Info z Ministerstva dopravy a výstavby

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2007 20:22

Poklopanie základného kameňa v Považskej Bystrici

13.12.2007

Za prítomnosti štátneho tajomníka MDPT SR Milana Mojša sa dňa 13.12.2007 slávnostným poklopaním základného kameňa začala výstavba 2. úseku diaľnice D1 Považská Bystrica, Centrum - Vrtižer v dĺžke 4,695 km.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=46721
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 09:27

Diaľničné nálepky na rok 2008

04.01.2008

Motoristi pozor! Dňom 31. januára 2008 sa končí platnosť ročných diaľničných nálepiek za rok 2007. Ceny diaľničných nálepiek zostávajú nezmenené.

Všetky podrobnosti a informácie sa dozviete na stránke www.ndsas.sk - Diaľničné nálepky na rok 2008

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47321
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2008 12:26

Prijatie britského veľvyslanca

11.01.2008

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny prijal dňa 11. januára 2008 veľvyslanca Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska Michaela Robertsa. Stretnutie sa uskutočnilo na žiadosť britského veľvyslanca. Témou rokovania bol rozvoj dopravnej infraštruktúry na Slovensku, predovšetkým v oblasti výstavby nadradenej cestnej dopravnej infraštruktúry, intermodálnej dopravy a leteckej dopravy.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47361
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2008 12:26

Prevod akcií ST

15.01.2008

Uznesením vlády SR č. 1099 z 19. 12. 2007 vláda rozhodla o prevode správy majetkovej účasti štátu na podnikaní spoločnosti Slovak Telekom, a. s. v rozsahu 34% a s ňou súvisiaceho výkonu práv a povinností akcionára z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR na Ministerstvo hospodárstva SR. Pre splnenie úloh súvisiacich s uvedeným uznesením vlády bol vypracovaný a dňa 8.1.2008 podpísaný „Protokol o odovzdaní a prevzatí hromadnej akcie spoločnosti Slovak Telekom, a. s. so sídlom Karadžičova 10, Bratislava“, pričom k zmene správcu akcií vo vlastníctve Slovenskej republiky z MDPT SR na Ministerstvo hospodárstva SR došlo s účinnosťou oddnes - 15. januára 2008.

Zároveň bol listom ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR informovaný väčšinový akcionár Deutsche Telekom AG o prijatí uznesenia vlády č. 1099/2007 a o uskutočňovaní úkonov smerujúcich k realizácii prevodu správy akcií z MDPT SR na Ministerstvo hospodárstva SR.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47471
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2008 09:34

Kontrola originality prináša prvé výsledky

16.01.2008

Ku dňu 14. 1. 2008 je zriadených v Slovenskej republike celkovo 46 pracovísk kontroly originality vozidiel, ktoré vykonávajú svoju činnosť stanovenú v zákone č. 725/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov a vykonávacej vyhlášky ministerstva č. 578/2006 Z. z.. Do konca mesiaca január 2008 je predpoklad zvýšenia siete nad 50 pracovísk kontroly originality.

Zoznam pracovísk je zverejnený na webovej stránke MDPT SR v sekcii Štátny dopravný úrad a priebežne je aktualizovaný. Možnosť vykonania kontroly nie je viazaná na sídlo firmy, resp. trvalého pobytu fyzickej osoby. Kontrolu originality vozidiel je možné vykonať na ktoromkoľvek schválenom pracovisku.

Podľa dostupných informácii k 10. 1. 2008 bolo celkovo preverených 899 vozidiel. V piatich prípadoch bolo podané oznámenie na príslušné útvary Policajného zboru s podozrením neoprávnených zásahov do dokumentácie vozidiel (osvedčení o evidencii), resp. do samotných vozidiel.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47591
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2008 22:24

Rokovanie o integrovanej doprave

18.01.2008

V Bratislave sa dňa 17.01.2008 uskutočnilo stretnutie zástupcov Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, samosprávnych krajov, krajských miest, autobusových a železničných dopravcov k problematike možnosti vytvárania integrovaných dopravných systémov na Slovensku. Súčasťou podujatia bola prezentácia Integrovaného dopravného systému juhomoravského kraja, Žilinského regionálneho integrovaného dopravného systému a informácia o pripravovaných projektoch integrovaných dopravných systémov v regióne Bratislavy a Košíc.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47781
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 16:34

Prijatie veľvyslanca USA Vincenta Obsitnika

22.01.2008

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny prijal dňa 22. januára 2008 veľvyslanca USA Vincenta Obsitnika. Predmetom rozhovoru bola stratégia rozvoja leteckej dopravy, výstavba diaľnic prostredníctvom PPP a zákon o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47811
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 16:35

Zasadnutie Monitorovacieho výboru

23.01.2008

Dňa 22.1.2008 sa konalo prvé zasadnutie Monitorovacieho výboru pre Operačný program Doprava 2007 - 2013. Predseda výboru minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny slávnostne odovzdal všetkým nominovaným členom menovacie dekréty. Na zasadnutí sa okrem 23 členov zúčastnili aj hostia z Generálneho riaditeľstva Regionálna politika EK a JASPERS-u, pozorovatelia za CKO a orgán auditu.

Monitorovací výbor ako orgán, ktorý v zmysle princípu partnerstva zabezpečuje dohľad nad monitorovaním implementácie Operačného programu Doprava 2007-2013 dohliada na finančný a vecný postup implementácie projektov a dosahovanie cieľov, ako aj na celkovú účinnosť a kvalitu implementácie operačného programu.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47821
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jan 2008 17:11

Rekonštrukcia križovatiek v Tibave a Michalovciach

24.01.2008

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny sa 24. 1. 2008 zúčastnil slávnostného poklopania základného kameňa stavieb „I/50 a II/566 križovatka Tibava“ a „I/50 križovatka Michalovce“.

Rekonštrukcia križovatky v Tibave je prestavbou na kapacitne kvalitnejšiu križovatku, ktorá zabezpečí lepšiu priepustnosť, zníženie nehodovosti a zvýšenie plynulosti jazdy aj v smere na Ubľu, čo je jedným z predpokladov zlepšenia prístupu na hranicu s Ukrajinou.

Križovanie cesty I/50 s cestou III/050229 a mestskou komunikáciou v Michalovciach po prestavbe na okružnú križovatku odstráni dlhé čakanie vozidiel prichádzajúcich z vedľajšieho smeru na hlavnú cestu a zvýši bezpečnostné parametre tohoto dopravného uzla.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=47851
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2008 17:39

Rokovanie so slovinským ministrom dopravy v Ľubľane

30.01.2008

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny sa v dňoch 28. a 29. januára 2008 zúčastnil pracovnej cesty do Slovinska, kde sa na bilaterálnom rokovaní v Ľubľane stretol so slovinským ministrom dopravy Radovanom Žerjavom. V rámci návštevy si minister Vážny mohol prezrieť prístav Luka Koper. Keďže Slovinsko je v prvom polroku 2008 predsedníckou krajinou Európskej únie, predmetom rokovania ministrov bolo presadzovanie priorít v oblasti dopravy v rámci EÚ. Ďalšou diskutovanou témou bola vzájomná bilaterálna spolupráca, najmä pri budovaní diaľničnej siete a možnosti spolupráce v kombinovanej doprave (využitie prístavu Luka Koper).

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=48011
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Feb 2008 11:52

Kontrola originality

05.02.2008

Schengenská dohoda, ktorej signatárom je aj Slovenská republika, zrušila hraničné kontroly na vnútorných hraniciach schengenského priestoru. Kontrolné činnosti súvisiace s vozidlami sa presunuli do vnútrozemia. Zainteresované krajiny majú v rámci svojej vnútornej legislatívy vytvoriť mechanizmus na zabránenie legalizácie vozidiel zmanipulovaných a pochádzajúcich z trestnej činnosti. Najefektívnejším nástrojom na realizáciu tohto cieľa je KONTROLA ORIGINALITY, ktorú sa rozhodla do svojho právneho systému zaviesť aj Slovenská republika.

Z pohľadu Európskej únie, právny rámec kontroly originality vychádza z Rozhodnutia Rady 2004/919/ES o potláčaní trestnej činnosti súvisiacej s vozidlami, ktorá má cezhraničné dôsledky. Okrem iného sa v ňom uvádza: „V členských štátoch Európskej únie je každý rok odcudzených približne 1,2 milióna motorových vozidiel. Tieto krádeže predstavujú značnú škodu vo výške najmenej 15 miliárd eur za rok. Veľký podiel týchto vozidiel, približne 30 až 40 %, je ukradnutých organizovaným zločinom a potom prestavaných a vyvezených do iných štátov v rámci aj mimo Európskej únie.“ Cieľom Rozhodnutia je preto zlepšiť spoluprácu v rámci Európskej únie a predchádzať tak cezhraničnej trestnej činnosti súvisiacej s vozidlami. Mimoriadna pozornosť sa venuje vzťahu medzi krádežami vozidiel a nelegálnym obchodovaním s vozidlami, ako aj zamedzeniu ich legalizácie zvýšenou kontrolou pred registráciou a preregistráciou vozidiel. Manipuláciou s vozidlami dochádza k neoprávneným zásahom nielen do identity vozidla, ale často aj do konštrukcie vozidla. Používaná je celá škála postupov, od jednoduchej zmeny VIN, cez výmenu dôležitých dielov, až po poskladanie z rôznych nezriedka havarovaných vozidiel. Vznikajú vozidlá, ktoré sú nielen nespôsobilé na premávku z pohľadu neoprávnených zmien, ale aj nebezpečné z pohľadu konštrukčných zmien.

Z pohľadu Slovenskej republiky, právny rámec kontroly originality vychádza zo zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon č. 725/2004 Z. z.) a jeho vykonávacej vyhlášky č. 578/2006 Z. z.. V nadväznosti na nadobudnutie účinnosti uvedenej právnej úpravy bolo potrebné pripraviť komplexný systém spočívajúci v určení siete pracovísk kontroly originality, vo vyškolení technikov kontroly originality, zavedení skúšobnej prevádzky automatizovaného informačného systému, schvaľovaní prístrojov a vybudovaní stacionárnych pracovísk kontrol originality.

Pri určovaní siete a počtu pracovísk kontrol originality bolo jedným z kritérií hľadisko zabezpečenia požadovaného objemu kontrol originality pri rentabilite týchto pracovísk. Pokiaľ je pracovisko kontroly originality samofinancovateľné a nie je dotované zo štátneho rozpočtu, zohráva ekonomická stabilita podstatný vplyv na prevádzkyschopnosť a kvalitu výkonu kontrol originality.

Rovnomerné pokrytie územia zohľadnila určená sieť pracovísk kontrol originality (viď. príloha ), čo je optimálne pre vybudovanie systému výkonu kontrol originality nielen z hľadiska kontrolných kapacít, ale aj z hľadiska primeraného počtu pracovísk na začatie tejto činnosti.

Kontrola originality v Slovenskej republike sa začala realizovať 1. 9. 2007 na báze dobrovoľnosti. Začiatok celoplošného výkonu kontroly originality bol stanovený na 1.1.2008. V prvej etape sú podrobované kontrolám originality vozidlá jednotlivo dovezené a vozidlá po vykonaní jednotlivej prestavby. V druhej etape, t.j. po dobudovaní určenej siete, bude povinnosť predkladať Odborný posudok o kontrole originality okrem schvaľovania jednotlivo dovezeného vozidla, uznania typového schválenia ES vozidla a pod., rozšírená aj na prevod držby vozidla na inú osobu a na zmeny vykonané na vozidle, ak tým nastane zmena alebo ak je potrebná zmena alebo doplnenie údajov zapisovaných do osvedčenia o evidencii.

Kontrolou originality sa podľa národnej právnej úpravy rozumie kontrola originality a zhodnosti vozidla vykonávaná v stacionárnom alebo v mobilnom pracovisku meraním a nedeštruktívnym skúmaním, zameraná na zisťovanie stôp neoprávneného vonkajšieho zásahu do konštrukcie vozidla alebo do dokladov vozidla v rozsahu kontrolných úkonov ustanovených citovaným zákonom, jeho vykonávacou vyhláškou a podľa vydaných metodík. Kontrolou originality sa kontrolujú identifikátory vozidla, ktorými sú výrobcom pridelené identifikačné čísla vozidla VIN a iné označenia vozidla a jeho komponentov určujúce identitu vozidla s dokladmi vozidla, ich originalita a pravosť. Výsledok kontroly originality je zaznamenaný do Odborného posudku o kontrole originality a zároveň do automatizovaného informačného systému kontroly originality (AISKO). Vozidlo s výsledkom „spôsobilé“ na premávku na pozemných komunikáciách je označené kontrolnou nálepkou kontroly originality. Ak sa počas kontroly originality zistí, že došlo k neoprávneným zmenám v konštrukcii vozidla, v identite vozidla alebo dokladov, prípadne údaje o vozidle alebo dokladoch sa nachádzajú v pátracích evidenciách, vozidlo je zaistené orgánmi činnými v trestnom konaní a podrobené šetreniu a deštruktívnemu expertnému skúmaniu. Ak došlo k neoprávnenej zmene identifikátorov (napr. z dôvodu omladenia roku výroby vozidla) možno to považovať za naplnenie skutkovej podstaty trestnému činu podľa § 220 trestného zákona.

Ceny kontroly originality sú odporúčané (nie regulované), pričom ich výška musí byť tvorená v súlade s platným zákonom o cenách a súvisiacimi vykonávacími predpismi, a mala by zohľadňovať aj individuálne oprávnené náklady. U jednotlivých zriaďovateľov sa preto výsledná cena za vykonanie kontroly originality môže líšiť. Pracoviská kontroly originality môžu kontrolovať oprávnení pracovníci orgánov štátneho odborného dozoru ministerstva dopravy, krajských a obvodných úradov pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie. Keďže Odborný posudok o kontrole originality vydaný ktorýmkoľvek oprávneným pracoviskom kontroly originality je rovnocenný, žiadateľ môže kontrolu vykonať na ktoromkoľvek oprávnenom pracovisku. Taktiež môže využiť služby pracoviska, ktoré mu z pohľadu ceny za vykonanie kontroly vyhovuje najlepšie.

Na vozidle by mohla byť zmenená identita aj bezprostredne po kontrole originality, preto kontrolou originality vozidlo získa ochranné prvky, ktoré zvýšia jeho ochranu pred manipulovaním a odcudzením a taktiež šancu nájdenia v prípade, ak k odcudzeniu dôjde. Kontrola originality má za cieľ eliminovať podvodné obchodné praktiky s vozidlami, ktoré sa odohrávajú pri dovozoch alebo pri zmenách držby, preto je vozidlo po kontrole originality označené ochrannými prvkami, ktoré riziko zámeny podstatne sťažujú.

Ak bolo vozidlo po kontrole originality hodnotené ako spôsobilé, označí sa za predným oknom vozidla kontrolnou nálepkou KO, ktorá je podobná kontrolným nálepkám technickej a emisnej kontroly. Líši sa samozrejme textom a modrou farbou. Dátum na kontrolnej nálepke nevyjadruje „platnosť do“, ako je to v prípade technických a emisných kontrol, ale vyjadruje, kedy vozidlo absolvovalo kontrolu originality.

Výraznou pridanou hodnotou pri kontrole originality oproti všetkým doterajším zisťovaniam pôvodu vozidla je priama spolupráca s Policajným zborom SR. V súčasnosti je už AISKO priamo prepojený s novou evidenciou vozidiel, pátraním po vozidlách a s pátraním Interpolu. Súčasťou systému bude spolupráca s výrobcami a zástupcami výrobcov vozidiel, Centrálnou evidenciou poistných udalostí Slovenskej asociácie poisťovní a databázami leasingových spoločností. V systéme sa počíta s aktívnou spoluprácou so súdnymi exekútormi a Centrálnym notárskym registrom záložných práv. V štádiu legislatívnej prípravy je napojenie sa na európsky systém súčinnosti národných registrov vozidiel Eucaris. Každé kontrolované vozidlo a sprievodné doklady budú overované aj v pátracích evidenciách SIS II (Schengenského informačného systému 2. generácie).

Každé pracovisko kontroly originality zodpovedá za škodu spôsobenú pri kontrole. K takejto škode môže dôjsť jednak poškodením vozidla pri kontrole (napr. poškrabanie laku nástrojmi používanými pri kontrole, poruchou zdviháku pri zdvíhaní vozidla a podobne), alebo vykonaním kontroly originality v rozpore so zákonom č. 725/2005 Z.z, všeobecne záväzným predpisom vydaným na vykonanie tohto zákona, či v rozpore s metodikami schválenými a vydanými Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií. V prípade porušenia povinností prevádzkovateľa pracoviska kontroly originality alebo samotného technika kontroly originality a zistení závažných nedostatkov v ich činnosti citovaný zákon ustanovuje spôsob kontroly a obmedzenie alebo pozastavenie ich činnosti ako aj ukladanie finančných sankcií.

Rozsah a výška poistenia je v súlade so zákonom č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a môže sa u jednotlivých pracovísk kontroly originality líšiť v závislosti na poisťovateľovi a poistných podmienkach, pričom výška poistky môže mať, v súlade s platným zákonom o cenách, vplyv na výšku cien kontrol originality.

Problémovým miestom pri zriaďovaní pracovísk je skutočnosť, že v zmysle platného správneho poriadku má povolenie na zriadenie PKO (pracoviska kontroly originality) platnosť 2 roky. Čiže zriaďovatelia PKO majú 2 roky na to, aby zriadili pracovisko kontroly originality. To je pravý dôvod, prečo mnohí zriaďovatelia pristupovali k zriaďovaniu PKO pred spustením povinnej kontroly originality nanajvýš opatrne a prečo mnohí nezačali so zriadením pracoviska bezprostredne po udelení súhlasu na zriadenie.

V prvých siedmich pracovných dňoch od celoplošného spustenia kontroly originality bolo zachytených 5 vozidiel s pozmeňovanými identifikátormi a následne aj prvé odcudzené vozidlo hľadané Interpolom.

Vozidlá s platným Odborným posudkom o kontrole originality nemusia na dopravných inšpektorátoch absolvovať povinnú obhliadku. Vybavovací proces na dopravných inšpektorátoch sa bude postupne skracovať, pretože údaje o kontrole vozidla budú zapisované priamo z informačného systému kontroly originality do evidencie vozidiel.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=48391
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod eucitizen » 06. Feb 2008 12:21

No ale tato kontrola originality je zase v rozpore s volnym pohybom tovaru v EU. Kedze na Slovensku kto kupuje jazdene auto nemusi urobit tuto kontrolu, zatial co kto si dovezie z dalsiej krajny EU take auto, musi sa jej podrobit, tak je to v podstate prekazka. V 2004/919/ES sa nepise ze taka kontrola musi byt, len ze clenske krajny musia urobit vsetko preto aby sa odhalilo kradnute auta. Tato kotrola originality je zase len sposob aby stazila byrokraticky ludom kupovat jazdene auta zo zahranicia. Myslim si ze sa to napadne na EK.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Dialniciar » 07. Feb 2008 22:43

Falošné kontrolné nálepky

06.02.2008

Príslušníci Policajného zboru SR a obvodné úrady pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v SR odhalili viaceré prípady falošných kontrolných nálepiek technickej kontroly a emisnej kontroly, ktorých majitelia sa zároveň preukazovali falzifikátmi príslušných osvedčení napriek tomu, že ich vozidlá sa povinným kontrolám nepodrobili.

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR upozorňuje všetkých prevádzkovateľov motorových a nemotorových vozidiel, ktoré podliehajú technickým kontrolám, emisným kontrolám a kontrolám originality vozidiel, že existujúci jednotný informačný systém umožňuje takéto prípady identifikovať a postihnúť.

Vozidlo označené falošnou nálepkou sa považuje za vozidlo, ktoré nebolo podrobené stanoveným kontrolám, pričom podľa ustanovenia § 107 ods. 2 zákona č. 725/2004 Z. z. správny orgán uloží pokutu 5.000 .- Sk za každé zistenie osobitne aj opakovane.

Tomu, kto vyhotovil falzifikát akéhokoľvek tlačiva v súlade s ustanovením § 107 ods. 15 citovaného zákona bude uložená pokuta 500.000 .- Sk.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=48441
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Feb 2008 22:44

Už 50 pracovísk vykonáva kontrolu originality

06.02.2008

Kontrolu originality na Slovensku vykonáva už 50 pracovísk kontroly originality, pričom každý týždeň zaznamenávame nárast o dve nové pracoviská. V druhej polovici februára začnú v existujúcich pracoviskách pribúdať aj druhé kontrolné linky.

O opodstatnenosti zavedenia kontroly originality svedčí aj skutočnosť, že počas mesačného fungovania tejto služby bolo už odhalených 11 vozidiel, ktoré boli odovzdané orgánom činným v trestnom konaní.

Možnosť vykonania kontroly nie je viazaná na sídlo firmy, resp. trvalého pobytu fyzickej osoby. Kontrolu originality vozidiel je možné vykonať na ktoromkoľvek schválenom pracovisku.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=48431
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Feb 2008 23:32

Tender na projekty PPP

08.02.2008

Lehota na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v tendri na 2. balík projektov PPP uplynula dnes, v piatok 8. februára 2008 o 10,00 h.


Na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR boli predložené doklady od siedmich záujemcov.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=48521
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Feb 2008 21:05

O tender sa uchádzajú siedmi záujemcovia

11.02.2008

MDPT SR predložili siedmi záujemcovia doklady, ktoré majú preukázať splnenie podmienok účasti v tendri na druhý balík projektov PPP podľa oznámenia.


Por. č.
Záujemca/ Skupina podnikateľov

I.
1. Skanska Infrastructure Development AB, 16983 Solna, Švédsko

II.
1. Vinci Concessions S.A., 1, Cours Ferdinand De Lesseps, 925 00 Rueil-Malmaison, Francúzsko

2. ABN AMRO Highway B.V., Gustav Mahlerlaan 10, 1082PP Amsterdam, Holandsko

III.
1. EIFFAGE TRAVAUX PUBLICS, 2-12 Rue Helene Boucher, 93330 Neuilly Sur Marne, Francúzska republika

IV.
1. Bouygues Travaux Publics SA, „Challenger“, 1, avenue Eugéne Freyssinet-Guyancourt, 78061 Saint-Quentin-en-Yvelines Cedex, Francúzsko

2. Colas SA, 7, Place René Clair, 92653 Boulogne Billancourt Cedex, Francúzsko

3. Doprastav, a.s., Drieňová 27, 826 56 Bratislava, Slovensko

4. Intertoll-Europe ZRt., 1117 Budapest, Fehérvári út 50-52, Maďarsko

5. Mota-Engil, SGPS, SA, Rua do Rego Lameiro 38, 4300-454 Porto, Portugalsko

6. Váhostav – SK, a.s., Hlinská 40, 011 18 Žilina, Slovensko

V.
Rýchlostné komunikácie konzorcium:

1. Hochtief PPP Solutions GmbH, Alfredstraße 236, D-45133 Essen, Nemecko

2. Alpine Bau GmbH, Alte Bundesstraße 10, A-5071 Wals bei Salzburg, Rakúsko

3. FCC Constructión, S.A., Balmes n° 36, 08007 Barcelona, Španielsko

4. Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH, Schubertring 6, 1010 Viedeň, Rakúsko

VI.
1. Obrascón Huarte Laín S.A., c/ Gobelas 45-49. El Plantio, 28023 Madrid, Španielsko

2. OHL ŽS, a.s., Burešova 938/17, 66002 Brno, Česká republika

3. ŽS Brno, a.s., Burešova 938/17, 66002 Brno, Česká republika

VII.
1. STRABAG AG, Ortenburgerstraße 27, 9800 Spittal an der Drau, Rakúsko

2. Porr Solutions Immobilien- und Infrastrukturprojekte GmbH, Absberggasse 47, 1103 Viedeň, Rakúsko


Ustanovená jedenásťčlenná komisia v súčasnosti skúma, či jednotliví záujemcovia spĺňajú podmienky účasti v tendri podľa oznámenia.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=48571
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Feb 2008 22:12

Zasadala 10. Rada vlády pre BECEP

14.02.2008

Na MDPT SR dňa 14. februára 2008 zasadala 10. Rada vlády SR pre bezpečnosť cestnej premávky. Členovia rady pod vedením predsedu – ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho zhodnotili dopravno-bezpečnostnú situáciu na Slovensku za minulý rok a prerokovali návrh hlavných úloh rady vlády na rok 2008. Zaoberali sa ja návrhom metodiky na identifikáciu pevných prekážok v nadväznosti na bezpečnosť cestnej premávky a vypočuli si správu o predbežnom vyhodnotení pilotného projektu „Nálepka s problematikou prvej pomoci“.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=48801
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2008 11:22

Projekt IRIS Europe

21.02.2008

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny sa dnes, 21. februára 2008, zúčastnil prezentácie čiastočných výsledkov riešenia projektu riečnych informačných služieb - IRIS Europe.

Riešitelia - konzorcium VÚD, a.s., Žilina, detašované pracovisko výskumu vo vodnej doprave Bratislava, a spoločnosť KIOS, s.r.o., Piešťany spolu so Štátnou plavebnou správou v Bratislave, Slovenským vodohospodárskym podnikom, Bratislava a Slovenskou plavbou a prístavmi, a.s., Bratislava informovali o stave riešenia tohoto projektu, ktorý sa venuje otázkam telematiky a využívania informačných a komunikačných technológií v doprave, vrátane satelitnej navigácie a využívania inteligentných dopravných systémov.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=49051
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2008 20:58

Diaľnice potrebuje každý

27.02.2008

Niekedy to vyzerá ako v známom románe Hlava XXII. Na jednej strane krik, že vláda musí urýchliť výstavbu diaľnic. Na strane druhej však vzápätí kritika, ak tento proces reálne urýchliť chce. Na jednej strane krik, že na poli diaľnic vláda nič nerobí, no zároveň jedným dychom kritika toho, čo sa urobiť chystá. Ako minister dopravy, pôšt a telekomunikácií sa s tým stretávam dnes a denne. Rád by som preto vysvetlil pohľad nášho rezortu na túto komplikovanú tému.

V prvom rade je mimoriadne škodlivé, ak sa tento v zásade vecný problém politizuje. Vždy, keď sa vecné záležitosti stávajú objektom politikárčenia, výsledok nebýva dobrý.

V druhom rade je škodlivá neúprimnosť tejto diskusie. Keď totiž sledujem argumenty opozície a najmä spôsob a formu ich prezentácie, nemôžem veriť úprimnosti ich pohnútok. Skôr sa mi zdá, že ich konečným (našťastie neuskutočniteľným) cieľom je dosiahnuť stav, kedy vláda v prípade diaľnic úspešná nebude.

Takže po poriadku.

Áno, táto vláda si stanovila šibeničný termín diaľničného prepojenia Bratislavy a Košíc. Mimochodom, ani premiér, ani nikto iný, ale ja som bol autorom týchto termínov, avšak s podmienkou, aby si tento scenár osvojil predseda vlády a celá vláda ako svoju prioritu, čo sa aj stalo. V kontexte toho, ako veľmi táto krajina diaľnice potrebuje sa pýtam: Čo je na tom zlé? Je zlé, že sa chceme ponáhľať? Je zlé, že sme si stanovili termíny, ktoré nás nútia pracovať pod veľkým tlakom v záujme urýchlenia procesu? Vždy som tvrdil a tvrdím, že zlé to nie je. A zlé nebude ani to, keď to nakoniec nestihneme presne do konca roka 2010. Urobíme však všetko pre to, aby sme tento ambiciózny plán splnili. Práve onen šibeničný termín je totiž zárukou a predpokladom, že budeme pracovať najrýchlejšie ako sa dá.

Táto vláda sa ako prvá v dejinách Slovenska rozhodla ísť cestou PPP projektov. Že s nimi nemáme skúsenosti a nepoznáme všetky ich zákutia? Áno, je to pravda. Ale jedno vieme – PPP projekty sú jednoznačným akcelerátorom rýchlosti výstavby diaľnic. A čo je lepšie? Sedieť doma so založenými rukami a plakať nad tým, že nemáme dosť zdrojov na urýchlenie výstavby diaľnic, alebo vyskúšať metódu, ktorú sme síce doteraz neskúšali, ale vieme, že funguje. A keď funguje inde, prečo by nemala u nás? Je to iba vec prístupu a odvahy niečo urobiť. Súčasná vláda má, na rozdiel od neprajnej opozície, odvahu spustiť projekt, tak potrebný pre krajinu a pre odstránenie regionálnych rozdielov, ktoré ju dlhodobo sužujú.

V tomto kontexte vidím aj nedávno kritizovanú výmenu poradcu ministerstva pre PPP projekty. Sám som bol prekvapený, keď sa po tom, ako sme sa rozhodli ukončiť spoluprácu s poradcom Mott MacDonald (pričom sme nič netajili), nikto neozval. Ozvali sa až teraz, keď sme vzhľadom na časovú tieseň vybrali poradcu nového, pričom CMS Camerom McKenna je špičkou v odbore PPP projektov a jeho služby sú z pohľadu ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií lacnejšie o takmer 4 milióny EUR!!! Nech to posúdia čitatelia a občania vôbec. Pre mňa, ako ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií je kľúčové porovnanie kvality a ceny služby. A to sme aj urobili.

Posledná vec, ktorá je častou témou verejných slovných prestreliek, je téma takzvaného vyvlastňovania pozemkov v lokalitách, cez ktoré povedie diaľnica. Kto ma pozná, vie veľmi dobre, že si ctím súkromný majetok a vlastnícke práva. A nemám vôbec pocit, že by ho nectila aj celá vláda. Tá však čelí neraz neúnosnej situácii. Pokiaľ má výstavbu blokovať povedzme 200 m2 nevykúpiteľného, zdôrazňujem nevykúpiteľného pozemku, čo máme robiť? Zaplatiť za tento kus zeme príslušnému špekulantovi (pretože inak ho nazvať nemožno) milión korún? Alebo rovno dva milióny? Alebo ho prosiť na kolenách, aby nám to vôbec predal? Nie. Tvrdím a som presvedčený, že je to správne, že musíme presadiť verejný záujem a stavať diaľnice.

Pri diaľniciach a dopravnej infraštruktúre vôbec sa jednoducho musíme ponáhľať. Je to nutnosť, ktorá nás vždy dobehne. Je to vec všetkých a všetci z nej budú profitovať. To sa nedá odškriepiť nikým a ničím.

V súlade s týmto zadaním ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií pod mojím vedením pracuje. Som presvedčený, že je to správne a budem to vždy obhajovať. A rovnako tak som presvedčený, že tejto v zásade jednoduchej a vecnej logike rozumie každý. Aj ten, ktorý sa tvári, že nie.

Ľubomír Vážny, minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=49161
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Feb 2008 15:24

Európska cena bezpečnosti cestnej premávky

28.02.2008

Už 7. ročník Európskej ceny bezpečnosti cestnej premávky otvára francúzska nadácia Norauto. Cieľom tejto ceny je odmeňovať asociácie, ktoré účinným a originálnym spôsobom prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky . Víťazi si rozdelia odmeny vo výške 47 000 €.

Neziskové organizácie, ktoré v roku 2007 robili akcie na zlepšenie bezpečnosti cestnej premávky, môžu zapojením sa do súťaže získať až 10 000 € na ďalší rozvoj iniciatív v tejto oblasti. Tohto roku udelí odborná porota aj špeciálnu cenu v hodnote 9 000 € za iniciatívu zameranú na mestskú mobilitu.

Bezpečnosť cestnej premávky dnes predstavuje spoločenskú výzvu pre každý členský štát. Európska komisia si stanovila za cieľ do roku 2010 záchranu 25 tisíc životov na európskych cestách ročne. V roku 2006 sa podarilo zachrániť 12 tisíc životov. Na splnenie tohto cieľa je potrebné, aby všetci predstavitelia občianskej spoločnosti zostávali aktívni a aby každý z nás svojím zodpovednejším správaním prispel k bezpečnosti na cestách.

Do súťaže sa možno prihlásiť do 28. apríla 2008. Prihláška a podrobné pravidlá súťaže sa nachádzajú na www.norauto.fr/fondation.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=49181
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Peter Olejár » 01. Apr 2008 20:24

Tréning Partners for Roads

31.03.2008


V dňoch 31. marca až 4. apríla 2008 sa na Ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií SR koná tréning programu Patrners for Roads zameraný na oblasť riešenia kritických nehodových lokalít a projektovanie bezpečnej cestnej infraštruktúry.

Tréning Partners for Roads sa uskutočňuje v rámci bilaterálnej spolupráce medzi slovenským a holandským ministerstvom dopravy. Vedú ho holandskí odborníci pre účastníkov z odborov dopravy MDPT SR, SSC, NDS, a. s., PPZ MV SR a z krajských inšpektorátov dopravy.

Program Partners for Roads má podporu v EÚ a v Bratislave sa realizuje na základe Memoranda o porozumení v oblasti dopravy a infraštruktúry medzi Slovenskou republikou a Holandskom, ktorého upresňujúci protokol podpísali vlani v septembri generálni riaditelia dopravných sekcií oboch ministerstiev dopravy.

Zdroj: http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=50081
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 02. Apr 2008 15:08

Podanie na krajský súd

02.04.2008


Vzhľadom na to, že verejný obstarávateľ nesúhlasí s obsahom Rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie SR (ÚVO SR) zo dňa 14. 3. 2008 vo veci riešenia námietky na predmet koncesnej zmluvy – „Koncesia na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu diaľnice D1 Dubná Skala – Ivachnová, Jánovce – Jablonov, Fričovce – Svinia, projekt PPP“ (ďalej len „Koncesia“), v súlade so Zákonom o verejnom obstarávaní, podal na Krajský súd v Bratislave žalobu o preskúmanie zákonnosti rozhodnutia a postupu ÚVO SR.

Verejný obstarávateľ preto nebude uskutočňovať žiadne úkony v procese verejného obstarávania na predmet Koncesie do právoplatného rozhodnutia súdu, okrem úkonov vyplývajúcich z právoplatného Rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie SR.

Zdroj: http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=50191
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 07. Apr 2008 11:28

Poslanecký prieskum na MDPT SR

03.04.2008


Dňa 3. apríla 2008 sa na MDPT SR uskutočnil poslanecký prieskum, ktorého sa zúčastnili členovia Výboru NR SR pre financie, rozpočet a menu. Prieskum bol zameraný na koncepciu projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP).

Zdroj: http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=50431
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 07. Apr 2008 11:29

Program EÚ - Partners for Roads

04.04.2008


V dňoch 31. marca až 4. apríla 2008 sa na Ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií SR konal tréning európskeho programu Patrners for Roads.

Tréning, ktorý viedli holandskí odborníci pre 25 účastníkov z odborov cestnej dopravy MDPT SR, SSC, NDS, a. s., PPZ MV SR a z krajských inšpektorátov dopravy, sa uskutočnil v rámci bilaterálnej spolupráce medzi slovenským a holandským ministerstvom dopravy. Zameraný bol na oblasť riešenia kritických nehodových lokalít a projektovanie bezpečnej cestnej infraštruktúry. Počas celého týždňa účastníci tréningu rozoberali jednotlivé kritické situácie na našich cestách. Ku kvalitnému zabezpečeniu akcie sa sponzorsky pripojili NEOREFLEX, s.r.o. a Doprastav, a.s., ktorý túto európsku iniciatívu podporil zapožičaním autobusu, aby sa účastníci tréningu mohli oboznámiť s vybranými kritickými nehodovými lokalitami priamo na mieste – na križovatke v Dunajskej Lužnej a na križovatke v Hubiciach.

Európsky program Partners for Roads sa v Bratislave realizoval na základe Memoranda o porozumení v oblasti dopravy a infraštruktúry medzi Slovenskou republikou a Holandskom, ktorého upresňujúci protokol podpísali vlani v septembri generálni riaditelia dopravných sekcií oboch ministerstiev dopravy.

Obrázok

Zdroj: http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=50451
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 16:30

Terminologický slovník elektronických komunikácií

15.04.2008


Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR spolupracuje s Výskumným ústavom spojov, n. o., na projekte zameranom na zavádzanie, rozširovanie a skvalitňovanie slovenskej odbornej terminológie v oblasti elektronických komunikačných sietí, technológií a služieb. Terminologickú príručku (anglicko - slovenský výkladový terminologický slovník elektronických komunikácií), ktorej cieľom je prispieť k šíreniu vedecko-technických informácií a rozvoju informačnej spoločnosti, si môžete vyhľadať na adrese: http://www.vus.sk/iecd/new/Vyklad.asp

Zdroj: http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=50681
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.