Podvyživené financovanie SR diaľnic .. hm v ČR až 70 mld :-/

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 12:40

JG napísal:
Caesar napísal:K dĺžke km asi toľkoto: no comment (presadzujete si tu svoje čísla kýmsi napísané, ja viem, čo sa tu postavilo, to však nie je podstatné). Okrem toho ak píšete o postavených km D a RC, tak treba potom písať aj o rozostavaných a pripravených km D a RC a zistíte, že vám výsledok nesedí. 8) :shock:


Napisal som jasne: " cca 120 km novych dialnic a rychlostnych ciest v prevadzke (cast v polovicnom profile)."

Takze si otvorte stranku http://www.highways.sk/highways/opening.html
a napiste, ktory konkretny uvedeny usek nebol v prevadzke, alebo ktory usek D/RC tam chyba z obdobia 1994-10/1998 (okrem D1 Siroke obchvat).


Dobre, v poriadku, zle sme sa pochopili. Ja som to pochopil po pracovnej stránke a po tej to tu aj píšem. Totiž, jedna vec je otvorený úsek a druhá vec je otvorený a dokončený úsek.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 16. Máj 2005 19:52

V tejto téme riešite pomerne veľa problémov, tak ja sem pridám svoj názor na viaceré z nich.

1. Automobilový priemysel

SR sa stáva svetovým lídrom v automobilovom priemysle. Na Slovensku budú 3 automobilky:

1. VW BA, pri diaľnici D2
2. PSA Peugeot Citroen, pri križovatke D1 a R1
3. KIA, pri D1

Spolu budú tieto 3 automobilky vyrábať viac ako 1 mil. áut, čiže to bude 1auto/1obyvateľa, čo bude 1. miesto na svete (teraz sme v prvej desiatke). Všetky budú mať dynamický rast vrátane VW BA. Okrem toho prichádza na Slovensko aj viacero dodávateľov pre tento priemysel. MOBIS pre KIA, HANKOOK (pneumatiky) pre KIA, FORD (prevodovky), ... a okrem týchto a ďalších sa na Slovensku aj pružne rozvíja súčasný priemysel pre automobily, t.j. DELPHI (káble), MATADOR (pneumatiky), U.S.Steel (plechy, pozinkovanie áut - nová investícia), ...

Preto je nevyhnutné rozvíjať dopravnú infraštruktúru na celom Slovensku od diaľnic cez železnice, cesty I.-III. triedy až po letiská prípadne riečnu dopravu.

Treba si totiž uvedomiť, že súčasné kapacity pôjdu na 100%, t.j. BA, TT, ZA už sú obsadené. Ostáva TN, no tu je nízka nezamestnanosť (jedine v smere po R2 bude záujem). Treba urýchlene dostavať D1 po MT, kde už sa tiež aktívne investuje a ďalej pokračovať v smere KE aspoň po SN, pretože už aj tu sa investuje ohľadom automobilového priemyslu. Medzitým však prekvitá aj RK, LM, PP, ... aj z iného priemyslu či dokonca turistického ruchu. Do KE treba dostavať R4 KE-Milhosť skôr ako bude D1 v PP, pretože investori majú záujem teraz, o 10 rokov už bude menší.

2. Problémy minulej vlády aj súčasnej

a) úroky, úvery

Aquila, je možné, že si SR vzala aj nejaké úvery od japonských bánk za takéto úrokové sadzby (5-11%), ale bolo to minimum. Úvery dosahovali od 15% vyššie, niektoré až hranicu 32%, čo však boli rekordy. Ale to boli úvery, ktoré SR dostala okamžite zo dňa na deň, bežné boli okolo 20% v priemere na 3-8 rokov. Domáca vláda riešila nedostatok peňazí tak, že domáce banky dávali úroky ľuďom nad 20% ... a bol pokoj rok-dva, no potom jednoducho už aj domáce banky potrebovali ešte viac peňazí, takže jej požičiavali zahraničné ... a vláda VM de facto limitovala úrokový systém tak, že úplne kontrolovala, kto dostane úver a kto nie a v tej dobe, živnostník/menší podnikateľ dostával úver len veľmi ťažko, pretože tu sa dávali úvery vo výške niekoľkých mld. SKK pre elekrárne, výstavbu diaľnic, ... proste megalomanské projekty ako ďalej VSŽ, ... a malé úvery 1-10 mil. SKK ... to proste banky absolútne nezaujímalo, preto mal štát skutočne vládu vo svojich rukách.

Dnes sú úroky do 10%, štát si požičiava do 5%, niektoré úvery si berie už od 3% a prestali sa dávať obrovské štátne záruky a prestali sa kontrolovať úvery, keďže banky nie sú štátne. Tento krok bol veľmi dôležitý, žiaľ vláda zabúda financovať viaceré projekty ako dostavbu el. Mochovce či diaľnice.

b) nečakaný krach niektorých firiem

Je pravdou, že napr. HYDROSTAV skrachoval nečakane. Mal problémy, ale "úsmevy boli všade", to bol 1. slovenský Enron. A prišlo veľa problémov ... súdne spory ... odklad výstavby rôznych objektov, aj diaľnic, ...

A postupne začali krachovať aj iné podniky, mnohé dodnes "zápasia" s problémami, ktoré zdedili z minulosti, t.j. úvery vo výške 200-300 mil. SKK, ktoré mali slúžiť na reštrukturalizáciu daných firiem, no reálne sa do firmy vložilo 20-30% z týchto úverov, ale dnes treba vrátiť 600-800 mil. SKK a to už je problém. Takže domáce spoločnosti prepúšťajú, po celom území Slovenska a vyhrávajú len tie regióny, ktoré majú dobré dopravné napojenie, t.j. väčšinou na 90% tie, ktoré sú do 1 hod (autom) od diaľničnej siete a ktoré majú železnicu či menšie letisko, pretože do týchto regiónov prichádzajú noví investori.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 15:37

Tento rok sa zreálnili náklady na výstavbu a ak bude PPP, tak sa to celé zlepší.

Už by nemala nastať taká situácia ako v r. 1998-2002, kedy sa výstavba dramaticky zastavila. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod flakst » 29. Jún 2005 21:54

Alexander Velky napísal:Tento rok sa zreálnili náklady na výstavbu a ak bude PPP, tak sa to celé zlepší.

Už by nemala nastať taká situácia ako v r. 1998-2002, kedy sa výstavba dramaticky zastavila. :lol:


Ak sa tak stane - bude super, len aby to tak aj bolo. Človek už totiž nevie, čomu má veriť. Ale kiež by sa tak stalo. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 08:39

flakst napísal:
Alexander Velky napísal:Tento rok sa zreálnili náklady na výstavbu a ak bude PPP, tak sa to celé zlepší.

Už by nemala nastať taká situácia ako v r. 1998-2002, kedy sa výstavba dramaticky zastavila. :lol:


Ak sa tak stane - bude super, len aby to tak aj bolo. Človek už totiž nevie, čomu má veriť. Ale kiež by sa tak stalo. :D


Minimálne výstavba týchto úsekov pokračovať bude:

1. na D1 po ZA hlavne kvôli KIA
2. na D1 Mengusovce-Jánovce kvôli EÚ
3. R4 KE-Milhosť hlavne kvôli Fordu
4. R1 kvôli HANKOOK-u a vôbec kvôli BB
5. D3 a R5 ... koridor, štátne hranice s 2 štátmi

Tu sa už výstavba zastaviť nemôže, nedá sa to, SR by prišla o veľmi veľa. Sme v EÚ a OECD a podľa toho sa musíme aj správať. Sme politicky a aj ekonomicky stabilná krajina s mnohými reformami, tak pre koho sme to všetko robili, ak okrem nás nie pre investorov? :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod flakst » 30. Jún 2005 09:20

Jasné AV, máš pravdu.

Super sumarizácia, prečo by sa tieto úseky nemali stopnúť. Díky za komplexný pohľad. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 09:23

flakst napísal:Jasné AV, máš pravdu.

Super sumarizácia, prečo by sa tieto úseky nemali stopnúť. Díky za komplexný pohľad. :D


No a okrem toho sa budú aj opravovať cesty, keďže každý kraj si berie úver vo výške 0,5 mld. Sk a bude sa riešiť aj doprava v BA, keďže BA si vzala/vezme úvery v celkovej výške okolo 6 mld. Sk. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod flakst » 30. Jún 2005 09:33

Super info,

že sa budú dávať peniaze aj na opravu ciest. Nevieš ako presne to bude s financovaním niektorých opráv - najmä s tými úsekmi, na ktoré sľúbilo peniaze ministerstvo (myslím napr. oprava úseku PD - ZA, o ktorej písal Caesar). V koho kompetencií to je? VUC alebo SSC? Resp. budú obe financovať určitú časť z balíka na opravu konkrétneho úseku. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 09:35

flakst napísal:Super info,

že sa budú dávať peniaze aj na opravu ciest. Nevieš ako presne to bude s financovaním niektorých opráv - najmä s tými úsekmi, na ktoré sľúbilo peniaze ministerstvo (myslím napr. oprava úseku PD - ZA, o ktorej písal Caesar). V koho kompetencií to je? VUC alebo SSC? Resp. budú obe financovať určitú časť z balíka na opravu konkrétneho úseku. :D


Pokiaľ viem, tak toto je na strane štátu, je to cesta I. triedy. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod flakst » 30. Jún 2005 09:44

Čiže,

ak tomu dobre rozumiem, tak cesty I. triedy sú v pôsobnosti štátu a teda SSC a cesty II. a III. triedy sú v pôsobnosti VUC a práve financie, ktoré si spomínal z úverov budú smerovať na financovanie opráv na II. a III. triede? :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 09:53

flakst napísal:Čiže,

ak tomu dobre rozumiem, tak cesty I. triedy sú v pôsobnosti štátu a teda SSC a cesty II. a III. triedy sú v pôsobnosti VUC a práve financie, ktoré si spomínal z úverov budú smerovať na financovanie opráv na II. a III. triede? :D


Presne tak. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 18:20

Tak v CR sa dava tento rok najviac penazi na dialnice a vobec na celu dopravnu infrastrukturu, ale nie je to 70 mld. CZK, je to max. 50 mld. CZK (myslim tie dialnice) - to by mohlo byt 65 mld. SKK.

Teraz je potrebne si uvedomit priblizne taketo "vzorce a uvahy":

1. Co treba postavit na Slovensku a kolko by to stalo?

Skutocne nutne je toto: D1, D3, R1. To zabezpeci spojenie celeho statu, vsetky VUC, vsetky kraje a zabezpeci to SR aj spojenie s Polskom, Ukrajinou. Rakusko uz je vyriesene zo SR aj CR aj Madarsko.

Celkova cena tohoto stavebneho minima je cca. 270 mld. SKK. So vsetkym.

Treba to postavit realne do 10 rokov. Takze rocne potrebne naklady na tuto cast su 27 mld. SKK.

2. Dalej je potrebne pokracovat aj v malom rozsireni a doplneni bodu 1.

Treba dostavat k D1, D3 a R1 aj len na 1/2 profil toto: R2, R3 severna vetva, R4 juzna vetva, R5 a R6.

Celkova cena tychto usekov by bola cca. 150 mld. SKK. Tu uz sa da ratat 10+5 rokov (hlavne ta R2). Takze rocne naklady by boli 10 mld. SKK.

3. A nakoniec si treba uvedomit dopravnu situaciu v hlavnom meste.

Bratislava je na prvych miestach v rebricku hlavnych miest Europy, ktorymi prechadza najviac tranzitu. To sa da riesit len vystavbou velkeho vonkajsieho obchvatu - D4 + prepojenie az k Stupave cez Male Karpaty a to D4 na 3+3 pruhy a to ostatne (to je okrem ineho 10-12 km tunel Male Karpaty) na 2+2 pruhy a dalej az k Rakusku.

Toto bude stat cca. 100 mld. SKK. Da sa realne uvazovat, ze to moze byt postupna stavba, ktora moze trvat vzhladom na situaciu (dopravnu) v state aj 20 rokov. Realne teda treba kazdy rok najst aspon 5 mld. SKK.

Vysledok/Zaver:

Na Slovensku je nevyhnutne "len" v ramci dialnicnej siete preinvestovat prvych 10 rokov rocne aspon 42 mld. SKK.

Treba si uvedomit, ze uz ten model pocita s tym najnutnejsim. Ziadny odbornik uz by nedal nizsu sadzbu co sa km a potrebnosti tyka. Ja som len doplnil potrebnu sumu.

Porovnanie s CR:

Takze CR dnes investuje na nove dialnice rocne 50 mld. CZK - je to 60% toho, co by CR potrebovala v nasledujucich 10 rokov.

SR dnes investuje 18 mld. SKK. Je to 40% toho, co by investovat mala.

Takze ano, CR sa ma lepsie. Ovela lepsie. .. A to nehovorim o tom, ze parametre potrebnosti CR nie su nijako znizovane ako v pripade SR. :wink:

Keby sme upravili aj CR, to uz sa mi ale nechce pisat, tak ten rozdiel je este vacsi, lebo by nam vyslo, ze CR dava viac ako 75% toho, co by mala davat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 17:23

Ako je vidiet tak skutocne v r. 1995 bol realny plan ako investovat 130 mld. SKK do vystavby dialnic, na tomto forume ma jediny clovek o tom spravny prehlad a je nim Caesar.

Skoda, ze ten plan nevysiel. Domace firmy by dali techniku, bola by zamestnanost, statny fond cez statne banky by bez problemov financoval dialnice atd.

130 mld. SKK by znamenalo dnes min. 300 mld. SKK. :wink:

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1862

Moj nazor: Realne by sa postavilo D1, D3, R1 a R5 na plny profil. Na 1/2 profil by sa postavila juzna vetva R4. A to uz by ekonomike a hospodarstvu mimoriadne pomohlo. Dnes by sa SR mohla venovat problemom vystavby cestnych obchvatov a lepsich oprav cestnej siete II. a III. triedy a cestam I. triedy. Na dialnice uz by stacilo davat 10-15 mld. SKK rocne na D4, R2 a R3. :wink:

Len ten politicky vyvoj a demokraticke pravidla na tom neboli dobre, to bola zakladna chyba. :roll:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 09. Nov 2005 22:37

Presne tak, dnes už mohli byť diaľnice postavené, ale je otázkou vzhľadom na politický vývoj aj smerom von či by tu boli ochotní prísť aj nejakí investori. :?

Ale diaľnice by boli postavené, teda min. tá základná kostra, pretože tou je D1. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 26. Nov 2005 14:50

Caesar napísal:Presne tak, dnes už mohli byť diaľnice postavené, ale je otázkou vzhľadom na politický vývoj aj smerom von či by tu boli ochotní prísť aj nejakí investori. :?

Ale diaľnice by boli postavené, teda min. tá základná kostra, pretože tou je D1. 8)


Caesar, D1 by bola cela aj s R1. Viac by nebolo. Lebo inflacia a ine tlaky spolu s faktom, ze dialnice by sa stavali 8 rokov by sposobilo, ze tych 130 mld. SKK by bolo na D1 a R1 a mozno by bola D3 rozostavana.

V kazdom pripade by to vsak bolo niekde inde, lebo SR by mala zakladnu spojnicu celej krajiny, zrejme by neskrachovala stavebna firma a stavebnictvo by malo stabilny rast. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Podvyživené financovanie SR diaľnic .. hm v ČR až 70 mld

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 12:02

aquila napísal:nasiel som tento clanok, kde si autor "stazuje" ze v roku 2005 bude na ceske dialnice vynalozene spolu fondami z EU dokopy 70 mld czk teda vyse 90 mld skk.


Keďže aj túto tému vidím na fóre 1 krát, tak zareagujem, aby som dal veci na pravú mieru. :arrow:

Reálne v ČR neišla na diaľničnú výstavbu za 12 mesiacov suma vyššia ako 50 mld. CZK. Aj zdroje z privatizácie išli na diaľnice vždy min. 2 roky. Len treba povedať, že ČR už cca. 5 rokov dáva na diaľničnú sieť 30-50 mld. CZK a priemerné náklady boli v ČR 0,4 mld. CZK pri stavaní napríklad diaľnice D8 aokruhu Prahy, čo sú stavby dosť drahé, okrem toho výstavbu spomalilo a predražilo cez 1 mld. CZK napr. aj neslávne PPP: Diaľnica Brno-Ostrava za 100 mld. CZK, pričom potom sa prevalilo, že by to ČR sama postavila za max. 60-65 mld. CZK. :o ... takže žiadna kvalita, skôr poriadny "úver" na 30 rokov.

Priemerne ide na diaľničnú sieť v ČR 40 mld. CZK, to ostatné sú cesty I. triedy, privádzače atď.

Ale aj tak SR ešte nikdy neprestavala na diaľniciach sumu 20-25 mld. SKK, kým v ČR to prestavajú, lebo aj keď majú niekde problém, financie sa presúvajú a skôr je ešte problém, že peňazí je málo.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Z Cechov by sme si mali brat priklad..

Odoslaťod mirkobb » 20. Sep 2007 10:24

Z Cechov by sme si mali brat priklad..

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7979
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=52585#52585
Aspon tu polovicu investovat na D a R cesty, ked sme iba o polovicu mensi.. :wink:

pozn. presunute z MT by Andrej
PS:Je take tazke naucit sa pravidla prispievania do MT?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Jarda » 20. Sep 2007 11:11

Mirkobbe, ono to není zas tak růžové, jak se to jeví z těch článků. Problém je v tom, že u některých velmi potřebných staveb vázne příprava. Vypadá to, že se budou stavět úseky, které by ještě mohly i víc než 5 let počkat (zejm. na R4, R6 a R3) a nebude se stavět to, co je pro dopravní infrastrukturu ČR nejpotřebnější (R35 Opatovice - Mohelnice, severní část R1, D3 u Prahy).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Re: Z Cechov by sme si mali brat priklad..

Odoslaťod LubosG » 22. Sep 2007 09:57

mirkobb napísal:Z Cechov by sme si mali brat priklad..

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7979
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=52585#52585
Aspon tu polovicu investovat na D a R cesty, ked sme iba o polovicu mensi.. :wink:

pozn. presunute z MT by Andrej
PS:Je take tazke naucit sa pravidla prispievania do MT?


Plne súhlasím s názorom mirkobb-a, v rozvoji diaľničnej sieti sme oproti ČR veľmi pozadu, o financovaní nehovoriac a aj keď sa vyskytnú problémy (vidieť, že sú i v ČR) my ich riešime veľmi zle alebo veľmi pomaly - myslím tým napr. presunutie peňazí na inú, "neproblémovú" a lepšie pripravovanú stavbu, tak ako sa to deje v ČR. A ako som tu na fóre čítal jednu múdru vetu - "Múdry sa učí z chýb ostatných a nie z vlastných", aspoň troška keby sme sa týmto riadili.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod mirkobb » 23. Sep 2007 10:17

Jarda: Mirkobb, ono to není zas tak růžové, jak se to jeví z těch článků. Problém je v tom, že u některých velmi potřebných staveb vázne příprava. Vypadá to, že se budou stavět úseky, které by ještě mohly i víc než 5 let počkat (zejm. na R4, R6 a R3) a nebude se stavět to, co je pro dopravní infrastrukturu ČR nejpotřebnější (R35 Opatovice - Mohelnice, severní část R1, D3 u Prahy).


To mas pravdu s tou R35-kou, ta by bola potrebna asi najviac, vytvorila by sa tak severna alternativa D1-ke, ktoru by tym urcite naramne odlahcila! Zaujimavostou je, ze chcu urychlit vystavbu R52 Brno-Vieden. Tato R52 v kombinacii s D47(ale popripade aj R48 s R55 a D2) bude vaznou konkurenciou slovenskej D1, D3 pre severojuzny tah PL-Rakusko, Taliansko, Jadran,..! :idea: Resp. slovenska D3 + polska S69 bude len v v akomsi tieni takeho prepojenia zo Sliezska cez Moravu.
Este mala poznamka a upozornenie na chybu v uvedenej prilozenej mapke. ŘSD, alebo ČTK urobilo chybu, cez *** nemoze ist R35, ale R55(nespravne uvedena R35 hned nad napisom Hodonin). :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 30. Okt 2007 10:28

Diaľnice sa premenia na raj investorov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8306

Cez PPP má Slovensko šancu predbehnúť štáty V4. Spolu so štátom by sa mohlo dostavať za 5 rokov 300 km D/RC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Rio13.zm » 01. Nov 2007 14:24

to je vsetko pekne, co sa pise v tom clanku, len keby sa uz hned zajtra zacne :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2007 09:54

No, uz by sme mohli nadpis premenovat ze v CR az 90 mld. :roll:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8737

...a u nas este menej ako minule roky :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2007 22:48

Andrej napísal:No, uz by sme mohli nadpis premenovat ze v CR az 90 mld. :roll:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8737

...a u nas este menej ako minule roky :roll:


Lenže to je 90 mld. CZK na celú infraštruktúru. Na diaľnice ide stále 1% HDP ČR, čo je asi 45 mld. CZK. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2007 22:53

Dialniciar napísal:
Andrej napísal:No, uz by sme mohli nadpis premenovat ze v CR az 90 mld. :roll:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8737

...a u nas este menej ako minule roky :roll:


Lenže to je 90 mld. CZK na celú infraštruktúru. Na diaľnice ide stále 1% HDP ČR, čo je asi 45 mld. CZK. :wink:


ČR dá rekordné financie na cesty I. triedy (oprava, nová výstavba, mosty) a na železničné koridory. Diaľnice dostali jeden rok celkovo cez 50 mld. CZK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.