Miss Diaľničný most

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod konstrukt » 22. Dec 2008 20:07

zoom napísal:Teraz ide o to, ktoré zapadajú do krajiny a ktoré nie. Taký Podtureň podľa mňa s okolím vôbec nemá nič spoločné. Chcelo by to dáku zmenu, nato že je to najdlhší most resp. viadukt, by mohol byť aj niečím iným špecifický ako len dĺžkou.
Podtureň sa stavala za čias, keď sa používali úplne iné technológie, ako dnes, okrem toho sa na životné prostredie a estetiku stavebného diela nebral ohľad. Dnes keby sa staval tento most, bol by postavený inou technológiou a iným typom konštrukcie. Most je postavený na pilieroch typu H , segmenty na mostovku,boli vyrábané v prefe v Liptovskom Jáne, jeden segment mal hmotnosť 80 t. Okrem toho sa v tej dobe najčastejšie používali piliere typu kocka,obdĺžnik alebo kruh, dnes sa projektujú a stavajú piliere rôznych zložitých tvarov.

A špecifickým je nielen svojou dĺžkou, ale aj typom konštrukcie na tú dobu, staval sa letmou betonážou zo segmentov pomocou mostového montážneho žeriava. Viadukt tvoria dva súbežné mosty s priestorovo zakrivenou nostnou konštrukciou s celkovou dĺžkou 1038 m a maximálnou dĺžkou poľa 70 m. V pozdĺžnom smere je viadukt rozdelený na 3 dilatačné celky, má 13 polí miestami s výškou 20 m.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod zoom » 23. Dec 2008 10:16

konstrukt napísal:
zoom napísal:Teraz ide o to, ktoré zapadajú do krajiny a ktoré nie. Taký Podtureň podľa mňa s okolím vôbec nemá nič spoločné. Chcelo by to dáku zmenu, nato že je to najdlhší most resp. viadukt, by mohol byť aj niečím iným špecifický ako len dĺžkou.
Podtureň sa stavala za čias, keď sa používali úplne iné technológie, ako dnes, okrem toho sa na životné prostredie a estetiku stavebného diela nebral ohľad. Dnes keby sa staval tento most, bol by postavený inou technológiou a iným typom konštrukcie. Most je postavený na pilieroch typu H , segmenty na mostovku,boli vyrábané v prefe v Liptovskom Jáne, jeden segment mal hmotnosť 80 t. Okrem toho sa v tej dobe najčastejšie používali piliere typu kocka,obdĺžnik alebo kruh, dnes sa projektujú a stavajú piliere rôznych zložitých tvarov.

A špecifickým je nielen svojou dĺžkou, ale aj typom konštrukcie na tú dobu, staval sa letmou betonážou zo segmentov pomocou mostového montážneho žeriava. Viadukt tvoria dva súbežné mosty s priestorovo zakrivenou nostnou konštrukciou s celkovou dĺžkou 1038 m a maximálnou dĺžkou poľa 70 m. V pozdĺžnom smere je viadukt rozdelený na 3 dilatačné celky, má 13 polí miestami s výškou 20 m.

Ale keby sa chcelo, tak sa dá pekne zrekonštruovať, čo myslíš? Aj keď zase musíme najskor postaviť nové dialnice a potom prerábať tie staršie.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2008 10:50

Všetko sa dá, ale v tomto prípade by to stálo stovky mil. SKK - musel by si zasiahnuť do kostry
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zoom » 23. Dec 2008 10:57

Dialniciar napísal:Všetko sa dá, ale v tomto prípade by to stálo stovky mil. SKK - musel by si zasiahnuť do kostry

JJ a za tých stoviek miliónov SKK radšej postavíme nejaký ten obchvat.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2008 11:02

No vidíš, ako si na to pekne sám prišiel. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Dec 2008 18:37

zoom napísal:
konstrukt napísal:
zoom napísal:Teraz ide o to, ktoré zapadajú do krajiny a ktoré nie. Taký Podtureň podľa mňa s okolím vôbec nemá nič spoločné. Chcelo by to dáku zmenu, nato že je to najdlhší most resp. viadukt, by mohol byť aj niečím iným špecifický ako len dĺžkou.
Podtureň sa stavala za čias, keď sa používali úplne iné technológie, ako dnes, okrem toho sa na životné prostredie a estetiku stavebného diela nebral ohľad. Dnes keby sa staval tento most, bol by postavený inou technológiou a iným typom konštrukcie. Most je postavený na pilieroch typu H , segmenty na mostovku,boli vyrábané v prefe v Liptovskom Jáne, jeden segment mal hmotnosť 80 t. Okrem toho sa v tej dobe najčastejšie používali piliere typu kocka,obdĺžnik alebo kruh, dnes sa projektujú a stavajú piliere rôznych zložitých tvarov.

A špecifickým je nielen svojou dĺžkou, ale aj typom konštrukcie na tú dobu, staval sa letmou betonážou zo segmentov pomocou mostového montážneho žeriava. Viadukt tvoria dva súbežné mosty s priestorovo zakrivenou nostnou konštrukciou s celkovou dĺžkou 1038 m a maximálnou dĺžkou poľa 70 m. V pozdĺžnom smere je viadukt rozdelený na 3 dilatačné celky, má 13 polí miestami s výškou 20 m.

Ale keby sa chcelo, tak sa dá pekne zrekonštruovať, čo myslíš? Aj keď zase musíme najskor postaviť nové dialnice a potom prerábať tie staršie.
Zásadná rekonštrukcia prebehla pred pár rokmi, v najbližšej dobe sa neplánuje nejaká extra veľká rekonštrukcia.
A urobiť by sa to dalo, ale len by sa plytvalo zbytočne peniazmi.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod zoom » 16. Jan 2009 14:06

Architekta mostného objektu určujú stavitelia či ako??
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2009 15:56

zoom napísal:Architekta mostného objektu určujú stavitelia či ako??


To nie je architekt, ale projektant. A väčšinou ak niekto dostane cenu, tak dostane celá projektantská kancelária. Napríklad sú to: Dopravoprojekt, Alfa04, Geoconsult.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mino » 12. Aug 2009 11:45

Viadukt v Podturni dobre poznam, je to majestatny a masivne posobiaci most, esteticky ale naozaj nie je velmi pekny a v krajine posobi skor ohromujuco akoby do nej prirodzene zapadal. Ked si porovnam sucasne dialnicne mosty obdobnych rozmerov (min. vyskou), posobia ovela jednoduchsim a "lahsim" dojmom (mosty medzi Sverepcom a PB, usek Janovce-Jablonov)...
Ale k teme, najkrajsie mosty budu podla mna estakada v PB a oblukovy most pri Spisskom Hrhove.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod LubosG » 05. Sep 2009 09:56

No, aj ja som zvedavý na estakádu v PB, ako zapadne do okolia, do scenerie mesta. Uvidíme už o necelý rok :D
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Miss Diaľničný most

Odoslaťod Majkl » 03. Jún 2010 16:16

Odborny clanok k vystavbe estakady v Povazskej Bystrici. :arrow:
http://peterpaulik.blog.sme.sk/c/230830 ... trici.html
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Jonathan a 37 hostí.