Info z Ministerstva dopravy a výstavby

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod ANDi » 21. Jan 2015 21:20

Všetky projekty majú hodnotu nad 100 miliónov eur a sú realizovateľné v rokoch 2015 až 2017.

Tak preto tam nie je R3, bo usek Nizna - TS je len 5 km a aj tak zacina az za Niznou, co teda nic moc nevyriesi... Nechapem preco je to takto rozskuskovane...

4,9 km Sedliacka Dubova - Dlha nad Oravou
7,5 km Dlha nad Oravou - Nizna
5,2 km Nizna - TS

Tu by sa minimalne dva useky mali spojit do jedneho, resp. z troch usekov spravit cca dva po 9 km.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod Kanky » 21. Jan 2015 22:16

eric987 napísal:
Kanky napísal:a ta I/18 neviem akoze co tam robi medzi tymi dialnicami...:)

Je to zoznam velkych cestnych projektov a ide o prelozku 15 km I/18 + 3 km I/74 (obchvat Strazskeho), vsetko prakticky polprofil RC, cena tusim okolo 130 mil €. Oproti tomu je aj obcvat SB a SM na I/68 malinka :)

hej, viem o tom a pripravujem na to pneumatiky :), len mi to pride trochu uletene, ze tolko vela preloziek sa odklada a tu mi ide niekto nahovorit, ze mi postavi cestu v parametri C 11,5/80 aj s MUK-ami do mojej garaze :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod eric987 » 22. Jan 2015 15:03

milan_KM napísal:Ak tomu správne rozumiem tak ten balík bude ešte nad rámec eurofondov. Tak potom prečo v tomto zásobníku sú takmer všetko projekty, ktoré pôjdu z fondov?
Ako zaradienie D4 chápem kvôli financovaniu, aj R4, ale ako Andi poznamenal totálne tu chýba R3 a to výstavbu až jedného úseku ohlasujú už 2 roky...

Ak sa podari aspon cast usekov, co maju rezervovane EF, zafinancovat odtadial, potom je R3 horucim adeptom na uvolnene EF
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: I/18

Odoslaťod 3pa3ck3 » 22. Jan 2015 16:58

Kanky napísal:
eric987 napísal:
Kanky napísal:a ta I/18 neviem akoze co tam robi medzi tymi dialnicami...:)

Je to zoznam velkych cestnych projektov a ide o prelozku 15 km I/18 + 3 km I/74 (obchvat Strazskeho), vsetko prakticky polprofil RC, cena tusim okolo 130 mil €. Oproti tomu je aj obcvat SB a SM na I/68 malinka :)

hej, viem o tom a pripravujem na to pneumatiky :), len mi to pride trochu uletene, ze tolko vela preloziek sa odklada a tu mi ide niekto nahovorit, ze mi postavi cestu v parametri C 11,5/80 aj s MUK-ami do mojej garaze :)

Tak minimálne úsek Nižný Hrabovec - Strážske treba riešiť čím skôr. Včera sa tam stala ďalšia smrteľná nehoda a dnes pribudli sedemdesiatky. Nemusí to byť zase hneď R11,5, kľudne by stačilo aj C9,5, len hlavne bez neprehľadných zákrut, prudkých stúpaní a železničných priecestí.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 15:25

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2015 19:48

Súhlasím, je to jediný skutočne problematický úsek široko-ďaleko. Povrch I/18 je v dosť zlom stave, lebo sa čaká na tento projekt a ten sa stále odkladá
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/18

Odoslaťod eric987 » 22. Jan 2015 20:51

3pa3ck3 napísal:
Kanky napísal:hej, viem o tom a pripravujem na to pneumatiky :), len mi to pride trochu uletene, ze tolko vela preloziek sa odklada a tu mi ide niekto nahovorit, ze mi postavi cestu v parametri C 11,5/80 aj s MUK-ami do mojej garaze :)

Tak minimálne úsek Nižný Hrabovec - Strážske treba riešiť čím skôr. Včera sa tam stala ďalšia smrteľná nehoda a dnes pribudli sedemdesiatky. Nemusí to byť zase hneď R11,5, kľudne by stačilo aj C9,5, len hlavne bez neprehľadných zákrut, prudkých stúpaní a železničných priecestí.

Pardon, naraz som na to ze preco je to medzi "dialnicami" , nie ze to nie je potrebne. Usek samozrejme pomoze akuratvytvori Michalovcanom rijemnu dilemu ci pri ceste na zapad pouzit I/50 + D1 alebo I/18 + D1, kedze sa mozno bude otvarat naraz s D1 Bu-Bi. Kiez by takychto preloziek bolo viacero.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: I/18

Odoslaťod Kanky » 22. Jan 2015 21:51

3pa3ck3 napísal:Tak minimálne úsek Nižný Hrabovec - Strážske treba riešiť čím skôr. Včera sa tam stala ďalšia smrteľná nehoda a dnes pribudli sedemdesiatky. Nemusí to byť zase hneď R11,5, kľudne by stačilo aj C9,5, len hlavne bez neprehľadných zákrut, prudkých stúpaní a železničných priecestí.

roky dozadu som sa na tomto useku ucil vobec jazdit na aute, ci motorke, prakticky som tam vyrastal a aj do dnesneho dna mi ten usek osobne nebol nejaky nebezpecny, akurat neprijemny (jedna ostra zakruta a 2x zel. priecestie), ale co som sa napocuval kolko nehod sa tam stava uz pravidelne, tak je to ako nejaka zakliata zona, ako keby tam vodici nedavali pozor co sa deje okolo...
urcite bodne aj 3. pruh pre pomale vozidla
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2015 22:08

Jadro problému je kombinácia 2 železničných priecestí, ktoré zahustia premávku a následného prudkého stúpania. Aj pri pomerne nízkej intenzite sa tu pravidelne vytvárajú kolóny, v kolónach sa riskantne predbieha a z toho sú nehody.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod rybana1 » 23. Feb 2016 20:23

Na rozvoj ciest I. triedy investujeme vyše 345 miliónov eur
http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=36301&prm2=190021
rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod jarino » 26. Okt 2017 22:55

Evidentne niekto rozmýšľa...
Niektoré opatrenia z MF SR sú už známe, ako CBA na začiatku prípravy, ďalšie opatrenia na ktorých sa má robiť sú:
Preskúmať proces EIA vo väzbe na ostatné fázy prípravy projektu s cieľom zefektívniť celý proces - tento rok mala vzniknúť pracovná skupina na riešenie probléme;
Prehodnocovať pokračovanie v predprojektovej a projektovej príprave projektov s realizáciou plánovanou až v dlhodobom horizonte;
Preskúmať legislatívne možnosti, ako minimalizovať so stavbou nesúvisiace investície - má vzniknúť pracovná skupina;
Dôsledne sledovať možnosť maximálneho využitia predchádzajúcich stupňov projektovej dokumentácie;
Skvalitniť interné expertné kapacity objednávateľov na MDV SR na lepšiu formuláciu zadaní, priebežnú a záverečnú kontrolu projektov - na MDV SR pracujú až 2 osoby na analyzovanie hodpodárenia podnikov, na dopravné analýzy sú 1-2 osoby, ich počet sa má zvýšiť;
Poskytovať verejnosti relevantné podklady o pripravovaných investičných projektoch - RO OP II pracuje na vylepšení obsahu. Podniky sa majú následne inšpirovať a rozšíriť zverejňovanie;
Výdavky na opravu a údržbu ciest I. triedy – hľadať spôsoby ich zvýšenia - MDV SR poslalo rozpor k návrhu rozpočtu 2018-2020 a požaduje každoročné navýšenie výdavkov o 82,5 miliónov eur, z toho 50 miliónov eur na veľkoplošné opravy vozoviek; Navrhuje sa prerozdeliť výnosy a náklady z mýta medzi NDS a SSC; od 1.1.2019 MDV SR plánuje NDS a SSC spojiť, čím by mal byť problém riešený;
Zverejňovať počet a náklady vybraných kľúčových výkonov činností opráv a údržby ciest I. triedy
Zníženie výdavkov na opravu a údržbu diaľnic a rýchlostných ciest a zverejňovanie objemu a nákladov kľúčových úkonov opráv a údržby
Pripraviť pravidlá pre schvaľovanie PPP projektov a koncesií - MF SR oslovilo Európske centrum pre expertízu v oblasti PPP (EPEC) a spolupracujú na príprave podkladovej analýzy, ktorej výsledky by mali byť známe v decembri 2017;


K tým nesúvisiacím investíciám. Pri projekte R2 Ruskovce - Pravotice vyvolané investície tvorili 21% celkových nákladov, z toho objekty skoro za 2% hodnoty stavby správcovia odmietli prebrať do užívania.
Priemerné vyvolané náklady sú cca 7% z celkových nákladov.
Extrémom sú okrem R2 Ruskovce - Pravotice aj D1 Sverepec - Vrtižer 1.úsek 2 etapa (35%) a R4 Košice - Milhosť (16%).

V júni MDV SR poslalo Hodnote za peniaze podklady na hodnotenie Prioritných investičných projektov D a RC. Doteraz z 24 projektov bol posúdený iba jeden.
Finálne stanovisko Hodnoty za peniaze bude vydané po dodaní aktualizácii dopravných modelov a CBA pre nasledovné projekty:
Soroška -> 304 miliónov
Zacharovce - Bátka -> 83 miliónov
Bátka - Figa -> 67 miliónov
I/75 Galanta - Šaľa - Nové Zámky -> 95 miliónov
I/51,I/61 Hranica ČR/SR - Holíč - Senica - Trnava - Hrnčiarovce nad Parnou -> 332 miliónov
I/66 Banská Bystrica - hranica kraja, východ -> 339 miliónov
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod aquila » 27. Okt 2017 08:24

toto su velmi dobre spravy.

dokonca to vycislenie I/66 hranica kraja vychod znie docela dobry napad. radovo vacsi prinos ako R1 cez donovaly, a aj nakladovo je to niekde uplne inde. len paradoxne to bude kraj podla mna blokovat

I/51 a I/61 je super, ze sa konecne aj serioznejsie dostali na agendu. obcvhat holica vyzera byt na spadnutie, este by to chcelo obchvat senice a co ma najma stve, ze pri velmi lacnych obchvatoch od trstina po trnavu sa nic nerobi, pritom je tam de facto skoro rovina .. a intenzity su tam teda na prelozku jednicky velmi slusne.

zacharovce - batka - figa by lavou zadnou zvladol aj statny rozpocet .. je to de facto menej ako jedna rocna splatka za R1 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod pohodak » 27. Okt 2017 08:32

aquila napísal: zacharovce - batka - figa by lavou zadnou zvladol aj statny rozpocet .. je to de facto menej ako jedna rocna splatka za R1 ..


a pritom je to imho najpotrebnejsi usek na juznej R2
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod ecce » 11. Nov 2017 11:10

aquila napísal:dokonca to vycislenie I/66 hranica kraja vychod znie docela dobry napad. radovo vacsi prinos ako R1 cez donovaly, a aj nakladovo je to niekde uplne inde. len paradoxne to bude kraj podla mna blokovat


Uvidime, ked je Lunter z Telgartu :)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod mireceq » 19. Jan 2018 15:52

"Zaujimavy" rozhovor s I. Janckulikom - splnomocnencom vlady pre rychlostne cesty: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23123

Zaujalo ma:

1. aj Janckulik si rychlo adoptoval dlhovu brzdu ako vyhovorku pre obcanov preco sa stavaju dialnice a RC pomaly. Ked ho redaktor presvedci ze to asi nebude problem a ze preco nepyta peniaze u Kazimira, odpoveda "Ministri financií sú už takí, že za nimi všetci chodia lobovať o peniaze a oni ich nepustia na niečo, na čo nedostanú politický príkaz od premiéra alebo od vlády. Navyše, nie ste ani z jeho strany.."

2. Dost smutna je tato cast: "... som riešil jednu zmenu prednosti v jazde, ako poslanec VÚC som to nedokázal, ako vládny poslanec som to mohol zmeniť" - Takze vladni poslanci sa zaoberaju zmenou prednosti v jazde.

3. Jeho najvacsi uspech je úsek R3 Tvrdošín – Nižná: "...Takže ja som svoj záväzok splnil..."

4. Usmevne: "programové vyhlásenie vlády považuje za priority rýchlostné cesty R2 (od Zvolena smerom do Košíc), R3 (na Orave), R4 (od Prešova smerom k poľským hraniciam) a R7 ( južný ťah od Bratislavy po Lučenec) či prepojenie Banskej Bystrice s Ružomberkom. ... Všetky úseky, o ktorých sme sa bavili, sú konkrétne napísané v programovom vyhlásení vlády, nemôže tam teda ísť o nejaký lobing.".
Hmm toto je genialna strategia, prehlasit v podstate vsetky Dialnice a RC za prioritu, a potom ked sa pretlacaju a stavaju nezmyselne useky, tak nemoze ist o lobing, lebo je to priorita :D

5. "Keby som nebol splnomocnencom, tak by určite nešlo spustiť výstavbu úseku Tvrdošín – Nižná" - Ja som bol v tom ze ten usek sa este nestavia ?

Ak by som to zhrnul tak Janckulik presne zapada do radu doterajsich ministrov dopravy a ich tajomnikov - za ich najvacsi uspech je to ak sa za 4 roky "podari pretlacit" par kilometrov RC "u nich doma". Nejake systemove zmeny, strategie, vycistenie chlieva, odstranenie korupcie a kseftov sa nekona.

Osobne proti nemu nic nemam a samozrejme ze zo svojej "pozicie" nic presadit nemoze, ale vyzera to ze pekne pristal na hru mocnych a "vycvicili si ho"... Ak buduce volby vyhra terajsia opozicia a tento pan (ktory zrejme bude kandidovat za KDH alebo inu opozicnu stranu) sa stane ministrom dopravy, tak asi od neho vela ocakavat nemozme.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod devil » 20. Jan 2018 21:18

ci sa pretlaci tych par km ciest cez niekoho alebo sa tych par km ciest postavi na zaklade nejakeho sofistikovaneho systemu ??? v globale ziadny rozdiel. ziskat ovela viac penazi z rozpoctu aby bolo na vsetko sa da len cez minfin a smer cize fica lebo to su sumy ktore maju vplyv na makroekonomicke ukazovatele. a tie su podstatnejsie, ziadny minister dopravy s velkymi poziadavkami nema sancu.

ziadna systemova zmena bez penazi nic nezlepsi ked sa schvalil KURS s prioritami D1 a D3. preslo 25 rokov a ukazalo sa ze koncepcia bola zla. ani D1 a D3 nie su hotove, D4 ani len vychodna cast, R2 nema doriesene ani zavady, R3 sa tvarime ze ani to netreba pritom madari a poliaci maju par od hranic suvisle tahy. R4 mame stastie ze je peaz s D1. chyba kopa preloziek na jednotkach a opravu ciest ide par smiesnych milionov rocne, staci to max na platanie. vymyslaju sa hluposti a hlavne chceme vsade plne profily a dvojrurove tunely lebo my nepotrebujeme usetrit 20-30-40 percent.

aj najpozitivnejsia vec ktora okrem impulzov pre region ciastocne zmenila aj toky tranzitu cize dokoncenie R1 sa urobila najhorsim moznym sposobom cez PPP.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod vladik67 » 21. Jan 2018 11:16

Devil pekne si to zhrnul, len ten dovetok v predposlednej vete to akosi zatienil. Šetriť na nespravnom mieste by sa nemalo, však? A aj východ nielen okolie ZA potrebuje infraštruktúru a potom môže niekto trepať svoje otrepané frázy k ničomu.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod IceFox » 21. Jan 2018 13:48

Lenže ZA nemôže za to ,že každý na ňu sr*l (lebo sa stavali rýchle/lacné/jednoduché časti D1 aby sa mohli chváliť koľko veľa postavili) a že až teraz všetci zistili ,že najkomplikovanejšie a najdrahšie úseky sú bohužiaľ pri ZA.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod devil » 21. Jan 2018 18:25

Šetriť na nespravnom mieste by sa nemalo, však?


bezne sa to robilo aj robi. investicny deficit je stale velky. D1 v PO kraji bola dlhodoba priorita a evidentne si v PO myslia ze na R4 to bude podobne. :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod vladik67 » 21. Jan 2018 18:31

Ale lacne dialnice sa tiež nestavali ani na východe. Veď od Budimíra po Michalovce až ku hranici s Ukrajinou je rovina a dali by sa lacno a rýchlo vystavať, ak by platilo to, čo ty uvádzaš. To by sa vedeli chváliť. Takže to čo tvrdiš je len lacná obhajoba. Čiže dnes ZA a na východ naďalej ako si uviedol najlepšie "sr*lo". Prečo potom sa tu v teme R4 obchvat Prešova tak diskutuje o drahej/lacnej výstavbe.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod IceFox » 21. Jan 2018 18:50

vladik67 napísal:Ale lacne dialnice sa tiež nestavali ani na východe. Veď od Budimíra po Michalovce až ku hranici s Ukrajinou je rovina a dali by sa lacno a rýchlo vystavať, ak by platilo to, čo ty uvádzaš. To by sa vedeli chváliť. Takže to čo tvrdiš je len lacná obhajoba.

To čo som napísal platí pre potrebné úseky (teda medzi BA-ZA-KE). Alebo nebodaj chceš porovnávať intenzity nejakého úseku medzi ZA - KE s intenzitami Budimír - Michalovce?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod vladik67 » 21. Jan 2018 19:00

Nie, ale s D3 sa to v pohode dá, ak si prečítaš príspevok v téme R4 obchvat Prešova.
Ale keby sa stavali D a RC v pomere 60 ku 40 na severnej a južnej trase (ako pred 10 rokmi sa viedla diskusia), neviem, či by neboli celkom iné intenzity aj na tých úsekoch, ktoré spomínaš, ale teeraz je to le nepodložený iný názor.
Ináč pre mňa osobne je výhodnejšie cestovať juhom aj bez D a RC, lebo pokiaľ sa dostanem na diaľnicu za Prešov, tak za rovnaký čas pri bežných intenzitách som niekde okolo Tornali.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod Driver » 21. Jan 2018 20:36

V utorok tohto týždňa maďarská strana otvorila krátky, 1,7-kilometrový, úsek diaľnice M30 medzi obcou Tornyosnémeti a slovenskou hranicou. „Úsek diaľnice, ktorý sme odovzdali do užívania, je mimoriadne dôležitý pre tu žijúcich obyvateľov. Žije tu viac ako milión ľudí, ktorým táto cesta zlepší život v tomto regióne. Vo výstavbe budeme pokračovať, pretože do roku 2022 musíme odovzdať celý úsek cesty Via Carpatia, ktorý ešte nie je hotový,“ povedal štátny tajomník maďarského ministerstva hospodárstva Róbert Homolya.


devil » 21 Jan 2018, 19:25

Šetriť na nespravnom mieste by sa nemalo, však?



bezne sa to robilo aj robi. investicny deficit je stale velky. D1 v PO kraji bola dlhodoba priorita a evidentne si v PO myslia ze na R4 to bude podobne. :roll:



skus to vysvetliť maďarom že to nie je priorita :)
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod Vlados » 21. Jan 2018 20:36

IceFox napísal:Lenže ZA nemôže za to ,že každý na ňu sr*l (lebo sa stavali rýchle/lacné/jednoduché časti D1 aby sa mohli chváliť koľko veľa postavili) a že až teraz všetci zistili ,že najkomplikovanejšie a najdrahšie úseky sú bohužiaľ pri ZA.

Do samotnej ZA sa 30 rokov lejú veľké peniaze. Toľko estadád voči rozlohe nemá žiadne mesto na Slovensku. Bolo by korektné aj iní čakali 10-20, aby ani oni tiež niečo počkali.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod IceFox » 21. Jan 2018 20:53

Ja ti to neberiem. Ale v prípade D1 sa už však fakt čakať nemohlo/nemôže.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

Odoslaťod devil » 22. Jan 2018 16:51

skus to vysvetliť maďarom že to nie je priorita :)


nasa R4 po KE je davno hotova, a bude aj JO KE co je jediny usek RC kryty z fondov. cize suvisla D-RC po Presov. severnu R4 skuste obhajit prislusnou polskou RC. :wink:

Nie, ale s D3 sa to v pohode dá, ak si prečítaš príspevok v téme R4 obchvat Prešova.


D3 je zatial polovicny fail. postavili za 2 zbytocne useky a na dalsi superdrahy usek nezostal ani cent. skoro ako pri PO....postavi sa JZO, cast SO za majland a na zvysok neostane.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.