Jedna babka (cukrár-ka) povedala

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Jedna babka (cukrár-ka) povedala

Odoslaťod Diaľničiar » 21. Feb 2005 16:02

Do tejto témy budem prispievať rôznymi príspevkami, ktoré sa týkajú cestnej infraštruktúry na Slovensku, ale vzhľadom na to, že niektoré nie sú bežne k dispozícii a 99% ľudí z môjho okolia nevie, kto sa skrýva za týmto mojím nickom, ale nebol by to problém zistiť podľa mojich názorov, tak som tú tému tak aj nazval. :shock:

Teda upozorňujem všetkých na to, že príspevky, ktoré sem budem písať ja sú z 2. ruky, presnejšie nie sú pravdivé, budem ich sem písať len tak pre zábavu. :P Aj keď, zatiaľ sa to plní. Že by to nebola len zábava? :idea:

Niektorí tušia, prečo to sem takto píšem, poznáte moje spôsoby už zo starého fóra. Napr. R4 cez SP a podobne. :twisted:

Ak by ste mali akékoľvek pripomienky, tak kľudne reagujte, prinajhoršom vám neodpoviem, ale sú tu SS.

Dúfam, aquila, že ti to nevadí, ale ja by som to sem inak písať nemohol. :twisted:

Takto už nebudem musieť tie texty stále prepisovať a dávať si pozor na slovíčka. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Najbližšie zámery na D3.

Odoslaťod Diaľničiar » 21. Feb 2005 16:22

Babka cukrárka povedala, že D3 je malíkovská diaľnica, úplne zbytočná v tomto období, ale keďže už je jej výstavba začatá, mala by sa dokončiť v čo najkratšom čase. Takže výraznejšia výstavba je naplánovaná po r. 2008. Dovtedy dá SR len na stráženie týchto nedokončených stavieb takmer 200 mil.sk.

Keď babke radili, aby radšej presunula peniaze z R2 a R4 a R3 na D3 a na dokončenie rozostavaných úsekov, tak babka povedala, a na čo? Veď presunieme peniaze, ale na D1.

Keď sa však spomenie babke, že vláda dala na tento r. na R4 KE-Milhosť 100 mil.sk, babka sa zamyslí a povie. Stavať sa aj tak nezačne v tomto r., takže presunieme z tohto balíka 15 mil. sk na riešenie SK (sever R4). A keď náhodou spomenieme mesto SP, už aj ide rýchla odpoveď: Svidník sa vyvíjal na úkor SP, je na čase to zmeniť. A keď príde otázka, že ako? Tak babka povie, no predsa tými 15 mil.sk ...

Takže tak, ešte sa ani 1 príbeh nezačal (R4 KE-Milhosť) a už sa začína 2. (R4-SK, SP), ale aj v praxi, 15 mil. sk, to už je slušná suma na to, že nič sa nedeje. Aj keď pôvodne sa riešil príbeh o D3. Takto nejako to vyzerá.

No, dúfajme, že vám tento príbeh niečo dal. Tak asi takto by som prispieval, ale asi sa to nechytí, tak s tým skončím, ... nemusíte vedieť všetko. :twisted:
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 21. Feb 2005 17:36

To bolo dobre, ja by som len dodal, ze ani babka a jej cukraren nie su vecne, akurat sa obavam ze pride nejaka ina babka s nejakou inou cukrarnou na inom mieste a moze sa to zacat odznova :cry: , ved ani tato babka s touto cukrarnou nie prva v poradi :oops:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Jasne, dialničiar, v pohode

Odoslaťod aquila » 21. Feb 2005 18:48

Som rad aj takejto teme :) dialniciar, plne chapem tvoje pohnutky a akceptujem to.
Naposledy upravil aquila dňa 22. Feb 2005 01:34, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod bystrik » 21. Feb 2005 22:07

ja sa len divim nasim slovenskym novinarom, ze si neberu z takychto for inspiraciu a divim sa tiez uradnikom na MDPT, ze cumia na internete bohvie po akych strankach... mali by si povinne citat toto forum.

este k tym novinarom. kosicke forum o MHD http://ke.imhd.sk pravidelne vykradaju novinari z dennika Korzar. co sa objavi jeden den na fore, je druhy den v novinach. Pan Kovalcik z Trendu by si mal zobrat priklad :!:
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Re: Najbližšie zámery na D3.

Odoslaťod feroslav » 22. Feb 2005 14:17

Diaľničiar napísal:Babka cukrárka povedala, že D3 je malíkovská diaľnica, úplne zbytočná v tomto období, ale keďže už je jej výstavba začatá, mala by sa dokončiť v čo najkratšom čase. Takže výraznejšia výstavba je naplánovaná po r. 2008. Dovtedy dá SR len na stráženie týchto nedokončených stavieb takmer 200 mil.sk.


Tá stavba sa nemala začínať, to je jasné aj babke zmrzlinárke. Po 2008 znamená "až tu nebudem, po mne potopa".

Diaľničiar napísal:Keď sa však spomenie babke, že vláda dala na tento r. na R4 KE-Milhosť 100 mil.sk, babka sa zamyslí a povie. Stavať sa aj tak nezačne v tomto r., takže presunieme z tohto balíka 15 mil. sk na riešenie SK (sever R4). A keď náhodou spomenieme mesto SP, už aj ide rýchla odpoveď: Svidník sa vyvíjal na úkor SP, je na čase to zmeniť. A keď príde otázka, že ako? Tak babka povie, no predsa tými 15 mil.sk ...

Takže tak, ešte sa ani 1 príbeh nezačal (R4 KE-Milhosť) a už sa začína 2. (R4-SK, SP), ale aj v praxi, 15 mil. sk, to už je slušná suma na to, že nič sa nedeje. Aj keď pôvodne sa riešil príbeh o D3. Takto nejako to vyzerá.


To je dobre, že sa Vám to nepáči, pretože to sú presne rovnaké argumenty, akými vivati odôvodňujú bližšie naokolo D1: keď oni nás z Bystrice toľké roky zanedbávali, utláčali... a v mene toho zbedačujú a pustošia pol krajiny zas oni.
feroslav
 

Re: Najbližšie zámery na D3.

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 15:07

feroslav napísal:
Diaľničiar napísal:Babka cukrárka povedala, že D3 je malíkovská diaľnica, úplne zbytočná v tomto období, ale keďže už je jej výstavba začatá, mala by sa dokončiť v čo najkratšom čase. Takže výraznejšia výstavba je naplánovaná po r. 2008. Dovtedy dá SR len na stráženie týchto nedokončených stavieb takmer 200 mil.sk.


Tá stavba sa nemala začínať, to je jasné aj babke zmrzlinárke. Po 2008 znamená "až tu nebudem, po mne potopa".

Diaľničiar napísal:Keď sa však spomenie babke, že vláda dala na tento r. na R4 KE-Milhosť 100 mil.sk, babka sa zamyslí a povie. Stavať sa aj tak nezačne v tomto r., takže presunieme z tohto balíka 15 mil. sk na riešenie SK (sever R4). A keď náhodou spomenieme mesto SP, už aj ide rýchla odpoveď: Svidník sa vyvíjal na úkor SP, je na čase to zmeniť. A keď príde otázka, že ako? Tak babka povie, no predsa tými 15 mil.sk ...

Takže tak, ešte sa ani 1 príbeh nezačal (R4 KE-Milhosť) a už sa začína 2. (R4-SK, SP), ale aj v praxi, 15 mil. sk, to už je slušná suma na to, že nič sa nedeje. Aj keď pôvodne sa riešil príbeh o D3. Takto nejako to vyzerá.


To je dobre, že sa Vám to nepáči, pretože to sú presne rovnaké argumenty, akými vivati odôvodňujú bližšie naokolo D1: keď oni nás z Bystrice toľké roky zanedbávali, utláčali... a v mene toho zbedačujú a pustošia pol krajiny zas oni.


Naopak feroslav, D3 má svoje obrovské opodstatnenie, podpora Kysúc a spolu s R5 je to napojenie na ČR a PR.

A čo sa D1 týka, feroslav, tak najprv bude D1, potom R1, aj keď v podstate budú naraz. A R2 ZV-KE), tak tá bude až po D3, R5, R4 (KE-Milhosť) a po doriešení dopravy v BA.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

chlapci zasek tu z tohto nerobte hry s gulockami na jamku

Odoslaťod romanca » 22. Feb 2005 20:06

velice sa mi lubi, ked si v prispevkoch citam citaty prispevkou, ktore uz medzicasom autor radsej zmazal. ja si moc vazim, ze dialniciar napise nieco zo zakulisia, lebo to naozaj nie je standardne ale ked sa dialniciar uz rozhodnes tak bud chlap a uz to zasek nemaz. inak, je to fakt dobre tema to s tou babkou cukrarkou, ja by som zase vedel rozpravat historky o tom ako babka pecie kolacikyv oblasti informatizacie alebo telekomu. je to naozaj babka na svojom mieste.
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Re: chlapci zasek tu z tohto nerobte hry s gulockami na jamk

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 20:12

romanca napísal:velice sa mi lubi, ked si v prispevkoch citam citaty prispevkou, ktore uz medzicasom autor radsej zmazal. ja si moc vazim, ze dialniciar napise nieco zo zakulisia, lebo to naozaj nie je standardne ale ked sa dialniciar uz rozhodnes tak bud chlap a uz to zasek nemaz. inak, je to fakt dobre tema to s tou babkou cukrarkou, ja by som zase vedel rozpravat historky o tom ako babka pecie kolacikyv oblasti informatizacie alebo telekomu. je to naozaj babka na svojom mieste.


Ja som tu všetko podstatné nechal, ten príbeh tam ostal. Je pravda, že za určité obdobie vymažem z celého fóra asi 10-15 svojich príspevkov. A asi 10 ich upravím a to, že niektoré upravím viac ako raz :twisted: ... nuž čo už, už by sa to stávať nemalo. Treba čítať hneď v ten deň. 8)

Ale ja si myslím, že si môžem dovoliť sem-tam niečo odstrániť, naviac ja mám prehľad tým, že si celé toto fórum pravidelne čítam každé 2 týždne. 8)
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 02. Mar 2005 08:56, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 23. Feb 2005 09:56

Naopak feroslav, D3 má svoje obrovské opodstatnenie, podpora Kysúc a spolu s R5 je to napojenie na ČR a PR.


som stale viac radsej ze si na fore, povies veci nahlas tak ako su :D a nezahmlievas ako niektori...

ale...."obrovske opodstatnenie" je rozvoj regionu kde je 1,5 okresnych miest (okresy od 1996 su pseudokresy nech su kdekolvek v republike). bravooo!
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Branco » 23. Feb 2005 13:17

devil napísal:ale...."obrovske opodstatnenie" je rozvoj regionu kde je 1,5 okresnych miest bravooo!


Majú sa teda rozvíjať regióny, ktoré sú už rozvinuté?

Ja by som ešte dodal, nie je to len obrovské, ale aj mimoriadne dôležité opodstatnenie. Okrem iného:
- prepojenie s 40 miliónovou krajinou
- prvé nové švorprúdové napojenie Poľska do zahraničia

Mimochodom, tento rok sa má začať stavať obchvat Svidníka, ktorý umožní plynulejšiu dopravu do Poľska aj z Košíc a Prešova.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

dvojitý meter

Odoslaťod Čavo » 23. Feb 2005 13:40

Mne sa strašne páči tento dvojitý meter.
D3 - veď to treba rozvíjať
R2 - Veď tam nič nie je, hádam nechcete aby sa tam niečo rozvinulo.

A keď si na týchto úsekoch spočítate počet miest či obyvateľov...
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: dvojitý meter

Odoslaťod aquila » 23. Feb 2005 13:52

čavo napísal:Mne sa strašne páči tento dvojitý meter.
D3 - veď to treba rozvíjať
R2 - Veď tam nič nie je, hádam nechcete aby sa tam niečo rozvinulo.

A keď si na týchto úsekoch spočítate počet miest či obyvateľov...


ono co sa D3 tyka, je to vec aj do znacnej miery toho ze je to europsky koridor. btw vlada sice teraz cerpa vacsinu penazi z EU na D1, ale aj an D3 (tym ze je to koridor) moze EU prispeiet az do 75% tak ako sa to stalo v pripade useku mengusovce janovce.

ale zase na na R2 sa mozu cerpat $$$ zo strukturalneho fondu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: dvojitý meter

Odoslaťod Diaľničiar » 23. Feb 2005 14:26

čavo napísal:Mne sa strašne páči tento dvojitý meter.
D3 - veď to treba rozvíjať
R2 - Veď tam nič nie je, hádam nechcete aby sa tam niečo rozvinulo.

A keď si na týchto úsekoch spočítate počet miest či obyvateľov...


Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty a ako aquila hovorí, je to koridor, aj keď už len b, ale stále je to koridor. A R2, tam za 1. nie je takmer nič a je to len súboj medzi "severom a juhom" a stavať sa bude D1. Na R2 sa budujú obchvaty, takže to zase nie je len tak. Veď na R2 bude viac km ako na D3 za 1-2 roky.

Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.

A naviac R2 nemá význam stavať dokiaľ sa nedostavia R1 narozdiel od D3, pretože D1 už po D3 takmer je.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 23. Feb 2005 16:50

Mimochodom, tento rok sa má začať stavať obchvat Svidníka, ktorý umožní plynulejšiu dopravu do Poľska aj z Košíc a Prešova.


To je velmi chvalihodne len ci sa naozaj zacne.

Ja by som ešte dodal, nie je to len obrovské, ale aj mimoriadne dôležité opodstatnenie. Okrem iného:
- prepojenie s 40 miliónovou krajinou
- prvé nové švorprúdové napojenie Poľska do zahraničia


Pista, ale ved obaja vieme ze ta 40 mil. krajina ma priority 1/Nemecko 2/Cechy, ale toto by este nebol problem (btw. PR nehranici len s nami)
Ale to stvorprudove napojenie : myslis tych 1,4 km? To uz ma byt akoze stvorprudove napojenie? Preco sa zaryto mlci o planoch na RC na Rabku a vylepseni cesty na potrebne parametre na Chyzne? nie je o to nic menejcenny projekt ako S69. A argumentom navrch je aj to ze je to najfrekventovanejsi prechod SR/PR a aj zrejme nim aj ostane.

ale zase na na R2 sa mozu cerpat $$$ zo strukturalneho fondu.


ano to je pravda, a aj by sa mali. ak by som to slovo mohol i istotou vymenit za "budu" tak by to znelo lepsie :arrow:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 23. Feb 2005 17:05

Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty


Teoreticky ano len ci sa budu vyuzivat tie 2 subezne prepojenia pri sebe to je dost otazne...a za tu cenu by to nebolo od veci (mierne povedane).

Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.


to je to na co som alegricky. dovolim si tvrdit ze npr. v RS si strojarska firma najde tolko dobrej p.sily ako npr. v LM. to ze tam komunisti davali vela JRD neznamena ze neexistovali strojarske podniky aj tam. a ze ich vytunelovali? a kde nie? Lenze investor kvoli zlemu prepojeniu cestnemu a zeleznicnemu zaroven neprisiel dat to poriadku ako par fabrik na severe. Ale to ze tam su kvalifikovany a hentam su sprosty ludia..tak to uz zavana predsudkami.... :twisted:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Diaľničiar » 23. Feb 2005 19:07

devil napísal:
Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty


Teoreticky ano len ci sa budu vyuzivat tie 2 subezne prepojenia pri sebe to je dost otazne...a za tu cenu by to nebolo od veci (mierne povedane).

Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.


to je to na co som alegricky. dovolim si tvrdit ze npr. v RS si strojarska firma najde tolko dobrej p.sily ako npr. v LM. to ze tam komunisti davali vela JRD neznamena ze neexistovali strojarske podniky aj tam. a ze ich vytunelovali? a kde nie? Lenze investor kvoli zlemu prepojeniu cestnemu a zeleznicnemu zaroven neprisiel dat to poriadku ako par fabrik na severe. Ale to ze tam su kvalifikovany a hentam su sprosty ludia..tak to uz zavana predsudkami.... :twisted:


Devil, o tom, aké sú priority Poľska by som bol ticho, pretože potom aké sú priority SR? Rakúsko, ČR. Poľsko má záujem stavať v smere na Nemecko, ČR, ale v trase sever-juh aj v smere na SR. A argument o 40 mil. ľudí povedal Branco, ale to nevadí.

Devil, ja presne viem kam smeruješ, ale stále ma provokuješ a už to je podľa mňa zámerné (teraz to hovorím úprimne, sám si kdesi povedal, že si rád, keď niečo poviem tak ako to vidím ja a na rovinu)! Prečo stále podsúvaš stavbu R2 pred dostavbu D1? Povieš mi 20 argumentov, ja ti poviem 20 argumentov a 10 ti vyvrátim a ty tiež vyvrátiš 10 mojich. Takto prebieha diskusia v téme D1-R2 už od starého fóra. Ja "necúvnem", pre mňa je dostavba D1 osobná záležitosť a robím všetko pre jej výstavbu. Ano, môže sa stavať aj R1, R4, D3, R5 (alebo aj R3) aj niečo v BA, ale bude sa stavať najmä D1. To je silná stavebná-politická-ekonomická-strojárska-občianska loby. Voči nej stojí SMK a ľudia ako p. Mesík. Lenže p. Mesík presadzuje R1+Donovaly a SMK BA-DS-NZ-LV a R1. A R1 sa stavia.

Ty porovnávaš RS a LM. Porovnávaš neporovnateľné. Ja som Slovák, tak ja chápem aj chudobných ľudí popri trase R2, ale tá chudoba je aj na Kysuciach, Orave, Liptove, Spiši, Šariši, Gemeri, ... teda aj za BB. A možno aj oblasť za NR. A nemôže byť všade diaľnica, to sa nedá. Bude na juhu, nebude na severe. Ale bude D1 a bude R1. Nie je dôvod teraz stavať R2, pretože BA-KE spojí D1. Potom alebo naraz bude R1. A R5 a R4 KE-Milhosť, zároveň o 2-3 roky D3. Takže Liptov, Spiš a Kysuce budú vyriešené spolu s NR-BB. A aj KE. Nebude oblasť od ZV-KE. A tá bude buď rozostavaná alebo keď sa zmení vláda na ľavicovú, tak dostavaná zároveň s D1. O dlhoch a politike vlády sa baviť nebudem. Toto sú fakty, k tomuto to smeruje. A treba porovnávať napr. PP a RS a LM s Rožňavou. Tam sa ukáže.

A to, že sa stavia pomaly, pomaly by sa stavala aj R2, tá nie je vôbec pripravená na súvislú výstavbu. SR je jedna z najchudobnejších krajín v EÚ.Príjmy nášho rozpočtu sú cca. 250 mld.sk, naše HDP je nejakých 2 100 mld.sk. V ČR je HDP niekde okolo 5 000mld.CZK a príjem rozpočtu je 800 mld. CZK. Tak si to porovnaj. A ich schodok? Ten je niekde na úrovni 90 mld. CZK, ten náš je na úrovni 60 mld.sk. Náš štátny dlh v pomere k HDP je na úrovni cca. 48%, v ČR je to okolo 20%. A hranica EÚ pre zavedenia EURa je 60%. Takže nie je moc kam ísť. Ja viem, píšem o ekonomike, ale s tým súvisí výstavba diaľnic až moc. 19%-tná daň je super, ale pre výstavbu diaľnic ako takú je to zlé, pretože je menej peňazí, reálne po započítaní inflácie, ktorá tu je od 5-8%, v ČR je do 4%. Atď.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 23. Feb 2005 19:31

dialniciar, mimo to ze suhlasim s argumentami by som poupravil len apr faktov.

nas dlh pomaly ale iste klesa (vzhladom k HDP), teraz je tusim tesne pod 40%. cechom naopak vyrazne stupol a uz je na nejakych 37%.

inflaciu maju mensiu, asi tak 3-4% my sme mali este oklo 8-9%. inak ako si napisal ich rozpocet je skoro 3x taky velky ako nas.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Alergický a na čo?

Odoslaťod Scotty » 23. Feb 2005 19:32

devil napísal:
Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty


Teoreticky ano len ci sa budu vyuzivat tie 2 subezne prepojenia pri sebe to je dost otazne...a za tu cenu by to nebolo od veci (mierne povedane).

Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.


to je to na co som alegricky. dovolim si tvrdit ze npr. v RS si strojarska firma najde tolko dobrej p.sily ako npr. v LM. to ze tam komunisti davali vela JRD neznamena ze neexistovali strojarske podniky aj tam. a ze ich vytunelovali? a kde nie? Lenze investor kvoli zlemu prepojeniu cestnemu a zeleznicnemu zaroven neprisiel dat to poriadku ako par fabrik na severe. Ale to ze tam su kvalifikovany a hentam su sprosty ludia..tak to uz zavana predsudkami.... :twisted:


Za ZV nie je nič, len Rómovia. To je môj názor. Chudoba, za ktorú môžu tí ľudia sami (ber ma ako 16r. Blaváka), lebo len nadávajú na Blavu. Kedysi sa hovorilo v KE, že vláda myslí len na oblasť v BA, potom to posunuli na TT, potom na TN, teraz je to, "že po ZA", ale veď štát nemá ako ľuďom pomôcť. Mali by ste sa viacej snažiť aj sami, ani tým na tých Kysuciach len tak niekto prácu nedá. A ani v NR a tam je R1 plynule od BA, ale veľa NR-ranov jazdí do TT a BA, nie je to naopak. Takže chyba je vo vzdelaní alebo lenivosti. Najprv D1, tá spája veľa chudobných oblastí s s regiónmi, kde sa rozvíja turistický ruch a (ťažký) strojársky priemysel. Čo je na tom juhu? Od toho ZV-KE? 20-30% nezamestnanosť. A tam už len diaľnica nepomáha.

A básniť tu o tom, že sever zachránili investori, lebo je tam diaľnica a bola tam. A kedy, v r. 1998? Kde vtedy bola diaľnica? A kde je teraz? A investori už sú nielen po ZA, ale aj v MT, RK. A aj v SN a LE. A nie je tam diaľnica. Ano, ano má tam byť, ale už 10-tky rokov tam má byť.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Ale nie.

Odoslaťod Scotty » 23. Feb 2005 19:37

aquila napísal:dialniciar, mimo to ze suhlasim s argumentami by som poupravil len apr faktov.

nas dlh pomaly ale iste klesa (vzhladom k HDP), teraz je tusim tesne pod 40%. cechom naopak vyrazne stupol a uz je na nejakych 37%.

inflaciu maju mensiu, asi tak 3-4% my sme mali este oklo 8-9%. inak ako si napisal ich rozpocet je skoro 3x taky velky ako nas.


Ja teda nie som ekonóm, ale ako môže klesať v pomere k HDP náš štátny dlh (nie celkový, lebo v tom sú aj podnikatelia a domácnosti, to je potom ešte o 200 mld.sk ročne viac), keď schodok štátneho rozpočtu dosahuje každý rok viac ako 3%, t.j. od r. 1998, bolo 5%, 4,5%, ... až teraz má byť 3,5%. A požičiavame si s úrokom min. 3% a nesplácame viac ako si požiačiame. No neviem, mne sa to nezdá, ale dá sa to zistiť na http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf ... w&count=20 tam sa to dá nájsť. Ale nechem sa v tomto hádať, len sa mi to nezdá.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod devil » 24. Feb 2005 08:35

Moj nazor je zase ten ze nevies co rozpravas. Stat naozaj nema co priamo pomahat ale ma vytvarat podmienky, a myslim ze vo vytvarani tychto podmienok existuje dvojaky meter. mozeme polemizovat ale moj nazor ze niekde sa musia snazit bez vytvoreria zakladov a niekde stat vsemozne vytvara podmienky tazko vyvratis. Som o tom presvedceny ze keby sa stat spraval tak ku severu ako sa spraval k juhu, tak sever by na tom bol este omnoho horsie. Investori uz prichadzaju aj na juh, rozdiel je ale v tom ze taka KIA bola kupena a bola kupena exkluzivne pre ZA a dovolim si tvrdit ze ak by mala ist do ineho mesta kupena by nebola (aspon teda nie za tolko) aj keby hrozilo ze odide z SR. Cele saskovanie okolo celeho procesu tomu nasvedcuje.

Ohladom toho turistickeho ruchu ktory sa napaja na D1, a ktory sa "rozvija", no...nerozvija sa.

Este ohladom D1 - dialnicny program z 90-r. skrachoval na celej ciare, a skrachoval by aj vtedy ak by nedoslo k zmene vlady. Zle urcenie priorit sposobilo ze dialnicna siet sa rozsiruje pomalsie ako v okolitych statoch a pritom od tohto r. spapka tiez velke financie. Argument ze do 1998 sa rychle stavalo je polopravda, lebo to boli tie najlacnejsie useky. Pista tu zaargumentoval ze nie sme bohata krajina. To je pravda ale prave preto sa pytam ak nie sme bohaty, preco sa tak tvarime. Ak bude npr. v 2010-15 hotova jedna D v tom case to uz bude malo, situaciu moze zmiernit mozno fondy EU a mozno to ze sa daju do poriadku ceny, indexacia a zmluvy.

Takze ja s tym snazenim sa nepolemizujem ale nech sa snazia aj ludia, ktory sa staraju o najvacsi investicny program republiky. Ak nie tak degraduju aj tu snahu ktora by v regionoch aj bola.

a tym ciganom...nie som nimy vobec nadseny...ale v min. pocte sa najdu aj taky ktory stoja za viac ako niektory velkomestania...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 24. Feb 2005 09:03

Pista, naozaj tu mozeme polemizovat donekonecna, a kazdy budeme mat svoju pravdu. Tak ja len polozim jednu jednoduchu otazocku. Sme krajina ktora sa nemoze porovnavat so starymi krajinami EU, mame ine podmienky ako Chorvatsko a Slovinsko, a sme vyspelejsi ako UKR a spol. Takze pre porovnanie nam ostane V4. Sme lepsi ako PR (v infrastrukture ano, v prac. prilezitostiach len ako-tak) ale mali sme aj ovela lepsie vychodiska. Takze ostava CR a MR. Obe krajiny maju svoju krajinu prepojenu alebo je budu mat za 2-3 r. Otazka teda znie bude SR prepojena v-z do 2-3 rokov hociktorou trasou :?: Poprosil by som bez vysvetlovania, odovodnovania a vyhovoriek. ANO-NIE.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Devil, zavádzaš.

Odoslaťod Diaľničiar » 24. Feb 2005 10:40

devil napísal:Pista, naozaj tu mozeme polemizovat donekonecna, a kazdy budeme mat svoju pravdu. Tak ja len polozim jednu jednoduchu otazocku. Sme krajina ktora sa nemoze porovnavat so starymi krajinami EU, mame ine podmienky ako Chorvatsko a Slovinsko, a sme vyspelejsi ako UKR a spol. Takze pre porovnanie nam ostane V4. Sme lepsi ako PR (v infrastrukture ano, v prac. prilezitostiach len ako-tak) ale mali sme aj ovela lepsie vychodiska. Takze ostava CR a MR. Obe krajiny maju svoju krajinu prepojenu alebo je budu mat za 2-3 r. Otazka teda znie bude SR prepojena v-z do 2-3 rokov hociktorou trasou :?: Poprosil by som bez vysvetlovania, odovodnovania a vyhovoriek. ANO-NIE.


Nie. Vyhral si. Si spokojný? Ok, ale nič sa tým nezmení. D1 sa bude stavať aj naďalej.

90r., zlé určenie priorít? Ty nemáš ani predstavu o tom, aké boli priority, aké boli plány. Naopak, keby sa podľa nich postupovalo, tak teraz v r. 2005 bola D1, D3 a R1 kompletne hotová. Nesúď obdobie (90.r.) a oblasť (MDPT, MVRR), o ktorom vieš veľmi málo. Kto vie na Slovesnku, že výstavba diaľničnej siete na Slovensku bol dokonca utajovaný materiál (aby nás ostatné štáty nepredbehli)?

Ja ti dám otázku. Ak by sa teraz, ešte v r. 2005, reálne v r. 2006 stanovilo, že sa bude stavať len R1+R2 (ZV-KE), myslíš si, že by bola táto trasa postavená do r. 2010? Teda, dávam ti 4 roky (a uváž takú vec, že súkromní investori by tam neišli, pre nízku intezitu dopravy) a fondy EÚ by išli aj na D1 pri PP. Čo by si postavil za 8 mld.sk? R1 za 3 roky.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 24. Feb 2005 11:49, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 24. Feb 2005 11:24

Nie som spokojny a sotva som nieco vyhral.

90r., zlé určenie priorít? Ty nemáš ani predstavu o tom, aké boli priority, aké boli plány. Naopak, keby sa podľa nich postupovalo, tak teraz v r. 2005 bola D1, D3 a R1 kompletne hotová. Nesúď obdobie (90.r.) a oblasť (MDPT, MVRR), o ktorom vieš veľmi málo. Kto vie na Slovesnku, že výstavba diaľničnej siete na Slovensku bol dokonca utajovaný materiál (aby nás ostatné štáty nepredbehli)?


Rad sa poucim, a hlavne v tom odkial by sa vzali peniaze aby r. 2005 bola D1 R1 D3 hotove. Ale na zazraky uz davno neverim. 8)

Sukromnemu investorovi budu preplacat naklady priamymi platbami z rozpoctu cize mu moze byt fakticky jedno ktore useky mu daju postavit. Ak by malo ist a normalnu koncesiu urcujucim faktorom by bolo IRR a tam by sa dalo vycucat useky z D1 R2 a hlavne R1. Ale nejake suvisle kompletne tahy asi tazko. O to vsak teraz nejde.

Napriek vsetkemu sa dnes uz E571 cela postavit do 2010 neda (npr. kvoli sabotovaniu pripravy). Prepojenie vsak moze byt (nudzove ale predsa) cez 17 km R4 skor ako 2010. A preto teda by mali byt aj nadalej prioritou NIEKTORE VYBRANE USEKY na R2. A samozrejme R1. Aby BA(ZV)KE bola slusnou trasou bez zlych usekov do 2013. A to sa da. :idea:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Devil, ty nevieš čo chceš.

Odoslaťod Diaľničiar » 24. Feb 2005 11:52

devil napísal:Nie som spokojny a sotva som nieco vyhral.

90r., zlé určenie priorít? Ty nemáš ani predstavu o tom, aké boli priority, aké boli plány. Naopak, keby sa podľa nich postupovalo, tak teraz v r. 2005 bola D1, D3 a R1 kompletne hotová. Nesúď obdobie (90.r.) a oblasť (MDPT, MVRR), o ktorom vieš veľmi málo. Kto vie na Slovesnku, že výstavba diaľničnej siete na Slovensku bol dokonca utajovaný materiál (aby nás ostatné štáty nepredbehli)?


Rad sa poucim, a hlavne v tom odkial by sa vzali peniaze aby r. 2005 bola D1 R1 D3 hotove. Ale na zazraky uz davno neverim. 8)

Sukromnemu investorovi budu preplacat naklady priamymi platbami z rozpoctu cize mu moze byt fakticky jedno ktore useky mu daju postavit. Ak by malo ist a normalnu koncesiu urcujucim faktorom by bolo IRR a tam by sa dalo vycucat useky z D1 R2 a hlavne R1. Ale nejake suvisle kompletne tahy asi tazko. O to vsak teraz nejde.

Napriek vsetkemu sa dnes uz E571 cela postavit do 2010 neda (npr. kvoli sabotovaniu pripravy). Prepojenie vsak moze byt (nudzove ale predsa) cez 17 km R4 skor ako 2010. A preto teda by mali byt aj nadalej prioritou NIEKTORE VYBRANE USEKY na R2. A samozrejme R1. Aby BA(ZV)KE bola slusnou trasou bez zlych usekov do 2013. A to sa da. :idea:


Snáď nečakáš, že ti poviem ja niečo o utajovanom materiáli. Si mladý človek a namiesto toho, aby si uznal, že D1 je jediný variant pre spojenie BA-KE, tak si stále hovoríš o R1+R2. A zrazu je tu nejaké sabotovanie stavby a možná výstavba R4. V takom prípade ale do 3 rokov bude spojenie BA-KE, len nie cez náš štát.

A k tomu investorovi. Ano, bude sa to splácať z mýtneho. A už vidím ako z úseku kde bude max. 10 000 áut/24h sa to oplatí. Neoplatí a št. rozpočet na to mať nebude.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 52 hostí.