Dopravné intenzity 2005

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 29. Máj 2006 15:49

kaviarista napísal:cumil, ved je jasne kazdemu sudnemu, ze medzi PB a ZA treba stvorpruh. Toto bola len ironicka poznamka na Dy, ktory zamerne zlahcuje dopravnu situaciu vsade okrem Ziliny.


Nemyslím si, že ja patrím k tým, ktorí niečo zľahčujú, kaviarista. Prestaň na mňa útočiť. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mel » 29. Máj 2006 16:36

Jaroslav Štemberk napísal: ... Košice z hlediska dopravních cest nejsou podle mého významnější než třeba Prešov nabo Poprad. ...


Kosice su historicky vyznamne tym, ze lezia na tzv. Jantarovej ceste Balkan-Baltik... ale to bolo v stredoveku :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Dialniciar » 29. Máj 2006 17:00

Ale ako to ten kaviarista a devil dokážu, všade nacpať ZA. :twisted:

A po odchode Caesara a Adaiosa prišli títo hneď. :twisted:

Mimochodom kaviarista, viac ako 90% plánovanej dĺžky z cestnej siete nebude diaľničná sieť a 1/2 profily stačia, respektíve budú musieť stačiť všade okrem D1/R1/mestá. S tým nič nepsravíš a môžeš sa aj rozkrájať. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod DrX » 29. Máj 2006 19:36

Jaroslav Štemberk napísal:Historicky Bratislava (resp. česky Prešpurk) měla dopravní význa coby říční přístav, kde se překládalo zboží z Pováží, Záhoří a východní Moravy z povozů na lodě a naopak. Košice z hlediska dopravních cest nejsou podle mého významnější než třeba Prešov nabo Poprad.
Žilina byla vždy místem, kde se spojovaly cesty ve směrech: přes Bratislavu do Vídně, přes Nitru do Pešti, do Slezska a na Liptov (kde se pak cety větvily ve směrech do Polska a dále pak přes Spiš na východ Slovenska a do Haliče).


Jaroslav, o akej histórii hovoríš? Predpokladám, že o histórii od vzniku Československa. (Mimochodom, tak ako bola Bratislava do vzniku Československa po česky Prešpurk, tak bola aj po slovensky Prešpork. Linku na históriu Bratislavy ako hlavného mesta Slovenska som do diskusie poslal pred pár týždňami).

No a porovnávať Žilinu z obdobia pred vznikom ČS dopravným alebo akýmkoľvek iným významom s Bratislavou alebo Košicami je skutočne vivatníckym činom. Žilina sa križovatkou stala až po vzniku Československa, a to tak železničnou, ako aj cestnou. Aká bola situácia za Uhorska, napr. v 19. storočí, si môžeš pozrieť napr. na mape AK Johnstona z r. 1861, ktoru som dal na http://img56.imageshack.us/img56/3629/hungary1ka.jpg (k originálu sa môžeš preklikať cez www.davidrumsey.com, keď dáš hľadať Hungary). Je tam jasne vidieť, že za Rakúsko-Uhorska sa doprava smerovala na Budapešť resp. Viedeň/Bratislavu, a smer od Žiliny na východ ani na západ nehral vôbec žiadnu rolu. Zmenšovať dopravný význam Bratislavy za komentár ani nestojí. A aj keď sa pozrieš na Košice, zistíš, že sa tam križovali skutočne dôležité cesty zo všetkých štyroch hlavných smerov.

Naviac, len do Košíc a Bratislavy už viedla aj železnica, zatiaľčo Žilina nemala ani taký význam ako Trenčín (obe boli len mestečká na ceste z Viedne/Bratislavy do Poľska, a Trenčín bol o kus väčším stoličným sídlom).

Mimochodom, čo sa týka diskusie o cestnom spojení cez sever proti juhu, na tej mape je celkom jasne vidieť, kadiaľ sa viedla doprava z Bratislavy do Košíc v tých dobách.

Podľa mňa bolo za Československa logické stavať spojenie východ-západ severom Slovenska, zvlášť, keď sa tam za socialistického plánovania zároveň tlačila aj veľká časť priemyslu. Teraz už ale Československo nie je, a politický systém sa tiež zmenil, takže je len otázkou času (hoc aj tých 75 rokov, tak ako existovalo ČS), kedy sa tomu prispôsobia aj hlavné dopravné trasy. Môj názor na vec: Mať hlavný ťah, ktorý je dlhší, drahší a v horších geografických aj klimatických podmienkach, to je len umelo vytvorený stav a z dlhodobého hľadiska ekonomický nezmysel.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 29. Máj 2006 20:18

Joj a zabudol som ešte na slávneho DrX-a a jeho fórum http://www.voy.com/195032/ .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Máj 2006 20:44

DrX napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Historicky Bratislava (resp. česky Prešpurk) měla dopravní význa coby říční přístav, kde se překládalo zboží z Pováží, Záhoří a východní Moravy z povozů na lodě a naopak. Košice z hlediska dopravních cest nejsou podle mého významnější než třeba Prešov nabo Poprad.
Žilina byla vždy místem, kde se spojovaly cesty ve směrech: přes Bratislavu do Vídně, přes Nitru do Pešti, do Slezska a na Liptov (kde se pak cety větvily ve směrech do Polska a dále pak přes Spiš na východ Slovenska a do Haliče).


Jaroslav, o akej histórii hovoríš? Predpokladám, že o histórii od vzniku Československa. (Mimochodom, tak ako bola Bratislava do vzniku Československa po česky Prešpurk, tak bola aj po slovensky Prešpork. Linku na históriu Bratislavy ako hlavného mesta Slovenska som do diskusie poslal pred pár týždňami).

No a porovnávať Žilinu z obdobia pred vznikom ČS dopravným alebo akýmkoľvek iným významom s Bratislavou alebo Košicami je skutočne vivatníckym činom. Žilina sa križovatkou stala až po vzniku Československa, a to tak železničnou, ako aj cestnou. Aká bola situácia za Uhorska, napr. v 19. storočí, si môžeš pozrieť napr. na mape AK Johnstona z r. 1861, ktoru som dal na http://img56.imageshack.us/img56/3629/hungary1ka.jpg (k originálu sa môžeš preklikať cez www.davidrumsey.com, keď dáš hľadať Hungary). Je tam jasne vidieť, že za Rakúsko-Uhorska sa doprava smerovala na Budapešť resp. Viedeň/Bratislavu, a smer od Žiliny na východ ani na západ nehral vôbec žiadnu rolu. Zmenšovať dopravný význam Bratislavy za komentár ani nestojí. A aj keď sa pozrieš na Košice, zistíš, že sa tam križovali skutočne dôležité cesty zo všetkých štyroch hlavných smerov.

Naviac, len do Košíc a Bratislavy už viedla aj železnica, zatiaľčo Žilina nemala ani taký význam ako Trenčín (obe boli len mestečká na ceste z Viedne/Bratislavy do Poľska, a Trenčín bol o kus väčším stoličným sídlom).

Mimochodom, čo sa týka diskusie o cestnom spojení cez sever proti juhu, na tej mape je celkom jasne vidieť, kadiaľ sa viedla doprava z Bratislavy do Košíc v tých dobách.

Podľa mňa bolo za Československa logické stavať spojenie východ-západ severom Slovenska, zvlášť, keď sa tam za socialistického plánovania zároveň tlačila aj veľká časť priemyslu. Teraz už ale Československo nie je, a politický systém sa tiež zmenil, takže je len otázkou času (hoc aj tých 75 rokov, tak ako existovalo ČS), kedy sa tomu prispôsobia aj hlavné dopravné trasy. Môj názor na vec: Mať hlavný ťah, ktorý je dlhší, drahší a v horších geografických aj klimatických podmienkach, to je len umelo vytvorený stav a z dlhodobého hľadiska ekonomický nezmysel.


Mimochodom DrX, znovu je tlačený priemysel do okolia mesta Žilina, zaspal si dobu. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 29. Máj 2006 20:52

DrX napísal:
Jaroslav, o akej histórii hovoríš? Predpokladám, že o histórii od vzniku Československa. (Mimochodom, tak ako bola Bratislava do vzniku Československa po česky Prešpurk, tak bola aj po slovensky Prešpork. Linku na históriu Bratislavy ako hlavného mesta Slovenska som do diskusie poslal pred pár týždňami).

No a porovnávať Žilinu z obdobia pred vznikom ČS dopravným alebo akýmkoľvek iným významom s Bratislavou alebo Košicami je skutočne vivatníckym činom. Žilina sa križovatkou stala až po vzniku Československa, a to tak železničnou, ako aj cestnou. .


DrX, teraz neviem, či schválne zavádzaš, alebo máš veľké medzery. Košicko-Bohumínska trať sa viedla cez Žilinu za Rakúska - Uhorska, s odbočkou na Pešť cez Vrútky, neskôr sa logicky potiahla trať zo Žiliny na Bratislavu. A že bola aj cestnou križovatkou, to je naozaj smiešne spochybňovať. Na tejto kostre sa spriemyselňovalo dnešné Slovensko od 19. storočia. E 50 a E75 spolu s eurokoridormi, či cestnými, alebo železničnými len potvrdzujú jej význam. Košice nič nestrácali na tom, že sa stavala železnica cez Žilinu, rovnako vtedy,ani dnes. Žilinofóbia je zrejme spoločná pre vyznavačov učenia svojho guru z BB, krorý ukončil medicínu, pracoval ako patológ a vypisuje o diaľniciach.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Jarda » 29. Máj 2006 21:08

DrX napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Historicky Bratislava (resp. česky Prešpurk) měla dopravní význa coby říční přístav, kde se překládalo zboží z Pováží, Záhoří a východní Moravy z povozů na lodě a naopak. Košice z hlediska dopravních cest nejsou podle mého významnější než třeba Prešov nabo Poprad.
Žilina byla vždy místem, kde se spojovaly cesty ve směrech: přes Bratislavu do Vídně, přes Nitru do Pešti, do Slezska a na Liptov (kde se pak cety větvily ve směrech do Polska a dále pak přes Spiš na východ Slovenska a do Haliče).


Jaroslav, o akej histórii hovoríš? Predpokladám, že o histórii od vzniku Československa. (Mimochodom, tak ako bola Bratislava do vzniku Československa po česky Prešpurk, tak bola aj po slovensky Prešpork. Linku na históriu Bratislavy ako hlavného mesta Slovenska som do diskusie poslal pred pár týždňami).

No a porovnávať Žilinu z obdobia pred vznikom ČS dopravným alebo akýmkoľvek iným významom s Bratislavou alebo Košicami je skutočne vivatníckym činom. Žilina sa križovatkou stala až po vzniku Československa, a to tak železničnou, ako aj cestnou. Aká bola situácia za Uhorska, napr. v 19. storočí, si môžeš pozrieť napr. na mape AK Johnstona z r. 1861, ktoru som dal na http://img56.imageshack.us/img56/3629/hungary1ka.jpg (k originálu sa môžeš preklikať cez www.davidrumsey.com, keď dáš hľadať Hungary). Je tam jasne vidieť, že za Rakúsko-Uhorska sa doprava smerovala na Budapešť resp. Viedeň/Bratislavu, a smer od Žiliny na východ ani na západ nehral vôbec žiadnu rolu. Zmenšovať dopravný význam Bratislavy za komentár ani nestojí. A aj keď sa pozrieš na Košice, zistíš, že sa tam križovali skutočne dôležité cesty zo všetkých štyroch hlavných smerov.

Naviac, len do Košíc a Bratislavy už viedla aj železnica, zatiaľčo Žilina nemala ani taký význam ako Trenčín (obe boli len mestečká na ceste z Viedne/Bratislavy do Poľska, a Trenčín bol o kus väčším stoličným sídlom).

Mimochodom, čo sa týka diskusie o cestnom spojení cez sever proti juhu, na tej mape je celkom jasne vidieť, kadiaľ sa viedla doprava z Bratislavy do Košíc v tých dobách.

Podľa mňa bolo za Československa logické stavať spojenie východ-západ severom Slovenska, zvlášť, keď sa tam za socialistického plánovania zároveň tlačila aj veľká časť priemyslu. Teraz už ale Československo nie je, a politický systém sa tiež zmenil, takže je len otázkou času (hoc aj tých 75 rokov, tak ako existovalo ČS), kedy sa tomu prispôsobia aj hlavné dopravné trasy. Môj názor na vec: Mať hlavný ťah, ktorý je dlhší, drahší a v horších geografických aj klimatických podmienkach, to je len umelo vytvorený stav a z dlhodobého hľadiska ekonomický nezmysel.


Já nesrovnávám význam měst jako takových, ale polohu z hlediska dopravních cest. Soutok Váhu a Kysuce prostě vždycky byl a bude přirozenou důležitou dopravní křižovatkou, bez ohledu na velikost a hospodářský význam města, které na něm leží. Je pravda, že se vznikem ČSR význam této křižovatky ještě vzrostl.

Slovensko potřebuje oba dopravní tahy, severní i jižní. Pro prioritu severu hovoří to, že tam žije víc lidí a je tam víc průmyslu. Pokud by se budování jižní tahu opožďovalo, povede to k prohlubování disproporcí, to je pravda. Ale dopravní infrastruktura podle mého musí nejdříve zajistit obslužnost toho, co už je a pak teprve vytvářet podmínky pro rozvoj.

Považuji za zcela přirozené a jedině rozumné, že Slovensko buduje nejprve D1 a R1, aby bylo zajištěno napojení všech nejvýnamnějších slovenských měst na dálniční síť a pak logicky přijde na řadu to další, tedy zejména R2, kterou podle mého nelze nazývat hlavním tahem, ale jde o zkratku z BA do KE.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 29. Máj 2006 21:54

Asi takto:

Základom pre rozvoj cestnej dopravnej infraštruktúry je výstavba kvalitných ciest I. triedy. Následne to doplniť cestami II. triedy tak, aby súčet týchto km bol väčší ako počet km v kategórii ciest III. triedy. Jednoducho vysvetlené.

Dôvodom je, že SR má veľmi veľa miest a obcí po celom území, ale motorizácia dnes stúpa rovnomerne bez ohľadu na región. Tam, kde je väčší počet ciest I. triedy a nové diaľnice, tak tam doprava dnes kolabuje a tam, kde sú skôr len cesty II. a III. triedy, tak tam zase citeľne chýba hlavne kvalitná dopravná spojnica regiónu, teda cesta I. triedy.

Kvalitná cesta I. triedy je taká cesta, ktorá nielenže vydrží dennú záťaž min. 1000 áut nad 3,5t, ale ktorá je zároveň aj svojimi parametrami v takom stave, že na nej nie je problémom, aby sa v prípade potreby umiestnili paralelne min. 3 osobné autá do 3,5t, prehľadné zákruty, odbočovacie pruhy, odpočívadlá, mimoúrovňové križovania so železnicou, vedenie cesty mimo väčších obývaných zón atď. V Európe, v EÚ je najbližšie k hraniciam SR takáto cesta v štáte Rakúsko, je to tam viac ciest, ale taká významná je cesta Viedeň-Brno. Na Slovensku takáto cesta neexistuje. To k tomu, aby sme si rozumeli, čo ja myslím kvalitou v cestnej sieti, za čo som často kritizovaný cez IS, že som príliš stručný. Takýchto ciest je v SR potrebných min. 5000 km.

Stanovila sa diaľničná sieť. Jej základom je diaľnica D1 a rýchlostná cesta R1. Tieto sa stavajú v rámci svojich parametrov podľa názvu a zároveň na plný profil. Potom sú tu ďalšie D/R ako D3, R2 atď., ale tieto sa stavajú pomaly a maximálne na 1/2 profil a preto sa nedá hovoriť, že by to boli D/R. A svojim významom budú na úrovni takých ciest, aké som popísal o odstavec vyššie.

Na tomto fóre sú odjakživa zástancovia a odporcovia D1, základnej a hlavnej kostry diaľničnej siete v SR. A aj keď je D1 hlavná cestná spojnica v krajine, tak žiaľ, situácia v SR nie je taká, aby sa dala D1 stavať na maximálne nastavené parametre. Ani sa tak nestavia. Ani tak nie je vybavená. Je tu slabé pokrytie zimnej údržby, minimum info tabúľ. A plánujú sa tu tak ako inde úseky na 1/2 profil, či už medzi PP a PO ako aj medzi KE a MI a o smere ďalej na UA ani nehovorím.

Veľmi často ľudia ako devil, kaviarista, DrX hovoria, že je potrebné stavať cestné obchvaty+nové cesty než súvislú D1 na plný profil ... ale v takom prípade si tiež treba uvedomiť, že R2 a obchvaty, ktoré sa na nej dnes realizujú sa stavajú na 1/2 profil a to je svojím významom len obyčajná cesta hoci I. triedy, ale štátna dopravná politika túto cestu označuje ako RC, teda jej prikladá význam, takže nie je trasa R2 nijako spochybňovaná, len sa stavia ako obyčajná 2-pruhová cesta. Lenny často kritizuje, že v SR sa stavia len 1/2 profil RC a hneď sa to označuje ako RC, pričom je to "len" lepšia cesta - ano je, ale v SR stačia-musia stačiť na 20 rokov 1/2 profily, lebo priority sa určili. A toto si nikto neváži, lebo všetci len vidia nejakú Žilinu.

DrX píše o Uhorsku. Nuž, 1000 rokov sa SR potláčala, násilím, ... takže nejaké zmienky o ZA asi nebudú, že ? Ale cez severné Slovensko dlhodobo vedú dopravné cesty, ktoré boli aj potvrdené štátnou dopravnou politikou pred rokom 1989 ako aj po ňom. A už vidím tie komentáre: "Caesar to vidí tak ako to vidí (citát DrX v jednom príspevku na Caesara) a DrX doplnil, že "my Košičania to vidíme takto", ... v poriadku, ja som potom Kanaďan, Jaroslav je Čech, Lenny je Čech-Moravák, ... aquila+ja+...= viváti, ... lenže Dzurinda, Mikloš, Prokopovič = východné Slovensko, Spiš, Košice, Stropkov aj prezident je od Poltára. Takže potom všetci tí, čo rozhodujú to vidia inak "ako správni neviváti Košičania", ... samozrejme, nie je správne, že sa nebuduje dopravná cestná infraštruktúra v BB, NR, KE - to je chyba, ale nie je to chyba diaľnice D1, ani 1/2 profilov. Tá chyba je niekde inde. Pán Dzurinda teraz rozhodol-duje o 400 mld. SKK pre SR, to len tak mimochodom a on sám odpísal tieto regióny. A štátna dopravná politika robí to isté a táto kombinácia už je smrteľná pre spomenutý región, pretože aj plánované PPP pre D1 a R2 bude asi nakoniec v pomere 99:1 % ... a naozaj nebude z čoho rozvíjať dopravu. Naozaj zostanú len úvery od EIB, ale aj to len na opravu cestnej siete.

Na juhu a východe SR chýbajú kvalitné cesty, cesty I. triedy aj z hľadiska stavu v SR. Sú regióny, kde vôbec nie sú. Juh = všetko pod R1+R2 a takisto aj medzi D1 a R2 a ďalej celá oblasť od D1 KE-PO, ... tu treba stavať nové cesty I. triedy alebo stavať len úseky na prepojenie ciest II. a III. triedy a tieto prebudovať. Toto chýba a ani toto nie je lacná záležitosť, ale oveľa efektívnejšia ako stavať len jednu čiaru RC v podobe 1/2 profilu R2.

Na západe a severe SR chýbajú kvalitné diaľnice. Tie, čo existujú majú po životnosti (D2) alebo žiaľ kolabuje na nich doprava (D1 BA-TT). Prišla KIA a ďalší investori pre PSA a KIA do regiónu na trase D1 až po Spiš a to sa týka aj VW. Tu sú cesty I. triedy, také o akých sa môže na juhu a východe SR len snívať, ale žiaľ, je tu už taká dopravná situácia, že to nie je vôbec vidieť ... tu chýba viacpruhová cesta, v tomto prípade diaľnica D1 a stavia sa. Pomaly, ale stavia sa. Teraz sa dalo 40 mld. SKK za posledné 2,5 roka, ... rozostavalo sa niekoľko 10 km v náročnom prostredí, nie najnáročnejšom, ale náročnejšom ako doteraz. A stavia sa RC na plný profil, R1, aby sa napojila BB na diaľničnú sieť v SR a na BA. Pomaly, ale stavia sa.

Ano, bude potrebný plný profil - ale realitou SR je, že sa tak stane, až keď bude doprava kolabovať.

A to sa už nevenujem tomu, že sú tu občianske protesty, NDS, vyvolané investície atď.

Ja nemôžem za to, že juh a východ SR nemá ani kvalitné cesty I. triedy, ani diaľničnú sieť. A ani nemôžem za to, že sever a západ SR má diaľnice a cesty I. triedy, ale v nedostatočnom rozsahu.

Za toto môže obdobie, ktoré trvalo v SR niekoľko desaťročí, môže za to obdobie VM, môže za to aj vláda MDz.

Zlepšenie nastáva reálne od r. 2005 - zlepšenie v podobe veľkých investícií do celej cestnej siete, ale žiaľ (ako sa aj predpokladalo) rozvoj priemyslu a motorizácie je rýchlejší a preto tieto investície nie sú viditeľné a aj preto stále je len zhoršenie dopravnej situácie v SR.

Vážení diskutujúci, človek musí pochopiť nie intenzity alebo www.dialnice.info alebo www.blizsienaokolo.com atď., ale musí študovať cestnú infraštruktúru, byť prítomný pri realizácií - či už projekt alebo výstavba, získať prax cez viaceré krajiny, chodiť na diskusie, cestné konferencie, sledovať nové technológie a postupy prác pri výstavbe a až potom môže niečo napísať. Ani VŠ v ZA nie je zázrakom, dôkazom toho je, že tam študovali poredné vládne kapacity (dnešné), ale vidieť to nie je takmer vôbec a skôr samotnej ZA poškodili.

Toľko ja. A teraz kritizujte, čo som napísal. Kritika je veľmi podstatná a to tak pozitívna ako aj negatívna. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zvonec » 29. Máj 2006 22:15

Dy napísal:Toľko ja. A teraz kritizujte, čo som napísal. Kritika je veľmi podstatná a to tak pozitívna ako aj negatívna. :lol:


Daniel, kritizovat na tvojom nieje co, chcem sa len pekne podakovat za uplne a vyvazane zhrnutie. 8)
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 95
Založený: 11. Júl 2005 15:03
Bydlisko: EU

Odoslaťod kaviarista » 30. Máj 2006 07:53

Dy napísal:Asi takto:
Ja nemôžem za to, že juh a východ SR nemá ani kvalitné cesty I. triedy, ani diaľničnú sieť. A ani nemôžem za to, že sever a západ SR má diaľnice a cesty I. triedy, ale v nedostatočnom rozsahu.


Ale mozes. Ja osobne to povazujem za farizejstvo, ak na jednej strane uznavas biedu infrastruktury na juhu a vychode a druhym dychom ides vehementne podporovat D3. D3 je celkom dobra vec, ale nie pri takych obmedzenych zdrojoch, ake su v slovenskom statnom rozpocte. Ak by sme tu mali k dispozicii balik 50 mld. rocne, tak budiz. Takto je to len neodovodnene uprednostnovanie a zvyhodnovovanie jednej oblasti na ukor druhych.
Ak by som to mal obrazne prirovnat napriklad k rodine, tiez sa tam riesia pri obmedzenom rodinnom rozpocte situacie, kedy je jeden clen rodiny zvyhodneny oproti ostatnym clenom. Ale bolo by do neba volajucou hlupostou, keby jeden clen rodiny studoval na vysokej skole a druhy by zil na pomyjach.
A presne tento model sa dnes uplatnuje v dialnicnej doprave na Slovensku.

To, ci Prokopovic alebo ini potentati pochadzaju z vychodu nehra ziadnu rolu. Ked je raz niekto neschopny, nezachrani ho ziadny vzneseny povod ani geograficka prislusnost. Dobry panovnik alebo manager necaka, ked poddany alebo podriadeny zacne co najdrzejsie a najhlasnejsie nastolovat svoje poziadavky, ale snazi sa rozdelit zdroje co najspravodlivejsie sam od seba. O to viac, ked su tie zdroje spolocne vytvarane.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Lubo » 30. Máj 2006 09:02

D3 bude potrebovať Kia, a pokiaľ viem, existujú nejaké medzinárodné dohovory, a podľa nich sme sa vraj zaviazali vytvoriť severojužný koridor.

Ináč súhlas, pre drvivú väčšinu našich občanov (členov rodiny) je D3 zbytočná. Ale keď rodina sľúbila, že ju postaví aj napriek tomu že ju nepotrebuje...
Lubo
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 20. Jan 2006 09:15

Odoslaťod Branco » 30. Máj 2006 10:35

Svinia-Prešov západ bola už nejaký čas mimo témy, posledné príspevky boli presunuté do nového topicu.
Pokračujte v diskusii tu.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mel » 30. Máj 2006 11:14

Dy,

velmi pekny prispevok, vela pravdy povedanej ... velky suhlas s tym, ze niektore regiony su odpisane... k tomu sa este vratim ...

Kaviarista,

D3 - aj ja mam ten nazor, ze nema nejaku velku prioritu, ale myslim, ze aj realne to tak je... kym sa "zakopne" na D3 bude podla mna velka cast zvysku R1 a D1 rozostavana minimalne ... teda D3 skutocne nevidim ako nejaku velku prioritu, len nesuhlasim s tym, ze ju netreba ... je to spojnica na najvacsi trh strednej europy ... i ked ty asi budes preferovat R3, ale podla mna je to v zasade jedno, dokonca je vyhodou D3 oproti R3, ze nas spaja aj so severnou moravou ... to je nezanedbatelne plus .... preto si myslim, ze nejako tak pomaly ako sa D3 "stavia" by sa postupne aj mala stavat... Mne osobne by nevadilo, keby bolo pri 20 mld rocne 1mld na D3.

Toto moj nazor ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 30. Máj 2006 11:46

mel, mimo temy ze co je viac a co menej potrebne....ohladom toho trhu v str. europe. myslim to tak ze najvacsi trh je relativny pojem...najvacsi trh zo statov okolo nas je UA. a napriek tomu su prekrocenia hranic SR-UA velmi male oproti ostatnym hraniciam. a na najvacsi trh strednej europy je podobne zatazenie na hraniciach ako na Rakusko a pritom kolko km maju Rakuske hranice a kolko Polske. Proste cesty na zapad su vzdy najdolezitejsie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mel » 30. Máj 2006 12:28

devil,

to je priklad toho, ze dialnice nie su vseliek ... to sme tu uz rozoberali x-krat... Polsko je trh a je tam potencial, ktory je nevyuzity... (aj ked si myslim, ze ho poliaci vyuziju skor ako my).

s ukrajinou suhlasim ... intenzity nie su, potencial je ... ale tiez nie hned.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Lenny » 30. Máj 2006 15:51

Kdy už konečně pochopíte, že na jihu se žádná skutečná rychlostní silnice stavět ještě hodně dlouho nebude s výjímkou úseku Zvolen - Kriváň, který se staví v plném profilu. Zbytek bude postaven v polovičním profilu a ještě hodně dlouho v polovičním profilu zůstane, zkapacitněna bude okolo 2040. Což v tomto případě nemůže být řeč o nějaké rychlostní silnici, spíše by se hodilo označení zmodernizovaná silnice I. třídy. Tak by tomu bylo v ČR jako příklad uvedu I/50, I/35, či připravovaná I/38.

D1 je projektováná dobře, propojuje důležité průmyslové oblasti SK a skoro všechny důležitá města.

Tolko k tomu mám já. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 30. Máj 2006 16:56

kaviarista napísal:
Dy napísal:Asi takto:
Ja nemôžem za to, že juh a východ SR nemá ani kvalitné cesty I. triedy, ani diaľničnú sieť. A ani nemôžem za to, že sever a západ SR má diaľnice a cesty I. triedy, ale v nedostatočnom rozsahu.


Ale mozes. Ja osobne to povazujem za farizejstvo, ak na jednej strane uznavas biedu infrastruktury na juhu a vychode a druhym dychom ides vehementne podporovat D3. D3 je celkom dobra vec, ale nie pri takych obmedzenych zdrojoch, ake su v slovenskom statnom rozpocte. Ak by sme tu mali k dispozicii balik 50 mld. rocne, tak budiz. Takto je to len neodovodnene uprednostnovanie a zvyhodnovovanie jednej oblasti na ukor druhych.
Ak by som to mal obrazne prirovnat napriklad k rodine, tiez sa tam riesia pri obmedzenom rodinnom rozpocte situacie, kedy je jeden clen rodiny zvyhodneny oproti ostatnym clenom. Ale bolo by do neba volajucou hlupostou, keby jeden clen rodiny studoval na vysokej skole a druhy by zil na pomyjach.
A presne tento model sa dnes uplatnuje v dialnicnej doprave na Slovensku.

To, ci Prokopovic alebo ini potentati pochadzaju z vychodu nehra ziadnu rolu. Ked je raz niekto neschopny, nezachrani ho ziadny vzneseny povod ani geograficka prislusnost. Dobry panovnik alebo manager necaka, ked poddany alebo podriadeny zacne co najdrzejsie a najhlasnejsie nastolovat svoje poziadavky, ale snazi sa rozdelit zdroje co najspravodlivejsie sam od seba. O to viac, ked su tie zdroje spolocne vytvarane.


Môžem za všetko kaviarista.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čavo » 31. Máj 2006 07:46

Lenny napísal:Kdy už konečně pochopíte, že na jihu se žádná skutečná rychlostní silnice stavět ještě hodně dlouho nebude s výjímkou úseku Zvolen - Kriváň, který se staví v plném profilu. Zbytek bude postaven v polovičním profilu a ještě hodně dlouho v polovičním profilu zůstane, zkapacitněna bude okolo 2040. Což v tomto případě nemůže být řeč o nějaké rychlostní silnici, spíše by se hodilo označení zmodernizovaná silnice I. třídy. Tak by tomu bylo v ČR jako příklad uvedu I/50, I/35, či připravovaná I/38.

D1 je projektováná dobře, propojuje důležité průmyslové oblasti SK a skoro všechny důležitá města.

Tolko k tomu mám já. 8)

Bodaj by tam bola lepšia cesta I. triedy, ktorá bude obchádzať obce na trase. Ani nemusí byť celá, stačia obchvaty obcí a nebezpečných úsekov (napr. Soroška). Potom úplne bude postačovať rozšírenie až keď sa postaví D1 a D3.

Lenže pokiaľ tam nebude nejaký základ infraštruktúry, tak tento región bude chradnúť, až celkom zahynie. Je tam potrebná nejaká investícia, ktorá aspoň spomalí rozovieranie nožníc rozdielu severu a juhu, keď nezastaví, alebo nezvráti.

Pobavilo ma (cez slzy) hlásenie dopravného servisu v čase, keď naposledy vyťahovali kamión zo strže na Soroške. Osobné automobily to mohli obísť cez nejaké dediny (nepamätám si názvy), pre kamióny bola obchádzková trasa cez Poprad.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Čavo » 31. Máj 2006 07:57

čavo napísal:Pobavilo ma (cez slzy) hlásenie dopravného servisu v čase, keď naposledy vyťahovali kamión zo strže na Soroške. Osobné automobily to mohli obísť cez nejaké dediny (nepamätám si názvy), pre kamióny bola obchádzková trasa cez Poprad.


Zabudol som. Ohľadom tej Sorošky. Železnice mali zareagovať a mohli prevažať kamióny tunelom. Verím tomu, že by to zvládli. I keď tam bol kratky čas na prípravu.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod devil » 31. Máj 2006 08:09

nechcem si vymyslat, len sa mi nieco mari ze ten tunel pod soroskou je na prevazanie kamionov dost uzky...ludia co poznaju zeleznice lepsie by sa mohli vyjadrit...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 00:30

Lenny napísal:Kdy už konečně pochopíte, že na jihu se žádná skutečná rychlostní silnice stavět ještě hodně dlouho nebude s výjímkou úseku Zvolen - Kriváň, který se staví v plném profilu. Zbytek bude postaven v polovičním profilu a ještě hodně dlouho v polovičním profilu zůstane, zkapacitněna bude okolo 2040. Což v tomto případě nemůže být řeč o nějaké rychlostní silnici, spíše by se hodilo označení zmodernizovaná silnice I. třídy. Tak by tomu bylo v ČR jako příklad uvedu I/50, I/35, či připravovaná I/38.

D1 je projektováná dobře, propojuje důležité průmyslové oblasti SK a skoro všechny důležitá města.

Tolko k tomu mám já. 8)


Presne takto to je. 8)

A k dopravným intenzitám za rok 2005:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 43 hostí.