaju infrastrukturu pre seba a nie na to, aby pritiahli tranzitne kamiony, alebo aby sa napojili na vyspelejsi region v zahranici


:D :shock: ... takže tie nekonečné kolóny kamiónov, ktoré jazdia po všetkých hl. ťahoch po Maďarsku sa samozrejme nepresúvajú na diaľnice a ja ich samozrejme nepredbieham, ... :idea:

SR nestavia diaľnice a rýchlostné cesty pre kamióny, ...


S týmto súhlasím. Ako môže byť niektorá diaľnica postavená za účelom "pritiahnutia tranzitnych kamionov"? Predsa všetky diaľnice po celom svete slúžia na dopravu v ramci republiky, aj na prejazd zahraničných osobných áut a tranzit nákladnej dopravy.
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 50 hostí.