Podtureň sa stavala za čias, keď sa používali úplne iné technológie, ako dnes, okrem toho sa na životné prostredie a estetiku stavebného diela nebral ohľad. Dnes keby sa staval tento most, bol by postavený inou technológiou a iným typom konštrukcie. Most je postavený na pilieroch typu H , segmenty na mostovku,boli vyrábané v prefe v Liptovskom Jáne, jeden segment mal hmotnosť 80 t. Okrem toho sa v tej dobe najčastejšie používali piliere typu kocka,obdĺžnik alebo kruh, dnes sa projektujú a stavajú piliere rôznych zložitých tvarov.zoom napísal:Teraz ide o to, ktoré zapadajú do krajiny a ktoré nie. Taký Podtureň podľa mňa s okolím vôbec nemá nič spoločné. Chcelo by to dáku zmenu, nato že je to najdlhší most resp. viadukt, by mohol byť aj niečím iným špecifický ako len dĺžkou.
A špecifickým je nielen svojou dĺžkou, ale aj typom konštrukcie na tú dobu, staval sa letmou betonážou zo segmentov pomocou mostového montážneho žeriava. Viadukt tvoria dva súbežné mosty s priestorovo zakrivenou nostnou konštrukciou s celkovou dĺžkou 1038 m a maximálnou dĺžkou poľa 70 m. V pozdĺžnom smere je viadukt rozdelený na 3 dilatačné celky, má 13 polí miestami s výškou 20 m.