Jano1 napísal:Nie je zaujimave ako to je teraz, ale ako to bude ked sa dostavia D1 a R2. D1 trasu skracuje a R2 predlzuje oproti ceste I.triedy.
Kedze v Blave je znacka "Kosice D1 462 km" TERAZ, a kedze "ked sa dostavia D1" je len taky okorecky nezmysel, o ktorom uz 20 rokov len snivate a este 20 rokov budete, tak rozhodujuce je, co je teraz. A druha rozhodujuca vec je, ze za podobne peniaze, za ake sa "skracuje" D1, by sa dala skratit aj R2. To ale *** odmietaju spravit, lebo vsak oni odmietaju investovat do R2 uplne. No a Ak aj R2 cestu o trocha predlzi, tak R1 ju zas skrati (a R7 ju skrati este viac), takze juhom to bude vzdy najlepsie.
Jano1 napísal:Nebude kratsie ani po R7, ale treba na to postavit uz iba 370 km neexistujucich RC prevazne oblastami s mimoriadne nizkymi intenzitami.
A dialnica smerovana ako najlacnejsie a najkratsie spojenie troch najvacsich slovenskych miest a centier demogratickeho rozvoja Slovenska vychodu a zapadu (teda BA/TT/KE/PO kraje) je presne to, na co dialnica ma sluzit. Obsluha malych mestecok natlacenych do jednej doliny pozdlz Vahu sa da rovnako efektivne riesit obchvatmi na ceste 1. triedy.
Jano1 napísal:Ja som s pomerom 60:40 pre D1 a R1+R2 nikdy problem nemal. R7 ma prioritu aku ma. Pri BA ju treba, s rastucou vzdialenostou od BA vyznam klesa, ale chybajuce prepojenie NZ-DS by malo dostat vyssiu prioritu, ak nie ako polprofil RC tak ako cesta I.triedy.
Som rad, ze aspon jeden sa nasiel.
Jano1 napísal:Pozerat na Slovensko ako na list papiera je prinajmensom scestne. Mame hornatu krajinu a tomu musi byt prisposobena aj infrastruktura.
Ano, tomu by sa mala prisposobit infrastruktura. A malo by to byt prisposobene tak, aby sa maximalne vyuzivali doliny a prirodzene prepojenia, ktore existuju. U nas sa to tak robi na juhu, kde to potom cestu predlzuje. Ale na severe sme ochodnti vyhadzovat miliardy do dialnic a tunelov, aby sa cesta maximalne skracovala, aj ked cesty, ktore by sledovali teren by boli ovela lacnejsie.
Proste, ked je na juhu rovina, tak sa da bez problemov lacno postavit cesta, ktora bude priamou spojnicou centier. To sa ale nedeje a robia sa obchvaty, ktore cestu predlzuju (Tornala, Zvolen, najnovsia zmena na obchvate Kosic, kde zrazu R2 tahame miesto z vychodu na zapad zo severu na juh). Na severe ale ziaden problem, postavime 10 tunelov aby sme cestu skracovali. Jasne politicke riesenie.
Jano1 napísal:R7 219 km, R2 od R7 po D1 bude 171 km, K.Olsany - PO 29 km Cize PO - koniec R7 v BA 419 km
Pritom PO - BA,Senecka cesta 390 km
Standardne Janovske kuzolnictvo - o tych trasach este nie je ani zdaleka rozhodnute. Ale som ochotny sa stavit o co kolvek, ze po dostavani vsetkeho nebude PO-BA o 30km dlhsie po R2+R7 nez po D1.
Iste je, ze uz dnes, ak by existovala spojnica DS-NZ, vela ludi by jazdilo KE-BA v trase R2-R7. Ale cesta neexistuje, a potom sa argumentuje intenzitamy, ze sak tam nikto nejazdi. Fakt prekvapive, ked chyba cesta.