Co pomoze vychodu SR viac do r. 2010?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ktora cestna stavba postavena do r. 2010 by podla vas mohla pomoct vychodnemu Slovensku (oblast KE-MI) zlepsit hospodarsku situaciu regionu?

Treba postavit RK R4 na plny profil. Alebo aspon na polovicny profil s moznostou dostavby.
16
25%
Treba postavit usek dialnice D1 KE-MI. V najhorsom pripade aspon polovicny profil tohto useku.
30
47%
Som za inu moznost, ktora tu ale nie je uvedena.
16
25%
Neviem posudit (nie som z vychodu SR, nemam prehlad v tejto oblasti, ... je mi to jedno)
2
3%
 
Celkový počet hlasov : 64

Odoslaťod kaviarista » 26. Okt 2005 14:51

Ak to nie je tajne, mozem sa zainteresovanych spytat, ci tych 400 mil EUR bude vo forme pozicky alebo dotacie?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Leonidas » 26. Okt 2005 14:55

kaviarista napísal:Ak to nie je tajne, mozem sa zainteresovanych spytat, ci tych 400 mil EUR bude vo forme pozicky alebo dotacie?


kaviarista,

400 mil. EUR se ale neda vynat z daneho projektu, ci-li ta suma zustava komplexni na urovni planovane 850 mil. EUR. Tahle suma se ovsem zrejme znizi pak v EU, ktera stanovi skutecne priority z dane strategie a ja ocekavam, ze realne to pak vice jak 600 mil. EUR nebude.

System financovani je scela komplexniho charakteru: rozpocet EU po r. 2013, drive zrejme velice opatrne, ale tedy predtim taky vydavky z ruznych fondu do tehle oblasti, dale pak taky uvery pres EIB. No a nakonec taky 15-20-25% vase zeme. :lol:
Naposledy upravil Leonidas dňa 26. Okt 2005 15:01, celkovo upravené 1 krát.
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

Odoslaťod Leonidas » 26. Okt 2005 15:01

Totiz aby jste zde pochopili, o co se jedna.

Chudobne oblasti v EU. Je jich dost. A na Slovensku jsou az 2 ze 4 regionu celkem. Tedy 50%. To jsou zoufala cisla.

Duvody: selhani mistni vlady a taky nedostatecna pomoc od EU.

Neni to jenom SR. Problem je veliky a je jasne ze bude velice narocne ho resit. Kazdy takovy chudy region ma problemy, chybi infrastruktura, chybi vzdelani, ... a chybeji penize v krajine na dane projekty.

Cilem je pomoct danym regionum a EU vi, ze to nebude zdarma.

Pomoc zacala, taky pokracuje, jenom neni konkretni. A taky nebude konkretni na 50% SR, pouze realne snad na 20%, ale je to teziskova oblast KE-MI a ta bude podporena specialne. Minimalne 10 let. Podobne taky vychodni region Madarska. Atp. :)
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

Východné Slovensko, ťažisková oblasť KE-MI

Odoslaťod Caesar » 14. Nov 2005 20:50

Východnému Slovensku pomôže z hľadiska dopravnej infraštruktúry predovšetkým súvislá diaľnica D1 od BA a to aspoň po MI na plný profil a od MI až po Sobrance na 1/2 profil a najlepšie je počkať tam s výstavbou k ukrajinským hraniciam podľa vývoja situácie na ukrajinskej strane.

Okrem toho treba postaviť RC R4 na 1/2 profil, čo by nemalo byť problémom. Tu odporúčam byť efektívny a pripraviť aj druhý profil.

A takisto treba doplniť rozvoj aj o modernizáciu železničného koridoru a rozvoj letiska v Košiciach. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odpovede na e-mail-y v danej teme

Odoslaťod Adaios » 25. Nov 2005 18:22

Hlasovacia otazka je velmi tazka ak sa berie do uvahy r. 2010 a dnes je rok 2005, realne ako keby r. 2006 a podla toho vyzera aj hlasovanie.

Obsahom studie je r. 2007-2020. Realny zasah je tvoreny na obdobie 5-10 rokov od r. 2007-08 do r. 2015. Studia bude posudena v EU prvy polrok r. 2006 a realne spracovana EU v druhom polroku r. 2006 a az potom sa dostane na Slovensko naspat, ak sa nemylim.

V sucasnosti sa spracuvaju info od Polska cez Madarsko az po SR a je snaha este zaclenit info od Ukrajiny. Siroky problem, narocna studia, ktora nie je jednoducha, pretoze zaklada na sirokej posobnosti od statu a jeho instituci, dalej samospravy a jej roznych stupnov az po svetove organizacie typu OSN, OECD, V4, EU.

Preto je velmi narocne stanovit sumu, ktoru SR dostane a este horsie je stanovit sumu len na infrastrukturu. Ja odhadujem, ze to bude cca. 500 mil. EURO pre danu oblast na Slovensku na cca. 5 rokov. Je to dost. Tolkoto totiz SR stale neinvestovala v tejto oblasti do infrastruktury. Samozrejme, ze sa bude musiet pridat aj stat a samosprava na dofinancovanie, takze suma narastie o 15-25%.

Je to pomerne rozsiahly projekt, ktory by mal byt zverejneny v r. 2006, ak bude vasa krajina chciet tak s detailami az v r. 2007, ale to je uz len moj odhad.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Už sa niečo chystá na trasse KE-MI

Odoslaťod pajdo » 06. Jan 2006 14:56

Už sa niečo chystá na trasse KE-MI, lebo v každej denine na trase KE-SECOVCE je 40km/h (predtým 70km/h) a tvrdo sa vyberá ... možno na dialnicu ...
pajdo
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 06. Jan 2006 14:52

Re: Už sa niečo chystá na trasse KE-MI

Odoslaťod fh » 06. Jan 2006 15:08

pajdo napísal:Už sa niečo chystá na trasse KE-MI, lebo v každej denine na trase KE-SECOVCE je 40km/h (predtým 70km/h) a tvrdo sa vyberá ... možno na dialnicu ...


Ja som prispel tiež, ale asi to bolo málo 8) .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:36

Vychodu SR by pomohli 2 mld. EUR:

1. Vystavba 1/2 profilu R4 juzna vetva s moznou dostavbou na plny profil.
2. Vystavba D1 KE-MI na plny profil.
3. Niekolko cestnych obchvatov.
4. Vystavba regionalneho letiska v MI.
5. Vyraznejsie investicie do ciest II. a III. triedy.
6. Vystavba 2-3 priemyselnych parkov.
7. Dalsie plany v oblastiach: zivotne prostredie, byvanie, regionalny rozvoj, cestovny ruch.

Nie je to vela penazi, ale je to dost vela penazi, pretoze sa jedna de facto len o dopravnu infrastrukturu. Ale prinieslo by to:

1. Rast zamestnannosti na obdobie pocas vystavby a cca. 1/10 by aj mala pracu po dokonceni stavieb.
2. Prichod novych investorov, co by znamenalo znizenie nezamestnanosti a zvysenie zamestnanosti.
3. Zvysenie zivotnej urovne - to znamena viac dani pre stat, viac penazi pre cely region.
4. Rozvoj cestovneho ruchu a prichod novych investorov podporeny aj vysokym rastom domacich investorov cez male a stredne firmy a to znamena viac dani pre stat a smospravu.

Takze 2 mld. EUR sa daju rozlozit aj na banky, EU a statny rozpocet. Poradie bude zrejme na situaciu SR skor taketo: EU a potom 1:1 statny rozpocet a banky (tu povazujem za banku aj EIB).

S tymto potom suvisi aj dalsi rozvoj: nova vysoka skola, lepsie zdravotnictvo, ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 09. Feb 2006 18:45

Adoas, s prvními třemi body souhlasím. Ale nechápu význam regionálního letiště v Michalovcích, když v Košicích je mezinárodní letiště, které není moc využívano. Spíš by se mělo vylepšit napojení Michalovcí na Košické letiště.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:51

Lenny napísal:Adoas, s prvními třemi body souhlasím. Ale nechápu význam regionálního letiště v Michalovcích, když v Košicích je mezinárodní letiště, které není moc využívano. Spíš by se mělo vylepšit napojení Michalovcí na Košické letiště.


Pretoze letisko v KE je pre KE a skor region na zapad od KE a pre Presov a letisko v MI ma svoje odovodnenie pretoze by to bolo jedine letisko pre celu oblast od osi Presov-Kosice. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 11:44

Je to kruté, ale realita je zlá:

Do r. 2010 nebude ani D1 BA-KE, ani R1+R2 (TT-ZV-KE), ani D1 KE-MI a ani R4 KE-Milhosť.

A s istotou môžeme povedať, že naopak v r. 2010 bude aj D1 BA-ZA, aj D2 ČR-BA-H, aj BA-Viedeň.

Takže rozdiely medzi západom a východom sa budú prehlbovať naďalej a a to aj v diaľničnej sieti, dokonca aj R1 bude v r. 2010 už celá rozostavaná v chýbajúcich častiach, ale R2 ZV-KE určite nie.

Pri šťastí budeme môcť hovoriť o tom, že D1 BA-KE bude všade rozostavaná alebo v prevádzke, že R4 KE-Milhosť sa začne stavať alebo bude rozostavaná a možno sa bude stavať aj nejaký úsek medzi KE a MI, ale nič súvislé tu nebude. Z Maďarska ani Ukrajiny do r. 2010 tiež neplánujú, UA plánuje na r. 2025 aj to s uvážením či na H alebo SR a Maďarsko plánuje v v r. 2015-2018 prepojenie s Košicami od Miskolca.

A sen, že celý koridor R4 a príslušné v PL a H budú v r. 2015 hotové, tak to je tiež sen - v SR možno budú 2/3, ale v Poľsku určite nie.

Čo sa realizuje sú bodové závady a prípravné práce:

R4 v KE ako privádzač
R4 sa pripravuje na KE-Milhosť
R4 Svidník je pripravený na výstavbu
D1 PO-Svinia sa stavia
D1 PO obchvat sa pripravuje
D1 KE-MI sa pripravuje
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 21. Júl 2007 11:34

Východu SR podľa mňa pomôže opravy ciest I a II triedy a obchvaty. Nemá zmysel písať, aké dialnice sú do r. 2010 najpotrebnejšie, lebo aj tak žiadne nebudú.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod devil » 21. Júl 2007 12:26

tato tema podla toho ako veci vyzeraju stratila zmysel.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod konstrukt » 21. Júl 2007 12:51

devil napísal:tato tema podla toho ako veci vyzeraju stratila zmysel.
Ja sa pripájam.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod kvalitná dialnica » 21. Júl 2007 17:59

mala by mať v názve 2020....
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Jurislav » 21. Júl 2007 18:17

kvalitná dialnica napísal:mala by mať v názve 2020....
Keby bola taká téma, zahlasujem "iná vláda" :wink:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod i15 » 22. Júl 2007 09:43

v sucasnej situacii vyzera najlepsie dostavba celej R1 a D1 Ruzomberok-Presov :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod mel » 23. Júl 2007 07:52

R1 ani tak nie ... ked povazujeme za vychod este Roznavu ale RS uz nie.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod i15 » 23. Júl 2007 09:59

preco nie? R1 je sucast juzneho tahu na vychod a spolu s D1 RK-PO moze vzniknut aj alternativa k severnemu tahu cez Zilinu, kde sa situacia bude len zhorsovat
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Tomáš Rác » 23. Júl 2007 12:11

teoretik napísal:preco nie? R1 je sucast juzneho tahu na vychod a spolu s D1 RK-PO moze vzniknut aj alternativa k severnemu tahu cez Zilinu, kde sa situacia bude len zhorsovat


Ale to by musela byť alternatíva R1 a R3 alebo R1 a R2 ale samotná R1 s D1 nemá ako vytvoriť alternatívu.
Tomáš Rác
Tomáš Rác
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 03. Júl 2007 23:31
Bydlisko: EU

Odoslaťod i15 » 23. Júl 2007 13:07

a kto hovori, ze alternativna trasa musi viest cela po dialnici? BB-RK je 60km, vedie sice cez horsky prechod, ale cesta sa rozsiruje a premavka je tam niekolkonasobne nizsia, ako na ZA-RK
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Tomáš Rác » 23. Júl 2007 20:08

teoretik napísal:a kto hovori, ze alternativna trasa musi viest cela po dialnici? BB-RK je 60km, vedie sice cez horsky prechod, ale cesta sa rozsiruje a premavka je tam niekolkonasobne nizsia, ako na ZA-RK


Pretože je to diaľničné fórum, nie letecké. A preto, že cesta I. triedy na Donovaloch, Turci ani pri Poprade a pri RS jednoducho nestačí. Ja o tom hovorím. Aby si mal odpoveď. :wink:

A rozširovanie cesty prebieha iba na niekoľkých niekoľko sto metrových úsekoch, nie non-stop. :wink: A aj rozširovanie spôsobuje neuveriteľné zdržania. :wink:

Prepojenie západu a východu začína byť stále v horšom stave realizácie. :arrow: ZA-MT, odstraňovanie brál, neuveriteľné zdržania, Donovaly stále v katastrofálnom stave, kolabovanie dopravy v NR a tam končí R1, pomalá dostavba R1 a katastrofálne slabá výstavba od Zvolena na Košice. Nehovoriac o tom, že kolabuje aj D1 BA-TT, BA-SC neexistuje na cestu I. triedy a SC-Sereď je v dezolátnom stave. A množstvo ciest sa doslova rozsýpa.

Hovorme o tom, čo je dnes, maximálne do 10 rokov, lebo čo bude potom, to ma netrápi. To aj politici len sľubujú ako sa bude investovať od r. 2009 do školstva, do diaľnic od r. 2010, do armády a polície od r. 2012 a o zdravotníctve radšej len povedia, že je to čierna diera.
Tomáš Rác
Tomáš Rác
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 03. Júl 2007 23:31
Bydlisko: EU

Odoslaťod kvalitná dialnica » 23. Júl 2007 21:06

Tomáš Rác : Peniaze nepadajú z neba.....a zase dialnice niesú až tak potrebné pre ľudí( v celku ), preto treba vybrať jeden úsek , pr. D1 a ten stavať ako sa dá....

Osobný názor : V pomôže najviac dostavba R1, R3, D1( čiže sprejazdniť trasu D1+R1+R3+D1) a po jej dokončení R4 ......ani nie J trasa...ani nie tunel Višňové.....ani nie D3.....
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Tomáš Rác » 24. Júl 2007 00:00

kvalitná dialnica napísal:Tomáš Rác : Peniaze nepadajú z neba.....a zase dialnice niesú až tak potrebné pre ľudí( v celku ), preto treba vybrať jeden úsek , pr. D1 a ten stavať ako sa dá....

Osobný názor : V pomôže najviac dostavba R1, R3, D1( čiže sprejazdniť trasu D1+R1+R3+D1) a po jej dokončení R4 ......ani nie J trasa...ani nie tunel Višňové.....ani nie D3.....


Veď ano, ja som za D1, ale tu sa písalo aj o tom, že východu SR, čo je KE, PO a ďalej na východ bude pomáhať R1, ktorá na východ od Trnavy už nie je nijako napájaná reálne na D1. :idea: :idea:
Tomáš Rác
Tomáš Rác
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 03. Júl 2007 23:31
Bydlisko: EU

Odoslaťod Tomáš Rác » 24. Júl 2007 00:02

Tomáš Rác napísal:
kvalitná dialnica napísal:Tomáš Rác : Peniaze nepadajú z neba.....a zase dialnice niesú až tak potrebné pre ľudí( v celku ), preto treba vybrať jeden úsek , pr. D1 a ten stavať ako sa dá....

Osobný názor : V pomôže najviac dostavba R1, R3, D1( čiže sprejazdniť trasu D1+R1+R3+D1) a po jej dokončení R4 ......ani nie J trasa...ani nie tunel Višňové.....ani nie D3.....


Veď ano, ja som za D1, ale tu sa písalo aj o tom, že východu SR, čo je KE, PO a ďalej na východ bude pomáhať R1, ktorá na východ od Trnavy už nie je nijako napájaná reálne na D1. :idea: :idea:


A práveže R3 s týmto nič nemá. Oveľa skôr treba postaviť celú D1, kompletne. A R4. Toto a len toto pomôže priamo východu SR. Žiadna R3. Tá porieši efektívne stredné Slovensko možno o 25 rokov, kedy budú dostavané trasy v Maďarsku a Poľsku. Inak písať o R3 ako o riešení pre východ je sprostosť a hlavne v časoch, kedy peniaze nepadajú z neba. :wink:
Tomáš Rác
Tomáš Rác
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 03. Júl 2007 23:31
Bydlisko: EU

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.