Stránka 1 z 2

Severo-východná spojka D1 a D3

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2005 09:37
od Jonathan
Každý kto sa pozrie na mapu v oblasti Žiliny, tak je mu jasné, že SV tranzit po diaľnici chodiť nebude. Územný plán ZSK na to vo výhlade sice pamätá (strana 27), ale môj názor je, že nie moc koncepčne.

Ja by som si skôr vedel predstaviť RC v trase KNM, Sneznica, popod Stranik, Nededza a potom variantne napojiť sa na D1 pri Višňovom, alebo rekoštrukciu cesty 11 s malym tunelom pri Strečne.

Čo si o tom myslite?

linka na územný plán ZSK
http://www.zask.sk/showdoc.do?docid=336

linka na kapitolu 13 (doprava)
http://www.zask.sk/files/odbory/RR/UPNVUCZK/KAP2_13.doc

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2005 13:29
od aquila
este som to nepozrel dokladne, ale tento dokument je docela stary, bohvie co vsetko z neho plati.

konkenkretne:

posledný text doprava od pala kropitza 18.8.98 upravený ako výsledný 19.8 mateček

a ak si dobre pamatam tak to boli u moci este SNS/HZDS, takze tento dokument by som co sa rozvoja az tak moc smerodatny nebral..

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2005 17:16
od Jonathan
Existujú ešte dva dokumenty:

Zmeny a doplnky ÚPN VÚC Žilina
http://www.zask.sk/files/odbory/RR/VUC_ ... Y_KRAJ.pdf

a

Záväzná časť územného plánu VÚC Žilinského kraja
http://www.zask.sk/files/odbory/RR/Zava ... _farba.doc

ale v tých sa o danej spojke nehovori, preto som ich v prvom prispevku nespomínal.

Este nieco. Výstavba je navrhovana niekedy okolo rokov 2025.

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2005 06:45
od Ludo
Kapitolu Doprava odporúčam prečítať všetkým stredoslovákom. :) Konečne jeden kvalitný text opisujúci skutočnú podstatu vytvárania umelých urbanistických a dopravných väzieb v priestore bývalého stredoslovenského kraja. Pošlem to mailom Mesíkovi. :D

ZA a jej doprava.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2005 20:19
od Scotty
ZA kraj sa stará o svoje cesty najlepšie zo všetkých krajov na Slovensku, plánuje opraviť viac ako 30% všetkých ciest I., II. a III. tried vo svojej pôsobnosti (aj VÚC, aj KÚ, aj SSC) a okrem toho sa tu stavia aj viacero úsekov D1 a D3, takže tento región sa z hľadiska cestnej dopravy rozvíja veľmi dobre a napreduje.

Tie štúdie, ktoré tu boli, sa robili za vlády HZDS a SNS, ale pozor, títo odborníci tu vypracúvajú aj nové štúdie a len vďaka nim sa ZA cesty zásadne menia. 8)

Inak z rôznych kruhov vyplýva:

D3 bude mať parametre diaľnice len kvôli koridoru, inak by totižto stačili aj parametre rýchlostnej cesty.

Re: ZA a jej doprava.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2005 21:44
od aquila
Scotty napísal:D3 bude mať parametre diaľnice len kvôli koridoru, inak by totižto stačili aj parametre rýchlostnej cesty.

a je to ozaj nutne mat to v profile D ? nestaci to mat len oficialne pomenovane ako D a pritom by to bola RK ? vsak aj poliaci maju S69 len ako RK a nie ako D .... a najma po tom ako A1 ide ako dialnica do ciech podla mna nema zmysel mat na nasej strane silou mocou D3 v parametroch D ... lebo tam potom vyjdu katastrofalne IRR

Re: ZA a jej doprava.

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 12:23
od Caesar
aquila napísal:
Scotty napísal:D3 bude mať parametre diaľnice len kvôli koridoru, inak by totižto stačili aj parametre rýchlostnej cesty.

a je to ozaj nutne mat to v profile D ? nestaci to mat len oficialne pomenovane ako D a pritom by to bola RK ? vsak aj poliaci maju S69 len ako RK a nie ako D .... a najma po tom ako A1 ide ako dialnica do ciech podla mna nema zmysel mat na nasej strane silou mocou D3 v parametroch D ... lebo tam potom vyjdu katastrofalne IRR


Ano, dalo by sa aj o tomto variante uvažovať. Parametre diaľnice by mala mať D3 min. po KM, potom by to mohla byť aj D3 naďalej, len by mala parametre RC s možným dobudovaním na parametre zodpovedajúce diaľnici. Urýchlila by sa aspoň výstavba na tomto úseku, aj na RC R5. Alebo, ak by nebol zámer, rýchlejšie tu stavať, tak by sa mohli peniaze na tomto úseku ušetrené preložiť na rýchlejšiu výstavbu D1. 8)

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 09:48
od Jurislav
Pretrasovaním D1 stráca SVspojka význam :(

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 10:28
od Andrej
Jurislav napísal:Pretrasovaním D1 stráca SVspojka význam :(

Ake pretrasovanie D1? D1 sa len odklada na neurcito a premavka bude vedena po D3, dialnicnych privadzacoch a 4-pruhovej ceste I triedy, ziadna D1 to nikdy nebude!

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2007 19:21
od Jurislav
Aha, takže sa do 2010 nemá postaviť D1, ale len diaľničné spojenie?

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2007 19:59
od Stevqo
Jurislav napísal:Aha, takže sa do 2010 nemá postaviť D1, ale len diaľničné spojenie?

To vies, oni sami nevedia, co vlastne za hybrid nakoniec postavia...

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2007 20:37
od pohodak
ja dufam ze nepostavia nic ine ako visnove 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 06:44
od Jurislav
Hmm dúfam že cestu I (či II.) triedy pod Strečnom nechcú prezentovať ako diaľnicu :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 08:18
od Stevqo
pohodak napísal:ja dufam ze nepostavia nic ine ako visnove 8)

Veru. Priorita by mala byt hlavne stavba Visnoveho, mozno niektorych dalsich tunelov a nie vymyslat tu hluposti rozsirovania Strecna a pod.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 09:44
od aquila
Jurislav napísal:Hmm dúfam že cestu I (či II.) triedy pod Strečnom nechcú prezentovať ako diaľnicu :?:


fico je schopny prezentovat aj polnu cestu ako dialnicu :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 09:47
od Andrej
aquila napísal:
Jurislav napísal:Hmm dúfam že cestu I (či II.) triedy pod Strečnom nechcú prezentovať ako diaľnicu :?:


fico je schopny prezentovat aj polnu cestu ako dialnicu :lol:

Narazas na tych 2,6 km pristupovych polnych ciest k prieskumnej stolni Polany? :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 10:33
od Stevqo
Andrej napísal:
aquila napísal:
Jurislav napísal:Hmm dúfam že cestu I (či II.) triedy pod Strečnom nechcú prezentovať ako diaľnicu :?:


fico je schopny prezentovat aj polnu cestu ako dialnicu :lol:

Narazas na tych 2,6 km pristupovych polnych ciest k prieskumnej stolni Polany? :lol:

To bolo dobre :D.

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2007 20:36
od Thomas
Podle mě není od věci postavit propojku mezi D1 a D3 západně od Žiliny, protože je to nejkratší vzdálenost pro stavbu, terén je únosný a není to takové navýšení vzdálenosti.

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2007 21:52
od Rio13.zm
prepac, ale akosi ti nerozumiem, naco prepojku, ked D1 a D3 su spojene :), v hricovskom podradi, odtial ide D1 juho-zapadom, juhom smerom na martin a D3 severo-zapadom, severom smer cadca. tato tema tu hovori o severo-vychodnom prepojeni. ak si to nevies predstavit, skus pozriet http://www.highways.sk/

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 06:53
od Thomas
Když pojedeš od Čadce směrem na Martin, určitě nepojedeš přes HP, měl jsem namysli spojení od Strážova k obcím Horky/Lietavská Lúčka. highways.sk znám dobře :-)

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 08:19
od B;
Tak potom hadam vychodne od Ziliny :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 08:50
od Andrej
Podla mna sa sev.-vych. spojka tak skoro nevybuduje, bude sa jazdit po privadzacoch cez ZA. Na krizovatke D1 a D3 je podla mna ta dlha oblukova vetva z D3 od severu na D1 smerom na vychod uplne zbytocna :roll:

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 09:30
od B;
Je mozne, ze vnutromestka doprava bude taka husta, ze to bude rychlejsie "okolo".
Alebo sa to administrativne prikaze pre nakladnu dopravu.

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 09:43
od Andrej
Myslis, ze by spravili na cca 15 km dlhom useku o 20 km dlhsiu obchadzku?

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2007 10:52
od B;
Zilina asi nie je bezne velkomesto, kde sa taketo obchvaty bezne prikazuju,
ale mozne to je.
Zavisi hlavne od hustoty dopravy, konkretne v ZA moze ( za predpokladu dostavanych HP-LL-DS) hrat rolu dopravny prud dodavatelov pre Hyundai - ti co robia dodavky aj pre Kia.
Potom moze prevazit aj ekologia v meste, kde nehladis na stratu 20 km pre nejaky kamion sukromneho prepravcu.

Na tvoju otazku: Myslim, ze uplne dobrovolne vsetci nie, niektori ano kvoli pohodliu.

P.S.
Poznam ludi co aj osobnym autom uprednostuju obchvat v Ba napr pre DNV-Raca