Stránka 5 z 5

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 21:25
od Vlados
12 rokov dávame doprave nad naše možnosti. To akože budeme vyžierať ďalšie a ďalšie generácie, aby sme sa mali dobre a hlavne zlodeji viac nakradli? Ak budeme mať trochu tak bude ďaleko menší priestor na korupciu.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2016 18:19
od devil
Érsek sa už pri nástupe vyjadril. že aj keby boli peniaze, akútne potrebné úseky nie sú dokumentačne pripravené. Teda poviem to svojimi slovami, je mu na prd platné naháňať peniaze, keď nemá pripravený zásobník úsekov k okamžitej súťaži a výstavbe.


ziadny usek nebude pripraveny k okazmzitej sutazi kym nebudu peniaze. to je jeho vyhovorka. ked je UR a DSP/DP tak je usek na vysokom stupni pripravy, a treba zhanat peniaze. a take useku su.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2016 20:36
od ecce
Lorenc napísal:
Keďže dlhová brzda je ústavný zákon a na jeho zmenu je potrebných aspoň 90 hlasov, vládna koalícia potrebuje aj pomoc opozície. Do tímu, ktorý bude o takejto možnosti rokovať, pozval Kažimír napríklad aj poslanca opozičnej SaS Miroslava Ivana, ktorý podľa neho situáciu chápe. Práve Ivan vo svojom vystúpení v pléne kritizoval reálnosť budovania dopravnej infraštruktúry, ktorá je naplánovaná.


viewtopic.php?f=35&t=22062

A to Auxtov spôsob ísť cestou Asfinagu je pasé? Ersek je stará štruktúra ten má odvahu dať tak viac korenia do gulášu. Valent tam je dočasne asi.
Toto mi prišlo v kombinácii s PPP ako jediné možné riešenie.


Auxtov sposob bola od zaciatku len iluzia. Iluzia v tom, ze nam to Eurostat povoli. A iluzia v tom, ze len za to, ze sa zacneme tvarit, ze nieco nie je vydavok, to vydavkom nepresetane byt.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2017 12:37
od rastislav5
Novy informacny system o doprave: odoprave.info
viewtopic.php?f=35&t=22147&p=189603#p189603

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2017 14:33
od Yoggy52
viewtopic.php?f=35&t=22147

logika mi vravi povolit brzdu, stavat dialnice, dlh(objemovo) pojde hore ale aj hdp(objemovo) pojde hore, takze ak teraz minieme 18 miliard, neznamena to ze dlh pojde hore rapidne, dostali by sme sa na uroven cca 60% dlhu voci HDP, nasledne by bola zakladna infrasktura hotova, investicne vydavky na dialnice by boli na minime, cize by sa mohol pomaly znizovat dlh, dalej nevravim aky prinos by mohla mat vybudovana infrastruktura pre hdp v najblizsich rokoch, takze uroven dlhu by bola o dost nizsia... vsetci by boli spokojny...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2017 14:57
od Maxx787
ako minimalne zobrat na stat uver v objeme 1-2 mld. € by nebol zly napad, z toho postavit (ale poriadne nie za ceny D3) najpotrebnejsie useky, a potom sa uvidi ako na tom bude ekonomika a dlh.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2017 10:28
od Vceliak
Už máme historické skúsenosti, že v programovom období nevieme vyčerpať eurofondy. Keby boli úseky pripravené, nebol by problém presunúť z iných programov na diaľnice ďalšie zdroje. Je z čoho. Skúste si nájsť, iba koľko percent z celkových eurofondov 2014-2020 je pridelených na infraštruktúru a ešte z toho je koľko na diaľnice (zbytok železnica a ostatné cesty).
Teraz hlavne je potrebné pripraviť diaľničné úseky do súťaže. Peniaze sú, len momentálne sú rezervované na "Zlate lavičky do smeráckych dedín". Problém dnešných dní je, že ešte stále sa nepracuje na ministerstve dopravy - delia si stoličky/korytá. Nemôžeme očakávať od novonominovaných straníkov odborné podkutie, potrebujú čas na rozkukanie sa. Bohužiaľ.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2017 15:47
od Yoggy52
Maxx787 napísal:ako minimalne zobrat na stat uver v objeme 1-2 mld. € by nebol zly napad, z toho postavit (ale poriadne nie za ceny D3) najpotrebnejsie useky, a potom sa uvidi ako na tom bude ekonomika a dlh.

ale ked sa zoberie tak mala suma, tak potom nemozeme hodnotit vysledky, postavime po jeden usek na kazdej D/R a nemozeme potom povedat, ci to pomohlo regionu napr. postavil sa obchvat svidnika niekde v "poli" (mimo dialnicnej siete) a nemozno teraz cakat, ze pride niekolko milionova investicia, len preto, ze tam je obchvat... budovanie "kuskovanych" usekov, na ekonomicke hladisko nema velky vplyv, ale keby bola postavena cela R4, tak by to odhladcilo mesta ako VT atd. (aj dvorianky 8) ) a potom by ten region bol zaujimavejsi

dalsia vec, preco sa snazime tlacit dlh, neustale sa porovnavame so zapadnymi krajinami napr. Holandsko, kde maju 80%, ale maju hotovou funkcnu infrastrukturu, ludom je v podstate jedno aky je dlh statu, podstatne je to, ze za svoje dane chcu nejaku sluzbu napr vo forme hotovych slubenych dialnic (zas nevravim, ze by sa mali stavat za kazdu cenu)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2017 13:42
od devil
za 1-2 mld. eur sa daju postavit slusne useky. to je suma ktoru mame z fondov na 7 rokov. isteze nejaky kusok akozerychlostneho poloprofilu riesi dopravny problem a neriesi regionalny rozvoj. treba vybrat "strategicke" useky ktore "otvoria" nejake vzdialenejsie okresy. suvisle tahy sa nedaju stavat a ked nie je pokracovanie na druhej strane hranice tak uz vobec nie.

btw. R4 neriesia dvorianky a je naivne si mysliet ze ak bude suvisla R4 tak vsetok tranzit tadial pojde a prechod snv mozeme zatvorit pre ND. a s tym dlhom to je tiez otazne. spanielsko ma krizom krazom dialnice aj rychle trate a maju tam dost velke ekonomicke problemy. treba najst optimalnu sumu.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 18:26
od legal
V novom trende je rozhovor s Ersékom s bombastickým titulkom - Árpád Érsek: Diaľnice treba stavať juhom, v kopcoch je to drahé

http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2017/cislo-2/dialnice-treba-stavat-juhom-v-kopcoch-je-to-drahe.html