Jedna babka (cukrár-ka) povedala

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 24. Feb 2005 12:01

A zrazu je tu nejaké sabotovanie stavby


Pisal som sabotovanie pripravy nie stavby, ak si si nevsimol.

V takom prípade ale do 3 rokov bude spojenie BA-KE, len nie cez náš štát.


Stale lepsie ako vzdusne zamky a nekonecne "ved tam sa vzdy planovalo".
Naposledy upravil devil dňa 24. Feb 2005 12:27, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 24. Feb 2005 12:06

A o utajovanom materialy mozem povedat 1/utajovane veci su casto nekale veci (alebo nekale sposoby ktorymi sa dosiahnu), lebo sa musia utajovat 2/je to utajene preto lebo po zverejneni by ludia len mavli nad tym rukou - teda nic svetoborneho 3/neexistuje

Podla mna to "riesenie" mohlo byt branie si uverov nehladiac na ich mnozstvo uroky splacanie a mozno obmedzovanie inych vydavkov rozpoctu.
Naposledy upravil devil dňa 24. Feb 2005 12:25, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ale nie.

Odoslaťod aquila » 24. Feb 2005 12:25

Scotty napísal:Ja teda nie som ekonóm, ale ako môže klesať v pomere k HDP náš štátny dlh (nie celkový, lebo v tom sú aj podnikatelia a domácnosti, to je potom ešte o 200 mld.sk ročne viac), keď schodok štátneho rozpočtu dosahuje každý rok viac ako 3%, t.j. od r. 1998, bolo 5%, 4,5%, ... až teraz má byť 3,5%. A požičiavame si s úrokom min. 3% a nesplácame viac ako si požiačiame. No neviem, mne sa to nezdá, ale dá sa to zistiť na http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf ... w&count=20 tam sa to dá nájsť. Ale nechem sa v tomto hádať, len sa mi to nezdá.


velmi v strucnosti ide o to ze aj ked nam dlh v absolutnych cislach rastie. ale takisto nam rastie aj HDP resp ked to mierne prezeniem aj produktrivita prace, a oboje rastie rychlejsie. navyse nas dhl "narastol" aj preto, lebo podla EU sa uz do statneho dlhu pocitaju aj statne zaruky za uvery, co sa predtym nerobilo.

inak na sme.sk je docela dobra debata na tuto problematiku. je to komplexnejsie, a nechcem to tu cele rozoberat. takzdopadne mohlo to byt aj lepsie :)

http://www.sme.sk/c/1934548/Zadlzenost- ... bliky.html
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 24. Feb 2005 12:30

devil napísal:A o utajovanom materialy mozem povedat 1/utajovane veci su casto nekale veci (alebo nekale sposoby ktorymi sa dosiahnu), lebo sa musia utajovat 2/je to utajene preto lebo po zverejneni by ludia len mavli nad tym rukou - teda nic svetoborneho 3/neexistuje

Podla mna to "riesenie" mohlo byt branie si uverov nehladiac na ich mnozstvo uroky splacanie a mozno obmedzovanie inych vydavkov rozpoctu.


devil, nic proti, ale velmi malo toho vies co sa tyka utajovanych veci. ty si vazne len taky dialnicny rojko :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 24. Feb 2005 16:16

Tolko protiargumentov... ani neviem na ktory mam reagovat. Ale vazne veris na nejaky tajny seriozny material ktory by urcil ako by sa dostavala D1 R1 a D3 do 2005. Ak ano je na zvazeni ostatnych kto je rojko. :roll: Ale to nevadi vzdy je to lepsie ako byt dialnicnym "loserom" ako nasi planovaci. :wink: Ale vazne: mohlo sa jednat o vzatie uveru par 10 mld. na drasticke uroky na statne zaruky. Ale to nie je umenie to dokaze hociktora vlada.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Alergický a na čo?

Odoslaťod mel » 24. Feb 2005 16:42

Scotty napísal:
Za ZV nie je nič, len Rómovia. To je môj názor. Chudoba, za ktorú môžu tí ľudia sami (ber ma ako 16r. Blaváka), lebo len nadávajú na Blavu. Kedysi sa hovorilo v KE, že vláda myslí len na oblasť v BA, potom to posunuli na TT, potom na TN, teraz je to, "že po ZA", ale veď štát nemá ako ľuďom pomôcť. Mali by ste sa viacej snažiť aj sami, ani tým na tých Kysuciach len tak niekto prácu nedá. A ani v NR a tam je R1 plynule od BA, ale veľa NR-ranov jazdí do TT a BA, nie je to naopak. Takže chyba je vo vzdelaní alebo lenivosti. Najprv D1, tá spája veľa chudobných oblastí s s regiónmi, kde sa rozvíja turistický ruch a (ťažký) strojársky priemysel. Čo je na tom juhu? Od toho ZV-KE? 20-30% nezamestnanosť. A tam už len diaľnica nepomáha.

A básniť tu o tom, že sever zachránili investori, lebo je tam diaľnica a bola tam. A kedy, v r. 1998? Kde vtedy bola diaľnica? A kde je teraz? A investori už sú nielen po ZA, ale aj v MT, RK. A aj v SN a LE. A nie je tam diaľnica. Ano, ano má tam byť, ale už 10-tky rokov tam má byť.


si asi fakt mimo ... pleties tu veci, ktore sem nepatria... OK, som Kosican a zijem uz 10r v BA, lebo v kosiciach by som adekvatnu pracu nenasiel. Takisto je na tom kopec ludi, ktorych poznam. Nemozes vsak prestahovat cely vychod do BA... Keby to bolo o tej lenivosti / neschopnosti, ako tvrdis, tak by som ja (co som teda akoze schopny a pracovity asi) mal co v KE robit ked tam pridem. Proste tam zdochol pes, lebo ludia nemaju robotu, nemaju prachy a tym padom ich ani nemozu minat. Rozdiel nie je v tom, ci da nejaka fabrika robotu 3000 ludom, ale v tom, ze ti ludia potom tie peniaze minaju niekde a zamestnavaju tak dalsich.

a na to dialnice treba (ty vole, uz som si myslel, ze sa k tym dialniciam ani nedostanem :) )
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odpovede pre devila.

Odoslaťod Diaľničiar » 24. Feb 2005 16:49

Devil:

Čo sa týka zdrojov na výstavbu diaľnic, boli v pláne finančné prostriedky vo výške 195 mld.sk, čo dnes predstavuje suma cca. 280 mld.sk (ak zarátaš aj infláciu, aj nárast miezd a aj nárast nákladov a ceny materiálov). A za to by bola aj D1, aj D3 a aj R1. Plán na získanie financií počítal s MH SR, min. pre správu a privatizáciu majetku a MF SR. Predovšetkým prostredníctvom špeciálnych odvodov zo štátnych firiem, SPP, SE, ST, VÚB by dala zbytok vo firme úverov. Okrem toho, tento materiál predstavoval aj ďalší postup v prípade privátizácií štátneho majetku v iných firmách. A samozrejme vtedajšia vláda mala svoje praktiky, takže aj mnohé iné firmy, ktoré sa dali do súkromných "spriaznených rúk" by dali z tejto sumy takmer 25 mld.sk. A bolo tam veľa iných postupov, stačil ešte 1 rok vlády. Smola, aj pre juh, aj pre sever. Toto by totiž nebol dlh. Okrem ´toho úveru z VÚB, ale táto banka bla na pláne pre privatizáciu za tú "vyššiu" cenu.

Súkromný investor. Ty nemáš ani predstavu o tomto systéme. Ano, jemu by to mohlo byť jedno, ale nie je. Úsek na R2 odmietli postaviť 4 spoločnosti. Úsek na R4 tiež, len boli 3. Do ZA odmietli tiež stavať súkromní investori. Ostáva úsek ZA-RK, kde záujem majú. A za vysokú daň, štát im "vráti" 200-250% toho, čo by zaplatil on, keby to staval priamo on. A štátu to jedno nie je. Štát si požičiava už za 3%, firmy na tieto sumy a dĺžku splatenia cca. od 8%. Atď. A naviac, súkromná firma musí byť v zisku, narozdiel od štátu. Ak to bude stavba za 80 mld.sk, tak 2-3% bude určite čistý zisk.

Sabotovanie prípravy výstavby. A kde sa také niečo deje? Na R4 pri Kechneci? A čo takto na úseku PO-Svinia. Keby tu nebola KIA, tak takéto problémy nie sú. Ale, štát už začína používať tvrdú taktiku, aj vyvlastnenie pre štátny záujem.

Devil, ty nevieš, čo je to utajovaný materiál.

Okrem toho plán pre výstavbu počítal aj čisto len so slovenskými firmami. Doprastav, Hydrostav, Váhostav, Agrostav, Banské stavby, Inžinierske stavby a 1 nová firma. A riešilo by to aj zamestnanosť na obdobie 6 rokov. Pretože to by bolo 50 tis. ľudí priamo na stavbách od PO-SOB, 16h denne.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Alergický a na čo?

Odoslaťod Diaľničiar » 24. Feb 2005 16:54

mel napísal:
Scotty napísal:
Za ZV nie je nič, len Rómovia. To je môj názor. Chudoba, za ktorú môžu tí ľudia sami (ber ma ako 16r. Blaváka), lebo len nadávajú na Blavu. Kedysi sa hovorilo v KE, že vláda myslí len na oblasť v BA, potom to posunuli na TT, potom na TN, teraz je to, "že po ZA", ale veď štát nemá ako ľuďom pomôcť. Mali by ste sa viacej snažiť aj sami, ani tým na tých Kysuciach len tak niekto prácu nedá. A ani v NR a tam je R1 plynule od BA, ale veľa NR-ranov jazdí do TT a BA, nie je to naopak. Takže chyba je vo vzdelaní alebo lenivosti. Najprv D1, tá spája veľa chudobných oblastí s s regiónmi, kde sa rozvíja turistický ruch a (ťažký) strojársky priemysel. Čo je na tom juhu? Od toho ZV-KE? 20-30% nezamestnanosť. A tam už len diaľnica nepomáha.

A básniť tu o tom, že sever zachránili investori, lebo je tam diaľnica a bola tam. A kedy, v r. 1998? Kde vtedy bola diaľnica? A kde je teraz? A investori už sú nielen po ZA, ale aj v MT, RK. A aj v SN a LE. A nie je tam diaľnica. Ano, ano má tam byť, ale už 10-tky rokov tam má byť.


si asi fakt mimo ... pleties tu veci, ktore sem nepatria... OK, som Kosican a zijem uz 10r v BA, lebo v kosiciach by som adekvatnu pracu nenasiel. Takisto je na tom kopec ludi, ktorych poznam. Nemozes vsak prestahovat cely vychod do BA... Keby to bolo o tej lenivosti / neschopnosti, ako tvrdis, tak by som ja (co som teda akoze schopny a pracovity asi) mal co v KE robit ked tam pridem. Proste tam zdochol pes, lebo ludia nemaju robotu, nemaju prachy a tym padom ich ani nemozu minat. Rozdiel nie je v tom, ci da nejaka fabrika robotu 3000 ludom, ale v tom, ze ti ludia potom tie peniaze minaju niekde a zamestnavaju tak dalsich.

a na to dialnice treba (ty vole, uz som si myslel, ze sa k tym dialniciam ani nedostanem :) )


Tak v tomto sa mýliš. Ja poznám na Slovensku x miest, kadiaľ diaľnica nejde, je tam fabrika, aj dve, ľudia míňajú v baroch, obchodoch, ... a diaľnicu nepotrebujú. A D1 v KE bude, ja som zvedavý, čo až také zazračné tam bude.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 24. Feb 2005 17:01

devil napísal:Tolko protiargumentov... ani neviem na ktory mam reagovat. Ale vazne veris na nejaky tajny seriozny material ktory by urcil ako by sa dostavala D1 R1 a D3 do 2005. Ak ano je na zvazeni ostatnych kto je rojko. :roll: Ale to nevadi vzdy je to lepsie ako byt dialnicnym "loserom" ako nasi planovaci. :wink: Ale vazne: mohlo sa jednat o vzatie uveru par 10 mld. na drasticke uroky na statne zaruky. Ale to nie je umenie to dokaze hociktora vlada.


devil, taky material za meciarovej vlady ozaj mohol existovat. vobec by som v tom nevidel problem. ak si dobre pamatas tak meciar chcel do 2005 mat kompletne postavanu D1, R1 a aj D3. otazne je, za aku cenu, ale plany boli. ono ziadna vlada nie je svata, sucastna predala podniky za niekolko 100 miliard skk a v pokladnici je prazdno a dlh je enormny.. a budovat sa vlastne zacalo az po 6 rokoch vladnutia.. ked zistili ze aj by bolo dobre nieco robit.

ad ZV - KE, suhalsim so scottym do znacnej miere, ze tam skapal pes a ci tam bude alebo nebude dialnica moc nepomoze. je to aj v ludoch. preco je potom na severe stale nizsia nezamestnanost ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Ja by som zase nepodceňoval súkromný kapitál.

Odoslaťod aquila » 24. Feb 2005 17:05

dialniciar predbehol si ma :)

presne si popisal situaciu, sukromny investor zrovna nie je to prave orechove ... vid madarsko. ale je to na dlho.

taktiez verim tomu ze by uz o takomto case bola D1 spravena ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Ano, D1+D3+R1 by boli.

Odoslaťod Diaľničiar » 24. Feb 2005 17:18

Ale zase by nebolo veľa iných vecí. Napr. by sme asi určite neboli v NATO a možno ani v EÚ. Ale diaľnice by boli. Dzurinda zastavil výstavbu diaľnic, lebo a opravy ciest a železníc, pretože sa mu zdalo, že ušetrí 21 mld.sk A ušetril. Mečiar chcel dostavať Mochovce, Dzurinda to zastavil. Teraz, po predaji majetku, reformách, začlenenia SR do vyspelého sveta, sa zistili, že diaľnice a el. energiu treba. A to sú investície spolu okolo 300 mld.sk na najbližších 8 rokov. Tú elektrinu vláda nejako vyrieši cez Enel, ale tým už SR nemá v podstate čo predávať. Zbaví sa len záruk v hodnote 75 mld.sk. Čo teraz? Znárodniť nie, predávať nie je čo, reformovať (aby ľudia platili viac a štát menej). A dotýka sa to aj diaľnic. Ja už 6 rokov počúvam ako "Za 2 roky dáme na diaľnice 14 mld.sk". A nič, dáva sa 7-8,5 mld.sk. Zo štátneho rozpočtu. Ten zbytok, to sú úvery a súkromní investori a asi 4 mld.sk dáva EÚ.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

No a mám tu ešte jeden príbeh.

Odoslaťod Diaľničiar » 24. Feb 2005 21:53

Ale ten sa stal v r. 2004. To si babka povedala: "Tak 2 roky sú za mnou a 2 ma čakajú", takže si zmyslela, že "D1 bude v r. 2010 hotová."

Keď toto bolo v médiách, vo všetkých od TV cez rozhlas po noviny, tak raz sme si povedali, že sa musíme s babkou porozprávať. Prídeme za ňou a spýtame sa jej, babka, čože to bude v r. 2010? A babka sa pýta, že čo akože myslíme. Tak akože tej D1. "Jááj", hovorí babka. A tak nám povedala, ano budú súkromní investori, nová spoločnosť, ktorá bude mať na starosti diaľnice atď. A D1 bude hotová najneskôr v r. 2010. A tak nám nedalo a pýtame sa: celá D1? Áno, celá, komplet, čo nepočujete, veď všade to dávajú. A tak nám nedalo a pýtame sa babky, ale len po KE? A babka hovorí, no ano, po KE, komplet D1. :shock: BUM. Babka sa zamyslí a je ticho. A my pokračujeme: No všade sa uvádza a aj ty si hovorila, že D1 bude hotová v r. 2010 a nebolo spomínané, že len BA-KE. A babka hneď na nás: "Aké len?" Tak a my na babku, že KE-MI-UA, to nie sú 2 km. A odvtedy babka všade zdôrazňovala, že D1 BA-KE bude hotová v r. 2010. A naše médiá si ani nevšimli ten 2-mesačný rozdiel.

Tu je vidieť, treba byť nielen pánom, ale aj majstrom, pretože takáto chyba nestojí síce nič, ale má cenu niekoľkých mld.sk. :twisted:

Tak to by bolo na dnes všetko, ale ďalší príbeh je na ceste. :wink: 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 25. Feb 2005 08:08

No pozbieralo sa tu toho dost...


Teda mne bolo jasne aj ked sa spominala D1 do 2010 ze je to myslene bez KE-UKR.

Aquila: Na severe funguje par podnikov ktory vybudovali komunisti pri udajnom protezovani stredneho slovenska. A ten rozdiel nie je zase taky ohromny. zober si ze ZV-BB a ZH v tomto ani nezaostavaju, a nemaju ani vyssiu nezamestnanost. Co sa tyka ZV-KE tam maju naozaj dovod nadavat na komunistov a stokrat vacsi dovod ako na severe. Tam namiesto priemyslu davali JRD v nezmyselnych poctoch. Neviem ale rad by som sa opytal ci si myslis ze za komunistov mali tamojsi volat zahranicnych investorov alebo stavat si vlatne fabriky podla vlastnych 5rocnic :?:

Iste, bol tam aj nejaky priemysel, ktory tiez krachoval a tiez sa minimum zachovalo. Kedze celkovy podiel zamestnanosti v priemysle bol taky aky bol aj zvysky boli/su take ake su. Vybudovat priemysel na zelenej luke je tazsie ako vojst a zachranit firmu s sice zlom stave ale predsa existujucu. A dnes uz na to treba aspon usposobenu cestu a zelektrifikovanu zeleznicu. Vezmi si juhozapadne slovensko, tiez tam nie su dialnice ale maju rovne cesty a maju dobru zeleznicu. A tam je aj nezamestnanost nizsia az podpriemerna.

Pista rozumiem tym planom, a takto nejak som si to predstavoval, specialne odvody zo statnych firiem ktore na tom boli tak ako boli by som povazoval pre mnohe z nich ako ranu z milosti. To by chcelo silnu ekonomiku a silne firmy a hlavne nevytunelovane. to iste banky kazdy vie v akom stave boli. a spomenul si pravu banku ...VUB...ved tie banky mali tolko nedobytnych uverov. Ja si myslim ze ak by toto malo byt takto zrealizovane skor ci neskor by nastal taky krach ze by sme koncili niekde na urovni argentiny. A stalo by nam to zato :?:

suma : v SR dostatocne zdroje na taketo plany (a nielen pre dialnice) neboli a nie su, preto je dobre ze sme v EU.

a este k tym sukromnym investorom: pokial viem vlada si povedala ze tento a tento usek chce dat postavit. Sukromnemu investorovi nemoze vyhovovat ziadny usek ak by sa mu naklady mali vratit ciste z myta. Najlepsie useky, ktore maju najvyssiu navratnost su v podstate cela R1 a D1 po ZA, ostatne su len fragmenty, pri MT, PP, DT. tie ale idu byt robene z inych zdrojov (okrem MT). Investor nam postavi hocico a hocikde - ak mu budu garantovane zisky a platby. Moze mu to byt srdecne jedno ci to bude cez myto cez rozpocet alebo cez oboje. Je vsak dobre ze tu budu, len si to treba ustrazit.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 25. Feb 2005 08:22

si asi fakt mimo ... pleties tu veci, ktore sem nepatria... OK, som Kosican a zijem uz 10r v BA, lebo v kosiciach by som adekvatnu pracu nenasiel. Takisto je na tom kopec ludi, ktorych poznam. Nemozes vsak prestahovat cely vychod do BA... Keby to bolo o tej lenivosti / neschopnosti, ako tvrdis, tak by som ja (co som teda akoze schopny a pracovity asi) mal co v KE robit ked tam pridem. Proste tam zdochol pes, lebo ludia nemaju robotu, nemaju prachy a tym padom ich ani nemozu minat. Rozdiel nie je v tom, ci da nejaka fabrika robotu 3000 ludom, ale v tom, ze ti ludia potom tie peniaze minaju niekde a zamestnavaju tak dalsich.


Mozem povedat k tomu len toto: poznam mnohych absloventov VS zo stredu a vychodu a viem dost presne odhadnut ze z niektorych rocnikov na niektoych VS pracuje 3/4 abolventov v BA, resp. na zapade. Ze doma im potom ostane len slabsia vrstva nikoho nazaujima. Ale zrejme by si ty ludia po VS mali zakladat hned firmy a pod (tak ako aj nezamestnany podla nasho mudreho min. "prace" a social(istickych) veci). Ak ano tak potom by mal platit rovnaky meter pre vsetkych, a nie ze niekto sa ma snazit a niekomu zase kupia firmu za tazke miliardy a smiesnych podmienok. Btw ak nebola kopa nezamestnanych aj na severe tak by sa tam tiez netlacili.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Reakcie, najmä pre Devila

Odoslaťod Diaľničiar » 25. Feb 2005 16:12

Ty nevieš o financovaní výstavby diaľnic takmer nič, ani z minulosti a teraz už vôbec nie. Podobne tento prehľad nemá ďalších 90% z vás. Nikto sa nevie spýtať konkrétne na konkrétne fakty výstavby. Nevšímate si rôzne aktivity a okolnosti okolo výstavby diaľničnej siete. Pričom každá z nich stála alebo aj stojí SR niekoľko 100 mil. sk až mld. sk a za tieto peniaze sa nepostaví ani 1 km D alebo RC.

Devil, ja sa ti nepletiem do tvojej práce, budem rád, keď sa ty nebudeš do mojej, keď nebudeš zámerne klamať a podsúvať rôzne témy, ktoré s tým, čo ja napíšem vôbec nesúvisia. O D1 ani R2 nevieš v podstate nič, máš len nejaké intenzity dopravy, o technickej stránke predstavu nemáš. Nevieš o systéme súkromných investorov, oni nepostavia R2, pretože to nechcú. Ani D1 po ZA. Ale ty si budeš hovoriť stále to jedno svoje isté.

To už nie je o názoroch (tie máme devil iné na D1 aj na financovanie, len ti si protirečíš, lebo ani veľa peňazí by si nedal, ale veľa km by si postavil), ale o elementárnej slušnosti. Keď niečo neviem, nebudem sa hádať, pretože pre mňa v tejto chvíli strácaš dôveryhodnosť. Tú zatiaľ stratil len 1 človek na fórach diaľniciach a bol to feroslav. Nikto iný, ani kaviarista si ku mne nedovoľuje to, čo ty.

Ja strácam chuť sa stále opakovať a vysvetľovať tu niečo (aj iným), keď ty (a len ty, nikto iný na žiadnej téme) si stále opakuješ to svoje a podkopávaš moje názory a moje argumenty. :evil:
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

A devil ešte na tú tvoju narážku.

Odoslaťod Diaľničiar » 25. Feb 2005 21:20

Že tebe to bolo hneď jasné, že D1 do r. 2010 sa myslí len po KE. Nepozorne čítaš, pretože to som vedel ja aj mnohí iní z brandže. Len tá babka nevedela, čo rozpráva a to je chyba. Ak sa ti to zdá, že je to v poriadku, tak potom máš mylné predstavy o tom, kto je na mieste ministra na MDPT a kto by tam mal byť. :?
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Ok, Devil.

Odoslaťod devil » 26. Feb 2005 12:55

Pista, nehnevaj sa ale podla mna je forum na debatu, vyvracanie nazorov a na polemiku. Ak nieco poviem a vies mi to vierohodne vyvratit nie je problem. V tvojom poslednom prispevku si sa nezaoberal temou ale so mnou.

v predchadzajucom prispevku som na teba neutocil, ak to tak beries je mi to luto. Takto mi vsak pripadas byt bezdovodne sa urazajuci na vsetkom moznom aj nemoznom.

Ale aby som bol konkretny, naozaj si myslis ze by SR po 1998 zvladla takyto ambiciozny program vystavby :?: Co si myslis o nazoroch mnohych ekonomov (okrem kozlikocov) ze verejne financie boli v otrasnom stave :?: Popieras ze banky boli zatazene nedobytnymi uvermi a v katastrofalnom stave :?: To nijak nesuvisy s tym ze mnohe firmy boli na tom dobre.

Nasa babka je politik, a preto vzdy bude hovorit ze ako sa vsetko buduje ako to vsetko funguje atd. a ak pride dalsia babka bude robit to iste. to je velmi-velmi smutne, ja si tieto veci snazim odfiltrovat od seba a nevytvarat si nazor pod vplyvom jeho vyhlaseni.

keď nebudeš zámerne klamať a podsúvať rôzne témy


tak toto si vyprosim :twisted: kde som klamal a v com :?: co som podsuval, ze na ZV-KE komunisti davali same JRD? Nesmie sa o tom hovorit?

a k tej technickej stranke: ako to suvisy z nasou debatou? 90 a snad aj viac % ludi o tom nevie takmer nic, ale ich zaujimaju ekonomicke dopady cena stavieb (z ich dani a poplatkov) intenzity dopravy a jazdne podmienky. ak toto ma byt forum o betonovani, tak prepac som na nevhodnom mieste.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ok, Devil.

Odoslaťod Diaľničiar » 26. Feb 2005 22:48

devil napísal:Pista, nehnevaj sa ale podla mna je forum na debatu, vyvracanie nazorov a na polemiku. Ak nieco poviem a vies mi to vierohodne vyvratit nie je problem. V tvojom poslednom prispevku si sa nezaoberal temou ale so mnou.

v predchadzajucom prispevku som na teba neutocil, ak to tak beries je mi to luto. Takto mi vsak pripadas byt bezdovodne sa urazajuci na vsetkom moznom aj nemoznom.

Ale aby som bol konkretny, naozaj si myslis ze by SR po 1998 zvladla takyto ambiciozny program vystavby :?: Co si myslis o nazoroch mnohych ekonomov (okrem kozlikocov) ze verejne financie boli v otrasnom stave :?: Popieras ze banky boli zatazene nedobytnymi uvermi a v katastrofalnom stave :?: To nijak nesuvisy s tym ze mnohe firmy boli na tom dobre.

Nasa babka je politik, a preto vzdy bude hovorit ze ako sa vsetko buduje ako to vsetko funguje atd. a ak pride dalsia babka bude robit to iste. to je velmi-velmi smutne, ja si tieto veci snazim odfiltrovat od seba a nevytvarat si nazor pod vplyvom jeho vyhlaseni.

keď nebudeš zámerne klamať a podsúvať rôzne témy


tak toto si vyprosim :twisted: kde som klamal a v com :?: co som podsuval, ze na ZV-KE komunisti davali same JRD? Nesmie sa o tom hovorit?

a k tej technickej stranke: ako to suvisy z nasou debatou? 90 a snad aj viac % ludi o tom nevie takmer nic, ale ich zaujimaju ekonomicke dopady cena stavieb (z ich dani a poplatkov) intenzity dopravy a jazdne podmienky. ak toto ma byt forum o betonovani, tak prepac som na nevhodnom mieste.


Dobre, devil, v poriadku, zabudni na to, ale vyjasnime si niekoľko vecí. Ano, fórum je o diskusii, o rôznych názoroch. Nemusíme sa zhodnúť, ale v takom prípade ja to hovorím otvorene. Teda to, že ja som za D1 a ty za R2 (ZV-KE). Ty to však automaticky berieš ako fakt, že ja ustupujem, ale to sa mýliš, potom ti argumentujem, ale už sa len prehlbujú spory. A téma končí pri vláde V. Mečiara a jeho politike. Pozri sa, kaviarista a ja tiež máme iné názory na R3, povedali sme si ich (aspoň si myslím) a viac-menej už sa k tomu nevraciame. :lol:

Ja som nenarážal len na posledný príspevok, ale na mnohé iné, dokonca aj na iných témach tohto fóra. Sú fakty, ktoré sú tak ako hovorím ja, napr. súkromní investori, reálne financie (tie, za ktoré sa aj postavia km D alebo RC), politika vlády a strán a iných firiem a organizácií či miest a podobne v oblasti infraštruktúry, priority SR. To sú veci, ktoré boli, sú a budú a ktoré ja viem a ak máš iný názor, ok, ale nehádaj sa so mnou v týchto oblastiach. Ja sa nemám dôvod urážať, ale dokážem sa nahnevať, ak niekto systematicky podkopáva moju dôveryhodnosť v týchto témach. :lol:

K politike vlád do r. 1998. Sergej Kozlík je skúsený ekonóm, to potvrdzujú aj mnohí zahraniční ekonómovia, len sa dostal do zlej vlády. To je fakt, ktorý sa zmeniť nedá. Je to okrem toho aj skúsený politik, len má tričko ĽS-HZDS. Ale v tejto strane je veľa odborníkov, aj v oblasti infraštruktúry. Ano, program výstavby diaľnic by zvládla. Ver tomu, že ano. Boli tu iné priority, stavebníctvo a energetika. Teda to, čo vláda po r. 1998 "zmietla zo stola" a teraz jej to chýba. Ja som viackrát povedal, že za Mečiara sa stavali diaľnice veľmi dobre, rozostavalo sa veľa km a dostavalo sa dosť km. Že sa nedostavali, nie je chybou Mečiara. Ale tiež som hovoril, že požičiavať si s úrokom od 16-32% je chybou, aj keď to boli úvery na 4-5 rokov, nie na 20 a viac. Na druhej strane, inflácia bola do 10% a úroky v bankách na vkladoch boli nad 20%. To bolo super. Ale to súviselo s nedostatkom peňazí v tomto štáte. Ale to je už ekonomika. Verejné financie rozvrátené neboli. To neviem, kde si zobral takú informáciu. Ani dlh nebol vysoký, bol o 200% nižší ako teraz a privatizovalo sa tak 40% firiem (ich finančná hodnota). V Sociálnej poisťovni bol prebytok 3,5 mld. sk. Bolo tu viac ako 20 fondov (bývanie, jadrový odpad, cestný fond, ...), ktoré združovali viac ako 25 mld. sk. Len tu boli "divné" praktiky, stávali sme sa izolovanými a v tej dobe boli úroky už viac ako 30% a prekročili aj hranicu 32%. Vtedy S. Kozlík povedal, že už sa požičiavať nesmie a vznikli problémy. Ekonomické, ... až neprijatie SR do NATO. Preto je dobre, že je tu iná situácia. Ale ešte by to chcelo spojenie starej, súčasnej a novej politickej gardy, t.j. ĽS-HZDS, Smer, SDKÚ. Vláda bez SMK, KDH a ANO. Bez KSS a s tichou podporou SNS. A ešte k tým bankám, ano mali zlé úvery, ale tie úvery nepriamo zamestnali 100-tisíce ľudí práve cez tie firmy. :lol:

O území na trase R2 ZV-KE hovoriť môžeš tak ako ja hovorím o severe. Ale netvrď, že táto oblasť ponúka viac kvalifikovanej pracovnej sily do oblasti strojárstva, elektronického a elektrotechnického priemyslu. Takisto netvrď, že aj na severe nie sú JRD, pretože to nie je pravda, poľnohospodárstvo sa dobre rozvíja na juhu. Družstvá v GA, DS, NZ, KN, LV, ... majú čistý ročný zisk na úrovni 100 mil. sk každé jedno. Takých nie je veľa. A na R2 ZV-KE boli aj firmy, v Detve strojárstvo, RS, LC, Tornaľa, PT atď., ale tie firmy "padli" a najviac ich skrachovalo nie po r. 1989, ale po r. 1998. A na severe takmer "padli" tie juhom závidené strojárske firmy. Ano, tým vláda pomohla, niečo tu ostať musí, zbrojársky a strojársky priemysel. Ale vláda pomohla aj lodeniciam KN, aj VSŽ KE, ... :lol:

Ja sem samozrejme nehodlám písať o "betóne" a iných technických údajoch. Ak si si všimol, tak ja nepíšem ani parametre a skoro žiadne technické údaje. 90% z vás by tomu textu vôbec nerozumelo a ja ho vysvetľovať nemienim, to by bolo na dlho. Ale ide mi o to, že nemôžte stále vytvárať diaľničnú mapu SR pomocou "pravítkovej" metódy a dávať sem mesto A a mesto B a podobne. Pretože diaľnica, to je o niečom inom. Cesta nie, ale D alebo RC ano. Hovorí o tom aj tá cena, ktorá ide aj z našich daní, presne tak. Cena stavby, výberové konanie, intenzita dopravy, to je všetko ok, to mi nevadí. Ale spochybňovať, že na severnej trase, na D1 nie sú kritické úseky je priame klamstvo alebo je to pokus ma naštvať. Raz kaviarista napísal, že na Donovaloch zomrelo 7 mŕtvych (aj keď 2 zasypala lavína). Dobre, ok. Potom zase niekto, že medzi NR-ZM, 4 mŕtvi. Dobre, ok. A ja vravím: Úseky od PB-ZA, ZA-MT, MT-RK, Svit-PP. LE-Branisko, Branisko-PO sú takisto "cestami smrti". Teraz pred asi týždňom 4 mŕtvi pri SN. Pravidelne asi raz za mesiac niekoľko mŕtyvh na úseku Svit-PP, atď. To si môžme založiť tému: Mŕtvi na našich cestách. Ale ja ju zakladať nebudem, ja som prišiel o svoju matku a ženu na nedokončenej D1, najprv úsek ZA-RK a za rok úsek Svit-PP. Takže mne poslednému môžte niečo "vykladať" o intenzite dopravy alebo o tom, že idú 3 kamióny, autobus, avia a za nimi 10 osobných áut a oproti to isté a stále plná čiara (BB-RK, kaviarista), pretože takáto situácia je na 10-tkach miest a úsekoch SR. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 27. Feb 2005 11:55

Politiku tu velmi nechcem rozoberat, ani ekonomiku pred 1998, v tom v niecom suhlasim v niecom zase nie. Ale to nevadi.

Teda to, že ja som za D1 a ty za R2 (ZV-KE).


Teda proti tomuto sa znovu a opakovane musim ohradit. Nie som zastancom rieseni absolutnych, tj. vsetko alebo nic. A teda ma zaujima ci si myslis ze aj po 2006 treba budovat dalsie obchvaty na R2 a tahat postupne od ZV smerom na LC? Alebo uplne R2 zastavit?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Ja mám svoj názor na R2 a ten dáavam snáď dosť najavo.

Odoslaťod Diaľničiar » 27. Feb 2005 14:51

devil napísal:Politiku tu velmi nechcem rozoberat, ani ekonomiku pred 1998, v tom v niecom suhlasim v niecom zase nie. Ale to nevadi.

Teda to, že ja som za D1 a ty za R2 (ZV-KE).


Teda proti tomuto sa znovu a opakovane musim ohradit. Nie som zastancom rieseni absolutnych, tj. vsetko alebo nic. A teda ma zaujima ci si myslis ze aj po 2006 treba budovat dalsie obchvaty na R2 a tahat postupne od ZV smerom na LC? Alebo uplne R2 zastavit?


Všetko záleží od peňazí. Teraz sa bude dávať na diaľničnú sieť na Slovensku min. 15 mld.sk každý rok, takže ano, treba pokračovať v R2 ZV-KE. Po r. 2008, keď budú dostavané všetky dnes naplánované obchvaty, treba začať pripravovať ďalšie úseky, nie ich hneď stavať, ale pripravovať na výstavbu, t.j. majetkovo-právne vysporiadanie pozemkov, technická dokumentácia, jasne zadaná trasa a rôzne štúdie. A treba potom pokračovať aj vo výstavbe na tejto trase, ale až po dokončení celej R1. Pretože BA-KE spojí D1. Tá je prioritou a na R2 ZV-KE stačí len vyriešiť kritické a zložité dopravné úseky. V žiadnom prípade sa však nesmie zastaviť výstavba R2, t.j. po dostavaní obchvatov a vyriešení prípravných prác sa môžu začať stavať aj súvislé úseky a potom sa môže zverejniť cena za 1 km. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Ja by som zase nepodceňoval súkromný kapitál.

Odoslaťod Diaľničiar » 27. Feb 2005 15:01

aquila napísal:dialniciar predbehol si ma :)

presne si popisal situaciu, sukromny investor zrovna nie je to prave orechove ... vid madarsko. ale je to na dlho.

taktiez verim tomu ze by uz o takomto case bola D1 spravena ..


Vždy je lepšie, keď je úsek aj za 200%-tnú cenu, pretože splácať sa to bude min. 20 rokov, je to ako úver, len to tak oficiálne nie je. Iste, potom záleží ako sa ten súkromný investor správa. Maďari by mohli stavať aj zo štátneho rozpočtu, majú dobrý terén, ale asi nemajú dosť peňazí na takú rýchlu výstavbu. A treba vidieť aj štáty, kde sa súkromní investori oplatili a štát je snimi spokojný ako napr. Francúzsko, Nórsko, Holandsko alebo aj Grécko. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Diaľničiar, určite je dobre, že si tu.

Odoslaťod Scotty » 04. Mar 2005 22:12

Veľa ľudí ti tu dáva podporu a ja si tiež myslím, že je dobre, keď informuješ čo sa deje. To, čo sa tebe zdá ako normálne a dostupné pre všetkých je podľa mňa pre 90% ľudí tu na tomto fóre buď úplne nedostupné alebo majú skutočne zmätok, pretože tie infromácie sa líšia. A ty dokážeš reagovať na mnohé otázky aj dosť odborne no zároveň jednoducho. Iste, je z teba "cítiť", že koho chrániš, ale to je normálne.

Hovoríš, že o D1 a D3 vieš veľmi veľa a je vidieť, že o D3 takmer vôbec nepíšeš, pričom je o čom. To isté o D1 za PP, teda je jasné, že máš aj ty svoje hranice. :wink:

Teda, neobmedzuj sa na nejakých 35% a ani si nemysli, že by ťa chcel niekto odtiaľto vyhnať, pretože ak aj niekto nesúhlasí s tvojimi názormi a akože určite nesúhlasí, tak chce aby si tu ostal, pretože aspoň informuješ o rôznych udalostiach, napr. R3 pôjde cez MT, ale ty k tomu povieš ďalších 25 viet a stala sa z toho najdiskutovanejšia téma a podobne.

Dokážeš zistiť informácie, ktoré by mali byť prístupné sami o sebe, ale nie sú. Takže toto fórum je ako nemocnica, kde ty si nie si riaditeľ, ale priamo profesor na sále (ty rád používaš metafory, tak som aj ja jednu použil). Niekto tu dá otázku ... a odpoveď príde od teba. V mnohých prípadoch to tak je.

Už sa teším na galériu a exkurziu. :P
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Re: Diaľničiar, určite je dobre, že si tu.

Odoslaťod Diaľničiar » 05. Mar 2005 09:59

Scotty napísal:Veľa ľudí ti tu dáva podporu a ja si tiež myslím, že je dobre, keď informuješ čo sa deje. To, čo sa tebe zdá ako normálne a dostupné pre všetkých je podľa mňa pre 90% ľudí tu na tomto fóre buď úplne nedostupné alebo majú skutočne zmätok, pretože tie infromácie sa líšia. A ty dokážeš reagovať na mnohé otázky aj dosť odborne no zároveň jednoducho. Iste, je z teba "cítiť", že koho chrániš, ale to je normálne.

Hovoríš, že o D1 a D3 vieš veľmi veľa a je vidieť, že o D3 takmer vôbec nepíšeš, pričom je o čom. To isté o D1 za PP, teda je jasné, že máš aj ty svoje hranice. :wink:

Teda, neobmedzuj sa na nejakých 35% a ani si nemysli, že by ťa chcel niekto odtiaľto vyhnať, pretože ak aj niekto nesúhlasí s tvojimi názormi a akože určite nesúhlasí, tak chce aby si tu ostal, pretože aspoň informuješ o rôznych udalostiach, napr. R3 pôjde cez MT, ale ty k tomu povieš ďalších 25 viet a stala sa z toho najdiskutovanejšia téma a podobne.

Dokážeš zistiť informácie, ktoré by mali byť prístupné sami o sebe, ale nie sú. Takže toto fórum je ako nemocnica, kde ty si nie si riaditeľ, ale priamo profesor na sále (ty rád používaš metafory, tak som aj ja jednu použil). Niekto tu dá otázku ... a odpoveď príde od teba. V mnohých prípadoch to tak je.

Už sa teším na galériu a exkurziu. :P


Ja tiež kritizujem MDPT, SSC, že by mali mať netové stránky MDPT, SSC, príp. NDS lepšie a novšie informácie ohľadom celej cestnej infraštruktúry. :twisted:

To nie je o chránení, to je o práci. Ak niekde robím de facto 20 rokov (už na VŠ), predtým tam robil otec 35 rokov, tak sa to odrazí na "človeku" a je týmto hodnotám "verný", aj keď ja som aj kritický, ale na verejnosti len veľmi málokedy. :evil:

Nemôžem sa ku všetkému vyjadrovať, to musíte pochopiť (a podľa mnohých rekcií aj chápete). K D3 a R5 poviem asi toľko: je to strategická časť úseku, tvorí medzinárodný koridor, nie je to len o Kysuciach a p. Malíkovej a nie o ZA, aj keď samozrejme, že to ZA len "pridá" na prestíži. :shock:

Ja sa nebudem obemdzovať na 35%, ale už to bude pre mňa hranica, pretože nie som ďaleko od tejto hranice, ale je to tým, že niektorí, čo sem dosť písali, už sem dlhšiu dobu nepíšu. Ale môžem ťa uistiť, že sa to % v marci zníži, pretože idem do Nemecka na 2 týždne a k internetu sa asi nedostanem na "x" hodín. Jedine len v posledný deň ako keď som bol v USA. 8)

Galéria bude rozdelená na 2 časti. Tá 1. to bude niekoľko liniek na špeciálne stránky (cca. 20000 obrázkov len zo Slovenska a ďalších cca. 25000 z iných štátov), na ktoré je prístup ľuďom len na heslo, ale už pracujem na tom, aby tam mohol ísť ktokoľvek, kto bude tu zaregistrovaný. A tá 2. časť to bude priamo galéria, len to sa budem musieť ešte poradiť s adminom tejto stránky, koľko obrázkov sem budem môcť dať, lebo celkovo ich mám pripravených už viac ako 4500. :P

A exkurzia bude tiež, o to strach mať nemusíš. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

"Babka varí, Slováci jedia"

Odoslaťod Diaľničiar » 08. Mar 2005 23:37

A je tu príbeh, rozprávka č. 3:

Kde bolo tam bolo, bola raz jedna babka. A táto babka veľmi rada cestovala z východu svojej krajiny, kde žila, na západ. A väčšinou, samozrejme po tzv. D1. A keď sa babky spýtali, že či využíva severo-južnú trasu, tak babka sa zamyslela a hovorí: "No ano, vždy idem zo SP do KE a potom rovno ...", ale novinári babke nedali pokoj a upresnili jej, že severo-južná trasa sa nemyslí len oblasť SP-KE, ale oblasť (trasa) D1+R3+R1+D1, t.j. SP-KE-PP-RK-BB-NR-TT-BA a babka okamžite reaguje, ano jazdím aj tou trasou, ale ona aj D1 je severo-južná, pretože ide jasne od severu na juh (ZA-BA) ... :!: A kde sú tie múdrosti o 2 ťahoch :?: :!:

Nuž, kde nepomáha ani rada, už pomáhajú asi len voľby alebo že by nová cukráreň? :P


A aby sa nepovedalo, tak píšem aj príbeh, rozprávku č. 4:

Babka si povedala, že v r. 2015 bude hotová D1, D3, R1, R5 a R2 (viaceré obchvaty kratšie úseky v celkovej dĺžke 65 km) a R4 (KE-Milhosť) a kúsok R3 (obchvaty do 15 km). Pekná predstava. Ale babka dodala, už sa teším na otváranie ... akože (pýtajú sa novinári) "Babka a to si myslíte, že vás pozvú ... a ona na to ako, že pozvú, veď to je môj nápad, tak ako inak? Ja som povedala r. 2008, 2010, 2013, tak hovorím aj r. 2015. Že by tu bola babka tak dlho? :P :!: Potom asi "opráši" nové roky, napr. r. 2020, 2025, ... :!:


No, to by stačilo, doplňte si predstavu ... ďalší príbeh bude čo nevidieť. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 21:02

Zbežne som si túto tému prečítal, 90% informácií je v nich aj pravdivých (čo Diaľničiar napísal), presnejšie o niektorých ja neviem, lebo s "babkou" komunikoval viac on ako ja.

Téma je to zaujímavá, opatrne písaná (babka, otázniky, výkričníky, ...) a možno aj ja sem prispejem niečím dobrým, len neviem, čím. Je toho dosť, ale tomuto sa bude asi viac venovať Scotty. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.