Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na D1

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na D1

Odoslaťod Michalko03 » 27. Apr 2012 09:06

Vo všeobecnosti by ma zaujmalo na akom principe funguje prenos dat medzi el. info. tabulov a pracovnom stredisku a niekde som sa docital ze pri premene dopravneho značenia musi na to vydat suhlas prislusny policajt az potom dôjde k premene dopravneho značenia. dakujem
Michalko03
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 27. Apr 2012 08:52

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

Odoslaťod i15 » 27. Apr 2012 13:33

ano a po suhlase hned SITA vyda tlacovu spravu :) elektronicke tabule by mohli byt riadene dynamickejsie a viac vyuzivane (napr. pevna 80 v Boriku v zime)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

Odoslaťod Tomas PO » 06. Máj 2012 20:28

pred borikom minule krasny napis "mokro" :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

Odoslaťod andy220 » 24. Mar 2013 13:30

Na zapade sa dynamicky riadi rychlost na dialnici,aby sa neucpali dialnice pri husto-obyvanych oblastiach. Popri dialniciach vedu opticke kable,vsetko je poprepajane,OCR kamery nacitavaju znacky,dialnice su inteligetne (ako vrchol by som uviedol Holandsko,tam je to spicka hadam svetoveho rangu),kde si mozem na Smartphone online nacitat priemernu rychlost na dialnici http://www.anwb.nl. viem sa vyhnut zapcham bez toho aby som vbehol do 50km slepeho creva ucpatej dialnice.
Tato technologia je zrejma utopia na slovensku,uz len z ohladom aka je efektivita financovania a pdvyzivenia pri samotnej realizacii. Uz pri stavbe dialnice by sa mao tahat opticke vlakno.
To co uz funguje je napr v BA na obchvate asi takto.Na pristavnom sa stane havarka,tabula pri pecnianskom lese ukazuje problem az o 20 minut (ze by si ten dispecer dal kavu a aj s tym schvalujucom dopravakom?) a clovek tam vbehne do pasce,podobne ako havarka sa na pristavnom odstrani,ale na tabuli 20 minut svieti napis "KOLONA".Uplne hlupy neflexibilny system,keby takto fungoval zapad,tak uz davno skolabuje doprava v takom holandsku,nemecku atd.Maju tam preboha kamery,tak co ten pripeceny dispecer nevidi problem havariu okamzite? Ci potrebuje schvalenie fakto toho dopravaka,ktory to ma na haku?
andy220
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 24. Mar 2013 13:09

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

Odoslaťod Kanky » 25. Mar 2013 00:16

Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie


Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.