Stránka 104 z 124

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2016 19:53
od Vlados
...povedal ruský komunista.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2016 21:22
od i15
2026 mi príde ako také strašenie, aby obhájili "urýchlenie" cez PPP za každú cenu

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2016 07:33
od devil
pri tur-hub a PO obchvate by malo ist podanie na EK aby nebol schvaleny grant z dovodu extremne vysokej ceny pri priemernych az podpriemernych intenzitach.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2016 09:03
od plš
Podivné príspevky. Pri tých šedinách by som čakal viac rozumu.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 09:20
od Vceliak
2 devil: Ty si osobne rátal tie intenzity na úsekoch, ktoré ešte neexistujú?
Nejde o to koľko dnes chodí po cestách 1. triedy, ale koľko sa očakáva po otvorení diaľničného úseku. Pekne to bolo vidno v "meraných" intenzitách pred a po otvorením PPP na R1.
PS: divím sa, že ťa ešte baví spamovanie na tak jasnej veci :-(

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 09:25
od Lorenc
Ersek pričlení k Bratislavskému obchvatu aj Turany-Hubová tak to fakt stihnú do 2021 :-D

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 09:44
od devil
tak toto je sila...obhajovanie D1 pomocou zhadzovanej R1. neuveritelne. pozri si tie cisla na dsk-tur alebo na spisi. mna divi ako sa sustavne klame a ignoruje sa vysoka cena, teraz uz aj intenzity lebo vsak scitanie nevyslo podla ocakavani...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 11:51
od Lorenc
Podľa niektorých prognostikov na fóre, keď sa dostavá D1, R1 zanikne a bude to len cesta I. triedy s polovičnými intenzitami. To nevieš také ľahké. Ale vážne, D1 a R1 bude tvoriť primárnu kostru v smere BA-KE. Pochybujem, že niekde pôjde intenzita pod 10 000. R2 je zatiaľ len logickou víziou, ktorá svoj cieľ dosiahne tak za 20-30 rokov.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 14:08
od Vceliak
2 devil: O vysokej cene za D1 sa rozhodlo, keď sa dohodlo že sa ide stavať diaľnica cez Tatry a nie "Maďarom". Teraz už iba zbierame úrodu rozhodnutí z čias "za mečiara". Teraz už je každému jasné, že diaľničný profil mal byť po rovine (R1 + R2 = jeden tunel Soroška) a rýchlostná vetva severom, u ktorej je možné väčšie "krútenie" v kopcoch ako u diaľnice.
Ale ešte stále môžeš plakať nad rozliatym mliekom :-)

Trasa spojenie Bratislava-Košice - RČS, ČSR, ČSSR a ČSFR

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 15:11
od KN.SK
História trasovania:
Treba pozrieť: http://www.ndsas.sk/historia/10809s , je to dedictvo spoločného štátu.
a
14343

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 09:16
od devil
to potom mozeme ist cez dedicstvo R-U az rimsku risu - vsetky cesty vedu do Ríma a ten je smerom na juh. hlavne ze trasovanie za CS bolo vzorom pre meciarovcov...cize ucel svati prostriedky tj politicke rozhodutie.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 14:37
od juancarlos
Tak ja by som ani s tou cestou do Ríma nemal problém. (D3+D1) :lol:

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 18:54
od milan_KM
A trasovanie priemyselným Považím sa ukazuje ako správny krok, nakoľko intenzity sa blížia aj k 30tis, zatiaľčo na juhu od LC skapal pes...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 19:00
od DrX
tradicne *** zamienanie pricin a nasledkov. zrataj si investicie z dani a z eurofondov nas vsetkych do infrastruktury a veci ako podpora investorov a podpora turizmu na povazi. a ked sa tolko isto da do rozvoja juhovychodu, potom sa mozeme bavit o tom, co bol spravny krok. nateraz tych 30tis aut dokazuje akurat to, ze sme bananova republika s najvacsimi regionalnymi rozdielmi v ramci krajiny v europe, ako si mozes dostudovat v mojom signature.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 22:09
od Vlados
Prosím Ťa, môžeš s tými nezmyslami prestať? Aj keď 100x uvedieš nepravdu tak sa z nej nestane pravda.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 08:47
od DrX
Co konretne sa Ti nepaci? Precital si si ten signature? Oficialne europske dokumenty...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 09:09
od Lorenc
Keby sa dokončila PPP ZA-PO pred dvomi rokmi sme mohli mať hlavnú D1 final a všetky ostatné R2 úseky mohli byť vo výstavbe. Tam kde je výtlak tam by si ekonomická sila na tie úvery bez problémov zarobila. A tam, kde nie tzn. napr. ZV-KE by sa natlačili eurofondy. Dnes sa eurofondy minuli. A chudoba je rovnaká a diaľnicu na severe mame komplet až za 7 rokov.

Nakoniec na tomto domnelom ušetrení schudobneli chudobné regióny.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 17:02
od devil
A trasovanie priemyselným Považím sa ukazuje ako správny krok, nakoľko intenzity sa blížia aj k 30tis, zatiaľčo na juhu od LC skapal pes...


intenzity su hlboko pod 30 tisic, bez tranzitu S-J mozno 20 tisic. vyznam S-J je pochybny, este k tomu poplatky za myto idu cez cyperske schranky. skutocny vyznam trasovania sa da posudit na severnej dialnici, intenzity 10-15 tisic, efekt dialnice velmi skromny (priemysel, turizmus). oproti tomu tu mame dynamicky narast na suvislej R1 a isty potencial na R2. najakutnejsie 3-4 useky R2 s vyraznym prinosom sa daju vyriesit za menej ako stoji tur-hub a JZO PO.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 22:49
od Vlados
Lorenc napísal:Keby sa dokončila PPP ZA-PO pred dvomi rokmi sme mohli mať hlavnú D1 final a všetky ostatné R2 úseky mohli byť vo výstavbe. Tam kde je výtlak tam by si ekonomická sila na tie úvery bez problémov zarobila. A tam, kde nie tzn. napr. ZV-KE by sa natlačili eurofondy. Dnes sa eurofondy minuli. A chudoba je rovnaká a diaľnicu na severe mame komplet až za 7 rokov.

Nakoniec na tomto domnelom ušetrení schudobneli chudobné regióny.

Dom/byt financuješ cez "provident"? Za ušetrené by si mohol kúpiť 75'' telku, nový rover aj na milenku by zostalo...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 08:53
od Čumil
Lorenc napísal:Keby sa dokončila PPP ZA-PO pred dvomi rokmi sme mohli mať hlavnú D1 final a všetky ostatné R2 úseky mohli byť vo výstavbe. Tam kde je výtlak tam by si ekonomická sila na tie úvery bez problémov zarobila. A tam, kde nie tzn. napr. ZV-KE by sa natlačili eurofondy. Dnes sa eurofondy minuli. A chudoba je rovnaká a diaľnicu na severe mame komplet až za 7 rokov.

Nakoniec na tomto domnelom ušetrení schudobneli chudobné regióny.


Hrubozrnny nezmysel. Keby PPP nebol zruseny, problemy na Turany-Hubopa a Hubova-Ivachnova boli rovnake. Takze D1 by nebola final. Stat by za PPP1-PPP3 platil 700mil eur rocne. Kde by vzal peniaze na ine D a R? Mimochodom, pripomeniem Ti, ze relativne dlho po zruseni PPP1 a PPP3 sa sam Pociatek vyjadril, ze Slovensko si moze dovolit ist do projektov PPP s uhrnnou rocnou splatko max. 200 mil eur. Cim vlastne potvrdil, ze povodne PPP boli ekonomicky neunosne.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 09:22
od Lorenc
Vôbec tie ceny niesú vysoké ako za Nitriansku R1. Všimnite si napr. úsek HP-LL. Cena výstavby a úveru so splátkami je ako pri D4-R7, čo je veľmi dobre vysúťažené PPP. Kompletná cena je vyššia oproti vysúťaženým cenám ako druhá najnižšia cena od Vinci Meridiam. Takže o tom ako sme ušetrili sa da diskutovať. Čo sa týka pretrasovania Turany-Likavka to by sa prezistilo výstavbou i keď som rád že bude tunel Čebrať dlhší a to isté, že zrejme bude Korbeľka.

Ad tá cena 700mil ročne je odkiaľ. 127mil/eur Pribina a za D1 by bolo max. 100mil. ročne

https://dennikn.sk/370575/pozrite-unika ... alnica-d1/

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 12:19
od Čumil
To myslis uplne vazne tuto otazku? Kazdy, kto v v case finalizacie PPP1-PPP3, t.j cca rok 2010 nebol zasity vo vreci vie, ze suma bola cca 700mil rocne za PPP1-PPP3. Boli toho plne noviny, urcite aj tu by si v prislusnej teme nasiel dost informacii.
Napriklad tu sa mozes docitat: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... -milionov/

Sucet platieb za PPP1 a PPP3 17.63mld eur za 30 rokov, t.j. necelych 588 mil rocne. Plus PPP2 za cca 125mil rocne.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 12:45
od Lorenc
Ok, ale hovorilo sa o sume ušetrených 2mld. To unikátne porovnanie od Ineko nieje tak unikatne. To som si nevšimol. Je to tam v jednej vete. Že v tom nebola cena za financovanie, spravu, co ide do raz takej sumy. Tzn. ušetrená cena 2mld je dosť neuchopiteľné. Bavíme sa o vhej sume.

Ale Figel mohol urobiť to čo PPP D4/R7 poriadnu súťaž na balíky. To by bol krok. Nie hneď cicať eurofondy. Skôr mi ide o to, že eurofondy skončili. A dialnice stoja z polovice a termin spojenia BA-KE o 10 rokov prešvihol. Stratil sa čas tendrovanim a na prípravu ostatných úsekov.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 14:18
od juancarlos
Figeľ z hľadiska využitia eurofondov urobil veľmi správnu vec, že zrušil PPP1 a PPP3 a začal "cicať" eurofondy, lebo inak by ich polovica určená na dopravu prepadla.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 20:50
od Vlados
Figeľ žiadne balíky nezrušil, oni sa zrušili automaticky samé nakoľko koncesionár nedokázal zabezpečiť financovanie, nedokázal to ani na druhý ani tretí termín. Lorenc sa tu snazí bohapusto klamať. Aj o cenách a o eurofondoch. Všetci dobre vieme, ako sme nasilu míňali eurofondy, aj na zbytočné úseku aj za urýchlenú výstavbu. Smer pripravoval 30 ročnú lúpež takže mu boli nejaké eurofondy u r.t..