Co pomoze vychodu SR viac do r. 2010?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ktora cestna stavba postavena do r. 2010 by podla vas mohla pomoct vychodnemu Slovensku (oblast KE-MI) zlepsit hospodarsku situaciu regionu?

Treba postavit RK R4 na plny profil. Alebo aspon na polovicny profil s moznostou dostavby.
16
25%
Treba postavit usek dialnice D1 KE-MI. V najhorsom pripade aspon polovicny profil tohto useku.
30
47%
Som za inu moznost, ktora tu ale nie je uvedena.
16
25%
Neviem posudit (nie som z vychodu SR, nemam prehlad v tejto oblasti, ... je mi to jedno)
2
3%
 
Celkový počet hlasov : 64

Odoslaťod mel » 11. Okt 2005 10:22

Adoas napísal:
Ide tu o oficiálne stanovisko EU k tomu, že by malo byť mesto KE spojené s BA do r. 2010. Podľa toho treba ihneď investovať oddnes do spojenia KE-MI a netreba Maďarsko nijako nútiť, aby investovalo na diaľnicu v smere na Slovensko.
...


Ked sa neda pomoct Madarsku, tak potom preferujem i ja KE-MI pred R4 jednoznacne...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 10:44

mel,

Ja osobne si myslim, ze nielen KE-MI ale aj KE-RV treba riesit


To je možné, ... ale v takom prípade treba riešiť Spiš, Oravu, Kysuce, ... ja sa pýtam len na KE-MI. Možno som tvrdý, že neustúpim, ale to je konkrétna téma. Venuje sa tejto problematike momentálne viac než 10 vašich inštitúci, venuje sa tomuto problému niekoľko poradcov a aj EU samotná. KE-MI reprezentujú celý región: PO-KE v smere na východ. Ako Caesar niekde napísal, toto je ťažisková oblasť.

ak by malo ist o rovnaky balik penazi


Nie, samozrejme, že nie. Ale dá sa to nastaviť. Ide len o danú prioritu. Tá može mať cenu 5 ale aj 25 mld. SKK. ... Je dosť možné, že nakoniec to bude priorita všetkých, ale nebude sa plniť ako sa má ... tak ako takmer všade v problematických regiónoch.

17 km usek R4 podla mna neprinesie vela oproti sucasnej situacii


Nie je tomu tak. Oblasť KE-Milhosť je veľmi doležitá pre celý región KE-MI, pretože tam vzniká priemyselný park Kechnec a prichádzajú tam investori, ktorí vedia, že sa tam bude R4 stavať a že je blízko Miskolc. A ak bude sila a ochota SR spolupracovať, tak je veľmi ľahké prinútiť Maďarsko k tomu, k čomu aj Rakúsko. Okrem toho, tá cesta čo tam je teraz, nebude postačovať v r. 2010 intenzitám dopravy, ktoré tam sú.

Cize do 2010 to neporiesis Adoas nijako ... otazka je teda co do 2015 a tam bude treba oba tahy.


Ja? ... SR. SR dostane stanovisko od EU. Toto je materiál, ktorý už dnes má viac ako 1 000 strán a existuje v prekladoch do 4 verzi.

V r. 2015 tam bude potreba mať oba ťahy, to je pravda. Ale je reálne možné, že ak bude R4, tak nebude v r. 2015 KE-MI a o to ide v tejto záležitosti. Je to ťažké. A ja ani nečakám komplexnú odpoveď na tomto fóre. Sem som dal niečo o čom sa teraz jedná a budem tu priebežne informovať. ... Nikto z vás nemá prehľad o tom, o čom treba.

Ako píšeš o severnej vetve R4 - mýliš sa, to nie je cieľ daného problému. Severná vetva pomože riešiť tranzit, nie rozvoj regiónu. Oblasti Humenné, Snina, Vranov nad Topľov budú riešené, ak bude existovať diaľnica až po MI a ak bude táto diaľnica napojená na európsku diaľničnú sieť. Východu SR je jedno, či to bude do BA (a ďalej do EU) cez Budapešť alebo cez Žilinu. A oblasť Svidník/Stropkov, ... to je oblasť podobná Záhoriu. Tam bude stačiť ak tam bude kvalitná cestná sieť, R4 tam len pomôže doprave, ale nie teraz. Nie je treba.

Tam je to tak zufale, ze najlepsie by bolo urobit vsetko a hned ... ale realne chyba strategia


To je pravda, ale na pomoc takémuto regiónu netreba všetko a hneď, ale treba systematicky riešiť napojenie daného regiónu na najvyspelejšiu oblasť v danej krajine a zároveňa napojenie na ostatné štáty.

Ja osobne si myslim, ze nielen KE-MI ale aj KE-RV treba riesit


Ako som povedal, to nie je cieľom danej problematiky. To je časť druhá, ktorá ale je ponechaná SR - SR je suverénny štát, ... táto oblasť a problematika, ktorá sa teraz rieši je len pomocou zo strany EU, ako má vyzerať postup pre pomoc a samozrejme, tomuto regiónu bude EU ochotná potom aj pomocť. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 11:00

DrX,

keď sa KE-MI a KE-Maďarsko postavia proti sebe, tak je skutočne ťažko odpovedať.


To je pravda. Ale nie pri r. 2015, len pri časovom období do r. 2010 (+2).

Takže podľa mňa, ak by bol k dispozícii balík peňazí na postavenie diaľnice po MI (60 km), ideálne by bolo urezať z neho na 17 km KE-Maďarsko a zvyšok použiť na KE-MI.


To je zaujímavé riešenie. Aj nad týmto sa pozastavuje už jedna z vašich "inštitúci", ... ale to je len kompromisný návrh. Pretože za istých okolností je zbytočné stavať R4. Stačí stavať len D1 KE-MI. A znamená to ušetrenie niekoľko 100 mil. EUR. Aj pre SR, aj pre EU. SR tvorí EU a teda aj jej rozpočet je sledovaný. A kontrolovaný a ešte viac sa tak stane, až budete mať EUR. Takže toto nie je úplne správne riešenie, dá sa použiť ako posledný variant - po vašom: aj ovca bude celá aj vlk sa naje, len otázkou bude, či ešte bača bude žiť.

Keby to muselo byť jedno alebo druhé, vybral by som KE-Maďarsko, jednak preto, že dialničné napojenie na európsku sieť by sem mohlo dotiahnúť skutočne veľkého investora, a jednak preto, že som Košičan (tým chcem hlavne pripomenúť to, že internetizácia na Slovensku tiež nie je rovnomerná, takže výsledky tohoto hlasovania nadržiavajú mestským obyvateľom).


Veľký investor už tam je v danej oblasti. Getrag Ford. A okrem toho v KE je U.S. Steel. A prichádzajú tam ďalší investori. Je to jedna varianta, že v by mohli Michalovci cestovať do KE za prácou, ale ide nie len o MI, ale aj o oblasť Snina, Vranov nad Topľou a Humenné a týmto regiónom investície v KE nepomožu.

Problémom zostáva veriť vláde SR v daných termínoch pre R4 a D1. Ale vláda nijako nedáva termín pre D1 KE-MI-UA a to je chyba.

Hlasovanie - výsledky budú chápané len ako čiastočný prejav verejnej mienky (ak vobec). Je to skor len pre forum. Doležitá je nasledovná diskusia, ... kde ja-poradca sa snažím získať info od vás-občanov, aký máte názor. Je to veľmi doležité pre EU. Poradenská spoločnosť musí spolupracovať so všetkými a následne je aj jej práca chápaná ako veľmi doležitá - napr. MMD pre MDPT. ... toto fórum ešte raz opakujem je len pre vás malá výhoda, viete, čo sa deje.

Ale aby som nezabudol to najdôležitejšie: ja som hlasoval za "inú možnosť", pretože podľa mňa východu najviac pomôže maximálne skvalitnenie cesty R1+R2(ZV-KE), a to platí aj pre michalovčanov, ktorým sa tým v porovnaní s D1 skráti cesta do BA o 60 km.


Ano, chápem. Ale podobne ako aj melovi som napísal: Toto nie je cieľ danej problematiky. Spojenie KE-ZV nijako nepomože oblasti KE-MI (a teda celej spádovej oblasti). :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 11:19

devil,

Je to tak, ale to sa da dosiahnut sposobom ze sa postavi uplne novy plny profil - celych 60 km popri existujucej dobrej ceste. Do 2015 nerealne na to nie je ziadny dovod a ani po 2015 to iste nie je.


Nie je tomu tak. EU má veľmi veľkú moc a neustále jej moc narastá. Hlavný dovod - pridelovanie penazi.

Do 2015 je to realne a aj planovane.

alebo sa postavi nova dvojpruhovka - 1/2 profil. Kedze nie som odbornik na normy tak neviem posudit. Mam ale pochybnosti ci 1/2 profil RC u nich vobec existuje v technickych normach. Ak ano tak to by mohla byt sanca, ak nie tak asi tazko. stale je to vsak 60 km oproti nasim 17 km...


Mam ten dojem, ze som skusany. :lol:

60 km oproti Slovenskym 17 km. To je pravda. Ale tam kde existuje priorita tam neexistuju ine prekazky. Dany region Madarska tiez na tom nie je najlepsie. SR ma problem, nedokaze prinutit H aby stavalo svoju dialnicu dlhu velmi vela km oproti 17 km. Z dovodu situacie D3-S69. SR nie. Ale EU ano. Ale EU na to musi mat dovod. ... Uz je jasnejsie, kam smeruju nase snahy?

Nie je dovod zastavat sa Madarska. Madarsko neplni svoj rozpocet, ma vysoky statny dlh, ... nejde o to, ide o to, ze v takom pripade krajina nemoze prezentovat, ze chce EUR. A okrem toho, samozrejme, ide o to - H sa musi vediet spravat. Okrem toho dalsi problem - H riskuje v zahranicnej politike - ohrozuje stabilitu. A teraz konkretne H-SR. Spor Gabcikovo, kde ma SR jedno + a H jedno -, ... Madarsko ma realne plany v doprave, ale EU dost tieto plany kritizuje, za pomalu vystavbu atd., za male investicie atd. ... Madarsko nedokazalo premenit PPP na PPP, zostava to dlhom danej krajiny. A to sa stali len male chybicky, pri metodike. ...

Madarsko robi velmi vela chyb. Tu nestoji otazka tak, Co s Madarskom? Tu stoji otazka tak, co s oblastou KE-MI na Slovensku? To je otazka devil. Ja nepotrebujem vediet z tohto fora - ze co je s cestou od Miskolca po SR, alebo co je s PPP alebo s cestami. To ja vsetko viem a velmi dobre.

Mozno som tvrdy - mam dovod - temu som zalozil ja a len preto aby som ukazal Slovakom, co sa vsetko deje v tomto svete, co vsetko EU musi riesit (a ako k tomu pristupuje napr. vasa vlada), ... a pritom sa moze diskutovat, ... ja som asi jediny z nasej firmy co tu bude. Mam vyhodu, riadim teraz aj pobocku po Antimovi a riadim teraz aj svoju pobocku. Ja viem, co si mozem dovolit napisat a co nie. A chcel som napisat nieco kvalitativne cenne na toto forum. Viem, do coho idem. Za 1. je to risk z mojej strany a za 2. bude si to vyzadovat diskusiu. Diskutujem, tento tyzden mam vela volneho casu - presnejsie som v praci 12-15 hodin denne. Tak mi je to jedno, ci citam grecke noviny alebo pisem sem.

...

Komunikujem v tejto teme aj cez "SS". Vela z vas ma vela otazok. Nepiste mi mail, piste len takto cez "SS". Odpoviem. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 11:25

mel napísal:V ramci toho, ze by EU chcela pomoct vychodu SR, treba obnovit historicke obchodne vazby KE na Miskolc, a ked R4 tak aj pomoct Madarsku urychlit vystavbu M30 na hranice. Toto by bolo idealne riesenie podla mna. Zaroven riesit kriticke useky na KE-MI - obchvat Secoviec a Dargov. Toto by bolo do 2010-2012 realne podla mna ...


Ano, tato varianta je zvazovana tiez. Ale zase ide o to, viac smerovat potom snahy na madarsku snahu.

SR nema technicky problem postavit R4 juznu vetvu. Ani financny. Skor su problemy s pozemkami a aj na toto je poukazovane z nasej strany. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 13:19

Aby sme si rozumeli:

Stavať R4 južnú vetvu do r. 2010 je zbytočné v prípade, že SR postaví D1 do KE v r. 2010-2011. V takom prípade je pre oblasť KE-MI lepšie ak sa postaví D1 KE-MI aspoň na 1/2 profil. Okrem toho by to bol jasný signál pre Ukrajinu.

A na ceste KE-Kechnec stačí spraviť do r. 2010 to, čo v Maďarsku. Obchvaty a opraviť cestu v min. rozsahu. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod devil » 11. Okt 2005 13:39

60 km oproti Slovenskym 17 km. To je pravda. Ale tam kde existuje priorita tam neexistuju ine prekazky.


Nie je dovod zastavat sa Madarska. Madarsko neplni svoj rozpocet, ma vysoky statny dlh, ... nejde o to, ide o to, ze v takom pripade krajina nemoze prezentovat, ze chce EUR.


To je presne ten dovod preco si myslim ze ak budu musiet utahovat opasky a davat teda menej penazi, tak to bude npr. na ukor M30. A EU tiez usetri...lebo aj EU ma problem s istymi vlastnymi vecami...

Dany region Madarska tiez na tom nie je najlepsie.


Jeden z najchudobnejsich regionov EU, podobne ako vychod SR. Ale tam je taziskom M3, ktorej efekt sa zacne prejavovat a ktora sa dalej stavia.

A na ceste KE-Kechnec stačí spraviť do r. 2010 to, čo v Maďarsku. Obchvaty a opraviť cestu v min. rozsahu.


lenze u nas take cosi "nie je v mode".
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 11. Okt 2005 14:38

devil napísal:
A na ceste KE-Kechnec stačí spraviť do r. 2010 to, čo v Maďarsku. Obchvaty a opraviť cestu v min. rozsahu.


lenze u nas take cosi "nie je v mode".


devil,

už sa to má zmeniť čo nevidieť, až sa to bude dať = využiť fondy z EU na opravy ciest vo väčšom rozsahu, tak sa to bude robiť.

Ale ja si aj tak myslím, že by sa RC R4 KE-Milhosť mohla postaviť do r. 2010, aj v rámci KE-MI aspoň na 1/2 profil. A zároveň by som začal stavať ešte aspoň dva 5-6 km úseky na D1 KE-MI.

Adoas - po technickej stránke sa D1 KE-MI postaviť nedá - myslím tým pozemky, tender, ... stavebné práce sú ok - 5 rokov bez problémov, ak sú peniaze, ale nie pozemky. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod kaviarista » 11. Okt 2005 16:42

Adoas,
v prvom rade som uprimne rad, ze sa namiesto nasich spanilych vychodniarov vo vlade zobudili aspon v EU.

1. Tvoja otazka z titulky je zavadzajuca a postavena prilis kategoricky. Podla mna takto otazka nestoji, ze "bud-alebo" . Nerobme tie iste chyby ako v pripade D1 a D3 pri ZA . Vdaka tomu, ze sa neumerne prefinancovava jeden region , o to viac potom krvacaju zvysne regiony. Netreba to tlacit do extremu, lebo pozitivne efekty jedneho vybraneho riesenia este viac prehlbia negativa toho nevybraneho. Tak ako mnohi predomnou, ja som takisto jednoznacne za kombinaciu oboch rieseni. Otazkou by potom malo ostat uz len to, v akom pomere.

2. Na konkretnejsiu odpoved ale treba konkretnejsie vstupne udaje. Nad akym balikom zdrojov uvazuje EU pre rozvoj regionu KE-MI? 5 mld , 10 ,20, 30 ? Za ake casove obdobie? Podmienuje to spolufinancovanim vlady alebo samospravy? Podmienuje to spolupracou okolitych regionov a statov? Od toho sa potom odvija hladanie optimalnych rieseni. Kym nie su vyjasnene a vyspecifikovane vstupne data a podmienovacie vztahy, tak sa donekonecna budeme bavit iba vo vseobecnej rovine a k nejakemu vysledku sa dopracujeme prilis pracne.

3. Zhrniem zatial vo vseobecnosti moj osobny nazor: Usek na R4 treba vyspecifikovat, ci sa jedna o KE-Kechnec, alebo o KE-Miskolc. Ci sa porovnatelnej podpory docka aj madarska strana alebo nie. Lebo na dalsi proces rozhodovania ma zasadny vplyv to, ci sa ma ratat s M30 do r.2010 az po Kechnec, alebo nie.
Dalsia potrebna specifikacia je potrebna v tom, ci EU veri vladnym slubom o D1 v KE do r.2010 alebo nie. To su minimalne potrebne vychodiskove podmienky pre vyslovenie relevantneho nazoru ako riesit zlu situaciu oblasti KE-MI. V podstate pomoze akekolvek riesenie, treba ale vybrat to najefektivnejsie. Rozhodovat by nemalo politicke pozadie, ale ekonomicke analyzy.

4. Nie je pravdou, ze vacsina investorov vyzaduje prepojenie na dialnicnu siet. To sa tak iba zda na prvy pohlad. Investora zaujima to, ci mu cestna siet garantuje bezproblemovy tok tovarovych a materialovych vstupov a vystupov. Tyka sa to hlavne investorov, ktori pracuju s dodavkami metodou just in time. Vacsinou ale investor povrchne zhodnoti situaciu v regione na zaklade toho, ci je v tej oblasti dialnica a to mu ako garancia bezproblemovosti staci. Kazdy jeden investor sa ale da na zaklade argumentov presvedcit, ze za istych okolnosti moze byt polovicny profil rychlocesty spolahlivejsi ako plny v najakej inej oblasti. A myslim si, ze to je pripad cestnej siete v okoli KE. Je to rovinaty kraj, prepravne intenzity nijak vynimocne vysoke, parametre existujucich ciest celkom slusne.

Takze ja by som riesil oba useky naraz a v zavislosti od vysky poskytnutych zdrojov v takejto postupnosti:

1. poloprofil na D1 Budimir - K.Olsany (K.Olsany-Budimir este nie)
2. privadzac KE- K.Olsany v plnom profile
3. poloprofil obchvatu Secoviec + Dargova (mam na mysli obec Dargov, nie vrch alebo tunel)
4. poloprofil R4 KE (Barca) - Kechnec
5. poloprofil K.Olsany - Kos.Klecenov
6. poloprofil Secovce-MI
7. dokoncit R4 na plny profil
8. tunel Dargov
9. dokoncovat D1 od Kos.Olsian smerom na MI postupne na plny profil

Ekonomovia a projektanti by mali rozratat potrebne financie na jednotlive useky a potom v zavislosti od vysky zdrojov stavat to, co ma vyssiu prioritu.

Samozrejme o tych prioritach by sa malo este diskutovat a uviest argumenty pre ich pripadny presun smerom nahor alebo nadol.

Idelne by bolo, keby EU poskytla zdroje na vsetkych 9 bodov naraz :)
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 11. Okt 2005 18:27

Podľa mňa sa treba zamerať na D1 KE-MI, pretože je to náročnejší úsek, než R4 južná vetva a viac prospešný oblasti KE-MI.

Ale dosť záleží aj od tých podmienok ako kaviarista píše, aj keď ja zase chápem, že všetko asi Adoas zverejniť nemôžeš. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 19:34

devil,

To je presne ten dovod preco si myslim ze ak budu musiet utahovat opasky a davat teda menej penazi, tak to bude npr. na ukor M30. A EU tiez usetri...lebo aj EU ma problem s istymi vlastnymi vecami...


Nie je tomu tak. Prečo by východné Slovensko malo byť na tom inak než východné Maďarsko? Aj Maďarsku sa chce pomocť v tejto oblasti. Určite sa nebude výrazne šetriť na diaľniciach. Ani na Slovensku ani v Maďarsku. A k EU ... tam problém nie je, to už je "klišé", že "nie je dosť peňazí". Peňazí je dosť, len sa musia efektívne používať. Táto téma sa skutočne citeľne dotýka aj Maďarska, to je pravda. Ale to je potom už v kompetenciách EU, nie SR. Samozrejme, ide o materiál, ktorý sa do EU dostane. Maďarsko už 2 roky aktívne spolupracuje cez nás s EU v danej oblasti a výsledky sú vidieť. Sám o nich píšeš. V EU bude nevyhnutné (podľa mňa - a to som Grék, aj mám dosť veľký "vinohrad") postupne výrazne škrtať v oblasti poľnohospodárstva. Nie v oblasti dopravy.

Čo sa opráv ciest týka, tak Caesar má pravdu. Už sa plánuje aj v tomto prijať zmeny na Slovensku. SSC sa na to chystá a mali by sa riešiť hlavne oblasti, kam nie je potrebné teraz stavať RK (diaľnic sa to týkať nebude). A našou snahou bude zohľadniť to v správe tak, aby sa SR v tejto oblasti zameriavala hlavne na chudobné regióny. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 19:50

Caesar,

využiť fondy z EU na opravy ciest vo väčšom rozsahu, tak sa to bude robiť


Ano, na Slovensku sa to pripravuje, až to EU dovolí vo veľkom rozsahu.

Len doplním, že toto bola snaha Diaľničiara, ktorý veľmi často dával na rovnakú váhu opravy ciest (zásadné investície do zlepšenia parametrov ciest) a výstavbu diaľnic. Takže je to len otázka času, že sa s tým v EU niekto zaoberal a zdá, že už sú vidieť prvé výsledky, ... aj keď to ešte stále nie je úplne isté. Diaľničiar može byť spokojný. :wink:

Ale ja si aj tak myslím, že by sa RC R4 KE-Milhosť mohla postaviť do r. 2010, aj v rámci KE-MI aspoň na 1/2 profil. A zároveň by som začal stavať ešte aspoň dva 5-6 km úseky na D1 KE-MI.


Je tu jasné stanovisko. Buď alebo do r. 2010. Dá sa prisposobiť a spraviť kompromis, ale konkrétne tento Caesar nie je vhodný. Pretože zohľadňuje oba varianty v takmer takom istom cenovom rozsahu. A to nie je cieľ. Je to tvrdé, ale zároveň je to priehľadné. Ja nečakám konkrétnu formu na tomto fóre, ale už som tu našiel zatiaľ 2 varianty, ktoré zatiaľ nik nepredložil v danej podobe, že by ich rozpracoval. Ešte je čas do konca r. 2005.

Adoas - po technickej stránke sa D1 KE-MI postaviť nedá - myslím tým pozemky, tender, ... stavebné práce sú ok - 5 rokov bez problémov, ak sú peniaze, ale nie pozemky.


Čakal som, kto toto napíše. Kto iný, než stavbár? :lol:

Ano, nedá sa. Ale to je zase zásada +1, alebo +2. ... Vaša vláda spravila veľkú chybu, že ešte nezačala stavať R4 južnú vetvu. Takže sa nedá hodnotiť KE-MI.

Čo sa dá alebo nedá, to je na posúdenie. Ver tomu, že sa berie všetko veľmi zodpovedne.

Konkrétne jeden z najzlomovejších až kritických a rizikových bodov je bod, že sa D1 BA-KE postaví do r. 2010. Veriť alebo neveriť vláde SR? Vy obyvatelia to je jedna vec, ale my a predloženie EU je druhá vec.

Od tohto sa bude musieť posúdiť všetko ostatné. Keby sme mali hodnotiť, že čo do r. 2015, tak teraz nemám na fóre túto tému a určite ani nemáme tak veľa práce - ani vy - štát/samospráva, ani my, ani MMD, ani EU.

Najhoršie je, že v r. 2015 bude existovať R4 južná vetva, ale či bude existovať KE-MI je otázne, pretože o tom sa nikde oficiálne nehovorí. A ten r. 2010 pre D1 BA-KE je tiež otázny. Vláda tvrdí že ano, najvačšia stavebná spoločnosť na Slovensku tvrdí, že nie a že až v r. 2015. Poradca MMD tvrdí, že najlepšie by bolo postaviť D1 v r. 2012-13, lebo by sa nemusela stavať rýchlo a ušetrilo by sa, ale:

1. MMD nehovorí, či je r. 2010 aj reálny.

2. Šetriť na čom? Na chudobnom východe SR?
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 20:04

Dy,

Podľa mňa sa treba zamerať na D1 KE-MI, pretože je to náročnejší úsek, než R4 južná vetva a viac prospešný oblasti KE-MI.


Odborník na regionálnu dopravu, aj toto si cením túto odpoveď.

Avšak tu nejde o to, čo je náročnejší úsek a čo nie, to nie je cieľ posúdenia nemá to vplyv na výsledok.

Okrem toho: V prípade, že D1 v r. 2010 nebude v KE a nebude tam ani R4 južná vetva, tak oblasť KE-Kechnec bude na tom tak, že nebude schopná generovať dostatočný rozvoj vo svojej oblasti a teda už vobec nie ťahať aj Michalovce, Sninu, ... tam je riziko.

Pretože zase treba aj napísať, že investor chápe situáciu tak, že potrebuje infraštruktúru. Železnice je jeden problém, aj keď U.S. Steel to dosť v tejto otázke zlepšil. Cesty je druhý problém, ale KE kraj opravuje cesty II. a III. triedy a SSC má viac peňazí a zároveň sa plánuje použiť aj fondy z EU. Pre investora je doležité: napr. nie je tu D1 (v KE), nevadí je tu aspoň 17-20 km R4 a potom je dobrá cesta k Miskolcu (a teda aj sieť diaľnic na celú EU).

Ale dosť záleží aj od tých podmienok ako kaviarista píše, aj keď ja zase chápem, že všetko asi Adoas zverejniť nemôžeš.


Ano, budem sa kaviaristovi venovať, to je dosť zásadný príspevok. A správne, nemožem všetko sem napísať a zároveň o niečo viac píšem cez "SS". :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Okt 2005 20:57

kaviarista,

som rád, že sa snažíš komunikovať (zapojiť sa diskusie) a chápem, že potrebuješ vedieť viac info na to, aby si mohol lepšie zodpovedať, presnejšie reagovať na danú problematiku. Tvoj príspevok obsahuje veľmi veľa informácií a otázok, takže ja sa pokúsim odpovedať na mnohé z nich, ale pochop, že nie všetko možem.

v prvom rade som uprimne rad, ze sa namiesto nasich spanilych vychodniarov vo vlade zobudili aspon v EU


Nie je to tak. EU veľmi dlho sleduje problémy na Slovensku a snaží sa pomocť, len SR nemá nejako záujem. Príkladov je viac ako dosť. V oblasti diaľnic je to úsek na D1 Mengusovce-Jánovce a na R1 Žarnovica-Šášovské Podhradie, tieto sa mali stavať z EU peňazí a nič. Presnejšie ide to len veľmi pomaly.

Tu je ten problém. SR pred vstupom do EU sa veľmi snažila a darilo sa jej a táto krajina bola príkladom pre všetky. Ale teraz po vstupe, keď máte šancu získať oveľa vačšie peniaze než predtým tak sa prestávate snažiť.

Tvoja otazka z titulky je zavadzajuca a postavena prilis kategoricky. Podla mna takto otazka nestoji, ze "bud-alebo" .


Nie, mýliš sa. Tá otázka je v hlasovaní tak postavená zámerne, pretože takto stojí otázka. Ak má niekto iný názor, može ho tu verejne prezentovať. Výsledok možno nakoniec nebude taký ako určujú 2 možné odpovede. Otázka je postavená tvrdo, jasne, priehľadne s jasnými možnosťami na odpoveď. Je len na vás (vaše inštitúcie, samospráva a iné) a na nás aká bude výsledná varianta. Ale toto je zadanie vaše/naše/EU. A je tu r. 2010, ktorý tu nie je na to, aby niečo komplikoval, ale urýchľoval, pretože toto je región, ktorý potrebuje pomoc. Región o tom vie a EU tiež. Vláda o tom vie, ale nerobí dostatočné kroky (podľa EU - zvážte vy obyvatelia, či robí) a preto jej to chce EU ukázať. EU chce pomocť, keby nechcela, nie ste v EU teraz je to všetkým jedno. Jednoducho povedané.

ja som takisto jednoznacne za kombinaciu oboch rieseni. Otazkou by potom malo ostat uz len to, v akom pomere


Ďakujem za odpoveď. Zrejme ešte odpovieš raz po tomto mojom príspevku, ale ďakujem za odpoveď. Ja možem povedať, že výsledok ak aj bude takýto, tak to nebude na 100% v pomere 50:50.

Totiž kombinácia oboch riešení do r. 2010 nie je jednoduchá a praktická pre oblasť KE-MI. Toto je problém, že vaša vláda má nejakú predstavu o r. 2010 - ale to sa dá spochybniť, následne o r. 2015, kde je to jasné, ale nie je jasné, kedy sa bude stavať D1 KE-MI.

Nad akym balikom zdrojov uvazuje EU pre rozvoj regionu KE-MI? ...


Ako som povedal, približná suma je do 1 mld. EUR. V časovom horizonte finančného obdobia 5-7 rokov. Priama finančná pomoc do cestnej infraštruktúry na riešenie problému daného regiónu. ... Tu bude veľmi veľa podmienok a kriteri, takže je možné, že plnenie bude na 80%, ale menšie by byť nemalo. Avšak zase, je možné, že my posúdime takú variantu, ktorá bude drahšia alebo naopak lacnejšia atď.

Samozrejme, bude nutné, aby sa na tom finančne aj organizačne podieľala SR ako taká - štát aj samospráva. Aspoň čiastočne, ale to problémom nie je nikde v EU. To je len o zodpovednosti. Bude zadarmo stratégia pomoci a rozvoja a aj čiastočne peniaze.

Čo sa týka spolupráce iného štátu, tak v tomto prípade len Maďarsko prichádza do úvahy a v tomto už sú urobené zásadné kroky a ano aj na toto sa prihliada.

Kym nie su vyjasnene a vyspecifikovane vstupne data a podmienovacie vztahy, tak sa donekonecna budeme bavit iba vo vseobecnej rovine a k nejakemu vysledku sa dopracujeme prilis pracne.


Ano, chápem a preto sa snažím uviesť, čo vás zaujíma. Prisposobujem sa danej problematike. A pozorne sledujem aj vývoj. Ja sám už len "podpisujem" - zase musím vedieť čo.

Snaha je z mojej strany - umiestniť na toto fórum niečo, o čom sa práve rozhoduje. Tieto aktivity trvajú už 3 mesiace a ešte budú trvať max. 6 mesiacov. Potom bude jasná stratégia a stanovisko pre SR.

Nedám na fórum všetko, nemožem, ale snažím sa dať maximum. Okrem toho, ako pojde čas, budem pridávať aj info. Teraz by to mohlo byť ovplyvňovanie, napríklad.

Usek na R4 treba vyspecifikovat, ci sa jedna o KE-Kechnec, alebo o KE-Miskolc.


SR je suverénny štát, SR si stanovuje trasu. Ešte nemáme v tomto podklady, neviem ti dať odpoveď.

Ci sa porovnatelnej podpory docka aj madarska strana alebo nie. Lebo na dalsi proces rozhodovania ma zasadny vplyv to, ci sa ma ratat s M30 do r.2010 az po Kechnec, alebo nie.


Už sa opakujem. Ano, aj na toto sa prihliada z ďalšeho dovodu. Netreba ma skúšať, veď oblasť v Maďarsku tiež na tom nie je dobre. Avšak M30 v r. 2010 dokončená asi nebude, to je nereálne, ale o toto ani nejde. Ide o dostupnosť po Miskolc a Maďarsko má stále tú výhodu, že zásadným sposobom modernizuje súčasnú cestu a stavia obchvaty.

Dalsia potrebna specifikacia je potrebna v tom, ci EU veri vladnym slubom o D1 v KE do r.2010 alebo nie.


Ako som sa vyjadril pre Caesara, toto je jeden z najdoležitejších bodov našej práce.

Vláda tvrdí, dá sa.

Poradca MMD netvrdí nič, len posúva rok na 2012-13 kvoli cene.

Najvacsia stavebná firma na Slovensku tvrdí, že až rok 2015 to bude.

V podstate pomoze akekolvek riesenie, treba ale vybrat to najefektivnejsie. Rozhodovat by nemalo politicke pozadie, ale ekonomicke analyzy.


Ano, správne. Politika v tomto prípade ustupuje, pretože politika tu zlyhala. Budú to však nielen ekonomické analýzy. Postoj štátu, samosprávy, ... nie je dovod zameriavať sa len na ekonomické analýzy, pretože tie sposobili to, že už sa tu niečo takéto deje a pripravuje sa ďalší postup.

Nie je pravdou, ze vacsina investorov vyzaduje prepojenie na dialnicnu siet.


Nie je to tak. Vačšina veľkých investorov vyžaduje diaľničné napojenie ku svojej firme, takto to je. Malým investorom je to jedno. Veľkým nie. A len vačšie investície pomožu v tejto oblasti.

Veľa vašich obyvateľov tvrdi, že veď nech sa diaľnice stavajú tam kde to ľudia chcú - KIA a PB. Lenže v PB budú problémy s dopravou a teda bude pomalšie zásobovanie investora. Investorovi je jedno, aká je kde dopravná situácia - či to prekáža obyvateľom, ale nie je mu jedno ako rýchlo ho kamióny zásobujú a odvážajú jeho výrobky.

To, čo ty píšeš, či 1/2 pofil alebo plný profil - to je v tomto prípade jedno.

Tvoj rozpis prác je zaujímavý, ja osobne ho nedokážem posúdiť, len bod 1. nechápem:

1. poloprofil na D1 Budimir - K.Olsany (K.Olsany-Budimir este nie)


V zátvorke je to isté ako aj pred ňou. Asi si myslel niečo iné.

Ekonomovia a projektanti by mali rozratat potrebne financie na jednotlive useky a potom v zavislosti od vysky zdrojov stavat to, co ma vyssiu prioritu.


Toto je bežný sposob v EU, to nie je doležité zvýrazňovať.

Idelne by bolo, keby EU poskytla zdroje na vsetkych 9 bodov naraz


Uvidíme, je čas posúdiť možno aj takýto variant, zložitý variant.

Isté je že bude stratégia pre r. 2010, ale reálne nadobudne rozmer v období 2007-2015. Ale myslím si, že to bude regiónu jedno, keď chce EU pomocť. Skor sa to nedá, teoreticky v r. 2006 by mal začať štát. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod bystrik » 11. Okt 2005 22:53

mel napísal: ... ale ani budimir bidovce neprinesie az tolko ... odkloni dopravu z KE ... ale tam je to riesene 3 etapou Presovska Secovska...


mel ked bude hotova III. etapa Presovskej-Secovskej neodkloni tranzitnu dopravu z mesta, len je spriechodni a E50 z PO na MI je dnes v KE vedena cez sidlisko Dargovskych hrdinov a vyhyba sa Presovskej-Secovskej. zahranicni soferi sa casto v strede sidliska otacaju, lebo sa im zda divne trasovanie E50 cez husto obyvane sidlisko.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod bystrik » 11. Okt 2005 23:12

kaviarista napísal: 1. poloprofil na D1 Budimir - K.Olsany (K.Olsany-Budimir este nie)


domnievam sa, ze kaviarista chcel v zatvorke napisat K. Olsany - Bidovce
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 12. Okt 2005 07:00

4. Nie je pravdou, ze vacsina investorov vyzaduje prepojenie na dialnicnu siet. To sa tak iba zda na prvy pohlad. Investora zaujima to, ci mu cestna siet garantuje bezproblemovy tok tovarovych a materialovych vstupov a vystupov.


Toto by malo byt alfou a omegou planovania v doprave. M30 je pre HU zivotne dolezita od M3 po Miskolc. Nechem to teraz rozpisovat, ale sa obavam ze aj Hu aj EU maju toho na starosti dost. A este nieco, oprava Hu cesty ide cez ISPA, cize nepriamo EU prispieva na buducu M30 uz teraz.

Ohladom Budimir-Bidovce, tieto peniaze by sa skor mali pouzit na obchvaty KE-MI, predovsetkym Secoviec.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 12. Okt 2005 08:54

devil,

devil napísal:Ohladom Budimir-Bidovce, tieto peniaze by sa skor mali pouzit na obchvaty KE-MI, predovsetkym Secoviec.


o tomto my nebudeme nijako rozhodovať, to je už aktuálny úsek riešený SR.

Ešte chcem doplniť jednu info. Stratégia pre r. 2010 bude znamenať, že výsledky sa prejavia reálne po tomto roku, najskor v r. 2013.

Je to však jednoznačne lepšie ako len spoliehať sa na SR, ktorá mala stratégiu len na začiatku - a údaje hovorili o r. 2015-2020, pre KE platil r. 2010. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 13. Okt 2005 17:25

Ja si myslím, že D1 treba stavať aj od KE a je správne, že sa najprv na východe v rámci diaľnic bude stavať tento úsek.

Stavať obchvat Sečoviec nemá význam skôr než sa spoja mestá KE a MI diaľnicou. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod mel » 14. Okt 2005 08:11

Caesar napísal:Stavať obchvat Sečoviec nemá význam skôr než sa spoja mestá KE a MI diaľnicou. 8)


Caesar,

neviem, ci som Ta pochopil dobre, ale to je najkritickejsi usek spolu s Dargovom na trase KE-MI ... samotny obchvat Secoviec zlepsi situaciu o 20%, aj ked nebudu ine useky ... cize tymto by som urcite zacal na "trati" KE-MI.

Takze podla mna to ma vyznam ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 15:33

mel napísal:neviem, ci som Ta pochopil dobre, ale to je najkritickejsi usek spolu s Dargovom na trase KE-MI ... samotny obchvat Secoviec zlepsi situaciu o 20%, aj ked nebudu ine useky ... cize tymto by som urcite zacal na "trati" KE-MI.

Takze podla mna to ma vyznam ...


Caesar ma pravdu v tom, ze EU pomoc by sa mala prioritne smerovat na urychlenie vystavby D1 KE-MI. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kaviarista » 16. Okt 2005 16:13

Adoas napísal:Ako som povedal, približná suma je do 1 mld. EUR. .


Prepac, nevsimol som si, ze si tu vysku predpokladanych zdrojov konkretizoval predtym. Je to velmi vela penazi. Ak to ma byt fakt minimalne 30 mld Sk, tak za tie peniaze sa da urcite postavit cely usek D1 Bidovce-Michalovce v plnom profile (bez tunela Dargov) a zaroven R4 KE-Kechnec cely tiez v plnom profile. Akurat ze by to chcelo, aby niektore tunajsie podpasove stavebne spolocnosti nebranili roznymi zakernostami vstupu na trh inym zahranicnym firmam a konzorciam.

Adoas napísal:
Samozrejme, bude nutné, aby sa na tom finančne aj organizačne podieľala SR ako taká - štát aj samospráva. Aspoň čiastočne, ale to problémom nie je nikde v EU. To je len o zodpovednosti. Bude zadarmo stratégia pomoci a rozvoja a aj čiastočne peniaze.


V tomto ohlade sa obavam 2 veci.
1. Vlada bude chciet z toho projektu vybuchat maximalny politicky profit a bude to hnat do populistickych extremov.
2. Vlada nebude dostatocne spolupracovat, lebo nou bude lomcovat vlastna jesitnost, ze namiesto nej sa do efektivneho riesenia ako prvy pustil niekto zvonku (EU)

Po historickych skusenostiach so slovenskymi politikmi a pri zohladneni typickej slovenskej vlastnosti zvalovat vinu a zodpovednost za nepodarenu vec na niekoho ineho, by som odporucal EU iny model spolufinancovania ako je bezny vo svete. Radsej treba cely projekt rozkuskovat na podprojekty (napr. na jednotlive useky trasy) a kazda zo zucastnenych stran nech nesie 100 perc. zodpovednost za tu svoju cast celeho projektu.
Napr. konkretne - nech stat sa podiela na projekte tym, ze postavi tunel Dargov a bude za tento usek aj 100 perc. zodpovedny. Je to adresnejsi a efektivnejsi sposob ako spolufinancovanie celeho projektu vcelku.

Adoas napísal:Čo sa týka spolupráce iného štátu, tak v tomto prípade len Maďarsko prichádza do úvahy a v tomto už sú urobené zásadné kroky a ano aj na toto sa prihliada.


Mam jednu podotazku. Predpokladam, ze aj v pripade Madarska sa uvazuje s porovnatelnou vyskou pomoci. Preco je nerealne dostavat M30 az k slovenskym hraniciam za 30 mld. Sk? Naviac ked to bude este spolufinancovat aj madarska vlada. Ved v tejto oblasti je tak nekomplikovany teren, ze namiesto podlozia tu mozu rovno pokladat asfalt na ornicu (samozrejme prehanam, ale pointa zostava)

Adoas napísal:Snaha je z mojej strany - umiestniť na toto fórum niečo, o čom sa práve rozhoduje. Tieto aktivity trvajú už 3 mesiace a ešte budú trvať max. 6 mesiacov. Potom bude jasná stratégia a stanovisko pre SR.


big respect

Adoas napísal:Už sa opakujem. Ano, aj na toto sa prihliada z ďalšeho dovodu. Netreba ma skúšať, veď oblasť v Maďarsku tiež na tom nie je dobre. Avšak M30 v r. 2010 dokončená asi nebude, to je nereálne, ale o toto ani nejde. Ide o dostupnosť po Miskolc a Maďarsko má stále tú výhodu, že zásadným sposobom modernizuje súčasnú cestu a stavia obchvaty.


Sorry, ze sa musis opakovat :D , ale fakt nechapem, preco je M30 az take nerealne dokoncit do roku 2010. Ved tento usek sa ani v najmensom neda prirovnavat napr. k useku Hr.Podhradie-Ivachnova a tam pochybnosti o tom, co vsetko sa da stihnut za 4 roky nie su ziadne.

Adoas napísal:
Vláda tvrdí, dá sa.

Poradca MMD netvrdí nič, len posúva rok na 2012-13 kvoli cene.

Najvacsia stavebná firma na Slovensku tvrdí, že až rok 2015 to bude.


Ja osobne sa priklanam k nazoru tej stavebnej firmy. K comu sa priklana EU? :)

Adoas napísal:
Veľa vašich obyvateľov tvrdi, že veď nech sa diaľnice stavajú tam kde to ľudia chcú - KIA a PB. Lenže v PB budú problémy s dopravou a teda bude pomalšie zásobovanie investora. Investorovi je jedno, aká je kde dopravná situácia - či to prekáža obyvateľom, ale nie je mu jedno ako rýchlo ho kamióny zásobujú a odvážajú jeho výrobky.

To, čo ty píšeš, či 1/2 pofil alebo plný profil - to je v tomto prípade jedno.


Trochu sa nechapeme. Ja som chcel tym povedat nieco ine. Ale kazdopadne netreba podliehat zdaniu, ze dialnica je automatickou jedinou vstupnou branou pre prosperitu regionu. Ma obrovsky vplyv, ale urcite nie vyhradny.

Adoas napísal:
Tvoj rozpis prác je zaujímavý, ja osobne ho nedokážem posúdiť, len bod 1. nechápem:

1. poloprofil na D1 Budimir - K.Olsany (K.Olsany-Budimir este nie)


V zátvorke je to isté ako aj pred ňou. Asi si myslel niečo iné.



Pardon, samozrejme ako pisal bystrik, myslel som Kos.Olsany-Bidovce.

Je pochopitelne, ze tento region nepoznas osobne ani nijako inak blizsie a preto je tazke dosadit si sam od seba v preklepoch ten spravny vyraz. Dolezitejsie ale je , aby sa fakt brali pri schvalovani projektu aj skusenosti ucastnikov z praxe.

Adoas napísal:
Idelne by bolo, keby EU poskytla zdroje na vsetkych 9 bodov naraz


Uvidíme, je čas posúdiť možno aj takýto variant, zložitý variant.


To nie je az taky zlozity variant. Islo o to, ze som to hierarchicky usporiadal podla jednotlivych priorit pre pripad, keby nebolo zname o aku vysku zdrojov ide.
Cize, ak by bolo k dispozicii 8-10 mld. , urcite by som neodporucal zacat stavat nieco v plnom profile. Ale pri minimalne 30 mld. Sk bude najefektivnejsie zrejme stavat od zaciatku v plnom profile, lebo to zlacni cely projekt a je to zasadne velmi citelny balik financii v ramci celeho useku.

Adoas napísal:
Isté je že bude stratégia pre r. 2010, ale reálne nadobudne rozmer v období 2007-2015. Ale myslím si, že to bude regiónu jedno, keď chce EU pomocť. Skor sa to nedá, teoreticky v r. 2006 by mal začať štát. :wink:


Nemaj obavy, ja mam stale realny pohlad na veci. Ak by okolo roku 2012-13 mal fungovat usek D1 KE-MI a zaroven juzna vetva R4, bola by to nesmierne prijemna sprava, o ktorej by sa mi este pred takym mesiacom ani nesnivalo.

Skoda ze su buduci rok volby. To bude mat stat ine zaujmy ako zacatie vykupu pozemkov v useku KE-MI. Na druhej strane si ale nic vhodnejsie na volebnu propagandu ani nedokazem predstavit.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 17. Okt 2005 11:44

kaviarista,

na uvod, vidim, ze mas prehlad. Dost dobry. Dohliadnem aby, koncepcia, ktora je pripravovana, bola dobra, aby tam boli vsetky mozne varianty.

A budem reagovat na niektore tvoje nazory.

Ak to ma byt fakt minimalne 30 mld Sk...


Ako som povedal aj cez ss niektorym z vas, ta suma je max. 700 mil. EUR, vynimocne by mohla byt vyssia, ale mame odporucenie kvoli financnym problemom EU. EU ale ma doraz na chudobne regiony EU. Suma vsak bude 60% na cestnu dopravnu infrastrukturu, takze realna suma je 400-500 mil. EUR a to uz nie je az tak vela. Takze treba k tomuto problemu pristupit opatrne.

Akurat ze by to chcelo, aby niektore tunajsie podpasove stavebne spolocnosti nebranili roznymi zakernostami vstupu na trh inym zahranicnym firmam a konzorciam.


Mas ciastocne pravdu. Ale to nie su len tuzemske spolocnosti, to su aj integrovane firmy ako Skanska, Strabag. Problem to je, ale v horizonte 10 rokov budu na Slovensku aj ine stavebne firmy, ako bude rast slovenski trh. Ak bude rast. Ak nie, bude to problem aj nadalej.

Nemyslim si, ze "su podpasove", ony vyuzivaju podmienky, strazia si svoj trh. Preco by sa mali delit, kaviarista? Logicka odpoved neexistuje. Aj ked J&P Avax mohli sem pustit.

2. Vlada nebude dostatocne spolupracovat, lebo nou bude lomcovat vlastna jesitnost, ze namiesto nej sa do efektivneho riesenia ako prvy pustil niekto zvonku (EU)


To uz je vas problem. V takom pripade to bude len dokument, ktori sa nrbude plnit. EU usetri, SR prerobi.

Napr. konkretne - nech stat sa podiela na projekte tym, ze postavi tunel Dargov a bude za tento usek aj 100 perc. zodpovedny. Je to adresnejsi a efektivnejsi sposob ako spolufinancovanie celeho projektu vcelku.


Je to pekne napisane, ale to by nefungovalo. A dovod o 100% viac je, ze je to tunel.

Preco je nerealne dostavat M30 az k slovenskym hraniciam za 30 mld. Sk?


Pretoze Madarsko bude na tom podobne ako vy. Nie je mozne nasmerovat celu pomoc chudobnemu regionu len na jednu prioritu, dialnicu. A okrem toho, dalsi vazny argument. V r. 2010 bude ina cestna situacia. Ja neviem vysledok - teraz sa spracuvaju rozne info. Tento tyzden prisli materiali naraz z vasich instituci - a su podrobne, takze tam bola spolupraca, meska samosprava.

Ja osobne sa priklanam k nazoru tej stavebnej firmy. K comu sa priklana EU?


K opatrnosti. :lol:

Dolezitejsie ale je , aby sa fakt brali pri schvalovani projektu aj skusenosti ucastnikov z praxe.


To sa deje. NDS, SSC, MDPT SR, MH SR, MF SR, KE kraj, KE VUC, PO VUC, PO kraj, obvody/okresy. ... MMD - poradca. Takze spolupraca tu je dost velka.

Ak by okolo roku 2012-13 mal fungovat usek D1 KE-MI a zaroven juzna vetva R4, bola by to nesmierne prijemna sprava, o ktorej by sa mi este pred takym mesiacom ani nesnivalo.


Uvidime ako sa k tomu postavi SR. Financna zataz pre SR bude do 10 mld. SKK. K tomu treba zodpvednost, jasne pravidla a uznanie celej strategie. Inak to bude "len" dokument.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Nove doplnujuce info

Odoslaťod Adaios » 20. Okt 2005 19:01

Strategia rozvoja sa bude dotykat oblasti KE-MI ako zakladna oblast ale nadvazovat na nu budu vychodne casti PO a KE kraja.

Rok 2010 bude oznaceny ako zaciatok, takze realne posun bude od r. 2008 (7) do r. 2015 (13).

Doraz sa kladie na cestnu infrastrukturu, predovsetkym na opravu cestnej siete a na budovanie dialnic. Ak bude nejaka cesta opravena, tak je to len dobre pre region. Do koncepcie sa vsak dostal aj rozvoj ostatnej potrebnej infrastruktury. Velkym planom je vybudovanie VS v Michalovciach do r. 2020 ako posilnenie vzdelanej pracovnej sily.

Prebezna suma na celkovy projekt je momentalne spracovana na 600 mil. EUR. Je to len zakladna strategia rozvoja. Nutnostou vsak bude dofinancovanie vladou, samospravou a mozne budu aj uvery od EIB. Zatial este stale nie je jasne ako sa zabezpeci financovanie, ale EU dava uz doraz na najchudobnejsie regiony. Max. suma by nemala presiahnut 800 mil. EUR a zaroven by suma nemala byt nizsia ako 240 mil. EUR.

Okrem tohto regionu bude do strategie ciastocne spadat susedne Madarsko a ciastocne aj Ukrajina, ktorej sa odporucia niektore kroky v oblasti dialnicneho napojenia tejto krajiny na staty EU a podobne aj zlespenie zeleznicnej dopravy. Planuju sa peniaze pre UA, ak bude UA splnat niektore poziadavky EU. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Leonidas » 26. Okt 2005 14:36

Jak tak koukam, tak Adoas se tady nejak rozepsal.

Tenhle projekt resime konkretne my - nase pobocka, ci-li snad bych taky neco doplnil, i kdyz ani nemam moc co doplnit protoze, snad vse je jiz receno.

Ted se spracovavaji udaje a nasledne k tomu pridame nase nazory, nas pohled i skusenosti. A na rade bude EU. A pak taky vase instituce.

Strategie nebere realni ucinnost az po r. 2010 a budou snahy budovat predevsim mistni infrastrukturu, neni zamereni na D1, to bude resit jina cast projektu. I kdyz jako strategie s tim bude ratat, tak 90% snah je zamereno z nasi strany pouze na budovani infrastruktury dopravni. Na tento ucel by melo smerovat vice jak 400 mil. EUR. Jak rika Adoas, uvidime. Vysledky budou verejne k dispozici v prvni polovine r. 2006. Pak je na tahu opet SR. :)
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.