Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod richie » 06. Okt 2017 16:33

to ze boli niektore useky na R2 za 17m/km, neznamena ze to bola super cena a za 20m/km mame akceptovat s radostou, ze ako malo nas oje*** ... je tu spusta usekov, kde sa da relane navrhnut a realizovat pod 10m/km (ja viem, za sucasnej konstelacie vlady/lobby/.. je to asi sen, no treba na to tlacit) .. pripadne mozno aj za polovicu spravit prelozka/reko s velmi podobnym vyslednym efektom ... tak na keru onu tu chces tlacit nasobne predrazene (a za tu cenu nezmyselne) useky ..

ja len sebecky drzim Ersekovi palce, nech to stihne co najskor rozbehnut a vdaka casovej tiesni to mozno dohodne aj s relativne malym "vsimnym" - teda predrazenie nebude vysoke ..
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 06. Okt 2017 20:09

Inak D3 Cadca - Oscadnica(po tunel Horelica) podla vyrocnej spravy SSC za rok 2002 mal stavebny naklad 473,388 mil.Sk., teda 137,2 mil.Sk/km. Takze by si mal tento usek vynechat z extremnych cien.


cize dalsi argument je ze kusok poloprofilu sa podarilo postavit za dobru cenu. Pred 15 rokmi. :shock:

toto su najdrahsie useky za posledne roky, ziadna R2 tam nie je.

lietavska lucka - dubna skala 410 mil eur/30 mil. za km
h. podhradie - l. lucka 427 mil eur/38 mil za km
+ prieskumna stolna
+ vyrovnanie PPP

svrcinovec-skalite-hranica 417 mil eur/27 mil za km
strazov-brodno 255 mil eur/60 mil. za km
cadca - svrcinovec 239 mil eur/43 mil za km

presov obchvat 356 mil eur/45 mil za kilometer.

isteze ceny idu hore ale 20 mil za km je stale vela na bezny usek bez potreby dlhych estakad a tunelov. tu mame vyse 3 mld. a dostaneme za to len nieco cez 50 km. za vela penazi malo muziky. spolu s brodno-KM a KM-oscadnica to bude okolo 4 mld eur, ak neverim na vyrazne zlacnenie co neverim.

zvolen-pstrusa-krivan stali okolo 260 mil, cize 10 resp. 17 mil za km. ersekove plany na 5 usekov R2 mimo fondov do nejakych 700 mil. tieto cisla nam ukazuju kto sa komu v skutocnosti sklada a nie kde je kolko km co s oblubou vytahujes. ZA cisty prijemca, BB a KE cisty platcovia. na zoznam najdrahsich usekov ma sancu dostat sa soroska aj to asi len na koniec zoznamu.

NR je specialny pripad kedze sa skladame na PPP splatky. ak by tych 50 km R1 postavil stat bez PPP stale by som NR povazoval za cisteho platcu, tak ako desatrocia predtym. TN bol cisty prijemca a po dokonceni a splateni vtedajsich uverov sa postupne stava cistym platcom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 06. Okt 2017 23:29

To, že sú to všetko úseky, ktoré vedú cez náročný hornatý terén a R2 je na rovine je ti šuma fuk samozrejme.

Čo je však podstatné všetky úseky až na jeden ( aj ten mohol byť lacnejší) sa vysúťažili za Počiatka. Zase vyhadzuješ na oči špecifický prípad kde sa rabovalo vo veĺkom a aj na R2. Akurát %prirážka úseku v kopcoch ich ešte viac predražila lebo to bolo v čom rozpustiť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 07. Okt 2017 09:58

devil napísal:cize dalsi argument je ze kusok poloprofilu sa podarilo postavit za dobru cenu. Pred 15 rokmi. :shock:


Cize negeneralizuj, ze D3 Strazov - Skalite su len useky nad 20 mil.E/km!

devil napísal:lietavska lucka - dubna skala 410 mil eur/30 mil. za km
h. podhradie - l. lucka 427 mil eur/38 mil za km
+ prieskumna stolna
+ vyrovnanie PPP

svrcinovec-skalite-hranica 417 mil eur/27 mil za km
strazov-brodno 255 mil eur/60 mil. za km
cadca - svrcinovec 239 mil eur/43 mil za km

presov obchvat 356 mil eur/45 mil za kilometer.

isteze ceny idu hore ale 20 mil za km je stale vela na bezny usek bez potreby dlhych estakad a tunelov. tu mame vyse 3 mld. a dostaneme za to len nieco cez 50 km. za vela penazi malo muziky. spolu s brodno-KM a KM-oscadnica to bude okolo 4 mld eur, ak neverim na vyrazne zlacnenie co neverim.


Mas cudnu matematiku:
Spocital som vsetky ceny co su uviedol za D1 a D3 a cuduj sa svete 2,113 mld Eur, ty tvrdis, ze vyse 3 mld.Eur.
Na druhej strane som spocital dlzky usekov a vyslo 58,2 km a nie nieco cez 50 ako tvrdis, ale ked uz tak skoro 60 km.

Len vdaka tomu, ze niekto, zacal rozmyslat ako usetrit, vyzera, ze R2 zlacnie, pretoze len 2 useky R2 v celkovej dlzke okolo 36 km boli odhadnute pri plnom profile na skoro 1 mld.Eur(563 mil.E v CU 2010 R2 Krivan - Lovinobana 2011_6.pdf, R2 Roznava - Jablonov nad Turnou 390 mil.E http://www.amberg.sk/download/rc_roznava.pdf). Dalsi R2 Tornala - Gomabsek odporucany variant EIA 2016: 399 mil.E/17,0 km.
Cize oficialne odhady pre useky R2 v cene 23.5 - 27,5 mil.E/km. Vyraznou upravou parametrov R2 Krivan - Lovinobana sa moze cena useku vyrazne znizit.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 09. Okt 2017 15:11

To, že sú to všetko úseky, ktoré vedú cez náročný hornatý terén a R2 je na rovine je ti šuma fuk samozrejme.


tak cesty sa maju prisposobovat terenu - poprve trasovanim. ja sa nechcem vracat k teme obchvatu ZA teda JO hoci mal mohol byt SO cize strazov-brodno by malo zmysel a dalej v trase hlavnej zel. trate. argument bol ze to tak bolo naprojektovane a neda sa to zmenit. OK ze su kopce ale nebola ziadna snaha im uhnut. podruhe parametre, je vseobecne zname ze rozdiel medzi D a RC v cene je maly na rovine a omnoho vacsi v kopcoch. normalne je potom v kopcoch stavat RC a nie D. priklad video svrcinovec-skalite vs. obchvat trstena. D3 ma mozno horsi teren ale lepsie parametre ako R3, lebo sa strieda most-zarez-tunel.

ale mas svatu pravdu ze %prirážka úseku v kopcoch ich ešte viac predražila lebo to bolo v čom rozpustiť. cize motivacia stavat predrazene.

Jano1, mea culpa. spocital som to dobre len som nedopisal brodno-KM-oscadnica a turany-hubova, nakolko D1 priorita v celku tak za prioritu sa musi povazovat kazdy usek v ramci nej. najnovsie je odhad 900 mil.. okolo D3 je tu hysteria a mnohokrat opakovane poziadavky s tym ze D3 sa samozrejme tiez povazuje za prioritu tak ako D1. a potom este mame min. prvu etapu SO R4 ktora je tiez medzi prioritami a este hubova-ivachanova kde sa oslavovalo tusim 15 mil/km ale dnes nevieme aka bude konecna cena.

R2 mas priority max. asi 50 km uvedenych ministrom a k tomu obchvat KE zabezpeceny z fondov, ktory bude zaroven ciastocne peaz s R4. cize do 1 mld. z coho samotna soroska tvori znacnu cast. k tomu fakt ze 3 z usekov su poloprofily na riesenie I/16 kde oficialne mozno mame uvedne 9,5 realne je cesta siroka miestami 6-7 metrov. za sucast suvislych usekov mozeme povazovat akurat ten obchvat KE a krivan-tomasovce. kazdy usek je odovodneny a potrebny, akurat kusok lovinobana-tomasovce by sa dal odstrihnut.

takze neviem si predstavit vysvetlenie ze preco sa neda dat na R2 pre 2 kraje s 1-1,5 miliona obyvatelov postupne do 1 mld. ked pre ZA a PO ma ist takmer 4nasobok. vies to vysvetlit :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ANDi » 09. Okt 2017 15:49

Predsa na Kysuciach treba stavat za kazdu cenu, to ti ako argument musi stacit :mrgreen:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Okt 2017 17:14

hej a Bratislava ma 10milionovo obyvatelov :lol: v okoli R2(vychodnej) zije 250-300tisic obyvatelov, ziaden milion, kvoli tomu, ze je tam vysoka nezamestnanost ten pocet bude este mensi :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 09. Okt 2017 18:35

devil napísal:takze neviem si predstavit vysvetlenie ze preco sa neda dat na R2 pre 2 kraje s 1-1,5 miliona obyvatelov postupne do 1 mld. ked pre ZA a PO ma ist takmer 4nasobok. vies to vysvetlit


ZA kraj ma najdolezitejsiu dialnicu JZ hranica kraja - MT cca 45 km a ta sa stale odkladala, takze vacsina tejto trasy stale nie je v prevadzke. Naproti tomu BB kraj ma suvislu R1 z JZ v dlzke vyse 80 km a keby na ZV tak je cca 58 km v kuse. Teda konecne sa potrebna cast D1 pre ZA kraj stavia.

D1 sa stavia aj pre vychodne Slovensko. To, ze docasne to bude pre KE ci MI to o cosi dlhsie, neznamena, ze D1 nemala byt priorita. Pre MI to bude predlzenie na urovni zhruba 5% oproti R1-R2. A ja nemam problem s tym, ze sa ide stavat vychodna R2, len mi to zase pride ako huraaa system, kde by niekde stacili aj rekonstrukcie cesty I.triedy. Velmi by som uvital nieco na severnej R4 (nemyslim obchvat PO, treba rozsirit cesty v PO), ci DS-NZ ako polprofil RC alebo cestu I.triedy a nieco na zapadnej R2.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 09. Okt 2017 19:10

Jano1 napísal:Inak D3 Cadca - Oscadnica(po tunel Horelica) podla vyrocnej spravy SSC za rok 2002 mal stavebny naklad 473,388 mil.Sk., teda 137,2 mil.Sk/km. Takze by si mal tento usek vynechat z extremnych cien.

R2 Oždany - preložka mala zmluvnu cenu 1 209 691 555 Sk, dlzka 6,090 km, teda 198,6 mil.Sk/km.


tak ked uz porovnavame rovnake useky, tak porovnavajme rovnake. 6 km usek cadca bukov - oscadnica stal, 3,2 miliary korun, teda sa dostaneme na nejakych cca 108 mio eur a asi 18 mio/euro za km ..

Alebo idem tvojou hrozienkovou metodou a zoberem 1,2 km usek kde je vlastne len MUk cadca bukov a tam sa uvadza 872,9 mil sk alebo 732 mio za km... Oficialne samostatna stavba..

a uz ta D3 zase raz v polprofile nevyzera tak uzasne .. Ked sme na cca 25mio za km...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 09. Okt 2017 21:56

Mne chýba jasný drive na dokončenie problematických úsekov na D1 od Turian po Ivachnovú. U nás sa ide cestou menšieho odporu. Ak máme niekde niečo pripravené a nájdu sa peniaze, najlepšie z EU fondov tak sa stavia. A tam kde je dobrý vývar z toho. A keď je niekde problém odsúva sa, zametá pod koberec. Ružomberok si to kôli tomu prístupu veľmi odsere, nemám iný výraz. Aj keď s tým svojím strečkovaním že chcú spoločný kraj s BB a stavať R1 tomu tiež nepomohli, doplatili na politiku keď sa menia priority podľa toho kto je pri koryte. A vyzerá to že to došlo do štádia že sa v NDS a Mindop už nesledujú dlhodobé ciele ale politické dohody a percentá volebných preferencií. Potom je už aj Hodnota za peniaze aj keď super nápad zatlacana našim premiérom do kúta s tým že ho názory úradníkov nezaujímajú, lebo mu Béla kazačkuje na Soroške zbierajúc politické body.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod i15 » 10. Okt 2017 05:43

ignorácia problému na úseku Hubová Ivachnová je zatiaľ najväčší fail
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 10. Okt 2017 07:59

úsek Hu-Iv je primárny fail úradníkov. čo ich má minister vyhodiť? ...nemá na nich priamy dosah a možno by vyhodil posledných čo sa danej veci rozumejú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jonathan » 10. Okt 2017 09:00

aquila napísal:tak ked uz porovnavame rovnake useky, tak porovnavajme rovnake. 6 km usek cadca bukov - oscadnica stal, 3,2 miliary korun, teda sa dostaneme na nejakych cca 108 mio eur a asi 18 mio/euro za km ..

Fakticka poznamka. Je potrebne vziat platny kurz koruny a eura v case stavby. V tom case bola kurz priblizne 40 SKK/€. PO prepocte 3200/40/6=13,3m€/km.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 10. Okt 2017 14:19

ZA kraj ma najdolezitejsiu dialnicu JZ hranica kraja - MT cca 45 km a ta sa stale odkladala, takze vacsina tejto trasy stale nie je v prevadzke. Naproti tomu BB kraj ma suvislu R1 z JZ v dlzke vyse 80 km a keby na ZV tak je cca 58 km v kuse. Teda konecne sa potrebna cast D1 pre ZA kraj stavia.


no neviem ci sa takto daju definovat priority. ked uz MT tak preco nie dalej ? tak ci tak vsetko po MT sa minimalne stavia. JO ZA stoji vyse 800 mil. k tomu hub-iva a obchvat CA spolu 1-1,5 mld. to uz je samo osebe dost a vsetko navyse je vysoko nad ramec.

D1 sa stavia aj pre vychodne Slovensko. To, ze docasne to bude pre KE ci MI to o cosi dlhsie, neznamena, ze D1 nemala byt priorita. Pre MI to bude predlzenie na urovni zhruba 5% oproti R1-R2. A ja nemam problem s tym, ze sa ide stavat vychodna R2, len mi to zase pride ako huraaa system, kde by niekde stacili aj rekonstrukcie cesty I.triedy. Velmi by som uvital nieco na severnej R4 (nemyslim obchvat PO, treba rozsirit cesty v PO), ci DS-NZ ako polprofil RC alebo cestu I.triedy a nieco na zapadnej R2.


aj na vychodnom Sk sa stavalo a stavia suvisle. tiez parameter D26,5 aj ked intenzity su tomu neadekvatne, potom npr. megalomanska MUK pri PO. rekonstrukciu klukatej 6-7 metrov sirokej cesty cez pahorky si neviem predstavit inac ako kompletne odstranenie telesa aj so zakladmi a postavenie nanovo. potom je uz naozaj lepsie postavit novu cestu nech je tam nejaka prehladnost a pod., usetrit sa da tym ze to bude bez MUK. rekonstruovat sorosku je nezmysel a krivan-lovinobana tiez, ak sa postavila D26,5 pre 10.000 aut tak sa moze postavit R24,5 pre 8.000 aut. kazde pokracovanie suvislej dialnice generuje rast. na zapadnej R2 som urcite za mn. lehota-ruskovce.

hura system je okrem strazov-brodno a svrc-skalite stavat KM-oscadnica a turany-hubova kde nevidim vazny problem. to je sama osebe 1 mld. potom je problem aj brodno-KM. tam mal byt obycajny povrchovy variant s protihlukovymi stenami, zrusenie prelozky I/11 s tym ze sa nespoplatni cast kde nie je normalna obchadzkova trasa. to iste by malo byt na R1. opakujem BB kraj je momentalne akokeby vygumovany z mapy mindop ale dane sa pritom vyberaju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod i15 » 10. Okt 2017 18:07

Vlados napísal:úsek Hu-Iv je primárny fail úradníkov. čo ich má minister vyhodiť? ...nemá na nich priamy dosah a možno by vyhodil posledných čo sa danej veci rozumejú.


existuje aj kompromis medzi ignorovaním chýb zamestnancov a ich prepustením :wink:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 10. Okt 2017 18:22

v súkromnej firme pri výške škôd (priamych/nepriamych/reputácie) by už boli dávno odídení ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 10. Okt 2017 18:59

Jonathan napísal:
aquila napísal:tak ked uz porovnavame rovnake useky, tak porovnavajme rovnake. 6 km usek cadca bukov - oscadnica stal, 3,2 miliary korun, teda sa dostaneme na nejakych cca 108 mio eur a asi 18 mio/euro za km ..

Fakticka poznamka. Je potrebne vziat platny kurz koruny a eura v case stavby. V tom case bola kurz priblizne 40 SKK/€. PO prepocte 3200/40/6=13,3m€/km.


okey, tak to dame do tej istej perspektivy, je to stale 3,5 krat drahsie ako tie "drahe" useky R2 co tu spominal jano, alebo este epsie porovnanie ..

alebo este lepsie bez tak sprofany tunel branisko tendrovany a stavany/pozastaveny v tej istej dobe nakoniec stal 2,487 miliardy Sk a navysenie bolo o 412,8 mil skk... a oproti tomu 3,2 km za taktiez polprofil pri cadci ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 10. Okt 2017 20:06

devil napísal:no neviem ci sa takto daju definovat priority. ked uz MT tak preco nie dalej ? tak ci tak vsetko po MT sa minimalne stavia. JO ZA stoji vyse 800 mil. k tomu hub-iva a obchvat CA spolu 1-1,5 mld. to uz je samo osebe dost a vsetko navyse je vysoko nad ramec.

Pretoze ide o 2 vyrazne najvacsie mesta ZA kraja a dolezite priemyselne centra, tychto 40-45 km D1 prechadza cez okresy s vyse 40% obyvatelov ZA kraja. Ako som napisal, konecne sa to stavia, kym BB ma suvislych 80 km RC od JZ uz peknych par rokov.

Pretoze sa to odsuvalo, tak teraz treba vyse 0,8 mld. aby sa dostavalo to najdolezitejsie pre ZA kraj.


aquila napísal:okey, tak to dame do tej istej perspektivy, je to stale 3,5 krat drahsie ako tie "drahe" useky R2 co tu spominal jano

aquila napísal:6 km usek cadca bukov - oscadnica stal, 3,2 miliary korun


"R2 Oždany - preložka mala zmluvnu cenu 1 209 691 555 Sk, dlzka 6,090 km, teda 198,6 mil.Sk/km."

A dajme si do suvisu intenzitu dopravy:
Osc.-CA celkovo 15053 v./24h, z toho 4830 NA/24h
R2 Ozdany: 5162 v./24h, z toho 1514 NA/24h

Co sa pisalo v Pravde 17. júla 2000

"Územie, ktorým bude prechádzat, patrí z hladiska jeho geomorfologickej stavby k najnárocnejším na Slovensku. Výstavba tunela, ktorú plánujú skoncit v októbri 2002, s celkovými nákladmi 481 mil. Sk, bude obzvlášt nárocná na základové, raziace a tunelárske práce banského charakteru. Investorom stavby je Slovenská správa ciest, dodávatelom Váhostav, a. s., Žilina. Geologické a monitorovacie práce zabezpecuje Združenie GEO Horelica. Jednoprofilový tunel s obojsmernou prevádzkou bude dlhý 605 metrov. Jeho súcastou bude aj technický monitorovací objekt. Dialnicný úsek obchvat Cadca, ktorý zacali stavat v apríli 1998, plánujú skoncit v októbri 2002. Okrem už spomínaného tunela budú jeho súcastou aj tri mosty v celkovej dlžke 640 metrov. Realizácia dialnicného obchvatu si vyžiada náklady 1,171 mld. Sk."

Sa divim, ze este si neovinil vsetkych Kysucanov za to tunelovanie, ale ved dodatky podpisoval minister Tvojho oblubenca alebo jeho podriadeny.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 10. Okt 2017 20:19

"tunelárske práce banského charakteru" :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 10. Okt 2017 20:24

devil napísal: opakujem BB kraj je momentalne akokeby vygumovany z mapy mindop ale dane sa pritom vyberaju.


Chudacik BB kraj, k 1.1.2017 mal najdlhsiu siet D/RC spomedzi vsetkych slovenskych krajov so 119,2 km. Tento rok mu pribudlo 7,85 km, teda vyrazne vedie s 127 km D/RC.
Druhy PO kraj 115 km a treti BA kraj 110 km.

http://www.cdb.sk/files/documents/cestna-databanka/vystupy-cdb/2017/kniha_ck_kraj_okres_2017-01-01.pdf
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 10. Okt 2017 22:05

ciste psycho tieto Jano1-vyplody. velkost krajov a pocet obyvatelov krajov sa lisi. A obzvlsast na zapade-severozapade ich meciar so slotom nakakali pre kazdu vacsiu dedinu aspon jeden, aby vytvorili vela krajskych miest a mohli do kazdeho viest dialnicu a v kazdom budovat univerzitu a tak podobne viciciavat peniaze zo zvysnych regionov. takze laskavo si dlzku ciest predel velkostou kraja, pripadne poctom obyvatelov, aby si mal aspon ako tak porovnatelne cisla.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Miro » 11. Okt 2017 07:46

To je čaro štatistiky, z tých istých čísel dostaneš odlišné výstupy podľa toho, ako sa na ne pozeráš ;-)
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 11. Okt 2017 15:55

Chudacik BB kraj, k 1.1.2017 mal najdlhsiu siet D/RC spomedzi vsetkych slovenskych krajov so 119,2 km. Tento rok mu pribudlo 7,85 km, teda vyrazne vedie s 127 km D/RC.


vsetko R22,5 resp. R24,5 vacsinou za dobre ci prijatelne ceny, okrem 5 km SO BB ci pstrusa-krivan aj ked 17 mil/km na hub-iva by sa oslavovala buchanim sampusu. cize stavat v BB kraji bol skoro vzdy dobry deal. to sa neda povedat o ZA kraji, mame 50 km usekov v kraji hotovych aj rozostavananych co je dost velky podiel s cenou vyrazne cez 20 mil, ci skor 30 mil. az do 60 mil/km. okrem toho bude hub-iva s cenou neznamou ale urcite sa zvysujucou oproti povodnej a potom mame navrhy "priorit" D3 KM-osc, a tur-hub cize usekov ktore momentalne netreba resp. "treba" kvoli suvislej ciare na mape a potom este brodno-KM kde uz ani nesledujem ci je to predrazene kvoli sci-fi vodnej ceste a splavneniu miestnej riecky s priemernym prietokom 17 kubikov/sec (zdroj wiki) :lol: alebo kvoli poziadavkam miestnych dedincanov alebo nenazranosti estakadostavov prip. ich kombinacii.

ale kvoli objektivite za posledne roky mame aj obdivuhodnu cenu na dsk-tur aj ked to bol dumping.

A dajme si do suvisu intenzitu dopravy:
Osc.-CA celkovo 15053 v./24h, z toho 4830 NA/24h
R2 Ozdany: 5162 v./24h, z toho 1514 NA/24h


nie nedajme si to do suvisu.
R2 ozdany si dajme do suvisu s R3 o. podzamok, trstena a horna stubna ako obchvaty bodovych zavad
do suvisu si dajme R4 milhost a D3 skalite ako cezhranicne tahy
do suvisu si dajme ZA-CA a ZV-LC
do suvisu si dajme ZA-MT a ZV-BB, ci BY-ZA a ZH-ZV.

a najma suvisle useky si dajme do suvisu nielen kolko aut tam jazdi ale aj kolko to stoji. najma ma zaujima aky dobry deal je postavit usek suvislej dialnice pre 10-15.000 aut s cenou 30-60 mil/km. hodnota za peniaze by bola cela bez seba od radosti ibaze by ju tam radsej ani nepustili. takze momentalne je BB kraj financny prispievatel ZA kraju. kde sa stavia za 1,5 mld ak nie viac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod mireceq » 12. Okt 2017 01:53

Na osviezenie:

Vlada podla navrhu rozpoctu planuje buduci rok statny dlh na urovni 49,9% HDP. To sa aj moze podarit nakolko statny dlh /respektive pomer k HDP/ posledne 4 roky klesa.

Dlhova brzda zacina boliet (druhy stupen z piatich) az od 53% HDP.

To znamena ze teoreticky aj bez zrusenia dlhovej brzdy moze vlada preinvestovat uz v buducom roku 3% HDP co je 2250 M EUR (teda 2,25 milardy EUR). To je asi 7 usekov dialnic/RC v plnom profile.

Co myslite, stane sa tak ?
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 12. Okt 2017 07:58

nie .... lebo oni potrebuju argument, ze dlhovu brzdu brzdi opozicia :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.