aquila napísal:auxt je asi najvacsi narcis a hlupak na cele NDSke co sme doteraz mali .. ako napisat taketo nieco, tak si zasluzi hodinovu vypoved...
Toto nie je o value for money, ale o sedliackom rozume.
Pre porovnanie: Ludovit Odor, spoluautor Value for money (hodnota za peniaze) hovori, ze projektom hodnota za peniaze sa snazili zaviest prave sedliacky rozum do verejneho rozhodovania, takze asi existuju rozne sedliacke rozumy:-)
http://www.rozpoctovarada.sk/svk/rozpoc ... dovit-odorhttp://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2 ... ely-1.htmlK argumentacii oboch ucastnikov sporu (Kovalcik vs. Auxt) mam vyhrady, lebo ich stanoviska su viac politicke, ako analyticke.
Napr. Kovalcik tvrdi:" je vylúčené, že by v nasledujúcich rokoch premávka rástla tak dramaticky, ako to vykresľujú diaľničiari." Je to pravdepodobne, ale nie vylucene. Ale to by clanok neznel tak dramaticky.
Auxt zasa vidi len svoje Branisko, pricom chyba porovnanie s inymi usekmi, kde by investicie v objeme druhej rury Braniska mohli pomoct viac.
Este bude vela zabavy, staci aby sa nastavili ine vahy hlavnym kriteriam a vysledok moze byt uplne iny. Ekonom by co najvacsiu vahu priradil nakladom, ktore su jednoducho porovnatelne, ale napr. sociolog by rad zdoraznil aj vyrovnavanie regionalnych rozdielov, bezpecnost, ochranu prirody, kde navyse bude problem s ich kvantifikaciou atd. Predpokladam, ze stanovenie vah bude nakoniec aj tak politicky kompromis, lebo napr. Bratislavcania mozu mat na vyrovnavanie regionalnych rozdielov iny nazor ako vychodniari. Tym ale nechcem znizovat vyznam projektu Hodnoty za peniaze, pozitivne bude uz len to, ze vahy budu zname a pre cele Slovensko a v dlhsom casovom horizonte rovnake. V sucasnosti politici casto uprednostnuju tie kriteria, ktore sa im prave hodia.