Moderátor: Moderátori
Branco napísal:Adoas napísal:Toto je zaradene do PPP alebo nie
Mengusovce-Jánovce nie sú v PPP, ale Jánovce-Jablonov áno.
Adoas napísal:Ako ze by 2 firmy/koncesionari stavali 1 usek
Branco napísal:Jasné, Adoas. Ale uvediem príklad. Jánovce-Jablonov si vyberie, resp. vyhrá súťaž prevádzkovateľ a staviteľ PPP. Ten sa rozhodne, že ho postaví na polovičný profil z dôvodu návratnosti investície.
SR má však záujem dostavať plný profil na celej D1. Firma, teda prevádzkovateľ PPP by teda mohla stavať polovičný profil, vrátane technického vybavenia, dopravného značenia, atď. systémom PPP a ďalší profil by bol postavený buď tou istou firmou, alebo inou, financovaný zo ŠR, prípadne fondov EU. Na jednom úseku by teda bolo paralelné financovanie.
Otázka však ostáva pri prevádzkovaní diaľničného úseku. Buď by sa znížili poplatky za výber mýta, alebo by diaľnica bola spoplatená len v jednom smere.
Ak existuje podobný prípad vo svete, rád budem, keď ho prípadne uvedieš.
wazari napísal:Branco napísal:Jasné, Adoas. Ale uvediem príklad. Jánovce-Jablonov si vyberie, resp. vyhrá súťaž prevádzkovateľ a staviteľ PPP. Ten sa rozhodne, že ho postaví na polovičný profil z dôvodu návratnosti investície.
SR má však záujem dostavať plný profil na celej D1. Firma, teda prevádzkovateľ PPP by teda mohla stavať polovičný profil, vrátane technického vybavenia, dopravného značenia, atď. systémom PPP a ďalší profil by bol postavený buď tou istou firmou, alebo inou, financovaný zo ŠR, prípadne fondov EU. Na jednom úseku by teda bolo paralelné financovanie.
Otázka však ostáva pri prevádzkovaní diaľničného úseku. Buď by sa znížili poplatky za výber mýta, alebo by diaľnica bola spoplatená len v jednom smere.
Ak existuje podobný prípad vo svete, rád budem, keď ho prípadne uvedieš.
ta PPP firma by to asi musela vopred vediet, lebo tento krok by jej intenzity znizil na polovicu - cize dodatocne bez kompenzacie by asi na to nepristupila
Adoas napísal:Nie je standardne vo svete aby 1 dialnicny usek stavali 2 firmy, 2 konzorcia v ramci PPP, ... skor sa snazi stat dosiahnut dohodu s prvym konzorciom o dostavbe.
Branco napísal:Adoas napísal:Nie je standardne vo svete aby 1 dialnicny usek stavali 2 firmy, 2 konzorcia v ramci PPP, ... skor sa snazi stat dosiahnut dohodu s prvym konzorciom o dostavbe.
Adoas, poznáš vo svete situáciu, kedy PPP úsek bol stavaný na polprofil?
Adaios napísal:Branco napísal:Adoas napísal:Nie je standardne vo svete aby 1 dialnicny usek stavali 2 firmy, 2 konzorcia v ramci PPP, ... skor sa snazi stat dosiahnut dohodu s prvym konzorciom o dostavbe.
Adoas, poznáš vo svete situáciu, kedy PPP úsek bol stavaný na polprofil?
Nerozumiem otazke
Kedy bol stavany 1. krat - to neviem ale dalo by sa to zistit ...
V ktorych pripadoch bol tak stavany - to tiez neviem hned vsetky moznosti ale vzdy zalezi na vlade a samozrejme ze postavit na plny profil tam kde vlada za 1. nema peniaze a za 2. su extremne nizke intenzity tak sa postavi jeden profil a potom je pravo (pravo danej firmy) dostavat dialnicu - ale je to "divne" stavat dialnicu na 1/2 profil cez PPP.
Diaľničiar napísal:eucitizen napísal:Tak ked D! bude od PP po Branisku len v polovicnom profile, kedy sa uvazuje o jej dkoncenie v plnom profile?az ku roku 2020?
Na niektorých úsekoch bude skutočne diaľnica stavaná len na 0,5 profil, ale tu si treba uvedomiť, že sa to môže ešte zmeniť, podobne ako sa to zmenilo už na viacerých úsekoch D1 a v priebehu výstavby sa začal stavať aj druhý 0,5 profil. D1 bude mať 4-pruhy do r. 2015 s výnimkou tunelov na všetkých svojich úsekoch. Tunely sa dostavajú, až budú ich kapacity naplno využité. Čiže niektoré sa možno dostavajú po r. 2020.
Jurislav napísal:Diaľničiar napísal:eucitizen napísal:Tak ked D! bude od PP po Branisku len v polovicnom profile, kedy sa uvazuje o jej dkoncenie v plnom profile?az ku roku 2020?
Na niektorých úsekoch bude skutočne diaľnica stavaná len na 0,5 profil, ale tu si treba uvedomiť, že sa to môže ešte zmeniť, podobne ako sa to zmenilo už na viacerých úsekoch D1 a v priebehu výstavby sa začal stavať aj druhý 0,5 profil. D1 bude mať 4-pruhy do r. 2015 s výnimkou tunelov na všetkých svojich úsekoch. Tunely sa dostavajú, až budú ich kapacity naplno využité. Čiže niektoré sa možno dostavajú po r. 2020.
To som fakt zvedavý či sa to stihne do 2015...myslel si aj úsek KE-hranica s UA? Ja by som sa skôr priklonil k názoru, že D1 bude celá až po roku 2020.
MH napísal:Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú).
Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile
Buldozér napísal:MH napísal:Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú).
Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile
No vyzera, ze 1/2 profil bude od Janoviec po Branisko.... Uvazuje sa z rozsirenim posledneho useku dialnice Mengusovce - Janovce na plny profil. Sutaz by mohla byt vypisana tento rok.
Buldozér napísal:MH napísal:Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú).
Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile
No vyzera, ze 1/2 profil bude od Janoviec po Branisko.... Uvazuje sa z rozsirenim posledneho useku dialnice Mengusovce - Janovce na plny profil. Sutaz by mohla byt vypisana tento rok.
Dialniciar napísal:Buldozér, 3. úsek Mengusovce-Jánovce sa dostavia automaticky na plný profil, stavebné práce vykoná Doprastav, ktorý tento úsek staval na 1/2 profil.
Andrej napísal:Dialniciar napísal:Buldozér, 3. úsek Mengusovce-Jánovce sa dostavia automaticky na plný profil, stavebné práce vykoná Doprastav, ktorý tento úsek staval na 1/2 profil.
asi si chcel napisat namiesto Doprastavu firmu Stavby silnic a zeleznic
Vie mi niekto povedat, na kolko vyjde samotny druhy 1/2 profil dialnice, ked uz pri stavbe prveho sa tolko pripravoval aj ten druhy?
Dialniciar napísal:Buldozér napísal:MH napísal:Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú).
Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile
No vyzera, ze 1/2 profil bude od Janoviec po Branisko.... Uvazuje sa z rozsirenim posledneho useku dialnice Mengusovce - Janovce na plny profil. Sutaz by mohla byt vypisana tento rok.
Buldozér, 3. úsek Mengusovce-Jánovce sa dostavia automaticky na plný profil, stavebné práce vykoná Doprastav, ktorý tento úsek staval na 1/2 profil.
Buldozér napísal:Dialnica Mengusovce - Janovce je rozdelena na tri useky. Prve dva boli tendrovane ako plny profil a posledny ako polovicny. Doprastav stavia druhy usek, ktory sa vysutazil ako plny profil. Posledny usek stavia SSZ a EUROVIA a ten bol vysutazeny ako polovicny profil. Tento posledny usek sa ma rozsirit na plny profil. Priamym zadanim to asi nepojde, lebo je to dost velky objem penazi a je ho mozne vytendrovat. Skoncili casy ked sa vyhrala polovica dialnice a priamym zadanim dostali plny profil.......
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.