Stránka 1 z 3

SSÚD - Údržba dálnic a silnic

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2006 18:50
od Lenny
Zakládám tuto tému, protože chybí. Do fotogalerie jsem umístil mapku z roku 1987, na které je vidět, kde jsou plánovány Strediska spravy a údržby dialnic (SSÚD). Tento plán se od současných záměrů přiliš neliší.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=905

Výsvětlivky k obrázku
SSÚD 1 - Malacky
SSÚD 2 - Bratislava
SSÚD 3 - Trnava
SSÚD 4 - Nové Mesto
SSÚD 5 - Trenčín
SSÚD 6 - Povážská Bystrica
SSÚD 7 - Martin
SSÚD 8 - Liptovský Mikuláš
SSÚD 9 - Poprad
SSÚD 10 - Behárovce
SSÚD 11 - Prešov
SSÚD 12 - Michalovce

Posláním SSÚD je údržba vozovky, značení, vybavení dálnic, dále provádí menší opravy, obnovuje vodorovné značení, provádí zimní údržbu atd.

SSÚD nezajišťuje údržbu silnic I. a nižší třídy toto zajišťují SÚS -Správa údržby silnic.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2006 11:21
od Branco
Super mapa, Lenny. Existuje nejaké pravidlo, ako ďaleko majú byť strediská SSUD od seba vzdialené? Na mape mi pripadajú vzdialenosti takmer rovnaké.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2006 11:28
od Lenny
Všeobecně obsluhují tak 50 km. Zkusim se podívat po tom, nekde jsem viděl kolik, které SSÚD obsluhuje km.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2006 14:05
od Majkl
Lenny napísal:Všeobecně obsluhují tak 50 km. Zkusim se podívat po tom, nekde jsem viděl kolik, které SSÚD obsluhuje km.


Info o tom koľko km spravujú jednotlivé SSÚD nájdete tu:

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=11

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 16:47
od Branco
Takže údržba mostov a estakád je náročnejšia, ako pri "rovinných" diaľniciach? Možno preto aj strediská SSÚD pri tunelových a estakádových úsekoch majú na starosti kratšie vzdialenosti.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 17:58
od Adaios
Branco napísal:Takže údržba mostov a estakád je náročnejšia, ako pri "rovinných" diaľniciach? Možno preto aj strediská SSÚD pri tunelových a estakádových úsekoch majú na starosti kratšie vzdialenosti.


To je tazko povedat - casto aj rovinate useky su vo svete v sprave aj na 200 km, ked tam nehrozi cely rok sneh napriklad.

Useky s tunelami su skor dolezite hlavne pre zachranne zlozky a inak cestari nemaju az tak vela prace - nekosia travu, neposypaju, nenarovnanvaju zvodidla, ... je tu ovela menej prace takehoto charakteru ale zase vela prace s udrzbou technologie - ktoru treba sledovat 24h a niekedy ju kompletne celu skontrolovat - to chce potom 7-14 dni, ale robi sa to niekedy za 2-3 mesiace a ked su 2 rury, tak sa to robi najprv v jednej rure a potom v druhej rure a premavka nie je vazne narusena. Vazne narusena = obchadzka cez inu cestu pre uzavierku dialnicneho useku.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 18:00
od Adaios
Branco napísal:Takže údržba mostov a estakád je náročnejšia, ako pri "rovinných" diaľniciach? Možno preto aj strediská SSÚD pri tunelových a estakádových úsekoch majú na starosti kratšie vzdialenosti.


A este :arrow: SR dnes nema vela dialnic a ked bude mat viac dialnicnych usekov tak stredisk nebude pribudat tam kde su dnes postavene len pribudne technika. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 11:26
od Dialniciar
V r. 2006 prebehol tender na nákup vozidiel údržby diaľničnej siete v NDS, a.s. za 250 mil. SKK. Týmto sa prakticky dohnal investičný dlh, ktorý tu bol v rámci celej diaľničnej siete.

Pri výstavbe nových úsekov diaľničnej siete už je v cene diaľnice na 1 km aj zarátané prípadné nové stredisko údržby alebo nákup techniky do iného, ktoré bude nový úsek spravovať.

Strojné vybavenie NDS, a.s. je najlepšie v SR. Aj keď je to spôsobené tým, že o cesty I. triedy sa starajú VÚC objendnaním výkonov zo SSC a SSC svoje strediská delimitovala na VÚC celé ako boli s výnimkou tých diaľničných, ktoré prešli práve pod NDS, a.s.

Celkovo chýba na údržbu diaľnic ešte 1,5 mld. SKK, z toho však 0,75 mld. SKK do starších budov a areálov správ údržby a tie ďalšie financie aj na iné strojné vybavenie, než sú sypače.

Na Slovensku má v súčasnosti po životnosti niečo nad 115 km vozoviek diaľničnej siete na D1, D2 a R1, pričom najhoršie je na tom práve D2. Samotná diaľnica D2 bude mať už o pár rokov aj po životnosti.

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2008 11:24
od Dialniciar
Diaľnica do Žiliny uzavretá, havarovali cestári :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9292

Na D1 pred BY a stavím sa, že audinka išla rýchlejšie, než je MPR.

Farby zábradlí podla krajov/NUTS2?

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2009 12:54
od Ike
Viem, ze je to uplne odveci a uplne marginalne, ale zda sa mi to alebo su farby zabradli dialnic na estakadach podla krajov/NUTS2 oblasti?

v BA su zelene, v Zilinskom kraji som si vsimol zlte a v Presovskom fialove...

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2009 13:46
od aquila
uz to tu bolo preberane .. je to podla SSUD ..

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2009 14:06
od Ike
diki moc... ak to tu bolo, môžte túto tému zmazať ;)

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2009 11:18
od wizard112
Minule som chcel pochváliť NDS, že údržbu R1 v BB robila aj cez sviatočný pondelok v tomto týždni. Ale keď som videl včera (piatok poobede) údržbárske vozidlá, ako čistia výjazd z BB smer ZV, tak som ostal trochu prekvapený, že či je zrovna v tomto čase robiť údržbu ideálne...

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2009 16:40
od Dialniciar
Ano wizard, veru, údržba by sa nemala robiť vo frekventované časy (dopr. špičky pracovných dní).

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2009 13:33
od Vlados
Škoda, že to tak ale nie je. Napr. dnes ráno pred 8 hod. to takto vyzeralo v pripájajacom pruhu na moste Lafranconi: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6022
V pondelok popoludní som ich zastihol na opačnej strane v odbočovacom pruhu. Boli to vozidlá patriace priamo NDSke.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2010 20:27
od Miro
Dialniciar napísal:Diaľnica do Žiliny uzavretá, havarovali cestári :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9292

Na D1 pred BY a stavím sa, že audinka išla rýchlejšie, než je MPR.


Vždy keď idem po diaľnici alebo RC, kladiem si otázku, prečo sa musia cestári otáčať cez stredový deliaci pás a nie na najbližšej MUK? Veď cez stredový pás je to veľmi nebezpečné, aj keď sú tieto miesta riadne označené. Práve včera sa taká istá nehoda stala medzi Ostravou a Havířovom: http://zpravy.idnes.cz/auto-narazilo-do ... _krimi_abr

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2010 20:28
od Dialniciar
Aby nenajazdili zbytočné km.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2010 20:42
od sergej
Ale to bude len naša česko-slovenská špecialita nie? Aspoň ja som to nikde inde nevidel.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2010 20:46
od Dialniciar
sergej napísal:Ale to bude len naša česko-slovenská špecialita nie? Aspoň ja som to nikde inde nevidel.
To ja neviem. :wink: Zrovna toto je vec, ktorú si nevšímam, ... ale čo si všímam je kvalitné označenie a informovanie o tom, že sa tam tie vozidlá otáčajú. 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2010 21:38
od joe1024
Cize z dovodov uspor ? V tom pripade nemoze byt problem rodine pozostalej vyplatit 40 rocnych platov, na naklady cestarov.

Ked uz stat tak silou mocou chce usetrit (abnormalna ironia vzhladom na cenu dialnic na 1 km) a berie so sebou aj zivoty, nech to aj vyplati !

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2010 23:02
od Dialniciar
joe1024, tieto svoje výlevy si bež riešiť do krčmy. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2010 11:32
od joe1024
Nie, nepojdem to riesit do krcmy, tam nemam moznost diskutovat s kompetentnymi, lebo to je presne otazka ktora by sa mala riesit tu, a nie pred nou zatvarat oci :!:

Pri tych vsetkych bezpecnostnych opatreniach, ktore sa vykonavaju, aby bola doprava co najbezpecnejsia, je zakonom dovolene, aby hrstka vyvolenych, mohla usetrit par drobnych a pocas husteho snezenia s mizernou viditelnostou, sa moze otacat na dialnici.


Cize, ak to chapem spravne, vsetky bezpecnostne opatrenia su dobre, len ak sa na nich moze nejaka firma nabalit, vo forme vykonania dodatocnych prac ?
Ale tuna, kedze sa jedna len o kilometre jazdenia navyse, tak na tom sa zbohatnut neda, takze sa mozu kludne ohrozovat zivoty (vid Mirov priklad) "stada", ktore tu srandu zo svojich dani plati ?


No pekne - "Slovakia at its best", uz poviem len jedno - nech sa modli rodina sofera, aby sa nik z mojich najblizsich nezabil/nezmrzacil pocas "setrenia nakladov" otacanim na dialnici za snezenia :evil:

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2010 13:49
od Dialniciar
Toto nie je fórum MDPT, SSC alebo NDS, ak si si náhodou nevšimol.
Ja zase nemám rád, keď ide arogantný a neohľaduplný šofér, ktorý nevie čítať.

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2010 13:50
od Dialniciar
A navyše keď husto sneží a je znížená viditeľnosť, tak sa otáčajú zväčša na MÚK, ak pravda je nejaké aj v dosahu.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 02:30
od joe1024
Neohladuplny sofer ? Staci, ze kamion v pravom pruhu trocha spomali a pri hustom snezeni to moze tomu druhemu autu trvat dlhsie, nez ho predbehne, takze si tu znacku ani nemusi vsimnut, obzvlast ked husto snezi a clovek podvecer p*d vidi. Ked uz konecne zbadas v svojom lavom pruhu stojace otacajuce sa auto, tak len malokto reflexivne nedupne na brzdu (co je na danom povrchu fatalne).


Ad MDPT/SSC - cirou nahodou toto otacanie nepatri do uzusu aj v Kanade ?