Stránka 5 z 14

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 22:25
od Vlados
12 rokov dávame doprave nad naše možnosti. To akože budeme vyžierať ďalšie a ďalšie generácie, aby sme sa mali dobre a hlavne zlodeji viac nakradli? Ak budeme mať trochu tak bude ďaleko menší priestor na korupciu.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2016 19:19
od devil
Érsek sa už pri nástupe vyjadril. že aj keby boli peniaze, akútne potrebné úseky nie sú dokumentačne pripravené. Teda poviem to svojimi slovami, je mu na prd platné naháňať peniaze, keď nemá pripravený zásobník úsekov k okamžitej súťaži a výstavbe.


ziadny usek nebude pripraveny k okazmzitej sutazi kym nebudu peniaze. to je jeho vyhovorka. ked je UR a DSP/DP tak je usek na vysokom stupni pripravy, a treba zhanat peniaze. a take useku su.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2016 21:36
od ecce
Lorenc napísal:
Keďže dlhová brzda je ústavný zákon a na jeho zmenu je potrebných aspoň 90 hlasov, vládna koalícia potrebuje aj pomoc opozície. Do tímu, ktorý bude o takejto možnosti rokovať, pozval Kažimír napríklad aj poslanca opozičnej SaS Miroslava Ivana, ktorý podľa neho situáciu chápe. Práve Ivan vo svojom vystúpení v pléne kritizoval reálnosť budovania dopravnej infraštruktúry, ktorá je naplánovaná.


viewtopic.php?f=35&t=22062

A to Auxtov spôsob ísť cestou Asfinagu je pasé? Ersek je stará štruktúra ten má odvahu dať tak viac korenia do gulášu. Valent tam je dočasne asi.
Toto mi prišlo v kombinácii s PPP ako jediné možné riešenie.


Auxtov sposob bola od zaciatku len iluzia. Iluzia v tom, ze nam to Eurostat povoli. A iluzia v tom, ze len za to, ze sa zacneme tvarit, ze nieco nie je vydavok, to vydavkom nepresetane byt.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2017 13:37
od rastislav5
Novy informacny system o doprave: odoprave.info
viewtopic.php?f=35&t=22147&p=189603#p189603

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2017 15:33
od Yoggy52
viewtopic.php?f=35&t=22147

logika mi vravi povolit brzdu, stavat dialnice, dlh(objemovo) pojde hore ale aj hdp(objemovo) pojde hore, takze ak teraz minieme 18 miliard, neznamena to ze dlh pojde hore rapidne, dostali by sme sa na uroven cca 60% dlhu voci HDP, nasledne by bola zakladna infrasktura hotova, investicne vydavky na dialnice by boli na minime, cize by sa mohol pomaly znizovat dlh, dalej nevravim aky prinos by mohla mat vybudovana infrastruktura pre hdp v najblizsich rokoch, takze uroven dlhu by bola o dost nizsia... vsetci by boli spokojny...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2017 15:57
od Maxx787
ako minimalne zobrat na stat uver v objeme 1-2 mld. € by nebol zly napad, z toho postavit (ale poriadne nie za ceny D3) najpotrebnejsie useky, a potom sa uvidi ako na tom bude ekonomika a dlh.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2017 11:28
od Vceliak
Už máme historické skúsenosti, že v programovom období nevieme vyčerpať eurofondy. Keby boli úseky pripravené, nebol by problém presunúť z iných programov na diaľnice ďalšie zdroje. Je z čoho. Skúste si nájsť, iba koľko percent z celkových eurofondov 2014-2020 je pridelených na infraštruktúru a ešte z toho je koľko na diaľnice (zbytok železnica a ostatné cesty).
Teraz hlavne je potrebné pripraviť diaľničné úseky do súťaže. Peniaze sú, len momentálne sú rezervované na "Zlate lavičky do smeráckych dedín". Problém dnešných dní je, že ešte stále sa nepracuje na ministerstve dopravy - delia si stoličky/korytá. Nemôžeme očakávať od novonominovaných straníkov odborné podkutie, potrebujú čas na rozkukanie sa. Bohužiaľ.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2017 16:47
od Yoggy52
Maxx787 napísal:ako minimalne zobrat na stat uver v objeme 1-2 mld. € by nebol zly napad, z toho postavit (ale poriadne nie za ceny D3) najpotrebnejsie useky, a potom sa uvidi ako na tom bude ekonomika a dlh.

ale ked sa zoberie tak mala suma, tak potom nemozeme hodnotit vysledky, postavime po jeden usek na kazdej D/R a nemozeme potom povedat, ci to pomohlo regionu napr. postavil sa obchvat svidnika niekde v "poli" (mimo dialnicnej siete) a nemozno teraz cakat, ze pride niekolko milionova investicia, len preto, ze tam je obchvat... budovanie "kuskovanych" usekov, na ekonomicke hladisko nema velky vplyv, ale keby bola postavena cela R4, tak by to odhladcilo mesta ako VT atd. (aj dvorianky 8) ) a potom by ten region bol zaujimavejsi

dalsia vec, preco sa snazime tlacit dlh, neustale sa porovnavame so zapadnymi krajinami napr. Holandsko, kde maju 80%, ale maju hotovou funkcnu infrastrukturu, ludom je v podstate jedno aky je dlh statu, podstatne je to, ze za svoje dane chcu nejaku sluzbu napr vo forme hotovych slubenych dialnic (zas nevravim, ze by sa mali stavat za kazdu cenu)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2017 14:42
od devil
za 1-2 mld. eur sa daju postavit slusne useky. to je suma ktoru mame z fondov na 7 rokov. isteze nejaky kusok akozerychlostneho poloprofilu riesi dopravny problem a neriesi regionalny rozvoj. treba vybrat "strategicke" useky ktore "otvoria" nejake vzdialenejsie okresy. suvisle tahy sa nedaju stavat a ked nie je pokracovanie na druhej strane hranice tak uz vobec nie.

btw. R4 neriesia dvorianky a je naivne si mysliet ze ak bude suvisla R4 tak vsetok tranzit tadial pojde a prechod snv mozeme zatvorit pre ND. a s tym dlhom to je tiez otazne. spanielsko ma krizom krazom dialnice aj rychle trate a maju tam dost velke ekonomicke problemy. treba najst optimalnu sumu.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 19:26
od legal
V novom trende je rozhovor s Ersékom s bombastickým titulkom - Árpád Érsek: Diaľnice treba stavať juhom, v kopcoch je to drahé

http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2017/cislo-2/dialnice-treba-stavat-juhom-v-kopcoch-je-to-drahe.html

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2017 17:44
od Viktorius
Analyza jak bejk. Vidno ze Ersek mysli len na seba. Chcelo by to ministra z vychodu.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2017 18:03
od DrX
Preco? Sak Ersek stavia jedine realne dialnicne spojenie na vychod. Hrusovsky (a vlastne aj Dzurinda) sa starali len o nezaplatitelne tunel-most-tunel dialnice na severovychod.

PS: Ma niekto cely ten clanok? Dik.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2017 18:30
od Viktorius
Ersek len dokoncuje nacate projekty. To co bude Ersek stavat sa mozno najblizsie ukaze vo verejnom obstaravani.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 16:09
od devil
podla vynoveneho webu nds su najlepsie pripravene useky mimo D1 tieto:

- Proces dokumentácie pre stavebné povolenie:
D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica (10,8 km), Oščadnica - Čadca, Bukov, 2. profil (4 km),
R2 Križovatka D1 - Mníchova Lehota (8,7 km), Mníchova Lehota - Ruskovce (16 km), Kriváň - Mýtna (10,5 km), Zacharovce - Bátka (8,3 km), Bátka - Figa (6,2 km), Rožňava - Jablonov nad Turňou (14,1 km), Košice, Šaca - Košické Oľšany (21,2km),
R3 Nižná - Dlhá nad Oravou (7,5 km), Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová (4,9 km),
R4 Hunkovce - Ladomirová (8,2 km),
R5 Svrčinovec - Štátna hranica SK/CZ (1,7 km)

- Príprava súťaže na zhotoviteľa stavby
R2 Mýtna - Lovinobaňa (11,4 km)
R3 Tvrdošín - Nižná (4,4 km)
R4 Prešov, severný obchvat, I. etapa (4,3 km)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 17:44
od Maxx787
no tak to pre R2 s pripravou vyzera lepsie nez s peniazmi :-D :-D teraz je dolezite nejako vyclenit z dlhodoobeho hladiska ze ako bude financovana vystavba cestnej a dialnicnej siete, samozrejme bez zbytocneho zadlzovania

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 21:37
od Vlados
Tento rok sa plánuje požičať 4-5 mld. Zadlžujeme sa aj na "stravu".

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 09:22
od i15
Minister tvrdí, že sú pripravené úseky R2 Košice, R3 Tvrdošín a R4 Prešov západ-sever, ale nie sú peniaze. Nie som expert na eurofondy, ale to akože rozostavané úseky vyčerpajú všetky dostupné eurofondy z balíka 2014-2020 ?

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 10:39
od aquila
teoreticky to tak je .. najma tym, ze ako boli posledne tri resp dva useky kartelovo predrazene, ale nieco by sa urcite dalo .. minimalne R3 by mohla ist ...

je skor skoda, ze sa tie projekty nezoptimalizovali, ale kazdopadne vyhlasit sutaz mozu .. len zase nie naraz ..

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 18:14
od jarino
i15 napísal:Minister tvrdí, že sú pripravené úseky R2 Košice, R3 Tvrdošín a R4 Prešov západ-sever, ale nie sú peniaze. Nie som expert na eurofondy, ale to akože rozostavané úseky vyčerpajú všetky dostupné eurofondy z balíka 2014-2020 ?

Tvrdošín aj tak jedine zo ŠR, takže tam s eurofondmi by som nerátal. Veľmi som zvedavý na Value for money, čo tam zasa popíšu. Hádam sa pozrú na počet plánovaných križovatiek na oravskej R3.
Na doplnkovú sieť tam máme 225 miliónov eur. Rátalo sa s obchvatom KE, ten však v CBA bol vyčíslený na 400 miliónov eur. V zozname projektov je obchvat KE, Soroška a niečo na západnej R2. Veľa alternatív nie je, podľa prípravy by som tipoval investovanie do obchvatu KE alebo na Mýtna - Lovinobaňa, teda ak sa to dohodne s Bruselom. Ešte je možné, žeby peniaze dali na časť obchvatu PO, ktorý bude mať platné SP :D

Čo sa týka hlavnej siete, bolo tam 1,35 miliardy eur (aj so spolufinancovaním, čisto EU zdroje 1,142 mld. eur). Povedal by som, že už teraz to nestačí, stačí použiť hrubé čísla, keďže tie hodnoty sa aj tak budú meniť a aby sme mali predstavu, nepotrebujeme úplne presné čísla.
Schválené projekty:
HP - LL II.fáza, 280 mil. (užívanie vraj v IV/2019)
Brodno - Strážov, II.fáza, 165 mil.
Otázne čísla:
Svrčinovec - Skalité, polovičný profil, z OPD 153 mil., potom zostáva do 330 mil. cca 177. mil., podľa Auxta z OPII 150 mil.
Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, podľa Auxta 290 mil
Hubová - Ivachnová, pred rokom z OPD vyčerpali 23 mil., podľa Auxta z OPII 170 mil., určite tam nie je zarátaná úprava projektu
Vytendrované, beriem vytendrované hodnoty, zaplatiť sa to bude musieť a aké bude spolufinancovanie bohvie:
JZ obchvat PO, 356 mil. bez tej zľavy
Budimír - Bidovce, 197 mil.
Svrčinovec - Bukov, CEF 87 mil., OPII 92 mil., zvyšok je 60 mil. (zo ŠR?)
----------------------------
Vychádza to na cca 1,7 mld. eur, pričom Hubová - Ivachnová nás vyjde drahšie.
Auxtovi tam "viselo" asi 240 miliónov, ale on tam mal, koľko vezmú z OPII posledné tri tendre a boli to nižšie sumy ako mám uvedené ja, no to sa môže zmeniť.
Tento rok hádam budeme vedieť, koľko zoberie z OPII Svr.-Sk. a LL-DS, potom to bude jasnejšie, lebo fázované projekty to zneprehľadňujú. Obchvat PO a Budimír - Bidovce určite vezmú z OPII menej ako uvádzam, ale to je jedno, čo nezaplatí EÚ, to sa tak či tak zatiahne zo ŠR.
Jedno je jasné, ak sa nepresunú peniaze, EÚ momentálne zatiahne na našich diaľniciach 1,142 mld. eur, zvyšok štát.
Je to spleť nepresných čísel, ale na potvrdenie, že na diaľnice OPII s aktuálnymi hodnotami nestačí to postačuje. Teda jedine, žeby štát projekty viac spolufinancoval, čo by viac zaťažilo ŠR.
A do toho Turany - Hubová 900 mil., kysucká D3 atď. Tým nehovorím, že sa má uvoľniť dlhová brzda...
Toto isté sa dalo nepresne spočítať aj pri železniciach a potom sa dalo predpokladať, načo peniaze nevyjdú(tam to vychádzalo na úsek pri LM). Ale už to nie je nutné, ŽSR už zverejnili, načo peniaze nie sú(úsek pri LM a ďaleko viac).

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 21:28
od Vlados
Pozrite sa o koľko mld. za zvyšovalí príjmy za poslené roky. Ak by len desiatina so zvýšených príjmov išla na diaľnice tak každý rok môžeme zaplatiť celý národný účet... nakoľko sa stavia úsek 2-4 roky tak by paralelne mohol štát financovať 2-4. ALE TO BY POLITICI NESMELI ZARÁBAŤ VLASTNOU HLAVOU :!:

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2017 17:53
od Jonathan
A to je to co hovorim. Krajna, ktora che byt v jadre eurozony musi byt schopna postavit a opravovat cesty zo SR. Presnejsie: opravovat 100% zo SR, stavat ciastocne SR a fondy.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2017 18:57
od peterle
Jadro eurozóny neexistuje, ide o zatiaľ imaginárne jadro viacrýchlostnej EU.
A čo zase hovorím stále ja, do budúceho jadra EU sa dostaneme veľmi ľahko. Na opravu ciest a stavbu diaľnic si požičiame, vyženieme verejný dlh nad 100% a budeme v jadre a ešte veľkí páni navrch. Lebo starosťou o splácanie dlhov, sa trápi len žobrač, páni na to kašlú a chvália sa dobrými cestami :D

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2017 19:40
od Yoggy52
Nech bude dlh aj 100%, ale hlavne nech sa nemusim za slovensko hanbit :roll: Krajina, kde bude normalna kultura cestovania, cesty na vysokej urovni atd. Momentalne to vyzera horsie ako v Indii. Pre porovnanie: Svidnik vyzera ako nejaka chudobnejsie mesto v Nemecku, zatial co napr. Bratislava vyzera ako New Delhi :roll:

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2017 22:20
od Vlados
to je čo za prístup habiť? čiže ak budeme mať postavené všetky D/RC budeš na Slovnensko hrdý? aj vtedy aj da dostane ne grácku cestu? budeš rovnako hrdý ak bude nejaký známy zo zahraničia cestovať vlakom? ...niečo potrebovať vybaviť na úrade? bude musieť na pohovotosť/do nemocnice? dufám, že na výložky si rovnako hrdý?

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2017 08:40
od devil
jadro je o tom ci budeme posluchat alebo nie. a my velmi radi posluchame...