Stránka 2 z 3

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2023 10:17
od jarino
Aj značná časť R2, R3 a R4 môže byť cesta I. triedy. Trojpruh.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2023 11:31
od devil
moze, len vytrvalo ignorujes fakt ze na druhej strane hranice su momentalne stale planovane dialnice. to sa tyka juznej R3 a severnej R4. M2 je buducnost tak aj R3 je buducnost a zatial obchvaty ale ani tie sa nerobia. R4 je pruser lebo ty pises o (asi) suvislom trojpruhu co sa mi nepozdava uz len dovodu bezpecnosti, ze na druhej strane pojde kompletna RC ani neriesis. trojpruh je fajn mozno hore kopcom a pod. potom radsej 1+1 alebo 2+2 bez krajnic. vid prietah BB.

R2 je iny pripad. LC-KE by som tiez ponechal R2 ale zatial staci kusok pri batke, ktory je pripraveny, soroska tak ci tak bude tunel lebo ochrana prirody nic ine nepusti. a zvysok ma cas. cesty namiesto dialnic treba riesit najma tam kde je sucasna cesta v nevyhovujucich parametroch. a na to netrebna blby excel, kazdy vie kde su same rovne useky a kde su same kopce, zakruty a dediny.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 10:44
od jarino
A to niečo znamená? Veď keď tie diaľnice/RC budú v budúcnosti potrebné, tak sa ten trojpruh dostavia na 2+2. Ani ten trojpruh nevydrží večne. Len sa musí k tomu pripraviť legislatíva, aby sa to v budúcnosti dostavať dalo. Na to však musí byť vôľa, ktorá chýba.
Veru, neriešim, čo si kreslia iné krajiny. Nevidím na to dôvod, keďže v každej krajine sú iné okolnosti (Poliaci stavajú plné profily za ceny ako my polprofily..., ich S19 bude mať vyššie intenzity než naša R4...). Ani Česi neriešia, že Slováci si kreslia nezmyselnú R6 (ktorá nikdy neprejde cez CBA) a v zmysle platnej legislatívy to naprojektujú ako trojpruhovú cestu 1. triedy. Robia to preto, aby prešli EIA a aj CBA. Rôzne krajiny a rôzne prístupy. Niekde hľadajú riešenia (ideálne použijú už niekde overené, trojpruh nie je výmysel môj ani Pepíka z ŘSD) a niekde prekážky.

To je iný prípad možno pre Teba. Z Bátky maximálne obchvat. Tá reko cesty za Bátkou bola chyba. Tam sa malo k tomu pristúpiť tak, aby postačovala cesta 1. triedy. Vedľa toho stavať polprofil RC je nezmysel.
So Soroškou súhlasím a preto som v predošlom príspevku použil slovné spojenie "značná časť".

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 14:20
od expwy
Prečo Poliakom na S19 vychádza 4-pruh? Treba sa pozrieť na intenzity premávky na DK19 v Poľsku v súvislosti s obsluhou územia a jeho obyvateľstvom:
Mapa przedstawiająca Średni Dobowy Ruch Roczny pojazdów silnikowych na drogach krajowych w GPR 2020/21

Jednoznačne sa dá vyčítať, že oni tú S19 budujú predovšetkým pre vlastné potreby = vnútroštátnu dopravu, aby stiahla dopravu na S19 dokonca aj z DK75 na relácii 3 susediacich okresných miest Jaslo-Krosno-Sanok s Rzeszówom a Via Carpatia = tranzit je len bonus, ktorý im dopomohol to financovať z CEF-u a obhájiť modifikovaný 4-pruh od Krosna po Barwinek:
Pre zaujímavosť jednotlivé okresy Krosno, Jaslo a Sanok majú cca 370 tis. obyvateľov:
powiat krošnienski - 111 034 - z toho Krosno 47 140
powiat jasielski - 114 672 - z toho Jaslo 38 000
powiat sanocki - 94 864 - z toho Sanok 39 588

Treba dodať, že úsek S19 sa od Rzeszówa za Krosno, konkrétne Miejsce Piastowe stavia ako regulárna rýchlostná cesta čiže niečo ako naše R24,5/100 (2 x 2 x 3,5m jazdné pruhy, 2,5 m krajnica).
Od prípojky Miejscie Powiatowe cez Duklu po Barwinek to budú stavať bez odstavného pruhu, len s núdzovými zálivmi vo vzdialenosti cca 2 km. Na naše pomery by sa to dalo prirovnať k C20,5/80,70. Návrhová rýchlosť tohto úseku je 80 km/h, pri hraniciach dokonca 70 km/h , kde sa úplne nahrádza pôvodná cesta I. triedy = DK 19.
Tu si treba pozrieť technické parametre jednotlivých úsekov: https://www.gov.pl/web/gddkia/mapa-stan ... dkarpackie
Prípadne nejaké vizualizácie:
S19 expressway Rzeszów - Barwinek, Via Carpatia route
Wizualizacja odcinka S19 Dukla - Barwinek

Situácia na Slovenskej strane R4 (I/21) Lipníky - V. Komárnik:
tranzit cca 2000 NA je pomerne vysoké číslo aj na 20 tisícové intenzity, avšak ostatná = domáca premávka najmä (Giraltovce - hranica, okrem Svidníka) je veľmi nízka okolo 2000 až 3000 spolu okolo 5- 6 tis. voz./24h. Tu je odôvodnenie maximálne na pruhy pre predchádzanie NA.
https://www.ssc.sk/sk/cinnosti/rozvoj-c ... y-kraj.ssc
treba pozrieť excelovskú tabuľku

Obyvateľstvo 4 šarišských okresov vrátane Bardejova (čo je prehnané kvôli II/545) je 137 330:
okres Svidník 31 250 - z toho Svidník 9909
okres Stropkov 19 688 - z toho Stropkov 9883
okres Medzilaborce 10 773 - z toho ML 5806
okres Bardejov 75 619 - z toho BJ 30 267
a pritom II/545 Bardejov - Prešov má vyššie intezity ako I/21 (priemer cca 7000) a nemá prečo využívať R4 resp. I/21

Čiže bohužiaľ pre Slovensko nemáme ako odôvodniť výstavbu 4-pruhu R 24,5 na úseku Lipníky - hranica PL. Naše normy poznajú najmenšiu kategóriu R/C 22,5 (nové normy toto už nebudú umožňovať) čo nemajú ani Poliaci na najdrahšom úseku Krosno Barwinek. Možno v niektorých úsekoch (Svidník- Rakovčík, obchvat Giraltoviec) by sme s odretými ušami vedeli obhájiť nejakú C 19,5/80 ale to u nás neexistuje a obsesia R4 a naše megalomanské normy to ani moc neumožňujú.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 14:57
od devil
a presne preto treba menit normy.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 15:06
od expwy
Snaha bola, avšak dopadlo to ako obvykle:
My to takto robíme a učíme 30 rokov, čo vy o tom viete, my máme skúsenosti a aplikačnú prax, bude to tak ako chceme my...

Reakcie_Pripomienky z VP - STN 73 6102_Cesty_BSK_vyjadrenie.docx

Reakcie_Pripomienky z VP - STN 73 6101_Dalnice_BSK_vyjadrenie.docx

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 15:49
od aquila
jezisi to je tak smutne a tragicke citanie .. za mna toto je priam kretenizmus a nepochopenie situacie ..

Neakceptované – viď vyššie.
Nie je dôvod preberať uvedené podrobnejšie členenie používané v Nemecku. SR sa rozsahom cestnej siete nemôže prirovnávať Nemecku. Navyše, medzi uvádzaným členením a členením v norme sú významovo takmer nulové rozdiely. Kontinentálny / Medzinárodný, napriek tomu, že existuje EÚ, stále sú tu hranice a jednotlivé štáty, ktoré sú spájané cestami medzinárodného významu


toto je tak dobra odpoved, preco je ta pripomienka dobra a preco ich odpoved je zla ..

Trváme na pripomienke – točíme sa stále dookola. Zákon delí cesty v prvom rade na základe vlastníctva, ktoré vychádza z dopravného významu a spojovacej funkcie cesty medzi jednotlivými sídlami. Dopravný význam by však nemal byť určený len na základe triedy cesty alebo jej kategórie, ale na základe reálnych dopravných vzťahov. Napr.:

Cesta II/502 Bratislava – Pezinok má nadregionálny dopravný význam a je cestou II. triedy, naopak cesta I/51 Hronská Breznica – Banská Štiavnica – Hontianske Nemce má regionálny dopravný význam a je cestou I. triedy.

Niektoré súbehy ciest I. triedy s diaľnicami stratili diaľkový alebo nadregionálny dopravný význam a sú stále cestami I. triedy napr.: I/2 Kúty – Malacky – Stupava, I/20 Prešov – Košice, I/11 na Kysuciach po dostavbe D3. Pričom pri poslednej menovanej ceste je najviac signifikantný problém, o ktorom stále hovoríme, ktorý sa prejavuje v investičnej náročnosti stavby diaľnice a trvaní na súbežnej ceste I. triedy v parametroch C 11,5.

Keby sme mali návrhové triedy, tak by vyšlo, že súbežná cesta má regionálny dopravný význam a upravila by sa cesta cez obce podľa návrhovej triedy 3 – čiže C 8,5 s lokálnymi zúženiami v obciach a na historických mostoch.


a vlastne by som tu moho pastovat skoro cely dokument. kurnik toto som nemal citat, hrozne mi to zdvihlo tlak

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 16:33
od expwy
Treba si nájsť čas a prečítať to, je to verejný dokument, z verejného pripomienkového konania. Dal som to sem, aby ste mali predstavu prečo sa Slovensko nikdy nepohne z miesta a prečo je u nás nereálne pretaviť do života ambíciu zrýchliť a zefektívniť výstavbu cestnej infraštruktúry. Pokiaľ tu budú rozhodovať vo funkciách tieto staré kádre a to sa týka aj akademickej obce, hlavne UniZA, jej absolventi na MD SR, NDS, SSC, tak to bude stále začarovaný kruh. A ešte dodám toto je možné u nás zmeniť len s pozície moci. Môžete mať odborných a podložených argumentov koľko chcete. Odpália vás "argumentom" - po stretnutí odborníkov z NDS, PPZ SR a MD SR pripomienku zamietame. Na základe akého argumentu ju zamietajú sa nedozviete, lebo odborníci sa zhodli. Som zvedavý aké zdôvodnenie príde k návrhom TP 6101 a TP 6102, ktoré majú dopĺňať STN.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2023 21:39
od Pacho
mám taký pocit, že je taký istý táraj ako jeho predchodcovia.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2023 09:14
od Xisco
Ale toto volebné obdobie sa bude otvárať veľa úsekov: D1 RK, D1 Strečno, R3, D3 KNM privádzač, D1xD4, R2 KE, R2 Mýtna. Takže vlastne skoro všetko, čo je aktuálne vo výstavbe.

Majú sa čím chváliť, bude sa strihať vo veľkom :)

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2023 14:51
od devil
ostane mu R4 PO II, R1 pri BB, moze pridat najviac pripravene, financne priechodne R2 KE I, R3 Krupina, R2 Zacharovce-Figa, D3 Brodno-KM. spolu cez 50 km,

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2023 11:33
od vladik67
Devil zabudol si na Sorošku, kde je tiež dosť km a odstránenie neuralgického bodu na juhu. Ale to by nesmel mať za štátneho tajomníka Chomu.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2023 06:32
od 110mat110
Soroska sa vytiahne opat pred volbami. Ten tunel sa od slubu do projektu len tak lahko nedostane

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2023 16:53
od devil
nezabudol som, uviedol som tie kde sa riesia uz pozemky a zaroven su financne a procesne najviac priechodne.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2023 08:19
od Pacho
tento človek je v celkú vtipný https://www.facebook.com/watch/?v=2032970957075349 takže určite odovzdáme D3, a pitom sa jedná, len o "privádzač bez dialnice", o dialnici D3 v okruhu niekoľko km nechyrovať ani neslichovať. R3 na orave ďalší polpruh, ako v vtip celkom dobréééé. o R1 bb-Sl, to radšej nejdem ani komentovať, lebo to nemá úroveň ani vtipu. takže si môžme gratulovať, ak sa nám podarí rozostaviať R2 pri košiciach, no proste vtipálek . O pacholande , radšej ani nepíšem, lebo to je hanba tisíčročia, celéj SR za jej existencie.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2024 07:09
od Pacho
len tolko, že o rok posunul platnosť nového stavebného zákona. Čiže v konečnom dôsledku taký istý kecálek, ako predchádzajúci ministri.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2024 08:01
od devil
zatial je tam navysena suma na zeleznice a opravy mostov. pre zaciatok to nie je zle.

ten stavebny zakon je akoze nejaky zazrak na rozbehnutie vystavby ??

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2024 11:46
od djlaco
Nemám z neho dobrý pocit. Stavebný zákon ktorí prešiel celým legislatívny procesom a boli zapracované pripomienky z odbornej verejnosti idú pozastaviť? Znova je to len o biznise pre "Naších ludí"

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2024 12:56
od Pacho
devil napísal:zatial je tam navysena suma na zeleznice a opravy mostov. pre zaciatok to nie je zle.

ten stavebny zakon je akoze nejaky zazrak na rozbehnutie vystavby ??


devil prosím Ťa , súčasný zákon, všade brzdí výstavbu, stále sa vyhováraju naň, že preto všetko trvá tolko rokov......... a zrazu Ty prídeš s geniálnou myšlienkov, že stavebný zákon nie je problém. :?:

čo sa týka MD, ten začína blúzniť o BB-RK, troch skoro ho to zobralo. Nech začne blúzniť ešte o Soroške, veď potrebujú aj maďarských vličov. len odkiaľ zoberie na to všetko peniaze, dodnes nevysvetlil.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2024 14:43
od devil
netusim preco stavebny zakon brzdi vystavbu. a nikto mi to nevie vysvetlit. chces mi snad povedat ze su pripravene miliardy eur v rozpocte len sa nevie vybavit uzemne rozhodnutie a stavebne povolenie. :lol:

podla mna je to presne naopak. naco su nam povolenia ked nie su peniaze. batka nie je drahy usek, je pripraveny a predsa sa nestavia. keby nebol kohezny fond tak by neboli megalomanie typu vydrnik, visnove a détri stat by musel hladat lacnejsie verzie.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2024 20:15
od Pacho
tak ja neviem , máme dobrý, alebo zlý stavebný zákon?. máme prachy na stavby, alebo nemáme:? Terz si to už dokomolil maximálne.

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2024 07:50
od RudoLM

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2024 16:23
od RudoLM
KĽÚČOVÉ STAVBY POSTAVÍME RÝCHLEJŠIE

https://www.youtube.com/watch?v=F7ygagSFcYo

Vďaka zákonu o strategických investíciach, ktorý dnes schválila vláda, dokážeme výrazne urýchliť prípravné procesy diaľnic, rýchlostných ciest či inej kľúčovej infraštruktúry až o niekoľko rokov. Viac sa dozviete vo videu s ministrom dopravy:

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2024 16:46
od RudoLM
CHCEME MODERNIZOVAŤ PREKLADISKÁ
Dnes sme sa boli pozrieť do Čiernej nad Tisou a Dobrej. Obe miesta majú veľký potenciál pri obnove Ukrajiny, preto na ich rozvoj chceme využiť eurofondy.
Viac sa dozviete vo videu:
https://www.youtube.com/watch?v=-zITV1uwebA

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2024 13:13
od RudoLM
KEDY ZAČNEME STAVAŤ R4 PO HRANICE S POĽSKOM?
https://www.youtube.com/watch?v=OT5IN_eeIGs
Rýchlostná cesta od Prešova po Vyšný Komárnik je jednou z vládnych priorít. Ako je pripravená, ako jej pomôže nový zákon o strategických investíciách, ale aj to, čo je Nová rakúska tunelovacia metóda, sa dozviete v novej časti Krížom krážom s Jožom Rážom.