Moderátor: Moderátori
Diaľničiar napísal:Babka cukrárka povedala, že D3 je malíkovská diaľnica, úplne zbytočná v tomto období, ale keďže už je jej výstavba začatá, mala by sa dokončiť v čo najkratšom čase. Takže výraznejšia výstavba je naplánovaná po r. 2008. Dovtedy dá SR len na stráženie týchto nedokončených stavieb takmer 200 mil.sk.
Diaľničiar napísal:Keď sa však spomenie babke, že vláda dala na tento r. na R4 KE-Milhosť 100 mil.sk, babka sa zamyslí a povie. Stavať sa aj tak nezačne v tomto r., takže presunieme z tohto balíka 15 mil. sk na riešenie SK (sever R4). A keď náhodou spomenieme mesto SP, už aj ide rýchla odpoveď: Svidník sa vyvíjal na úkor SP, je na čase to zmeniť. A keď príde otázka, že ako? Tak babka povie, no predsa tými 15 mil.sk ...
Takže tak, ešte sa ani 1 príbeh nezačal (R4 KE-Milhosť) a už sa začína 2. (R4-SK, SP), ale aj v praxi, 15 mil. sk, to už je slušná suma na to, že nič sa nedeje. Aj keď pôvodne sa riešil príbeh o D3. Takto nejako to vyzerá.
feroslav napísal:Diaľničiar napísal:Babka cukrárka povedala, že D3 je malíkovská diaľnica, úplne zbytočná v tomto období, ale keďže už je jej výstavba začatá, mala by sa dokončiť v čo najkratšom čase. Takže výraznejšia výstavba je naplánovaná po r. 2008. Dovtedy dá SR len na stráženie týchto nedokončených stavieb takmer 200 mil.sk.
Tá stavba sa nemala začínať, to je jasné aj babke zmrzlinárke. Po 2008 znamená "až tu nebudem, po mne potopa".Diaľničiar napísal:Keď sa však spomenie babke, že vláda dala na tento r. na R4 KE-Milhosť 100 mil.sk, babka sa zamyslí a povie. Stavať sa aj tak nezačne v tomto r., takže presunieme z tohto balíka 15 mil. sk na riešenie SK (sever R4). A keď náhodou spomenieme mesto SP, už aj ide rýchla odpoveď: Svidník sa vyvíjal na úkor SP, je na čase to zmeniť. A keď príde otázka, že ako? Tak babka povie, no predsa tými 15 mil.sk ...
Takže tak, ešte sa ani 1 príbeh nezačal (R4 KE-Milhosť) a už sa začína 2. (R4-SK, SP), ale aj v praxi, 15 mil. sk, to už je slušná suma na to, že nič sa nedeje. Aj keď pôvodne sa riešil príbeh o D3. Takto nejako to vyzerá.
To je dobre, že sa Vám to nepáči, pretože to sú presne rovnaké argumenty, akými vivati odôvodňujú bližšie naokolo D1: keď oni nás z Bystrice toľké roky zanedbávali, utláčali... a v mene toho zbedačujú a pustošia pol krajiny zas oni.
romanca napísal:velice sa mi lubi, ked si v prispevkoch citam citaty prispevkou, ktore uz medzicasom autor radsej zmazal. ja si moc vazim, ze dialniciar napise nieco zo zakulisia, lebo to naozaj nie je standardne ale ked sa dialniciar uz rozhodnes tak bud chlap a uz to zasek nemaz. inak, je to fakt dobre tema to s tou babkou cukrarkou, ja by som zase vedel rozpravat historky o tom ako babka pecie kolacikyv oblasti informatizacie alebo telekomu. je to naozaj babka na svojom mieste.
Naopak feroslav, D3 má svoje obrovské opodstatnenie, podpora Kysúc a spolu s R5 je to napojenie na ČR a PR.
devil napísal:ale...."obrovske opodstatnenie" je rozvoj regionu kde je 1,5 okresnych miest bravooo!
čavo napísal:Mne sa strašne páči tento dvojitý meter.
D3 - veď to treba rozvíjať
R2 - Veď tam nič nie je, hádam nechcete aby sa tam niečo rozvinulo.
A keď si na týchto úsekoch spočítate počet miest či obyvateľov...
čavo napísal:Mne sa strašne páči tento dvojitý meter.
D3 - veď to treba rozvíjať
R2 - Veď tam nič nie je, hádam nechcete aby sa tam niečo rozvinulo.
A keď si na týchto úsekoch spočítate počet miest či obyvateľov...
Mimochodom, tento rok sa má začať stavať obchvat Svidníka, ktorý umožní plynulejšiu dopravu do Poľska aj z Košíc a Prešova.
Ja by som ešte dodal, nie je to len obrovské, ale aj mimoriadne dôležité opodstatnenie. Okrem iného:
- prepojenie s 40 miliónovou krajinou
- prvé nové švorprúdové napojenie Poľska do zahraničia
ale zase na na R2 sa mozu cerpat $$$ zo strukturalneho fondu.
Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty
Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.
devil napísal:Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty
Teoreticky ano len ci sa budu vyuzivat tie 2 subezne prepojenia pri sebe to je dost otazne...a za tu cenu by to nebolo od veci (mierne povedane).Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.
to je to na co som alegricky. dovolim si tvrdit ze npr. v RS si strojarska firma najde tolko dobrej p.sily ako npr. v LM. to ze tam komunisti davali vela JRD neznamena ze neexistovali strojarske podniky aj tam. a ze ich vytunelovali? a kde nie? Lenze investor kvoli zlemu prepojeniu cestnemu a zeleznicnemu zaroven neprisiel dat to poriadku ako par fabrik na severe. Ale to ze tam su kvalifikovany a hentam su sprosty ludia..tak to uz zavana predsudkami....
devil napísal:Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty
Teoreticky ano len ci sa budu vyuzivat tie 2 subezne prepojenia pri sebe to je dost otazne...a za tu cenu by to nebolo od veci (mierne povedane).Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.
to je to na co som alegricky. dovolim si tvrdit ze npr. v RS si strojarska firma najde tolko dobrej p.sily ako npr. v LM. to ze tam komunisti davali vela JRD neznamena ze neexistovali strojarske podniky aj tam. a ze ich vytunelovali? a kde nie? Lenze investor kvoli zlemu prepojeniu cestnemu a zeleznicnemu zaroven neprisiel dat to poriadku ako par fabrik na severe. Ale to ze tam su kvalifikovany a hentam su sprosty ludia..tak to uz zavana predsudkami....
aquila napísal:dialniciar, mimo to ze suhlasim s argumentami by som poupravil len apr faktov.
nas dlh pomaly ale iste klesa (vzhladom k HDP), teraz je tusim tesne pod 40%. cechom naopak vyrazne stupol a uz je na nejakych 37%.
inflaciu maju mensiu, asi tak 3-4% my sme mali este oklo 8-9%. inak ako si napisal ich rozpocet je skoro 3x taky velky ako nas.
devil napísal:Pista, naozaj tu mozeme polemizovat donekonecna, a kazdy budeme mat svoju pravdu. Tak ja len polozim jednu jednoduchu otazocku. Sme krajina ktora sa nemoze porovnavat so starymi krajinami EU, mame ine podmienky ako Chorvatsko a Slovinsko, a sme vyspelejsi ako UKR a spol. Takze pre porovnanie nam ostane V4. Sme lepsi ako PR (v infrastrukture ano, v prac. prilezitostiach len ako-tak) ale mali sme aj ovela lepsie vychodiska. Takze ostava CR a MR. Obe krajiny maju svoju krajinu prepojenu alebo je budu mat za 2-3 r. Otazka teda znie bude SR prepojena v-z do 2-3 rokov hociktorou trasou Poprosil by som bez vysvetlovania, odovodnovania a vyhovoriek. ANO-NIE.
90r., zlé určenie priorít? Ty nemáš ani predstavu o tom, aké boli priority, aké boli plány. Naopak, keby sa podľa nich postupovalo, tak teraz v r. 2005 bola D1, D3 a R1 kompletne hotová. Nesúď obdobie (90.r.) a oblasť (MDPT, MVRR), o ktorom vieš veľmi málo. Kto vie na Slovesnku, že výstavba diaľničnej siete na Slovensku bol dokonca utajovaný materiál (aby nás ostatné štáty nepredbehli)?
devil napísal:Nie som spokojny a sotva som nieco vyhral.90r., zlé určenie priorít? Ty nemáš ani predstavu o tom, aké boli priority, aké boli plány. Naopak, keby sa podľa nich postupovalo, tak teraz v r. 2005 bola D1, D3 a R1 kompletne hotová. Nesúď obdobie (90.r.) a oblasť (MDPT, MVRR), o ktorom vieš veľmi málo. Kto vie na Slovesnku, že výstavba diaľničnej siete na Slovensku bol dokonca utajovaný materiál (aby nás ostatné štáty nepredbehli)?
Rad sa poucim, a hlavne v tom odkial by sa vzali peniaze aby r. 2005 bola D1 R1 D3 hotove. Ale na zazraky uz davno neverim.
Sukromnemu investorovi budu preplacat naklady priamymi platbami z rozpoctu cize mu moze byt fakticky jedno ktore useky mu daju postavit. Ak by malo ist a normalnu koncesiu urcujucim faktorom by bolo IRR a tam by sa dalo vycucat useky z D1 R2 a hlavne R1. Ale nejake suvisle kompletne tahy asi tazko. O to vsak teraz nejde.
Napriek vsetkemu sa dnes uz E571 cela postavit do 2010 neda (npr. kvoli sabotovaniu pripravy). Prepojenie vsak moze byt (nudzove ale predsa) cez 17 km R4 skor ako 2010. A preto teda by mali byt aj nadalej prioritou NIEKTORE VYBRANE USEKY na R2. A samozrejme R1. Aby BA(ZV)KE bola slusnou trasou bez zlych usekov do 2013. A to sa da.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 52 hostí.