Na zapade sa dynamicky riadi rychlost na dialnici,aby sa neucpali dialnice pri husto-obyvanych oblastiach. Popri dialniciach vedu opticke kable,vsetko je poprepajane,OCR kamery nacitavaju znacky,dialnice su inteligetne (ako vrchol by som uviedol Holandsko,tam je to spicka hadam svetoveho rangu),kde si mozem na Smartphone online nacitat priemernu rychlost na dialnici
http://www.anwb.nl. viem sa vyhnut zapcham bez toho aby som vbehol do 50km slepeho creva ucpatej dialnice.
Tato technologia je zrejma utopia na slovensku,uz len z ohladom aka je efektivita financovania a pdvyzivenia pri samotnej realizacii. Uz pri stavbe dialnice by sa mao tahat opticke vlakno.
To co uz funguje je napr v BA na obchvate asi takto.Na pristavnom sa stane havarka,tabula pri pecnianskom lese ukazuje problem az o 20 minut (ze by si ten dispecer dal kavu a aj s tym schvalujucom dopravakom?) a clovek tam vbehne do pasce,podobne ako havarka sa na pristavnom odstrani,ale na tabuli 20 minut svieti napis "KOLONA".Uplne hlupy neflexibilny system,keby takto fungoval zapad,tak uz davno skolabuje doprava v takom holandsku,nemecku atd.Maju tam preboha kamery,tak co ten pripeceny dispecer nevidi problem havariu okamzite? Ci potrebuje schvalenie fakto toho dopravaka,ktory to ma na haku?