Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 2010)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod i15 » 29. Jan 2013 19:01

aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17810

ako sa dalo cakat, je to len miesto za odmenu ..



nie je uplne neviditelny, vcera nam tu jeho nick alfonz pridal jeden prispevok :D
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod duro_z_dediny » 04. Feb 2013 00:21

Cap záhradníkom

Druhá Ficová vláda potvrdzuje, že nechce šetriť a chce míňať. Vytvorenie ďalšieho nového postu vo vláde, postu podpredsedu vlády pre veľké investície, vyvoláva otáznik. Aké investívie? A za čo? Skôr to vyvoláva očakávanie veľkých hesiel, poťetných analýz, stratégií, ale nie reálnych investícií.

V blogu v novembri som už kritizoval vymenovanie Ľubomíra Vážneho na uvedený post. Z čias jeho pôsobenia na ministerstve dopravy sme museli veľa naprávať.

http://figel.blog.sme.sk/c/314741/Kona- ... bodne.html

Moju kritiku len potvrdzujú informácie z médií o nečinnosti podpredsedu vlády pre investície. Za dva mesiace je to najmenej viditeľný a najnepotrebnejší post vo vláde Slovenskej republiky.

Premiér teraz berie koordináciu eurofondov od ministra Počiatka a dáva to vicepremiérovi Vážnemu. Chcem sa opýtať: Berie pre neschopnosť? Berie pre príliš veľký údel, ktorý znamená práca na výstavbe, na doprave, na regionálnom rozvoji? Preto, lebo sa nedarí spustiť veľké, dôležité stavebné alebo dopravné zámery? Nestavia sa Filiálka - podzemná železničná stanica v Bratislave, tunel Višňové na diaľnici D1, časť diaľnice D1 pri Ružomberku, kysucká diaľnica D3 do Poľska. Skúsenosť Jána Počiatka z predchádzajúceho obdobia bola hlavne s miliardami Eur, čiže s financiami.

Prečo sú teda eurofondy zverované Ľubomírovi Vážnemu? Pre jeho prílišnú schopnosť? Veď na základe jeho pôsobenia Slovensko dodnes čelí veľkému a zložitému prípadu, ktorý sa nazýva tender na elektronické mýto, pred Európskou komisiou a Európskym súdnym dvorom v Luxemburgu. Policajný zbor obvinil už konkrétne osoby, riadené ministrom Vážnym, zo spáchania zvlášť závažného podvodu pri falšovaní analýz PPP projektov pre vládu.

A ako čerešničku na tortu spomeniem, že vicepremiér Vážny si za poradcu zobral Mateja Augustína, bývalého generálneho riaditeľa železničnej spoločnosti Cargo, ktorú tento dostal na hranicu bankrotu so stratami za rok 2009 a 2010 presahujúcimi 120 miliónov EUR! Nie korún, ale EUR! Teda opakovane vyše 3,6 miliardy korún!

Preto som si dovolil vyjadriť vážne prirovnanie, že toto vymenovanie, toto rozhodnutie robí capa záhradníkom.

KDH nepodporuje súvisiacu zmenu kompetenčného zákona. Novela zákona č. 575/2001 Z.z. o organizácii činnosti vlády a o organizácii ústrednej štátnej správy je vždy dôležitou, pretože hovorí o základnom, nosnom systéme exekutívy - ako chceme organizovať a riadiť. Ale to najdôležitejšie je vždy „kto“: Kto riadi, kto a ako spravuje dané inštitúcie, pretože systém sa môže meniť (aj sa mení dosť často na štandardné pomery), no rozhodujúci je človek. Koordinácia európskych fondov je už dnes súčasťou novodobej histórie. Má to obdobie pred vstupom do Európskej únie. Následne prvé, skrátené, prechodné obdobie 2004-2006. A teraz sme v prvom plnom období 2007-2013, keď sa Slovensko plnohodnotne zúčastňuje na európskej kohéznej politike vo všetkých súvislostiach.

Začínalo to pri Úrade vlády, ale Prvá Ficova vláda postavila tento orgán do priestoru Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja. Na konci vtedajšieho obdobia, v roku 2010, skončilo toto ministerstvo a bolo rozdelené medzi Ministerstvo vnútra, Ministerstvo hospodárstva, Úrad vlády a Ministerstvo pôdohospodárstva. Podobne bolo zlikvidované Ministerstvo životného prostredia. Je to nedávna vec, som rád, že sme rekonštituovali tieto dôležité oblasti, jednak obnovením Ministerstva životného prostredia, ktorého pôsobnosť narastá aj v európskom rozmere, a zároveň vytvorením veľkého rezortu, ktorý je svojím spôsobom netradične veľký, ale podobne to riešia napríklad v Nemecku, na spolkovej úrovni - a to je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (predtým Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií). Narástlo, čo do rozsahu, ale aj do synergie a možného prispenia k tomu, aby sa efektívne z jedného miesta riešili strategicky dôležité veci. A pribudol k tomu aj samotný Centrálny koordinačný orgán (CKO) preto, lebo bol predtým súčasťou Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja a chceli sme to riešiť v tom kompakte, ako to predtým fungovalo, aby sa nelaborovalo príliš dlho a neefektívne.

Tak boli prijaté aj dôležité rozhodnutia – novela zákona o eurofondoch, ktorá od minulého roku ponúka transparentnejšie, efektívnejšie a rýchlejšie kontrahovanie a čerpanie európskych financií. Zdvojnásobilo sa tempo kontrahovania a zvýšila sa dynamika meškajúceho využitia fondov EÚ. Sú dôležitým nástrojom modernizácie a rozvoja Slovenska.

Bol vytvorený dobrý predpoklad pre partnerskú zmluvu s Európskou komisiou, ktorá bude Slovensko sprevádzať v rokoch 2014-2020; keď sme odovzdávali vládny mandát, vyhliadky na postavenie Slovenska boli vynikajúce: v prepočte na obyvateľa najvyšší podiel na európskej štrukturálnej politike spomedzi 27 štátov, s celkovým objemom vyše 14 mld. EUR.



Nebol by dôvod namietať voči centralizácii koordinácie eurofondov pri Úrade vlády, keby nebol problém dôveryhodnosti ich hlavného správcu a koordinátora.

Ako sa hovorí, čas ukáže.

Ján Figeľ, nedeľa 3. februára 2013 19:35

Zdroj: blog.sme.sk
http://figel.blog.sme.sk/c/319916/Cap-z ... paign=blog
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod Slavomir » 04. Feb 2013 21:20

Teraz este prebrat clanky od Miklosa, Kanika, Mihala a pod. a mame zaplnene stranky kvalitnou, odbornou, vseznalou, nespochybnitelnou,........oponenturou.

Len z opacnej strany na blog kaslu, nanichodnici. Asi nemaju adekvatnu odpoved na kvalitnu, odbornu,.......................Radsej to nechajme.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod okorec » 21. Feb 2013 08:55

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17926

davam to sem, lebo pruser zacal uz za Vazneho.

ano, Vazny preplacal dodatky, ale vacsiu vinu nesie na pleciach Figel, pretoze on posielal ziadosti o platbu do Bruselu a to co nebol opravneny vydavok sa nemalo dostat do ziadosti o platbu. ludia na ministerstve to mali skontrolovat a on ako minister bol za svojich ludi zodpovedny. vo fungujucom politickom systeme by takyto pruser bol dovodom minimalne na diskusiu o odstupeni ministra. Figel uz sice nie je ministrom, ale ak by bol charakter tak by prijal svoju cast (a to nemalu) zodpovednosti. nerobim si vsak iluzie o kdhakoch (o smerakoch by ma to ani nenapadlo) a preto nas zase caka par dnova (mozno par tyzdnova) medialna tragikomedia na slovensky sposob.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod aquila » 17. Máj 2013 09:49

hej, je to oficialne, pruser vazneho a aj figela, ze to dopustil ..

viewtopic.php?f=35&t=18220
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod fh » 17. Máj 2013 10:37

Figeľ, Vážny, ľavica, pravica.. čo tak pripustiť si že korupcia a kradnutie či zo štátneho alebo eurofondov je rakovina tejto spoločnosti naprieč politickým spektrom. A zvlášť eurofondy keď privatizácia skončila sú pre zlodejov v bielych golieroch spojených s politikmi najlepšou možnosťou. Normálne keby to šlo nechal by som to riadiť úradníkom z Bruselu celý proces, tých našich vyhlásiť buď za nesvojprávnych a vykopať z dverí na ulicu, alebo nájdených vinníkov pozatvárať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod DrX » 17. Máj 2013 10:40

Pruser slovenskych naokolo-blizsie tunelarov, a ich politickych babok, ktore len hopkaju, ako im tunelari piskaju. Najlepsie asi bude, ak Brusel vsetky tie zeleznicne a dialnicne tunely nepreplati. A slovac si potom uvedomi, na co realne ma, aby sme cim skor dostavali dialnice a zeleznice po rovine juhom.

PS: Vynimocne suhlasim s FH.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

Odoslaťod aquila » 17. Máj 2013 14:57

len ked je tento stat taky prehnity, vid ustavny sud, tajne sluzby, sudnictvo, prokuratura .. prva fico vlada dokoncila to co sa ani meciarovi nepodarilo .. je tu doslova vlada zaujimovych skupin
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.