Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 2010)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 2010)

Odoslaťod Dialniciar » 08. Júl 2006 23:12

Je čas zmeniť tému po "cukrárovi", mohla by sa aj označiť ako Dôležitá, pretože s najväčšou pravdepodobnosťou bude 4 roky aktuálna a keby aj náhodou tento minister "padol", tak bude stačiť zmena názvu témy.

Určite bude zaujímavé sledovať kroky MDPT v oblasti infraštruktúry. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Júl 2006 23:12

Prioritou Vážneho bude efektívne preinvestovať financie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4285
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 12. Júl 2006 22:59

Mam dotaz, ako sa myslel vyrok spred tyzdna asi, ze chcu rovnocenne stavat severnu vetvu a juznu vetvu :idea: To by bola podla mna katastrofa. ( so sucasnymi zdrojmy)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod johhan » 13. Júl 2006 21:46

V rezorte to vyzerá na veľa zaujímavých vecí :-)

Minister pozastavil akékoľvek nakladanie s majetkom a všetky zmluvy musia podliehať schváleniu ministra vo všetkých spoločnostiach patriace pod ministrerstvo dopravy
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Správy z diaľnic v plánoch novej vlády a ministra dopravy

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 20:15

Vážny: Peňazí na diaľnice bude dosť. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4421

Vláda sľubuje sto kilometrov diaľnic za štyri roky. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4422

Program zaručuje diaľnicu do Zvolena. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4428

Za dva a pol roka pribudne 77 km diaľnic. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4429
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

K niečomu moje hodnotenie

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 22:10

NR SR, diskusia k programovému vyhláseniu, v týchto chvíľach minister Vážhy hovoril:

- program je realistický, nie nesplniteľný, 100 km otvorených bude určite
- nerealistické bolo vyhlásenie BA-ZA do r. 2006 a bude aj BA-KE do r. 2010
- predraženie D2 Lamačská Cesta-Staré Grunty o 50% - za to môže Prokopovič, to je jasné
- predraženie D1 tunel Branisko o 80% - za toto Prokopovič nemôže
- PPP sa oplatí vtedy, keď nie je čas a nie sú peniaze - o tom by sa dalo diskutovať, lebo samozrejme, zrejme nebude, ale treba si uvedomiť, že 1. etapa PPP nie je v takom štádiu, aby sa tu mohlo začať stavať skôr ako v prípade PPP a to spôsobí problém

Potom boli rôzne doplnenia rôznych poslancov tak na Prokopoviča ako na Vážneho:

- na Prokopoviča bolo doplnené od Tóthovej, aby si uvedomil, že jeho strana diaľnice najprv potopila a od Zmajkovičovej, že delimitácia ciest II. a III. triedy napr. za TT VÚC stále neprebehla - toto je pravda

- na Vážneho (neviem, ktorý poslanec) pochvala za zaradenie R4 južná vetva do tohto obdobia

Viac si nepamätám, bolo tam veľa faktov, z ktorých 20% nepatrilo k vláde 2002-2006 alebo tam boli fakty, ktoré nie sú uvedené v novom programovom vyhlásení vlády.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 04. Aug 2006 09:02

Ja som pocul, ze ho pochvalil za naprojetovanie a postavnie R4 a v PV je iba naprojektovanie.

Neviem to overit, lebo prepisy rozpravy an nrsr.sk NIE SU KOMPLETNE!!!

Ale celkovo p. Vazny hovoril vecne, lepsie ako p. Prokopovic.
Bolo to jeho prve vystupenie, co som videl a ziskal si moje sympatie.

Aj ked islo o totemove tanceky na zastrasenie nepriatela pardon opozicnika/koalicnika co miestami pridavalo emocnu stavu
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 04. Aug 2006 09:51

B; napísal:Ja som pocul, ze ho pochvalil za naprojetovanie a postavnie R4 a v PV je iba naprojektovanie.


Je to tak, daný poslanec sa pomýlil, respektíve tu je vidieť, čo si želá. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 04. Aug 2006 12:41

Cast prepisu rozpravy v NRSR 3.8.2006 22:45:00
(este nie su prepisy kompletne :evil: )

Ľ. Vážny, minister dopravy, pôšt a telekomunikácii SR
Vážený pán predseda, vážené panie poslankyne, páni poslanci, vážená vláda, pôvodne som nechcel vystúpiť, ale nedá mi, aby som nezareagoval aspoň stručne, kolegovia na mňa už krivo pozerajú, aby som to zrýchlil, ale pokúsim sa ozaj veľmi stručne reagovať.
Na margo Programového vyhlásenia vlády, tu mám pred sebou Programové vyhlásenie vlády z roku 2002, kde sa hovorí, citujem "vláda bude klásť dôraz na racionalizáciu nákladov spojených s realizáciou výkonov vo verejnom záujme, železničnej, osobnej doprave a v autobusovej doprave v oblasti výstavby, rekonštrukcie, obnovy a údržby ciest a diaľnic vláda zavedie nové prísne pravidlá, ktoré zamedzia neopodstatnému nárastu nákladov neefektívnosti a netransparentnosti". Celá stať je možno na 1,5 strany, čiže vyprosím si kritiku programového vyhlásenia súčasnej koalície v oblasti dopravy, pretože je minimálne raz tak obsažná a obsahuje aj nejaké termíny a nejaké čísla. Na margo toho, čo tu bolo povedané, z celého ho mám dojem, že vždy to musí byť kritika súčasného programového vyhlásenia. Na jednej strane som tu začul veľa kritiky ohľadne programového vyhlásenia a už sa tu zostavuje na základe programového vyhlásenie rozpočet, štátny rozpočet, už sa tu nafukujú 10 mld. Sk a to je na jednej strane, že je to neefektívne, na druhej strane keď zadefinujeme reálne programové vyhlásenie v oblasti dopravy, v oblasti výstavby diaľnic, reálne naplniteľné sľuby, na čo som ja aj za stranu SMER-SD hrdý, lebo boli to ťažké boje zvládnuť aj na predsedníctve, lebo tak isto ma kritizovali, že je to málo ambiciózny program, ale je reálny a splniteľný a to je veľmi dôležité. Tak teraz nás zase kritizujete, že sme málo ambiciózni a že prečo to teda brzdíme, lebo vy ste to mali v takom rozlete, že my asi sme brzdou celého vývoja. Očakával som konštruktívnejšiu opozičnú diskusiu a konštruktívnejšiu a férovejšiu oponentúru. Na margo toho pár slov sa len dotknem z toho, čo tu odznelo, čo sa udialo doteraz, nechcel som to takto hovoriť, len to veľmi zostručním, ale na margo toho čo ste vyhlásili, ako budete efektívne narábať s výstavbou, netransparentné predražovanie stavieb cestnej infraštruktúry, diaľnica Lamač, Staré Grunty, D2, tunel Sitina zakontrahovaná cena 3 mld. Sk, dodnes v štádiu rozostavanosti, desiatky dodatkov, odborný predpoklad navýšenia o 1,5 mld. Sk, to je o 50 %. Diaľnica D1, tunel Branisko, zakontrahovaná cena 3,2 mld. Sk, vyše 100 dodatkov, nárast o cca 2,6 mld. Sk, to je o 80 % nárast ceny, naviac správa SIS jednoznačne konštatuje tunelovanie, správa NKÚ poukazuje a pravdivo duplicitné úhrady zo štátneho rozpočtu. Kde to teda tuto hovoríme, ďalej stručne spomeniem prázdne sľuby na D1, spojenie Bratislavy a Košíc na D1 do roku 2010, trestuhodné zanedbaná príprava a stlmená príprava. Tu mám doklad Národnej diaľničnej spoločnosti zo 14. júla 2006, s ktorými som sa bavil a citujem z neho "za najstrategickejšiu v príprave považujeme pripraviť územie majetkovo dostatočne počet projektov vhodných na financovanie z fondov Európskej únie v súlade s prioritami". To je jasná konštatácia, že je zanedbaná príprava a takúto časovanú mínu sme našli. Čiže spojenie Bratislavy a Košíc je chiméra do roku 2010 a ešte spomeniem to, od roku 2000 do roku 2005, to je za 6 rokov pribudlo reálne v plnom profile na diaľniciach cca 3 km ročne, avšak v polohe sľubov chcela vláda budovať v roku 2006 až 2010 chýbajúcich 177 km, keď to vydelíme rokmi, tak nám vyjde tempo 44,25 km ročne, to myslím, že každý reálny a súdny človek povie, že sú to nezmysly. Spojenie Bratislavy so Žilinou do roku 2006, toto sú takisto sľuby minulej vlády, je tam aj prísľub pre KIA motors, ktorý môže mať aj medzinárodné dôsledky a fiasko, ale minimálne o 1 rok sa toto všetko posúva a takisto sú nezmysly, ktoré tu odzneli, že v novembri 2006 bude spojenie po Žilinu, to sú absolútne nezmysly, s hocikým sa môžeme rozprávať, budúci týždeň idem na kontrolný deň a už sme sa bavili jednoducho, že keď bude polrok, možno jeseň 2007 tak budeme všetci šťastný. Takže toto je toľko k tým sľubom, čo sa týka nášho volebného programu tých 100 km je tam zadefinovaných veľmi reálne a to vieme aj splniť. Z celého mi tu vyplývalo, že toto čo sa tu dialo za 4 roky v dopravnej infraštruktúre, je nebeská jazda a my sme málo ambiciózni. Čiže toto myslím si, že je neférové, pretože tá skutočnosť, ktorú som tu spomenul, je pravdivá. Posledné ešte poviem, štátne prostriedky nepreinvestované z euro fondov v doprave, je to oficiálny dokument, štátny záverečný účet ministerstva dopravy za rok 2005, kde sa konštatuje, že na výstavbe železničnej a cestnej infraštruktúry nebolo preinvestovaných z kohézneho fondu, ako aj zo štrukturálneho fondu a fondu ISPA spolu so spolufinancovaním zo štátneho rozpočtu z celkovej plánovanej čiastky 17,57 mld. Sk suma až 10,29 mld. Sk nebola preinvestovaná, t.j. plánovaný investičný objem na rok 2006 bol naplnený na chudobných 41 %, je to nezvládnutý investičný proces a časovaná mína pre budúcu vládu, pretože v roku 2006 pribudnú ďalšie objemy financií a ťažko sa bude doháňať ten balík, ktorý valíme pred sebou a ťažko sa bude dať preinvestovať ďalších balík z roku 2006 a naviac aj ten, čo som spomenul 10,29 mld. Sk z roku 2005. Čiže je to jednoznačne podľa môjho názoru dosť problémová vec a sme ďaleko od pravdy, keď hovoríme ako tu bolo dobre za ostatné 4 roky, ako je to slabo a chabo pripravené vo volebnom programe súčasnej koalície na budúce obdobie. Stručne spomeniem ešte obchvat Svidníka, obchvat Svidníka nie je krytý finančne, to je najväčší problém, čiže je to podvedenie aj celého východu, pretože bol zaradený len medzi priority a ministerstvo financií nedisponuje peniazmi na obchvat Svidníka. Ja som to teraz skúmal a vidím to ako vážny problém. Čo sa týka informatizácie spoločnosti, jednoznačne patrí pod ministerstvo dopravy a ja zatiaľ neviem o ničom inom, že by sa nejako niekde mala táto oblasť presúvať. Čo sa týka PPP veľmi stručne len poviem, PPP je vtedy dobre keď nemáme čas a nemáme peniaze. My máme teraz pomerne peňazí v kombinácii s európskymi fondmi pomerne dosť a musíme len zvážiť a analyzovať, či vôbec PPP použiť, pretože je to pomerne veľké predraženie. Nepodceňujem význam PPP, ale musí mať výhodné použitia uplatnenia, vtedy bude aj uplatnený, v prípade že sa presvedčíme že ho potrebujeme. Toľko na margo. Ďakujem za pozornosť.


V. Novotný, poslanec
Síce som stratil 10 sekúnd, ale nevadí. Ja by som chcel pochváliť pána ministra Vážneho, za to ako úprimne priznal, že to čo napísal do Programového vyhlásenia vlády, aj chce splniť a že si myslí, že je splniteľné. Myslím si, že to bol asi jediný minister z novej vlády Smeru, ktorý toto povedal. To, že je to málo ambiciózne, je nám jasné, lebo ak vláda Smeru sľúbila výdavky vo výške blížiace sa 100 mld. Sk v sociálnej oblasti, tak samozrejme, že neostáva toľko peňazí na diaľnice. Ale to, že pán minister Vážny vie povedať, že dal nie veľmi nadnesený, nie ambiciózny, ale reálny cieľ, si nesmierne vážim. Chcem, ale povedať, že počas predvolebnej kampane som z košického kraja, čo iste viete, som veľa chodil po vidieku a ľudia sa ani tak nesťažovali na výšku sociálnych dávok, ako na to, prečo je menej investícií na východe, ako na západe a skoro všetci rovnako odpovedali, prečo ste už nepostavili tú diaľnicu do Košíc, lebo keby tu bola, určite by tu prišlo viacej investícií a lepšie by sme zarábali. Pán minister, na východnom Slovensku, áno hovorím pravdu, na východnom Slovensku ste aj v prešovskom, aj v košickom kraji získali po 35 % myslím tým stranu Smer a myslím si, že vaši voliči vkladali do vás veľké nádeje, bohužiaľ táto časť vášho Programového vyhlásenia vlády bude zrejme pre nich sklamaním. Veľmi sa ale teším tej jednej vete, o ktorej sme dneska ešte nehovorili, že vláda do projektuje a vybuduje úsek R4 Košice štátna hranica s napojením na Miškolc. Myslím, že je to veľká nádej pre košický a prešovský kraj, bolo by veľmi dobre keby sa vám to v tomto štvorročnom funkčnom období podarilo. Budem vám držať palce, aby sa to podarilo.



P. Prokopovič, poslanec
Ďakujem pekne za slovo. Ja mám len 2 min. na rozdiel od pána ministra Vážneho, takže veľmi stručne. Pán minister, nárast ciest Branisko si spomínal, vieš dobre, že toto bol realizovaný výber dodávateľa ešte za vlády 1994-1998. V roku 1996-1997 sa vyberali dodávatelia, firma Křížik, ktorá podviedla, nebola vybratá touto ani predchádzajúcou vládou. Čo sa týka tých majetkových príprav, to zavádzaš, tie majetkové prípravy sa robia na každom projekte postupne podľa stupňa prípravy a nedá sa na základe toho, že na niektoré nie sú ukončené, povedať že nie je majetková príprava, to je od teda nekorektné a neférové. Vrcholom tej nekorektnosti bolo 3 km ročne diaľnic. Prosím ťa len ...... ktoré sa odovzdali v jeseni minulého roku majú 17 km, len tento úsek. Stačí ísť na Rudno-Žarnovica, stačí sadnúť do auta a prejsť Slovenskom a ty tu povieš 3 km ročne, 12 km za 4 roky. Prosím ťa, to je skutočne len svedectvom toho, že takýmto spôsobom radšej nadávať na toho predchodcu a potom keď niečo nesplním, tak mám sa na čo vyhovárať. Obchvat Svidníka, veď iba zo štátneho rozpočtu si dostal na tento rok cez 9 mld. Sk, s ktorými disponuješ ty, ty ich rozdeľuješ, tak ako môžeš povedať, že nie sú kryté, keď si presunul peniaze na iné, samozrejme že nie sú kryté a PPP projekty úplne na záver, veď to je 70 mld. Sk, to sme takí frajeri, že keď sa tam uvažovalo s 70 mld. Sk my ich kdesi teraz tak šmahom ruky len nájdeme. To je opäť to, že sa to zase predĺži, nebudú peniaze, ak toto nebude, nebudú peniaze. To je polovica zo všetkých fondov, čo majú prísť na infraštruktúry do roku 2013, tam ich je 140 a tých 70 malo byť navyše. Samozrejme keď nebudú, opäť povieme, no neboli peniaze. Ďakujem.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Včerajšie vyjadrenie nového ministra v Novinách TV JOJ

Odoslaťod flakst » 06. Aug 2006 21:33

Som zvedavý, čo sa bude diať v najbližších rokoch v oblasti výstavby dialnice D1, kedže minister sa dnes (6.8.2006) v príspevku v novinách TV JOJ vyjardil, že podľa neho bude Bratislava s Košicami spojená súvislou diaľnicou v roku 2018. Tento termín je realistický, ale príde mi, že je až príliž za horizontom roku 2013, ktorý bol doteraz dosť frekventovaným. Žeby "menšie" spomalenie tempa budovania dialnice D1? Veď splenie 100 km nových diaľnic nie je v súčasnej dobe rozostavanosti až taký problém. :?
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Branco » 06. Aug 2006 21:42

Tak nad týmto skutočne len krútim hlavou........

Flakst, v akej relácii sa vyjadril minister?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod johhan » 06. Aug 2006 21:46

Čo je na tom nepochopiteľné ?? .. už len dostavba Braniska bude trvať 3-4 roky. A to sa bude dostavovať až po 2013 roku.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Branco » 06. Aug 2006 23:00

Neviem, ako sa minister vyjadril, či to bude plný profil v roku 2018, ak áno, dajme tomu... Aj tak mi to však pripadá trochu silná káva, diaľničné prepojenie najprv malo byť v roku 2005, potom 2010, s tými termínmi sa to stále odďaľuje, pritom susedia stavajú rekordným tempom, máme fondy EU, legislatívne takmer pripravené PPP, keby nebol dostatok financií, dajme tomu, ale za tejto situácie...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Koksolam » 06. Aug 2006 23:15

Branco napísal:Neviem, ako sa minister vyjadril, či to bude plný profil v roku 2018, ak áno, dajme tomu... Aj tak mi to však pripadá trochu silná káva, diaľničné prepojenie najprv malo byť v roku 2005, potom 2010, s tými termínmi sa to stále odďaľuje, pritom susedia stavajú rekordným tempom, máme fondy EU, legislatívne takmer pripravené PPP, keby nebol dostatok financií, dajme tomu, ale za tejto situácie...

Problem je v tom, ze stale sa venuje pred kameramy obrovsky priestor vystavbe dialnic, ale v reali sa len vsetko odsuva. Na ministerstvach chybaju odbornici na projekty, nie je problem ziskat miliardy z EU, je problem na nich spravit blby standardizovany projekt, ale nato by tam museli sediet iny ako nominanti politbyra . Bohuzial nie vsade ich je dost, dovolim si tvrdit ze ich je tam malo. Viem ze vela z Vas ma iny nazor , ma prakticke vazby na ministerstva. Budem rad za kazdy nazor 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 07. Aug 2006 03:51

johhan napísal:Čo je na tom nepochopiteľné ?? .. už len dostavba Braniska bude trvať 3-4 roky. A to sa bude dostavovať až po 2013 roku.


To, že Branisko bude na druhú rúru neskôr (kedykoľvek) je pasé, lebo súvisle neznamená, že 2+2 pruhy. Ja sa asi odsťahujem naspäť tam kam patrím, sem evidentne nie. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Aug 2006 03:52

Dy napísal:
johhan napísal:Čo je na tom nepochopiteľné ?? .. už len dostavba Braniska bude trvať 3-4 roky. A to sa bude dostavovať až po 2013 roku.


To, že Branisko bude na druhú rúru neskôr (kedykoľvek) je pasé, lebo súvisle neznamená, že 2+2 pruhy. Ja sa asi odsťahujem naspäť tam kam patrím, sem evidentne nie. :roll:


Teda, to nesúvisí s fórom, ani s johhanom, ale s r. 2018. A s ďalšími vecami v SR. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 07. Aug 2006 10:41

No celé to vyjadrenie ministra bolo asi také že : Uff definitívny termín je 2018. Pričom vôbec nebolo zverejnené na čo odpovedá - bol to iba taký prestrih - klasická "hodnotná" reportáž TV JOJ.

Takže DY neber to tragicky :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod flakst » 07. Aug 2006 10:57

Ja sám som tiež zvedavý, čo tým vlastne minister myslel. Včera som už nestihol napísať viac k tomu príspevku. Ak by tým myslel, že vidí v roku 2018 reálne celkové dostavanie D1 - teda všetky úseky na 2+2, tak to je paráda, ale ak myslel, že "iba" prepojenie dotyčných dvoch miest bude v roku 2018, čiže nie všade 2+2, tak ma dosť sklamal. Potom je to naozaj s D1 ako nekonečný príbeh a podľa logickej matematiky sľubov politikov v genealógii, ktorá bola spomínaná v TV príspevku, vidím D1 reálne až v roku 2023 :cry:
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Koksolam » 07. Aug 2006 11:15

Kazdou zmenou vlady sa termin odsuva, nie aby sa priblizoval, kazdy pred volbamy melie aku prioritu ma vystavba dialnic a ako som uz x krat pisal skutok nikde.
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod fh » 07. Aug 2006 13:02

Ja to vidím tak, že nás čaká kopu vyhlásení, termíny sa prekopú a pôjde sa po starom . To jest viac rečí ako činov. Chýba mi tam odvaha zahryznúť sa aj keď do ťažkého, ale rozhodujúceho úseku zo Žiliny do Ružomberku.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod johhan » 07. Aug 2006 13:07

Uvidíme ... a nemyslím žeby minister kecal viac ako doterajší .. skorej mám pocit že menej. A myslím že sa tento rok sústredí na prípravu a budúci rok - čo je nový fiškálny EU - sa to rozbehne. Napríklad ma prekvapilo a potešilo že by v dohľadnom čase mala byť známa trasa R3. A dokonca roka by sa mali určiť presné trasy všetkých úsekov D a RC
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 07. Aug 2006 14:32

ešte jedna vec - VRAJ má ísť na dopravnú infraštruktúru od roku 2007 ročne 30 mld SKK len z národných zdrojov a ešte + peniaze z EU

To nevyzerá málo :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 07. Aug 2006 14:34

johhan napísal:ešte jedna vec - VRAJ má ísť na dopravnú infraštruktúru od roku 2007 ročne 30 mld SKK len z národných zdrojov a ešte + peniaze z EU

To nevyzerá málo :-)


Mýliš sa. :wink:

"Má to pre nás obrovský význam zmysluplne tieto financie preinvestovať," skonštatoval Vážny s tým, že na dopravnú infraštruktúru by vrátane národných zdrojov malo ročne smerovať približne 30 mld. Sk."
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Návrat ku bodu zvratu

Odoslaťod Ludo » 07. Aug 2006 14:35

Ukazuje sa, že v oblasti diaľničnej výstavby sa dostávame naspäť do bodu rozhodovania, ktorý sa zdal už prekonaný. Je to rozhodovanie o základnej kostre nadradenej cestnej dopravnej siete, ale aj s tým súvisiacim územnosprávnym a hospodárskym rozvojom Slovenska.

Len na pripomenutie - je to polycentrický (súčasnosť - zatiaľ ?) versus centralistický (západ, stred, východ) rozvoj Slovenska, je to roštový systém (2-3 ťahy sever-juh + 2-3 ťahy východ-západ) versus centrálny kríž 1 ťahu sever-juh a 1 ťahu východ-západ v "historickej" stredoslovenskej oblasti BB+ZV+ZH (možno ešte z dôb, keď tadiaľ tiahli mamuty :-) ).
Táto mnohokrát medializovaná "vojna" o diaľnice je sústavne podporovaná z oblasti "stredoslovenského metropolitného centra" a má (resp. mala) dve rozhodujúce "bitky" :
1.) úplne odrezať severozápadné Slovensko a jeho dopravno - gravitačné centrum Žilina+Martin (tretie najvýznamnejšie v SR po BA a KE+PO) od diaľničnej siete tak, že D1 z BA mala na neurčito (či skôr navždy) končiť v Ladcoch
2.) nadefinovať novú hlavnú dopravno-urbanistickú os BA-NR-ZV-BB-RK-PP-PO-KE s využitím "vivatickej" D1 od Ružomberka na východ v pôvodnej trase + spojazdniť "historický" ťah E77 Šahy - Trstená.
Peážny úsek ZV-BB-RK by sa stal najzaťaženejším úsekom V SR a cez metropolu BB by museli jazdiť všetci motoristi na trasách sever-juh a východ-západ.

Prvú bitku stred prehral napriek všemožným kampaniam a lobingu - diaľnica BA-ZA bude a to je už nezvratný fakt.

Druhá bitka však opäť naberá reálne kontúry. Na jednej strane odmietanie projektu PPP pre úsek LL-Turany a zároveň obdivuhodná dlhoročná neochota začať konečne s výstavbou kľúčového úseku Žilina - Martin. Na druhej strane deklarované dokončenie trás BA-ZA a BA-BB cca v rokoch 2009-2010 (na D1 sa prakticky jedná o ďaľšiu "nočnú moru" Sverepec - Vrtižer). A budeme opäť v bode 0, a znova sa roztočia debaty na jednu jedinú otázku : stavať úsek ZA-RK alebo BB-RK ? Niet pochýb o tom, že v porovnaní týchto dvoch úsekov bez kontextu ucelených ťahov vychádza úsek BB-RK kratší, lacnejší a menej náročný ako úsek ZA-RK.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod johhan » 07. Aug 2006 14:38

DY .. ani nie ... to som čítal ... čo som začul bolo to čo som písal ... 30+EU ročne na cesty, železnicu + letiská PP, BB, ZA. A 30 vrátane fondov by malo ísť len na cesty.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.