1/2 profil na D1

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 17:09

MH napísal:Trosku upresnim: 1/2 profil bude od Popradu po Branisko. Od Braniska po PO sa dialnica bude budovat v plnom profile :D


Je to možné, dokonca sa aj uvažuje o dobudovávaní na plný profil v tej 1. časti, keď sa D1 po KE otvorí. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Adaios » 20. Okt 2005 22:43

Je vysoko pravdepodobne, ze sa bude stavat 1/2 profil medzi PP a PO na niektorych usekoch aj kvoli tomu, ze tunel Branisko je zatial len na 1 tubus a druhy sa ani zatial neplanuje stavat. Zalezi potom od toho, ci by tieto useky stavalo PPP.

A dalej na D1 aj od KE v smere na MI sa bude zrejme najprv stavat na 1/2 profil.

Ja by som to potom odporucal od MI v smere na Ukrajinu az po hranice. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 25. Okt 2005 18:16

inak ohladne polovicneho profilu ma zaujala jedna vec a to konkretne budovanie mostov, ci uz prechodov alebo mimourovnovych krizovatiek. totizto co je zacata krizovatka pri beharovciach, tak sa netrvari ze by sa tam pocitalo hend pri vystavbe s rozsirenim na plny profil ... podobny problem je vidno aj pri obchvate zarnovice, ktory sa fakt staval tak ako by tam uz druhy pruh ani nemal byt (rozumej, mostny, najazdy etc) takze sa pytam ci sa pri mostoch uz pocita ?

lebo sa obavam ze ani moc nie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 25. Okt 2005 19:01

aquila napísal:inak ohladne polovicneho profilu ma zaujala jedna vec a to konkretne budovanie mostov, ci uz prechodov alebo mimourovnovych krizovatiek. totizto co je zacata krizovatka pri beharovciach, tak sa netrvari ze by sa tam pocitalo hend pri vystavbe s rozsirenim na plny profil ... podobny problem je vidno aj pri obchvate zarnovice, ktory sa fakt staval tak ako by tam uz druhy pruh ani nemal byt (rozumej, mostny, najazdy etc) takze sa pytam ci sa pri mostoch uz pocita ?

lebo sa obavam ze ani moc nie ..


Toto som nepochopil.

1/2 profil sa vždy stavia tak, aby sa dal rozšíriť. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 25. Okt 2005 19:23

Caesar napísal:
aquila napísal:inak ohladne polovicneho profilu ma zaujala jedna vec a to konkretne budovanie mostov, ci uz prechodov alebo mimourovnovych krizovatiek. totizto co je zacata krizovatka pri beharovciach, tak sa netrvari ze by sa tam pocitalo hend pri vystavbe s rozsirenim na plny profil ... podobny problem je vidno aj pri obchvate zarnovice, ktory sa fakt staval tak ako by tam uz druhy pruh ani nemal byt (rozumej, mostny, najazdy etc) takze sa pytam ci sa pri mostoch uz pocita ?

lebo sa obavam ze ani moc nie ..


Toto som nepochopil.

1/2 profil sa vždy stavia tak, aby sa dal rozšíriť. 8)


Ja som to pochopil hned. :lol: ... ide o to, ze nadjazdy a mosty, ktore su nad 1/2 profilom nie su postavene tak, aby sa dal dostavat aj druhy polprofil, ale aj tu existuju lahke vysvetlenia:

1. Druhy polprofil bude vedeny inym smerom.

2. Druhy polprofil sa nebude stavat min. 10 rokov a potom sa zase oplati to tak postavit, lebo materialy starnu atd. a dany nadjazd by bol zbytocne dlhy, teda aj drahsi a nasledne za 10 rokov by sa aj tak asi musel zasadne modernizovat a opravit.

Ak to je jeden z tychto dovodov, tak je to normalne - aj vo vyspelych statoch. :wink:
Naposledy upravil Adaios dňa 25. Okt 2005 19:25, celkovo upravené 1 krát.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 25. Okt 2005 19:24

caesar: no na slovensku to v kopu prikladoch tak nie je ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 25. Okt 2005 19:26

aquila napísal:caesar: no na slovensku to v kopu prikladoch tak nie je ...


Naraz sme pisali - no mas tam odpoved.

Ale nechcem to tak sudit, ze to je jasne na danom useku, pretoze SR nie je USA, Kanada, Nemecko, ... ani Grecko. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 25. Okt 2005 19:50

adoas: u nas to bohuzial skor smeruje inam .. napriklad aj na R1 obchvat zarnovice kde sa vedelo ze bude aj druhy pruh a nestavalo sa podla toho .. su to dalsie zbytocne vyhodene peniaze a takto je to velmi casto ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 25. Okt 2005 19:52

aquila napísal:adoas: u nas to bohuzial skor smeruje inam .. napriklad aj na R1 obchvat zarnovice kde sa vedelo ze bude aj druhy pruh a nestavalo sa podla toho .. su to dalsie zbytocne vyhodene peniaze a takto je to velmi casto ...


Ked prave obchvat ZC je trosku specificky priklad, ten by som do toho moc nedaval.

Vobec cela R1, tam ide o lepsie cerpanie penazi z EU naviac cez taketo metody, ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kaviarista » 26. Okt 2005 09:00

Adoas napísal:
aquila napísal:adoas: u nas to bohuzial skor smeruje inam .. napriklad aj na R1 obchvat zarnovice kde sa vedelo ze bude aj druhy pruh a nestavalo sa podla toho .. su to dalsie zbytocne vyhodene peniaze a takto je to velmi casto ...


Ked prave obchvat ZC je trosku specificky priklad, ten by som do toho moc nedaval.

Vobec cela R1, tam ide o lepsie cerpanie penazi z EU naviac cez taketo metody, ... :wink:


EU by mala taketo podvody odhalovat a vinnikov trestat . Lebo za tie iste peniaze by mohlo vodicom sluzit napr. namiesto 20 km 25 km novych ciest
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 26. Okt 2005 10:13

kaviarista napísal:EU by mala taketo podvody odhalovat a vinnikov trestat . Lebo za tie iste peniaze by mohlo vodicom sluzit napr. namiesto 20 km 25 km novych ciest


Lenze to nie je podvod, to je len sikovnost a robi sa to vo viacerych statoch.

To je to iste ako cerpanie penazi aj po skonceni financneho obdobia, praktika trva uz 10 rokov, ale pravidla sa este realne neprijali, ale cerpat sa da aj 3 roky po skonceni financneho obdobia, len na to musi byt sposob. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 26. Okt 2005 14:07

Adoas napísal:To je to iste ako cerpanie penazi aj po skonceni financneho obdobia, praktika trva uz 10 rokov, ale pravidla sa este realne neprijali, ale cerpat sa da aj 3 roky po skonceni financneho obdobia, len na to musi byt sposob. :wink:


bezne sa da 2 roky po skonceni financneho obdobia, pri koheznom fonde aj dlhsie.
no a este pri dakych specifickych podmienkach, napr. ked dali nieco na sud, tak cas nebezi

v predvstupovych fondoch pri grantoch bol jeden taky zaujimavy pripad, neviem, ci to funguje aj v strukturalnych fodoch

hm, a dake ine sposoby, Adoas ? :)
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod kaviarista » 26. Okt 2005 14:45

Adoas, zase sa nerozumieme.
Ja viem presne o com pise aquila, lebo pri kazdej ceste po R1 som sa v useku obchvatu Zarnovice cudoval, kadial tam chcu preboha viest dalsie 2 pruhy.
Bud je to amaterizmus projektantov, alebo to takto bolo naprojektovane schvalne, aby sa dostavba dalsich prudov dostatocne predrazila. V tom druhom pripade to ale splna vsetky charakteristicke znaky podvodneho konania.
To, ci sa presuvaju peniaze medzi financnymi obdobiami, je v poriadku z tohto hladiska.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Adaios » 26. Okt 2005 21:33

kaviarista napísal:Adoas, zase sa nerozumieme.
Ja viem presne o com pise aquila, lebo pri kazdej ceste po R1 som sa v useku obchvatu Zarnovice cudoval, kadial tam chcu preboha viest dalsie 2 pruhy.
Bud je to amaterizmus projektantov, alebo to takto bolo naprojektovane schvalne, aby sa dostavba dalsich prudov dostatocne predrazila. V tom druhom pripade to ale splna vsetky charakteristicke znaky podvodneho konania.
To, ci sa presuvaju peniaze medzi financnymi obdobiami, je v poriadku z tohto hladiska.


OK, ja som Grek a niekedy nemam sancu pochopit nejaky skryty vyznam. Nevadi. Ja som vedel, do coho idem, ked som vstupoval na toto forum.

Tak v takom pripade je to samozrejme chyba. Otazne je ci je zamerna alebo nie, ale myslim ze zamerna nie je. Tam je asi malo miesta na vystavbu a kazdy profil pojde samostatne - robi sa to minimalne, ale niekedy sa to inak neda.

Neviem, ja zase vidim SR aj dost idealne, aj dost pesimisticky v niektorych ohladoch a smeroch. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 26. Okt 2005 21:37

wazari napísal:bezne sa da 2 roky po skonceni financneho obdobia, pri koheznom fonde aj dlhsie.
no a este pri dakych specifickych podmienkach, napr. ked dali nieco na sud, tak cas nebezi

v predvstupovych fondoch pri grantoch bol jeden taky zaujimavy pripad, neviem, ci to funguje aj v strukturalnych fodoch

hm, a dake ine sposoby, Adoas ? :)


Da sa, ale ako kedy, wazari. Boli pripady, ze sa aj nedalo. A nie je to este pevne zakotvene, teraz bude snaha ist pevne zakotvit n+2 alebo aj n+3 vo vsetkych pripadoch.

Ine sposoby - wazari sam vies, ze su, len je otazka casu, kto si vsimne, ze to nie su "ciste" sposoby.

Najhorsie co sa moze stat - je vratenie penazi naspat do Bruselu a to sa takmer nikdy nestava. A najcastejsie sa to stava v polnohospodarstve, ale to je zase normalne, ked 40% rozpoctu EU je polnohospodarstvo. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 27. Okt 2005 10:30

Adoas napísal: A nie je to este pevne zakotvene, teraz bude snaha ist pevne zakotvit n+2 alebo aj n+3 vo vsetkych pripadoch.


Ano, ale Europska komisia nie je velmi naklonena n+3, ba dokonca n+2 chce uplatnit aj na Kohezny fond.

Adoas napísal:Najhorsie co sa moze stat - je vratenie penazi naspat do Bruselu a to sa takmer nikdy nestava.


Mozno v doprave nie, ale podla mojich informacii sa peniaze z fondov vo vseobecnosti zvyknu vracat (nielen v polnohospodarstve).
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Leonidas » 27. Okt 2005 12:13

wazari napísal:
Adoas napísal:Najhorsie co sa moze stat - je vratenie penazi naspat do Bruselu a to sa takmer nikdy nestava.


Mozno v doprave nie, ale podla mojich informacii sa peniaze z fondov vo vseobecnosti zvyknu vracat (nielen v polnohospodarstve).


Vraceji sa taky v doprave tak jako jinde, ale je to mene obvykly. 8)
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

Odoslaťod Adaios » 27. Okt 2005 18:08

wazari,

je pravda, ze EU nie je naklonena a je naklonena a ze ma jasne pravidla a nema jasne pravidla a ze sa peniaze vracaju aby sa potom zase vratili naspat z EU atd.

Ty mas na EU jasny pohlad. Ja viem zaklady o EU a mam prehlad mozno len v 10% toho, co sa tam deje ale mne to staci. Chcem tym len povedat, ze so mnou sa mozes hadat a mas pravdu, pretoze ja som za Grek, ktory hovori zle po slovensky - ja mam problem sa vyjadrit v takychto zalezitostiach ako je EU odborne a presne po slovensky - a okrem toho ja nie som odbornikom na EU. To je myslim dost jasne. A dost jasne je, ze ty si na tomto fore "extra star" pre zalezitosti s EU, mas prehlad a davas to jasne najavo. Takze - OK.

Ja som vyjadril, co sa priblizne deje a to mne osobne staci. Mozes ma opravit, ja ta opravovat nebudem, pretoze mas vzdy v tychto zalezitostiach na 99.9% pravdu. Ja vzdy nie, ale mne staci to, co viem, mne sa tazko tebe vysvetluje, ake su dalsie principy/mechanizmy, ... vidis sam ake su. Grecky rozpocet, francuzske dialnice, portugalske stadiony, polnohospodarstvo, zeleznice, doprava, ... vsade je nejaky problem a nejake nejasnosti.

1/2 profil na D1. Nemal by sa stavat, ked je to D1, ale ked sa stavia, tak nech - tunel Branisko tam to je OK. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 27. Okt 2005 21:37

to Adoas :wink: :

Ja sa tu nechcem hadat, iba diskutovat :wink: Ak viem, spresnim dake info. To neznamena, ze sa nemozem mylit a ze mam jasny pohlad na EU. Rad sa necham poucit aj od druhych a vypocujem si ich nazor (co vsak nemusi znamenat, ze ho aj prijmem za svoj :wink: ). Chapem, ze pre mnohych je uplne podrobne info zbytocne a staci im veci poznat ramcovo :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 27. Okt 2005 21:42

wazari,

OK, presnejsie:

Ja sa tu nechcem hadat, iba diskutovat :wink:


Ja tak isto. :wink:

Ak viem, spresnim dake info. To neznamena, ze sa nemozem mylit a ze mam jasny pohlad na EU. Rad sa necham poucit aj od druhych a vypocujem si ich nazor (co vsak nemusi znamenat, ze ho aj prijmem za svoj :wink: ).


Presne tak aj ja. :wink:

Chapem, ze pre mnohych je uplne podrobne info zbytocne a staci im veci poznat ramcovo :wink:


Tu som sa nedostatocne vyjadril. Ja sa rad necham poucit a vysvetlit zalezitosti blizsie, ale ja aj tak nenapisem blizsiu odpoved, lebo nemozem. Nie nechcem, ale nemozem. Kazdy "informovany" na tomto fore ma svoje dovody, len je otazka casu, ked sa zisti, ze ake su tie hranice.

Ja som rad informovany o vsetkom - ale nie podrobne - pretoze ja mam v hlave tolko vela info, ze ja mam problem si pamatat svoje mobil cislo.

Preto som len chcel dat najavo, ze so mnou je zbytocne diskutovat do hlbky o EU. Pretoze ja to aj tak za 20 dni zabudnem. Nic v zlom wazari, ty si tiez urcite nepamatas niektore moje detailne info. Chapes? :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 27. Okt 2005 21:55

Adoas napísal:
Preto som len chcel dat najavo, ze so mnou je zbytocne diskutovat do hlbky o EU. Pretoze ja to aj tak za 20 dni zabudnem. Nic v zlom wazari, ty si tiez urcite nepamatas niektore moje detailne info. Chapes? :wink:


Samozrejme, ze si vsetko nepamatam :wink:
Ale tie nazory, co si tu vypisujeme, cita este dakych 200 ludi a mozno pre niektorych su tie detaily zaujimave. Cize, ked cosi pisem smerom k tebe, nemyslim iba na teba, ale aj na to, ze to citaju aj ini :wink:
No a este: Ja neviem dopredu, pri ktorej EU teme zareagujes a napises viac informacii a pri ktorej nie :wink: Takze za pokus to vzdy stoji :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod magnus » 28. Okt 2005 06:28

ja by som trochu prispel do diskusie o1/2 profile z phladu geologa. Myslim, ze je jeanse, ze ked sa dialnica stavia v polovicnom profile, tak z kratkodobeho hladiska je to usetrenie penazi. Pokial sa ale na to pozerame vo vacsej casovej skale, tak uz to tak jasne nevyzera. Nebudem teraz hovorit o objektoch ako su mosty a estakady, ale z pohladu zemnych prac a sanacii. Su iste geologicke prostredia, kde si jednoducho nemozeme dovolit vstupovat do masivu niekolkokrat v casovych odstupoch. A ak ano, tak za cenu daleko vyssich nakladov. Takisto pomale tempo sa neustale zastavovanie vystavby v usekoch, kde uz sa raz zacalo nieco stavat, neprispieva znizovaniu nakladov, ale naopak, naklady enormne rastu.
Myslim, ze najma v horninach karpatskeho flysa a zvlast tam, kde prevladaju ilovce, by sa vsetky zemne prace a sanacie mali robit uz v definitivnom plnom profile. Podla mna exemplarnym prikladom zleho pristupu je polprofil pred tunelom Horelica. V zlozitych podmienkach sa vyhodili peniaze na stabilizaciu polovicneho profilu, ktoru bude treba pri rozsirovani aj tak prerobit a rozsirit. Cize vlastne dvakrat sa bude sanovat to iste. Nehovoriac o tom, ze uz raz doslo k poruseniu masivu a nikto nevie povedat, do akeho stavu budeme pri rozsirovani vstupovat. Dalsi priklad je tiez na D3 v useku pred poslednym (nedostavanym) mostom - zarez sa otvoril, potom dosli peniaze a zarez tam stal bez zaistenia a ochrany (to bolo to tzv. zakonzervovanie stavby, prelozene do slovenciny zastavenie stavby). Nastal rozvoj svahovych pohybov, ktory nemusel byt, pokial by sa zarez okamzite definitivne upravil. Teraz budu sanacie daleko drahsie, pretoze uz ide o aktivne zosuvy. A tak dalej a podobne.
Cize, myslim, ze na podobne veci by sa malo prihladat uz pri planovani, a nestrielat len tak od brucha terminy a to, ci sa bude stavat polprofil alebo plny rpofil. Pokial naozaj chceme setrit, tak to robme dosledne a premyslime si to dopredu. Inak sa moze stat, ze sa zmysel setrenia akosi strati v navysovani ceny a v pribudani sanacnych opatreni.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Adaios » 05. Nov 2005 17:40

magnus,

ale co povies na taketo nieco (alebo aj ostatni):

Dialnica sa stavia na 1/2 profil, ale sposobom ze zemne prace a prekladky inzinierskych sieti a vystavba mostov (nad dialnicou) atd. sa spravi ako keby sa staval plny profil dialnice.

Tomuto sa hovori efektivne postavena dialnica na 1/2 profil, o ktorej vieme, ze bude nutne ju dostavat do 5-10 rokov. Stoji to sice viac ako keby sa staval len 1/2 profil bez dalsich nakladov, ale realne sa potom po dostavbe (a 10 rokov je kratka doba) usetri cca. 20% (niekedy len 10%, ale aj to je pri sumach pri dialniciach dost vela) celkovych nakladov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod magnus » 06. Nov 2005 19:38

Adoas:
presne tam som mieril. myslim, ze toto by bol velmi dobry sposob. Ci z hladiska celkovej pripravy uzemia (vykup pozemkov, prekladka sieti) ale aj z hladiska stability uzemia a setrenia penazi (sanacne opatrenia robene iba raz, nie dvakrat).
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Adaios » 06. Nov 2005 20:03

magnus napísal:Adoas:
presne tam som mieril. myslim, ze toto by bol velmi dobry sposob. Ci z hladiska celkovej pripravy uzemia (vykup pozemkov, prekladka sieti) ale aj z hladiska stability uzemia a setrenia penazi (sanacne opatrenia robene iba raz, nie dvakrat).


magnus,

myslim si, ze vykup pozemkov uz je spraveny hned. Z dovodov, ze aj stat si uvedomuje, ze potom stupa cena a okrem toho - vola sa to ochrane pasmo.

Ale inak mas pravdu. Nie som si isty, ale nieco som cital a ak sa nemylim, tak D1 by mala byt takto stavana. A mala by tak by stavana aj juzna aj vetva R4, ... stavbari to presadzuju, preto cena by nemala byt 3-4 mld. SKK, ale 5 mld. SKK. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.