Stránka 1 z 1

Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na D1

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2012 09:06
od Michalko03
Vo všeobecnosti by ma zaujmalo na akom principe funguje prenos dat medzi el. info. tabulov a pracovnom stredisku a niekde som sa docital ze pri premene dopravneho značenia musi na to vydat suhlas prislusny policajt az potom dôjde k premene dopravneho značenia. dakujem

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2012 13:33
od i15
ano a po suhlase hned SITA vyda tlacovu spravu :) elektronicke tabule by mohli byt riadene dynamickejsie a viac vyuzivane (napr. pevna 80 v Boriku v zime)

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2012 20:28
od Tomas PO
pred borikom minule krasny napis "mokro" :)

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2013 13:30
od andy220
Na zapade sa dynamicky riadi rychlost na dialnici,aby sa neucpali dialnice pri husto-obyvanych oblastiach. Popri dialniciach vedu opticke kable,vsetko je poprepajane,OCR kamery nacitavaju znacky,dialnice su inteligetne (ako vrchol by som uviedol Holandsko,tam je to spicka hadam svetoveho rangu),kde si mozem na Smartphone online nacitat priemernu rychlost na dialnici http://www.anwb.nl. viem sa vyhnut zapcham bez toho aby som vbehol do 50km slepeho creva ucpatej dialnice.
Tato technologia je zrejma utopia na slovensku,uz len z ohladom aka je efektivita financovania a pdvyzivenia pri samotnej realizacii. Uz pri stavbe dialnice by sa mao tahat opticke vlakno.
To co uz funguje je napr v BA na obchvate asi takto.Na pristavnom sa stane havarka,tabula pri pecnianskom lese ukazuje problem az o 20 minut (ze by si ten dispecer dal kavu a aj s tym schvalujucom dopravakom?) a clovek tam vbehne do pasce,podobne ako havarka sa na pristavnom odstrani,ale na tabuli 20 minut svieti napis "KOLONA".Uplne hlupy neflexibilny system,keby takto fungoval zapad,tak uz davno skolabuje doprava v takom holandsku,nemecku atd.Maju tam preboha kamery,tak co ten pripeceny dispecer nevidi problem havariu okamzite? Ci potrebuje schvalenie fakto toho dopravaka,ktory to ma na haku?

Re: Princíp fungovania elektronických informačných tabúl na

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2013 00:16
od Kanky