http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4097
(otázka novinára HN) napísal:Ale s ťahom z Bratislavy do Košíc to na ukončenie v roku 2010 nevyzerá. Ak už, tak je reálny rok 2012. Nevraveli ste, že sa to stihne?
(odpoveď ministra dopravy) napísal:Nesúhlasím s tým, pretože všetky prognózy sa obvykle opierajú o stanovisko pána Mikolaja (Ján Mikolaj je vedúci katedry na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity, nezávislý poslanec a člen SNS, pozn. red.)
Veľmi si ho vážim, ale pán Mikolaj bol riaditeľom Slovenskej správy ciest v čase, kedy diaľničná výstavba napredovala slimačím tempom. Predpokladám, že nemá všetky potrebné informáce.
Napríklad málokto vie, že najkritickejší úsek, ktorý očakávame, tunel Višňové - Dubná Skala, už má prerazenú štôlňu. Dokonca sa cez ňu dá prejsť malým vláčikom.
V piatok očakávame súhlasné stanovisko Európskej únie, ktoré je potrebné, pretože na tejto trase sa využíva aj Kohézny fond. Chceme to predložiť na vládu, aby sme mohli Národnej diaľničnej spoločnosti dať pokyn vypísať tender. Bude ho vyhodnocovať budúca vláda. Ak sa bude plniť harmonogram, nemám obavy. Vypracovala ho renomovaná poradenská spoločnosť a tam jasne napísané, že ukončenie v roku 2010 je možné.
Zasmejme sa -
Dušan Mráz, generálny riaditeľ Doprastavu, a.s. Bratislava povedal, že diaľnica D1 v KE v r. 2010 postavená nebude a on tipuje/odhaduje rok 2015. Doprastav, a.s. Bratislava je najväčšia stavebná firma na Slovensku a je to hlavný hráč pri výstavbe diaľničnej infraštruktúry, konkrétne pri výstavbe diaľnice D1.
http://tvojepeniaze.pravda.sk/sk_pludia ... pludia_p01Renomovaná agentúra zatiaľ pohltila cca. 1 mld. SKK a SR nemá ani mýtny systém, ani D1 v r. 2006 v ZA, ani nič. Lebo to nie je o agentúre, ale o ministrovi.
A tak ako sa stavalo v r. 1995-1998, tak sa nestavalo v r. 1998-2004. Pretože už len proces "rozbehnutie diaľničnej výstavby" sa realizoval v tom prvom období a to sa VM nezastávam, lebo chýb tam bolo veľmi veľa.
(otázka novinára HN) napísal:Ste spokojný s tým, ako pokročili práce na diaľnici?
(odpoveď ministra dopravy) napísal:Spokojný nebudem, kým nebude ukončená. Som však veľmi rád, že sa podarilo už jednotlivé etapy výstavby dostať do takého stavu. Ktokovek už po mne príde, nebude to môcť zvrátiť.
Nuž, stačí nevypísať niekde tender a stratí sa význam napríklad EIA. Ani len trasy nie sú pevne stanovené, aj zodpovednosť za PPP sa prenecháva na ďalšiu vládu a pritom toto už mohlo bežať, kapacity v SR existujú a pri PPP aj financie.
A v akom stave sú také úseky ako napríklad D1 v PB ? Tam to ako pokročilo ? Alebo na R1 ZC-Sasovske Podhradie, to bola NDS, kto zlyhal ? Kam patrí NDS ? Že by pod MDPT ?