Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jonathan » 09. Máj 2017 08:05

Nie je podstatne, ci je jadro fakticke, alebo iba formalne. Podstatne je, kolko km ciest sa opravi z rozpoctu, ci uz statneho, alebo zupneho.

A na Slovensku je toto cislo strasne male. Vsetko sa opravuje az ked je to uplne nepouzitelne (most na Orave, pri Kosiciach), alebo na styl Potemkina (predsednictvo EU).
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 09. Máj 2017 10:32

Yoggy52 napísal:Nech bude dlh aj 100%, ale hlavne nech sa nemusim za slovensko hanbit :roll: Krajina, kde bude normalna kultura cestovania, cesty na vysokej urovni atd. Momentalne to vyzera horsie ako v Indii. Pre porovnanie: Svidnik vyzera ako nejaka chudobnejsie mesto v Nemecku, zatial co napr. Bratislava vyzera ako New Delhi :roll:


no, nikdy ma neprestanu prekvapovat prispevky niektorych diskuterov. Podme vsetci do bank, zoberme si vsetci uver, kupme/postavme si vsetci velke domy a luxusne auta. a potom pomrime od hladu, od chorob a na hlupost, pretoze nebude co jest, nebude ani to malo zo zdravotnictva a skolstva, co mame teraz. ale hlavne ze sa mozme chvilu pozerat na pekne mesta. alebo druha moznost, juzna R1/R2 sa premenuje na madarsku M, severna D1 a D3 bude polska A, D1, D2 a D4 bude Rakuska A. ale inac v pohode :)sak sme to tu uz cosi take mali za Rakusko-Uhorska, takze sme zviknuti.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod garip » 09. Máj 2017 11:57

ondrejko_t: tu je pekne vidiet, ako zmyslaju ludia niekde na dalekom vychode (Svidnik), im staci pozerat spravy vecer o 19:00, vidiet svojho milovaneho Fica/Danka a vecer ist do krcmy a tam debatovat, ako sa Slovensku hospodarsky rekordne dari, klesa nezamestnonost, lebo tak to poculi a videli v tych spravach. Proste, ked sudruh povie, ze treba uvolnit dlhovu brzdu, tak vecer v tej krcme budu vsetci len vraviet, ze uvolnime tu dlhovu brzdu. Ale na tie nasledky uz nik nepomysli. Proste zadubena slovač.

http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/954 ... er-dopravy
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod mb1000 » 20. Máj 2017 10:54

Ktoré úseky diaľnic a rýchlostných ciest sú dnes tak pripravené, že sa na ne môže vyhlásiť súťaž?
Nedávno sme rozbehli výstavbu na D1 Budimír – Bidovce (čiastočný obchvat Košíc, pozn. red.). Súťažiť určite chceme aj nadväzujúci úsek R2 Košické Oľšany – Šaca. Je to blízko a očakávam tvrdú súťaž. Alebo R3 Tvrdošín – Nižná je tiež prakticky pripravený a o severnom obchvate Prešova sme už hovorili. V prípade finančného krytia môžeme súťaž na zhotoviteľa úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa vyhlásiť koncom tohto roka a súťaž na zhotoviteľa úseku R2 Kriváň – Mýtna na jeseň 2018. Ďalšie úseky rýchlostnej cesty R2 sú tiež vo vysokom štádiu rozpracovanosti. Nemôžeme sa zaseknúť. Ak by sme nešli s projektovaním dopredu, vzniklo by vákuum. Ak by sme to zastavili, tak sa nič nepostaví.

viewtopic.php?f=35&t=22524
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod peterle » 20. Máj 2017 16:12

garip napísal:ondrejko_t: tu je pekne vidiet, ako zmyslaju ludia niekde na dalekom vychode (Svidnik), im staci pozerat spravy vecer o 19:00, vidiet svojho milovaneho Fica/Danka a vecer ist do krcmy a tam debatovat, ako sa Slovensku hospodarsky rekordne dari, klesa nezamestnonost, lebo tak to poculi a videli v tych spravach. Proste, ked sudruh povie, ze treba uvolnit dlhovu brzdu, tak vecer v tej krcme budu vsetci len vraviet, ze uvolnime tu dlhovu brzdu. Ale na tie nasledky uz nik nepomysli. Proste zadubena slovač.

http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/954 ... er-dopravy


Nebuď taký arogantný garip. Slovensko od 1993 hospodári zodpovedne. Nikdy nemalo žiadny vážny problém. Na rozdiel od niektorých susedov, nehovoriac o starých štátov EU. Štátov ktoré plnia pravidlá EZ o deficite a dlhu nie je veľa, ale Slovensko medzi nich patrí. Takže slovač nie je zadubená, na rozdiel od Grékov, Talianov, alebo Francúzov.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 21. Máj 2017 21:04

od 1993 hospodári zodpovedne :?: ekonominký kolaps počas mečiarizmu si nezachytil? privatizácia počas takmer všetkých posledných vlád kde pre okamžité príjimy rozpredávali hodnoty nadobudnuté za 50 rokov? a čo príspevky z rôznych fondov do ktorých sme prispeli ďaleko menej ako sme získali? Taliansko aj Francúzsko do rozpočtu EÚ viac prispeva ako dostáva. Ak by aj oni mali percentuálne taký profit ako SK tak by si žili ako v bavlnke.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Máj 2017 21:40

:wink: taliansko svoj krajec chleba uz dostalo, tak ako sme dostavali doteraz my, narade je teraz Bulharsko/Rumunsko, v blizkej buducnosti Macedonsko a v dalekej Ukrajina :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 22. Máj 2017 11:07

Vlados ale treba vidiet nielen fondy ale aj dalsie suvislosti. na jednej strane su fondy ktore dostavame ako clenovia EU, na druhej strane clenstvo znamenalo prijat podmienky spolocenstva, otvorit trh pre krajiny ktore svoju vyrobu silne dotuju a tym padom maju konkurencnu vyhodu. my tiez vyvazame lenze aj vyroba ktorej produkty sa vyvazaju patri z velkej casti zahranicnym VLASTNIKOM. investicie na Sk su pekna vec ale stale je to majetok zahranicneho investora, na Sk ostanu dane (ak ich neodpustia), odvody a mzdy ktore sa ani nepodobaju na tie zapadne. cize ja povazujem fondy za istu kompenzaciu a nemyslim si ze mame nieco len tak zadarmo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 22. Máj 2017 17:43

devil, máš pravdu, žial v globálnej ekonomike sme žiaľ nula. Ak sa veľkí hráči rozhodnú z akéhokoľvek dôvodu že od nás nebudú nič chcieť - naše výrobky, našu pracovnú silu, naše suroviny, pozemky, kultúru... tak ponuúkať im môžeme čokoľvek aj tak dopadneme ako Venezuela. Môžeme byť radi zo to čo sme dostali... my sme chceli do EÚ.
A k tým dotáciám: krajiny, ktoré spomínaš dotovali výrobu, napr. v poľnohospodástve, ešte pred pádom socialistického bloku. Určitá forma dotácie existovala aj u nás (do ceny základných domácich produktov neboli zahnuté všetky náklady, nafta bez "spotrebných daní", obhopodarovanie aj menej kvalitnej pôdy, družstvo v "každej" obci aj aby všetri mali prácu), len pozadie za tým bolo iné.
A prečo vznikli dodácie? Aby krajiny/firmy vedeli konkurovať. Niekto mal konkurenčnú výhodu, napr. nizke náklady na ťažbu surovín alebo výhodnejšie podnebie. Ak mu chcel niekto konkurovať cenou pri porovnateľnej kvalite buď to išlo na úkor zisku alebo to vôbec nešlo. Teraz už nikto nenájde gule s tým niečo spraviť, lebo zrušenie dotácií by spustilo krízu a vlastne by sme sa vrátili do stavu po 2. svetovej vojne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod peterle » 22. Máj 2017 20:14

Vlados napísal:od 1993 hospodári zodpovedne :?: ekonominký kolaps počas mečiarizmu si nezachytil? privatizácia počas takmer všetkých posledných vlád kde pre okamžité príjimy rozpredávali hodnoty nadobudnuté za 50 rokov? a čo príspevky z rôznych fondov do ktorých sme prispeli ďaleko menej ako sme získali? Taliansko aj Francúzsko do rozpočtu EÚ viac prispeva ako dostáva. Ak by aj oni mali percentuálne taký profit ako SK tak by si žili ako v bavlnke.


Vďaka Dzurindovej vláde a drastickým reformám, sa kolaps kvôli Mečiarovi nekonal. Slovensko používalo len štandardné nástroje MFF a SB, koruna bola stabilná. Poliaci museli škrtať nuly na zlotom a Maďari použili opakovane núdzové financovanie od MFF.
Áno Taliansko je čistým platcom, ale len preto že ECB kupuje jeho skoro bezcenné dlhopisy, ktoré trh nechce, alebo len za smiešne ceny. Ako sa ich ECB zbaví? Francúzsko opakovane nedodržiava rozpočtové pravidlá a malo dostať pokutu 0,2% HDP. Ale pravidlá v EU sú trhací kalendár, tak ju nedostalo.
Ale hlavne, vidieť peniaze z eurofondov, ktoré sem prichádzajú a nevidieť peniaze z dividend, ktoré od nás odchádzajú, znamená vidieť len jednu stranu toku peňazí. Nikomu nie sme nič dlžní. Je to o vzájomnom prospechu.
A v skutočnej bavlnke si FR a ITA budú žiť, až keď urobia také drastické reformy, ako my za Dzurindu. Dovtedy bude tá ich bavlnka, futrovaná stále ťažšie splatiteľnými dlhmi.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vlados » 22. Máj 2017 22:08

Aké peniaze z dividend? Kde je povedané, že nejaký zisk generuje/musí generovať výroba? Zisk generuje predaj konečnému spotrebiteľovi. Pozrime sa na napr. na automobilový priemysel. Káblové zväzky dávajú vyrábať rôznym firmám. Platia mi čo sú +- náklady na mzdy, energie a priestory. Platí tu trhový mechanizmus... pokiaľ bude existovať dieľňa im to vyrobí/zloží dotiaľ bude tlak na cenu. Niečo vo väčšom je fabrika kde sa montujú celé vozidlá. Taktiež môže matka platiť +- náklady, energie a priestory. Ak niečo vymyslíš a prípadne aj niečo vyrobíš máš nárok na zisk. Vyrábať si to môžeš dať aj v číne a tiež si to objednáš za cenu suroviny, nákladov na mzdy, energie a priestory. Ak bude veľký hráč tak si surovinu zabezpečíš sám. Žiadna vzájomná prosperita sa nenosí... netvrdím že s tým súhlasím, no je to tak.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 23. Máj 2017 12:14

zisk generuje predaj konecnemu spotrebitelovi ale vyroba ten tovar/sluzby vyraba lebo vopred vie alebo aspon predpoklada ze sa to preda. pri autach sa castokrat vie ze dane auto bude predane uz ked ho montuju. najnizsi dlh v EU maju rumunsko, bulharsko a pobaltie. v zivotnej urovni su na chvoste.

my musime mat nastroje aby sme z toho co sa u nas vyrobi prosperovali. inac to nema zmysel. netreba sa zbytocne podcenovat. do EU nas chceli spolu s dalsimi lebo ide o zvacsenie spolocneho trhu o desiatky milonov ludi. sice nie sme na urovni zapadu ale stale je to tu lepsie ako nejake rozvojove krajiny, k tomu vyhodna poloha. dokonca aj ukrajinu by chceli a velmi, bez ohladu ze je na tom este horsie ako my. lacne fabriky ktore by bud prevadzkovali alebo zatvorili, lacna a poslusna pracovna sila dokonca sa vo velkom predava poda. vzdy budu chciet ked sa to oplati. nebudu chciet ak sa vobec neoplati ale my sme od toho este veeelmi daleko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 23. Máj 2017 14:58

devil napísal:do EU nas chceli spolu s dalsimi lebo ide o zvacsenie spolocneho trhu o desiatky milonov ludi. .


Nie iba preto. Projekt EU je v prvom rade mierový. Únia vznikala ako tzv. Montánna únia. Cieľom bolo zmysle tzv. Schumannovho plánu, aby spoločný trh s oceľou, uhlím, koksom, železnou rudou a šrotom a hospodárska spolupráca zabránili ďalšej európskej vojne. Vždy to ide ruka v ruke s ekonomikou ale to ako sa to prezentuje u nás ako sme len lacná pracovná sila a odbytisko je holý nezmysel. Nakoniec republiku sme si najlepšie rozkradli sami :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 24. Máj 2017 09:54

to ako sa to prezentuje u nás... u nas sa to prezentuje rozne. vacsinou sa to prezentuje tak ze dostavame fondy a menej prispievame ako dostavame bez dalsich suvislosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 24. Máj 2017 10:06

no ja väčšinou počúvam alebo čítam názory starých komoušov alebo nových nacionalistov a to je jedno z ktorej strany, poprípade konšpirátorov, že pre EU sme lacná pracovná sila a odbytisko. Oficiálne stanovisko štátu je prirodzene iné, veď EU fondy chutia.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 24. Máj 2017 14:11

mainstream najviac ovplyvnuje ludi, a mainstream nie su komunisti ani nacionalisti. dovolim si tvrdit ze obe strany masiruju mozgy. ze to robia komunisti a nacionalisti nie je prekvapive ze to robia liberalne media je na zamyslenie. a co sa tyka toho odbytiska, poznam vzdelanych, menej vzdelanych, starsich aj mladsich aj cloveka s dlhorocnou praxou v potravinarskom priemysle na useku kvality kt. velke nakupy robi vylucne v rakusku pretoze tamojsia kvalita potravin je niekde inde.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 24. Máj 2017 14:43

Keby mainstream najviac ovplyvňoval ľudí máme tu iné volebné výsledky. Prečo potom Kollár, Kotleba majú také percentá že. A tí čo nečumia na ich statusy na FB alebo iné sociálne siete tak zase počúvajú krčmové reči, alebo vnímajú to čo sa deje v ich okolí. Mainstream dávno nemá veľký vplyv.

V Rakúsku bežne nakupujem aj ja, máme spoločnú menu Euro, takže nestrácam na výmenných kurzoch, na hraiciach nemusím stáť ani ma nikto nekontroluje, aj toto je EU 8) Naši výrobcovia sa na nich nechytali ani za sociku a ani teraz,že sa ku nám vozia potraviny s rozdielnou kvalitou je na diskusiu, Poliaci v tom problém nevidia aj preto, lebo väčšina potravinárskych výrobkov je od poľských výrobcov, Slováci áno, lebo sem vozíme skoro všetko. Je to chyba EU ale naša? Len mi hľadáme nepriateľa alebo chybu vonku.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 25. Máj 2017 10:32

asi preto maju take percenta lebo ludia veria menej tomu co pocuju a viac tomu ako to vidia oni. vplyv mainstreamu slabne ale stale existuje. na FB som videl komentar znamej ku "kotlebovine". nieco v tom zmysle ze musi makat od siestej za skoro min. mzdu a ked poobede ide domov tak stretava pocernych co nemakaju a nie su na tom ovela horsie ako ona. myslis ze takyto clovek bude niekedy volit "stredopravu alternativu" co jej da par eur cez nejaky danovo-odvodovy bonus, alebo bude tlieskat ze prichadzaju eurofondy na opravu chodnika a bude sa bat ze kotlebovci pri moci by stinali hlavy na namesti na sposob islamistov ?

staty EU dotuju potraviny viac. aj polsko dotuje viac aj tam bol socializmus a nemyslim ze tam sa nerozkradalo. ale nikto okrem dzurindu nepovedal doslovne ze na hnoj nebude davat a fico v tom ticho pokracuje. toto je nasa chyba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod peterle » 01. Jún 2017 23:42

Dlhová brzda diaľnice nebrzdí

viewtopic.php?f=35&t=22556
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 02. Jún 2017 06:18

to vie kazdy ktory si vie spocitat 2+2 a neveri Ficovi...
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 08. Jún 2017 16:25

Ersek ako prvy politik v RTVS povedal (v tej relacii Z prvej ruky), ze najvacsia tupost slovenskych dialnic bolo rozhodnutie stavat severne naokolo blizsie, a ze juhom uz by dialnica v KE davno bola. Skoda, ze nepovedal aj to, ze teraz to treba napravit tak, ze minimalne sa budu peniaze na sever a juh delit v pomere 60:40. Urcite to ale tak chce robit, aj ked nahlas to nepovie. Kazdopadne, najobjektivnejsi minister dopravy za 25 rokov existencie Slovenska :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod dragon » 08. Jún 2017 19:26

Co chces delit ty hungarofil ked uz ostava na severe len jeden usek - Turany Hubova...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 08. Jún 2017 19:36

Trafene husky uz gagaju. Realita je, ze chybaju este najtazsie useky D1. Cize, ze za cenu este nedokonceneho Visnoveho a nadvazujucich usekov, obchvatu PO. a usekov Turany-Hubova a Hubova-Ivachnova by sa v pohode dala dostavat R2 ZV-KE. A ak by sa to stalo aspon 40% prioritou, tak by sa to aj rychlo dalo postavit, lebo tu nie su take kamikadze useky ako tie chybajuce na D1.

No ale, jasne smerujeme k tomu, ze cca 2030 bude dokoncena aj D1 aj R1+R2. Smutne, ale co uz. Za zmienku stoji, ze madarska M30 (a teda suvisla dialnica BA-KE) bude hotova tak 2023. Uvidime, kto a ako bude jazdit V-Z (a BA-KE) potom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 09. Jún 2017 05:44

Problem dlheho stavania nie je trasovanie severom, ale nekoncepcia, neodbornost a spolitizovanie.
druha vec je ze juh by bol sice rychlejsi (mozno), resp. lacnejsi (mozno). ale vyriesilo by sa iba prepojenie metropol + ZV + BB a par mesteciek. na severe je hustejsie obyvatelstvo aj hustejsi priemysel. takze suma sumarum nerozumiem, preco stale riesis juzne trasovanie. Vsetci na severnej trase od PO po TT by sa Ti podakovali.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Vceliak » 09. Jún 2017 07:52

ondrejko_t napísal:na severe je hustejsie obyvatelstvo aj hustejsi priemysel

Takéto pseudo argumenty tu počúvame (čítame) roky. Diaľnice sa nestavajú predovšetkým pre tých, cez ktorých územie diaľnica vedie, ale pre tých, čo DIAĽKOVO diaľnica spája. Niekedy sa hovorilo, že hory ľudí rozdeľujú a rieky spájajú. Dnes, to čo je prepojené diaľnicou, je spojené ako keby to bol jeden "trh". Všimnite si to napríklad na ceny dovážaných potravín. V mestách pozdĺž jednej diaľnice sú ceny napríklad tulipánov takmer rovnaké, ale ak opustíš sieť štvorprúdoviek, ceny sa rapídne zvyšujú. Ak chceme zvýšiť kvalitu života (zamestnanosť) na východe krajiny, tak tam najprv musíme mať diaľničné spojenie. Zamestnávateľ ide iba po diaľnici, nebavíme sa o špekulantoch, ktorí sa po vyčerpaní štátnej pomoci presťahujú do Rumunska.
Jednoducho, diaľnice sa majú stavať lacno, ale hlavne veľa, aby zabezpečili dorovnávanie sa regiónov. Veď na to prioritne eurodotácie sú, nie na to, aby na západe pribudol Jaguár.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.

cron