Dopravné intenzity 2005

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Dopravné intenzity 2005

Odoslaťod Lubo » 26. Máj 2006 13:34

Intenzity 2005:
PO-LE 10.306
LE-PP 13.373

Pozn.mod. - presunuté z témy D1 Svinia-Prešov-západ
Lubo
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 20. Jan 2006 09:15

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2006 18:34

wazari napísal:
aquila napísal:ja mysim, ze tam by mal byt aj tak plny profil. tunel je tusim ak si dobre pamatam 1500 az 2000 m. ano je to dost, ale treba mysliet vyhladovo. a myslim, ze tunak by tie intenzity aj boli


ja tu ma poznacene 2 520 m - ale mozno e to iny variant


asi som myslel ten, to som len odhadhom hodil do placu, lebo sa mi to nechcelo hladat ;)

ale sudiac podla intenzit, plny profil aj tunelu _je_ na mieste ...

dufam, ze v roku 2010 kedy sa zrejme s tunelom zacne budu ozaj rozhodnejsi a budu stavat usek fricovce - svinia ako aj presov zapad - presov juh plny profil.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 26. Máj 2006 19:39

Lubo,

praveze si to napisal velmi zaujimavo a scasti s tebou suhlasim, ale nie na 100%.

D1 LE-PP 13.373 je na useku od PP po Janovce kde sa uz na dialnici pracuje v ramci useku Mengusovce-Janovce. Zatial to ma byt len 1/2 profil (PP-Janovce), dovod ze preco ako 1/2 profil ja nepoznam, tam uz mal byt skor plny p. Aj tak bude o 1-2 roky znamenat velku ulavu. Dalej je to az po PO cca 10.000 aut/den (odhadom podla hrubky ciary na mape ssc). ale ako som spomenul 1/3 az 1/4 premavky nebude vyuzivat dialnicu cize polovicny profil (zatial npr. do 2010) nebude prepchaty.

Chybajuce D1 alebo R1 uz nema vyznam robit ako 2 pruhy a pri sprejazdneni okolo r. 2010 a neskor uz teda vobec nie. Ohladom R2 suhlasim scasti, vacsia cast ZV-KE nie je problem, ale zase pochybujem ze cez Ozdany, Batku a Figu si isiel 140 km/h :wink: , tam su obchvaty potrebne a tie zase az tak nevycerpavaju financie. A na asi 20-25 km useku Zv. (Slat.) - Krivan pri intenzitach 13-14.000 je uz treba plny profil R2.

.....
inac mimo tejto temy, vraj kamionista ktory havaroval tento tyzden
na soroske isiel 125 km/h ked prerazil múr :shock:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 26. Máj 2006 21:26

Lubo napísal:R2 staci a este tri roky bude stacit taka aka je.

Co som prekrútil? Hovoril som o tom, ako vidím situáciu ja. Podľa mňa je vyhodnejšie v kritickom úseku PP-LE postavit D1 na pol, mozno aj plny profil a na polprofil stavat R1 NR- hr benadik, ako stavat polprofil R2. Ty by si radsej na PP-LE aj R2 postavil polprofil.

:lol:


Cestná sieť na trase RC R2 už dnes nestačí tak ako je a to ani s rozostavanými úsekami. A vzhľadom na absolútne chýbajúcu a nedostatočnú sieť ciest I. a II. triedy (a cesty III. triedy sú v katastrofálnom technickom stave) jednoducho 1/2 profil RC je tu už nutný. Bude to taká lepšia cesta I. triedy vzhľadom na to, že to bude 1/2 profil, ale s oveľa lepšími parametrami (nielen šírka, ale aj MÚK atď.).

Na severe medzi PP a PO bude stačiť bez problémov D1 na 1/2 profil s tým, že by sa mali spraviť zemné práce a inžinierske práce ako na plný profil (čo potom umožní dostavbu do 24 mesiacov na plný profil s výnimkou tunelových variantov, ak tam nejaké budú).

A k tomu, že kto ako jazdí: Ja považujem za choré obhajovať to, že niekto jazdí 140 km/h (a nech to je pri predbiehaní, lenže takýto šofér tak jazdí prakticky stále, lebo musí stále predbiehať "pomalých") a že niekde sa dá ísť "len max." do 100 km/h.

A to, čo by som ja rád staval - to sa dá rozviesť, ale to má východiská na celú cestnú sieť a nie na 2 cestné úseky. A nie PP-LE ale PP-PO.

Tvárte sa tu všetci, že viete všetko a starého dedka pošlite preč. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Máj 2006 21:29

devil napísal:A na asi 20-25 km useku Zv. (Slat.) - Krivan pri intenzitach 13-14.000 je uz treba plny profil R2.


Hrôza - 13-14 tis. áut, úplná katastrofa ... aj tu stačí 1/2 profil. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 28. Máj 2006 16:09

Dy, ved jasne, vsade okrem Ziliny staci poloprofil. Nehnevaj sa, ale toto vobec nesuvisi s vekom. Mal by si ale uznat , ze ludia z vychodu su pri hodnoteni dopravnej situacie objektivnejsi, lebo to zazivaju na vlastnej kozi. A dokazu vyhodnocovat nielen useky medzi BA a ZA , ale aj medzi ZA a KE a porovnavat severnu a juznu trasu medzi sebou.

Dovolis jednu osobnu otazku? Kedy si bol naposledy v Kosickom alebo Presovskom kraji?

Ja uz tu odpradavna tvrdim, ze vyhodnocovanie ciste kvantitativnych ukazovatelov intenzit je blbost na n-tu. Inak sa musia posudzovat intenzity na horskych priechodoch a inak na rovinach. Inak s primestskym a inak s tranzitnym vplyvom . Inak medzi aglomeraciami so silnymi ekonomickymi vazbami a inak so slabymi .

13000 - ova intenzita na rovnej komunikacii s prerusovanou ciarou je co sa tyka priepustnosti vcelku znesitelna, ale na horskom priechode by de facto znamenala permanentny dopravny kolaps.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Čumil » 28. Máj 2006 16:49

kaviarista napísal:13000 - ova intenzita na rovnej komunikacii s prerusovanou ciarou je co sa tyka priepustnosti vcelku znesitelna, ale na horskom priechode by de facto znamenala permanentny dopravny kolaps.


Kaviarista, Dy pise o polprofile dialnice, t.j. rovna cesta s prerusovanou ciarou. Nie klukaty horsky prechod.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Jarda » 28. Máj 2006 16:52

kaviarista napísal:
13000 - ova intenzita na rovnej komunikacii s prerusovanou ciarou je co sa tyka priepustnosti vcelku znesitelna, ale na horskom priechode by de facto znamenala permanentny dopravny kolaps.


Ano, intenzita 13 tis. na poloprofilu dálnice (nedojde-li k dopravnímu omezení nebo mimořádnému jednorázovému nárůstu dopravy) kolaps nemůže způsobit. Taková intenzita však působí ve špičkách pravidelně kolapsy na úzkých klikatých silnicích.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod kaviarista » 28. Máj 2006 17:18

cumil, tak preco sa nestavia D1 medzi PB a ZA len v poloprofile? Ved podla vasej logiky by tam poloprofil v pohode postacoval . Argumenty postavene vylucne na lokalpatriotizme nebudu totizto konzistentne nikdy.

A ak ma postacovat na 14000 intenzitu poloprofil dialnic, tak co bude postacovat na 1800 intentenzitu v Skalitom? Asi nejaky 1/16 profil pre bicykle a motocykle
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 28. Máj 2006 19:40

kaviarista napísal:Dy, ved jasne, vsade okrem Ziliny staci poloprofil. Nehnevaj sa, ale toto vobec nesuvisi s vekom. Mal by si ale uznat , ze ludia z vychodu su pri hodnoteni dopravnej situacie objektivnejsi, lebo to zazivaju na vlastnej kozi. A dokazu vyhodnocovat nielen useky medzi BA a ZA , ale aj medzi ZA a KE a porovnavat severnu a juznu trasu medzi sebou.

Dovolis jednu osobnu otazku? Kedy si bol naposledy v Kosickom alebo Presovskom kraji?

Ja uz tu odpradavna tvrdim, ze vyhodnocovanie ciste kvantitativnych ukazovatelov intenzit je blbost na n-tu. Inak sa musia posudzovat intenzity na horskych priechodoch a inak na rovinach. Inak s primestskym a inak s tranzitnym vplyvom . Inak medzi aglomeraciami so silnymi ekonomickymi vazbami a inak so slabymi .

13000 - ova intenzita na rovnej komunikacii s prerusovanou ciarou je co sa tyka priepustnosti vcelku znesitelna, ale na horskom priechode by de facto znamenala permanentny dopravny kolaps.


kaviarista,

teba ja považujem za druhého feroslava už dosť dlho, pretože si demagogický.

Naposledy pred cca. 20 dňami. Ešte niečo ?

A mas pravdu, ze permanentny dopravny kolaps je napriklad medzi ZA a MT. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Máj 2006 19:43

kaviarista napísal:cumil, tak preco sa nestavia D1 medzi PB a ZA len v poloprofile? Ved podla vasej logiky by tam poloprofil v pohode postacoval . Argumenty postavene vylucne na lokalpatriotizme nebudu totizto konzistentne nikdy.

A ak ma postacovat na 14000 intenzitu poloprofil dialnic, tak co bude postacovat na 1800 intentenzitu v Skalitom? Asi nejaky 1/16 profil pre bicykle a motocykle


kaviarista,

ty jednoducho nevieš zniesť, že sa vybrala pre spojenie SR diaľnica D1 a zároveň už vôbec nevieš prekúsnuť D3 - ktorá sa mimochodom bude stavať na 1/2 profil a ani to nebude parametrami diaľnica.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 28. Máj 2006 20:02

Tihle lidé jsou snad zvyklí zapřahat vůz před koně. Oni jsou zjevně přesvědčeni, že Žilina má být hlavní dopravní křižovatkou Slovenska proto, že si to vymysleli vivati z dopravní fakulty a nedokážou pochopit, že je to právě naopak, že dopravní fakulta byla založena v Žilině proto, že to historicky je hlavní dopravní křižovatka Slovenska.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod devil » 29. Máj 2006 08:05

na nieco ste tu vsetci zabudli...ze 14.000 v roku 2005 znamena 17-18.000 v roku 2010. ak sa teda bavime o este nepostavenych usekoch...este aby tu zacal niekto tvrdit ze aj tam stacia 2 pruhy. :lol:


Tihle lidé jsou snad zvyklí zapřahat vůz před koně. Oni jsou zjevně přesvědčeni, že Žilina má být hlavní dopravní křižovatkou Slovenska proto, že si to vymysleli vivati z dopravní fakulty a nedokážou pochopit, že je to právě naopak, že dopravní fakulta byla založena v Žilině proto, že to historicky je hlavní dopravní křižovatka Slovenska.


chces povedat ze hlavne krizovatky v SR nie su BA a KE :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lubo » 29. Máj 2006 08:46

Dy:
netuším koľko máš rokov, nikam Ťa neposielam, nehodnotím ako jazdíš Ty, nevyhlasujem nič z toho čo si uviedol, že je choré, netvárim sa že viem všetko...

Tým, že som uviedol 140 km/h, som len chcel povedať to, čo hovorí aj kaviarista. Ak máš dve cesty s intenzitou 13.000, na jednej kľudne môžu byť zápchy a na druhej kľudne môžeš predbiehať stoštyridsiadkou... Číslo samotné ešte nevraví nič.

K R2 - zle som sa vyjadril - myslel som v súčanom stave a po dokončení tých dvoch obchvatov bude úplne postačovať ešte ďalšie tri roky.

devil:
jasne, ze vsetci si vydychnu ked bude polprofil PP-Janovce, ale ked sa pozries na rast intenzity dopravy, tak o tri roky to zas az taka ulava podla mna nebude. Aut bude ovela viac, a nemyslim si ze intenzita dopravy v spicke klesne kvoli niekomu kto chce usetrit za nalepku o 1/3.
Toto je tranzitny tah, jednoznacne to vidis, ze auta s tebou idu castokrat od PO az na severnu D1.
Lubo
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 20. Jan 2006 09:15

Odoslaťod devil » 29. Máj 2006 09:04

Lubo, ved som napisal ze PP - Janovce by podla mna uz mal byt plny profil, ale o Janovce - Branisko by som to s urcitostou netvrdil....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Čumil » 29. Máj 2006 09:06

kaviarista napísal:cumil, tak preco sa nestavia D1 medzi PB a ZA len v poloprofile?


Lebo KIA, okrem ineho.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod devil » 29. Máj 2006 09:14

ohladom nalepiek len tolko, ze na jazdenie do susedneho mesta alebo z dedin do mesta si vela ludi nebude kupovat nalepku, vsade pri dialniciach mas na starej ceste par 1.000 aut denne....

npr. dnes mas na useku Janovce-Branisko 10.000 aut, dajme tomu nech sa zvysi do 2010 o 30% a tiez 30 % ostane na strarej ceste. cize 10.000 na poloprofile. to je OK. tam ale kde sa to uz dnes blizi k 15.000 nemusi v 2010 poloprofil stacit a treba si rozmysliet ci tam nedat hned 2x2 pruhy ktore o dalsie 3-4 roky tak ci tak bude treba urobit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 29. Máj 2006 09:18

a zabudol som dodat ze cena nalepiek este pojde hore a ak nakoniec bude myto, nebude jazdenie na D take samozrejme pre tych ktori neabsolvuju vacsie vzdialenosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lubo » 29. Máj 2006 09:20

devil, som rad ze sme za jedno, ale...
kym sa dokoci D1 do janoviec, intenzita PO-janovce uz bude daleko cez 13tis. a to bude podobna situacia ako je teraz na PP-janovce. Najviac sa bojim prechodov pre chodcov v LE, uz teraz je to tam nebezpecne.
Lubo
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 20. Jan 2006 09:15

Odoslaťod devil » 29. Máj 2006 09:42

tiez pravda...ani nevieme co sa kedy dokonci...hadat taketo veci je pomaly uz scientologia...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mel » 29. Máj 2006 11:45

Ma len tak napadlo, bude vobec dialnica v polprofile (teda oznacene to bude ako RC asi) spoplatnena?? Mne sa to vidi aky zly for, spoplatnit polprofil ... ale u nas je mozne vsetko ... co som tym chcel povedat, ze podla mna polprofil nebude stacit, lebo nezostane az tak vela dopravy na starej ceste ... iba uplny lokal a konkretne tu aj doprava PP->PO, teda ti co startuju v PP.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Jarda » 29. Máj 2006 12:55

devil napísal:na nieco ste tu vsetci zabudli...ze 14.000 v roku 2005 znamena 17-18.000 v roku 2010. ak sa teda bavime o este nepostavenych usekoch...este aby tu zacal niekto tvrdit ze aj tam stacia 2 pruhy. :lol:


Tihle lidé jsou snad zvyklí zapřahat vůz před koně. Oni jsou zjevně přesvědčeni, že Žilina má být hlavní dopravní křižovatkou Slovenska proto, že si to vymysleli vivati z dopravní fakulty a nedokážou pochopit, že je to právě naopak, že dopravní fakulta byla založena v Žilině proto, že to historicky je hlavní dopravní křižovatka Slovenska.


chces povedat ze hlavne krizovatky v SR nie su BA a KE :?:


Historicky Bratislava (resp. česky Prešpurk) měla dopravní význa coby říční přístav, kde se překládalo zboží z Pováží, Záhoří a východní Moravy z povozů na lodě a naopak. Košice z hlediska dopravních cest nejsou podle mého významnější než třeba Prešov nabo Poprad.
Žilina byla vždy místem, kde se spojovaly cesty ve směrech: přes Bratislavu do Vídně, přes Nitru do Pešti, do Slezska a na Liptov (kde se pak cety větvily ve směrech do Polska a dále pak přes Spiš na východ Slovenska a do Haliče).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Čumil » 29. Máj 2006 14:16

Jaroslav Štemberk napísal:
devil napísal:na nieco ste tu vsetci zabudli...ze 14.000 v roku 2005 znamena 17-18.000 v roku 2010. ak sa teda bavime o este nepostavenych usekoch...este aby tu zacal niekto tvrdit ze aj tam stacia 2 pruhy. :lol:


Tihle lidé jsou snad zvyklí zapřahat vůz před koně. Oni jsou zjevně přesvědčeni, že Žilina má být hlavní dopravní křižovatkou Slovenska proto, že si to vymysleli vivati z dopravní fakulty a nedokážou pochopit, že je to právě naopak, že dopravní fakulta byla založena v Žilině proto, že to historicky je hlavní dopravní křižovatka Slovenska.


chces povedat ze hlavne krizovatky v SR nie su BA a KE :?:


Historicky Bratislava (resp. česky Prešpurk) měla dopravní význa coby říční přístav, kde se překládalo zboží z Pováží, Záhoří a východní Moravy z povozů na lodě a naopak. Košice z hlediska dopravních cest nejsou podle mého významnější než třeba Prešov nabo Poprad.
Žilina byla vždy místem, kde se spojovaly cesty ve směrech: přes Bratislavu do Vídně, přes Nitru do Pešti, do Slezska a na Liptov (kde se pak cety větvily ve směrech do Polska a dále pak přes Spiš na východ Slovenska a do Haliče).


Pozrimeže, vivat český :lol:
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod jano.z » 29. Máj 2006 14:41

No, čo ja k tomu za železnicu môžem povedať, tak železnica má tovarové toky (MÁV -) BA - ZA - CA (- PKP) a (ČD -) ČA - ZA - SNV - KE /- ČNT (- UŽ)/, takže pre nás je jediné prijateľné riešenie "bližšie naokolo" ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod kaviarista » 29. Máj 2006 15:26

cumil, ved je jasne kazdemu sudnemu, ze medzi PB a ZA treba stvorpruh. Toto bola len ironicka poznamka na Dy, ktory zamerne zlahcuje dopravnu situaciu vsade okrem Ziliny.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 52 hostí.