Stránka 1 z 124

Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2005 10:56
od Branco
No, fajn, že sa podarilo fórum spustiť. D1 BA-KE sa má podľa prísľubov odovzdať do roku 2010. Myslíte, že sa to podarí?

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2005 11:57
od aquila
optimisticky to vidim na 2012/13 a to by musel sukromny kapit jooo zapracovat. vsak chybaju viac menej vsetky tunely medzi HP a RK.

dalsia vec je, ci sa niekomu bude chciet ist investovat do useku janovce - studenec. kedze tam su relativne male provozy. a uz aj usek poprad matejovce - janovce je budovany ako jednoprofilova Rka (R11,5/100)

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2005 15:58
od Branco
Možno snáď predsa len je nádej do 2010, dnes sa Faktor dušoval, že "zatiaľ nie sú žiadne známe prekážky s BA-KE do 2010". :wink:

Rok 2010?

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2005 21:16
od Marián
Nechcem byť falošným prorokom, ale ak tá diaľnica bude v plnom profile hotová do roku 2010, tak v nasledujúich voľbách budem voliť stranu pána Faktora... A keďže ja som asi taký fanúšik SDKÚ ako P. Rusko televízie JOJ, myslím si, že odpoveď je jednoznačná. No ak teraz zastane na 5 rokov čas, je možné, že by sa to stihlo. No ani pri najepšej vôli nepredpokladám, že sa tak stane skôr ako v roku 2015. Čiže moja odpoveď znie nie a ešte sa to aj rýmuje :P

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2005 22:37
od matei
Stavbu dialnic na Slovensku sledujem so zaujmom dobrych 20 rokov.
Aj ked v poslednych rokoch tempo postavenych km za rok oproti socialistickym casom stuplo, som skeptik: moj osobny tip je ze do 2010 bude hotova Bratislava-Zilina a z useku Zilina - Kosice sa este prepoji Zilina na existujuci usek od Ivachnovej.
Tabulky na highways.sk su dostatocne vyrecne, na druhej strane
ak budu na to peniaze...
necham sa milo prekvapit

Termin 2010

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2005 10:44
od B;
2010 je mozny termin ak bude vsetko fungovat v silno optimistickom mode.
Moj nazor pre/proti v poradi podla dolezitosti:
- volby v 2006 = tazko predpokladat co sa bude diat potom
+ volby 2010 = pred volbami sa "zvykne" dokoncit viac usekov
+ do 2006 je uz zvysene tempo stavby a financovania, rozbehnuty stroj sa lahsie udrziava v chode
- financie nie su este programovo zabezpecene na dalsie obdobie, dolezite bude ako sa uchyti dialnicna spolocnost, resp. 3 rocne planovanie st. rozpoctu
+ viacero stavieb =vacsi zaujem staveb firiem, oplati sa im doviezt techniku ked vedia, ze budu stavat viacej usekov, vacsia konkurencia, nizsie ceny (dufam)

Napr. rakuska pripojka k D4 my vypisane tendre zvlast na mosty a zvlast na zemne prace, co imho urychluje proces.

Toto je strategická otázka a nie je presná.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 15:14
od Diaľničiar
Pretože je logické, že ak niekto niečo sľúbi, najmä ak je ministrom a D1 od BA-KE je prioritou, tak by to mal aj dodržať. Lenže to je o politike, čo bude v r. 2006 vo voľbách? To nevie nikto. Ale tá možnosť a) je podľa mňa zbytočná alebo by sa mala preformulovať.

Ja osobne som dal možnosť b), takže som pesimista než P. Prokopovič, min. na MDPT alebo som optimista než D. Mráz, gen. riad. Doprastavu, a.s. Bratislava, ktorý za reálny rok považuje r. 2015.

Či to bude r. 2013-2015 je jedno, pretože aj tak tá diaľnica bude na mnohých úsekoch len v 1-profile, t.j. 2-pruhová. Budú to predovšetkým tunely a mosty. Aj keď, napr. tunel Branisko sa plánuje úplne dokončiť do r. 2015-2020.

V r. 2008 bude D1 po ZA a od RK-PP, možno niekoľko km za ním a od PO-Svinia. A je nemožné (z finančných možností štátu) dostavať úseky ZA-RK a PP-Svinia (mimo úseku Branisko). Preto reálnym je rok 2013.

Ale skutočne záleží hlavne od politickej priority vlády v r. 2006. ĽS-HZDS, Smer a SDKÚ v tomto majú jasno. Ešte je dôležité aby aj ministri za rezorty financií a dopravy sedeli za tieto strany vo vláde.
===
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=16


MDPT a konkrétne jej minister "krvopotne" obhajoval minulý rok termín 2010. Teraz majú poradenskú firmu (cudzia), ktorá určila rok 2013, presný stred medzi MDPT a gen.riad. DS, a.s. BA, D. Mrázom, ktorý sa vyjadril, že súvislá D1 bude v KE najskôr v r. 2015.

MDPT si zaplatilo štúdiu a naviac zavádza, pretože ostáva 5 rokov, tak stačí vypísať tendre. To sa môže spraviť aj teraz. A potom sa budú už automaticky prideľovať úseky. Lenže nie je dostatok peňazí, to je ten problém a nie "prehriatie" stavby. V Európe je min. 10 obrovských stavebných spoločností, aj keď nie všetky pôsobia priamo na slovenskom trhu.

BA-KE

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2005 11:21
od Scotty
Ja si myslím, že r. 2010 reálny nie je. A keď sa tak stane, tak SR to bude stáť skutočne veľa peňazí naviac, pretože štátny rozpočet toľko peňazí nemá, tak potom jedine súkromní investori a tí sa jednak nabalia ale jednak aj si budú musieť oni požičať peniaze a nie za úroky 3%, ale za 8% a to sa odrazí pri tých sumách a na dobe splatnosti.

"Zdravý" termín by bol r. 2015, teda, že D1 BA-KE by bola kompletne hotová v 4 prúdoch a úplne súvislá. Toto ja považujem za reálne, ale inak ten r. 2013 by mohol byť, ale nebude úplne kompletná na niektorých úsekoch. A pokiaľ viem, tak napr. tunel Branisko plánujú dostavať na 2 tunelové rúry až po r. 2015. :shock:

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2005 17:55
od devil
Termin uz stihol spochybnit aj smer, bud nieco vedia, alebo sa uz dopredu vyhovaraju, kedze teoreticky v 2010 by tu D mali odovzdavat, alebo oboje.

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2005 18:54
od aquila
devil napísal:Termin uz stihol spochybnit aj smer, bud nieco vedia, alebo sa uz dopredu vyhovaraju, kedze teoreticky v 2010 by tu D mali odovzdavat, alebo oboje.


aj ked o politike sa moc rad nebavi, ale zrovna smer spochybni aj nos medzi ocami ak to povie vlada (nie ze by sa mi zase nasa vlada nejako extra lubila). skratka oni kritizuju co je prave IN :)

Strana Smer

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2005 20:27
od Scotty
Strana Smer - Sociálna demokracia spochybnila rok 2010, pretože plánuje investovať ročne do výstavby diaľnic viac ako 30 mld. SKK, ale nie len na D1, ale na R1 a R2, v tom je zásadný rozdiel.

Diaľnica D1 v r. 2010 z BA-KE hotová nebude ani na 1/2 úroveň, už teraz je jasné, že nebude v r. 2006 ani po ZA.

Reálny je termín r. 2015, aj to na mnohých úsekoch len ako 2-prúdový úsek alebo tu budú stavať súkromní investori s 200% prirážkou, ale pozor tunely sa budú stavať aj tak dlhšie, výstavba sa nedá znásilniť peniazmi ani technikou, nedá sa to vo Švajčiarsku, Francúzsku ani Taliansku a nebude sa to dať ani na Slovensku. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2005 21:03
od Caesar
Diaľnica D1 môže byť od BA-KE hotová v r. 2015, na 100%, ale to je ten najoptimistickejší variant. Po ZA bude do r. 2008, aj to nie na úseku pri (a v) PB. Medzi ZA-RK je to "vo hviezdach" a medzi PP-Sviňou to nie je ešte ani v tých hviezdach. Len tunely na D budú stáť cca. 50% z celkovej ešte potrebnej sumy, o mostoch nehovoriac. Toto je veľmi nákladná stavba na Slovensku a je nemožné ju dostavať do r. 2010, pretože r. 2005 už je skoro za nami a ostáva 5. A aj keby boli peniaze, tak tu nie je len D1.

Samozrejme, najviac záleží podľa vlády v r. 2006 a tak by bolo možné mať v r. 2012-2013 aspoň 2-prúdovú diaľnicu na viacerých úsekoch na D1 od BA-KE.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2005 20:01
od mafianos
BA-KE v r. 2010 nebude ani na polovicny profil. Neda sa to stihnut.

Ked to hovoria odbornici, ktori priamo stavaju dialnice a ked to hovoria aj ostatni odbornici - geodeti, projektanti, tak to asi bude pravda.

Okrem toho, ved tu bude D1 v ZA realne az v r. 2008/09 , aj s PB a na 4-prudy.

Usek ZA-RK sa ma v r. 2006/07 zacat stavat a bude sa stavat do r. 2011/12, ak budu splnene vsetky podmienky a nebudu komplikacie.

Usek Mengusovce-Janovce, ... ? :cry: Tak tam je to skandal a vystavba bude trvat minimalne do r. 2010, mozno aj do r. 2012, zalezi, ci sa budu stavebne firmy sudit.

Useky medzi Janovcami a Braniskom a Braniskom a Svinou, tak tam sa podla mna zacne realne stavat v r. 2008-2010 a budu sa stavat, hoci aj na polovicny profil, minimalne do r. 2012-2015.

No a usek Svinia-PO, tak ten by mohol byt postaveny do konca roku 2008/09.

Takze moj nazor je, ze BA-KE budu spojene cez D1 (ina forma ani nie je realna) v r. 2012-2015 a aj to na mnohych usekoch, najma za PP len na 2-prudy.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 09:38
od Caesar
Reálny termín, ak pôjde všetko podľa plánov, tak je šanca, že by D1 na niektorých úsekoch, najmä medzi PP a PO, bola na polovičný profil, ale bola by v KE súvisle od BA v r. 2012.

Pretože, ak sa uplatní proces PPP v r. 2006, tak ten bude stavať ZA-RK a otvorí úseky v r. 2011. To je úplne reálny a možný termím otvorenia.

D1 po ZA bude v r. 2008 aj s PB.

A úseky medzi PP a PO by sa mohli postupne začať realizovať od r. 2008 a teda mohli by sa otvoriť v r. 2012. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 13:48
od Alexander Velky
K tejto téme zareagujem stručne, ale jasne:

Optimistický variant: roky 2012-13 ... niektoré úseky len na 1/2 profil
Realistický variant: roky 2013-15 ... zároveň dostavba diaľnice na plný profil
Pesimistický variant: po r. 2015

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2005 08:54
od Caesar
Ak bude v r. 2006 zavedené PPP, tak je reálne, aby sa D1 otvorila na tomto úseku aj v r. 2010, ale otázkou zostáva 2. časť pre PPP a úseky medzi PP a PO. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 15:40
od Alexander Velky
Caesar napísal:Ak bude v r. 2006 zavedené PPP, tak je reálne, aby sa D1 otvorila na tomto úseku aj v r. 2010, ale otázkou zostáva 2. časť pre PPP a úseky medzi PP a PO. 8)


Ak sa bude stavať non-stop, tak to možné je. Ale to nič nerieši na úseku MT-RK, ten sa bude stavať kedy? :lol:

Lebo táto téma je o D1 BA-KE v r. 2010, nie ZA-MT. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 11:17
od Caesar
Alexander Velky napísal:Ak sa bude stavať non-stop, tak to možné je. Ale to nič nerieši na úseku MT-RK, ten sa bude stavať kedy? :lol:

Lebo táto téma je o D1 BA-KE v r. 2010, nie ZA-MT. :lol:


Ja budem reagovať len na časť príspevku, je to možné, že sa bude stavať podľa možností aj cez víkendy a sviatky, všetko záleží podľa zmluvy, pretože táto varianta je pre štát drahšia, a preto sa príliš neuplatňovala a dnes sa uplatňuje len na minimum.

V rámci D1 BA-KE v r. 2010 je asi všetkým jasné, že keďže je rok 2005 už na 50% preč, tak asi sa tento dátum nesplní, je to nereálne. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 16:45
od Alexander Velky
Caesar napísal:V rámci D1 BA-KE v r. 2010 je asi všetkým jasné, že keďže je rok 2005 už na 50% preč, tak asi sa tento dátum nesplní, je to nereálne. 8)


To je pravda, to je nereálne, keď tak vysoko optimistický dátum sú r. 2012-13. :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 21:31
od Lenny
Na úseky HR - Dubná Skala a Studenec - Behárovce byly vydány územní rozhodnutí a zpracovány DSP. Na úsek Dubná Skala - Turany nevím jestli bylo vydáno územní rozhodnutí, ale myslím, že asi ano. Na úseky Turany - Hubová a Jablonov - Studenec ÚR má být vydáno letos. Na úseky Hubová - Ivachnová a Jánovce - Jablonov bylo vydáno územní rozhodnutí vloni. dokončena DÚR. Na úseky Fričovce - Svinia a Prešov-obchvat proběhlo posouzení vlivů na ŽP (EIA).

Úseky HR-Turany, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Studenec - Behárovce jsou bez problémů, záleží jak rychle se vyřídí stavební povolení a vybere zhotovitel staveb. Ty bych viděl, že začnou příští rok při dostatku financí. Úseky Jablonov - Studenec začne nejdříve tak v roce 2007. Fričovce - Svinia začne až v roce 2008.

Problové budou úseky Turany - Ivachnová a Prešov - obchvat, protože stále není vybrána varianta vedení dálnice. V Prešově je odmítavý postoj obyvatel k vedení některých variat, dá se čekat podávání odvolání v případě občany nechtěné varianty.

Vzhledem k omezeným finančním možnostem a absorčním možnostem provatního sektoru v případě BOT si nemyslím, že by dálnice byla hotová do roku 2010. Pomohlo by i finacování z EU a z půjček.
Navíc tunel Višňov bude hotov tak za 4 roky, nejdříve. Těch tunelů je na D1 víc. Takže čím později se začne tím později budou hotové.

Realně bych viděl dostavbu D1 po roce 2013, ale trochu mi to přípomíná věštění z křišťálové koule. :)

Spomienky na Diaľničiara

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 13:02
od Antimander
Je rok 2005. Je čas 5 rokov na spojenie BA-KE. A chýbajú 10-tky km, hornatých a náročných úsekov. "Trápime sa" so spojením BA-ZA do r. 2008 a RK-PP do r. 2008. Možno stihneme aj PP-PO do r. 2010. Ale nestihneme ZA-RK a keď ano, tak za vysokú cenu rýchlej výstavby (tá tiež nie je lacná) a mnohé úseky budú 1-profiové. Budú to asi len tunely. Lenže to "asi" je to najhoršie. Tie tunely to neunesú, tam je už teraz iná intenzita než teraz napr. na Branisku. 1 rúra stojí 10-15 mld.sk, takže to spojenie BA-KE ak bude, tak na úkor celého Slovenska (možno okrem R1, ale tá sa bude stavať len pri žiarskom lieviku) a mnohé úseky budú 1-profilové.

A dodatok: Pán minister dlho (celý rok 2004) hovoril, že do r. 2010 sa postaví celá D1. Teraz (asi ho niekto upozornil) hovorí, že sa postaví celá D1 do KE. Asi zistil, že D1 v KE nekončí podľa plánov. Vtip? Ja si myslím, že tragédia.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Pondelok 10. 01. 2005

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 13:05
od Antimander
Osobne si myslím, že rok 2005 je nereálnym.

Teoreticky, ak by bolo PPP na úsekoch od ZA po RK, tak tieto by sa dali postaviť od r. 2006. Ale nesmel by to stavať štát. A problémom je, že sa má pod PPP stavať zatiaľ len po MT.

A potom je problémom aj spojenie od PP po PO, kde ešte nie sú na viacerých miestach vyriešené ani pozemky.

Takže ak, tak je reálnym termínom dnes r. 2012 ako najskorší dátum pre otvorenie D1 BA-KE.

Ak budú nejaké problémy, tak aj neskôr, ale nemyslím si, že to bude r. 2015, ak tu bude snaha, tak v r. 2015 by mohla byť D1 v Michalovciach.

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 13:09
od B;
Asi najlepsie bude pockat po volbach, ich vysledok najlepsie upresni termin..

Vychadzajuc z dnesnych urovni pokrocenia D1 smerom ku Kosiciam to bude asi najskor ten 2015

Spomienky na Diaľničiara

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 13:49
od Antimander
Môžem vás uistiť, že D1 v r. 2010 hotová nebude ani v 1-profile. Aj keby dal štát tých 80 mld.sk len na D1 aj prostredníctvom súkromného kapitálu.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Nedeľa 05. 12. 2004

Re: Spomienky na Diaľničiara

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 18:28
od Caesar
Antimander napísal:Môžem vás uistiť, že D1 v r. 2010 hotová nebude ani v 1-profile. Aj keby dal štát tých 80 mld.sk len na D1 aj prostredníctvom súkromného kapitálu.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Nedeľa 05. 12. 2004


Diaľničiar mal pravdu. Je to nereálne, aj keby mal štát dostatok peňazí. Už to totiž nie je len o peniazoch, ale predovšetkým aj o územných rozhodnutiach, stavebných povoleniach, vyhlásení tendra ... celý legislatívny proces. Predtým ešte majetko-právne vysporiadanie pozemkov, čo je tiež často problematické.

Takže je to nereálne. Ja považujem najskorším termínom r. 2015. Stále na ňom trvám. V r. 2012-13 bude D1 max. po PP, súvislá. Aj to len za predpokladu PPP a začatia výstavby v r. 2006 na viac ako 50% úsekoch, ktoré chýbajú. 8)