1/2 profil na D1

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Branco » 17. Feb 2006 11:12

Zaujímalo by ma, prečo D1 od Popradu po Branisko sa uvažuje na polovičný profil. Nebol jeden z dôvodov, že pri požiadavke na čerpanie EU fondov /predtým štrukturálnych, teraz Kohézny fond/ dala EU peniaze len na úsek Mengusovce-Poprad plný profil. Úsek Poprad-Jánovce je stavaný na polovičný profil podľa EU z dôvodu nižšej nevyťaženosti.

A MDPaT to zrejme vzalo ako bernú mincu pre ďalší úsek Jánovce-Jablonov.

Je možné financovať dostavbu na plný profil napr. zo ŠR a paralelne stavať plný profil z fondov EU?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 17. Feb 2006 11:13

Toto je zaradene do PPP alebo nie :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 17. Feb 2006 11:16

Adoas napísal:Toto je zaradene do PPP alebo nie :?:


Mengusovce-Jánovce nie sú v PPP, ale Jánovce-Jablonov áno.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 17. Feb 2006 11:19

Branco napísal:
Adoas napísal:Toto je zaradene do PPP alebo nie :?:


Mengusovce-Jánovce nie sú v PPP, ale Jánovce-Jablonov áno.


Mengusovce-Janovce nie, to viem aj sam.

PPP ma naplanovanych dnes v SR medzi 90 a 100 km dialnic - ked to pojde podla planov tak by sa malo pridat este + cca. 20 km na D3 a 20 km v ramci obchvatu BA. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 17. Feb 2006 11:32

Jasné, Adoas. Ale uvediem príklad. Jánovce-Jablonov si vyberie, resp. vyhrá súťaž prevádzkovateľ a staviteľ PPP. Ten sa rozhodne, že ho postaví na polovičný profil z dôvodu návratnosti investície.

SR má však záujem dostavať plný profil na celej D1. Firma, teda prevádzkovateľ PPP by teda mohla stavať polovičný profil, vrátane technického vybavenia, dopravného značenia, atď. systémom PPP a ďalší profil by bol postavený buď tou istou firmou, alebo inou, financovaný zo ŠR, prípadne fondov EU. Na jednom úseku by teda bolo paralelné financovanie.
Otázka však ostáva pri prevádzkovaní diaľničného úseku. Buď by sa znížili poplatky za výber mýta, alebo by diaľnica bola spoplatená len v jednom smere.
Ak existuje podobný prípad vo svete, rád budem, keď ho prípadne uvedieš. :wink:
Naposledy upravil Branco dňa 17. Feb 2006 11:33, celkovo upravené 1 krát.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 17. Feb 2006 11:33

Ako ze by 2 firmy/koncesionari stavali 1 usek :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 19. Feb 2006 14:47

Adoas napísal:Ako ze by 2 firmy/koncesionari stavali 1 usek :?:


To je jedna možnosť. Ďalšou je paralelná výstavba druhého profilu zo ŠR, alebo z fondov a ten by bol daný do užívania bezplatne, resp. by tam platili len diaľničné známky.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod wazari » 20. Feb 2006 10:25

Branco napísal: /predtým štrukturálnych, teraz Kohézny fond/


predtym ISPA, teraz Kohezny fond
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod wazari » 20. Feb 2006 10:27

Branco napísal:Jasné, Adoas. Ale uvediem príklad. Jánovce-Jablonov si vyberie, resp. vyhrá súťaž prevádzkovateľ a staviteľ PPP. Ten sa rozhodne, že ho postaví na polovičný profil z dôvodu návratnosti investície.

SR má však záujem dostavať plný profil na celej D1. Firma, teda prevádzkovateľ PPP by teda mohla stavať polovičný profil, vrátane technického vybavenia, dopravného značenia, atď. systémom PPP a ďalší profil by bol postavený buď tou istou firmou, alebo inou, financovaný zo ŠR, prípadne fondov EU. Na jednom úseku by teda bolo paralelné financovanie.
Otázka však ostáva pri prevádzkovaní diaľničného úseku. Buď by sa znížili poplatky za výber mýta, alebo by diaľnica bola spoplatená len v jednom smere.
Ak existuje podobný prípad vo svete, rád budem, keď ho prípadne uvedieš. :wink:


ta PPP firma by to asi musela vopred vediet, lebo tento krok by jej intenzity znizil na polovicu - cize dodatocne bez kompenzacie by asi na to nepristupila
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 20. Feb 2006 15:37

Nie je standardne vo svete aby 1 dialnicny usek stavali 2 firmy, 2 konzorcia v ramci PPP, ... skor sa snazi stat dosiahnut dohodu s prvym konzorciom o dostavbe. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 21. Feb 2006 23:06

wazari napísal:
Branco napísal:Jasné, Adoas. Ale uvediem príklad. Jánovce-Jablonov si vyberie, resp. vyhrá súťaž prevádzkovateľ a staviteľ PPP. Ten sa rozhodne, že ho postaví na polovičný profil z dôvodu návratnosti investície.

SR má však záujem dostavať plný profil na celej D1. Firma, teda prevádzkovateľ PPP by teda mohla stavať polovičný profil, vrátane technického vybavenia, dopravného značenia, atď. systémom PPP a ďalší profil by bol postavený buď tou istou firmou, alebo inou, financovaný zo ŠR, prípadne fondov EU. Na jednom úseku by teda bolo paralelné financovanie.
Otázka však ostáva pri prevádzkovaní diaľničného úseku. Buď by sa znížili poplatky za výber mýta, alebo by diaľnica bola spoplatená len v jednom smere.
Ak existuje podobný prípad vo svete, rád budem, keď ho prípadne uvedieš. :wink:


ta PPP firma by to asi musela vopred vediet, lebo tento krok by jej intenzity znizil na polovicu - cize dodatocne bez kompenzacie by asi na to nepristupila


Zrejme áno. Alebo by PPP na napr. Jánovce-Jablonov trvalo dlhšie obdobie pre koncesionára.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 02. Mar 2006 16:33

Adoas napísal:Nie je standardne vo svete aby 1 dialnicny usek stavali 2 firmy, 2 konzorcia v ramci PPP, ... skor sa snazi stat dosiahnut dohodu s prvym konzorciom o dostavbe. :wink:


Adoas, poznáš vo svete situáciu, kedy PPP úsek bol stavaný na polprofil?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 02. Mar 2006 18:06

Branco napísal:
Adoas napísal:Nie je standardne vo svete aby 1 dialnicny usek stavali 2 firmy, 2 konzorcia v ramci PPP, ... skor sa snazi stat dosiahnut dohodu s prvym konzorciom o dostavbe. :wink:


Adoas, poznáš vo svete situáciu, kedy PPP úsek bol stavaný na polprofil?


Nerozumiem otazke :roll:

Kedy bol stavany 1. krat - to neviem ale dalo by sa to zistit ...

V ktorych pripadoch bol tak stavany :?: - to tiez neviem hned vsetky moznosti ale vzdy zalezi na vlade a samozrejme ze postavit na plny profil tam kde vlada za 1. nema peniaze a za 2. su extremne nizke intenzity tak sa postavi jeden profil a potom je pravo (pravo danej firmy) dostavat dialnicu - ale je to "divne" stavat dialnicu na 1/2 profil cez PPP.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 11:19

Adaios napísal:
Branco napísal:
Adoas napísal:Nie je standardne vo svete aby 1 dialnicny usek stavali 2 firmy, 2 konzorcia v ramci PPP, ... skor sa snazi stat dosiahnut dohodu s prvym konzorciom o dostavbe. :wink:


Adoas, poznáš vo svete situáciu, kedy PPP úsek bol stavaný na polprofil?


Nerozumiem otazke :roll:

Kedy bol stavany 1. krat - to neviem ale dalo by sa to zistit ...

V ktorych pripadoch bol tak stavany :?: - to tiez neviem hned vsetky moznosti ale vzdy zalezi na vlade a samozrejme ze postavit na plny profil tam kde vlada za 1. nema peniaze a za 2. su extremne nizke intenzity tak sa postavi jeden profil a potom je pravo (pravo danej firmy) dostavat dialnicu - ale je to "divne" stavat dialnicu na 1/2 profil cez PPP.


Jazyková bariéra zaurádovala. :roll:

Ja to doplním:

1. PPP môže stavať aj na 1/2 profil, ale bude požadovať prednostnú dostavbu na plný profil a zabratie paralelnej cesty s mýtnym systémom.
2. Vo svete sa to viackrát uplatnilo: Argentína, Brazília, Mexiko, Chile, Jamajka, Veľká Británia, Austrália a aj v Číne sa to tak robí. Niekde je to pre finančné možnosti vlády, niekde pre problémy s pozemkami a risknutím, že potom bude problém na dostavbu plného profilu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: 1/2 profil na D1

Odoslaťod Jurislav » 29. Jan 2007 21:08

Diaľničiar napísal:
eucitizen napísal:Tak ked D! bude od PP po Branisku len v polovicnom profile, kedy sa uvazuje o jej dkoncenie v plnom profile?az ku roku 2020?


Na niektorých úsekoch bude skutočne diaľnica stavaná len na 0,5 profil, ale tu si treba uvedomiť, že sa to môže ešte zmeniť, podobne ako sa to zmenilo už na viacerých úsekoch D1 a v priebehu výstavby sa začal stavať aj druhý 0,5 profil. D1 bude mať 4-pruhy do r. 2015 s výnimkou tunelov na všetkých svojich úsekoch. Tunely sa dostavajú, až budú ich kapacity naplno využité. Čiže niektoré sa možno dostavajú po r. 2020.


To som fakt zvedavý či sa to stihne do 2015...myslel si aj úsek KE-hranica s UA? Ja by som sa skôr priklonil k názoru, že D1 bude celá až po roku 2020.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Re: 1/2 profil na D1

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 15:32

Jurislav napísal:
Diaľničiar napísal:
eucitizen napísal:Tak ked D! bude od PP po Branisku len v polovicnom profile, kedy sa uvazuje o jej dkoncenie v plnom profile?az ku roku 2020?


Na niektorých úsekoch bude skutočne diaľnica stavaná len na 0,5 profil, ale tu si treba uvedomiť, že sa to môže ešte zmeniť, podobne ako sa to zmenilo už na viacerých úsekoch D1 a v priebehu výstavby sa začal stavať aj druhý 0,5 profil. D1 bude mať 4-pruhy do r. 2015 s výnimkou tunelov na všetkých svojich úsekoch. Tunely sa dostavajú, až budú ich kapacity naplno využité. Čiže niektoré sa možno dostavajú po r. 2020.


To som fakt zvedavý či sa to stihne do 2015...myslel si aj úsek KE-hranica s UA? Ja by som sa skôr priklonil k názoru, že D1 bude celá až po roku 2020.


Bolo to myslené len od BA po KE.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Buldozér » 08. Mar 2007 13:04

MH napísal:
Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú). :lol:


Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile :D


No vyzera, ze 1/2 profil bude od Janoviec po Branisko.... Uvazuje sa z rozsirenim posledneho useku dialnice Mengusovce - Janovce na plny profil. Sutaz by mohla byt vypisana tento rok.
Buldozér
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 23. Feb 2007 09:02

Odoslaťod B; » 08. Mar 2007 13:48

Tu niekde sa da docitat, ze novy tender nebude, ale bude doplnena zmluva so sucasnym stavitelom.
Ak uz nebola.
Skus pohladat na fore. :wink:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod sergej » 08. Mar 2007 14:04

Buldozér napísal:
MH napísal:
Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú). :lol:


Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile :D


No vyzera, ze 1/2 profil bude od Janoviec po Branisko.... Uvazuje sa z rozsirenim posledneho useku dialnice Mengusovce - Janovce na plny profil. Sutaz by mohla byt vypisana tento rok.


Nemyslím si, že je vhodné reagovať na tamker 2 roky starý príspevok. Odvtedy sa toho zmenilo veľmi veľa...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 21:42

Buldozér napísal:
MH napísal:
Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú). :lol:


Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile :D


No vyzera, ze 1/2 profil bude od Janoviec po Branisko.... Uvazuje sa z rozsirenim posledneho useku dialnice Mengusovce - Janovce na plny profil. Sutaz by mohla byt vypisana tento rok.


Buldozér, 3. úsek Mengusovce-Jánovce sa dostavia automaticky na plný profil, stavebné práce vykoná Doprastav, ktorý tento úsek staval na 1/2 profil.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 11. Mar 2007 23:11

Dialniciar napísal:Buldozér, 3. úsek Mengusovce-Jánovce sa dostavia automaticky na plný profil, stavebné práce vykoná Doprastav, ktorý tento úsek staval na 1/2 profil.

asi si chcel napisat namiesto Doprastavu firmu Stavby silnic a zeleznic :)
Vie mi niekto povedat, na kolko vyjde samotny druhy 1/2 profil dialnice, ked uz pri stavbe prveho sa tolko pripravoval aj ten druhy?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 20:05

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Buldozér, 3. úsek Mengusovce-Jánovce sa dostavia automaticky na plný profil, stavebné práce vykoná Doprastav, ktorý tento úsek staval na 1/2 profil.

asi si chcel napisat namiesto Doprastavu firmu Stavby silnic a zeleznic :)
Vie mi niekto povedat, na kolko vyjde samotny druhy 1/2 profil dialnice, ked uz pri stavbe prveho sa tolko pripravoval aj ten druhy?


Hmhm, ano no, ale myslel som si, že to bude stavať DPS, neviem prečo. :roll: ... tak neviem, kto to bude stavať. Ale tak asi SSŽ. Ale neviem.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Buldozér » 14. Mar 2007 13:07

Dialniciar napísal:
Buldozér napísal:
MH napísal:
Alexander Velky napísal:1/2 profil na D1 bude niekde od PP až po Sviniu alebo PO. Postupne sa dostavia na plný profil, kým sa dostavia D1 po UA a Branisko sa bude stavať podľa plánov okolo roku 2015 aj na 2. rúru + servisnú (únikovú). :lol:


Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile :D


No vyzera, ze 1/2 profil bude od Janoviec po Branisko.... Uvazuje sa z rozsirenim posledneho useku dialnice Mengusovce - Janovce na plny profil. Sutaz by mohla byt vypisana tento rok.


Buldozér, 3. úsek Mengusovce-Jánovce sa dostavia automaticky na plný profil, stavebné práce vykoná Doprastav, ktorý tento úsek staval na 1/2 profil.



Dialnica Mengusovce - Janovce je rozdelena na tri useky. Prve dva boli tendrovane ako plny profil a posledny ako polovicny. Doprastav stavia druhy usek, ktory sa vysutazil ako plny profil. Posledny usek stavia SSZ a EUROVIA a ten bol vysutazeny ako polovicny profil. Tento posledny usek sa ma rozsirit na plny profil. Priamym zadanim to asi nepojde, lebo je to dost velky objem penazi a je ho mozne vytendrovat. Skoncili casy ked sa vyhrala polovica dialnice a priamym zadanim dostali plny profil.......
Buldozér
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 23. Feb 2007 09:02

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 13:11

Buldozér napísal:Dialnica Mengusovce - Janovce je rozdelena na tri useky. Prve dva boli tendrovane ako plny profil a posledny ako polovicny. Doprastav stavia druhy usek, ktory sa vysutazil ako plny profil. Posledny usek stavia SSZ a EUROVIA a ten bol vysutazeny ako polovicny profil. Tento posledny usek sa ma rozsirit na plny profil. Priamym zadanim to asi nepojde, lebo je to dost velky objem penazi a je ho mozne vytendrovat. Skoncili casy ked sa vyhrala polovica dialnice a priamym zadanim dostali plny profil.......


Ano, ibaže diskusia sa posunula ďalej medzičasom: Ut Mar 13, 2007 20:05 a základný problém bol v tom, že ja som si pomýlil dvoch staviteľov s dvomi úsekmi, teda zamenil som víťaza 3. úseku za víťaza 2. úseku a naopak a teda problém zostal: pýtam sa, kto to dostavia :?: :?:

Mimochodom, tieto časy sa neskončili, v Španielsku/Portugalsku/Taliansku/... napríklad stavebná firma podá návrh, že to dostavia bez súťaže a bez navýšenia ceny oproti inflcáii a pokiaľ nie je úsek stavaný cez eurofondy, tak je to Bruselu v praxi jedno.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2007 13:16

ibaze tento usek stavany je cez EU fondy ... leda ze by nejako vyclenili ten jeden pruh ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.