Spojenie SSC a NDS, a.s.

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ste za spojenie SSC a NDS, a.s. ?

Áno.
2
8%
Nie.
16
67%
Počujem to prvýkrát a nedokážem to v tejto chvíli posúdiť.
6
25%
 
Celkový počet hlasov : 24

Spojenie SSC a NDS, a.s.

Odoslaťod Dialniciar » 06. Aug 2006 18:51

Ste za spojenie SSC a NDS, a.s. :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Aug 2006 18:51

To sú úvahy súčasného ministra dopravy SR. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 06. Aug 2006 19:02

Čo by to spojenie malo priniesť? Nevidím prínos. Možno tak ušetrenie na mzdových prostriedkoch, ale to sa dá aj bez toho.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Koksolam » 06. Aug 2006 19:03

Jednoznace som proti, ak zlucia SSC a NDS, podla mna dojde k drobeniu kapitalu medzi rozvoj dialnicnej siete a k financovaniu cestnej sieti. Budu tam akurat vnutorne tlaky medzi "cestarmy" a "dialniciarmy" :!:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Jarda » 06. Aug 2006 19:40

Nevím, neboť nemám dost relevantních informací, jaká se doposud ukázala negativa a pozitviva vytvoření samostatně NDS a.s.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 06. Aug 2006 19:47

Jaroslav Štemberk napísal:Nevím, neboť nemám dost relevantních informací, jaká se doposud ukázala negativa a pozitviva vytvoření samostatně NDS a.s.


Minimálne si vláda vzala 15 mld. SKK na výstavbu diaľnic a tieto financie nie sú považované za štátny dlh. To je priame pozitívum, pretože to znižuje tlak na rozpočtové opatrenia. V praxi by to bolo už 1% HDP, aj keď tieto úvery sú čerpané na obdobie 2 rokov, takže je to 0,5% HDP, dopĺňam, že mali byť aj ďalšie úvery.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 06. Aug 2006 21:31

Nie. Je potrebné zefektívniť prácu NDS, do vedenia dosadiť odborníkov. A tie lapsusy ako napr. viac ako rok informačne chybná web stránka čo najskôr odstrániť.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 07. Aug 2006 13:59

Ak sa to spojí v akejkoveľvek podobe, bude to krok späť.

SSC pracuje bezchybne a skôr by som riešil, aby sa postupne budovala sieť vlastných (nie krajských) stredísk údržby ciest. SSC disponuje odborníkmi, kvalitou, materiálami a skúsenosťami. Je priamo pod MDPT a tak by to malo zostať. Sieť ciest I. triedy existuje, mohla by sa postupne rozrastať, ale dôraz by som kládol a aj je kladený na postupnú opravu ciest I. triedy a ešte by som zlepšil údržbu.

NDS, a.s. potrebuje podľa mňa nového GR, ktorý sa obklopí manažérmi, kľudne aj zo SSC. Zlepšiť komunikáciu s verejnosťou hlavne cez lepšie stránku www.ndsas.sk a nechal by som to ako štátom vlastnenú firmu. Cez NDS, a.s. by som riadil elektronické mýto. Náklady aj zisky by boli na NDS, nie na MDPT/štáte. NDS, a.s. by mala financie aj za spoplatnené cesty I. triedy a tieto by zostávali NDS, a.s. - šofér síce platí za cestu I. triedy, ale práve preto, že platí a ešte je tu nižší štandard, tak cesty I. triedy budú menej zaťažené a tak je správne, aby elektronické mýto išlo celé NDS, a.s. Tá dnes spláca za úver 0,6 mld. SKK ročne. Príjem z predaja diaľničných známok je 1,5 mld. SKK ročne. Takže ešte 30 mld. SKK z úverov a ďalšie úvery nie sú možné. A to nerátam údržbu diaľnic a náklady na fungovanie NDS, a.s. - tu zareagujem na to, že JG-emu prekáža nákup teréniaka - ten je potrebný pre kontrolu na rozostavaných úsekoch a je špeciáne vybavený a je to normálny postup. Dokiaľ sa nekupujú limuzíny nad 4 mil. SKK, tak je to v poriadku.

Spájať dnes rozdelené a to po každej stránke je chyba. Neprepustí sa nikto, lebo SSC má podstav, lebo nemá kto robiť napr. agendu k EÚ fondom a NDS, a.s. to isté - chýba jej viac vzdelaných ľudí. Nezmestia sa ani do jedného priestoru - a budú snáď stavať novú budovu za 500 mil. SKK ako železnice ?

Ja to vidím tak, že proste minister to chce(l) spojiť, lebo predtým "to rozdelili".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 07. Aug 2006 17:10

No právě, proč by se mělo rozdělené znovu spojovat, když se neobjevili nějaké vážné problémy vzniklé rozdělením? Má ministr Vážný na mysli prosté znovusloučení nebo přechod na model, který je nyní v ČR, kde finance na dopravní infrastrukturu spravuje SFDI?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 23:13

Jarda napísal:No právě, proč by se mělo rozdělené znovu spojovat, když se neobjevili nějaké vážné problémy vzniklé rozdělením? Má ministr Vážný na mysli prosté znovusloučení nebo přechod na model, který je nyní v ČR, kde finance na dopravní infrastrukturu spravuje SFDI?


Zdá, že MDPT už pochopilo, že diaľnice treba stavať aspoň cez úvery, keď Fico na ne viac nechce dať zo štátneho a na to sa SSC naozaj nehodí. A naviac teda ešte to ani nie je štátny dlh. Toto sa Dzurindovi podarilo, požičala si NDS dodnes 17,8 mld. SKK a to už by bolo 1,1% HDP od vzniku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.