Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 28. Nov 2014 11:51

Ak ta spravne chapem, ty chces R7 v 1/2 profile. Ja hovorim, ze staci kvalitna cesta 1. triedy. Absolutne suhlasim, ze je potrebne hladiet do buducnosti nielen na najblizsich 10 rokov. Intenzity medzi NZ a LC vsak nikdy nedosiahnu take cisla, kedy by cesta 1. tr. kapacitne nepostacovala. Jej MPR pritom moze byt 90 km/h oproti 100 km/h pri RC.

Takisto v pripade useku DS-NZ by som zvazoval, ci nie je lepsie vybudovat len cestu 1. tr, ktora dnes chyba. V pripade RC je potrebne stavat nielen RC, ale aj paralelnu cestu 1.tr. Pre koho?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod pristy27 » 28. Nov 2014 14:16

Ja si myslim, ze je lepsie stavat R7 v polprofile, vysledok bude v principe podobny akurat tam uz bude zabezpeceny vyhlad aj do buducnosti. Nemyslim si, ze by tam bol velky finacny rozdiel. Tiez nesuhlasim s tvojim tvrdenim Andrej, ze intenzity medzi LC a NZ budu nizke. Pokial by to bola najkratsia spojnica KE z BA tak tadial bude chodit pol vychodu.
To ale iba za predpokladu, ze by bola dobudovana cela samozreje. Jej jednotlive casti su od NZ az na par svetlych bodov pre lokalnu dopravu malo zaujimave.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 28. Nov 2014 15:02

pristy, logicky: Pokial nevybudujes R7 v plnom profile, nebude tadial jazdit tranzit, kedze to bude rychlejsie po R2 + R1, ktore minimalne v useku BA-Krivan budu v plnom profile. A snad uznas, ze vybudovat cca 180 km RC v plnom profile len pre usetrenie par minut je naozaj luxus, aky si nedovolia ani najbohatsie krajiny na svete.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 28. Nov 2014 15:32

Prave naopak, pokial to bude najkratsia cesta, tak tranzitu bude jedno ci je to pol alebo plny profil. A pre osobne auta, ak budu na vytazenych miestach MUK a cela cesta urobena tak, aby tam bola trvala 90-ka alebo 100-ka, tak vsetci pojdu po R2+R7. 380km zvladnu za necele 4 hod, kedze to bude najlepsia volba pre cely KE a vacsinu PO kraja, o vytazenost sa nie je dovod obavat. Prave preto sa ale bojkotuje coilen postavenie DS-NZ, aby sa vsetci museli trepat naokoloblizsie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Peterman » 28. Nov 2014 15:39

Určite by rapídne narástol počet užívateľov R7, pretože je to z časti uplne nové spojenie a tranzit si vie rýchlo zrátať čas a peniaze a o ostatnom som už písal nižšie (vyššie).
A presne ako DrX píše, čistí cestovatelia za prácou východ-západ by to mali najlepšiu spojnicu....
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod mb1000 » 28. Nov 2014 16:17

Chlapci, dnes, ked nam chybaju D/RC v oblastiach, kde je premavka husta ako beton pred vyschnutim, je snivanie o R7 NZ-LC ciste bluznenie.
Dlho postaci ak bude mat cesta I.triedy na useku Sahy - Velky Krtis - LC parametre cesty I.triedy, nie ako teraz ked ma parametre cesty III.triedy.
Zaroven plati, ze D/RC neprinesie do ziadneho regionu pecene holuby z neba.
Takisto je bluznenie, ak chceme mat na Slovensku rovnomernu siet D/RC, to nemaju ani ovela vyspelejsie staty.

A cely tento flame uz patri do spamoveho vlakna Regionalne rozdiely...
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Peterman » 28. Nov 2014 16:36

Ked sa tu bavime o konretnej ceste, všetci viac menej vieme že to nebude zajtra ani pozajtra, možno ani popozajtra. pri našom spôsobe tendrovania a stavania je to veľmi ďaleká budúcnosť (ak vôbec..)
Tu sme neriešili iné vyťažené lokality, to je v inej sekcii. Tu išlo o R7.
... primerane rovnomernú sieť, vzhľadom na hustotu osídlenia, konfiguráciu terénu, priemysel, tranzit,.... atď
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 28. Nov 2014 19:38

Peterman napísal:Určite by rapídne narástol počet užívateľov R7, pretože je to z časti uplne nové spojenie a tranzit si vie rýchlo zrátať čas a peniaze a o ostatnom som už písal nižšie (vyššie).

Tranzit je takmer v celej SR relativne nizky, vacsinu intenzit tvori regionalna a nadregionalna doprava. Preto aj premavka na buducej R2 je dodnes velmi nizka, intenzity su mnohonasobne vyssie v okoli velkych a stredne velkych miest. A preto je vhodne viest tranzitne trasy prave v okoli vacsich miest - v pripade juznej trasy to je okolo ZV a NR. Vybudovat dlhu cestu cisto pre tranzit je pri nasej hustote obyv. ekonomicky nerentabilne.

Verim, ze studia realizovatelnosti na R7 mi da za pravdu. A pokial sa ma budovat v horizonte po r. 2050, tak je zbytocne ju dnes planovat, pretoze doprava bude s velkou pravdepodobnostou vtedy vyzerat uplne inak :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 29. Nov 2014 00:23

Ešte nie je jasné kedy sa začne výstavba Kriváň - KE, nie je postavený ani km R7 a už vieš že "vsetci pojdu po R2+R7". Nebude náhodu dôležitejšie dostavať D1 po UA, strednú časť R3, R4 po PL... a až potom myslieť na paralelnú Rku k R1/R2? Za 20-30 možno budeme lietať alebo už nebudeme mať potrebu sa niekam presúvať (za prácou)...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod mareks96 » 29. Nov 2014 00:39

Neviem kto sppmwnul ze nemozeme vsetku intenzitu stiahnut na jeden tah. To tu my nerobime. Vsetky zapado vychodne, ako aj severo juzne prepojeniqcmaju paralelu. My si iba urcujeme priority, co je logicky pomoct problemovym cestam 1 triedy. Tym padom logicky sa buduje D1 skor, pretoze je vyhodnejsie ppstavat dialnicu, ako rozsirit cestu prvej triedy a o 10 rokov stavat dialnicu.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 29. Nov 2014 06:35

Andrej, tranzit Ukrajina/Rusko - zap.Europa je obrovsky. Akurat pri slovenskom naokolo blizsie, ktore je dnes s biedou dostavane po Zilinu, zatialco madari/poliaci su uz na ukrajinskej hranici, ten tranzit Slovensko obchadza. Ak by bola R2+R7, velka cast by ho mohla ist cez nas (kedze by to pre nich bolo kratsie nez cez BP). Cize zas pleties priciny (to ze stavame prepojenie V-Z naokolo blizsie) a nasledky (ze to nase prepojenie na tranzit V-Z nikto nepouziva).

Vlados, este nie je jasne kedy sa zacne Turany-Hubova a ci dokoncenie Visnoveho bude trvat 5 alebo 15 rokov, a napriek tomu vam nevadi odpisovat vsetky ostatne RC/D na Slovensku, lebo "staviame D1". Urcite je pre prepojenie Slovenska dnes dolezitejsie stavat R2 nez R7, ale na druhej strane, na R7 sa na rovine da za smiesny peniaz postavit RC minimalne po R3, a napr. spojenie DS-NZ malo uz byt.

mareks96, v tvojom prispevku ziadnu logiku nevidim. Ak by sa od zaciatku rozhodlo, ze Slovensko bude prepojene jednym tahom, tak to urcite nemalo byt D1, ale malo to ist niekde stredom, cca ako dnesna R1 + dalej na Brezno a Dobsinu. To ale nedava zmysel, lebo na Slovensku je vela kopcov prave v strede, a preto sa stavia severny a juzny tah, pricom kazdy z nich obsluhuje ine uzemie a inych obyvatelov, takze nie je dovod, aby R1+R2(R7) cakalo na D1, ktore proste nedokazeme postavit financne ani technicky.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod ecce » 29. Nov 2014 08:26

Andrej, tranzit Ukrajina/Rusko - zap.Europa je obrovsky. Akurat pri slovenskom naokolo blizsie, ktore je dnes s biedou dostavane po Zilinu, zatialco madari/poliaci su uz na ukrajinskej hranici, ten tranzit Slovensko obchadza. Ak by bola R2+R7, velka cast by ho mohla ist cez nas (kedze by to pre nich bolo kratsie nez cez BP). Cize zas pleties priciny (to ze stavame prepojenie V-Z naokolo blizsie) a nasledky (ze to nase prepojenie na tranzit V-Z nikto nepouziva).


Toto by ma zaujimalo, skade kam by chodili cez nas. Ked sa pozeram na Ukrajinu, tak medzi Podkarpatskou Rusou a zvyskom Ukrajiny tam vidim 100 kilometrov siroke Karpaty bez dialnicnej siete. Aby chodili ukrajinske a ruske kamiony po nasej R7 (mimo podkarpatskej Rusi, ktora je relativne mala), tak by museli este Ukrajinci na druhej strane postavit aspon 150 kilometrov dialnic, z toho polovicu cez narodny park. A aj potom to budu mat z Kyjeva do Viedne len kusok kratsie ako cez Polsko. Ak by sme chceli skratit cestu pre Dnepropetrovsk a okolie, tak nam na Ukrajine chyba asi 300 km.

To uz skor sa mi zda pravdepodobne (aj ked tam je tiez uspora len mala), ze by pouzili severnu Lviv-Rzesow-severna R4-D1, pripadne Lviv-Krakow-D3-D1.

(Asi to presunme do nejakej inej temy.)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod mareks96 » 29. Nov 2014 09:53

DrX napísal:mareks96, v tvojom prispevku ziadnu logiku nevidim. Ak by sa od zaciatku rozhodlo, ze Slovensko bude prepojene jednym tahom, tak to urcite nemalo byt D1, ale malo to ist niekde stredom, cca ako dnesna R1 + dalej na Brezno a Dobsinu. To ale nedava zmysel, lebo na Slovensku je vela kopcov prave v strede, a preto sa stavia severny a juzny tah, pricom kazdy z nich obsluhuje ine uzemie a inych obyvatelov, takze nie je dovod, aby R1+R2(R7) cakalo na D1, ktore proste nedokazeme postavit financne ani technicky.


Tak este raz. Ty by si prestaval cesty prvej triedy na 2+2 v takom strasnom terene ze by to bolo fakt drahe a o par rokov neskor by wi dostavoval aj dialnicu ked uz je hotove juzne spojenie?

Asi mame uplne rozdielne myslienkove pochody. Na juhu je cesta prvej triedy ktora je zatial uplne postacujuca pre tranzit. Ano je pravda, ze D1 riesi okrem ineho qj lokalku zilony, martina, PB atd. Ako sa ty stale stazujes. Uvedom si, ze nie je uplne idealne ked tranzit stoji v kolone kvoli lokalke.

Nikto tu ostatne D/RC nezavrhuje kvoli D1, to neviem kde si vycital. Dokonca ani NDS a minosterstvo dopravy, kedze vo vystavbe je rovnaky pocet usekov na D1 ako mimo nej
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod devil » 29. Nov 2014 10:41

A pokial sa ma budovat v horizonte po r. 2050, tak je zbytocne ju dnes planovat, pretoze doprava bude s velkou pravdepodobnostou vtedy vyzerat uplne inak :-)


v tomto uplne suhlasim....len potom laskavo pri inych dialniciach nevypisuj ze treba planovat a stavat na 100 rokov dopredu...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 29. Nov 2014 11:41

devil, cakal som, ze sa niecoho chytis :) Samozrejme, na viac ako 50 rokov nema vacsinou vyznam planovat dialnicnu infrastrukturu, nikdy som netvrdil opak. Ale rovnako nema vyznam planovat len na 5-10 rokov ked vieme, ze to potom postacovat nebude. A zalezi tiez od vyznamu stavby, napr. Suezsky prieplav malo zmysel naplanovat aj na stovky rokov dopredu :-)

DrX napísal:Andrej, tranzit Ukrajina/Rusko - zap.Europa je obrovsky. Akurat pri slovenskom naokolo blizsie, ktore je dnes s biedou dostavane po Zilinu, zatialco madari/poliaci su uz na ukrajinskej hranici, ten tranzit Slovensko obchadza. Ak by bola R2+R7, velka cast by ho mohla ist cez nas (kedze by to pre nich bolo kratsie nez cez BP).

Hlavne koridory V-Z vedu v osiach:
. Minsk-Varsawa-Berlin (nevyuzitelne R7)
. Lvov-Katowice-Berlin (nie je zaznaceny na mape, Polska A4, nevyuzitelne R7)
. Lvov-BP-Terst (nevyuzitelne R7)
. Lvov-Mukacevo-KE-ZA-Praha-Nuremberg (vyuziva nasu D1, nevyuzitelne R7)
http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... p-2013.pdf

Ty by si chcel zrejme skratit trasu z UA (Lvov) do W a dalej smerom na Mnichov-Stuttgart, co by bola jedina funkcia R7 pre tranzit. Pri sucasnom trasovani na uzemi UA to vsak vychadza kilometrovo stale porovnatelne s trasou cez BP, a co aj mna prekvapilo, najkratsie to bude po Polskej A4 a nasej D3 + D1 + D4 + S8 :-)

https://maps.google.com/maps?saddr=%C4% ... &via=1&z=7
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod devil » 29. Nov 2014 17:23

kazdy si moze urobit nazor. podla mna z kontextu vyplyva ze by si planoval a staval na 100 a viac rokov.

DrX napisal: "Andrej, tvoje zbozne zelania o tom co bude (ked sa nahodou niekedy dostavia D1) su jedna vec, a aka je realita dnes, je druha vec."
Andrej napisal: "Mna nezaujima, co tu bude najblizsich 5 rokov, ale najblizsich 100 a viac rokov."

viewtopic.php?f=10&t=31&hilit=100+rokov&start=2275#p159944
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 29. Nov 2014 17:40

Kazdy to myslim pochopil, len ty nie :-) Ine je uz postavena stavba a ine su plany vystavby do dalekej buducnosti.

Ked uz je postavena stavba ako dialnica, tak tu bude stat aj 100 rokov (aj ked za ten cas prejde viacerymi rekonstrukciami, ale trasa ostane az na vynimky rovnaka). A z pohladu toho, ako bude dlho v prevadzke, je 5 rokov, resp. 5% skutocne kratka doba.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 30. Nov 2014 11:02

ecce napísal:Toto by ma zaujimalo, skade kam by chodili cez nas. Ked sa pozeram na Ukrajinu, tak medzi Podkarpatskou Rusou a zvyskom Ukrajiny tam vidim 100 kilometrov siroke Karpaty bez dialnicnej siete. Aby chodili ukrajinske a ruske kamiony po nasej R7 (mimo podkarpatskej Rusi, ktora je relativne mala), tak by museli este Ukrajinci na druhej strane postavit aspon 150 kilometrov dialnic, z toho polovicu cez narodny park. A aj potom to budu mat z Kyjeva do Viedne len kusok kratsie ako cez Polsko. Ak by sme chceli skratit cestu pre Dnepropetrovsk a okolie, tak nam na Ukrajine chyba asi 300 km.

To uz skor sa mi zda pravdepodobne (aj ked tam je tiez uspora len mala), ze by pouzili severnu Lviv-Rzesow-severna R4-D1, pripadne Lviv-Krakow-D3-D1.


Andrej napísal:Hlavne koridory V-Z vedu v osiach:
. Minsk-Varsawa-Berlin (nevyuzitelne R7)
. Lvov-Katowice-Berlin (nie je zaznaceny na mape, Polska A4, nevyuzitelne R7)
. Lvov-BP-Terst (nevyuzitelne R7)
. Lvov-Mukacevo-KE-ZA-Praha-Nuremberg (vyuziva nasu D1, nevyuzitelne R7)
http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... p-2013.pdf

Ty by si chcel zrejme skratit trasu z UA (Lvov) do W a dalej smerom na Mnichov-Stuttgart, co by bola jedina funkcia R7 pre tranzit. Pri sucasnom trasovani na uzemi UA to vsak vychadza kilometrovo stale porovnatelne s trasou cez BP, a co aj mna prekvapilo, najkratsie to bude po Polskej A4 a nasej D3 + D1 + D4 + S8 :-)

https://maps.google.com/maps?saddr=%C4% ... &via=1&z=7


Andrej, ako tradicne, si pletie priciny a nasledky. To, ako su dnes koridory cez Slovensko nakreslene je dane tym, ako ich *** na cele s Meciarom a Slotom vybojovali v 90. rokoch, a pre Europu su to vsetko len podruzne nekonkurencne (lebo horsie, dlhsie, kopcovitejsie) paralely (k BA-ZA-PL trase Vieden-Brno-Katowice alebo Katowice-UA ci zapad-BP-UA). To, v com Slovensko mohlo byt zaujimave (najkratsie spojenie V-Z cez R7+R2, najkratsie spojenie sever-juhu cez R3 a R4, to su u nas najmenej dolezite tahy, lebo hold nejdu cez Zilinu).

Co sa tyka toho, pre koho by bolo nase R2+R7 ako spojenie V-Z Europy vyhodne, tak prave ide o juznu polovicu Ukrajiny, nie Kyjev ani Lvov. Ale napr. Kryvoj Rog, Odesa a vsetko po tejto trase http://binged.it/1B2Fnr1 (ak by bola R7 + juzna cast D4, tak by sa to skratilo o cca 30km). No a kedze ta juzna polovica Ukrajiny ma vacsinu obyvatelstva, tak by toho bolo dost. No sak, staci si vyjst na madarsku M3 a pozriet aky velky rusky a ukrajinsky tranzit tam je. A uz by sa nebolo o com bavit. Proste aj madari aj poliaci vedia, pre koho stavaju napojenie na UA. Len na Slovensku "sa tesime z kazdeho metra tunela okolo ziliny".
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod ecce » 30. Nov 2014 11:14

Len to, co si nakreslil, je presne ten pripad, kde chyba 300 km dialnic na ukrajinskej strane.

A Odesse viac pomozu dialnice v Rumunsku (i ked je pravda, ze tam je to v tomto smere tiez na dlho).
Naposledy upravil ecce dňa 30. Nov 2014 11:23, celkovo upravené 1 krát.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 30. Nov 2014 11:22

Ta cesta je aka je a na tranzit sa pouziva. Pred nejakymi 2 rokmi, ked sme to tu rozoberali, spravil niekto z ich M06 fotoreport, a je to ich normalny tranzitny tah. Kedy to cele dostavaju na dialnicu je na nich, ale aj tak ako to stoji teraz, je to cesta, ktoru na tranzit pouzivaju, cize my nemame dovod odkladat nase napojenie na nu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod ecce » 30. Nov 2014 11:46

Chmenlnicky-Viedeň:

cez Lvov-Katowice-Brno 1043km 11:39
cez Lvov-Krakow-D3-D1 1002km 12:23
cez Berehove-Budapest 1037 km 11:45
cez Uzhorod-Velke Kapusan-Kosice R2-R1 1032km (t.j. mimo buduceho koridoru D1)
cez buducu D1-Kosice-R2-R1 1032km 13:14h

cize ak hovoris, ze R7 skrati o 30km, tak si este len kilometrovo porovnatelne s D3-D1. A casovo porovnatelne ako cez Brno (ak ratam hotovu R2, R7 aj D1 a zaroven sa nebude stavat v koridore Vieden-Brno)

Nehovoriac o tom, ze cez Katowice je lepsie spojenie na vacsinu Nemecka a do juznej Europy ti zasa viac posluzi madarska dialnicna siet (ked bude hotova, co vsak bude zrejme skor ako R7). Cize aj keby sme tych 300km dialnic, co chyba, postavali, z hladiska medzinarodneho tranzitu to zas nie je tak vela, komu to pomoze.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 30. Nov 2014 12:14

Nakresli mi, ak osi dostal Chmenlnicky-Viedeň cez Lvov-Krakow-D3-D1 1002km. Lebo ak do toho zacnes ratat jazdu po jednotkach, tak sa to na Ukrajine teste o dost skrati, a po nasej R1+R2 ti to
vyjde na 1029km http://binged.it/1B2Ib7C , cize pri existencii D4+R7 by to bolo pod 1000km. Proste, cesta ktora je priblizne priamou spojnicou musi vyjst za normalnych okolnosti kratsie (tak ako BA-KE po R7+R2 je lepsie nez po R1+R2, co je lepsie nez D1 :-) ). A ano, su aj ine smery nez na Vieden, ale tie uz cez Slovensko riesit nedava vobec ziaden zmysel. Otazka je v com sme mohli konkurovat, a R2+R7 sme k madarskemu spojeniu UA-AT (aj Zakarpatsko-CR, ktore sa dnes jazdi cez Madarsko) konkurovat mohli, lebo nase by bolo kratsie (ale napr. aj pre to, ze u nas nemaju ukrajinci v porovnani s madarskom jazykovu barieru). A to nerobime, lebo ***. To je vsetko.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod mareks96 » 30. Nov 2014 12:25

No nemam slov... Nechat nasich stat denno denne v kolonach, len kvoli tomu aby zopar ukrajincov islo cez nasu a nie madarsku dialnicu... Vaaau.. Inak zaujimave ze v tomto pripade ti uz nevadi "vystavba dialnic okolo Blavy"
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 30. Nov 2014 12:32

Nie, nechat cely juh a vychod slovenska skapinat, lebo "budujeme D1 BA - KE" ale v skutocnosti spajanie vychodu-zapadu mame v pazi a len tunelujeme miliardy od BA po povazie, to dava vyznam. Este raz, spojenie VYCHOD-ZAPAD SLOVENSKA (tj pre minimalne 2.5 miliona ludi, nie len KE-BA, a nie len Ukrajina-Rakusko) uz tu 10 rokov mohlo byt, a neboli by ani take pomery intenzit ani take pomery nezamestnanosti ani taka nevyvazenost ekonomickeho rozvoja ani take rozlozenie novych investicii ako dnes na Slovensku je. Dnesne intenzity su DOSLEDKOM dialnicnej politiky (a celkovo *** politiky), takze pouzivat ich ako argument (cize PRICINU) pre planovanie dalsej vystavby je zvratenost.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod mareks96 » 30. Nov 2014 13:11

Ty tu hovoris ze na juhu/su intenzity rovnake, len su rozlozene na x paralelnych ciest. Myslim tym cesty druhej a tretej triedy paralelne k cestam prvej triedy. Co vlastne znamena ze cestna siet na juhu je ppstacujuca pre doprabu na juhu, kdezto na severe je jedna cesta prvej triedy bez akejkolvek paralely. Co znamena ze cestna siet pre sever je nepostacujuca a preto by to mala byt priorita. Jasne ze som tiez za najkratsie spojenie BA-KE, alebo teda vychod zapad, ale pozeram sa na to objektivne. Predstwv ei ze najvyhodnejsie spojenie mojho bydliska KE je pre mna R1+R2, ale som za dostavanie severnej trasy...
A preco? Kvoli nedostacujucej cestnej sieti. Podla mna nie je normalne aby ludia stali v kolonach niekedy aj hodinu, alebo na jednom kratkom useku cesty bolo zhruba 1200 dopravnych nehod rocne, z toho zhruba 50 smrtelnych (hovorom o ceste pod strecnom). Musis uznat, ze pokial sa jedna o ludske zivoty, tak kazde spojenie vychod zapad, alebo sever juh musi pockat. A pokial hovoris o intenzitach ako dovode vystavby, tu sa hovori o intenzitach na usekoch bez dialnice, nie na usekoch s nou.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: D.O.W.N, milan_KM a 19 hostí.