Severo-východná spojka D1 a D3

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Thomas » 21. Dec 2007 13:54

B; napísal:Tak potom hadam vychodne od Ziliny :wink:


To jsem asi nepochopil.

Mě šlo o tohle:
pro směr z Kysucí na Turiec je současně navrhované spojení D1 a D3 k ničemu. Pro tento směr se dá buď trasa vybudovat východně od ZA v délce cca 20km a nebo využít uzkého místa mezi dálnicemi D1 v Horkách a D3 na Strážově a vybudovat asi 6 km dlouhou spojku. Když se spočítají kilomerry, které by musel takhle projet řidič z Kysucí na Turiec, vyjde to víc, ale ne o tolik, jako při východním "obchvácení" ZA.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mirkobb » 21. Dec 2007 14:40

Thomas: To jsem asi nepochopil.

Mě šlo o tohle:
pro směr z Kysucí na Turiec je současně navrhované spojení D1 a D3 k ničemu. Pro tento směr se dá buď trasa vybudovat východně od ZA v délce cca 20km a nebo využít uzkého místa mezi dálnicemi D1 v Horkách a D3 na Strážově a vybudovat asi 6 km dlouhou spojku. Když se spočítají kilomerry, které by musel takhle projet řidič z Kysucí na Turiec, vyjde to víc, ale ne o tolik, jako při východním "obchvácení" ZA.


Zda sa, ze vôbec nepoznas tu danu situaciu, viaceri prispievajuci Ti na Tvoju otazku spravne odpovedali a radia, aby si si to ujasnil predovsetkym Ty sam, ze co chces a o co Ti ide..? Asi moc nepoznas dan teren, spojka medzi Hôrkami a Strážovom je nezmysel, neviem ake uzke miesto tam mas na mysli(su tam kopce), to samotne prepojenie predsa riesi po rovine dialnicny privadzac od LL(aj ked cez mesto). Pre smer z Kysúc na Turiec by bolo riešením spojka, ktora by obchadzala aj samotne mesto, podobne ako tu: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2599
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Thomas » 21. Dec 2007 16:46

Miluju tyhle odpovědi - místo argumentu napadneme autora pro neznalost situace, nebo nekompetentnost. a kromě toho mi ukaž kteří jsou ti "viacerí", kromě Ria13.zm. Chtěl jsem jen otevřít diskuzi o variantě o které se dosud nemluvilo.

Na té mapě je řešení, které je dlouhé asi 25 km a nejméně 4x dražší. terém mezi těmi obcemi znám, je hornatý, chce to samozřejmě zemní práce ve velké míře a nejméně jeden tunel (vrcholový u Strážova).

Navržené řešení prochází v Tebou odkázané mapě na severu prochází ještě kopcovitějším terénem a kromě toho přechází řeku (kopce na jihu u Višňového pomíjím.

Pokud se týká přivaděče - ten řeší bude i v budoucnu řešit především výpad, tj. taky ve velké míře předměstskou dopravu, a je otázka, co se stane, až se vyčerpá jeho dopravní kapacita.

Když píšeš, že řešením by byla východní spojka, proč by nebyla tahle? Rád se nechám poučit o tom, že jsem mimo, ale jedině tak, že např. je to cenově dražší než východní varianta, je tam mnoho pozemků různých vlastníků, což předpokládá výkupy na "sto" let, podle územního plánu je výhodnější stavět tam něco jiného, atd.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2007 17:11

Thomas napísal:Miluju tyhle odpovědi - místo argumentu napadneme autora pro neznalost situace, nebo nekompetentnost. a kromě toho mi ukaž kteří jsou ti "viacerí", kromě Ria13.zm. Chtěl jsem jen otevřít diskuzi o variantě o které se dosud nemluvilo.


Rio13.zm - ten ti akosi nerozumie

B; - opravuje tvoj pohľad na "vychod od Žiliny" (lebo ty si najprv tvrdil západne od Žiliny a v ďalšom príspevku už píšeš smerom na Martin, i keď to mohli byť z textu iné veci, ale B; je druhý

mirkobb - ďalší

To sú 3 a teda sú viacerí. De facto Andrej k tomu. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 21. Dec 2007 17:23

Z toho mi vyplývá, že jsme se prve nepochopili, ok, moje chyba, teď už je to ale snad jasné.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Rio13.zm » 21. Dec 2007 17:55

ja navrhujem sa tu nedotahovat a Thomas ty by si mohol nakreslit na nejaku mapku tvoje riesenie, rad si pozriem ako by si si to ty predstavoval
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod mirkobb » 24. Dec 2007 09:30

Thomas: Miluju tyhle odpovědi - místo argumentu napadneme autora pro neznalost situace, nebo nekompetentnost. a kromě toho mi ukaž kteří jsou ti "viacerí", kromě Ria13.zm. Chtěl jsem jen otevřít diskuzi o variantě o které se dosud nemluvilo.

Ad Thomas: Si nejaky "precitliveny".. :wink:

Ale nechajme emocie stranou, dovolil som si nacrtnut Tebou spominanu spojku pre lepsiu predstavivost aj pre ostatnych, no a kedze som nechcel vkladat do galerie na tejto stranke "akesi skice" mapy, tak som si vypomohol funkciou merania vzdialenosti v mape a sem vkladam iba odkaz. Je to sice priama spojnica Tebou spominanych bodov(v realnom terene by to islo inak), ale na predstavu posluzi.
http://www.mapy.cz/#x=143090688@y=13307 ... 048-167936
Samozrejme, ze to pripojenie na D1 pri Hôrkach(Bitarovej, LL,..) môze byt ine ako v naznacenom obrazku, ale v podstate asi takto nejak by to podla Tvojho popisu malo vypadat, ak nie, "nakresli" podobnym spôsobom svoju verziu.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 24. Dec 2007 09:46

To iste prepojenie ako si naznacil Ty, sa ale da docasne poriesit dialnicnymi privadzacmi Brodno-ZA-LL, http://www.mapy.cz/#x=143090688@y=13307 ... 072-228352, takze netreba vynakladat dalsie prostriedky na de facto paralelnu spojnicu Strážova s Hôrkami, ktora by bola len 3 km zapadne v zlozitom terene. Je to sice cez mesto, ale ako docasne riesenie kym nebude severovychodna spojka (hlavne pre tranzit) posluzi. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod carlos » 24. Dec 2007 17:02

mirkobb napísal:To iste prepojenie ako si naznacil Ty, sa ale da docasne poriesit dialnicnymi privadzacmi Brodno-ZA-LL, http://www.mapy.cz/#x=143090688@y=13307 ... 072-228352, takze netreba vynakladat dalsie prostriedky na de facto paralelnu spojnicu Strážova s Hôrkami, ktora by bola len 3 km zapadne v zlozitom terene. Je to sice cez mesto,ale ako docasne riesenie kym nebude severovychodna spojka (hlavne pre tranzit) posluzi. :wink:
s tym nemozem suhlasit :arrow: pokial nebude SV spojka a bude dostavana D1,D3 v okoli ZA, tak nech pekne kamiony jazdia po dialnici ako v kazdej normalnej krajine a nie stredom cez mesto.

pre dialkovu dopravu tych 15-20km naviac nie je vela.
Obrázok
Obrázok používateľa
carlos
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 2
Založený: 27. Aug 2005 21:35
Bydlisko: Žilina - Sillein - Zsolna - Żylina - Solna

Odoslaťod mirkobb » 25. Dec 2007 10:04

carlos: s tym nemozem suhlasit :arrow: pokial nebude SV spojka a bude dostavana D1,D3 v okoli ZA, tak nech pekne kamiony jazdia po dialnici ako v kazdej normalnej krajine a nie stredom cez mesto.

pre dialkovu dopravu tych 15-20km naviac nie je vela


O.K. Vsak ja to taktiez neschvalujem, riesenie cez privadzace Brodno-ZA-LL bolo iba hypotetickou odpovedou na Thomasovu hypoteticku uvahu ohladne spojky Strážov - Hůrky, pretoze postavit tam take nieco by bolo fakt uz "ujete".. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Rio13.zm » 25. Dec 2007 13:46

niekedy v buducnosti by nebolo na skodu tam postavit tu severo-vychodnu spojku, napojit na nu KIU
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Miro » 25. Dec 2007 13:47

Carlos, a ako to chceš zabezpečiť?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Rio13.zm » 25. Dec 2007 14:02

myslim ze jednoducho, DZ pre tranzit a urcit im smer jazdy :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod aquila » 25. Dec 2007 16:00

ta navrhnuta spojka D1 a D3 je kusok mimo ...

D1 a D3 su prepojene v HP ... niekedy vyhladovo bude spojene D1 a I/18 a to bude dostatocne ..

ked dokoncia privadzac juhovychod a severovychod.. plus prerobia kosicku na MUK, tak nem problem ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Pacho » 25. Dec 2007 17:31

Ked si dobre pamenta, este za hlbokeho socializmu, tak povodne dola D1 planovana cez strecno, pomocou estakad, a tam figurovala a j S-V prepojka s D1 a vlastne dialnice okolo ZA tvorili uzavrety trojuholnik.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod mapman » 25. Dec 2007 19:20

Ono to bolo celéé ešte trocha inak. D1 bola plánovaná v Rajeckom variante a u Rosiny/Višňového sa na ňu napájala D18 do Čadce. D1 potom ďalej smerovala popod Strečno... Čiže to bolo čo sa týka smerového vedenia trás pomerne jednoznačné a jednoduché...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Thomas » 09. Jan 2008 18:56

mirkobb napísal:
carlos: s tym nemozem suhlasit :arrow: pokial nebude SV spojka a bude dostavana D1,D3 v okoli ZA, tak nech pekne kamiony jazdia po dialnici ako v kazdej normalnej krajine a nie stredom cez mesto.

pre dialkovu dopravu tych 15-20km naviac nie je vela


O.K. Vsak ja to taktiez neschvalujem, riesenie cez privadzace Brodno-ZA-LL bolo iba hypotetickou odpovedou na Thomasovu hypoteticku uvahu ohladne spojky Strážov - Hůrky, pretoze postavit tam take nieco by bolo fakt uz "ujete".. :wink:


Dík nakreslil jsi to za mě :-) Můj nápad byl asi od 2 km východněji (na severu se to ale musí kvůli odklonu stočit kvůli přechodu přes Hričovskou nádrž. Východněji kvůli menší zajížďce.

Pochopitelně pokud má být cílem spojky především obsluha průmyslového areálu u Tepličky, tak západní spojka neřeší nic. přesto si myslím, že může být zajímavá z hlediska nákladů (jen 6 km ve složitém terénu).
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mirkobb » 10. Jan 2008 10:55

Thomas: Dík nakreslil jsi to za mě :) Můj nápad byl asi od 2 km východněji (na severu se to ale musí kvůli odklonu stočit kvůli přechodu přes Hričovskou nádrž. Východněji kvůli menší zajížďce.


Toto http://www.mapy.cz/#x=143090688@y=13307 ... 096-145408 je 2 km vychodnejsie od toho nacrtu, co som tam vlozil prvy krat. :wink:

Len mi stale nie je jasne, kadial by si to tam chcel viest, su tam same kopce(prevysenie od cesty I/18 v Stražove viac ako 100 m!), bez tunelovej varianty nerealizovatelne(teda aspon nie v dialnicnych parametroch!), Tebou navrhovana spojka by bola len asi 1,2-1,5 km od paralelneho dialnicneho privadzaca do LL(tak tomu by som povedal "luxus", stavat tak blizko seba paralelne dve take cesty!), ale taktiez by aj bola iba max. 500 m od obytneho suboru Hájik, kde prave mesto Žilina ma naplanovanu priestorovu expanziu vystavbou novych obytnych suborov prave smerom k Ovčiarsku a Bitarovej, no a nakoniec o celkovej technickej zlozitosti a ekonomickej narocnosti v kontexte efektivnosti takeho riesenia uz ani nehovoriac.. :roll: :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod aquila » 10. Jan 2008 11:42

a hlavne na co takuto spojku, ktora by nic neriesila .. na to tam je presne privadzac .. spojka pri visnovom s napojenim za zilinou na KIA riesi podstatne viac ..

hlavne tomas, ty tam vobec nepoznes to prostredie .. rozumej tam by si musel urobit tunel a ani by si sa nedostal z neho von .. tam nepostavis ani cestu III triedy, nieto dialnicu..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 10. Jan 2008 11:49

mirkobb napísal:
Thomas: Dík nakreslil jsi to za mě :) Můj nápad byl asi od 2 km východněji (na severu se to ale musí kvůli odklonu stočit kvůli přechodu přes Hričovskou nádrž. Východněji kvůli menší zajížďce.


Toto http://www.mapy.cz/#x=143090688@y=13307 ... 096-145408 je 2 km vychodnejsie od toho nacrtu, co som tam vlozil prvy krat. :wink:

Len mi stale nie je jasne, kadial by si to tam chcel viest, su tam same kopce(prevysenie od cesty I/18 v Stražove viac ako 100 m!), bez tunelovej varianty nerealizovatelne(teda aspon nie v dialnicnych parametroch!), Tebou navrhovana spojka by bola len asi 1,2-1,5 km od paralelneho dialnicneho privadzaca do LL(tak tomu by som povedal "luxus", stavat tak blizko seba paralelne dve take cesty!), ale taktiez by aj bola iba max. 500 m od obytneho suboru Hájik, kde prave mesto Žilina ma naplanovanu priestorovu expanziu vystavbou novych obytnych suborov prave smerom k Ovčiarsku a Bitarovej, no a nakoniec o celkovej technickej zlozitosti a ekonomickej narocnosti v kontexte efektivnosti takeho riesenia uz ani nehovoriac.. :roll: :wink:


O tunelu jsem mluvil sám - je to v některém příspěvku výše. POkud jde o ten přivaděč - pak (a i to je myslím někde výš) by taková stavba měla smysl po vyčerpání jeho kapacity. Pokud se týká územního plánu Žiliny k tomu jsem se taky vyjadřoval výš (tj. neznám ho, ale ani úp není věcí neřešitelnou). Pokud jde o ekonomickou efektivnost - porovnávám na jedné straně jako moc je to velká zajižďka (právě že moc ne, protože od Kysucí se jede od severu, zatímco na Martin na JV - jiné by to bylo, kdyby Martin byl na V), oproti výhodě relativně kratší vzdálenosti zde jinak diskutované východní spojky. Složitý terén tam je, to je jasné, ale ten je i v případě východní spojky na pravém břehu Váhu, kdy by tunely musely být minimálně 2. (A i to už tu bylo :-) ).

Pak se nabízí podstatně skromějšího východního obchvatu začínajícího na Brodně.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod LubosG » 12. Jan 2008 13:28

Ak by sa raz podarilo niečo takéto zrealizovať, bolo by to skvelé. Ono to možno aj raz bude, ale KEDY?? Určite má však prednosť u politikov ale aj u mňa nultý obchvat BA, teda D4. No dúfam, že sa raz podarí zrealizovať aj túto D18ku, viete niekto niečo bližšie o budúcnosti tejto spojky, hlavne o jej reálnom či nereálnom budovaní??
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod LubosG » 12. Jan 2008 13:30

Sorry, zabudol som ešte čosi pridať do môjho predchádzajúceho príspevku, to "niečo takéto" som myslel tento náčrt http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2599.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod i15 » 12. Jan 2008 13:39

tranzitne kamiony budu jazdit cez Hricovske Podhradie, osobne cez zilinsky okruh a kvoli kamionom jazdiacim zo severu do KIE sa predsa nebude stavat draha a narocna skratka
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2008 15:57

Ta mapka od LG (už tu na tomto fóru taky byla) mě vede opět k úvaze o tom, že ta zkratka je dost náročná :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.