Stránka 18 z 25

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2015 21:20
od ANDi
Všetky projekty majú hodnotu nad 100 miliónov eur a sú realizovateľné v rokoch 2015 až 2017.

Tak preto tam nie je R3, bo usek Nizna - TS je len 5 km a aj tak zacina az za Niznou, co teda nic moc nevyriesi... Nechapem preco je to takto rozskuskovane...

4,9 km Sedliacka Dubova - Dlha nad Oravou
7,5 km Dlha nad Oravou - Nizna
5,2 km Nizna - TS

Tu by sa minimalne dva useky mali spojit do jedneho, resp. z troch usekov spravit cca dva po 9 km.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2015 22:16
od Kanky
eric987 napísal:
Kanky napísal:a ta I/18 neviem akoze co tam robi medzi tymi dialnicami...:)

Je to zoznam velkych cestnych projektov a ide o prelozku 15 km I/18 + 3 km I/74 (obchvat Strazskeho), vsetko prakticky polprofil RC, cena tusim okolo 130 mil €. Oproti tomu je aj obcvat SB a SM na I/68 malinka :)

hej, viem o tom a pripravujem na to pneumatiky :), len mi to pride trochu uletene, ze tolko vela preloziek sa odklada a tu mi ide niekto nahovorit, ze mi postavi cestu v parametri C 11,5/80 aj s MUK-ami do mojej garaze :)

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 15:03
od eric987
milan_KM napísal:Ak tomu správne rozumiem tak ten balík bude ešte nad rámec eurofondov. Tak potom prečo v tomto zásobníku sú takmer všetko projekty, ktoré pôjdu z fondov?
Ako zaradienie D4 chápem kvôli financovaniu, aj R4, ale ako Andi poznamenal totálne tu chýba R3 a to výstavbu až jedného úseku ohlasujú už 2 roky...

Ak sa podari aspon cast usekov, co maju rezervovane EF, zafinancovat odtadial, potom je R3 horucim adeptom na uvolnene EF

Re: I/18

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 16:58
od 3pa3ck3
Kanky napísal:
eric987 napísal:
Kanky napísal:a ta I/18 neviem akoze co tam robi medzi tymi dialnicami...:)

Je to zoznam velkych cestnych projektov a ide o prelozku 15 km I/18 + 3 km I/74 (obchvat Strazskeho), vsetko prakticky polprofil RC, cena tusim okolo 130 mil €. Oproti tomu je aj obcvat SB a SM na I/68 malinka :)

hej, viem o tom a pripravujem na to pneumatiky :), len mi to pride trochu uletene, ze tolko vela preloziek sa odklada a tu mi ide niekto nahovorit, ze mi postavi cestu v parametri C 11,5/80 aj s MUK-ami do mojej garaze :)

Tak minimálne úsek Nižný Hrabovec - Strážske treba riešiť čím skôr. Včera sa tam stala ďalšia smrteľná nehoda a dnes pribudli sedemdesiatky. Nemusí to byť zase hneď R11,5, kľudne by stačilo aj C9,5, len hlavne bez neprehľadných zákrut, prudkých stúpaní a železničných priecestí.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 19:48
od i15
Súhlasím, je to jediný skutočne problematický úsek široko-ďaleko. Povrch I/18 je v dosť zlom stave, lebo sa čaká na tento projekt a ten sa stále odkladá

Re: I/18

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 20:51
od eric987
3pa3ck3 napísal:
Kanky napísal:hej, viem o tom a pripravujem na to pneumatiky :), len mi to pride trochu uletene, ze tolko vela preloziek sa odklada a tu mi ide niekto nahovorit, ze mi postavi cestu v parametri C 11,5/80 aj s MUK-ami do mojej garaze :)

Tak minimálne úsek Nižný Hrabovec - Strážske treba riešiť čím skôr. Včera sa tam stala ďalšia smrteľná nehoda a dnes pribudli sedemdesiatky. Nemusí to byť zase hneď R11,5, kľudne by stačilo aj C9,5, len hlavne bez neprehľadných zákrut, prudkých stúpaní a železničných priecestí.

Pardon, naraz som na to ze preco je to medzi "dialnicami" , nie ze to nie je potrebne. Usek samozrejme pomoze akuratvytvori Michalovcanom rijemnu dilemu ci pri ceste na zapad pouzit I/50 + D1 alebo I/18 + D1, kedze sa mozno bude otvarat naraz s D1 Bu-Bi. Kiez by takychto preloziek bolo viacero.

Re: I/18

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 21:51
od Kanky
3pa3ck3 napísal:Tak minimálne úsek Nižný Hrabovec - Strážske treba riešiť čím skôr. Včera sa tam stala ďalšia smrteľná nehoda a dnes pribudli sedemdesiatky. Nemusí to byť zase hneď R11,5, kľudne by stačilo aj C9,5, len hlavne bez neprehľadných zákrut, prudkých stúpaní a železničných priecestí.

roky dozadu som sa na tomto useku ucil vobec jazdit na aute, ci motorke, prakticky som tam vyrastal a aj do dnesneho dna mi ten usek osobne nebol nejaky nebezpecny, akurat neprijemny (jedna ostra zakruta a 2x zel. priecestie), ale co som sa napocuval kolko nehod sa tam stava uz pravidelne, tak je to ako nejaka zakliata zona, ako keby tam vodici nedavali pozor co sa deje okolo...
urcite bodne aj 3. pruh pre pomale vozidla

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 22:08
od i15
Jadro problému je kombinácia 2 železničných priecestí, ktoré zahustia premávku a následného prudkého stúpania. Aj pri pomerne nízkej intenzite sa tu pravidelne vytvárajú kolóny, v kolónach sa riskantne predbieha a z toho sú nehody.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2016 20:23
od rybana1
Na rozvoj ciest I. triedy investujeme vyše 345 miliónov eur
http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=36301&prm2=190021

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2017 22:55
od jarino
Evidentne niekto rozmýšľa...
Niektoré opatrenia z MF SR sú už známe, ako CBA na začiatku prípravy, ďalšie opatrenia na ktorých sa má robiť sú:
Preskúmať proces EIA vo väzbe na ostatné fázy prípravy projektu s cieľom zefektívniť celý proces - tento rok mala vzniknúť pracovná skupina na riešenie probléme;
Prehodnocovať pokračovanie v predprojektovej a projektovej príprave projektov s realizáciou plánovanou až v dlhodobom horizonte;
Preskúmať legislatívne možnosti, ako minimalizovať so stavbou nesúvisiace investície - má vzniknúť pracovná skupina;
Dôsledne sledovať možnosť maximálneho využitia predchádzajúcich stupňov projektovej dokumentácie;
Skvalitniť interné expertné kapacity objednávateľov na MDV SR na lepšiu formuláciu zadaní, priebežnú a záverečnú kontrolu projektov - na MDV SR pracujú až 2 osoby na analyzovanie hodpodárenia podnikov, na dopravné analýzy sú 1-2 osoby, ich počet sa má zvýšiť;
Poskytovať verejnosti relevantné podklady o pripravovaných investičných projektoch - RO OP II pracuje na vylepšení obsahu. Podniky sa majú následne inšpirovať a rozšíriť zverejňovanie;
Výdavky na opravu a údržbu ciest I. triedy – hľadať spôsoby ich zvýšenia - MDV SR poslalo rozpor k návrhu rozpočtu 2018-2020 a požaduje každoročné navýšenie výdavkov o 82,5 miliónov eur, z toho 50 miliónov eur na veľkoplošné opravy vozoviek; Navrhuje sa prerozdeliť výnosy a náklady z mýta medzi NDS a SSC; od 1.1.2019 MDV SR plánuje NDS a SSC spojiť, čím by mal byť problém riešený;
Zverejňovať počet a náklady vybraných kľúčových výkonov činností opráv a údržby ciest I. triedy
Zníženie výdavkov na opravu a údržbu diaľnic a rýchlostných ciest a zverejňovanie objemu a nákladov kľúčových úkonov opráv a údržby
Pripraviť pravidlá pre schvaľovanie PPP projektov a koncesií - MF SR oslovilo Európske centrum pre expertízu v oblasti PPP (EPEC) a spolupracujú na príprave podkladovej analýzy, ktorej výsledky by mali byť známe v decembri 2017;


K tým nesúvisiacím investíciám. Pri projekte R2 Ruskovce - Pravotice vyvolané investície tvorili 21% celkových nákladov, z toho objekty skoro za 2% hodnoty stavby správcovia odmietli prebrať do užívania.
Priemerné vyvolané náklady sú cca 7% z celkových nákladov.
Extrémom sú okrem R2 Ruskovce - Pravotice aj D1 Sverepec - Vrtižer 1.úsek 2 etapa (35%) a R4 Košice - Milhosť (16%).

V júni MDV SR poslalo Hodnote za peniaze podklady na hodnotenie Prioritných investičných projektov D a RC. Doteraz z 24 projektov bol posúdený iba jeden.
Finálne stanovisko Hodnoty za peniaze bude vydané po dodaní aktualizácii dopravných modelov a CBA pre nasledovné projekty:
Soroška -> 304 miliónov
Zacharovce - Bátka -> 83 miliónov
Bátka - Figa -> 67 miliónov
I/75 Galanta - Šaľa - Nové Zámky -> 95 miliónov
I/51,I/61 Hranica ČR/SR - Holíč - Senica - Trnava - Hrnčiarovce nad Parnou -> 332 miliónov
I/66 Banská Bystrica - hranica kraja, východ -> 339 miliónov

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2017 08:24
od aquila
toto su velmi dobre spravy.

dokonca to vycislenie I/66 hranica kraja vychod znie docela dobry napad. radovo vacsi prinos ako R1 cez donovaly, a aj nakladovo je to niekde uplne inde. len paradoxne to bude kraj podla mna blokovat

I/51 a I/61 je super, ze sa konecne aj serioznejsie dostali na agendu. obcvhat holica vyzera byt na spadnutie, este by to chcelo obchvat senice a co ma najma stve, ze pri velmi lacnych obchvatoch od trstina po trnavu sa nic nerobi, pritom je tam de facto skoro rovina .. a intenzity su tam teda na prelozku jednicky velmi slusne.

zacharovce - batka - figa by lavou zadnou zvladol aj statny rozpocet .. je to de facto menej ako jedna rocna splatka za R1 ..

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2017 08:32
od pohodak
aquila napísal: zacharovce - batka - figa by lavou zadnou zvladol aj statny rozpocet .. je to de facto menej ako jedna rocna splatka za R1 ..


a pritom je to imho najpotrebnejsi usek na juznej R2

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2017 11:10
od ecce
aquila napísal:dokonca to vycislenie I/66 hranica kraja vychod znie docela dobry napad. radovo vacsi prinos ako R1 cez donovaly, a aj nakladovo je to niekde uplne inde. len paradoxne to bude kraj podla mna blokovat


Uvidime, ked je Lunter z Telgartu :)

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2018 15:52
od mireceq
"Zaujimavy" rozhovor s I. Janckulikom - splnomocnencom vlady pre rychlostne cesty: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23123

Zaujalo ma:

1. aj Janckulik si rychlo adoptoval dlhovu brzdu ako vyhovorku pre obcanov preco sa stavaju dialnice a RC pomaly. Ked ho redaktor presvedci ze to asi nebude problem a ze preco nepyta peniaze u Kazimira, odpoveda "Ministri financií sú už takí, že za nimi všetci chodia lobovať o peniaze a oni ich nepustia na niečo, na čo nedostanú politický príkaz od premiéra alebo od vlády. Navyše, nie ste ani z jeho strany.."

2. Dost smutna je tato cast: "... som riešil jednu zmenu prednosti v jazde, ako poslanec VÚC som to nedokázal, ako vládny poslanec som to mohol zmeniť" - Takze vladni poslanci sa zaoberaju zmenou prednosti v jazde.

3. Jeho najvacsi uspech je úsek R3 Tvrdošín – Nižná: "...Takže ja som svoj záväzok splnil..."

4. Usmevne: "programové vyhlásenie vlády považuje za priority rýchlostné cesty R2 (od Zvolena smerom do Košíc), R3 (na Orave), R4 (od Prešova smerom k poľským hraniciam) a R7 ( južný ťah od Bratislavy po Lučenec) či prepojenie Banskej Bystrice s Ružomberkom. ... Všetky úseky, o ktorých sme sa bavili, sú konkrétne napísané v programovom vyhlásení vlády, nemôže tam teda ísť o nejaký lobing.".
Hmm toto je genialna strategia, prehlasit v podstate vsetky Dialnice a RC za prioritu, a potom ked sa pretlacaju a stavaju nezmyselne useky, tak nemoze ist o lobing, lebo je to priorita :D

5. "Keby som nebol splnomocnencom, tak by určite nešlo spustiť výstavbu úseku Tvrdošín – Nižná" - Ja som bol v tom ze ten usek sa este nestavia ?

Ak by som to zhrnul tak Janckulik presne zapada do radu doterajsich ministrov dopravy a ich tajomnikov - za ich najvacsi uspech je to ak sa za 4 roky "podari pretlacit" par kilometrov RC "u nich doma". Nejake systemove zmeny, strategie, vycistenie chlieva, odstranenie korupcie a kseftov sa nekona.

Osobne proti nemu nic nemam a samozrejme ze zo svojej "pozicie" nic presadit nemoze, ale vyzera to ze pekne pristal na hru mocnych a "vycvicili si ho"... Ak buduce volby vyhra terajsia opozicia a tento pan (ktory zrejme bude kandidovat za KDH alebo inu opozicnu stranu) sa stane ministrom dopravy, tak asi od neho vela ocakavat nemozme.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2018 21:18
od devil
ci sa pretlaci tych par km ciest cez niekoho alebo sa tych par km ciest postavi na zaklade nejakeho sofistikovaneho systemu ??? v globale ziadny rozdiel. ziskat ovela viac penazi z rozpoctu aby bolo na vsetko sa da len cez minfin a smer cize fica lebo to su sumy ktore maju vplyv na makroekonomicke ukazovatele. a tie su podstatnejsie, ziadny minister dopravy s velkymi poziadavkami nema sancu.

ziadna systemova zmena bez penazi nic nezlepsi ked sa schvalil KURS s prioritami D1 a D3. preslo 25 rokov a ukazalo sa ze koncepcia bola zla. ani D1 a D3 nie su hotove, D4 ani len vychodna cast, R2 nema doriesene ani zavady, R3 sa tvarime ze ani to netreba pritom madari a poliaci maju par od hranic suvisle tahy. R4 mame stastie ze je peaz s D1. chyba kopa preloziek na jednotkach a opravu ciest ide par smiesnych milionov rocne, staci to max na platanie. vymyslaju sa hluposti a hlavne chceme vsade plne profily a dvojrurove tunely lebo my nepotrebujeme usetrit 20-30-40 percent.

aj najpozitivnejsia vec ktora okrem impulzov pre region ciastocne zmenila aj toky tranzitu cize dokoncenie R1 sa urobila najhorsim moznym sposobom cez PPP.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 11:16
od vladik67
Devil pekne si to zhrnul, len ten dovetok v predposlednej vete to akosi zatienil. Šetriť na nespravnom mieste by sa nemalo, však? A aj východ nielen okolie ZA potrebuje infraštruktúru a potom môže niekto trepať svoje otrepané frázy k ničomu.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 13:48
od IceFox
Lenže ZA nemôže za to ,že každý na ňu sr*l (lebo sa stavali rýchle/lacné/jednoduché časti D1 aby sa mohli chváliť koľko veľa postavili) a že až teraz všetci zistili ,že najkomplikovanejšie a najdrahšie úseky sú bohužiaľ pri ZA.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 18:25
od devil
Šetriť na nespravnom mieste by sa nemalo, však?


bezne sa to robilo aj robi. investicny deficit je stale velky. D1 v PO kraji bola dlhodoba priorita a evidentne si v PO myslia ze na R4 to bude podobne. :roll:

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 18:31
od vladik67
Ale lacne dialnice sa tiež nestavali ani na východe. Veď od Budimíra po Michalovce až ku hranici s Ukrajinou je rovina a dali by sa lacno a rýchlo vystavať, ak by platilo to, čo ty uvádzaš. To by sa vedeli chváliť. Takže to čo tvrdiš je len lacná obhajoba. Čiže dnes ZA a na východ naďalej ako si uviedol najlepšie "sr*lo". Prečo potom sa tu v teme R4 obchvat Prešova tak diskutuje o drahej/lacnej výstavbe.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 18:50
od IceFox
vladik67 napísal:Ale lacne dialnice sa tiež nestavali ani na východe. Veď od Budimíra po Michalovce až ku hranici s Ukrajinou je rovina a dali by sa lacno a rýchlo vystavať, ak by platilo to, čo ty uvádzaš. To by sa vedeli chváliť. Takže to čo tvrdiš je len lacná obhajoba.

To čo som napísal platí pre potrebné úseky (teda medzi BA-ZA-KE). Alebo nebodaj chceš porovnávať intenzity nejakého úseku medzi ZA - KE s intenzitami Budimír - Michalovce?

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 19:00
od vladik67
Nie, ale s D3 sa to v pohode dá, ak si prečítaš príspevok v téme R4 obchvat Prešova.
Ale keby sa stavali D a RC v pomere 60 ku 40 na severnej a južnej trase (ako pred 10 rokmi sa viedla diskusia), neviem, či by neboli celkom iné intenzity aj na tých úsekoch, ktoré spomínaš, ale teeraz je to le nepodložený iný názor.
Ináč pre mňa osobne je výhodnejšie cestovať juhom aj bez D a RC, lebo pokiaľ sa dostanem na diaľnicu za Prešov, tak za rovnaký čas pri bežných intenzitách som niekde okolo Tornali.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 20:36
od Driver
V utorok tohto týždňa maďarská strana otvorila krátky, 1,7-kilometrový, úsek diaľnice M30 medzi obcou Tornyosnémeti a slovenskou hranicou. „Úsek diaľnice, ktorý sme odovzdali do užívania, je mimoriadne dôležitý pre tu žijúcich obyvateľov. Žije tu viac ako milión ľudí, ktorým táto cesta zlepší život v tomto regióne. Vo výstavbe budeme pokračovať, pretože do roku 2022 musíme odovzdať celý úsek cesty Via Carpatia, ktorý ešte nie je hotový,“ povedal štátny tajomník maďarského ministerstva hospodárstva Róbert Homolya.


devil » 21 Jan 2018, 19:25

Šetriť na nespravnom mieste by sa nemalo, však?



bezne sa to robilo aj robi. investicny deficit je stale velky. D1 v PO kraji bola dlhodoba priorita a evidentne si v PO myslia ze na R4 to bude podobne. :roll:



skus to vysvetliť maďarom že to nie je priorita :)

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 20:36
od Vlados
IceFox napísal:Lenže ZA nemôže za to ,že každý na ňu sr*l (lebo sa stavali rýchle/lacné/jednoduché časti D1 aby sa mohli chváliť koľko veľa postavili) a že až teraz všetci zistili ,že najkomplikovanejšie a najdrahšie úseky sú bohužiaľ pri ZA.

Do samotnej ZA sa 30 rokov lejú veľké peniaze. Toľko estadád voči rozlohe nemá žiadne mesto na Slovensku. Bolo by korektné aj iní čakali 10-20, aby ani oni tiež niečo počkali.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2018 20:53
od IceFox
Ja ti to neberiem. Ale v prípade D1 sa už však fakt čakať nemohlo/nemôže.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2018 16:51
od devil
skus to vysvetliť maďarom že to nie je priorita :)


nasa R4 po KE je davno hotova, a bude aj JO KE co je jediny usek RC kryty z fondov. cize suvisla D-RC po Presov. severnu R4 skuste obhajit prislusnou polskou RC. :wink:

Nie, ale s D3 sa to v pohode dá, ak si prečítaš príspevok v téme R4 obchvat Prešova.


D3 je zatial polovicny fail. postavili za 2 zbytocne useky a na dalsi superdrahy usek nezostal ani cent. skoro ako pri PO....postavi sa JZO, cast SO za majland a na zvysok neostane.