Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2017 22:50

Namiesto SO PO radšej MK-3 a MK-5 a ešte kopu ušetríme.
Na príprave už mali začať dávno makať.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod i15 » 27. Sep 2017 07:20

Érsek a jeho tím chcú cielene riešiť bodové závady na trase ZV-KE, za to si zaslúži potlesk. Aj keď vieme, ako to dopadne, projekty sa budú škrtať pre nedostatok peňazí. R4 PO je tiež nevyhnutnosť, lebo sa očakáva výraznejší nárast tranzitu spôsobený masívnou výstavbou vo východnom Maďarsku
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2017 08:20

v tomto mi pripada napadnutie od OLANO dost primitivne .. ze preferencia juhu. najma ked na D3 pustil do vystavby superdrahy 5 km usek pri cadci.. kde za cenu tohto useku bude 24 km na juhu ..

detto obchvat D1 presova sa pustil aj ked bol kartelovy ..

horsie bude, ze nebudu peniaze.

zaujimavejsie je skor to, ze toto sa musi belovi nechat, ze na juhu sa stave len ked su madari na koni ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 27. Sep 2017 15:45

Tiez cumim, ze kde sa ten populizmus v OLANO berie.
A co sa tyka Ersekovych planov, myslim, ze peniaze nejak najdu. Okrem ineho mozu zacat presuvat z OP Veda a Vyskum, ked sa im nepodari vycerpat tych 300+ milionov, co chcela SNS rozkradnut.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod fh » 27. Sep 2017 16:04

Kovalčík aj Matej z dvoch nezávislých analytických dopravných neziskoviek Eršekove plány kritizujú.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Maxx787 » 27. Sep 2017 16:06

prachy z vedy a vyskumu zabetonovat do dialnice to potom rovno mozem tvoje deti krmit betonom malo by to rovnaky efekt. odhliadnuc od korupcie
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod DrX » 27. Sep 2017 16:13

Tak EU uz nam ubera aj z vedy (OPVaI) aj z dopravy (teda OPII) https://domov.sme.sk/c/20659250/slovens ... ml?ref=trz
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Maxx787 » 27. Sep 2017 16:15

chvala bohu, menej penazi menej korupcie...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod i15 » 27. Sep 2017 16:57

DrX napísal:Tiez cumim, ze kde sa ten populizmus v OLANO berie.
A co sa tyka Ersekovych planov, myslim, ze peniaze nejak najdu. Okrem ineho mozu zacat presuvat z OP Veda a Vyskum, ked sa im nepodari vycerpat tych 300+ milionov, co chcela SNS rozkradnut.


Najlepšie by bolo, keby sa nepresúvali žiadne peniaze z eurofondov, lebo to len motivuje ku predraženiu a ulievaniu peňazí. Už aj pohľad na expertízne ceny je zaujímavý: R2 Kriváň - Mýtna 113,2 mil € / 9,15 km = 12,4 mil € / km. Pôvodné plány počítali s tunelmi, alebo vysokými estakádami a cena by bola určite nad 30 mil € / km
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod jarino » 27. Sep 2017 21:30

To je dosť dobrá cena. Ak táto optimalizácia prejde ďalej v príprave, tak podľa mňa by to mala byť priorita hneď po obchvate KE. Tá cena značne mení môj názor a intenzity by tam mohli byť lepšie oproti zvyšku. Realita bude skôr taká, že do výstavby skôr pôjde úsek za Mýtnou, tak sa to píše aj v správe na Enviroportali.

Prišli sme o 17 miliónov. Nie som proti presúvaniu, či už na Korbeľku alebo modernizácie ciest 1. triedy sa peniaze zídu.

Oľano majú trochu pravdu čo sa týka Érsekových priorít, ktoré sú povedzme diplomaticky až moc ambiciózne alebo inak kus nereálne(napr. tie termíny). Avšak ak by smiešny úsek typu Bátka bol dávno postavený, teraz by v zozname nebol. Už vôbec nerozumiem tomu mysleniu, že niekto protestuje, tak mu poďme stavať diaľnicu. Protest bol aj na Soroške.
Čo sa týka Kysúc, v prvom rade rozdeliť úsek Brodno - KNM minimálne na dve časti a aspoň realizovať tú prvú. Myslím že konečne niekto s tým vyšiel von, len nikto od kompetentných ale INEKO.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 28. Sep 2017 13:14

expwy napísal:Brusel na cesty nechce dávať peniaze, pre nich to je neekologický a dlhodobo neudržateľný mód dopravy. Keď tak nám navýšia na verejnú dopravu (zmysluplné projekty) a na železnice.


Brusel Europa a Slovensko su v tomto masochisticke, strelime si do nohy (cesty) a ideme sa pretekat s ostatnym svetom (USA, Cina). Zatial nikto nic lepsie a pruznejsie ako cestnu dopravu nevymyslel. Mozme sa tvarit pokrytecky a ekologicky, ale je to tak. Dediny na okraji statu nam neprestanu vymierat kym tam nedotiahneme kvalitnu cestu a neumoznime aj poslednej babke vlastnit 4x4 a uzivit ho, aby sa nielen dostala, ale dostala rychlo a spolahlivo do nablizsieho centra.
Rovnako nase decka si zasluzia vediet co je to hrat sa na vlastnom dvore, behat po lukach, zatial co ich rodicia bez problemov dochadzaju za pracou do najblizsieho mesta. Nie byvat v panelaku natlaceni ako sliepky v hydinarni.
Cesty su cievy ekonomiky, auta krv. Hromadna doprava, bicykle nie su riesenie, len doplnok a ulahcenie.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod ELZ » 28. Sep 2017 14:35

Mat postavenu cestu do centra nestaci ako prepoklad na to, aby ludia byvali mimo centier :-) Treba sluzby vsetkeho druhu. A potom je otazka, ze naco centrum ... A nieco k teme - Ersek by mohol rovnakym stylom odpovedat aj inym regionom, ze podla dopravnych prieskumov je sucasna cestna infrastruktura postacujuca.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod peterle » 28. Sep 2017 14:41

A to najbližšie centrum bude vyzerať, ako Prešov dnes. Vjazdy ráno a výjazdy večer, zahltené babkami z dedín na okraji štátu v autách :D
A nepomôžu ani poschodové diaľnice, ako vidíme v svetových veľkomestách.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 28. Sep 2017 15:43

Peterle: to je somarina. Zapchy u nas su sposobene len a len poddimenzovanou infrastrukturou. Nemame ludi na to aby sme pri kvalitnej infrastrukture naplnili cesty. Pocet ludi na Sk sa uz 20 rokov nezvysuje.
Staci ratat, ze do kazdeho mesta ako centra ti bude dochadzat 33% ludi.
Tych 33% dochadzajucich donesie do svojho regionu tolko penazi aby tych zvysnych 67% nemuselo dochadzat.
Presov ma 90.000 obyvatelov, denne do neho moze dochadzat 30.000 ludi. Problem je, ze prichadzaju z vychodu, severu a zapadu po jednej ceste. vychod, sever cesty zacinaju semaforom, ktory orezava premavku na asi 500aut/h. Zapad zacina semaforom, ale 2+2 a pomer zelenej a cervenej je lepsi ako 50/50 takze okolo 1400aut/h.
Spicka trva od siestej do deviatej, tri hodiny, zo spomenutych smerov mame k dispozicii 2400aut/h, za 3h tam prejde 7200 aut. Chce sa tam dostat 20.000. Toto je dovod zapch v Presove. Cisla mozu byt trochu hore, dole ale celkovy obraz je jasny.
Ak si myslis, ze je vela aut v samotnom meste, spravme 4 zachytne parkoviska pre 4.000 aut, z kazdeho nech je max 1km do centra, kde bude chodit kyvadlova MHD a bude k dispozicii cyklochodnik, pre kolobezku a pod. Zrazu zistis, ze mesto je vyprazdnene.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 28. Sep 2017 16:01

ELZ napísal:Mat postavenu cestu do centra nestaci ako prepoklad na to, aby ludia byvali mimo centier :-) Treba sluzby vsetkeho druhu. A potom je otazka, ze naco centrum ... A nieco k teme - Ersek by mohol rovnakym stylom odpovedat aj inym regionom, ze podla dopravnych prieskumov je sucasna cestna infrastruktura postacujuca.


Ale staci, odjakziva ludia byvali na vzdialenejsich miestach, kvoli pokoju, domovu a prirode. Najhlavnejsi dovod preco idu prec je za pracou. Ak sa najde praca na denne dochadzanie zostanu doma.
Sluzby idu za ludmi a nie naopak. Ak budu ludia doma a budu mat pracu, uzivia doma potrebne sluzby.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Peter_CA » 28. Sep 2017 16:02

PK napísal:Peterle: to je somarina. Zapchy u nas su sposobene len a len poddimenzovanou infrastrukturou. Nemame ludi na to aby sme pri kvalitnej infrastrukture naplnili cesty. Pocet ludi na Sk sa uz 20 rokov nezvysuje.

V západnej Európe sa nezvyšuje už 20 rokov, majú tam veľkorysejšiu sieť a nezdá sa, že by nemali zápchy. O USA radšej pomlčím (desaťprúdová diaľnica, na ktorej sa postáva v zápche). Kľúčové slovo "dopravná indukcia" (rozšírením ciest sa zvýši celkový objem dopravy, čo zníži alebo až vynuluje pozitívny dopad).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 28. Sep 2017 16:14

Aj dopravna indukcia ma svoj limit. Nikto ti nebude dobrovolne cestovat viac ako 2h denne, alebo viac ako 100km dochadzat. Modelovy priklad dedina s 1000 obyvatelmi, podla mojej teorie dochadza z nej von 33% ludi co je 330 ludi. Pripojena je klasickou cestou 1+1 bez semaforov, co dokaze preniest 1000aut/h z oboch koncov dediny, cize 2000aut/h. Podla tvojej teorie tito ludia zacnu jazdit preto lebo mozu a naplnia tuto cestu.... Sam vidis, ze je to somarina.
Mestecka u nas su vacsinou pripojene jednou prechadzajucou cestou. cize 2000aut/h x 3h spicky je 6000aut/h, to je zodpoveda mestu 18.000 obyvatelov. Tam zacinaju problemy.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Peter_CA » 28. Sep 2017 16:20

Lenže dopravná indukcia bude najsilnejšia vo veľkých mestách a ich okolí, hlavne ďalším rozširovaním "panelákov naležato" (satelitov), tam, kde sú už teraz problémy. Pretože "nase decka si zasluzia vediet co je to hrat sa na vlastnom dvore, behat po lukach, zatial co ich rodicia bez problemov dochadzaju za pracou do najblizsieho mesta. Nie byvat v panelaku natlaceni ako sliepky v hydinarni."
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod PK » 28. Sep 2017 16:32

Ano ved to je logicke, ze dopravna indukcia bude pomerna velkosti mesta, ale nie nekonecna a ja tvrdim, ze ak spravime okolo kazdeho mesta okruh a zabezpecime aby vsetky pripojenia na neho mali dokopy za 3h spicky vacsiu kapacitu ako tretina mesta tak nebude problem takmer nikde.
Napriklad u Bratislavy to vychadza na 166.000 aut denne. 30.000 chodi zhruba na smer D2. 136.000 je treba rozdelit na Pezinok, D1, Senec, Most pri Bratislave a Samorin. To vychadza na 45.000 za hodinu. Pezinok ma kapacitu zhruba 2000, D1 7500, Senec 1500, Most pri Ba 2000, Samorin 2000.
To je dokopy 15.000.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod peterle » 28. Sep 2017 16:35

V osobnom aute väčšinou sedí jeden človek. To sa môžeš postaviť na hlavu, vybudovať cestnú sieť snov, efektívne to nebude. Americké LA je príkladom. Hromadná doprava musí byť hlavnou.
Ostatne elektromobily to zrejme vyriešia, dosť zvláštnym spôsobom, o ktorom ich propagátori zatiaľ nehovoria. V mestách nebude dostatok nabíjacích stĺpikov. Aby obslúžili všetkých, domácich aj cezpoľných, v situácii keď sa parkuje všade kde sa dá, mesto by sa muselo zmeniť na les nabíjacích stĺpikov. Takže osobných áut asi ubudne :D
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod peterle » 28. Sep 2017 17:06

Máme tu príklad, ako aj malé zvýšenie kvality hromadnej dopravy, prinesie veľké zvýšenie počtu cestujúcich. Trať Komárno-Bratislava: "V prvom neúplnom roku prevádzky (2012) žlté vlaky na trati previezli 1,25 milióna cestujúcich a ich nárast pokračoval aj v rokoch 2013 až 2016 – 1,78 milióna, 2,03 milióna, 2,43 milióna a 2,6 milióna ľudí".
A keď a konečne realizujú mestské zastávky, pribudne aj cestujúcich v rámci mesta.

https://www.etrend.sk/firmy/od-regiojet ... picka.html
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod aquila » 28. Sep 2017 18:11

a to sa neurobil nic ine, len sa zvysila kvalita cestovania a takt. pricom keby zdvojnasobili supravy a urobil by sa co i len TIOP ruzinov, tak maju minimalne 3-3,5 mio cestujucich
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod expwy » 28. Sep 2017 19:25

Žiadali rýchlostnú cestu na hornej Nitre. Podľa ministra dopravy Érseka vyhovuje súčasná
viewtopic.php?f=35&t=22844

Cesty kapacitne vyhovujú

Minister v liste napísal, že v štúdii realizovateľnosti sa konštatovalo, že niektoré úseky cesty I/9, sú kapacitne vyhovujúce nasledujúcich desať rokov.
„Z hľadiska štátu a obmedzených finančných prostriedkov by bolo neefektívne aktívne pripravovať úseky rýchlostných ciest, pri ktorých je súčasná cestná sieť postačujúca,“ napísal Arpád Ersék združeniu miest.

Ako dodal, intenzitu dopravy na všetkých úsekoch vrátane cesty I/9 Pravotice – Dolné Vestenice – Nováky, ktoré boli v štúdii realizovateľnosti preukázané ako vyhovujúce, bude ministerstvo podrobne monitorovať každých päť rokov na základe sčítania dopravy.
„Ak bude vzhľadom na nárast dopravy niektoré úseky potrebné realizovať skôr, budú termíny prípravy a výstavby úsekov rýchlostnej cesty R2 prehodnotené,“ prisľúbil v liste minister.


Aha, keď sa to hodí, tak sú nám štúdie realizovateľnosti dobré. Prečo teda pán minister nepovedia aj výsledky zo štúdie realizovateľnosti R2 LC - RV?
V prípade R2 platí úplne to isté ba dokonca ešte nepriaznivejšie - všetky úseky medzi LC a RV kapacitne vyhovujú nie 10 rokov ako v prípade hornej Nitry ale 20 rokov. Na juhu nie len že aktívna príprava, ale aj výstavba. Na hornej Nitre ani len aktívna príprava. :mrgreen:
Výsmech ľuďom rovno do ksichtu, keby si dali aspoň námahu a vymysleli nejakú sofistikovane zamotanú odpoveď, ale toto? OMG
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod milan_KM » 28. Sep 2017 20:05

Ujo robí to čo doteraz, teda stavia úseky, ktoré sú v príprave najďalej. Samozrejme keď je z Mosta, tak uprednostní úseky na juhu pred TN či Kysucami. Čo tam potom, že ako prvý úsek má ísť do výstavby tam, kde je pekne zrekonštruovaná paralelná jednotka...hlavne, že je to pripravené!

O riešenie dopravnej situácie mu nejde ani zďaleka, keď sa nevenuje ani bodovým závadám, ani kolónam, len tomu čo je pripravené. Už len hlúpy privádzač do KNM za 5 korún s obrovským prínosom nie je ani po xy urgenciách schopný rozostavať ako prvú etapu...

Podstatné je však, že doterajšie súťaže sa očividne nesú v poctivom duchu. Tak dúfajme, že mu to vydrží aj naďalej. Lebo môžeme veľmi ľahko zistiť, že ostane po kvalitných súťažiach aj na jeden úsek D3, či R2..
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod i15 » 28. Sep 2017 20:28

práve že sa venuje bodovým závadám, až je to prekvapujúce. Populista by sľúbil súvislú štvorprúdovku do Lučenca do roku 20xy.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.